Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Amnesia Rebirth | PC

11.03.2020 13:56
😍
1
1
Zukat0
8
Legionista

Doczekać się nie mogę z wypiekami na dupie!

25.03.2020 20:47
2
odpowiedz
EdekWrex
44
Chorąży

Wiadomo czy powróci system poczytalności z AMNESIA:MROCZNY OBŁĘD?

25.09.2020 23:21
dzony85
😍
3
odpowiedz
dzony85
43
Generał

OMG jestem wielkim fanem 1 części, czekam jak dziecko teraz na to :D oby to się udało, bo 2 była totalnie do kitu, ale za to 1 cos pieknego, po zwiastunie tej nowej odsłony widać że bedzie kosa do potęgi :D

26.09.2020 11:01
4
odpowiedz
A_wildwolf_A
215
Senator

w tej części powinniśmy się dowiedzieć, skąd w tym uniwersum pojawiły się "orb"y :D

30.09.2020 20:30
5
1
odpowiedz
fraghunter18
32
Chorąży

20 października jaka piękna data :D nie mogę się doczekać, w końcu jakiś większy horror na PC

03.10.2020 18:57
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
jokeradziu
6
Junior

eh taka gra bez języka polskiego? masakra. Ci wydawcy schodzą na psy ...

07.10.2020 10:38
😂
6.1
Gaspard
1
Junior

Wydawcy nie schodzą na psy, tak jak w Somie brak polskiego tłumaczenia jest wynikiem tego że wiele firm również ma wylane na tlumaczenie na język Polski gier, to czemu oni mieli by jakieś tam cebulandię wspomagać.
Wiele innych języków jakoś obsługują więc nie jest to dla nich problem tylko po prostu u know... to Polska...??
Po za tym mamy 21 wiek i powszechny j Angielski który zna większośc odbiorców i powinna sobie z nim poradzić, więc myśle że z jego udziałem będzie się grało i tak znacznie lepiej.

24.10.2020 20:54
HydeFromT70s
6.2
HydeFromT70s
22
Legionista

Dlatego rozpocząłem prace nad nieoficjalnym spolszczeniem gry.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://steamcommunity.com/app/999220/discussions/0/3012305144376475748/

07.10.2020 11:06
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Gaspard
1
Junior

Ahhh więc...Amnesia Rebirth wyczekiwana chyba przez wzystkich fanów pierwszej częśći, jak i oczywiście przez moją osobistość : D (pierwszy jednocześnie najlepszy surw horror w jaki kiedykolwiek grałem)
Produkcja Zapowiada się naprawdę obiecująco, mimo że ciąży na jej barkach ogromny ciężar, a pod nogami ma wysoką poprzeczkę, myśle że jej sprosta...
Najbardziej obiecujący jest schemat rozgrywki ( Pułapki czychające na nas w świątyniach, nieznane stwory, prostsze jak i trudniejsze zagadki, zwiedzanie i odkrywanie odpowiednich dróg naszego pięknego pustynnego otoczenia, i ciągła chęć poznania zapomnianej przez bochaterkę prawdy o sobię i o tym jak się właściwie tu znalazła i co się właściwie tu dzieję.
Sam klimat pustyni swiątynń jest pomysłowy pod tym kątem że w 1 mieliśmy ciemny opuszczony zamek w którym na każdym kroku mogła na nas czychać jakaś kreatura albo inne niezidentyfikoane zagrożenie i mogliśmy się tego spodziewać lecz cały czas byliśmy w niepewnośći i strachu.
Lecz w 2 jest to zupełnie odwrotny schemat, prawdopodobnie będziemy poruszać się po zewnętrznych lokacjach cały czas oświetlonyc którę będą wydawały się pozornie bezpieczne lecz... to właśnie ten element który napewno wystąpi czyl trzymanie napięcia i braku stosunkowego do czasu zagrożenia będzie dominowało ale aż do momentu... kiedy akcja się rozkręci i gra zacznie zciemniać lokację i zaczniemy przenośić się w głąb przyśłowiowej grozy i stawać w szranki ze stworami... i właśnie tego oczekuję od frictionali podróży przygody zagadek walki o przetrwanie i sladowej ilośći strachu kierowanego z rąk np potworów, ale budowanego masą klimatu i niepewnością aź do samego końca rozgrywki.
Cóż jezcze 2 tygodnie... wyczekiwania na mam nadzieję w końcu dobry survival horror od mistrzów w tym fachu, którego brakowało na rynku wśród chłamów i namiastków takich jak blair witch albo inne pseudo straszaki...
A więc do premiery. Miłej gry wszystkim życzę i strasznego Pażdziernika razem z długo wyczekiwaną Amnesią :)))

