Jak patrzę na niektóre komentarze pod najnowszym "dziełem" UBISOFTu i te ochy i achy... oceny lepsze jak miał Wiedźmin, to zaczynam się zastanawiać, czy może ja, chociaż jestem wielkim fanem tej serii, nie potrafię dostrzec jej genialności? Nie wiem naprawdę skąd się biorą te peany na cześć tej niedorobionej, niezbalansowanej i generalnie mówiąc brzydkiej ostatniej części Heroes of Might & Magic.
Może te wszystkie oceny na METACRITIC, które z dnia na dzień są niższe, a nawet te pozytywne nie przekraczają 80 są napisane przez ludzi uprzedzonych do tej wspaniałej serii? A oceny wystawione przez graczy, to w 90% oceny wystawione przez bezmózgich hejterów?
Nie wiem...
Zastanawiam się też dlaczego do tej pory, chociaż minął prawie tydzień od premiery nie pojawiła się recenzja na GOLu, chociaż zwyczaj zjawia się w tym samym dniu... Może dlatego, że ocena też nie byłaby za wysoka...
A może ze mną jest coś nie tak, bo moim skromnym zdaniem 6,5 to wszystko na co HM&M7 zasługuje...
Do tego cena - 140zł za coś co przypomina wczesną beta... skandal
Zapowiadało się bardzo dobrze, ale po opiniach widac, że wyszło jak zawsze. Gra rzeczywiście nie ruszy na systemie 32 bitowym?
Problem w tym, że ta seria jest brutalnie hejtowana, cokolwiek się zrobi. Nie wiem, co musiałoby wymyślić Ubi, żeby zyskać przychylność graczy. Chyba zatrudnić Carmacka (nawet propagandowo), 8 frakcji w podstawce, 50 pojedynczych map, kampania na 500h, trójwymiarowe ekrany, które swoją epickością powodują opad szczeny, do tego perfekcyjna optymalizacja, potężna technologia i grube miliony wydane na produkcję.
W H7 gra się świetnie, z prostej przyczyny - to dalej Heroes, sam pomysł na grę się nie zmienia i dalej jest to genialna, niezwykle wciągająca produkcja. Przy tej serii nie ma jednak marginesu błędu, nie wybacza się niczego, a fakt jest taki, że te cutscenki przy stole z nieruchomymi figurami to totalna kompromitacja, są problemy z animacjami jednostek, gra nieco muli na słabszych konfiguracjach, ekrany miast dalej wyglądają budżetowo (tutaj nikt by się nie obraził na epickie 3D rodem z H5).
Są też plusy w porównaniu do poprzedniej części - lepszy design jednostek, więcej frakcji i więcej jednostek wewnątrz frakcji, naprawiona (stara) gildia magów, naprawiony (stary) system umiejętności, design interfejsu ("średniowieczny" styl- witraże itd. ładnie to wygląda).
Muszę jeszcze raz zaznaczyć, że to dalej "nowy Hirołs", czyli maaaaasa frajdy spowodowana czysto z faktu, że to kolejna odsłona serii - nowy wygląd frakcji, miast, nowe mapy, modyfikacja systemu umiejętności - to się zmienia zawsze i to daje najwięcej frajdy, także ja szczerze mogę polecić każdemu grę z tego właśnie powodu.
gra jest strasznie niedopracowana, osobiście odpuściłem sobie granie podczas drugiej misji kampani przynajmniej do następnego patcha . Problem polegał na tym, że w pewnym momencie nie można nic zrobić, ponieważ nie ma przeciwnika który powinien się znajdować w podziemiach. Okazało się, że jedyny ratunek to przejść plansze od początku, nie korzystając z funkcji load :).
