Nowy produkt firmy id Software zostanie ujawniony już za miesiąc
marcinz90 -> Dokładniej to na jeden NIEWIELKI poziom, ale to pewnie dlatego że były to tekstury w .bmp ;D
W każdym razie - ok, fajnie tekstury tyle i tyle zajmują, ajajaj ojojoj... i ja się pytam - CO Z TEGO?
Po 1: To nie ma żadnego prawa bytu w tej chwili i w najbliższej przyszłości zresztą też nie...
Po 2: Oj czyżby wachlowanie plytami BD na PS3 się szykowało? ;D
Więc nie dajmy się zwariować - to żadna sztuka zrobić w tej chwili cokolwiek z teksturami zajmującymi nawet tetrabajt, sztuką jest zrobić coś wyglądającego dobrze i mającego sensowną wielkość.
Nie rzucilo mnie to na kolana. Gosc na ostatniej fotce wyglada tak samo plastikowo jak reszta bohaterow dooma 3. Ladnie wygladaja skaly, ale to chyba troche malo.
I to się nazywa walka z piractwem. Tłocznie zapłacą za płyt1kiu blu po kolka dolców a piraci co? Przecież nikt nie kupi pirata droższego od oryginała :D
Radkoss -> E tam walka z piractwem, sorry ale Crysis jak dla mnie wygląda lepiej niż to to i tam wcale nie ma takich tekstur po i po cholere?
Nie oszukujmy się ID kiedyś było genialne jeśli chodzi o silniki, ale w tej chwili niestety już nie jest i raczej nie będzie. Ale... to tylko moje skromne zdanie :)
BD jest na razie niepotrzebne. DVD zostało wprowadzone dopiero jak gry musiały być na więcej niż 4 CD. A teraz sobie wyobraźcie 4 2-warstwowe 8,5 GB płyty. To daje 34 GB. I po co wam BD?
EG2006_costam -> Po co BD?
Wersja 1) bo zaraz odezwą się malkonenci że muszą ruszać swoje tłuste dupsko z kanapy i zmienić płytę ;)
Wersja 2) bo zaraz odezwą się fanboje PS3 (w tym niektórzy nie mający w ogóle konsoli) że BD to przyszłość i oh ah ;)
Wersja 3) Bo SONY tak chce i już!
A teraz na poważnie - wiadomo że większa pojemność nośników jest dobra i tu nie ma się co oszukiwać ale... po BD to nie jest przyszłość - przyszłość to będzie następstwo HD-DVD / BD :)
Dla zainteresowanych, link do prezentacji:
http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_idsoftware_tech5_carmackdemo.mov
jak nie doom 3 to quake 4, obie gry miały być reweleacyjne i co? to tez teraz wygląda nieźle, ale za te pare lat pełnych zapewnień i obietnic zobaczymy...
Thun -A teraz na poważnie - wiadomo że większa pojemność nośników jest dobra i tu nie ma się co oszukiwać ale... po BD to nie jest przyszłość - przyszłość to będzie następstwo HD-DVD / BD :)
Parafrazując Twoje słowa - przyszłość to będzie to co włożą do Xboxa :D Na razie jest dobrze z DVD :D
A wracając do głównego wątku - można oczywiście z 20GB po skompresowaniu i powieleniu dużej części tekstur zjechać do 1-2 GB. No ale po to są nowe nośniki żeby z nich korzystać; jeden level z Lair zajmuje 4GB
Albz74 -> E tam czepiasz się, to że mam X'a nie znaczy że uważam że DVD wystarczy :)
Co do mojej wypowiedzi że BD nie jest przyszłością - to nie jest bo to jest w zasadzie teraźniejszość, w końcu jak przyszłością może być coś co już jest? :D
Nie ma się co oszukiwać i żaden "fanboj" tego przełknie ale fakt jest taki że M$ dał dupy chcąc obniżyć koszt konsoli i zamiast HD-DVD dał DVD.
Co będzie w przyszłości zobaczymy - na pewno nie obejdzie się bez zmieniania płyt ale to przecież żaden problem dla normalnego człowieka.
A teraz dodatkowo M$ płacze że piratują gry - gdyby dali HD-DVD to by nie piratowali przynajmniej jeszcze przez rok-dwa na taką skalę jak teraz. Koniec kropka i żadne bany tego nie uratują.
A kto powiedzial, ze jest to 20gb nieskompresowanych tekstur wrzuconych luzem na plyte ?
Ludzie, mechanizmy kompresji instnieja od 20 lat, i potrafia zmniejszych objetnosci od kilku do kilkudziesieciu razy.
U.V Impaler
Ta prezentacja tego filmu to jakoś dziwnie mi się z ...serią Myst kojarzyła:/ Nic takiego, po czym bym zbierał szczękę z ziemi.
The new id rendering technology practically eliminates the texture memory constraints typically placed on artists and designers and allows for the unique customization of the entire game world at the pixel level, delivering virtually unlimited visual fidelity. Combined with a powerful new suite of tools designed to specifically facilitate and accelerate this content creation process, id Tech 5 will power games that contain vast outdoor landscapes that are completely unique to the horizon, yet have indoor environments with unprecedented artistic detail.
