Usługa Games for Windows LIVE całkowicie za darmo, DirectX 11 oficjalnie zaanonsowany
Nareszcie. MS uczy się jednak na błędach. Szkoda że nie podjęli takiej inicjatywy na początku działania Games For Windows.
Czy rezultaty sprzedaży Visty niczego małomiękkiego nie nauczyły?
DX10 nie zachwycił ani graczy, ani producentów gier. Po co więc nam DX11? "Nie do odróżnienia od prerenderowanyh cutscenek" - kolejne ładne hasło, które nic nie znaczy. Jak patrzę na obecne gry. to one spełniają je w pełni (GRID, Crysis, Timeshift, Command and Conquer 3 itd.). Mam kartę grafiki zgodną z DX10, a nadal używam XPeka, z DX9.0c. Ta pożal, się Boże rewolucja, potrzebna jest wyłącznie producentom kart grafiki, żeby sprzedać swoje nowe produkty. Jak patrzę na te nowe produkcje z filtrami, rozmyciami, bloomami itd, to rzygać mi się chce. Doszło do sytuacji, w której wyłączam połowę bajerów graficznych w opcjach. A co dał DX10? FSAA w Gears of War - kiepski żart. Trochę ładniejsze rozmycia w Crysis i Lost Planet? A kto widział rozmycia w prawdziwym życiu? Chyba tylko skrzydła owada tak robią. Albo Hellgate London, w którym DX10 moim zdaniem zbrzydzał grę? I mam to mieć za cenę dodatkowych gigabajtów ramu? Dziękuję - postoję.Po co więc DX11?
Ja nie wiem czemu ludzie myślą, że DirectX to tylko coś dla graczy i gier. Ponieważ pracuję w tej branży chciałbym tylko dodać, że DirectX to także, a może przede wszystkim, ułatwienie dla nas - dla programistów! To, że Dx10 jest jaki jest to wiemy, ale ilu z Was wie, że stworzenie prostej procedury w DX9 zajmuje ok. 250 linijek kodu, ta sama procedura w DX10... zaledwie 3. Różnica jest? Jest, i to spora.
Szaku25 for money... tak, dla producentów kart graficznych, bo MS co będzie miał z tego? Zarówno DX11 jak i SDK są rozprowadzane za free, nie wspomnę już o kasie włożonej w projekt.
Wyczytałem na zachodnim sicie że DX 11 powstaje o wiele dłużej niż DX 10 i ma miec w końcu porządne objaśnienie dla producentów gier - w przeciwieństwie do 10, gdzie MS olał sprawę pomocy dla developerów.
Szkoda tylko, że Directx 11 będzie wymagał Visty bądź nowszego systemu od Microsoftu :/
Dawno nie miałem okazji pochwalić Microsoftu. teraz nareszcie taka sposobność się pojawiła. Zniesienie opłat za Windows Live , nowy DirectX, do tego kompatybilny ze starym sprzętem.
Gdyby tylko jeszcze usługa Games for Windows pojawiła się w końcu w Polsce...
darmowy live? hehe, ukryja koszta w innych oplatach.
Wydaje mi się że DX10 nie pokazał swojej mocy, bo tak na prawdę nikt nie miał ochoty jej wykorzystać. Gry zazwyczaj były pisane pod DX9 a w DX10 dorzucano pare fajnych efektów. Nie ma w tym nic dziwnego, biorąc pod uwagę fakt jak niewielu zwolenników ma Vista i owy DX10.
Czytałem jednak (i uważam że to prawda) że prawdziwą rewoucję będzie widać w grze która od początku do końca bedzie tworzona w oparciu i DX10 i jego wszystkie bajery i możliwości.
Aktualnie jedyna grą (moim zdaniem) w której gołym okiem widać różnice jest Crysis. Tam faktycznie kilka nowych efektów robi sporą różnicę (ale nie rewolucję). Zaraz za nim jest Lost Planet, który również sporo zyskuje w DX10 (oczywiście graficznie, choć nie jest to już tak widoczne jak w przypadku Crysisa). W pozostałych przypadkach różnić można się doszukiwać na specjalnych screenach i filmikach porównawczych, bo grając raczej ich nie dostrzeżemy.
