Hogwarts Legacy na PC z problemami, wydajność podobno nie zachwyca
Hmm...czyżby jednak Cyberpunk nie był tak źle zoptymalizowany, tylko po prostu wyprzedził swoje czasy? ?? Wszystkie gry "next-gen AAA(A)", które wyszły w ciągu ostatniego roku i nie są robione taśmowo, mają swojego niusa - "(Tytuł gry) z kiepską optymalizacją na PC" bądź przynajmniej wzminkę o wysokich wymaganiach w recenzjach.
The Plague Tale Requiem, The Callisto Protocol, Dead Space Remake, Forspoken, Elden Ring, Dying Light 2...do wyboru do koloru.
Via Tenor
To było do przewidzenia. Standard.
Ta wersja denuvo co pchają podobno jest potężnie rozbudowana. Jaki to może mieć wpływ nikt tego nie wie.
Twórcy doskonale wiedzą jaki ma wpływ denuvo, jako jedyni mogą to sprawdzić bez problemu.
Natomiast nie zwalałbym na to, to po prostu marna optymalizacja/dopracowanie gry, wersje pecetowe nadal sprzedają się gorzej od konsolowych, jednocześnie pecety mają dużo więcej konfiguracji, więc studia aż tyle się nie przekładają co widać też w innych premierach, i żadne denuvo tej sprzedaży nie zmieni, a jak to się nie zmieni, to reszta też się nie zmieni.
Choć oczywiście są gry gdzie dawało się to we znaki znacznie bardziej, ale to raczej wyjątki.
Denuvo tu nie ma nic do powiedzenia, optymalizacja gry jest skopana na PC a o dziwo na konsolach hula normalnie bez problemów.
Mam komputer, który spełnia zalecane wymagania, ale zastanawiam się, czy to na bank będzie dobry wybór. Może jednak tym razem postawię na wersję PS5.
Pewnie poprawią na cito, jak to było w przypadku Calisto Protocol, a my będziemy czytać na forum przez kolejne dwa miesiące jaka to beznadziejna gra, bo przez dwa dni chodziła w kratkę xD
Krytyka TCP dotyczyła masy innych jego aspektów, przede wszystkim projektu rozgrywki. Problemy technologiczne to najmniejsza z jego bolączek.
A ktoś spodziewał się że to coś będzie działać dobrze? Przecież oni nawet nie potrafili zoptymalizować wersji konsolowej - tryb wydajności wygląda bardzo słabo (jak gra z końca ery PS3 tylko w wyższej rozdzielczości i z lepszymi teksturami), tryb wydajności wygląda lepiej, ale dalej nie wygląda jak gra z tej generacji tylko jak gra z PS4 Pro z kilkoma ulepszeniami.
Czyli do zobaczenia za rok niech więcej frajerzy dają Denuvo i niech płaczą że nikt ich gier nie kupuje
Akurat przeczuwam, że sprzedaż będzie rekordowa, więc nie dostaną nauczki :P
Via Tenor
To było do przewidzenia. Standard.
To juz chyba normalna rzecz w dzisiejszych czasach. Zapewne niedługo po oficjalnej premierze wyjdzie kilka łatek które naprawią większość błędów. Całe szczęście do tej pory skutecznie powstrzymuje się przed kupowaniem gier na premierę, więc unikam zbędnych frustracji.
Ja tam się nie czuję opluty, wręcz przeciwnie. Za 150 złotych kupię połataną grę zamiast kupować jak wariat na premierę... w zasadzie z ciul wie jakiego powodu.
up Ja i tak czekam jeszcze na porównanie wydajności na różnych specyfikacjachi więcej opini bo równie dobrze może być tak że wypuszczą day one patch który naprawi większość błędów
Chcą zniechęcić Empress do złamania rozbuchanego Denuvo ale rykoszetem obrywają, jak zawsze, legalni użytkownicy. Największa kupa optymalizacyjna to dopiero będzie Atomic Heart.... Tam sami twórcy już przyznają o znacznej ingerencji Denuvo w jakość techniczną gry gdzie rekompensata ma być... DLSS.