Gra to typowy średniak z tego co widzę po opiniach i recenzjach. Rozumiem jeśli seria dostała by tylko średnie oceny od graczy to można by było to nazwać hejtem ale tak nie jest średnia na MC od recenzentów to 66 czyli nie najlepiej. Nie jest to może gra tragiczna ale w obecnych czasach jak coś dostaje takie oceny to jest to po prostu średniak. Gra ma wiele niedociągnięć np. babole przez które trzeba nawet resetować całą kampanię, średnio czytelna mapa rozgrywki, same przerywniki filmowe to jakaś kpina, do tego przestarzała grafika jak na dzisiejsze standardy z tego silnika da się wyciągnąć znacznie więcej(a przy takich wymaganiach powinna wyglądać znacznie lepiej), często dziwne animacje. Do tego jeszcze niezbyt pasuje mi rozwój zamku pod względem oprawy, przypomina trochę jakąś grę nisko budżetową online. Same pola bitwy też nie wyglądają za specjalnie, a czary wyglądają jak pierdnięcia. Ta gra ma masę rzeczy niedopracowanych, co z tego że ma dobrą muzykę i inne aspekty jak ma tyle niedoróbek. Jak jesteś fanem to ja bym poczekał z kupnem może poprawią przynajmniej błędy i optymalizacja się poprawi a i cena zapewne szybko spadnie.
Zobaczymy jak będzie wyglądała końcowa ocena gry po tym jak wreszcie GOL wypuści recenzje... Ale podejrzewam, że nawet się nie zbliży do żadnej z wcześniejszych części...
Jeszcze jedna moja uwaga, dla tych którzy się tak zachwycają obecną "mroczną grafiką" :P. A przecież właśnie taka kolorowa "cukierkowa" grafika dominowała od pierwszej części w każdej z odsłon serii HM&M i jakoś nikomu to do tej pory nie przeszkadzało ;) Można chyba nawet powiedzieć, że wręcz to wyróżniało tę serię...
What? VI dostała 8.2?
VII jest w miarę ok, tylko te tury AI które potrafią trwać wieki.
@nagytow
Koło umiejętności jest niezłe, ale najlepsze w tym jest że możesz przełączać pomiędzy wyborem dowolnej umiejętności a systemem awansu takim jak w HoMM V.
Gra sie dosc przyjemnie, ale graficznie seria zatrzymala sie na 6. Niektore rzeczy wygladaja lepiej, ale sporo innych wydaje sie wygladac gorzej niz w HoMM6. Niektore ekrany (np budowanie w miastach) wygladaja jak z bety, pod wzgledem stylu sa kompletnie oderwane od reszty gry. Statyczne filmy w takiej produkcji to tez minus, no ale w herosow nie gra sie dla kampanii. Czas trwania tur graczy komputerowych nieco sie poprawil od bety, ale dalej trwaja zdecydowanie za dlugo.
Na plus wyglad miast, powrot surowcow, kolo umiejetnosci (bardzo mi sie podoba, ale za malo gralem, zeby faktycznie ocenic).
Jak na razie 6/10.
Gra jest świetna, jestem już po 4 kampanii, graficznie bardzo duży krok w przód nie tylko jakościowo, co stylistycznie, jednostki z gry są super wykonane, muzycznie i przede wszystkim gameplayowo wielki krok w przód dla całej serii, powiedziałbym milowy. Na chwilę obecną jeden bug i to głownie dlatego że nie czytałem dziennika zadań (gra nie przewidziała widocznie że ktoś pominie niektóre rzeczy). Walki rozwiązane perfekcyjnie tak samo jak rozwój postaci. Co najważniejsze historie mimo że trywialne jak cała seria są najciekawsze że wszystkich części jakie wyszły. Chronologiczny układ wydarzeń ze stołu rady to strzał w 10.
Gdyby gra wyszła dopracowana bez bugów była by to najlepsza odsłona, a tak dopiero za kilka miesięcy taką się stanie, na forum steam ludzie piszą o problemach z grą głównie technicznych, ale także bugach z gry i to w MP, akurat nie grałem w MP to się nie wypowiem.
Ogólnie ja jestem bardzo, bardzo zadowolony i jak nigdy dla nowego H7 daje rekomendacje !