Co do DX11 - jeżeli będzie to kolejny pretekst do promowania nowego Windowsa (jak Vista i DX10) to obawiam się że MS boleśnie odczuje niezadowolenie graczy i nawet ci którzy byli skłonni do experymentów i zakupili Vistę, bedą poirytowani i wątpie aby chcieli kupić nowe "cudo"... No chyba że ten nowy windows będzie bardziej dopracowany, nie będzie wymagał więcej RAMu i co najważniejsze będzie miał dużo wiekszą kompatybilność ze starym sprzętem i oprogramowaniem.
Wyczytałem na zachodnim sicie że DX 11 powstaje o wiele dłużej niż DX 10 i ma miec w końcu porządne objaśnienie dla producentów gier - w przeciwieństwie do 10, gdzie MS olał sprawę pomocy dla developerów.Wyczytałem na zachodnim sicie że DX 11 powstaje o wiele dłużej niż DX 10 i ma miec w końcu porządne objaśnienie dla producentów gier - w przeciwieństwie do 10, gdzie MS olał sprawę pomocy dla developerów.
Dobremu developerowi wystarczy to, co jest na MSDN. Nic więcej mu nie potrzeba. I co ma oznaczać "porządne objaśnienie"? Dokumentację, którą DX10 posiada?
Aktualnie jedyna grą (moim zdaniem) w której gołym okiem widać różnice jest Crysis. Tam faktycznie kilka nowych efektów robi sporą różnicę (ale nie rewolucję). Zaraz za nim jest Lost Planet, który również sporo zyskuje w DX10 (oczywiście graficznie, choć nie jest to już tak widoczne jak w przypadku Crysisa). W pozostałych przypadkach różnić można się doszukiwać na specjalnych screenach i filmikach porównawczych, bo grając raczej ich nie dostrzeżemy.
Gdyby zestawić ten sam typ renderowania grafiki w Very High dla Crysisa napisany pod DX9 i DX10 sprawa nie wyglądałaby tak różowo jak obecnie. DX9 by siadł. A to, co można nazwać "Very High" pod XP to tylko kanciarstwo. Tyle, że i tak słychać teksty "to samo na obu graficznie!". Jednak jak nVidia oszukała w 3DMarku driverami w sposobie renderowania scen to były jęki i to długie :>
Jednak jak nVidia oszukała w 3DMarku driverami w sposobie renderowania scen to były jęki i to długie :>
bo kantowala wyniki;)
zastanawia mnie jedno zdanie: nowy DirectX będzie kompatybilny z obecnymi kartami graficznymi przystosowanymi do DX10 i 10.1
jakby nie patrzec to gf2 tez jest kompatybilny z dx9, bo mozna go na systemie z ta karta zainstalowac i gry beda dzialac- ale juz funkcje wlasciwe tylko dx9 (pixel shadery 3.0 etc) juz nie.
ciekawe czy np. jezeli dx11 wprowadzi pixel shadery 5.0 to karty z serii gf 8 i 9 beda je obslugiwac.
DX11 będzie dostępny za darmo dla użytkowników Visty, więc skończcie już pierdolić że trzeba bedzie nowego windowsa kupować.
Slow Motion ====> dokładnie! Poza tym "nowy DirectX będzie kompatybilny z obecnymi kartami graficznymi przystosowanymi do DX10 i 10.1", więc skończcie pierdolić o kosztach, które będzie trzeba ponieść specjalnie dla DirectX 11!
Fajnie, ale co poprawiać w grafice? :/ Przecież już jest bardzo dobra, jeszcze dobrze Crysis'a nie mogą włączyć na Vhaj a już robią nowe DX'y...
bitzz ====> jak wyszedł Wolfenstein 3D to ludzie też byli zachwyceni grafiką i mówili, że jest bardzo dobra... ;)
Super, będzie można wreszcie w GoWa pograć na rankingowych serwerach ;)
Tribunal ----> Patrz post Conatha. Kompatybilny, to niekoniecznie oznacza, że efekty z DX 11 odpalą się na karcie z DX 10, choć oczywiście chciałbym żeby tak było :). Bo na pewno nie polecę po nową "super - duper" kartę z obsługą DX 11 - tak zrobią tylko maniacy ( i owszem - oni poniosą koszty).
lordpilot ====> bardzo możliwe, że Nvidia i ATI wypuszczą odpowiednie sterowniki, więc nie będzie trzeba kupować nowych kart specjalnie dla DirectX 11.
