Hmm...czyżby jednak Cyberpunk nie był tak źle zoptymalizowany, tylko po prostu wyprzedził swoje czasy? ?? Wszystkie gry "next-gen AAA(A)", które wyszły w ciągu ostatniego roku i nie są robione taśmowo, mają swojego niusa - "(Tytuł gry) z kiepską optymalizacją na PC" bądź przynajmniej wzminkę o wysokich wymaganiach w recenzjach.
The Plague Tale Requiem, The Callisto Protocol, Dead Space Remake, Forspoken, Elden Ring, Dying Light 2...do wyboru do koloru.
Via Tenor
To było do przewidzenia. Standard.
A ktoś spodziewał się że to coś będzie działać dobrze? Przecież oni nawet nie potrafili zoptymalizować wersji konsolowej - tryb wydajności wygląda bardzo słabo (jak gra z końca ery PS3 tylko w wyższej rozdzielczości i z lepszymi teksturami), tryb wydajności wygląda lepiej, ale dalej nie wygląda jak gra z tej generacji tylko jak gra z PS4 Pro z kilkoma ulepszeniami.
Najwyższa pora dawać przy każdej grze w minimalnych wymaganiach i9 13900ks, 64gb ram po solidnym OC, dysk ssd minimum 10 tys odczyt/zapis i wisienka na torcie 4090, a do tego monitor 24 cale 1920/1080 oczywiście z DLSS ustawione na wydajność aaaa i obowiązkowo G-sync w monitorze.
Preorderowcy nie mają prawa narzekać. Kupując kota w worku akceptujesz i godzisz się z tym, że w dniu premiery możesz otrzymać półprodukt.
"Jak to nie zachwyca Gałkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Gałkiewiczowi, że go zachwyca"...
Czyli do zobaczenia za rok niech więcej frajerzy dają Denuvo i niech płaczą że nikt ich gier nie kupuje
To juz chyba normalna rzecz w dzisiejszych czasach. Zapewne niedługo po oficjalnej premierze wyjdzie kilka łatek które naprawią większość błędów. Całe szczęście do tej pory skutecznie powstrzymuje się przed kupowaniem gier na premierę, więc unikam zbędnych frustracji.
Nic dziwnego, ich pierwszy większy projekt, a do tego wychodzi na wszystko, co się da. Switchowy port podobno nie będzie działał w chmurze, Merlinie uchroń nas przed tym potworkiem...
Ale jeśli spadek FPSów w paru lokacjach, trochę stutteringu (co JEST irytujące, bo co druga gra AAA która wychodzi w ostatnich dwóch latach wydaje się mieć ten problem) i migotające tekstury to najgorsze co jest nie tak, to źle nie jest. Chociaż nadal wolałbym, by takie problemy były wyeliminowane przed globalną premierą...
Jak zwykle.
Kiedyś się pisało no preorders, teraz powinno się wołać "no orders" i zastosować 6 miesieczne vacatio legis dla każdej gry celem jej dopracowania.
Mam nadzieję, że RE4 remake nie będzie zabudowany i nie będę musiał pół roku czekać żeby zagrac w dobry produkt.
Zauważyłem że wszystkie gry z nowym denuvo mają skopaną optymalizację. Wszystkie inne zapierniczają na max detalach z RT
up Ja i tak czekam jeszcze na porównanie wydajności na różnych specyfikacjachi więcej opini bo równie dobrze może być tak że wypuszczą day one patch który naprawi większość błędów
Chcą zniechęcić Empress do złamania rozbuchanego Denuvo ale rykoszetem obrywają, jak zawsze, legalni użytkownicy. Największa kupa optymalizacyjna to dopiero będzie Atomic Heart.... Tam sami twórcy już przyznają o znacznej ingerencji Denuvo w jakość techniczną gry gdzie rekompensata ma być... DLSS.
Jak zwykle do recenzji wybiera się złotą platformę a na reszcie upycha się szambo do załatania przez najbliższy rok. No ale łykają to zarówno portale od gier jak i użytkownicy więc po co przepłacać.
