Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 i crunch - Adam Kiciński przeprosił pracowników CD Projekt Red

30.10.2020 15:38
7
11
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany441993
63
Konsul

Robicie z tych pracowników męczenników, tę całą crunchową bańkę pompuje internet i komentarze. To ich wewnętrzna sprawa, to sprawa każdego pracującego przy Cyberpunku. Przy tworzeniu gier pracują inteligentni ludzie, którzy pewnie zdają sobie sprawę z niedogodnień pracy przy tak dużych tytułach, szczególnie podczas pracy na ostatniej prostej. Utopijna wizja tworzenia gier przy kawce, gdzie wszystko jest dobrą zabawą, jest kolorowo i wesoło, sączy się kreatywna atmosfera, stres nie istnieje, terminy się spinają i wszystko się udaje, nie istnieje. Nie siedzę w CDprojekcie i pewnie, jak w każdej firmie, można wiele poprawić, ale nie kreujmy CDprojektu na jakiś obóz, gdzie ludzie nie mają wyboru.

30.10.2020 14:44
Bociek69
1
4
Bociek69
38
Byle do Wiosny

Dla Prezesa pierdzacego w stolek pewnie ze nie jest "taki zly".

30.10.2020 14:47
😂
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

A jak przeprosił to spoko, nie było tematu.

30.10.2020 16:12
tgolik
2.1
tgolik
136
Generał

Też uważam, że przeprosił ich bardzo ładnie.

30.10.2020 21:23
SpoconaZofia
2.2
SpoconaZofia
80
Legend

Naziści też przepraszali, ale jakoś im nie wyszło i nie przyjęli przeprosin.

30.10.2020 14:48
Nerka
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
Nerka
156
Generał

Niech im dadzą jakieś potężne premie a nie przeprosiny.

30.10.2020 16:11
tgolik
3.1
tgolik
136
Generał

Potęne premie zapowiedział już Badowski miesiąc temu 120-150 mln zł do podziału wśród pracowników.

30.10.2020 17:23
KUBA1550
😂
3.2
1
KUBA1550
57
Generał

Wśród pracowników którzy mają przez imieniem i nazwiskiem słowo prezes.

30.10.2020 17:32
3.3
Cordite
41
Generał

Pieniadze nie sa magiczna solucja na wszystkie problemy tego swiata, a juz z pewnoscia nie dla wszystkich.

30.10.2020 21:12
3.4
zanonimizowany1131389
29
Centurion

Dostają i to sporo jak co roku zresztą ale co to płaczków obchodzi, przecież to obóz pracy XD

"Poza tym, tak jak w ubiegłych latach, 10 procent rocznego zysku, który nasza firma wygeneruje w 2020 roku, będzie podzielone pomiędzy pracowników”

post wyedytowany przez zanonimizowany1131389 2020-10-30 21:13:14
30.10.2020 23:34
KUBA1550
😁
3.5
3
KUBA1550
57
Generał
Image

10 procent rocznego zysku, który nasza firma wygeneruje w 2020 roku

Akurat 3 tygodnie do końca roku zostanie po premierze więc za dużo nie dostaną. To już wszystko zaplanowane dlatego przesunęli premierę. Gra powinna wyjść w październiku wtedy te 10% by coś dawało. Trzy tygodnie na zysk i tylko 10% z tego, a jeszcze trzeba podzielić to wszystko przez setki jak nie tysiące osób :)

31.10.2020 20:54
3.6
Lihvalla
6
Junior

KUBA1550

Jak napisali 10 procent rocznego zysku, który wygeneruje firma w 2020 roku, a nie z samej gry, więc dla Twojej wiadomości tylko w II kwartale tego roku, przy covidzie, cdp red wygenerował zysk netto w wielkości 55 milionów PLN. To tak tylko, dla przybliżonego wyliczenia ile będzie warta ta figa ;)

30.10.2020 15:08
👎
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
firuell
70
Pretorianin

Ciekawe czy mają już jakiś pretekst na przesunięcie premiery z 10 grudnia? Bo jednak optymalizacja jest w dalszym ciągu zła, bo z powodu lockdown gra się nie sprzeda?

30.10.2020 15:11
4.1
1
Nomis
58
Pretorianin

Rozumiem,że kolega dostał kopie recenzencką więc wie,że optymalizacja jest zła?

post wyedytowany przez Nomis 2020-10-30 15:11:35
30.10.2020 16:06
4.2
1
MrAgr3st
30
Chorąży

Nomis Myślę, że tu została wyciągnięta esencja wymówek studiów deweloperskich, dlaczego jest przesunięcie premiery :) Poza tym, w oficjalnym oświadczeniu i późniejszych informacjach, była mowa o optymalizacji, głównie na konsolach obecnej generacji

30.10.2020 17:30
4.3
humman
72
Generał

Porty na te najsłabsze konsole czyli xbox one i zwykłe PS4 mają problemy z wydajnością, większość najnowszych gier na nich je ma bo takie RDR2 nie chodzi bynajmniej w stabilnych 30 fps.
Tylko tu widocznie były nie grywalne a chcieli koniecznie w jednym dniu mieć premierę na wszystkie platformy.
Błędy raczej juz nie są ważmy problemem po chwalili sie że mają wersję gold czyli grywalną, przynajmniej na PC

30.10.2020 15:13
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
16
Senator

Przeprosiny nie wystarczą. Niech da premie dla pracowników za nadgodziny, oraz obietnica, że nie poda daty premiery zbyt pochopnie. Jak w następny projekt powtórzy ten sam błąd, to przeprosiny nic nie są warte.

Mam wrażenie, że te przeprosiny było tylko na pokaz.

P.S. Dlaczego to pisałem? Wystarczy przypomnieć o crunch przy Wiedźmin 3 i wielokrotnie opóźnienie, czego było widać, że niczego się nie nauczył.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-10-30 15:16:16
30.10.2020 16:14
tgolik
5.1
tgolik
136
Generał

Premii za crunch dostaną średnio po 150 tys. zł Podział z pewnością nie będzie równy ale sądzę, że tym razem najmniejsi z szarych pracowników też będą zadowoleni.

30.10.2020 16:15
Shadoukira
5.2
Shadoukira
94
Chill Slayer

Przynajmniej przeprosili inne firmy chyba nawet tyle nie robią. Co do samego crunchu, to wiele innych firm też zapewniało, że będą próbować ograniczać crunch i z nim walczyć, ale jakoś nie widać żadnych efektów. To problem całej branży nie tylko CDPR.
Jednak tak jak kiedyś już pisałem cruch raczej nie zniknie tak długo jak nie powstaną odpowiednie technologie, które umożliwią zautomatyzowanie wielu procesów w tworzeniu gier.
W obecnej sytuacji można zrobić chyba tylko tyle, że zamiast 5 lat tworzenia gry rozciągnęło by się to na aż 8 lat (mówię o grach AAA). Może wtedy pracownicy mogliby pracować w normalnych warunkach. Jednak firmom coś takiego się nie opłaca, a gracze by szału dostali, gdyby musieli tyle czekać na kolejną część gry.

post wyedytowany przez Shadoukira 2020-10-30 16:16:29
30.10.2020 16:32
5.3
xan11pl
76
Generał

Shadoukira No właśnie i to jest sedno problemu. Większość graczy nie zdaje sobie sprawy z tego, ile wysiłku ilu osób potrzeba do powstania takiej gry, jak Cyberpunk (i każdej innej gry AAA) pomijam tutaj klony klonów od ubisofu, takiego AC:Origins, na bazie której powstały jeszcze Odyssey i teraz Valhalla. Tak jak piszesz, brak crunchu spowodował by, że albo powstawało by więcej takich Valhalli, która praktycznie w 70 procentach bazuje na poprzedniej wersji, albo taki Cyberpunk powstawał by jeszcze dłużej niż powstaje.

30.10.2020 19:19
YojimboFTW
👍
5.4
2
YojimboFTW
55
Generał

xan11pl
ile wysiłku ilu osób potrzeba do powstania takiej gry

Sami chyba nie wiedzieli, stąd ten crunch.
Widzę, że srogo się dziś usprawiedliwia partactwo, beka.

post wyedytowany przez YojimboFTW 2020-10-30 19:20:12
30.10.2020 19:41
5.5
xan11pl
76
Generał

YojimboFTW Nie bronię wcale CDP, bo sam jestem rozsierdzony kolejnym przełożeniem terminu premiery. Mimo wszystko zrobienie gry AAA to nie jest pstryknięcie palcami

30.10.2020 15:14
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
FrankerZ
82
Generał

Nikt tak cie nie wykorzysta jak Polak. Polskie korpo to musi być gorsze niż kołchoz, współczuje...

30.10.2020 15:27
Sarafan
6.1
7
Sarafan
20
Pretorianin

Rozumiem, że to samo mówisz np. na temat Rockstara, gdzie crunche wcale nie są mniejsze? Taka jest specyfika segmentu AAA. To bardzo rozbudowane i skomplikowane w produkcji gry. Całkowite uniknięcie crunchu jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe. Crunch to poważny problem, ale porównywanie CDPR do kołchozu, to jakiś absurd.

30.10.2020 15:44
Matysiak G
6.2
1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Jest bardzo proste. Wystarczy podawać datę premiery, kiedy jest ona osiągalna.

30.10.2020 15:57
6.3
sticky_dude
67
Generał

Sarafan
Oj Adam, Adam, najpierw maile do pracowników z przeprosinami a teraz konto na golu żeby usprawiedliwiać 100 godzin tygodniowo.
A tak serio to jakie masz doświadczenie w pracy nad jakimikolwiek projektami? Sam w życiu sporo crunchowałem. Nieraz z własnej winy i przez własne ambicje.
Można tego uniknąć na różne sposoby jak np lepsze planowanie, ograniczenie skali projektu, wydłużenie okresu produkcji. Ale jako że np w Rockstarze czy CDPR nikogo nie obchodzi zdrowie pracownika i skoro duże firmy tak robią to później powtarzane są głupoty pokroju To NiEMoŻliWe ŻeBy UnIkNąĆ cRuNcHu, Taka JeSt SpEcYfIkA SEgMeNtU AaA bo przecież łatwiej dokręcać śrubę.

01.11.2020 11:41
6.4
zanonimizowany449082
103
Generał

Pracowałem do tej pory w:
Polskim corpo
Niemieckim corpo
Polskich prywaciarzy
I ponownie Polskie corpo do dnia dzisiejszego
Wszystkie z tej samej gałęzi gospodarczej.

Nie zgadniesz które z powyższych lepiej traktują pracownika, przestrzegają prawa pracy i BHP i przede wszystkim lepiej płacą?

30.10.2020 15:38
7
11
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany441993
63
Konsul

Robicie z tych pracowników męczenników, tę całą crunchową bańkę pompuje internet i komentarze. To ich wewnętrzna sprawa, to sprawa każdego pracującego przy Cyberpunku. Przy tworzeniu gier pracują inteligentni ludzie, którzy pewnie zdają sobie sprawę z niedogodnień pracy przy tak dużych tytułach, szczególnie podczas pracy na ostatniej prostej. Utopijna wizja tworzenia gier przy kawce, gdzie wszystko jest dobrą zabawą, jest kolorowo i wesoło, sączy się kreatywna atmosfera, stres nie istnieje, terminy się spinają i wszystko się udaje, nie istnieje. Nie siedzę w CDprojekcie i pewnie, jak w każdej firmie, można wiele poprawić, ale nie kreujmy CDprojektu na jakiś obóz, gdzie ludzie nie mają wyboru.

30.10.2020 15:54
7.1
zanonimizowany807595
52
Centurion

Dokładnie, tym bardziej że nadgodziny to normalna rzecz w wielu branżach i każdy pracujący człowiek o tym wie. Jeśli pracodowca płaci a z tego co czytałem cd projekt płaci to nie jest tak źle. Niech się zajmą amerykańskimi firmami typu Naughty Dog bo tam nadgodziny są nie płatne.

post wyedytowany przez zanonimizowany807595 2020-10-30 15:55:54
30.10.2020 18:56
Badduke
7.2
1
Badduke
16
Legionista
Image

Tak mi się to skojarzyło po tym newsie...

post wyedytowany przez Badduke 2020-10-30 18:56:52
30.10.2020 19:09
YojimboFTW
👍
7.3
YojimboFTW
55
Generał

Kawa się skończyła, więc teraz crunchejmy.

30.10.2020 21:08
7.4
zanonimizowany1131389
29
Centurion

To jeszcze nic, większość ludzi mający ból pośladów nie rozumieć, że crunch w Polsce to co innego niż w USA gdzie nieraz się nie płaci pracownikom za nadgodziny. Dodatkowo "Poza tym, tak jak w ubiegłych latach, 10 procent rocznego zysku, który nasza firma wygeneruje w 2020 roku, będzie podzielone pomiędzy pracowników”."

31.10.2020 00:14
Lobit
7.5
3
Lobit
25
Chorąży

Pracowałeś kiedyś 12h dziennie siedem dni w tygodniu że tak gadasz?! Ja szczerze nie polecam. TAK ci ludzie nie mają wyboru, albo pracujesz albo wypi..., i nie gadaj że zawsze mogą się zwolnić. Jak na karku masz kredyt na chate, czy rodzine do wykarmienia nie tak łatwo się zwolnić i zaraz znaleźć inną prace. Nie chodzi o to że że ktoś chce robić grę przy kawce itp. tylko o to by mieć czas dla siebie i dla rodziny. Developerzy ustalają jakieś daty premier z du.. a później przepraszają i każą zapie...

31.10.2020 10:01
bboy
7.6
4
bboy
81
Konsul

A Pan to kiedyś pracował po 100 godzin tygodniowo? Ja pracowałem, zdecydowanie NIE polecam. Z tą inteligencją ludzi to bym też nie przesadzał. Cała branża gamedevu to ściek i nie raz to już było opisywane, a wielu ludzi pracuje tam dla pasji co branża umiejętnie eksploatuje. Prawie wszyscy w CDPR pracują na umowach śmieciowych lub na własnej działalności mimo istnienia normalnego stosunku pracy, ciekawe czy po premierze nie posypią się zaraz zwolnienia - ot, taka branża. Jak to kiedyś napisał były programista Ubisoftu, który przeszedł do finansów. To jest dosłownie dwa razy mniej pracy za dwa razy większe pieniądze

31.10.2020 10:55
7.7
4
zanonimizowany761877
81
Pretorianin

Trudno jest mi uwierzyć w to co czytam - wy naprawdę usprawiedliwiacie nadgodziny w pracy? Nadgodziny nigdy nie powinny być obowiązkowe, na umowie jest 40h w tygodniu, więc ma być 40h w tygodniu (no chyba, że jest inaczej). Jeśli ktoś nie ma życia poza pracą to jego wybór, może sobie pracować i 100h tygodniowo. Jeśli ktoś ma cięzką sytuację i musi - proszę bardzo. Ale być zmuszanym do tego przez pracodawcę? To zwyczajne łamanie umowy i nie powinno mieć miejsca. Wasze gadanie to normalizacja patologicznej sytuacji. A kwestia crunchu to już jest ekstremum tej patologii. To, że branża gier jest branżą bardzo "ideologiczną", gdzie programista musi harować za psie pieniądze, ale "w imię idei" nie oznacza, że wolno takich pracowników eksploatować

31.10.2020 15:44
7.8
zanonimizowany441993
63
Konsul

Trzech panów powyżej. Rozumiem, że czerpiecie informacje z pierwszej ręki? Pracujecie w CDprojekcie albo macie bliskich którzy pracują?

post wyedytowany przez zanonimizowany441993 2020-10-31 15:46:17
31.10.2020 15:58
7.9
jaalboja
47
Generał

Popatrzmy z drugiej strony na produkcje gier.
Najpierw powoli, na luzie, piłkarzyki i konsole w jadalni, luzik bo przecież to praca twórcza, niezbyt pospiesznie, bo mamy czas. A do tego zarabianie na prawdę dobrych pieniędzy. Z wielu stron raj.

Praca na produkcji w fabrykach gdzie pracuje multum ludzi to często gęsto 8 godzin stania w miejscu monotonnie machając rękami, dźwigania często w zimnie, cieple, za marne pieniądze, z 20 minutami przerwy raz na zmianę. Praca w czterobrygadówce gdzie nie ma świat czy niedziel wolnych.

I teraz należy się zastanowić czy dobrze opłacani programisci itp czasami nie przesadzają. W wielu dobrze płatnych zawodach nadgodziny to normalka, często niepłatne.

Jeśli praca 7 dni w tygodniu po 12 godzin to prawda że lipa, ale też należy się zastanowić z czego to wynika. Moze za mało zapierdzielali i spinali tyłek wcześniej, i nagle idzie premiera a oni w lesie.

31.10.2020 17:30
bboy
👍
7.10
1
bboy
81
Konsul

Siembi
Długo myślałeś na tą odpowiedzą? Tak samo mam informacje z pierwszej ręki jak ty, tak samo pracuję w CDPR jak ty i tak samo mam tam znajomych jak ty.

31.10.2020 21:08
7.11
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

Mnie natomiast przywodzi inne skojarzenie
https://www.youtube.com/watch?v=15HTd4Um1m4

01.11.2020 17:27
7.12
Gerr
63
Generał

Zawsze gdy czytam ten argument o kredycie, albo rodzinie to moja ręka sama obiera trajektoria kolizyjne z twarzą...
Seroo jak ktoś nie potrafi zabezpieczyć spłaty kredytu w inny sposób niż harówką po kilkanaście godzin, to może nie powinien go brać w pierwszej kolejności? Podobnie z zakładaniem rodziny... tym bardziej że 90% ludzi w tym kraju zarabia znacznie mniej a mimo tego żyje z rodzinami i spłaca kredyty.
Dyskutowanie o nadgodzinach jest spoko, ale używanie takich argumentów nie ma sensu... napiszmy wprost że jak ktoś chce fajne mieszkanie i życie na poziomie... a nie kredyt i rodzinę, bo do tego nie potrzeba aż takich pieniędzy.

30.10.2020 15:42
sakkra
👎
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
sakkra
60
Generał

Wszędzie gdzie jest w pracy jakiś termin to jest zadyma przed końcem. U nas sezon zimowy w pracy jest najważniejszy i zawsze wrzesień do grudzień są nadgodziny. Trzeba dotrzymać kontaktów no i albo się z tym godzisz albo szukasz innej pracy. Robią z tych nadgodzin w firmach IT nie wiadomo co. A co mają teraz powiedzieć ludzie ze służby zdrowia. IT to nie jedyna branża która ma nadgodziny w pracy - o matko i córko

post wyedytowany przez sakkra 2020-10-30 15:43:21
30.10.2020 17:47
8.1
3
Mich160
76
Pretorianin

Pracuję w IT i mamy terminy, ale nie mamy spiny na przy ich końcu. To po prostu kwestia zarządzania.

post wyedytowany przez Mich160 2020-10-30 17:47:28
30.10.2020 15:53
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
Procne
67
Generał

Zastanawia mnie dlaczego za opóźnienia zawsze obwinia się kierownictwo?

Szeregowi pracownicy wykonują ogromną większość roboty, ale to nigdy nie jest ich wina, że robota nie jest na czas. Bo oni na pewno zawsze uczciwie i należycie wykonują swoją pracę, każdy jeden z nich. I tylko managerowie są be i próbują narzucić nierealne terminy.

I wcale nie było tak, że pracownicy sami podawali estymaty na wykonanie swojej pracy, a potem rzeczywistość te estymaty zweryfikowała.

Założę się, że gdyby data premiery była wyznaczona na za pół roku, to za pół roku i tak bylibyśmy w tej samej sytuacji

30.10.2020 16:00
sakkra
😜
9.1
6
sakkra
60
Generał

Dlaczego kierownictwo - bo to kierownictwo odpowiada za kierowanie pracownikami i to oni układają plan działania i rozdzielają pracę. Gdy firma nie dopełni kontaktu to nie wini się szeregowych pracowników którzy wykonują swoją pracę jak mogą najlepiej a zarządzających którzy w porę nie potrafili zidentyfikować problemu który uniemożliwił wypełnienie zobowiązań. A jeżeli jakiś pracownik nie pracuje sumienie to też wina kierownictwa, że nie zdyscyplinowała danego delikwenta :)

post wyedytowany przez sakkra 2020-10-30 16:02:26
30.10.2020 16:11
Bociek69
😂
9.2
3
Bociek69
38
Byle do Wiosny

Gdy firma nie dopełni kontaktu to nie wini się szeregowych pracowników

Nie wini sie ich, tylko sie ich zwalnia :D Zawsze na koncu obrywaja zwykli pracownicy, kierownictwo zostaje a reszte sie wywala i zatrudnia nowych.

post wyedytowany przez Bociek69 2020-10-30 16:11:41
31.10.2020 10:15
bboy
9.3
bboy
81
Konsul

Buhahaha, twojego posta to powinno się oprawić w ramki i powiesić na ścianie. To ci na dole są winni, tak zawsze twierdzą ci na górze, którzy w swoim mniemaniu winni nigdy nie są. Wydawało mi się też, że ustalanie terminów i studiów wykonalności projektów to akurat psi obowiązek kierownictwa za który między innymi bierze swoje kierownicze pensje, ale co ja tam wiem.

01.11.2020 11:51
9.4
zanonimizowany449082
103
Generał

Zadaniem kierownika jest zadania zaplanować, rozdysponowac, zweryfikować i rozliczyć z wykonania.

Zadaniem pracownika jest zadanie wykonać wg wytycznych kierownika.

Jeśli swoje zadanie położył kierownik, to pracownik nie ma szansy na poprawne wykonanie swoich.
Jeśli zadanie położył pracownik to zadaniem kierownika jest zidentyfikowanie i korekta błędów z odpowiednim wyprzedzeniem!

Tak czy inaczej za wykonanie zadań odpowiada kierownik.

Mówię to z pozycji kierownika, któremu zdarza się nie zweryfikować i nie rozliczyć zadania... I nagle okazuje się że zadanie wykonane jest błędnie, moja reakcja jest zbyt późna i pojawia się stres i spina...
Czy to wina pracownika? I tak i nie, zależy od sytuacji, ale zawsze część odpowiedzialności spoczywa na mnie!

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2020-11-01 11:58:40
30.10.2020 17:02
10
odpowiedz
zanonimizowany1128162
45
Pretorianin

Codziennie Od kilku lat zaglądam na Wasza stronę i czytam większość artykułów, ale robię sobie przerwę na czas nieokreślony, ostatnio mam wrażenie ze piszecie jedno i to samo o jednej i Tej samej grze w jeden I ten sam sposób. Za dużo razy powtórzyłem zwrot „jedno i to samo” ?? Słabo się to czyta ? No właśnie !

30.10.2020 17:05
Bieniu05
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
145
The100

tylko kogo obchodzi co on powiedzial

30.10.2020 17:28
11.1
3
gutry
16
Generał

Widocznie ciebie

30.10.2020 17:11
ReznoR666
12
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Przyznał się, że problem istnieje i nie został wymyślony. Za to szacunek. Przyznał się, że popełnia błędy i za to przeprasza. Za to szacunek. Pozostaje tylko czekać jeszcze na szczere słowa o postanowieniu poprawy, słuchaniu krytyki własnych pracowników i wdrożeniu ulepszeń na przyszłość, które zadowolą obie strony. Same słowa przeprosin to dopiero jeden krok w dobrą stronę. Bez dalszego działania w celu poprawy sytuacji stracą swoje znaczenie.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-30 17:16:26
30.10.2020 17:28
😉
13
odpowiedz
1 odpowiedź
xxskazaxx
4
Pretorianin

Przynajmniej przeprosił.
Bobby Kotick, nie przeprasza tylko wywala ludzi i dają sobie samemu premię.
Ta sama branża inny tok myślenia, podejścia o 360 stopni.

30.10.2020 20:25
13.1
2
ralfdud
19
Chorąży

O 180 stopni. Jak coś zmienisz o 360 to wracasz do punktu wyjścia czyli nic nie zmieniasz :)

30.10.2020 17:31
KUBA1550
😃
14
odpowiedz
1 odpowiedź
KUBA1550
57
Generał

A ja bym chciał być w spisie twórców który się wyświetlają na końcu gry nawet jak bym miał marną zapłatę dostać. To jest w jakimś stopniu prestiż. Lecą napisy, a tu grafik komputerowy Jakub XXX Później szpan że się dołożyło cegiełkę przy tworzeniu tak dłużej gry :D O patrzcie tą ławkę to ja budowałem i tekstury to moja robota :)

30.10.2020 17:49
sakkra
👍
14.1
sakkra
60
Generał

Bierz się do roboty, zapisz na jakiś kurs bądź idź na studia i zostań gamedevem :) to może masz szansę pojawić się jeszcze kiedyś w jakiejś grze w napisach. Im szybciej zaczniesz naukę tom lepiej

post wyedytowany przez sakkra 2020-10-30 17:50:09
30.10.2020 17:36
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cordite
41
Generał

Ratowania nieistniejacego juz wizerunku niegdys legendarnej firmy ciag dalszy jak przystalo na prawdziwa telenowele. Ciekawe do czego sie posunie jak akcje jeszcze szybciej zaczna tracic na wartosci.

30.10.2020 17:54
sakkra
😜
15.1
sakkra
60
Generał

Chyba cię stary posrało? :). Nieistniejacego wizerunku? Jak dla mnie wizerunek mają nadal całkiem niezły a te drobne zawirowania zostaną zapomniane po premierze. Będzie gorzej gdy gra okaże się tylko dobra - wtedy wszyscy którzy mają akcje firmy będą płakać :P

30.10.2020 18:25
15.2
Cordite
41
Generał

Ziemia jest plaska i z betonu. Gdyz poniewaz. Chcesz o tym porozmawiac? Ludzka ignorancja na fakty za ktore sam autor przeprasza ludzi nie zna granic :)

post wyedytowany przez Cordite 2020-10-30 18:26:17
30.10.2020 18:35
Kaniehto
15.3
Kaniehto
59
Generał

prezes przeprasza za crunch
komentarze na golu: crunch jest tylko wymysłem ludzi z internetu!! oni wcale nie crunchują!!

30.10.2020 17:39
A.l.e.X
😂
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

tgolik - to jest tylko pobożne życzenie i aktualne w chwili premiery a że premiera jest 10 grudnia (o ile) to 10% z zysku na pewno nie da 120 milionów, które dzielone na 1200 pracowników daje ok. 100K PLN - podatek i składki czyli jakieś 58K na głowę. Zawsze mi się podobało jak ktoś rzuca jakieś kwoty brutto to tak jakby podawać długość penisa wraz z kręgosłupem :)

Jedno jest pewne była taka scena w Immortals : Bogowie i Herosi jak rozmawiał król Hyperion z Lizanderem dokładnie obrazując czym jest szef i poddany :)

30.10.2020 17:44
KUBA1550
😂
16.1
KUBA1550
57
Generał

U mnie jest jak by co 130cm.

31.10.2020 12:06
bboy
16.2
bboy
81
Konsul

A to ma być dzielone na każdego pracownika po równo czy wedle wagi zajmowanego stanowiska? Żeby się zaraz nie okazało, że większość tej kwoty to bonusy dla zarządu i teamliderów.

31.10.2020 21:12
A.l.e.X
16.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

bboy - to chyba jest w sumie oczywiste że pochwały i nagrody zgarniają zazwyczaj osoby które najmniej na to zasługują ale przecież były "liderami" M.in. dlatego u mnie w firmach kiedyś było tak że największe nagrody dostawali ci co najmniej zarabiali a ci co najwięcej dostawali najmniejsze, oczywiście tylko wtedy kiedy były to nagrody roczne albo za jakieś kluczowe projekty i zyski na nich. Każdy kto był / jest menadżerem doskonale wie że największa praca "fizyczna" dotyczy szarych pracowników często nawet "bezimiennych"

31.10.2020 21:24
16.4
Lihvalla
6
Junior

a czy przypadkiem nie było mowy o 10% z całorocznego zysku? Więc dlaczego bierzesz pod uwagę przychód tylko i wyłącznie z jednej gry? A gdzie reszta? Sprzedaż gier wiedźmińskich w tym roku przekroczyła 50 mln sztuk, do tego zyski z Goga i Gwinta. W drugim kwartale mówiono o blisko 55 mln zysku netto, w pierwszym dwa razy tyle, a skoro w notce do pracowników powiedziano zysk firmy z roku 2020, to zdaje się że należałoby wziąć po uwagę cały zysk ;)

03.11.2020 00:18
bboy
16.5
bboy
81
Konsul

Lihvalla
Od początku to mi śmierdziało z tymi rzekomymi fantastycznymi bonusami więc zrobiłem szybki google search no i oczywiście...

Autor wpisu opowiada też o premiach w CD Projekcie Red. Jak mówi, w ciągu ostatnich pięciu lat z pracowniczego udziału w zyskach ze sprzedaży korzystał tylko zespół pracujący przy Gwincie (m.in. dzięki wydaniu Wojny Krwi). Premia może wynieść maksymalnie 10 proc. wynagrodzenia (zakładamy, że chodzi o wynagrodzenie roczne). Bonus za ubiegły rok – wynikający ze zwiększonej sprzedaży Wiedźmina, napędzonej przez serial Netfliksa – wyniósł ok. 1800 euro w przypadku specjalistów. Juniorzy otrzymali ok. 550 euro, za to w przypadku zarządu kwoty miały być sześciocyfrowe. Dodatkowe premie w wysokości jednej dziesiątej rocznego wynagrodzenia są przyznawane za “szczególne osiągnięcia” – czyli, w ocenie informatora, harówkę po kilkanaście godzin dziennie. Tegoroczne premie “od sprzedaży” będą wypłacane po premierze Cyberpunka 2077 – ale informator zakłada, że większość zespołu liczy na bonus w wysokości jednej-dwóch miesięcznych pensji. Wydaje się, że to mała kwota w sytuacji, gdy – jak czytamy na Reddicie – pracownicy mają w tydzień wykonać zadania obliczone na 85 godzin, i na tej podstawie są oceniani.
https://polskigamedev.pl/cyberpunk-2077-rozgoryczony-pracownik-mowi-o-crunchu-i-premiach/

Czyli w sumie 20% rocznej pensji w bonusach (przypominam: maksymalnie) to i tak nieźle. Jednak biorąc pod uwagę, że to ma być niby bonus za pracę za ponad dwa etaty to ja dziękuję, a i sam informator mówi, że większość pracowników nie spodziewa się żadnych kokosów.

post wyedytowany przez bboy 2020-11-03 00:33:27
30.10.2020 18:36
Forcebreaker
17
1
odpowiedz
Forcebreaker
54
Generał

Przeprosił bo wyszło na jaw.

30.10.2020 20:07
😒
18
odpowiedz
zanonimizowany1132483
40
Centurion

Eee tam.. pewnie dla wielu to wciąż wina Jasona Schreier'a...

30.10.2020 23:11
19
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
pawel 222
60
Szary Jedi

Wie ktoś co się dzieje z grą Dying Light 2 ???

30.10.2020 23:39
KUBA1550
😃
19.1
KUBA1550
57
Generał

Są dwa pytania na które ludzkość nie zna odpowiedzi:
1. Czy jesteśmy sami w kosmosie ?
2. Co dzieje się z grą Dying Light 2 ?

31.10.2020 11:11
😃
19.2
pawel 222
60
Szary Jedi

Według mojej koleżanki z pracy to kosmici stworzyli życie na naszej planecie więc nie jesteśmy sami .

31.10.2020 12:38
SpoconaZofia
19.3
3
SpoconaZofia
80
Legend

Rozwieje wam wątpliwości co do gry, bo i tak nie boję się zwolnienia. Dying Light 2 obecnie jest w totalnej rozsypce. Jest sprawa Avellone kontra Techland, część załogi ma stwierdzonego covida, problemy finansowe starają się o pomoc z zachodu. Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier” KPT zdradza, że średnia rotacja wynosi w gamedevie 15,54% w skali roku. Tyle że większość transferów dokonuje się między projektami, tymczasem w zeszłym roku w Techlandzie wypowiedzenie złożyło ok. 50 osób. Większość: przez toksyczną atmosferę i złe zarządzanie. Ostatnio wrocławskie studio stara się wzmocnić kilkoma transferami. Gra jest rozgrzebana, cały czas zmieniane są fundamenty gry. To tak w skrócie.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2020-10-31 12:39:27
01.11.2020 14:48
KUBA1550
😁
19.4
KUBA1550
57
Generał

To lipa.

post wyedytowany przez KUBA1550 2020-11-01 14:48:58
01.11.2020 15:48
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Andrzej Pulaski
26
Chorąży

Wszyscy zapominają (lub udają), że na to nakłada się pandemia, wymagająca innych procedur pracy. Nigdy dotąd żadna firma nie pracowała w warunkach lockdownu i pracy zdalnej. Organizacja pracy artystycznej to bardziej chaos twórczy i ciągłe zmiany i zwroty niż wystandaryzowany i zaplanowany proces wytwórczy. Nie bez przyczyn od stuleci funkcjonuje pojęcie „męki/cierpienia" twórcze, które są niczym innym jak crunch..! Wszelkie zaplanowane i sztywne procesy produkcyjne zabijają emocje i swobodę artystyczną... Żadne dzieło artystyczne nie powstało bez autocrunchu artysty..!

01.11.2020 16:24
bboy
😉
20.1
bboy
81
Konsul

Bardzo ładnie napisane :)))). Zapominasz tylko, że artysta cierpiał dla siebie i tylko dla siebie. Nie cierpiał dla swojego kierownika, prezesa czy właściciela firmy.

02.11.2020 12:56
20.2
zanonimizowany441993
63
Konsul

To niech każdy założy swoje studio i "cierpi" dla siebie.

Wiadomość Cyberpunk 2077 i crunch - Adam Kiciński przeprosił pracowników CD Projekt Red