Zresztą uważam, że gry wykorzystujące DirectX 11 powstaną dopiero ok. roku po wypuszczeniu na rynek Xbox720. Teraz tórcy nie potrafią nawet wykorzystać DirectX 10, a co dopiero DirectX 11! Zwłaszcza, że musieliby wydawać wtedy daną grę wyłącznie na PC, pisaną od podstaw pod DirectX 11, bez takich tanich trików jak np. z Gears of War, Lost Planet, BioShockie czy nawet Crysisem. A skoro teraz nie robią tego z DirectX 10, to tym bardziej nie będą tego robić z DirectX 11.
Oczywiście tak będzie do czasu wypuszczenia na rynek Xbox720. Do tego czasu DirectX 11 nikomu nie będzie potrzebny. Chciałbym się mylić, ale niestety tak będzie :(
z tego co mi wiadomo, teselacja jest w akceleratorach graficznych od poczatku ich istnienia... ale co ja tam wiem
A mnie najbardziej ciekawi jak szerokie będzie owo wsparcie GPGPU. Czy po prostu GPU będzie obliczać fizykę w grach i tyle, czy będzie można też np. skompresować sobie nim video.
Moim zdaniem DX11 dobrze się przyjmie. To będzie udoskonalona wersja DX10 gdzie developerzy bardziej czekają na tą wersje niz zaczynają coś tworzyć przy samym DX10. Bardzo dobrze, że DX11 będzie równie dla Visty a nie jak wcześniej zapowiadano tylko dla Windows 7. Zamierzam na swoim blaszaku dać Windows Vistę 64bit a szczególnie, że dzisiejsze karty z DX10 będą miały cechy DX11 :)
A co do następcy Xboxa 360 to dopiero po następcy... DX11 :]
ja visty nie mam zamiaro kupowac wole poczekac do nastepnego systemu operacjnego a podobno ma byc w styczniu 2010
Fajnie PC ma LIVE i wszystkie jego opcje za free a konsole wciąż będą miały podział na pakiety silver i gold.
igloopol: Nowy system Windows 7 będzie tylko udoskonalonym Windowsem Vistą. Zmieni się jedynie to, że będzie mnie zasobów zżerał przez zmodyfikowanie explorera ale to samo mogli zrobić przy SP1 ale MS woli nowy system wydać właściwie taki sami
A ja z kolei czytałem, że "7" to zupełnie co innego niż Vista (głównie chodzi o napisanego od nowa kernela). Jak będzie, zobaczymy.
Ja się cieszę że będzie nowy DirectX :)
Ale ludzie pierdolą jak potłuczeni. Przynajmniej pośmiać się można xD
igloopol, Rodzyn85 - napiszcie coś jeszcze...Na temat Visty, DX'a, Windows 7.
DX11 to nic nowego, microsoft znów zawiedzie.
Ale z darmowym Livem się ciesze. Nie trzeba będzie placic za to że gra się na necie.
DX11 to nic nowego, microsoft znów zawiedzie.
Jeżeli MS ma znów zawieść, to zawodzenie trwa od DX 3.0
Przynajmniej czegoś się nauczyli, jednakże popełnili już tyle błędów, że chyba jak będą mieli bardzo niską sprzedaż to do nich dojdzie.
DirectX 10 to głównie pic na wodę, dziwne że w Crysis na XP można odpalić 60% tych efektów z 10, na 9 :)
Co do 11 to może w końcu coś pokażą...