Gra jest biedna i brzydka. Ekrany miast, menusy i ikonki wygladaja jak z F2P MMO przez przegladarke.
Niezdecydowanym polecam najnowsze "WTF is?" Total Bisquita, ktory dosc ladnie punktuje biedote nowych heroesow.
VI byla slabiutka (glownie mechanicznie - te magiczne przemiany zamkow.... ugh) ale to nowe 'cos' jest jeszcze gorsze bo mimo ze bledy mechaniczne poprawili (mniej wiecej) to zepsuli cala reszte.
PS. Kolego ALEX twoje posty na temat tej gry (i zreszta ogolnie wiekszosc twoich postow) zaczynaja zachaczac o groteske. Idzcie z sobie razem z UVIM na piwo (sponsored by Ubisoft lol).
Przegrałem w 7 już kilkanaście godzin i jestem pozytywnie zaskoczony.
Jedyny problem jaki mam z grą, to przy uruchamianiu lubi się scrashować, po uruchomieniu działa bardzo dobrze. Graficznie jest dobrze, chodzi na moim kilku letnim komputerze lepiej niż 6. Na plus jednostki, machiny wojenne, flankowanie jednostek na polu bitwy, rozwój bohaterów, kampania.
Widać, że zabrakło im czasu/kasy na wykończenie animacji jednostek i czarów (zwłaszcza czarów, wygladają słabiutko). Generalnie uważam, że jest to najlepsza część serii od czasów 3.
TheKingInYelllow
Nawet po tym wątku widać, że zdania są mocno podzielone i kolega ALEX nie jest odosobniony w swojej opinii, także daruj sobie takie wycieczki. Tym bardziej, że Twój post sąsiaduje właśnie z pozytywnymi głosami o grze :)
Dobrze ktoś tu zauważył, flankowanie - to prosty i chyba najlepszy pomysł, to powinno być w każdej części serii, szkoda, że nikt wcześniej na to nie wpadł.
66/100 na metacritic
59/100 opinia graczy
40/100 opinie graczy na steam
nawet IGN dal 6,5/10
Prawdziwa perelka... 'podzielone opinie'... hahah.
H7 to syf. Rozumiem ze moze sie podobac nastolatkom ew. osobie ktora miala zerowa stycznosc ze strategiami 4x ale to tyle. Najgorsze w sumie w tej grze jest AI a raczej jego brak (dodatkowo to biedne AI doskonale pokazuje w czasie walki jak idiotycznym pomyslem jest to cale flankowanie).
Bieda na calego. Szostka przy tym to masterpiece a jedynym plusem siodemki jest to co tworcy 1:1 skopiowali z trojki.
No i zeby nie bylo.... flankowanie by bylo ok (zawsze to jakies urozmaicenie) gdyby AI bylo na tyle ogarniete zeby potrafilo je sensownie wykorzystac ale jest na to za glupie (jest wlasciwie za glupie na cokolwiek).
A i tak najlepiej by bylo wrzucic hexy, wieksze (tak ze 20-30%) pola bitwy, przeszkody terenowe NAPRAWDE wplywajace na walke i np. roznice w wysokosci terenu wplywajace na jednostki.... albo np system interakcji zywiolow, terenu, pogody i wogole wszystkiego taki jak jest np w Divinity Original Sin. Da sie? Da sie!
NO ALE PO CO. Lepiej jebnac zerowe AI, klaustrofobicznie male pole walki podzielone na dupne kwadraty (czekam na hiros 9 z kolkami - latwiej ogarnac), generyczne do bolu jednostki i brak jakichkiejkowleik urozmaicen i glebi (zreszta na to samo cierpiala 6tka - walki byly tragicznie nudne i schematyczne ze wzgledu na dysbalans i brak szeroko pojetej glebi).
Zal patrzec jak legendarna seria umiera.
