http://uk.ign.com/articles/2013/09/03/world-first-hands-on-with-grand-theft-auto-v?page=1
Z zapowiedzi wynika że nowa generacja zaczyna się wraz z wyjściem GTA5, to tylko potwierdza moje przypuszczenia że nadchodzi gra totalna.
Kilka nowych informacji z pierwszych wrazen z pcgames.de
-gra byla odpalona na x360
-przez cala 3 godzinna sesje gra trzymala staly framerate i nie schodzila (nawet podczas duzej rozpierduchy) ponizej 30 klatek
-gra wyglada identycznie jak na gameplay trailerach tylko ze widoczny jest aliasing (porownywalny z tym z RDR)
-kazdy policjant ma swoja trase patrolu
-normalne chodzenie jest wolniejsze niz w 4 przez wzglad na latwiejsze explorowanie budynkow
-samochodom mozna przedziurawic bak, robic slady z benzyny zeby pozniej je podpalic strzalem
-checkpointy sa bardzo dobrze rozstawione
-pojazdy o wiekszej masie znacznie trudniej opanowac
-mozna prowadzic pociag
-do snajperki mozna podlaczyc celownik termalny
- powraca osiagniecie z przelatywaniem pod mostami - teraz jest ich 50 (!)
- filmiki odpalaja sie w locie bez ekranu wczytywania (tak jak w Max Payne 3) przejscie od filmikow do gry tez jest plynne - bez zadnych ekranow wczytywania
- do przegrania bylo tylko 5 misji wyrwanych z roznych stadiow gry
Więcej nowości
-zwierzęta zachowują się realistycznie po potrąceniu (skowyczą, utykają, próbują uciekać etc.)
-neonowe szyldy wydają bzyczące dźwieki
-każdy szyld sklepowy jest unikatowy
-wraki helikopterów po wyskoczeniu nie znikają
-mapa jest otwarta od początku gry ale jest 'zamglona' tzn. mapa odkrywa się dopiero po eksploracji
spoiler start
-powraca groove street
spoiler stop
-GTA5 łączy najlepsze cechy z ostatnich gier R* i według osób grających jest najlepszą i największą grą tego studia
-zdrowie odnawia się automatycznie tylko w 50%
-pies należy do kumpla Franklina
-pies bierze często udział w misjach i można go wykorzystać w walce
-każdy bohater ma swoje animacje chodu, walki etc.
-miniguny sieją ogromne zniszczenie
-można strzelać leżąc oraz turlając się na boki
-strzelanie jest bliźniacze do tego z Max Payne 3
-misje są znacznie bardziej złożone i wielozadaniowe od tych z GTA4 i wcześniejszych części
-każdą misje można wykonywać na wiele sposobów
-można swobodnie zmieniać bohaterów podczas misji, co daje nam inny pogląd sytuacji i może sprawić że każda misja wygląda inaczej
- nie każdą 'główną' misję wykonujemy we trójkę
- 'zabawa' z Policją przypomina tą z filmu Drive (nie trzeba już uciekać z okręgu poszukiwań; można się schować w jakiejś alejce lub pod mostem albo nawet objechać samochód policji i jechać za nimi;) policja ma teraz swoje pole widzenia podobne do tego z MGSa
-po misji świat nie restartuje się - gdy kończymy misję świat zostaje w takim stanie (jeśli pod koniec misji trevor został w lecącym helikopterze to gdy po misji przełączymy się na niego - będzie on nadal leciał)
-jeśli podczas misji zrobiliśmy spore zamieszanie to po misji możemy podziwiać to co zrobiliśmy
-system jazdy został znacznie usprawniony oraz dostosowany do zmiennego podłoża (ucieczka przed policją sportowym samochodem po pustyni będzie bardo trudna, tak samo Policja będzie miała utrudnione zadanie złapania nas, jeśli nie będzie nas gonić odpowiednimi pojazdami)
- 'zabawa' z Policją przypomina tą z filmu Drive (nie trzeba już uciekać z okręgu poszukiwań; można się schować w jakiejś alejce lub pod mostem albo nawet objechać samochód policji i jechać za nimi;) policja ma teraz swoje pole widzenia podobne do tego z MGSa
Poprawili najbardziej kulejący element we wszystkich gta. Brawo.
-zwierzęta zachowują się realistycznie po potrąceniu (skowyczą, utykają, próbują uciekać etc.)
ahh ta fizyka. Kto się bawił z przechodniami po premierze czwórki?
-po misji świat nie restartuje się - gdy kończymy misję świat zostaje w takim stanie (jeśli pod koniec misji trevor został w lecącym helikopterze to gdy po misji przełączymy się na niego - będzie on nadal leciał)
I wszystkie pomniejsze zmiany związane ze światem cieszą.
-przez cala 3 godzinna sesje gra trzymala staly framerate i nie schodzila (nawet podczas duzej rozpierduchy) ponizej 30 klatek
-gra wyglada identycznie jak na gameplay trailerach tylko ze widoczny jest aliasing (porownywalny z tym z RDR)
I kto to tam pisał, że konsolowcy grają w betę, żeby pecetowa szlachta mogła zagrać w kompletny produkt?
Jeszcze dwa tygodnie. Gdzie licznik z odliczaniem?
Reksio ->>
I kto to tam pisał, że konsolowcy grają w betę, żeby pecetowa szlachta mogła zagrać w kompletny produkt?
Ciiii żadnych wojenek :P Ja tam bardzo chętnie pogram w tą 'betę'
http://uk.ign.com/videos/2013/09/03/grand-theft-auto-v-gameplay-hands-on-impressions
Tutaj filmik omawiający wszystko.
UWAGA - są spoilery co do paru misji.
reksio,ciiii
spoiler start
Nie psuj fanboyom zabawy,nich się cieszą "realizmem" jak im tego realnego mało :P
spoiler stop
Swoją drogą, szkoda, że multi dopiero w październiku wypuszczają. Przynajmniej będzie czas na ogranie podstawki.
Haters gonna hate.
Wole te innowacje niz SR z biednym modelem jazdy, malo wyrazistym miastem w ktorym kazdaulica wyglada tak samo, fizyka i animacja prezentuje poziom poznego PS2(zalosna fizyka potracanych ludzi) gorzej napisanymi postaciami i masa zabawy w postaci broni strzelajacymi dubstepem. Jedni wola napady na bank, a drudzy gangsterskie klimaty podczas inwazji obcych.
Oto wielkimi krokami nadchodzi gra roku. Nie roku. Najlepsza gra tej generacji, a nawet całego dziesięciolecia. Swoją drogą jest duża szansa, iż GTA V będzie po prostu najlepszą grą jaka kiedykolwiek powstała! Oznacza to, że trzeba będzie powiększyć skalę z 10, do miliona, aby ludzie widzieli jaka przepaść istnieje pomiędzy GTA V, a resztą zwykłych gier.
Standardowo czekam na wersję PC, na której to będzie się najlepiej grało.
Standardowo czekam na wersję PC, na której to będzie się najlepiej grało.
+1. Ale 17 po prostu trzeba zagrać. Dobrze, że mam gdzie ;)
Raziel
Ee tam, jazda samochodem, latanie samolotami/helikopterami na klawiaturze, to jak granie na pianinie nogami. Niby mozna ale malo to ma wspolnego z przyjemnoscia.
Po prostu lepiej mi się rozgląda i strzela za pomocą myszy. Nic na to nie poradzę.
Żeby nie było. Mój post został napisany na poważnie. Rockstar pokazuje Ubisoftowi, Avtivision oraz innym Electronic Artsom jak się powinno tworzyć kontynuacje. Niech patrzą i się uczą, bo takie bezsensowne, coroczne klepanie byle czego w końcu się skończy i zamiast miłych wspomnień gracze będą mieli odruchy wymiotne, przypominając sobie serie tychże korporacji.
Jak tak samo jak Raziel. Jestem urodzonym PC'owcem. Mimo, że mam konsole. Jakoś bardziej lubię na krześle przy monitorze niż na kanapie z padem. W wyścigi i bijatyki dla mnie się tylko lepiej gra na konsoli.
Ee tam, jazda samochodem, latanie samolotami/helikopterami na klawiaturze, to jak granie na pianinie nogami.
To zależy od twoich umiejętności. Na przykład mi się przyjemnie latało w GTA samolotami przy pomocy myszy i klawiatury i nie miałem z tym żadnych problemów.
Strzelanie jak najbardziej sie zgodze, chociaz dla mnie granie w gry R* na padzie (nawet podczas strzelanin) jest mega wygodne i intuicyjne. Teraz ogrywam dodatek Undead Nightmare do RDRa i nawet bo sporej przerwie od grania na xboksie, gra sie mega przyjemnie. Wszystko to kwestia wlasnych upodoban i przyzwyczajen.
