Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach

28.01.2022 09:50
|13|
😂
3
18
odpowiedz
|13|
77
walas85

To nie koniec sukcesów tej młodej, bo uruchomionej zaledwie trzy lata temu, platformy.

Sukces że to jeszcze działa, a no tak gdyby nie wymuszone blokowanie większych tytułów na / i tylko swojej platformie, darmowe gry - to by wszyscy o niej zapomnieli już 3 lata temu.

A tak na serio to oni zachowują się jakby odkrywali nową technologię, nowe narzędzia współczesnych platform (które istnieją już ho ho..), mają kasy jak lodu ale to tyle.

28.01.2022 09:46
Łosiu
1
13
Łosiu
268
German quality

GRYOnline.pl

OK, czyli przyjmijmy na okrągło cenę jednej gry 30$. Innymi słowy przez rok poszło na Epicu 10mln sztuk gier.

Eeeeee na premierę C2077 CDP opylił ile? 11-12mln? No to szału nie ma.

28.01.2022 18:56
16
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Draglar
20
Chorąży

News oczywiście nie podaje najważniejszych informacji...

Epic ma 3 lata. W ciągu ostatniego roku przybyło 30 mln ze 194 mln kont. To znaczy, że boom na epic był na samym początku jego istnienia, a później to znacząco zwolniło.
Pojawia się pytanie na jakiej części tych kont cokolwiek zakupiono? Wszystkie inne generują straty dla epica. A i te na których coś kupowano też w ogólnym bilansie przynoszą straty, bo darmowych gier już było sporo i trzeba by sporo gier kupić, żeby to zrównoważyć.
Straty, no właśnie! Co nam z wiedzy o przychodzie, skoro nie znamy wydatków? Wiadomością będzie gdy epic zacznie wreszcie generować zyski. Jak dotąd nie zanosi się na to.

12% wzrost sprzedaży gier producentów innych niż epic to na tle tak krótkiego czasu istnienia bardzo mały wzrost, biorąc pod uwagę jak dużo wydają na darmówki.
Sporo kont jest zakładanych tylko po to, żeby zbierać darmówki i odsprzedawać na czarno za grosze.
Póki co wygląda to słabiutko, a same usprawnienia platformy dawno już powinny zostać zaimplementowane, jeśli chcą konkurować ze steamem.

28.01.2022 11:30
7
3
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1309178
20
Chorąży

Jaki jest sens podawania statystyk o przychodzie nie pokazując wygenerowanych kosztów? Bardziej nas interesuje tempo wzrostu zysków/zmniejszania się strat, bo jeżeli okazałoby się, że sklep wygenerował 140mil $ więcej przychodu i przyjmijmy 160mil $ straty w ciągu tego roku (dane wymyśliłem na poczekaniu), to firma kończy rok ze stratą 20kk.

28.01.2022 12:30
kęsik
😂
8
3
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
148
Legend

Nie wiem skąd wniosek, że EGS ma się coraz lepiej. Z roku na rok, jeden użytkownik średnio wydaje w sklepie coraz mniej. To chyba nie o to chodzi. Jak tak dalej pójdzie to oni nigdy nie zaczną na tym sklepie zarabiać.
Epic tak naprawdę po tych 3 latach na rynku wpadł już w błędne koło. Oni muszą cały czas dokładać do interesu (darmowe gry, kupony) aby ktoś w ogóle na ten sklep spojrzał ale przez to nie da się na tym sklepie zarabiać.

post wyedytowany przez kęsik 2022-01-28 13:25:44
28.01.2022 13:28
kAjtji
12
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Epic to świetny sklep... jeżeli tylko dopłaca, aby z niego korzystać (kupony 40zł*, darmowe gry). W większości przypadków nie widzę powodu, aby z niego korzystać. Fajnie, że jest konkurencja, ale fajnie by było, gdyby poza dopłacaniem, robili coś czego nie robią inni (np. GOG mocno wspiera starsze gry, dzięki nim wiele z nich wróciło do sprzedaży).

