Phil Spencer chciałby, żeby Game Pass był obecny na każdej platformie
Tak na inny temat. Fajnie byłoby mieć w przyszłości silnik graficzny lub w ogóle narzędzia do łatwego tworzenia gier. Takie, które umożliwia stworzenia gry wyglądająca jak AAA przez jedną osobę w rok bez crunch'u. Wiadomo to jest idealistyczne, ale byłoby interesująca gdyby tworzenie gier byłoby możliwe jak napisanie książki czy zrobienie obrazu. Kiedyś to było nie dostępne dla szarego człowieka wydrukowanie książki.
Wiadomo mogłoby dojść do pewnych problemów (np. jakość takich gier), ale czas coś zrobić by gry nie powstawały aż 4 lata, potrzebowało setki pracowników, a jedynym problemem byłoby coś się chciało stworzyć.
Wiem naiwność
Wow. Pan z korporacji chce żeby jego usługa trafiła do jak największej liczby osób żeby od jak największej liczby osób móc brać pieniądze. No po prostu szok.
A wszystko to oczywiście opakowane w marketingowy bełkot o otwieraniu się na graczy i rozwoju branży.
Załóżmy, że kupisz sobie Switcha i chcesz grać w Minecrafta, a jak kupię moim dzieciom PlayStation. Jeśli nie jesteście w stanie grać razem, to myślę, że utrudnia to przemysłowi growemu rozwój
I dlatego podkupiliśmy bethesde żebyś nie mógł zagrać w ich gry na PlayStation. To jest ten rozwój według Phila xD.
Tez bym chcial panie Spencer zeby na ps5 byl gamepass. Masz pan tyle pieniedzy ze udalo sie nawet kupic bethesde ^^ Zaplac Sony ile CI zaproponuja i wbijaj z gamepass na ich konsole :)
Phil Spencer chciałby, żeby Game Pass był obecny na każdej platformie
Hmm, tak troszkę gryzie się to co mówi z tym co robi. Chciałby game passa na każdej platformie, ale nie chcę bethesdy na platformie konkurencji. Kupuje kolejne studia, które do tej pory tworzyły gry multiplatformowe i też nie będą na platformie konkurencji. I tak, zmierza to w zupełnie innym kierunku niż przewiduje. Dalej ekskluzywność jest głównym powodem np. przy wyborze platformy streamingowej. Dlatego disney + w tak krótkim czasie zdobył tylu subskrybentów.
Chodzi mi o to by stworzenie elementów gier było tak łatwe jak pociągnięcie pędzlem. Motion capture robiony w chwile. A cały wysiłek szedłby tylko na realizacje wizji.
Chodzi mi o to by w przyszłości stworzenie takiej trójwymiarowej gry akcji umiało zrobić przedszkolak. Jak teraz dzieci robią rysunki to tak by mogły robić swoje pierwsze gry.
Fajnie byłoby mieć w przyszłości silnik graficzny lub w ogóle narzędzia do łatwego tworzenia gier. Takie, które umożliwia stworzenia gry wyglądająca jak AAA przez jedną osobę w rok bez crunch'u.
Czyli Unreal Engine odpada domuru.
Moim zdaniem, Epic Games chcę zrobić z unreal enginem i innymi usługami taki ekosystem podobny np. do tego z googla.
Czyli monopol?
Chodzi mi o to by w przyszłości stworzenie takiej trójwymiarowej gry akcji umiało zrobić przedszkolak. Jak teraz dzieci robią rysunki to tak by mogły robić swoje pierwsze gry.
Wątpię, żeby było to kiedykolwiek tak łatwe żeby taki kęsik to ogarnął mimo, że miał wyższe iq niż jego nauczyciele w podstawówce ale i tak jest to bardzo łatwe. Ewentualnie byłyby jakieś wersje light dla dzieci. Podobnie jak z programowaniem.
Wiem kęsik, że masz ogromny ból o to, że najbardziej zaawansowany silnik graficzny jest tworzony przez ten przeklęty epic games, który cię zmusza do okropnych niegodziwości. No niestety, możesz najwyżej krzyczeć w Internecie ale nic tego nie zmieni i unreal engine będzie coraz popularniejszy i to przy marży 5%. Na szczęście jest unity i wzajemnie pchają się w rozwoju do przodu. Stworzenie takich narzędzi jakie tworzy unity czy epic kosztuje ogromne pieniądze. A oferują swoje narzędzia bardzo tanio. A w zasadzie za darmo jeżeli gra sprzeda się do 1mln $. Tak btw odpowiedz mi kęsiki, na jakiej platformie grasz w mass effecta?
Ja mówiłem też by tworzenie gry było szybsze. By taki idealistyczny silnik umożliwił Np. zrobienie takiego Skyrim'a w rok, Halo miesiąc, a Super Mario zrobić z nudów w trakcie lekcji.
Już jest szybkie ale wiedzę i tak musisz mieć. Myślę, że gdybyś poszedł na jakieś staże to byś się nauczył raz dwa, a tak to nie wiesz od czego się zabrać. Brakuje trochę konkretnych tutoriali od a do z. Jest tego niby dużo ale są to rzeczy bardzo wybiórcze. Jakiś czas temu unreal otworzył platformę unrealengine learning i tam sporo jest. Swego czasu bardzo dużo pracowałem w cadzie i invetorze a potem dla siebie w maya. Ale biorąc pod uwagę jak rozwój idzie do przodu i można z zbrusha dodać element prosto do silnika czy zeskanować element zwykłym telefonem, takie modelowanie może pójść w dalszy plan. Polecam przejrzeć youtube i co może zrobić jedna osoba w krótkim czasie.
https://www.youtube.com/watch?v=VaGQhqqTkxo
Już jest szybkie ale wiedzę i tak musisz mieć - No shit Sherlock. Ja mówiłem o narzędziu, który ułatwia tworzenie. Wiadomo, że nawet najlepsze narzędzie nie pomoże osobie bez talentu
No to wątpię by coś takiego kiedykolwiek powstało. Będzie więcej technologii, które uproszczą pracę ale i tak będziesz musiał mieć wiedzę i doświadczenie. I może dlatego mniejszy i ogarnięty zespół będzie mógł tworzyć gry, które wyglądają jak AAA. Wystarczy zobaczyć co jest w stanie zrobić jeden artysta. Kiedyś to było nie do pomyślenia by jedna osoba zrobiła coś takiego w jeden dzień.
Ponieważ PPE.pl to jest portal typowo konsolowy, wystarczy, że napiszesz swoje mądrości nie poparte faktami i ci przyklaskują, natomiast GryOnline.pl to portal typowo PC-towy i tutaj ludzie oczekują sprawdzonych faktów czy źródeł informacji. Po drugie jesteś sympatykiem marki Playstation/Sony i wystarczy po wychwalać to i owo i już ci przyklasną na takim PPE, na GryOnline.pl to nie działa.
Tak, jest typowo konsolowy. A tutaj jest typowo pctowy i siedzą dinozaury i żelazny elektora steam. Ostatnio napisałem, że frostpunk jest na ue4 albo ue5 i zostałem zminusowany. I nikt nawet nie sprawdził tego, że to jest fakt. No tak bo pctwocy to arystokracja gamingowa, tutaj sami prezesi siedzą i zlecają analizy analitykom, weź się nie ośmieszaj :D Nikt nie sprawdził informacji, że 11 bit studios przechodzi na unreal engine i to tyle z tych twoich popartych faktów (nikt poza mną i jednym użytkownikiem, który napisał dopiero po dniu) ;) Po prostu siedzą tu steamowcy a tam nie. Dlatego przyrównałem to do forum sympatyków partii rządzącej.
Nie wiem o czym mówisz. Może obserwujesz bardziej forum ale co jakiś czas nie wiem czy jedna osoba czy kilka zakłada konto na golu by mnie tylko obrażać i dochodzi do tego nawoływanie do agresji a nawet zachęty do jeszcze gorszych rzeczy. Wiec to tak w temacie ludzi, którzy nie mogą pogodzić się z tym, że ktoś może mieć inne zdanie.
ale na ppe mam lepszą reputacje niż niejedna osoba z gola
Chwalenie się reputacją na ppe? Nie pogrążaj się.
Ostatnio napisałem, że frostpunk jest na ue4 albo ue5 i zostałem zminusowany
Bo dla wielu osób minusowanie twojego komentarza to naturalny odruch.