Bogi1 - wierze ze moglo byc to przyjemne dla Ciebie, ale porownywanie 1-0 jedynkowych przyciskow klawiatury, do analagowych galek i triggerow pada, wypada na korzysc tego drugiego. Klawiatura nigdy nie da takiej precyzji. Na padzie moge jechac z rozna predkoscia, na klawiaturze tylko pelny gaz albo stop.
Dla większości graczy świat został ostatnio okupiony wszystkim co dotyczy premier nowych konsol. Wsłuchiwaliśmy się w każde słowo Sony i Microsoftu, czekając na potwierdzenie lub potwierdzenie kiedy nadejdzie czas nowej generacji i nowej jakości.
Prawdę zna jednak każdy z nas - bez wyjątku. To 17 września.
PlayStation 4 I XBOX One nadejdą w listopadzie, ale GTA V już w tym momencie jest gotowe, aby obie te konsole przysłonić. Mając w świadomości tytuły popularnych gier nadchodzących jeszcze w tym, a także w przyszłym roku, twierdzimy, że GTA V i tak stanowi coś więcej, grę wyznaczającą standardy, grą będącą o krok do przodu i przynoszącą nowe, futurystyczne doświadczenia.
Pomijając listopad - i tak sądzimy, że nowa generacja nadejdzie wtedy, gdy GTA V powie, że jest już na to czas.
Ee tam, jazda samochodem, latanie samolotami/helikopterami na klawiaturze, to jak granie na pianinie nogami.
Miliony ludzi od lat to robią i czerpią ogromną przyjemność.
Czary?
Czarna magia?
A może po prostu osobiste preferencje to nie wyznacznik dla całej gatunku ludzkiego?
Któż to wie?!
Jj
Po prostu nie maja pada/kierownicy i nie rozumieja/dostrzegaja roznicy ktora przedstawilem w poscie 19?. Sam gralem na klawiaturze w wyscigi, przez ladnych pare lat, pisalem ze jest najwygodniej bla bla bla. Pozniej zagralem na padzie. I na pewno nie wroce do klawiatury.
Oczywiscie popelnilem blad, mialo byc zero-jedynkowych przyciskow.[\b]
Ależ ja mam pada. Logitech Chillstream z układem od X360. Próbowałem, ale dla mnie to zwykła męczarnia i totalny brak precyzji, trójwymiarowości w sterowaniu. Do bijatyk, a i owszem świetnie się sprawdza. Do zwykłych wyścigów również dobrze.
Raziel
Ja czesto na PC stosuje takie kombo klawiatura myszka do strzelania i misji 'na piechote'. Wsiadam do pojazdu to wtedy chwytam za pada.
Odnośnie preferencji kontrolerów:
1. Ludzie grają na klawiaturach/padach dlatego, że są leniwi i nie lubią zmian
2. Nie chcą się uczyć i poznawać innych rzeczy skoro są święcie przekonani do wyższości jednego nad drugim
3. Szkoda pare złotych, co wynika z pkt 1 i 2
GTA IV kupiłem zaraz po premierze po 2 latach kupiłem na steamowej wyprzedaży grając już na klawiaturze i myszce. porównując X360/PC to na padzie lepiej sprawdza się GTA, tu nawet nie chodzi o analogowość jazdy samochodem (IMO fakt koślawej jazdy i niemożność utrzymania stałej prędkości po prostu wkurza), ale po prostu pad to wygoda i fajniejsze ułożenie rąk.
Dla każdego lubiącego role play i bawienie się w przestrzeganie przepisów podczas jazdy, mashowanie W to katorga.
Ogame_fan-->Takie granie to wróg immersji, nie wierze ze zmieniałeś z jednego na drugie za każdym razem (niezależnie od tego które preferujesz). :P
Tutaj całość po PL - http://gta-five.pl/watek-ign-gralo-w-gta-v?pid=109659#pid109659
Naprawdę będzie dyskusja teraz o tym na czym się lepiej gra? No kurwa no.
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=581979
6 września nowy gameplay, według rozpiski IGN.
Bart
Nie zgodzę się, pad leży obok klawiatury, podczas gdy bohater poświęca te parę sekund na wejście do pojazdu to ja mogę chwycić za pada.