Jak ktos chce fajna strategie fantasy to i AoW3 i Endless Legend i Eador i kazda wczesniejsza czesc hirosow jest lepsza.
No i ofc Kings Bounty ktore przjelo paleczke 'best in genre' po hirosach.
Próbowałem wczoraj jeszcze trochę pograć... Kupa drobnych denerwujących błędów... Statystyki jednych jednostek się wyświetlają, innych nie, raz mi pokazuje jakie zadam obrażenia czarami, innym razem nie, walę czarem, dopiero wtedy wyskakują obrażenia... Ni z gruszki ni z pietruszki znika siatka pola bitwy... A do tego SI, a właściwie jej brak. Daję opcje: rozegraj walkę automatycznie - przegrywam, powtarzam ją, tym razem kierując oddziałami i bohaterem, zero strat własnych... MASAKRA...
A na Metacritic zalew hejterów :P... spadek ocen do 5,8
Ogólnie ja jestem bardzo, bardzo zadowolony i jak nigdy dla nowego H7 daje rekomendacje !
Widzisz Adamus- czego Ty chcesz, jest dobrze! :>
Gra to średniak, brak innowacyjności, wtórność to jedno można było by przeboleć jakby gra prezentowała poziom zgodny z jej ceną. To nie tytuł za 15$.
Wczoraj znów pograłem w Heroes VII i strasznie mnie denerwuje SI.. Hmm czy SI w ogóle istnieje? Momentami nie jest złe ale są tury kiedy wykonuje dziwne posunięcia :)..W czasie walki jeszcze nie jest tak źle.
Hmm Gra ma fajny klimacik ale na chwilę obecną Age of Wonders 3 zjada ją na śniadanie.
Wlaczylem dzis polska wersje, dubbing znow tragiczny, chociaz chyba jest lepiej niz w 6.
Da sie jakos wylaczyc ta przelatujaca kamere na poczatku walki? Im dluzej gram, tym bardziej irytuje.
@19
Tak, można wyłączyć.
@16
Ja błędów ze znikającą siatką czy znikającymi statystykami nie mam.
Co do SI to faktycznie jest dość słabo zrobione, boty zawsze lecą do przodu, nie korzystają z możliwości zaczekania.
Kolejna część raczej lipna. Nie ma się nad czym zachwycać. Błędy, dziwne zachowania SI, długie oczekiwania na tury? W starszych częściach komputer myślał szybciej od nas i nas niszczył a tu? Widok zamków też tragiczny. W ogóle dziwne są te armię i nie są one podobne do poprzednich części. Na siłę wprowadzili i nie wyszło. Poza tym, to cena ;) Płakać się chce, jak zniszczyli ta serię. Tak samo jak Assasyna.
Adamus ---> Recenzja będzie w tym tygodniu. Nie wiem po co te złośliwości, skoro sam doskonale wiesz, że recenzje pojawiają się w dniu premiery tylko wtedy, jeśli dostajemy grę wcześniej. Heroesów nie dostaliśmy, a gra wymaga czasu, żeby ją porządnie przetestować.
--->.:Ji:. - każdy może mieć własne zdanie. Ja od zakupu gram obecnie tylko w H7, a miał być to zakup tylko z sentymentu na później i sprawdzić na chwilę. I uwierz mi na słowo mam w co grać i nie jest to zapychacz czasu. Po 4 kampaniach ok. 50 godzin gry na trudnym, komputer kilka razy zalazł mi naprawdę za skórę. Walki są generalnie proste jak zna się mechanikę, ale od h7 nie oczekiwałem jakiegoś wyzwania rodem z W40K Regicide, ale przyjemnej bezstresowej rozgrywki i taka tutaj jest. Misje są bez dwóch zdań najlepsze z całej serii, niby proste, ale fajnie przedstawione i mające jakiś sens (oczywiście w ramach tego uniwersum). Gra jest długa i fajna, co do bugów miałem tylko jeden, zastanawiam się więc na jakim buildzie gracie, czy faktycznie tym właściwym ? Fakt są momenty gdzie włożenie przedmiotu zamiast podnosić to obcina statystyki, ale jest to tylko błąd wyświetlania, bo normalnie obrażenia są zgodne z właściwymi. Błędów zapewne jest więcej, ale tak jak wyżej drobiazgi, które oczywiście należy naprawić.