Rozwiązanie jest/było proste, opóźnić premierę na PC przynajmniej o 2-3 tygodnie i dopracować na full. Kiedyś tak się robiło, bo gracze dostając niedokończony produkt stwierdziliby że crap i mieli go w poważaniu, ew, sprawdzili kiedyś przy okazji po patchach. Teraz wydaje się niedokończoną grę, a gracze i tak czekają z wypiekami na twarzy aż twórcy połatają produkt. Jeśli jest przyzwolenie i wszyscy się na to zgadzają (nie widzę głosów sprzeciwu) to naprawdę nie rozumiem, skąd to wielkie zdziwienie i oburzenie, że taka sytuacja powtarza się przy większości premier.
A oto możliwy główny winowajca lagów: Denuvo.
System, który karze ludzi za wsparcie gry na premierę.
A pirat sobie zaczeka 2 lata i zagra od razu w połatane GOTY pozbawione Denuvo. Ewentualnie kupi wtedy grę na obniżce 50%.
To zaczyna być normą że gra zostaje wydana z licznymi błędami technicznymi a później przez kolejne miesiące a nawet lata wychodzą patche które wszystko łatają... z drugiej strony takie teraz życie że terminy gonią a ogarnąć taką rozbudowaną grę z otwartym dużym światem nie jest łatwo.
Wincyj DENUVO, wincyj!!
Życzę, żeby jak najszybciej to gówno złamali.
Na Youtubie leci stream z benchmarkiem na 1050 Ti, 1650 i 3050. Procek i5 10400f nudzi się na 25% większość czasu.
Niezależnie od ustawień, gra zużywa aż 15-16GB RAM.
VRAM na 1080p i low ~3GB, medium 4GB.
Różnice FPS między low a medium to tylko 3 FPS.
Gra nie trzyma stałych 60 klatek na high (nie ultra) 1080p w RTX 3050 (PC, nie laptop)
Plus, że działa jako tako w 30 FPSach na 1050 Ti. Jak komuś 30 FPS nie przeszkadza, to pogra sobie w miarę komfortowo na starszym sprzęcie, o ile ma te 32GB RAM co w starszych konfiguracjach jest raczej rzadko spotykane...
Gościu gra na SSD, ale tekstury doczytują się powoli jak na starym HDD. Kto miał taki, ten wie o co chodzi.
Gra lubi też "rwać" framerate i robić częste "stuttery" (Denuvo?)
Więc generalnie optymalizacja słaba, szczególnie zużycie RAM. Plus, że się w ogóle uruchamia na starszych przed RTXowych kartach.
https://www.youtube.com/watch?v=WFaSW4pBD4c
Dla tych co twierdzą że Denuvo nic nie znaczy. Myliście się i to bardzo.
Każda jedna gra z której Denuvo usunięto z miejsca miała u mnie olbrzymiego kopa w ilości klatek i to nawet z niegrywalnej szarpaniny i spadków do 10-15 fps do ... stałego 80-100 fps (Tomb Raider najlepszym przykładem).
Także może i Denuvo jest skuteczne przeciwko piractwu ale jednocześnie zabija optymalizację i płynność rozgrywki o ile nie posiadamy komputera z NASA.
Mam komputer, który spełnia zalecane wymagania, ale zastanawiam się, czy to na bank będzie dobry wybór. Może jednak tym razem postawię na wersję PS5.
Pewnie poprawią na cito, jak to było w przypadku Calisto Protocol, a my będziemy czytać na forum przez kolejne dwa miesiące jaka to beznadziejna gra, bo przez dwa dni chodziła w kratkę xD
Następna. A redaktor zachwalał tu niedawno w artykule, że next gen tylko na PC, bo to jedyne prawdziwe doświadczenie. Tymczasem kolejna już gra z kulawą premierą na PC. Robi się z tego jakaś koszmarna reguła i nudno już czytać o tym braku optymalizacji, klatkach, teksturach, gliczach graficznych, marnej animacji. Lepiej cieszyć się przyzwoitym standardem i grać.
No to macie próbkę z recenzji:
Generalnie to wygląda znacznie gorzej od materiałów promocyjnych nie mówiąc już o działaniu na PC.
Przewiduje oceny wersji pecetowej na meta od graczy na poziomie 4/5 na 10. Słabiutki tytuł.