Granie na klawiaturze jest IMO niewygodne i nieziemsko nienaturalne. W 90% gier nie potrzeba jakiejś nieziemskiej precyzji, zwłaszcza, że od początku tej generacji wszystkie niemalże gry są robione pod pady. Po paru latach grania na konsoli z bólem przychodzi mi granie na kombinacji klawiatura-myszka. Gdybym miał mieć wybór miedzy sieciowym FPS'em na PC lub konsoli, to mój wybór padłby na to drugie. Świetnie się swego czasu bawiłem przy CS'ie czy UT, ale Halo czy Bad Company 2 na konsoli to absolutny szczyt moich strzelankowych doświadczeń. Szkoda, że nie ma standardowo wydzielonych serwerów dla użytkowników padów, ale na PC będącym otwartą platformą nie miałoby to pewnie żadnego sensu. Dodając do tego moją najświeższą miłość, jaką jest Playstation Move, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że k+m powinny odejść w zapomnienie. Do obsługi PC, pisania itp. ok, ale do grania tylko kontrolery. Po zabawie z Move'em nie potrafię zrozumieć, dlaczego nie odniósł on większego sukcesu. Byłem swego czasu zaskoczony, jak przyjemnie mi się grało na Wiilocie, ale Move to kompletnie inny poziom, coś wspaniałego.
spoiler start
IMO
spoiler stop
Skoro w strzelanki tak dobrze się gra na padzie, to po co Ci oddzielne serwery? Skoro pad jest tak wygodny i precyzyjny, to dlaczego nie może zagrać gracz pecetowy i z graczem np. ps3 w jednej grze? A no dlatego, że okazało się, że klawiatura + myszka dają na tyle dużą przewagę, że walka byłaby po prostu nie równa (oczywiście mówimy o sytuacji, kiedy gracz konsolowy nie korzysta z ułatwień typu auto aim). Zgadzam sie, że w pewnych gatunkach gier, lepiej sprawdza się pad. Tak samo mogę powiedzieć że nie wyobrażam sobie gry w wyścigi na padzie. Do takich gier tylko kierownica. Ale są też tacy, co grają na klawiaturze i dają radę. Co do GTA, to zgadzam się z tym, co ktoś tu napisał, że najlepszą kombinacją byłby pad i klawiatura + myszka, w zależności od tego, co aktualnie robimy w grze.
-przez cala 3 godzinna sesje gra trzymala staly framerate i nie schodzila (nawet podczas duzej rozpierduchy) ponizej 30 klatek
-gra wyglada identycznie jak na gameplay trailerach tylko ze widoczny jest aliasing (porownywalny z tym z RDR)
I kto to tam pisał, że konsolowcy grają w betę, żeby pecetowa szlachta mogła zagrać w kompletny produkt?
Ja oczywiście. 30 klatek? Gra wyglądająca jak na gameplayu, czyli jak gra z 2010? To beta przecież. Dopiero na PC GTA V będzie grywalne w 60 klatkach, DX11 i w teksturach HD.
Ja czesto na PC stosuje takie kombo klawiatura myszka do strzelania i misji 'na piechote'. Wsiadam do pojazdu to wtedy chwytam za pada.
A kiedy przychodzi do walki wręcz to rozumiem, że chwytasz za Arcade Sticka? :D
Kesik
Ty serio jestes kretynem i trollem, innego wyjscia nie ma.
Ale skoro juz odpisalem, myslisz ze zaimplementowanie dx11 do gry zmieni wszystkie tekstury i ze R* przepisze wszystko na nowy silnik?
Oni przez conajmniej 8 miesiecy nie potrafili zrobic dobrego portu i dodac aa. Snij dalej.
Gram tak jak mi sie podoba, nie mam zamiaru jak idiota mash'owac 'w' kiedy chce jechac powoli, wole delikatnie wcisnac trigger i kontrolowac precyzyjnie predkosc.
kęsik---> nawet jesli to Ty na tej karcie ktora masz obecnie i tak nie odpalilbys piątki z teksturami hd w stalych 60 klatkach...Pewnie nawet nie w 30 :p I nie pisze tego zeby ci dopie*dolić tylko serio tak jest biorac pod uwage wielkosc i zlozonosc swiata + spartolony port czworki.
dabl ejdżent
[31]
Hahahhaha, jestes tak mega smieszny i glupi. Uwielbiam sobie umilic czas czytajac te Twoje glupoty. Powodzenia w rychlym ogloszeniu portu na PC no i zarob sobie kase na nowy komputer bo na tym to chyba nawet w 'bete' nie zagrasz. :D
12 dni ;)
12 dni pod warunkiem, że Empik dostarczy mi grę na czas :) Już zacieram rączki.
kęsik to nieśmieszny gość, ale ignorujcie go, przecież to nawet nie są prowokacje. To jakaś popierdółka, a nie killer.
Posiadacze obecnych konsol mają w sumie przesrane dostaną tytuł z brzydką grafiką, beznadziejnym sterowanie, beznadziejnym autocelowaniem i praktycznie z brakiem Antialiasingu, ktoś tu napisał, że ta wersja na xbox 360 i ps3 to beta i ma tutaj rację. Już bym mógł czekać na wersję PC z 5 lat to i tak bym nie konsolach tego nawet nie odpalił.
Ale skoro juz odpisalem, myslisz ze zaimplementowanie dx11 do gry zmieni wszystkie tekstury i ze R* przepisze wszystko na nowy silnik?
R* może nie ale fani zrobią tak, że GTA V na PC kilka miesięcy po premierze będzie wyglądać tak jak dopiero GTA VII na przyszłych konsolach.
Kesik
Ty serio jestes kretynem i trollem, i go wyjscia nie ma.
->
tomyangello -> a potem się obudziłeś.
Ale moi mili nie martwcie się, bo z GTA, konsolowcami i pecetowcami jest jak z Panem, psem i obiadem. Pan się naje to zrzuci na talerz resztki. Wtedy wpierdala pies :)
spoiler start
war never changes
spoiler stop
Posiadacze obecnych PCtów mają w sumie przesrane, muszą czekać aż R* się zlituje i zapowie port, dostaną tytuł z odrobinę lepszą grafiką ale żeby go odpalić muszą wydać trzy razy więcej na PCta niż konsolowiec wydał na konsole 4-5 lat temu. Oczywiście bez antyliasingu bo jak to R* tłumaczył - Rage na PC nie obsługuje AA, będą musieli czekać na patche. A ja dostanę w pełni grywalną grę, co potwierdzają zapowiedzi z wczoraj na około 15 różnych stronach, gra wygląda ślicznie i również chodzi bez najmniejszego problemu.
A później kupię sobie grę (jeśli oczywiście wyjdzie) na przecenie steamowej. Trochę współczuję PCtowcom, unikać spoilerów przez ten czas, opierać się pokusie nie zobaczenia gameplayu. Wytrwałości życzę.
--->tomyangello - tylko że wersja PC o ile wyjdzie będzie się prawdopodobnie niczym nie różnic od wersji konsolowych, poza ustawieniem wyższej rozdzielczości, aczkolwiek biorąc pod uwagę jak skomplikowany ma być świat, oraz o jak dużych powierzchniach mówimy to zamiana z 720p na 1080p to dokładnie zmiana z 0,91MPx na 2,07MPx czyli ponad dwa razy, bez rozmawiania o rozdzielczości tekstur i czy innych dodatkach graficznych. Więc jeśli ma to dobrze chodzić na większości domowych komputerach gra nie może się zasadniczo różnić. Co do grania i na czym, ja w każdą grę TPS gram na padzie, a takich osób jak ja jest bardzo dużo, między innymi dlatego produkuje się pady do PC, a MS notuje doskonałą sprzedaż swoich.
Ale moi mili nie martwcie się, bo z GTA, konsolowcami i pecetowcami jest jak z Panem, psem i obiadem. Pan się naje to zrzuci na talerz resztki. Wtedy wpierdala pies :)
Nie no daj spokój, to my się musimy męczyć a oni wcale nie żebrzą o porty z konsol, to konsolowcy grając w gry takie jak Heavy Rain, Uncharted, Gears of War, Halo etc. grają w bety.
Podejrzewam że R* powinien dopłacać do wersji konsolowych, w końcu betatestowanie powinno być odpłatne.
Oczywiście jak najbardziej się zgadzam z Twoją historią o psie i panu, ale jak widać na przykładzie kęsika - czasem pies lubi się postawić i pomyśleć że jest lepiej traktowany od pana.
A tak zupełnie serio to uwielbiam takie dni, kiedy to PCtowcom odbytnice pękają z zazdrości i muszą sobie upuścić nerwów na forum. Na 17.09 kupię sobie spory zapas popcornu, coś czuję że forum będzie pływało w żółci wylewanej przez zazdrosnych PCtowców !
spoiler start
Totalnie serio, nie faworyzuje żadnej platformy - faworyzuje gry. Ale jak widać niektórzy z zazdrości zapominają że to o to chodzi w tym hobby.
spoiler stop
Ja tez myslalem ze klawiatura wygodniej dopoki nie usiadlem. na kanapie i przed. ogromnym tv i zaczalem grac padem. to jest zupelnie inny wymiar komfortu
--->Ogame_fan - aż dziwne że nikt jeszcze nie wkleił zdjęcia kęsika, to by praktycznie zakończyło dyskusje, nie wiem czemu w każdy temacie kęsik stara się zawsze wywołać jakąś dyskusje pozbawioną większego sensu.
--->Kerth - lepiej chyba nie dało się tego powiedzieć ;)
Wystarczy mi to, że widziałem GTA IV na konsoli xbox 360 i PC, wizualnie różnica była ogromna nawet na low detalach wersja PC wygląda lepiej niż wersja konsolowa z auto celowaniem.
tomyangello - bzdury, GTA4 na konsoli prezentuje średni poziom detali, rozdzielczość 720p, oraz odległość widzenia około 1/2 paska PCtowego.
Jedyne co rzuca się w oczy w niektórych momentach to mniejsza ilość samochodów.
Grając na telewizorze jak normalny człowiek w odpowiedniej odległości, nie widać żadnego aliasowania.
Radzę poczytać o tym że GTA5 wygląda zauważalnie lepiej od RDR, który wyglądał lepiej i chodził lepiej od GTA4.
I oczywiście bzdura z autocelowaniem - autocelowania nie ma, można je włączyć przytrzymując trigger. Jest zupełnie opcjonalne.
bzdury, GTA4 na konsoli prezentuje średni poziom detali, rozdzielczość 720p, oraz odległość widzenia około 1/2 paska PCtowego.
W dodatku blur i głębia pola zrobione są dużo lepiej niż na PC.
I oczywiście bzdura z autocelowaniem - autocelowania nie ma, można je włączyć przytrzymując trigger. Jest zupełnie opcjonalne.
Przytrzymując do połowy trigger, można też całkowicie go wyłączyć w opcjach.
@tomyangello,
Wystarczy mi to, że widziałem GTA IV na konsoli xbox 360 i PC, wizualnie różnica była ogromna nawet na low detalach wersja PC wygląda lepiej niż wersja konsolowa z auto
^^ Mam obie wersje (na X360 i PC), grałem w obie wersje (na PC na sprzęcie spełniającym wymagania zalecane z nawiązką), na PC sprawdzałem zarówno ustawienia wysokie jak i "low" - jest mniej więcej tak jak pisze Ogame_fan.
Więc albo jesteś ślepy jak kret albo łżesz jak pies :). Wybieraj, bo innego wytłumaczenia nie ma.
Nie chcę nikomu psuć zabawy. Gra to gra, ma bawić i sprawiać radość. Ale bawią mnie klapki na oczach fanów GTA. Czasami mam wrażenie, że kręci ich kontrowersja; no bo można sterować murzynem, chodzić do klubów go go, rozjeżdżać przechodniów i jebać policję. Fajnie, to może kręcić w pewnym okresie w życiu. Ale potem, jeśli gra nie oferuje niczego, to robi się nudno. GTA na szczęście zwykle - ALE nie zawsze - oferowała całkiem spoko scenariusz i sylwetki bohaterów.
Ale to też Rockstar. Firma podobna do Wargamingu, która oczekiwania graczy ma głęboko w dupie. Tego nie wydadzą na PC, bo nie, a jak wydadzą, to bez optymalizacji i z gównianym modelem jazdy. Boże, przypomnijcie sobie model jazdy w GTA4. Był żałosny. Pierwszy NFS oferował lepszy. I nie mówcie, że model ten wymagał skilla. Bo nie wymagał. Skilla to wymaga Dark Souls, a nie pieprzone GTA.
Grę pewnie kupię. Jak stanieje. Sandbox, w którym mogę sobie kupowac czapeczki i okulary oraz zabierać laski na kręgle jakoś nieszczególnie mnie jara.
kęsik nie rozśmieszaj mnie. Na tym swoim złomie to się módl żeby gra ci chodziła chociaż w 30 klatkach. Powodzenia w czekaniu na ten bardzo dobry port na PC. Rockstar cały czas trzyma poziom jeśli chodzi o porty na PeCety.
A jeśli chodzi o autocelowanie. Ktoś w ogóle gra z autocelowaniem?
A jeśli chodzi o autocelowanie. Ktoś w ogóle gra z autocelowaniem?
Ktoś w ogóle nie gra z autocelowaniem?
Skilla to wymaga Dark Souls
Nie wymaga. To casualowa gra, którą każdy kto chce i tak przejdzie.
Radzę poczytać o tym że GTA5 wygląda zauważalnie lepiej od RDR, który wyglądał lepiej i chodził lepiej od GTA4.
Nie uważasz, że trochę ciężko to porównać (tzn. RDR z GTA4)? Znacznie inne prędkości, ruch na ulicach i tak dalej...