Chwalenie się reputacją na ppe? Nie pogrążaj się.
Identyczna sytuacja jak z sympatykami partii rządzącej. "jesteś za peło? Nie pogrążaj się"
Bo dla wielu osób minusowanie twojego komentarza to naturalny odruch.
I tutaj kolejny raz, zachowanie jak wśród sympatyków partii rządzącej. Zresztą nawet jak ktoś napiszę, że np. steam deck
według niego jest niewypał to też zostanie zminusowany nawet jeśli jest z waszego środowiska. Kompletnie się nie przejmuje tymi minusikami, jedynie zwracam uwagę jak różne środowiska reagują na to co piszę.
I dobrze, że cię zminusowali, bo frostpunk nie jest na ue i nie będzie, więc po prostu kłamałeś, tylko ich nowe projekty będą na ue.
I dobrze, że cię zminusowali, bo frostpunk nie jest na ue i nie będzie, więc po prostu kłamałeś, tylko ich nowe projekty będą na ue.
A frostpunk nie jest nowym projektem? W czerwcu ogłosili, że przechodzą na UE. Frostpunk trailer pokazali 12 sierpnia.. 10 czerwca teaser frostpunka i tego samego dnia informacja, że wszystkie nowe projekty są na ue.
Frostpunk wyszedł w 2018 roku, ta gra ma status EOL, frostpunk 2 będzie na ue.
No i o frostpunk 2 mi chodziło. Tak jak wtedy pod newsem napisałem.
Jak Wy chcecie "łatwy i szybki" program do tworzenia światów, "akcji", grafiki 3d itd. itp. jak nawet zwykłe programy do grafiki 2d są właściwie niedosiężne dla zwykłego człowieka. Photoshop, Gimp, Corel itd. jest nie do ruszenia bez kursu/tutoriali. To są tak ogromne programy i tak szybko się zmieniają, że nawet nie ma możliwości znaleźć podpowiedzi w internecie (na filmiku każą klikać to i to, a w programie te funkcje są już gdzieś indziej). A to tylko grafika 2d... A 3d? A 3d plus jakiś oskrypt? A jeśli jeszcze doda się do tego nieusanny rozwój czyli wprowadzanie nowych funkcji/możliwości? Myślę, że z biegem czasu będzie gorzej, wiele funkcji będzie łatwiejszych, automatycznych ale dojdą nowe, których będzie trzeba się nauczyć a bez nich produkcje po prostu będą gorsze, nikogo nie zainteresują, nie będą się podobać.
PS. trudne w osbłudze oprogramowanie to też biznes ;)
Cenie gamepass, ale niech lepiej zostanie tam gdzie teraz jest.
Po pierwsze szkoda, zeby konsola Xbox przestala miec sens istnienia, bo to najlepszy hardware do grania na rynku (pisze o XSX i quick resume)
Po drugie, Microsoft moglby zdobyć za silna pozycje w grach wideo, a wiemy po Windows i Office (i ich cenach) do czego prowadzi monopol.
Sony i Nintendo niech zrobia własne gamepassy bez Microsoftu i niech bedzie konkurencja.
Dla kogo najlepszy, dla tego najlepszy. Mów za siebie, bo jaki sprzęt i dla kogo jest najlepszy to już kwestia indywidualna.
Ale w kwesti pozostania GP na konslach Microsoft się już w pełni zgadzam.
Uważam, iż najlepiej byłoby zostawić game passy jako jedyną możliwość dostępu do rozrywki elektronicznej. Jest to o wiele prostsze niż samodzielne wyszukiwanie i kupowanie gier.
To chyba najgorsze co mogło by spotkać branżę. 90% rynku przestało by istnieć a reszta była by zdominowana przez tandetne, powtarzalne "aaa". Już widzę jak 100 wydawców gier indie zabijało by się o jedno miejsce na *tfu* game pass'ie. Wolę zapłacić raz 100zł i mieć dostęp do naprawdę fajnego tytułu przez cały czas niż bulić haracz co miesiąc za dostęp do szamba w nadziei że wygrzebie z niego coś co ma sens
Nie ma co Xbox upadł na dno i nie może się podnieś kolejna przegrana generacja prawdopodobnie już ostatnia w ich wykonaniu.
O czym ty piszesz? Przecież Xbox, to jest tylko jeden z wielu działów Microsoftu. Jeśli nie będzie odpowiednio rentowny, to go po prostu zamkną. Nikt tutaj przecież nie pisze, że cały Microsoft zbankrutuje.
Ależ on jest hipokrytom. Chyba największy w branży growej. Mówi jedno robi drugie. Mówi o otwartości, po czym kupuje Bete i ogranicza dostęp gier od nich. Mówi o lepszym promowaniu wszystkich gier, a na Xboxie wspierane są tylko gry od dużych wydawców, bo ci mali nie mają tyle kasy, by wejść wyżej w listach. Brak jakichkolwiek pomocy w promowaniu indyków.
W jednym czy nie kłamie, to chęć wejścia na jak najwięcej rynków z gp, bo to normalne, że ze swoim towarem chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. A GP potrzebuje niewyobrażalnie dożo abonamentów opłacanych miesiąc w miesiąc po pełnej cenie, by był rentowny. Sama konsola xbox nie wystarczy, bo ma ją garstka w porównaiu do potrzeb, by gp był rentowny.
Ależ on jest hipokrytom. Chyba największy w branży growej.
Do Petera Molyneux jeszcze sporo mu brakuje.
Spencer pewnie bierze z niego przykład skoro to jeszcze większy hipokryta. Nie znam człowieka i jego historii, ale z tego co przeczytałem przed chwilą, to dość mocno wyolbrzymiał epickość swoich gier, co okazywało się po premierze produkcji kłamstwem i mocnym niereinterpretowaniem stanu faktycznego. Koleś związany z MS także nie daleko pada jabłko od jabłoni.
Ja to raczej rozumiem tak: Chcemy by Game Pass był dostępny na każdej możliwej platformie przez co każda chętna osoba będzie mogła zagrać w to co chce bez żadnych ograniczeń sprzętowych itp. Myślę, że gdyby na urządzeniach Sony(co się pewnie nigdy nie stanie) była możliwość instalacji gamepasa to i tytuły bethesdy były by dostępne. Jedno nie wyklucza drugiego.
Widzę, że tutaj większość ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem i tworzą własną narrację nazywając Phila hipokrytą.
Rozumiem, że jest to marketingowy bełkot, no bo kto by nie chciał rozpowszechnić swojej usługi nawet u konkurencji, ale...
Piszecie, że jest hipokrytą, co jest nieprawdą bo przecież padły z jego ust takie słowa jak " na tę chwilę jest to niemożliwe". Jeżeli jest to niemożliwe to chyba oczywistym jest, że nie będą na siłę zmieniać branży, no, ale o złowrogim przejęciu Bethesdy trzeba wspomnieć.
Taki kierunek na dłuższą metę jest jedynym. Ekskluzywności muszą w końcu przejść do lamusa bo staną się reliktem przeszłości. Przeszłości, która to była podykotowana "małą" grupką odbiorców oraz ograniczonymi technologiami. Dziś to już nie są ani małe grupki tylko właściwie cała ludzkość oraz technologia nie stoi na przeszkodzie. Pozostały zapisy w licencjach. Producenci sprzętu powinni konkurować na jakość sprzętu tak jak to ma miejsce we wszystkich branżach. Każdy samochód jeździ po tej samej drodze, każdy sprzęt ma wtyczkę pasującą do gniazdka, każdy telefon łączy się z dowolną siecią. Dziś nie ma najmniejszego problemu, żeby grę wydać na Androida i Iphona (robi się to już w jednych programach), nie byłoby żadnego problemu, żeby raz stworzona gra odpaliła się na PC/XBOX/PS/cokolwiek. Tylko trzeba zmienić kilka literek w licencjach.
Kupiłbym sobie PS5 (lubię markę, mam PS4) ale po co jak w nic tam bym grać nie mógł z tego co gram...
A moim zdaniem exy nie przyjdą absolutnie do lamusa historii. Co najwyżej zmieni się ich koncept i będą one dostępne po pewnym czasie na urządzeniach nie będących bezpośrednią konkurencja danej konsoli czy ekosytemu.. Nawet przecież Epic ma takie gry i nie widzę powodów dla których Sony i MS wydając swoje gry u bezpośredniego miały by mu ułatwiać życie. Dostępność każdej gry na wszystkie konsole to abstrakcja i do póki będzie istniał rynek konsolowy z trzema silnymi graczami nigdy do tego nie dojdzie. A tp cp mówi Spencer to tylko PR dla naiwnych.
Niestety GP czeka to co netflixa, za jakiś czas zalew średniaków i to co bedzie miało popularność dostanie kontynuacje a co nie to wyleci i umrze.
Poza tym M$ chyba gadał z Nintendo i ci go odrzucili, tak samo z Sony i z apple też.
Przecież rynek gier od zawsze tak wygląda: co generację dostajemy masę średniaków i kilka bardzo dobrych gier, średniaki nie dostają kontynuacji a te gry które sprzedadzą się dobrze dostają. Największym plusem Gamepassa jest to że dostaniemy dużo bardziej zróżnicowane tytuły, prawdopodobnie dostaniemy też więcej niszowych i bardzo ryzykownych produktów. Tak w sumie w tej chwili osobiście wybrałbym średnią ale oryginalną grę ponad następną trzecio-osobową grą akcji AAA z naciskiem na fabułę - Sony naprawdę zabiło we mnie chęć do grania w te gry.
Lubię bardzo gościa, bo jest sympatyczny, taki klasyczny gracz w wieku średnim. Ale nie zapominajcie że on jest tylko gadającą głową Microsoftu. Po prostu mówi to co dusza gracza mu podpowiada, czyli to co by chciał aby było. Ale z drugiej strony jest świadomy swojego stanowiska oraz że nie on decyduje co i jak zrobi firma.
Prezesi też są tego świadomi, ale widzą że jest lubiany dlatego go trzymają. Bo gdyby nie był, to już dawno by wyleciał za tak swobodne gadki i chwalenie konkurencji.
Szczególnie za takie kwiatki że chciałby, aby gracze nie mieli żadnych ograniczeń ale przejęli Bethesdę i raczej gracze PlayStation mogą się pożegnać z tymi tytułami. Pewnie Switch coś dostanie, bo to zupełnie inna nisza ale Sony to pełnoprawny konkurent więc tutaj polityka jest już inna.
Chociaż sam jestem człowiekiem, który życzy graczom na całym świecie wszystkich gier na ich ulubione platformy tak samo wierzę że jego słowa też są szczere bo również jest graczem.
Panie Spencer - pitu pitu, marketingowa papka, obiecanki itd, a gier jak nie było tak nie ma. Tak to sie robi ;)
To są gry, żadnej strategii 4X, żadnego sima, ja tu widzę dwie nowe gry, platformówkę dla dzieciaków i rogulike słabej jakości, FPS też żadnego nie ma, jak lubisz 350zł płacić za grę na klika godzin twoja sprawa, ja nie zamierzam patofanboju.
Na XboxPassie jest tyle gier, że normalnemu człowiekowi życia na nie nie starczy.
Ale piecze. Nikt przecież nie obiecywał, że w pierwszym roku będą same kilery pokroju God of Wora czy Unchanter, albo nowych IP tego kalibru. Jest to najlepszy pierwszy tok w historii startów konsoli ps. A w przypadku Xboxa standardowy czyli brak gier.
Nie każdy chce mieć tego Game Pas. Nie którzy wolą grę kupić i mieć ją na własność , aa nie być skazanym na gry które MS da łaskawie w usłudze. A taki Rachet to świetna gra za którą obecnie nie trzeba płać te nieszczęsne 350 zł.
japońszczyzna, gry dla dzieci i zostaje tylko remake starej gry, dlc i symulator kuriera
tak to się robi
Na PC co roku mam setki gier, w tym kilkanaście bardzo dobrych teraz będzie Humankind, PC to też platforma do grania, bogatsza od tej twojej pożal się boże konsolki.
Uruk-Hai666
No to graj w te setki gier na PC i nie pisz na forum jakie są wstrętne te firmy które śmią mieć swoje własne platformy i chcą dostarczyć ludziom , którzy im zapłacili pieniądze za te konsole coś unikatowego.
Widzę że pecetowe obsrańce się obudziły do szkoły cymboły !