*Z ich 12% marżą, jedyna gra na której z tym kuponem zarabiają, to Final Fantasy VII remake za 339zł (299zł z kuponem, zarabiają coś koło 60groszy). W ogóle, to zabawne, że sklep który obiecywał niższe ceny gier, jest pierwszym sklepem, gdzie pojawiła się gra z "nowym standardem cenowym".

post wyedytowany przez kAjtji 2022-01-28 13:29:35
29.01.2022 00:51
19
3
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

Jak się podzielili dochód przez liczbę użytkowników to wychodzi że przeciętnie każdy w ciągu roku wydał 4,33$ jakieś 17zł
A odliczając Frotnite to wychodzi 1,55$, a 12% z tego to 19 centów, mniej niż złotówka

post wyedytowany przez zanonimizowany1255967 2022-01-29 00:55:42
28.01.2022 13:09
😂
10
1
odpowiedz
zanonimizowany1358673
4
Generał

Nie dość że szału nie ma, to jeszcze tych danych nigdzie nie można potwierdzić XD

28.01.2022 18:10
15
1
odpowiedz
buk2017
31
Centurion

Tak "ma się lepiej" że nadal dopłaca do tego interesu.
Ludzie już się przyzwyczaili że Epic istnieje, ale konsumenta interesuje tylko jedno: cena.
Skończy się epicowe dopłacanie, skończą się kupony zniżkowe to skończy się też ich pseudo sklepik.

post wyedytowany przez buk2017 2022-01-28 18:10:45
28.01.2022 23:24
Kaniehto
17
1
odpowiedz
Kaniehto
59
Generał

poza dodatkami do gier które się dostawało za darmo raczej nic tam nie kupię

post wyedytowany przez Kaniehto 2022-01-28 23:24:39
28.01.2022 10:02
dzl
5
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza

Aż sobie z ciekawości porównałem do zeszłorocznego podsumowania:

-34 miliony więcej klientów na PC
-6 milionów więcej aktywnych użytkowników
-$140 milionów więcej wydanych (przez graczy) na gry
-$35 milionów więcej wydanych (przez graczy) na gry third-party
-16 milionów więcej odebranych gier

Epic urósł, ale dalej kiepsko rokuje dla gier third-party

post wyedytowany przez dzl 2022-01-28 10:04:30
28.01.2022 09:49
Nieobowiazkowy
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
Nieobowiazkowy
5
Coronel Morales

Życie mnie nauczyło, że nie ma NIC za darmo.

28.01.2022 12:47
😂
9
odpowiedz
adi9568
57
Generał

"Epic Games Store rozwinie też profile graczy" Ciekawe co na to "wyznafcy" epiczka nienawidzący profili Steam - a po co to komu, ja nie chce i ma nie być! xD

Jak tak dalej pójdzie to za 50 lat być może dogonią OBECNEGO steam'a :D

28.01.2022 13:23
KMyL
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
KMyL
119
SnowflakesEverywhere
Image

Nie rozumiem czemu w treści niusa nie poruszono/zacytowano tego fragmentu, który CHYBA można by odnieść do niedawnych rekordów Steam:
Daily active users peaked at 31.1M, and peak concurrent users reached 13.2M. December’s monthly active users peak reached 62M users, an increase of 11% from last year’s peak of 56M.
To oznacza, że Epic Games Store bije Steam'a z ich niedawnymi niecałymi 30 mln zalogowanych użytkowników? Czy to jest jakaś taka, powiedzmy "PR-owa narracja" i Steam jest górą?
There are now over 194 million Epic Games Store PC users, an increase of 34M from 2020.
Over 765 million free games were claimed by players, bringing those titles to a new audience.
1) Jest gdzieś jakaś liczba użytkowników Steam?
2) Ile z tych kont zostało utworzone po to, aby przygarnąć jakąś/jakieś gry za free, aby po skończeniu promocji sprzedawać te konta za drobniaki na jakichś serwisach?
76% average score across all free games i do tego pod spodem logo(?) "Opencritic", ale użytkownicy EGS możliwości pisania własnych recenzji nie mają...

What’s planned for Epic Games Store players in 2022?
... Community features starting with user driven Ratings and Polls...
Czyli coś w ramach "głosu ludu" dopiero w planach na ten ok...