Tragiczna optymalizacja. Gra ma grafikę gorsza od rdr2, a wymagania zdecydowanie większe. Akurat niemam ciśnienia bardzo na kupno, choć chętnie zagram jak wpadnie w jakaś promke i dopracują optymalizację. Liczę, że tak będzie, bo rdr też miał problemy z wydajnością, a potem poszli w drugą stronę i gra działa świetnie nawet na srednim sprzęcie. No i ta cena z deka przesadzona.
Mam nadzieje że wleci jakiś Day 1 patch na PC który poprawi większość bolączek, bo na tej platformie właśnie zamierzam ogrywać Hogwart
Nie zachwyca to grube niedopowiedzenie...
BTW - znowu cudowny, przystępny, łatwy, ułatwiający pracę i posiadający ogromne wsparcie Unreal? :D Nowe, nie znałem.
Ostatnie premiery utwierdzily mnie w przekonaniu ze jesli mi sie spieszy zeby zagrac w AAA to tylko na konsoli. Cena wyzsza ale dostaje zoptymalizowana gre i moge ja sprzedac po przejsciu. Na wersje pc lepiej poczekac az ja poprawia i cena poleci w dol ew wpadnie do GP
W przypadku CP2077 bylo dokladnie odwrotnie ale to wyjatek potwierdzajacy regule :)
..na PC z problemami, wydajność podobno nie zachwyca.
Nawet nie czuje się jakoś zdziwiony, w końcu to kolejna nowa gra na PC.
W materiale ElAnalistaDeBits widać wykresy wydajności wraz z obciążenie CPU + GPU. Wynika z nich, że to nie jest kwestia Denuvo, bo grafa ma 100% utylizacji, a procesor w okolicach 30. Przestańcie powielać bzdury o Denuvo - ta gra jest zwyczajnie niedopracowana technicznie na PC.
https://www.youtube.com/watch?v=5cKmXJBBXvc&ab_channel=ElAnalistaDeBits
Na RTX 3070 na teksturach wyzszych niz srednie troche krzaczy, wyciagnalem zabytek z szafy z GTX 970 na pokladzie i na low solidne 60 fps. Czyli dla posiadaczy staroci gierka bedzie ok, a dla nowszego sprzetu bubel....
Z początku byłem trochę niespokojny po tych wszystkich doniesieniach, ale okazało się, że mój RTX 3070 Ti ciągnie fajnie grę na ultra, nie sprawdzam klatek, ale wygląda na 60 ze spadkami do nie mniej niż 30 w kilku miejscach w Hogwarcie, tyle, że RT muszę mieć wyłączony, bo nawet z najsłabszym RT są spore spadki. Anyway jestem zadowolony mimo kilku niepokojących opinii z początku
Gra chodzi w zasadzie świetnie jak na premierę. Stuttering występuje głównie w cutscenkach i przy wejściu do nowych większych pomieszczeń. Do tej pory przez ponad 3 godziny nie miałem ani jednego crasha czy buga. Gra wygląda przepięknie a raytracing robi niesamowitą robotę w jaskiniach (podziemia banku Gringotta to majsterszyk). Uważam, że to jedna z najlepiej zoptymalizowanych gier ostatnich lat takiej skali.
Laptop z rtx 3070 pod telewizor 4k, dlss na jakość i gra śmiga pięknie na średnich a wygląda też ok.
Sorry, ale coś wydmuchane te ''''problemy''''
Mi gra działa dobrze, zarówno na starszym sprzęcie sprzed 4 lat jak i na drugim buildzie z zeszłego roku..
Prawie 18 godzin gry za mną, gra mi się świetnie, na ten moment byłem świadkiem tylko jednego delikatnego glitcha praktycznie na początku gry który wystąpił jeden jedyny raz, 1440p, wszystko ustawione na ultra bez RT, gra działa mega płynnie, jestem naprawdę przyjemnie zaskoczony i nie żałuje że pokusiłem się na pre-order, eksploracja sprawia mi dużo frajdy, latanie na miotle jest przyjemne, walka tak samo, widoki super, muzyka 10/10, dawno nie bawiłem się aż tak dobrze przy jakiejś nowej grze.