Najwyższa pora dawać przy każdej grze w minimalnych wymaganiach i9 13900ks, 64gb ram po solidnym OC, dysk ssd minimum 10 tys odczyt/zapis i wisienka na torcie 4090, a do tego monitor 24 cale 1920/1080 oczywiście z DLSS ustawione na wydajność aaaa i obowiązkowo G-sync w monitorze.
Następna. A redaktor zachwalał tu niedawno w artykule, że next gen tylko na PC, bo to jedyne prawdziwe doświadczenie. Tymczasem kolejna już gra z kulawą premierą na PC. Robi się z tego jakaś koszmarna reguła i nudno już czytać o tym braku optymalizacji, klatkach, teksturach, gliczach graficznych, marnej animacji. Lepiej cieszyć się przyzwoitym standardem i grać.
No to macie próbkę z recenzji:
Generalnie to wygląda znacznie gorzej od materiałów promocyjnych nie mówiąc już o działaniu na PC.
Gra działa w 30 klatkach na ustawieniach ultra w 4K na nawet nie najmocniejszej karcie z poprzedniej generacji.
HMMMMMM.
I dalej istnieją osoby, które kupują te gry przedpremierowo.
Głupich nie sieją.
A co ma piernik do wiatraka? Jak kogoś stać na kupowanie gry na premierę to albo jest zagorzałym fanem i przełknie gorszą optymalizację, albo po prostu nie szkoda mu pieniędzy. W tym drugim wypadku, na pewno taka osoba nie gra na komputerze sprzed 5 lat...więc i kiepska optymalizacja mu nie straszna.
Ja w pierwsze 3 tygodnie po premierze Cyberpunka zaorałem go na PC prawie 70h w pełni szczęśliwy i bez większych problemów...bo grałem na RTX 2080 Super i Ryzenie 7 3800X.
Nic dziwnego, ich pierwszy większy projekt, a do tego wychodzi na wszystko, co się da. Switchowy port podobno nie będzie działał w chmurze, Merlinie uchroń nas przed tym potworkiem...
Ale jeśli spadek FPSów w paru lokacjach, trochę stutteringu (co JEST irytujące, bo co druga gra AAA która wychodzi w ostatnich dwóch latach wydaje się mieć ten problem) i migotające tekstury to najgorsze co jest nie tak, to źle nie jest. Chociaż nadal wolałbym, by takie problemy były wyeliminowane przed globalną premierą...
Klasyczna to jest sensacja z niczego, bo oczywiście nikt nie pofatygował się żeby zobaczyć o co właściwie chodzi tylko bezmyślnie powtarzają bzdurny, krzykliwy nagłówek z reddita czy serwisów jak ten, które te nagłówki z reddita przepisują.
Typ z jakiejś niemieckiej stronki obraził się, że musi grać w cinematic experience jak sobie ustawi full ultra w 4K na 3080, gdzie to jest nawet poniżej sugerowanych przez wydawcę wymagań dla takich ustawień.
Można się rozejść.
Przewiduje oceny wersji pecetowej na meta od graczy na poziomie 4/5 na 10. Słabiutki tytuł.
Tragiczna optymalizacja. Gra ma grafikę gorsza od rdr2, a wymagania zdecydowanie większe. Akurat niemam ciśnienia bardzo na kupno, choć chętnie zagram jak wpadnie w jakaś promke i dopracują optymalizację. Liczę, że tak będzie, bo rdr też miał problemy z wydajnością, a potem poszli w drugą stronę i gra działa świetnie nawet na srednim sprzęcie. No i ta cena z deka przesadzona.