Czy jest syndrom jeszcze jednej tury ? hm o 5 nad ranem muszę stwierdzić że chyba jest :)
U.V. Impaler --> Pax vobiscum bene de GOL meriti :). To taka niezamierzona złośliwość starego, stetryczałego weterana GOLowych wojen ;P (chyba tych z pierwszej 50 już tu dużo nie zostało :P) Sorry jak kogoś uraziłem.
BTW serdecznie pozdrawiam :)
@22
Długie oczekiwanie na tury? Na moim kilku letnim komputerze tury przeciwnika trwaja kilka sekund (średnio 4-6 sek na bota). Mi akurat armie i jednostki bardzo się podobają i jak najbardziej nawiązują do poprzednich heroes'ów Cena faktycznie trochę wysoka.
A mnie szlag najbardziej trafił, jak już dwa razy na jakiejś jednostce przeciwnika zawiesiła mi się gra! (powtarzam walkę i zawsze w tym samym miejscu wisi) Jak dam automatyczna walkę, przegrywam, jak gram tak żeby uniknąć zwiechy, to przez to tracę więcej swoich jednostek :/
POWTÓRZĘ SI W TEJ GRZE JEST TRAGICZNA!!!
brak innowacyjności
Tak, nowości - źle, wszystkie tragiczne, powinni wrócić do starego systemu, brak nowości - źle, odgrzewany kotlet, Ubi chce ukraść nam pieniądze!
Najprostsze co mogliby zrobić to:
1. utrzymać oprawę graficzną w stylu H3, może byc identyczna
2. widok zamku/miasta z h5,
3. 7 poziomów jednostek, wybór rozwoju każdej
4. 20 zamków, 12 w podstawce, reszta w dlc.
5. Po 20 RÓŻNYCH bohaterów na każdy zamek.
Jedynie duży wysiłek wiązałby sie z projektami graficznymi jednostek oraz balansem tychże. Budżet spokojnie byłby o połowe mniejszy niż obecnie.
recenzje pojawiają się w dniu premiery tylko wtedy, jeśli dostajemy grę wcześniej. Heroesów nie dostaliśmy
Tia, wszechobecne wszędzie na tym serwisie od tygodnia reklamy H7, wyskakujące banery z każdej możliwej strony i w każdym możliwym miejscu dostaliście, ale prasówki (tak jak reszta) już nie raczyli wam dać, z pewnością.
Pogralem chwile i jest fajnie, czuc klimat czesci 3 i 5. Jak tylko dokoncze Wiedzmina i White March to pewnie usiade na dluzej. Moze do tego czasu pojawia sie jakies poprawki usuwajace najbardziej upierdliwe bugi.
A na MC coraz więcej hejterów :P ocena graczy znowu spadła 5,6...
Rozumiem, że ludzie czekali na siódemkę, ja też, bo to moja ulubiona seria, ale do cholery... Trochę więcej krytycyzmu, nie róbmy z bubla genialnej gry, te oceny 9-10 jakie sporo ludzi daje na GOLu, to chyba nie dla takiego gniota...
A to granie w jakiegoś herosa powyżej czwórki ma sens?
88/100 od GameStar
Fight, level up, explore, conquer, build. Even after 20 years this still manages to glue you to the screen. Incredible.
Pierwsza ocena od recenzentów powyżej 80 ;P Cóż, trafiło na jednego z minimalistów :P,
Ale ocena graczy znowu w dól... 5,5
krontsk ---> To wspaniale, że wiesz lepiej czy grę mieliśmy przed premierą czy nie. Numery totka wrzuć na losowanie.