To jest notoryczny problem z wersjami PC. Na konsoli zawsze idzie tak samo (dobrze lub źle, ale chociaż stabilnie ;)). Na PC zawsze znajdzie się część osób, które grają na tosterze i zaniżają ocenę, bo im coś nie działa. Ciężko zoptymalizować grę, na każdą możliwą konfigurację. Później komentarze typu: mam 3080 i mi zacina, a w kompie 4GB ram, albo procesor sprzed 10 lat... Ręce opadają. Ewentualnie w tle odpalony Chrom z tysiącem zakładek, który wyssał RAM do zera. Ale przecież to zawsze wina gry! Ile jest takich komentarzy na steam: "negatyw bo gra nie działa!". Co z tego że milion ludzi gra, jemu nie działa, więc zła gra xD
''''AC Unity, Watch Dogs, Gotham Knights, Batman Arkham City, Darktide (raytracing), Cyberpunk... Pretty much ever WB game ever Elden Ring Callisto Protocol Dying Light 2
The list can go on for miles. It’s never been fixed with a day 1 patch. ''''
Nie ma żadnych problemów tylko ma najlepszą grafikę więc ma najwyższe wymagania, wystarczy zjechać na konsolowe ustawienia i będzie śmigać
https://www.youtube.com/watch?v=5cKmXJBBXvc
Kupiłem wczoraj w nocy, tj. 06.02.2023 i dzisiaj, czyli 07.02.23 nie mogę uruchomić. Jakieś pomysły ? Pisze,że gra jeszcze nie wyszła na STEAM''ie.
O cyberpunku też pisali, że tragedia a grałem na premierę na kilku PC (mój, żony i kolegów z pracy) żaden nie był "rakietą"* i gra chodziła bardzo dobrze...
Był pierwszą grą jaka kupiłem przed premierą i stwrdzam, że nie ostatnią - następny na 100% będzie TES VI
*Najmocniejszy miał RTX2070 Super
Ale skąd wy to wiecie, jak do premiery gry jeszcze kilka dni? To recenzenci mają bugi, w wersji, która różnić się będzie od tej premierowej. Sorry, ale bardziej czuję, że chcecie nadmuchać tu kontrowersję głównie.
Gram dalej na 1060 i jestem swiadomy, ze ZADNA gra nie bedzie dobrze chodzic nawet na LOW. Niestety wiekszosc ludzi ma inną mentalnosc i zyje w zaprzeczeniu. Oczywiscie, ze gra chodiz " lepiej " na ps5 i xsx, bo to konsole majace podzespoły laptopów z 2021. Wiekszosc g raczy marudzacych to albo ludzie, ktorzy zarzynają 1050ti 1060 albo malkonenci, ktorzy wydali horendalne pieniadze na 3090/3080ti i mysla ze wszystko im pojdzie w 144fps na ultra. Niestety gry z takim swiatem zawsze będą nierówno zoptymalizowane. RDR2 wyciaga najwiecej 90fps na pct za 7-8k zł na buildzie 6750xt/3070 + 5600x/12600k... No niestety
I913900k 4090 wszystko lata z dlls i frame rate na 120fps drobne bugi ale to zapewne w piątek będzie naprawione.Nie ma co cisnąć po gierce jesli jeszcze nie było patcha.
A Atomic Heart bez denuvo, wygląda 10x lepiej i pewnie pójdzie na tosterze
Klasyczna to jest sensacja z niczego, bo oczywiście nikt nie pofatygował się żeby zobaczyć o co właściwie chodzi tylko bezmyślnie powtarzają bzdurny, krzykliwy nagłówek z reddita czy serwisów jak ten, które te nagłówki z reddita przepisują.
Typ z jakiejś niemieckiej stronki obraził się, że musi grać w cinematic experience jak sobie ustawi full ultra w 4K na 3080, gdzie to jest nawet poniżej sugerowanych przez wydawcę wymagań dla takich ustawień.
Można się rozejść.
Ja tam nie wiem po cholerę im te denuvo. Kto planuje kupić grę ten kupi. To już nie te czasy, że jest piracenie na maksa. Kraje 3 świata i tak będą piracić bo są do tyłu pokolenia.
Ta wersja denuvo co pchają podobno jest potężnie rozbudowana. Jaki to może mieć wpływ nikt tego nie wie.
A na pc klasycznie problemy XD
Problemy z wydajnością ? 12900k z 4090 - 4k ultra z RT i DLSS 3 nie ma spadków później 100 fps. Mi to wystarcza w zupełności.