Ezrael- GPU juz teraz moze kodowac video i nie trzeba do tego zadnego dx11:) wszystko to jest niestety jeszcze w powijakach (wpisz w google Nvidia CUDA)
A ja z kolei czytałem, że "7" to zupełnie co innego niż Vista (głównie chodzi o napisanego od nowa kernela)
masz stare info, win7 to bedzie tylko polepszona vista
ale chyba nie trzeba będzie nowego konta zakładac, co? bo nie wiem.
legrooch: A co tu można napisać. Vistę posiadam na laptopie. System jak system głównie mi na lapku potrzebny do roboty i pisania pracy inżynierskiej (Office 2003 :]) ale zżera cholernie dużo zasobów co powoduje, że jak chcemy pograć najlepiej mieć 4GB RAM ale wtedy już system 64 bit aby widział te 4GB
A co do Windows 7 to ma być stary kernel z Visty. Jądro MinWin które miało być nowym kernelem do następnego Windowsa i co hucznie zapowiadaną rewolucją ma być w dalszych Widnowsach. A szkoda bo jądro zapowiadało się obiecującą.
Hoho, będę dwa Directxy do tyłu ;P
PS. polish_farmer - grasz w CoD4 multi? Bo często ciebie (albo kogoś o takim nicku) widzę na serwerach ;p
Uff balem sie, ze kupie teraz karte a za chwile wyjdzie nowa technologia... Chociaz cholera wie jak z tym bedzie..
Przerażające jest to jak dalekie wnioski niektórzy z Was potrafią wysunąć posiadając tak mało informacji od samych programistów. To tak jakby każdy wypowiadający pracował w Microsofcie przy tworzeniu Dx 11. Dajcie sobie siana i poczekajcie aż zostanie z 2-3 miesiące do premiery.
wysiak ---> W tej chwili jeszcze 2GB RAM na viście jeszcze uciągnie wszystkie ale za rok to już może nie wystarczyć
Wie ktoś o co chodzi z tą teselacją? Bo mam wrażenie, że MS pomylił pojęcia, albo chciał, żeby brzmiało mądrze.
Windows Vista + Service Pack 1 + najnowsze aktualizacje - chodzi jak szwajcarski zegarek. Sam system po małej ingerencji (trochę zmian w konfiguracji - nic wielkiego) zachowuje się dużo sprawniej, stabilniej, a przede wszystkim lepiej niż np. Windows XP. DX10 nie jest jeszcze zauważalny w grach, lecz różnica w wydajności w stosunku do WinXP jest niemalże zerowa, więc wybrałem nowy system z rodziny Windows.
Sam psioczyłem wcześniej na Vistę, ale teraz mogę z czystym sumieniem przyznać, iż OS ten przy odpowiednim sprzęcie jest wart więcej niż Windows XP. Dodam, że system przyzwyczaił mnie wygodą użytkowania do tego stopnia (nie licząc paska bocznego, który wyłączyłem od razu po zainstalowaniu), że do XP już napewno nie wrócę.
To tyle...
tulus tul --> nie wiem co ogolnie oznacza zwrtoe 'teselacja', ale m$owi pewnie chodzi o to co 'jest' w kartach ati od poczatku serii radeon - funkcja polegajaca, z tego co wiem, na przeksztalcaniu 3 krawedzi poligonow pod rzad w jedna krzywa, co w efekcie ma calkowicie wyeliminowac 'kanciastosc' (tak jak tworzylismy elipsy na technice w podstawowce :) ) Jak na moje oko, metoda nieco 'o za duzych checiach ale za malych mozliwosciach'. Wydaje mi sie ze takie przeksztalcenia zarłyby w cholere zasobow, do tego musialyby korzystac z dodatkowych wzorcow/map ( w koncu nie kazda krawedz chcemy zeby byla zaokraglona ) a przedewszystkim co innego zakrzywiac odcinki w 2ch wymiarach a co innego w trzech. Nie znam sie na tym az tak, ale wydaje mi sie ze w porownaniu z displacement mappingiem, teselacja wypada znacznie znacznie slabiej, chyba jedyny jej plus to to, ze nie ma z gory ustalonej rozdzielczosci w przeciwienstwie do displacementów.
