Prośba o stworzenie formatki w Excelu.
Potrzebuję wykonać cenówki do sklepu.
W kolejnych kolumnach w excelu mam następujące informacje: Nazwa, browar, kraj, gatunek, zaw. alk., zaw. ekst., cena, kaucja.
Potrzebuję przenieść te dane w taki sposób, aby zmieścić je na odpowiednich wymiarach.
W wordzie zrobiłem odpowiedni kształt i wymiary, ale nie mam jak tego przenieść z excela, a wiem, że w excelu da się jakoś zrobić komórki o odpowiednich wymiarach (prawdopodobnie stosując makra).
Arkusz Excel oraz formatkę z Worda zamieściłem na chomiku (poniżej 1mb, więc można pobierać)
http://chomikuj.pl/Indescriptible/Dokumenty
Będę wdzięczny za pomoc.
Pod parametrami po lewej stronie danej "cenówki" jest jeszcze trochę wolnego miejsca.
Pomyślałem, że można byłoby wstawić tam flagę - lub parametry przesunąć w dół, a flagę danego kraju wstawić pod jego nazwą.
Wtedy mogę zrobić na boku arkusza tabelkę z flagami odpowiadającymi nazwom krajów - kwestia tylko tego, jaka powinna być wtedy wielkość flagi w pikselach
szczerze mowiac to nic nie skumałem czego od nasz oczekujesz :)
ja bym to wcisnal w baze danych - tabela, formularz do wprowadzania/zmiany danych i raport z cenami. do tego od razu podpial bym jakies tabele zbierajace statystyki sprzedazy i raporty z tymi statsami. ale ja to ja - maniak baz danych i biurokratyzacji wszystkich czynnosci. zaraz cos zmajstruje na szybko.
Chodzi mi o to, żeby w excelu stworzyć tabelkę o konkretnych wymiarach:
70mm szerokości, 32mm wysokości. (tej wielkości mam miejsce na regale, aby umieścić cenówkę)
Wewnątrz niej komórki o wymiarach:
10 x 70 - aby wpisać nazwę
22 x 40 - aby wpisać parametry
15 x 30 - aby wpisać cenę
7 x 30 - aby wpisać kaucję
Dane powinny zaciągać się z osobnego arkusza, który jest już opracowany i zamieszczony w pierwszym poście.
w excellu Ci tego nie zrobie - nie jestem az tak biegly. w accessie jak najbardziej - masz accessa 2010?
pablo -> nie instalowałem, ale na płycie mam. Jak podeślesz plik, to na pewno uda mi się go otworzyć :) W pracy chyba mam accesa.
Tak czy siak, na pewno w excelu też się da, bo moje pracownicze formatki są tak skonstruowane.
http://www31.zippyshare.com/v/78541696/file.html
masz tak na szybko zrobione - potrzebujesz access 2010 zeby otworzyc.
jest pare niedociagniec - głównie dlugie nazwy - access nie ma autoresize textu, musialbym ręcznie wklepac pare formulek do visual basica, zeby dzialczylo, jak ci sie takie cos podoba to jak bede mial chwilke to sie pobawie.
ja bym proponowal dodanie do ceny kodu produktu - nie wiem czy masz oddzielne kody na produkty, czy gdzies je sobie katalogujesz - wrzucilem swoje kody, autonumeryczne, od 1 w górę. dzieki nim mozesz szybko znajdywac szukany browar (ofcoz, gdy znasz jego kod), wprowadzac zmiany, drukowac pojedyncza etykietke, a jesli chcesz sie w to bawic - stworzyc statystyki itp zabawki.
Można użyć korespondencji seryjnej w Word, podłączając się pod dane z Excela. Znacznie łatwiej formatować
http://www.sendspace.com/file/qao2nw
takie coś na szybko:
arkusz 1: baza danych
czyli twoje wpisy z nazwami etc. musisz sobie to edytować tak, aby nigdzie nie było pustych miejsc, bo wydrukuje się to jako "0"
arkusz 2: przygotowanie do druku
kopiujesz pozycje z arkusza 1 do arkusza 2 (takie które chcesz wydrukować), bezpośrednio zaznaczasz cały wiersz i cały wiersz kopiujesz.
arkusz 3: druk
ten arkusz drukujesz z gotowymi cenówkami
te cenówki mają wymiary 70x40, więc odrobinę za duże, ale nie mam już za dużo czasu, aby bawić się w dokładne rozplanowanie, trzeba by było ciut czcionki zmniejszyć i może rozstaw wierszy i będzie śmigało.
Znane bugi:
1. za długie nazwy browarów nie wyświetlają się całe