Tuminure
Uważam że łatwo to porównać, GTA4 zwalniało podczas rozpierduch, RDR wygląda lepiej, fizyka i animacja jest lepsza niż w GTA4.
Kiedy w Undead Nightmare otacza nas 20 zombiaków + płonący koń + strzelający cywile i jakieś dodatkowe efekty - gra w ogóle nie zwalnia.
@A.l.e.X: Bo kęsik to marny troll, jego celem życia jest bycie żałosnym wywoływaczem kłótni i bezsensownych dyskusji.
@reksio: No popatrz się ja jestem fanem GTA, a jakoś nie kręcą mnie kontrowersje, gra murzynem, kluby go go i jebanie policji, to nie moje pokolenie, nigdy też nie korzystałem z tych wszystkich badziewnych możliwości przebierania postaci, bo to nie simsy. IMO Rockstar ma trochę daleko do WG, a prawda jest taka, że większość dużych firm ma w dupie oczekiwania klientów, przynajmniej w tej branży. Co do modelu jazdy to już rzecz gustu, mnie np. odpowiadał model jazdy z GTA IV i w ogóle cała gra, a są ludzie którzy uważają, ją za jedną z gorszych części serii.
Ciekawe, czy w V poprawią element z samochodami z IV. Mam na myśli to, że w IV wsiadałeś do jednego unikalnego auta, a za chwilę na drogach pojawiało się takich multum.
Ta nowa generacja jeszcze tego by brakowało, przecież to jest klasyczne więcej, lepiej
Jak dla mnie wszystko zależy od tego jakiej jakości będą misje główne. Jeśli będą tak samo nudne, oklepane jak w IV to podziękuje (rzekomo mają być bardziej rozbudowane, ale pożyjemy zobaczymy)
Ta nowa generacja jeszcze tego by brakowało, przecież to jest klasyczne więcej, lepiej
Wat?
Akurat misje w IV były niczego sobie. Nie bez powodu przeszedłem dobre pięć razy.
A ja ledwo przeszedłem raz :P ogólnie się śmiertelnie nudziłem w IV
Opinie są podzielone. Ile masz lat? Zapewne jesteś jeszcze młody, więc pewnie jarasz się San Andreas. IV była bardziej dojrzała i może z tego względu Tobie nie podeszła, ja ją wręcz pokochałem :)
A ja ledwo przeszedłem raz :P ogólnie się śmiertelnie nudziłem w IV
Myślałem że tylko ja tak miałem ...
Jak dla mnie wszystko zależy od tego jakiej jakości będą misje główne. Jeśli będą tak samo nudne, oklepane jak w IV to podziękuje (rzekomo mają być bardziej rozbudowane, ale pożyjemy zobaczymy)
http://gta-five.pl/watek-ign-gralo-w-gta-v
Polecam więc lekturę tego artykułu gdzie jest opis pięciu przykładowych misji z GTA V. Jeśli wszystkie misje będą tak rozbudowane i przepełnione akcją, to co tu dużo mówić, te z GTA IV w porównaniu do piątki ssą pałkę. Dynamizm jaki wprowadza do misji zmiana bohaterów to jest coś co może być jednym z największych przełomów ostatnich lat w grach.
Na pewno dali te ciekawsze misje chłopakom z IGN. Musimy spodziewać się też nudniejszych misji, nie da się zrobić kilkadziesięciu ciekawych super zadań.
Dobrze rozumiem, że w obojętnie jakiej chwili będzie można przełączać pomiędzy bohaterami?
Gram tak jak mi sie podoba, nie mam zamiaru jak idiota mash'owac 'w' kiedy chce jechac powoli, wole delikatnie wcisnac trigger i kontrolowac precyzyjnie predkosc.
czy takie coś jest w ogóle zaimplementowane w grach na PC?
i tak, IV była koszmarnie nudną grą. Ciekawe misje można policzyć na palcach dwóch rąk, postacie było mdłe jak Niko albo uperdliwe jak Roman.
NewGravedigger - masz na myśli kontrolowanie prędkości za pomocą triggerów? Oczywiście, jeśli masz odpowiedniego pada :)
Na pewno dali te ciekawsze misje chłopakom z IGN. Musimy spodziewać się też nudniejszych misji, nie da się zrobić kilkadziesięciu ciekawych super zadań.