Conath - Jak na razie technologia jest zbyt niszowa, więc ma zastosowanie niemal czysto teoretyczne - np. na bazie R600 zbudowano kartę, która m.in. przyspiesza skanowanie antyvirem dwudziestokrotnie w porównaniu do solidnego CPU. Ale ja liczę na to, że directx jako API powszechnie używane w końcu coś zmieni i technologia stanie się dostępna dla masowego odbiorcy.
To wszystko miał robić DX10. Nie miał nigdy dodawać żadnych efektów (może global illumination) tylko usprawnić chodzenie gier poprzez zmniejszenie obliczeń. Ale że nikt nie wiedział jak to wykorzystać, to podnieśli o 10 razy rozdzielczości tekstur i ilość polygonów, żeby gra cieła.
Brawo microsoft!
Wszystko porobią teraz a potem bedzie juz cisza ;P Bo skonczą sie pomysłyco by tu nowego poprawic jak grafika bedzie tak realna ze bedzie sie myliło z rzeczywistością... Oj za szybko to wszystko sie tworzy.. za szybko... Mój nowy komp na którym nic sie nie tnie zestarzeje sie juz po roku... jaja jakies chyba...
wpiszcie sobie teselacja w google
w skrocie - zamienia zapodane wspolrzedne obiektu na trojkaty - czyli to cos, czym od poczatku zajmuja sie akceleratory
Osobiście za najważnieżniejszą część uważam tą, w której mowa o LIVE za darmo dla PC. GoW teraz w platynie... powinien zacząć znikać z półek :) Halo 2 już widzę na allegro brak a jeszcze miesiąc temu mozna było to kupić za 35-40 zł (w przeciwieństwie do sklepów, gdzie nadal osiąga horrendalne ceny, nawet pod 250 zł)
Hm... Troche lipa bo jak zaczną robić gry pod D11 to niektóre karty moga nie obsługiwać tegoż produktu i stracą na tym wiele pieniedzy jesli bedą robić tylko pod VISTA bo naprawde teraz wieszosc ludu ma dalej XP SP2 lub SP3 i się bardzo tym cieszą !!! A jak wprowadza pod Vista to lipa bo kazdy cche nacieszyc sie grami na full a niestety na Vsicie to trzeba miec PC za 6 ,7 tysiecy zeby popykac w najnowsze gry a co dopiero przyszła GTA IV poczytajcie na zagranicznych stronach jakie mają byc przypuszczane wymagania hehe ja nie wiem czy na niskich pogram. No ale to tylko plotki.
A co do nowego Windowsa 7 to czytałem ,że ba być to złonczony XP z service packami oraz z Vista. Gdy razem to złącza to jeszcze bardziej dopracują. Wymagania mają byc jeszcze mniejsze niż w XP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A wygląd ma być z Visty wiec jesli to prawda to ja bardzo bardzo sie ciesze bo to bedzie naprawde strzał w dsiesiatke napewno kupie jesli takie owo cudo wydadzą na świat. Modle sie zeby to co pisza na necie było prawdą bo ten nowy windows to bedzie bomba. Pomyślcie sobie jeszcze mnieje wymagania niż na XP :D:D:D:D Hehehe
Nie nie jestem głąbem to akurat przeczytałem w ionternecie jak kuźwa przeczytałem ja tego osobicie nie wiem nie pracuje w mircosofcie.... Po drugie nie mów na mnie głab bo znajac zycie jestem od ciebie starszy.
czy na forum wreszcie nastanie kres pojezdzania sie po dupciach, jak widzisz komentarz odbiegajacy od poziomu twojego intelektu zaznaczam-twojego, przełknij gorycz swojego ego... po co to, kogo to obchodzi twoj osad twoja sprawa, licz sie ze ludzie roznie patrza, co dla ciebie jest idiotyzmem dla kogos innego bedzie przejawem czyjejs radosci, kazdy widzi tak jak moze a wiesz co ja widzę?
legrooh - następny...
moze chłopaka poprostu nie stac, i ..uj ze nie wie ze obecnie aby pograc w najbardziej wymagajace tytuły wystarczy komputer za 2,5 tysia, wliczajac w to cztero-jajowca i GTX280,
masz sie z kogo smiac, bravo bravo bravo