Panowie (m. in. Thun) jestem w firmie, ktora zajmuje sie softwarem - inna branza, ale tez real time. Tekstury, czy inne materialy do silnika maja to do siebie, ze sa czesto uzywanie wtornie - bo nie sa to czyste bitmapy tylko czesto tekstury proceduralne / programo teksutry. Jeden poziom moze zajmowac 20GB - gra moze zajmowac 25GB.
W początkowej części projekcji mialem wrażenie, że oglądam grę w klimatach Motorstorm :D Może to będzie jakaś zaawansowana symulacja górnika w kamieniołomach?
Thun---> No nie wiem. Mój kolega nie chce piracić, bo musiałby przerobić napęd, straciłby gwarancję i dostałby bana na XBL.
dla mnie to wygląda na krok do przodu nieporównywalny z tym co widzieliśmy przez ostatnie parę lat. Jeżeli to wszystko co powiedział J.C jest prawdą.
"Produkt przygotowywany z myślą o PeCetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3".
Gwoli scislosci, Worldwide Developers Conference jest impreza sygnowana przez Apple, tak wiec tresc wiadomosci powinna raczej brzmiec "Produkt przygotowywany z myślą o Makach, PeCetach (...)"
pzdr.
[10]albz74 ----->"... jeden level z Lair zajmuje 4GB" patrząc na gameplay'e jakoś tego nie widać - http://www.gametrailers.com/player.php?id=19802&type=wmv&pl=game.
a jeśli chodzi o HD-DVD i Blu-ray, to może wyróść im konkurent w postaci HD VMD, który wykorzystuje tak jak DVD czerwony laser i jest dużo tańszy.
[20]m_freman - tak widziałem nawet test pierwszego odtwarzacza na hdtvpolska.com
Przy tej cenie to rewelacyjny sprzęt, ale tak naprawdę czy to będzie konkurencja - zależy od samych wytwórni, jak na razie nie ma tam po prostu czego oglądać.
W ruchu (filmik dostępny na gametrailers) wygląda to o wiele, wiele lepiej niż na tych screenach. Lokacje rzeczywiście są super i w filmiku nie ma aż tak widocznej różnicy graficznej między nimi a tym kolesiem na ostatnim screenie. Ale bez obaw - na DirectX 10 nawet ludzie będą wyglądali pewnie tak "plastykowo" i różnice będą pewnie niezauważalne podczas grania (inaczej niż np. w Age of Conan: Hyborian Adventures gdze grafika postaci bardzo znacząco odstaje od lokacji - Funcomowi zawsze lepiej wychodziły lokacje niż postacie).
Poza tym weźmy poporawkę na to, że filmik jest nakręcany kamerą i to pod pewnym kątem, a to zawsze daje gorszy efekt. A dodatkowo screeny są wycięte właśnie z takiego "filmiku-filmiku".
Super juz nie mogę się doczekać pełnej zapowiedzi nowej gry id. Grafika na filmiku jest bardzo dobra chociaż nagrana kamerą, a wymagania to napewno będą mniejsze niż np. w Crysis, bo Carmack zawsze dobrze optymalizuje swoje silniki. Jestem tylko ciekawy czy ten filmik ma coś wspólnego z nową grą (świat nie fantastyczny, tylko jakaś pustynia) czy zrobiony tylko do prezentacji. Pozdrawiem. Ps. filmi jest tez na: http://www.youtube.com/watch?v=HvuTtrkVtns
Jak by chcialo sie komus ten film ogladnac i dobrze po sluchac to uslyszalby jak Carmack mowi
Jedną z największych zalet Tech 5 ma być możliwość stosowania bardzo dużej liczby tekstur w wysokiej rozdzielczości bez większych spadków wydajności.
btw. calosc jest na OpenGL wiec Carmack wypial sie na dx10
Ciekaw jestem czy Carmack nie kłamał z tymi 10 dniami robienia całego lvlu...
Thun "Nie oszukujmy się ID kiedyś było genialne jeśli chodzi o silniki, ale w tej chwili niestety już nie jest i raczej nie będzie. Ale... to tylko moje skromne zdanie :)"
Popieram w 100% ten silnik nie jest na tyle dobry przynajmniej po obejrzeniu filmiku żeby wylizać te gówno które zostało w mysli po quake IV i DOOM 3 a na fabule to już na pewno niema co liczyć :) bo tego to żadna gra ID niema :)
Carmack to geniusz. Pierwsza gra 3d, pierwsza strzelanka sieciowa. To juz wystarczy zeby tak go okreslic zwlaszcza patrzac jak rynek gier 3d i strzelanek sieciowych (i gier sieciowych wogole) sie rozwinał. Ciekawe ze swoja przyszlosc widzi w robieniu gier na telefony komorkowe. Choc juz jaks czas temu zapowiedzial oficjalnie na blogu ze prauje nad czyms rownie rewolucyjnym co pierwszy quake.
dla zainteresowanych - http://www.armadilloaerospace.com/n.x/johnc/Recent%20Updates blog Johna Carmacka.