Ja z RDR2 nie miałem żadnych problemów z wydajnością w dniu premiery a grałem na GTX 1050 Ti wówczas w 1080p jak pobawiłem się ustawieniami graficznymi to uzyskiwałem 40-45 klatek
DDR2 na PC z 20+% graczy przez 2-3 dni nawet nie mogło odpalić, bo amatorzy z rockstara nawet porządnie launchera, którego nikt nie chce, a wymuszają, nie potrafili napisać.
Chyba z rok albo dla pewności 2 lata jak już zdejmą denovo.
Hmm...czyżby jednak Cyberpunk nie był tak źle zoptymalizowany, tylko po prostu wyprzedził swoje czasy? ?? Wszystkie gry "next-gen AAA(A)", które wyszły w ciągu ostatniego roku i nie są robione taśmowo, mają swojego niusa - "(Tytuł gry) z kiepską optymalizacją na PC" bądź przynajmniej wzminkę o wysokich wymaganiach w recenzjach.
The Plague Tale Requiem, The Callisto Protocol, Dead Space Remake, Forspoken, Elden Ring, Dying Light 2...do wyboru do koloru.
Ludzie myślą, że jak się raz wykosztowali na 1060 i stare gry chodziły na tym dobrze to do śmierci będą tak na tej karcie grać.
Akurat Hogwart Legacy jest wyjątkiem od reguły, bo jedynym problemem są drobne zacinki przy wchodzeniu do nowej lokacji czy w cut-scenkach. Poza tym wszystko jest płynne, żadnych crashy czy bugów. Czasami LOD nie zawsze działa idealnie, ale jest to jedna z najlepszych technicznie gier jakie odpalałem na premierę (a w zasadzie przed, bo early access).
Bo oficjalna premiera jest w piątek. Stery pewnie w czwartek będą.
Sterowniki pod daną grę to pic na wodę, a Day One Patch nigdy niczego nie naprawia. Zresztą patch już się pojawił i nie nie naprawił.
Update 07.02.2023: An update is now available, but it has only changed very little about the technical problems of the PC version. We still notice FPS drops and annoying bugs on all test systems. Therefore, we still cannot fully recommend the PC version for the Early Access launch and stick to our rating.
To teraz co gra na Unreal, to kompletnie przerobione sterowniki? Bo inaczej najlepsze karty nie dają rady? Super silnik. Chińska jakość.
Akurat steriwoniki pod daną grę czesto sporo poprawiają, przynajmniej jak się ma wspolczesna kartę, a nie zabytek sprzed 7 lat
kęsik widzę jak zwykle w formie.
"Sterowniki pod daną grę to pic na wodę, a Day One Patch nigdy niczego nie naprawia. Zresztą patch już się pojawił i nie nie naprawił."
Raz, że głupoty gadasz co już tu sporo osób powiedziało, dwa, że czytać ze zrozumieniem nie potrafisz. Patch się pojawił ale nie ma on nic wspólnego z Day 1 patchem, bo... gra jeszcze nie wyszła. I najlepsze, że nawet w tekście, który zacytowałeś masz to napisane.
Mam nadzieje że wleci jakiś Day 1 patch na PC który poprawi większość bolączek, bo na tej platformie właśnie zamierzam ogrywać Hogwart
To jest notoryczny problem z wersjami PC. Na konsoli zawsze idzie tak samo (dobrze lub źle, ale chociaż stabilnie ;)). Na PC zawsze znajdzie się część osób, które grają na tosterze i zaniżają ocenę, bo im coś nie działa. Ciężko zoptymalizować grę, na każdą możliwą konfigurację. Później komentarze typu: mam 3080 i mi zacina, a w kompie 4GB ram, albo procesor sprzed 10 lat... Ręce opadają. Ewentualnie w tle odpalony Chrom z tysiącem zakładek, który wyssał RAM do zera. Ale przecież to zawsze wina gry! Ile jest takich komentarzy na steam: "negatyw bo gra nie działa!". Co z tego że milion ludzi gra, jemu nie działa, więc zła gra xD
99% osób z preorderu dziś "już w życiu nie zamówię preorderu"
*nowa gra za poł roku, mega hype*
"dobra biorę preorder, najwyżej będzie lipa"
gra wychodzi:
"hurr durr lipa! już więcej nie zamówię preorderu"
A teraz wróć do samej góry i od nowa, cykl działań pre-orderowców to jak cykl pór roku - niezmienny :D
Nie zachwyca to grube niedopowiedzenie...
BTW - znowu cudowny, przystępny, łatwy, ułatwiający pracę i posiadający ogromne wsparcie Unreal? :D Nowe, nie znałem.
Jak zwykle do recenzji wybiera się złotą platformę a na reszcie upycha się szambo do załatania przez najbliższy rok. No ale łykają to zarówno portale od gier jak i użytkownicy więc po co przepłacać.
Preorderowcy nie mają prawa narzekać. Kupując kota w worku akceptujesz i godzisz się z tym, że w dniu premiery możesz otrzymać półprodukt.
errata
Jest: "kupując grę w dniu premiery gra też jest często niedopracowana..."
Winno być: "Gdy się kupuje grę w dniu premiery, jest ona często niedopracowana..."
Po co narzekać jak można zwyczajnie zwrócić?
PC to nie konsole i ich grami w pudełkach, gdzie otwartego ci sklep nie pozwoli zwrócić. Tu masz 2h na przetestowanie czy gra działa dobrze na twoim sprzęcie i jak nie, to nikt problemu ze zwrotem nie robi, nawet nie pyta o powód, tylko zwraca kasę z automatu.
Jak zwykle.
Kiedyś się pisało no preorders, teraz powinno się wołać "no orders" i zastosować 6 miesieczne vacatio legis dla każdej gry celem jej dopracowania.
Mam nadzieję, że RE4 remake nie będzie zabudowany i nie będę musiał pół roku czekać żeby zagrac w dobry produkt.
Porty poprzednich Residentów były solidne mam na myśli dwójke i trójke ale nie pamiętam czy miały Denuvo bo czwórka niestety będzie to gówno posiadać
Preorder czy nie nie ma żadnego znaczenia. Jak gra nie spełnia twoich oczekiwań to ją możesz zwyczajnie zwrócić. Masz na to 2h, a to aż nadto na przetestowanie wydajności na swoim sprzęcie.
Ostatnie premiery utwierdzily mnie w przekonaniu ze jesli mi sie spieszy zeby zagrac w AAA to tylko na konsoli. Cena wyzsza ale dostaje zoptymalizowana gre i moge ja sprzedac po przejsciu. Na wersje pc lepiej poczekac az ja poprawia i cena poleci w dol ew wpadnie do GP
W przypadku CP2077 bylo dokladnie odwrotnie ale to wyjatek potwierdzajacy regule :)
"Jak to nie zachwyca Gałkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Gałkiewiczowi, że go zachwyca"...
Alexowi to nie robi różnicy. Wczoraj stwierdził, że low czy ultra to i tak mu wszystko jedno. Jak widzimy, nie dla każdego grafika ma znaczenie. Szkoda tylko, że się wypowiada jakby myślał, że skoro jemu nie robi to nikomu nie powinna.