No i że nikt nie wspomniał o swoistym ewenemencie w kwestii takich klientów gier - na EGS dostępna jest przeglądarka Opera GX.

post wyedytowany przez KMyL 2022-01-28 13:35:06
28.01.2022 23:29
😂
18
odpowiedz
OMG
79
Pretorianin

Kto czyta analityków giełdowych z GOL'a, ten w cyrku się nie śmieje!

30.01.2022 10:49
👍
21
odpowiedz
bolek2018
72
Generał

Bardzo dobrze zawsze konkurencja do Steam mile widziana ! Jak dodadzą jeszcze tryb rodzinny i możliwość dodawania komentarzy na EGS to znacząco wzrośnie sprzedaż gier na tej platformie. Niestety ilość kont nie odzwierciedla zarobków. Powinni iść w lepsze tytuły z darmówek i większe premiery.

post wyedytowany przez bolek2018 2022-01-30 10:50:59
30.01.2022 11:15
Wielki Gracz od 2000 roku
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

A w komentarzach "Epic zły bo wykupuje czasowe eksy dla siebie". Ale już firmy które im sprzedają te eksy nie są złe. Znowu forumowicze robią kurtyzanę z logiki. To zaraz padnie argument - jakby Epic nie proponował, to by tamte firmy tego nie robiły. To ja wam znowu odpowiem tak - jesteście za wolnym rynkiem, a tu macie właśnie przykład wolnego rynku, gdzie firma wybrała najkorzystniejszą dla siebie ofertę. I już móżdżki hejterom Epica się przegrzewają w tym momencie XD

I nie, nie jestem wielbicielem Epica. Steama, Origina czy GoGa też nie. Biorę kupuję sobie gry tam gdzie uznam, że jest to dla mnie najwygodniejsze i najbardziej opłacalne. Ale bawi mnie ta krucjata przeciw Epicowi, nieważne co zrobi to źle. Zero logiki, zero zdrowego podejścia.

28.01.2022 16:26
metro_stalker
13
odpowiedz
metro_stalker
44
Pretorianin

Jako gracza wisi mi to koło pisi jakie ten Epic ma statystyki... grunt, że są i rozdają za darmo gierki dzięki czemu jest w co grać... oby więcej takich "Robin Hoodów":) mój portfel się z tego cieszy:)... mam w tej chwili 5 launcherów na pulpicie i z każdego coś uskubię... jest konkurencja, jest zabawa:)

28.01.2022 17:32
Drakullak
14
odpowiedz
Drakullak
6
Junior

Łosiu
Czytanie ze zrozumieniem chyba nie jest twoją mocną stroną, prawda?

28.01.2022 09:57
😂
4
odpowiedz
makaronZserem
35
Generał

Już widze ten ból pośladów malkontentów i wymyślanie wymówek.

post wyedytowany przez makaronZserem 2022-01-28 09:57:27
29.01.2022 02:24
A.l.e.X
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Dzięki epicowi wielu młodych ludzi którzy nie mają jeszcze dochodów może mieć świetny katalog gier. Właściwie to co rozdali to olbrzymia kolekcja świetnych pozycji na setki godzin grania a będzie to dalej kontynuowane. Sam obecnie mam na epicu 424 gry po 3 latach co czyni konto epic drugim po steam z ilością przypisanych gier. Z tego ponad 200 jest otrzymanych darmowo i nie są to crapy czy totalne łajno jakie stanowi 70% gier dostępnych na steam tylko pozycje od dobrych do b. dobrych. Na steam gier dobrych czy b. dobrych jest ok. 5000 więc epic przy swoich ok. 1000 pozycji ma niezły progress. Dodatkowo akcja z kuponami sprawia że wiele gier można kupić najtaniej na epic store.

Gamepass od MS i Epic store to najlepsze co przydarzyło się dla graczy od lata.

28.01.2022 10:17
6
-14
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Epic przy Steam jest jak Tajwan wobec Chin.
Musza grac agresywnie i duzo inwestowac w dotarcie do graczy, bo jednak monopol Steam jest juz od minimum dekady zabetonowany na PC.
Jak nie monopol to absolutna dominacja, dla mnie to jest to samo, jak ktos ma 90+% udzialu w rynku to nie ma absolutnie mowy o konkurencji, plankton to nie konkurencja.

Wiadomość Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach