Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Tomasz Bagiński reżyserem filmów w grze Wiedźmin

05.05.2006 16:22
1
zanonimizowany216104
0
Konsul

No prosze! Pozostaje pogratulowac pomyslu. Swoja droga: ciekawe jaki jest calosciowy budzet Witchera...

05.05.2006 17:30
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany59755
77
Legend

Normalna praktyka na Zachodzie zawitała już do Polski. Czekać tylko kiedy studia zaczną zatudniać laureatów Top Coder (or sth).....

05.05.2006 17:49
3
odpowiedz
anen
5
Generał

Sorry , ale to co jest pokazane to chyba jeszcze w fazie produkcji ??
Nie ma się czym panowie zachwycać , bo zrobić image łatwo , dobry program do renderwoania i wszystko sie błyszczy i świeci. Powiem , ze jak na studio to dobre jako pokaz , czekam na jakieś skończone "dzieło".

Troszke znam sie na grafice , szczegolnie na tworzeniu jej i przetwarzaniu. Jak na moje oko tlo jaki i prawa czesc zamku to zdjecie/gotowy rysunek :) Reszta dobrze zrobiona aby wszystko sie gralo

05.05.2006 17:58
Adrian Werner
4
odpowiedz
Adrian Werner
207
Generał

GRYOnline.plTeam

Z tego co rozumiem to Bagiński ma te filmiki wyreżyserować, a nie je sam twozyć. I o to chodzi, bo renderowanych filmikow z ladnymi detalami są setki, ale takich, które mają jakąs przyzwoitą reżyserię...to można policzyć na palcach drwala

05.05.2006 17:59
5
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

lol, dobry program graficzny i sie swieci, blyszczy... prosze cie... zrobic dobry warsztatowo projekt, a klimatyczne dzielo (vide Katedra) to zupelnie dwie rozne rzeczy. prawa czesc to zapewne rysunek i to nie jest oznaka wczesnej wersji projektu, tylko tego ze tworcy chca stworzyc cos naprawde ladnego.

ogolnie to swietna wiadomosc, widac ze developerzy wysoka mierza:)

05.05.2006 18:10
Tlaocetl
👎
6
odpowiedz
Tlaocetl
196
Ocenzurowano

wstrzymajcie konie ;) oni tak od pięciu lat wysoko mierzą... moim zdaniem to kolejna hucpa, żeby wyciągnąć następne pieniądze od naiwniaków, którzy będą chcieli sfinansować ten "nie kończący się nigdy" projekt

05.05.2006 18:14
Orlando
7
odpowiedz
Orlando
42
Smile Smile Smile

Well see...

05.05.2006 18:21
8
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

Tlaocetl --> CD Projekt sam finansuje całą produkcję Wiedźmina, niestety twoja teoria spiskowa się nie trzyma kupy. :)

I nie 5 lat, tylko 3,5.

05.05.2006 19:40
9
odpowiedz
zanonimizowany156458
40
Senator

Już nie mogę się doczekać - poważny polski konkurent dla rynku zagranicznego?

05.05.2006 21:46
10
odpowiedz
zanonimizowany138293
0
Pretorianin

Brawa dla PRowcow studia developerskiego :)

Zakladajac ze nad projektem pracuje takie stado osob jak wyszczegolniono na stronce projektu - to cos strasznie cienko sie to posuwa...
Pomijam fakt proporcji - ale np. poszukiwanie programisty AI rokuje, ze ten element jest jeszcze w powijakach.

05.05.2006 21:56
11
odpowiedz
zanonimizowany134768
41
Pretorianin

No i bardzo dobrze. Przyda sie bardzo wybitny artysta w ekipie :). Tylko cos dlugo produkuja tego wiedzmina - coraz bardziej przypomina mi Duke Nukem Forever :/

05.05.2006 21:58
12
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

Jakie do cholery jasnej DNF? Czy kiedykolwiek podano inna date premiery niz wiosna 2007?

05.05.2006 22:03
szarzasty
13
odpowiedz
szarzasty
87
Mork

looz-o ile pamiętam już powinniśmy w to grać

05.05.2006 23:22
14
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

EliEli --> A sprawdzałeś ile były robione konkurencyjne gry cRPG? 3-4 lata to średnia czasu potrzebna na produkcję gry tego gatunku, tak to już jest, rozbudowane RPG tworzy się przez długi czas...

05.05.2006 23:52
Psycho_Mantis
15
odpowiedz
Psycho_Mantis
129

EliEli ---> Patrząc na to kogo im jeszcze brakuje na rok przed premierą można stwierdzić że gra będzie świetna tylko wadami będzie: AI przeciwników, animacje postaci i levele :D LOL :D

Ozzie ---> Robią ją już 3,5 roku a premiera za rok czyli po 4,5 roku od rozpoczęcia. Warto wspomnieć że premierę już nie raz przesuwali...

05.05.2006 23:53
👍
16
odpowiedz
Ich spiele Klavier
29
Konsul

Ja od dwóch lat nie moge doczekać się tej gry.

06.05.2006 02:42
😍
17
odpowiedz
zanonimizowany138293
0
Pretorianin

Ozzie -->

Wlasnie o to chodzi ze widze jakie sa ogolnie panujace trendy.

Jezeli ktos realizuje projekt i oglasza sie zasadzie "robimy zajebista gre wedlug zajebistej ksiazki" a potem dodaje "szukamy zajebistych ludzi" to jest jeszcze zrozumiale. Ale jesli potem powtarza to przez pare lat co pare miesiecy to znaczy, ze
a) zarzadzanie w projekcie lezy i kwiczy - a ludzie przychodza i odchodza bezefektywnie zanim zdaza sie wdrozyc na tyle, by pchnac projekt do przodu
b) PR i marketing zzera budzet i nie starcza kasy dla profesjonalistow lub chociazby motywacje dla juz posiadanych osob
c) Termin Quality Assurance ktos zaczerpnal z "madrej ksiazki" przeczytanej na posiedzeniu w kiblu i stwierdzil ze nazwie tak stanowisko jednego z testerow ale juz nie doczytal z czym to sie wiaze.
d) Projekt rozpoczal nie od kalendarza ani nie od sensownego planowania.

06.05.2006 02:56
😒
18
odpowiedz
zanonimizowany138293
0
Pretorianin

Sadze ze majac juz licencje na okreslony silnik graficzny, majac pomysl ktory na pewno chwycil , darmowa reklame - no bo przeciez Sapkowskiego znaja i czytaja cale rzesze fanow, niemal gotowa fabule itd. trzeba bylo zrobic dosc nieskomplikowana rzecz.
Mianowicie zrealizowac projekt tak, by zdazyc z przemijajaca moda i technologia. Nie mowiac o zniecierpliwieniu graczy.

Przeciez latwy do przewidzenia jest fakt, ze posadzenie osob ktore maja pierwszy raz kontakt z komercyjnym silnikiem graficznym, i wymaganie by go przebudowali, dodali mase zlozonych bajerow "bo akurat w najnowszej grze konkurencji pojawil sie bloom, a w innej odbicia sa robione nowa technika itd" nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem.

A czas biegnie - technika idzie naprzod. Aurora tez sie zestarzala. A doswiadczenie ludzi trzeba bylo budowac poprzez realizacje gry moze nie wybuchowej graficznie, ale ciekawej fabularnie, z wymagajacymi inteligentnymi NPC i przeciwnikami i zrealizowanej w sensownym, KROTKIM terminie.

3.5 - 4.5 roku to sa tworzone zlozone gry, przez profesjonalne (czytaj: doswiaczone w tworzeniu gier) studia z duzym budzetem i kadra zarzadzajaca.

Trzeba mierzyc sily na zamiary...

06.05.2006 03:05
19
odpowiedz
zanonimizowany208630
37
Generał

Tomek. Ale co sie stauo? Lepiej daj wibrator. ;]

06.05.2006 10:39
roni9
20
odpowiedz
roni9
65
Ronin

Jalbyście się interesoiwali wiedźminem, a nie słuchali jakichś LoLków, to byście wiedzieli, że CD projekt pierwszy raz podało premierę, a jest nią wiosna 2007. Reszta premier, o których słyszeliście, to były wymysły LoLków, którzy myślą, że rozbudowaną grę RPG tworzy się w ok. 2 lata, a tworzy się 3-4 lata. I jeszcze raz owtórzę: Twórcy niedawno po raz pierwszy podali premierę, a jest nią wiosna 2007!

06.05.2006 11:00
21
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

EliEli --> Proszę nie pisz o dużej rotacji ludzi w CDPRS, bo piszesz bzdury. Reszty twoich postów nie chce mi się komentować, bo piszesz jakieś dziwne rzeczy.

Witcher jest tworzony długo, bo jest złożoną grą, a twojego komentarza na temat modernizacji silnika graficznego to już chyba nikt nie zrozumie. Nie wiem czy wiesz ale zawsze podczas produkcji gry jej silnik jest ciągle modernizowany i poprawiany.

06.05.2006 11:55
Adrian Werner
22
odpowiedz
Adrian Werner
207
Generał

GRYOnline.plTeam

Zrobienie dobrego RPGa zajmuje MINIMUM 4-5 lat

06.05.2006 12:54
23
odpowiedz
Unseen
116
Konsul

Mnie zastanawia poki co kompletny brak screenshot'ow statystyk, inwentarza, przedmiotow z gry itp. itd. To jedne z najwazniejszych elementow crpga, a zamiast tego serwuje sie gawiedzi obrazki i filmy, ktore majac gotowy engine graficzny mozna zrobic w pare dni. Sugerujace do tego gre zrecznosciowo-przygodowa typu "Conan", czy cos w tym stylu. Zreszta nic w tym zlego, o ile autorom uda sie podtrzymac klimat ksiazkowego wiedzmaka - dobre teksty, dialogi itd. Dodac jeszcze system walki podobny do tego z Severance: Blade of Darknes i powstanie gra doskonala ;), nawet jak bedzie lekko odstawac od aktuanych trendow graficznych.

06.05.2006 16:35
ciemek
24
odpowiedz
ciemek
143
Senator

good man !! :-)

06.05.2006 16:45
25
odpowiedz
Qbaa
113
Senator

lol anen widać jak sie znasz na grafice...
Poniżej 2 rendery postaci oraz screen z cinematica:
wiesz chyba co to cinematic?

ps. zmień wreszcie ten okropny avatar

06.05.2006 16:50
26
odpowiedz
zanonimizowany4151
61
Generał

Zrobienie dobrego RPGa zajmuje MINIMUM 4-5 lat

Jeszcze nie wiemy czy bedzie to dobry cRPG :)

Wlasciwie nie wiemy czy w ogole bedzie to cRPG. Przynajmniej na podstawie tego co pokazano do tej pory.

06.05.2006 19:59
27
odpowiedz
zanonimizowany296277
0
Chorąży

Ludzie !!! Jak wy narzekacie moj boze. CD Projekt podjal sie zrobienia gry tak ? To jest ich pierwsza gra tak ? Wlasna kase na ten projekt wydaja tak ? Terazniejsze RPG'i sa bardzo obszerne, wiedzmin sie taki zapowiada tak ? Przeciez to potrzeba ogromnej ilosci czasu, poswiecenia pracownikow. To nie jest tak wielka firma jak Blizzard, ktory zatrudnia setki pracownikow i pracuja nad grami. Cd Projekt to rowniez firma ktora polonizuje gry. Czego wy wymagacie od nich ? Jakis cudow, zeby stworzyc ich pierwsza gre, ktore chca naprawde zajebiscie dopiescic w 2 lata ?!?! Kazdy art, kazdy screen, ktory zostanie ladnie zaprezentowany opinii publicznej to ogromny sukces dla nich. Oni sie ciesza kiedy ludzie pozytywnie komentuja ich wytezona prace. Ludzie CDP Red ich jest naprawde malo. Powinnismy ich wspierac a nie krytykowac za to ze przedluzaja, myslicie ze to takie latwe ? Sami sprobujcie w 40 osob zrobic gre POWODZENIA !!

06.05.2006 20:43
28
odpowiedz
zanonimizowany325740
0
Pretorianin

Ozzie, daruj sobie, bo ktos, kto pracowal w CDPRS zaraz wrzuci tu kilka szczegolow na temat tej firmy i pracy w niej, oraz wielkiego projektu jakim jest Witcher.
respekt dla Rysława, ze nie złego słowa nie powiedział na psedo-szefow jakim sa twoi pracodawcy, za to w jaki sposob go potraktowali.
wiec wrzuc na luz, bo zrobi sie nieprzyjemnnie.

06.05.2006 20:57
👎
29
odpowiedz
zanonimizowany216104
0
Konsul

Dziz, Samaobora, serio nie trzeba prac brudow przy wszystkich. To poprostu niesmaczne. To watek o Baginskim w Wiedzminie, wiec nie ma tu co pisac o zmianach personalnych itp itd. Ja wiem, ze mlodzi czytelnicy GOLa zyja takimi nowinkami, ale serio branza developerska rozni sie troche od Beverly Hills 90210 wiec na takie tematy nalezy spuscic zaslone milczenia. Ciagle naskakiwanie na CDP zaczyna przypominac "Afery Krupikowskie", zamieszanie z NSS itp itd... zenada.

06.05.2006 23:56
30
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

Samaobora --> To proszę, czekam na jakieś szczegóły dotyczące CDPRS o których nie wiem, to może być ciekawe.

Proszę o jakieś konkrety, bo to bezpodstawne najeżdżanie na nas przy prawie każdym newsie o Wiedźminie jest po prostu śmieszne.

07.05.2006 07:17
Tlaocetl
📄
31
odpowiedz
Tlaocetl
196
Ocenzurowano

Ozzie -> wszystkie konkrety padły w poprzednich wątkach, nie ma sensu pisać ciągle to samo, zresztą, pomijając fakty - zastanów się: do x lat zapowiada się, ze robi się grę i pokazuje te same screeny - ile razy można odgrzewać ten sam stary kotlet? nie uważasz, że już śmierdzi? Później się dziwisz, że ludzie przyjmują kolejne zapowiedzi, delikatnie rzecz ujmując, "bez entuzjazmu"?

07.05.2006 11:41
32
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

Tlaocetl --> Kilka postów wyżej oskarżałeś CDPRS o wyciąganie pieniędzy o naiwniaków, kiedy jest oczywiste że firma sama finansuje ten projekt.

Może chociaż przyznasz, że napisałeś bzdury?

Przykro mi panowie, zrobienie rozbudowanej gry zajmuje trochę czasu, datę premiery Wiedźmina podano raz i jest to wiosna 2007.
Jeśli nie podoba się wam, że w międzyczasie dostajecie screeny i inne materiały to ja bardzo przepraszam, skończmy tę dyskusję bo jest ona komiczna.

do x lat zapowiada się[...] --> A przypadkiem nie jest tak w przypadku KAŻDEJ gry? spodziewasz się, że gra będzie robiona po tym jak zostanie wydana?
I jakie znowu "te same screeny"?

07.05.2006 17:25
33
odpowiedz
zanonimizowany216104
0
Konsul

Ozzie: Finansuje sama, ale pewnie wydawca na zachodzie tez by sie przydal....

07.05.2006 22:12
34
odpowiedz
zanonimizowany3559
58
Generał

Oiolosse --> Gwarantuję ci, że zachodni wydawca będzie doskonale wiedział co wydaje i ile na tym w przybliżeniu zarobi. Natomiast koszty całego procesu produkcyjnego ponosi CDPRS, więc pisanie o jakimś wyciąganiu kasy przykrym kłamstwem.

Chciałbym też wreszcie usłyszeć, o co chodzi z tymi konkretami na temat CDPRS o których pisał Tlaocetl.

08.05.2006 00:12
35
odpowiedz
zanonimizowany762
45
Konsul

Bagiński - kurcze Wiedźmin naprawdę zaczyna wyglądać jak super produkcja. A czy ktoś wie cokolwiek na temat przyblizonej daty premiery?

08.05.2006 00:21
Deepdelver
36
odpowiedz
Deepdelver
71
Legend

MOV --> za rok.

08.05.2006 00:25
😜
37
odpowiedz
zanonimizowany325740
0
Pretorianin

Deepdelver -->

troche nieprecyzyjnie sie wyraziles :p
powinno byc:

"za rok - jak co roku" :)

08.05.2006 00:26
craym
38
odpowiedz
craym
50
Senator

hehe
chyba zmienie kompa, zeby tylko moc pograc w wiedzmina :)))

08.05.2006 00:38
39
odpowiedz
zanonimizowany167545
32
Senator

craym -> Gra będzie spokojnie chodzić na tej samej konfiguracji, co Duke Nukem Forever.

08.05.2006 01:12
Aceofbase
40
odpowiedz
Aceofbase
93
El Mariachi

Van Gray --> to znaczy na czym, na czterosuwowej kosiarce?

08.05.2006 09:58
👍
41
odpowiedz
zanonimizowany299177
8
Legionista

Wreszcie zawodowcy biorą się za to powinni robić już od dawna.

08.05.2006 11:42
42
odpowiedz
zanonimizowany356641
1
Junior

Witam serdecznie,

Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre. Przede wszystkim chciałam Was poinformować, że tak jak to jest mówione firma Platige Image przygotuje dla nas prerenderowane filmy, tzw cinematiki (w jakiej ilości, to wolałabym jeszcze nie zdradzać :) ). Oprócz tego w grze znajda się cut-sceny, już naszego autorstwa :), których reżyserem jest Marcin Nowak.

Co do czasu, w którym pracujemy nad Wiedźminem, to powiedziałabym że jest on jeszcze dość krótki. Tak jak już to ktoś wcześniej wspomniał nad tego typu grami (czyli RPG) pracuje się od 3 do nawet 5 lat. Wszystko, dlatego że nie mamy tu schematu, który moglibyśmy powielać, a od początku musieliśmy stworzyć ciekawą i porywającą fabułę oraz wyjątkowy system walki. Obie rzeczy dla gier RPG są bardzo ważne (juz nie wspominając o innych). Myślę, że już niedługo, gdy gra znajdzie się na półkach, wszyscy docenicie pracę całego teamu i zrozumiecie dlaczego cały projekt zajął nam nieco więcej jak 3,5 roku.

Pozdrawiam
Joanna
CD Projekt RED
www.TheWitcher.com

08.05.2006 12:47
43
odpowiedz
zanonimizowany216104
0
Konsul

I tu bym zakonczyl przepychanki. Chociaz pewnie zaczna sie ponownie wraz z kolejnym goracym newsem ze stajni CDPRS :)

08.05.2006 23:12
44
odpowiedz
zanonimizowany861
26
Centurion

screen z zamkiem z zachodem slonca jest powalajacy. Czegos takiego jeszcze w grach nie widzialem! Jesli tak by wygladala gra to ja wybaczam 3.5 roku:)

Wiadomość Tomasz Bagiński reżyserem filmów w grze Wiedźmin