kupiłem na PS5 i na PC właśnie się rozpakowuje na PC - porównam sobie i wybiorę na czym będę grał :)
moze znajdz sobie kogos i wyprowadz sie juz od tych rodzicow xd
fajnie ze masz takie hobby nic mi do tego, np moj kuzyn ma rower za ponad 10k ty wolisz karte graf
ale jestes na formum od 2004 czyli masz ponad 30 lat, minimum 10lat wiecej ode mnie i 15 lat wiecej od sredniej wieku tej strony o grach komputerowych wiec to jest troche cringowe takie chwalenie konsola i kompem w twoim wieku na stronce o grach
Rozwiązanie jest/było proste, opóźnić premierę na PC przynajmniej o 2-3 tygodnie i dopracować na full. Kiedyś tak się robiło, bo gracze dostając niedokończony produkt stwierdziliby że crap i mieli go w poważaniu, ew, sprawdzili kiedyś przy okazji po patchach. Teraz wydaje się niedokończoną grę, a gracze i tak czekają z wypiekami na twarzy aż twórcy połatają produkt. Jeśli jest przyzwolenie i wszyscy się na to zgadzają (nie widzę głosów sprzeciwu) to naprawdę nie rozumiem, skąd to wielkie zdziwienie i oburzenie, że taka sytuacja powtarza się przy większości premier.
Albo pozbyć się Denuvo które szkodzą twórcą jak i graczom którzy uczciwie kupili grę
Moja decyzja zakupowa jest wlasnie opozniona o 2-3 patche i wtedy się zobaczy.
To akurat nie jest takie proste. 3 tygodnie wewnętrznych testów na ograniczonej liczbie konfiguracji to zupełnie nie to samo co 3 tygodnie gry u setek tysięcy graczy i ich różnych od siebie komputerów.
''''AC Unity, Watch Dogs, Gotham Knights, Batman Arkham City, Darktide (raytracing), Cyberpunk... Pretty much ever WB game ever Elden Ring Callisto Protocol Dying Light 2
The list can go on for miles. It’s never been fixed with a day 1 patch. ''''
..na PC z problemami, wydajność podobno nie zachwyca.
Nawet nie czuje się jakoś zdziwiony, w końcu to kolejna nowa gra na PC.
Nie ma żadnych problemów tylko ma najlepszą grafikę więc ma najwyższe wymagania, wystarczy zjechać na konsolowe ustawienia i będzie śmigać
https://www.youtube.com/watch?v=5cKmXJBBXvc
Co ma?
No nie wiem czy ktoś kto kupuje rtx 4090 chce się cofać do roku 2015 :)
To ma, że na konsolach gra ma nawet większe problemy niż na PC-tach, sprawdź jaką masz jakość i ilość FPS-ów gdzie potrafią schodzić poniżej 20 ale oczywiście w recenzjach na konsole nikt tego nie zauważył.
no super grafika grajac w prezentacje powerpoint.
Przecież na 4090 chodzi bez problemu na full w 4K. Ktoś wczoraj streamowal na youtubie i gra chodziła elegancko.
Ale jakiś typek z Niemiec popłakał się, że on na takich samych ustawieniach ma spadki fpsu na swoim 3080 i ktoś to wrzucił na reddita, to pismaki przepisują i robią z tego sensację. Jeszcze piszą to w takim tonie jakby to miał być problem gry, a nie nierealnych oczekiwań tamtego typa.
No to jest właśnie ta różnica, że na konsoli ludzie są do tego przyzwyczajeni i myślą, że to tak ma być i że to normalne, więc nie narzekają.
Power pointa to masz przecież dokładnie na swojej konsoli. Nie tylko w tej grze, a praktycznie w każdej.
Tylko konsolowców ten power point zadowala, a PCtowcy narzekają, bo oczekiwania mają dużo wyższe.
Po prostu na konsolach spadki poniżej 20 i 30 klatek to nic dziwnego, natomiast na PC-tach to już "problemy" tak samo było z Callisto Protocol gdzie na konsolach były te same problemy.
Tutaj na GOL-u w recenzji Hogwarts Legacy koleś na TVGRY mówił, że nie grał w najbardziej najładniejszy tryb graficzny no bo pewnie odpalił na chwilę po czym zobaczył, że gra jest niegrywalna to od razu ten tryb zmienił.
A oto możliwy główny winowajca lagów: Denuvo.
System, który karze ludzi za wsparcie gry na premierę.