Trudno powiedzieć, możliwe że redaktorom dali do ogrania jakieś ciekawsze misje, ale z drugiej strony nawet Rockstar sam wspominał, że GTA V zostało stworzone tak aby dawać dużo więcej funu niż GTA IV. Możliwe, że będzie parę spokojniejszych misji, ale jestem pewien, że zadania ogólnie nie będą tak nudne jak w czwórce i będą bardziej pomysłowe i rozbudowane.
Dobrze rozumiem, że w obojętnie jakiej chwili będzie można przełączać pomiędzy bohaterami?
Poza misjami w dowolnej chwili, w trakcie misji, tylko między bohaterami, którzy biorą w nich udział i w momentach gdy znajdują się w centrum akcji. Czasami w misji może zdarzyć się tak, że najpierw jedną postacią trzeba zrobić swoje, a potem przełączyć na następną.
Zapewne jesteś jeszcze młody, więc pewnie jarasz się San Andreas
Ciekawy argument. Z całej serii GTA tak naprawdę podobało mi się tylko Vice City i III (o dziwo, bo postaci ciekawych to tam nie ma). San Andreas jest tylko ciut lepsze od IV, wg. mnie gra na takie 7/10
Sam GTA4 na premiere dalbym 8.5, glownie ze wzgledu na genialna technologie ktorej do dzis, nie przebil zaden sandbox.
Sama fabula nie byla zla, problemem byly 3 rzeczy, wolno rozkrecajacy sie watek fabularny (dopiero w polowie zrobilo sie ciekawie), monotonne szaro-bure miasto (tego sie obawiam przy okazji WD), gra byla odrobine za dluga (za duzo blizniaczopodobnych misji ktore wydluzaly rozgrywke o te same misje mtylko od innych zleceniodawcow).
Episody to dla mnie inna bajka, LaD bylo swietne, pojscie w klimaty gangu motocyklowego bylo bardzo fajnym posunieciem, misje byly duzo ciekawsze ale i tak najmilej wspominam TBoGT ktore IMO bylo najlepsze, nie obrazilbym sie nawet gdyby to Luis i Tony byli glownymi bohaterami czworki. Wolalbym zepchniecie Niko do postaci z dodatkowego epizodu.
Episodom smialo w dniu premiery dalbym 9.0 dla LaD i 9.5 dla TBoGT.
Jeszcze 12 dni do najlepszej gry tego roku. ; D
Taka ciekawostka od R*
Osobiście liczę na misje (podobne do tych z RDR i RDR Undead Nightmare) polegające na odnalezieniu jakiejś osoby, bez markerów na mapie (takie mini śledztwo)
Dwa nowe Filmiki z GTA5
http://www.youtube.com/watch?v=0QlduzVf9ZQ
W tym można zobaczyć że:
-tereny pustynne/lasy/góry/małe miasteczka zajmują ogromną część mapy.
-samo Los Santos jest ogromne, na jednym ujęciu widać samo Ghetto które jest podobnej wielkości co całe LS z GTA SA
-powraca bunny hooping oraz dochodzi robienie tricków na bmxach
-będzie mnóstwo zawodów sportowych
http://www.youtube.com/watch?v=nJxsa1aTD8c
Tutaj można zobaczyć kilka nowych broni, maczetę, shuriken etc.
+ paczka nowych screenów :
http://www.ibtimes.com/gta-5-new-grand-theft-auto-5-screenshots-released-photos-1403199
Dla ciekawskich, w grze pojawi się easter egg
spoiler start
o facecie który 'agresywnie' filmował więc policja go aresztowała i dla dobra ogółu zastrzeliła jego psa
spoiler stop
.
Ogólnie polecam zajrzeć na stronę http://www.rockstargames.com/V/ odblokowały się trzy ostatnie kwadraty.
Kilka nowych informacji wprost z wywiadu z Dan Houser'em (http://www.theguardian.com/technology/2013/sep/07/grand-theft-auto-dan-houser)
* GTA 5 było ponad 4 lata w developingu a scenariusz to więcej niż 1000 stron i więcej niż 100.000 słów
*80% ludzi we wszystkich studiach R* pracowało nad grą, żeby przenieść żyjące miasto na ekrany telewizorów, ekipa spędziła ponad 100 dni w Los Angeles, starając się uchwycić każdy szczegół miasta
* R* rozmawiał z tajnymi agentami FBI, byłymi członkami mafii, członkami programu ochrony świadków, gangsterami żeby oddać cały ten klimat jak najrealniej
* Linia fabularna, i misje poboczne to grubo ponad 100 godzin zabawy, do tej liczby należy dodać wszelakie aktywności dodatkowe, oraz samo 'szwędanie' się po mieście