A pirat sobie zaczeka 2 lata i zagra od razu w połatane GOTY pozbawione Denuvo. Ewentualnie kupi wtedy grę na obniżce 50%.
to kara za granie na PC, na ps5 mam luxus
A na pc klasycznie problemy XD
Zauważyłem że wszystkie gry z nowym denuvo mają skopaną optymalizację. Wszystkie inne zapierniczają na max detalach z RT
Ciekawy jestem czy po scrackowaniu i wycięciu tego badziewia z gry wydajność podskoczy ;V
Calisto protokol jest tego żywym przykładem. Zresztą Dying light 2 też, ponieważ tam po skopiowaniu witaminki do katalogu common gra zasuwa mi na maksa z RT w 1440p. Bez witaminki miałem dokładnie tyle samo klapek... w1080p.. Chyba więcej nie trzeba dodawać
To zaczyna być normą że gra zostaje wydana z licznymi błędami technicznymi a później przez kolejne miesiące a nawet lata wychodzą patche które wszystko łatają... z drugiej strony takie teraz życie że terminy gonią a ogarnąć taką rozbudowaną grę z otwartym dużym światem nie jest łatwo.
W materiale ElAnalistaDeBits widać wykresy wydajności wraz z obciążenie CPU + GPU. Wynika z nich, że to nie jest kwestia Denuvo, bo grafa ma 100% utylizacji, a procesor w okolicach 30. Przestańcie powielać bzdury o Denuvo - ta gra jest zwyczajnie niedopracowana technicznie na PC.
https://www.youtube.com/watch?v=5cKmXJBBXvc&ab_channel=ElAnalistaDeBits
Kupiłem wczoraj w nocy, tj. 06.02.2023 i dzisiaj, czyli 07.02.23 nie mogę uruchomić. Jakieś pomysły ? Pisze,że gra jeszcze nie wyszła na STEAM''ie.
Gra będzie dostępna na Steam dopiero dzisiaj o 19:00. Teraz można tylko pobrać pliki.
Już watki na Steam,ze nie moga dalej uruchomic, podobno restart steam pomaga ale mimo wszystko, slabe to, akcje jakiś trzeba robic :D czekam na wiecej problemow. Zaraz veda watki 4080 I 4090,że slaby performance jak przy kazdej premierze
U mnie gra działa bez zarzutu (na RTX 3070). Faktycznie uruchomienie gry wymagało restartu Steam, ale czy to taki duży problem?
Wincyj DENUVO, wincyj!!
Życzę, żeby jak najszybciej to gówno złamali.
Ja tam nie wiem po cholerę im te denuvo. Kto planuje kupić grę ten kupi. To już nie te czasy, że jest piracenie na maksa. Kraje 3 świata i tak będą piracić bo są do tyłu pokolenia.
O cyberpunku też pisali, że tragedia a grałem na premierę na kilku PC (mój, żony i kolegów z pracy) żaden nie był "rakietą"* i gra chodziła bardzo dobrze...
Był pierwszą grą jaka kupiłem przed premierą i stwrdzam, że nie ostatnią - następny na 100% będzie TES VI
*Najmocniejszy miał RTX2070 Super
Ale skąd wy to wiecie, jak do premiery gry jeszcze kilka dni? To recenzenci mają bugi, w wersji, która różnić się będzie od tej premierowej. Sorry, ale bardziej czuję, że chcecie nadmuchać tu kontrowersję głównie.
Jak tak teraz patrze co ludzi piszą i na YT oglądam wychodzi na to że wersja Deluxe to jeden wielki scam! Płacisz więcej żeby pobawić się w beta testera gdzie jeszcze nawet sterowników nie ma. A w piątek pewnie wyjdą stery plus day one patch i te bolączki które teraz ma gra znikną.
Na Youtubie leci stream z benchmarkiem na 1050 Ti, 1650 i 3050. Procek i5 10400f nudzi się na 25% większość czasu.
Niezależnie od ustawień, gra zużywa aż 15-16GB RAM.
VRAM na 1080p i low ~3GB, medium 4GB.
Różnice FPS między low a medium to tylko 3 FPS.
Gra nie trzyma stałych 60 klatek na high (nie ultra) 1080p w RTX 3050 (PC, nie laptop)
Plus, że działa jako tako w 30 FPSach na 1050 Ti. Jak komuś 30 FPS nie przeszkadza, to pogra sobie w miarę komfortowo na starszym sprzęcie, o ile ma te 32GB RAM co w starszych konfiguracjach jest raczej rzadko spotykane...
Gościu gra na SSD, ale tekstury doczytują się powoli jak na starym HDD. Kto miał taki, ten wie o co chodzi.
Gra lubi też "rwać" framerate i robić częste "stuttery" (Denuvo?)
Więc generalnie optymalizacja słaba, szczególnie zużycie RAM. Plus, że się w ogóle uruchamia na starszych przed RTXowych kartach.
https://www.youtube.com/watch?v=WFaSW4pBD4c
jak 3050 oscyluje w okolicy 60 fps która jest równa 1080 gtx to i tak zajebiście. to już kwestia silnika gry.
może wyjdzie jakiś update lub FSR, pozostałe dwie karty to klamki obecnie
Gorzej jeżeli twoja płyta główna nie obsługuje więcej niż 16GB RAM, bądź grasz na lapku z przylutowanym 16GB i brakiem dodatkowych slotów.
Warianty 32GB występują tylko w najlepszych lapkach gamingowych, 16GB wciąż wiedzie prym a to za mało dla tej gry przez złą optymalizację.
Stutering jest tez na konsolach, szczególnie w zamku przy zmianie lokacji, wiec to nie żadne denouvo. Gram na XSX wiec wiem.
Gram dalej na 1060 i jestem swiadomy, ze ZADNA gra nie bedzie dobrze chodzic nawet na LOW. Niestety wiekszosc ludzi ma inną mentalnosc i zyje w zaprzeczeniu. Oczywiscie, ze gra chodiz " lepiej " na ps5 i xsx, bo to konsole majace podzespoły laptopów z 2021. Wiekszosc g raczy marudzacych to albo ludzie, ktorzy zarzynają 1050ti 1060 albo malkonenci, ktorzy wydali horendalne pieniadze na 3090/3080ti i mysla ze wszystko im pojdzie w 144fps na ultra. Niestety gry z takim swiatem zawsze będą nierówno zoptymalizowane. RDR2 wyciaga najwiecej 90fps na pct za 7-8k zł na buildzie 6750xt/3070 + 5600x/12600k... No niestety
Na RTX 3070 na teksturach wyzszych niz srednie troche krzaczy, wyciagnalem zabytek z szafy z GTX 970 na pokladzie i na low solidne 60 fps. Czyli dla posiadaczy staroci gierka bedzie ok, a dla nowszego sprzetu bubel....
Dla tych co twierdzą że Denuvo nic nie znaczy. Myliście się i to bardzo.
Każda jedna gra z której Denuvo usunięto z miejsca miała u mnie olbrzymiego kopa w ilości klatek i to nawet z niegrywalnej szarpaniny i spadków do 10-15 fps do ... stałego 80-100 fps (Tomb Raider najlepszym przykładem).
Także może i Denuvo jest skuteczne przeciwko piractwu ale jednocześnie zabija optymalizację i płynność rozgrywki o ile nie posiadamy komputera z NASA.
Masz rację. Testowałem kiedyś DA Inkwizycję oryginał z Denuvo i pirata z wyłączonym Denuvo i też to zauważyłem.
Na stałe kilka dodatkowych klatek plus brak krótkich przycięć co jakiś czas występujących w wersji z Denuvo.
I913900k 4090 wszystko lata z dlls i frame rate na 120fps drobne bugi ale to zapewne w piątek będzie naprawione.Nie ma co cisnąć po gierce jesli jeszcze nie było patcha.
Problemy z wydajnością ? 12900k z 4090 - 4k ultra z RT i DLSS 3 nie ma spadków później 100 fps. Mi to wystarcza w zupełności.
Czyli pelikany łykają DLSS 3.0 bez popity. Jeszcze upłynniacz w TV włącz, będzie 200 FPS.
Sam byłem niesamowicie sceptycznie nastawiony do DLSS Frame Generation, ale po zobaczeniu jak to działa w kilku grach to muszę stwierdzić, że bardzo fajne rozwiązanie.
Jest tylko jeden warunek - żeby to działało dobrze, to bez tego trzeba mieć już fps 60+, wtedy ładnie podbija na 120 i gra wygląda i chodzi elegancko. Przy jednak niższym fps bez FG, po jego włączeniu są duże opóźnienia w sterowaniu i pojawiają się artefakty graficzne.
Także w sytuacji jak ktoś by chciał sobie zwiększyć tym fps jak bez tego ma ~30, to ani to działać, ani wyglądać dobrze nie będzie. Jak jednak masz te 60fps na start, to po włączeniu masz piękne, płynne, responsywne i pięknie wyglądające 120fps.
Z początku byłem trochę niespokojny po tych wszystkich doniesieniach, ale okazało się, że mój RTX 3070 Ti ciągnie fajnie grę na ultra, nie sprawdzam klatek, ale wygląda na 60 ze spadkami do nie mniej niż 30 w kilku miejscach w Hogwarcie, tyle, że RT muszę mieć wyłączony, bo nawet z najsłabszym RT są spore spadki. Anyway jestem zadowolony mimo kilku niepokojących opinii z początku
No faktycznie zaledwie 60 klatek na 3070 Ti bez RT to super osiągnięcie z taką oprawą. No, to chyba że w 4k?
Wolne żarty. Chyba zapominasz, że mówimy o GPU ze średniej półki z poprzedniej generacji, w której 4K było zwyczajnie nieosiągalne, bo jest dopiero do flagowca obecnej.
Gra chodzi w zasadzie świetnie jak na premierę. Stuttering występuje głównie w cutscenkach i przy wejściu do nowych większych pomieszczeń. Do tej pory przez ponad 3 godziny nie miałem ani jednego crasha czy buga. Gra wygląda przepięknie a raytracing robi niesamowitą robotę w jaskiniach (podziemia banku Gringotta to majsterszyk). Uważam, że to jedna z najlepiej zoptymalizowanych gier ostatnich lat takiej skali.
Laptop z rtx 3070 pod telewizor 4k, dlss na jakość i gra śmiga pięknie na średnich a wygląda też ok.
Sorry, ale coś wydmuchane te ''''problemy''''
Mi gra działa dobrze, zarówno na starszym sprzęcie sprzed 4 lat jak i na drugim buildzie z zeszłego roku..
Prawie 18 godzin gry za mną, gra mi się świetnie, na ten moment byłem świadkiem tylko jednego delikatnego glitcha praktycznie na początku gry który wystąpił jeden jedyny raz, 1440p, wszystko ustawione na ultra bez RT, gra działa mega płynnie, jestem naprawdę przyjemnie zaskoczony i nie żałuje że pokusiłem się na pre-order, eksploracja sprawia mi dużo frajdy, latanie na miotle jest przyjemne, walka tak samo, widoki super, muzyka 10/10, dawno nie bawiłem się aż tak dobrze przy jakiejś nowej grze.
A Atomic Heart bez denuvo, wygląda 10x lepiej i pewnie pójdzie na tosterze
Już chyba z 50 razy ludzie ci mówili, że ma denuvo, ale widać, że jak gównem o ścianę.
https://gamerant.com/atomic-heart-denuvo-drm-dlss/