07.10.2020 13:21
McPatryk1995v2
7.1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Otóż to :D Frictional Games według mnie są geniuszami horroru i wiedzą dokładnie w jaki sposób straszyć. Najlepsze w Amnesii było to, że nie spotykaliśmy często wrogów, ba dosyć mało ich było przez całą grę, jedynie mogliśmy usłyszeć ich gdzieś w tle lub zobaczyć tylko sylwetkę, a i tak siedzieliśmy w strachu, że na nas wyskoczą :D

Amnesia Rebirth zdaje się być powrotem do pierwszej Amnesii jednocześnie dodając sporo nowego, jak chociażby wymienione pułapki :D Ja tam nie umiem się doczekać i chyba jeszcze raz sobie przejdę pierwszą część ^^

07.10.2020 12:14
8
odpowiedz
10 odpowiedzi
zanonimizowany1193425
51
Generał

Widzę, że studio pomimo dobrej sprzedaży SOMY ma gdzieś wydawców zewnętrznych ( albo oni mają ich ) i można zapomnieć o choćby Polskich napisach.. Tak, że ja też zapomnę o tym studiu i olewam tę grę :)

07.10.2020 13:22
McPatryk1995v2
😂
8.1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Serio? Polskie napisy są ważniejsze od najlepiej zapowiadającego się horroru od czasu SOMY? xD

07.10.2020 14:15
8.2
zanonimizowany1193425
51
Generał

Tak.. Ty byś poszedł na Koreański film do kina gdyby nie było Polskich napisów tylko Dubbing Koreański? Pomimo tego, że ten film byłby najlepiej zapowiadającym się horrorem od 10 lat? Ile masz lat, że tego nie rozumiesz?

07.10.2020 14:39
McPatryk1995v2
8.3
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Porównanie kina do gier jest zupełnie bezsensowne, tak samo jak koreańskiego do polskiego.

Zacznijmy od tego, że filmy wchodzące do polskich kin muszą mieć co najmniej napisy, a jeszcze nie spotkałem się z sytuacją żeby w kinie puszczali film w zupełnie innym języku bez napisów, czy jak kiedyś bez lektora.
Gry to zupełnie inne medium, ale podobnie jak i filmy liczy się tutaj popularność. Jeśli też ten film koreański nie jest jakoś hucznie oczekiwany w naszym kraju, to albo nie będzie puszczany lub będzie puszczany w niewielkiej ilości kin. Na rynku growym liczy się sprzedaż, więc jeśli nie jest to docelowy rynek danego twórcy/wydawcy, ale sprzedaż poprzednich gier była wysoka, to aby ją podbić stworzą polską lokalizację dla graczy z naszego kraju, jednak jeśli nie jest ona zbyt wysoka, to lepiej zaoszczędzić pieniądze na tłumaczenie i wydać je na coś innego, może nawet usprawnienie gry.

Porównanie angielskiego do koreańskiego też jest idiotyczne, ponieważ koreański u nas jest popularny tylko wśród fanek kpopu, a angielski w dzisiejszych czasach jest wręcz wymagany. Jeśli dobrze pamiętam, to w pierwszej części Amnesii było tylko około 25 notatek, które i tak nie były długie, tak samo jak i dialogów nie było sporo, a sam angielski tam zawarty nie był jakoś skomplikowany, więc nawet osoba, która się jeszcze uczy tego języka powinna wszystko zrozumieć. Jeszcze rozumiem oburzenie o brak tłumaczenia w takich grach jak Disco Elysium, czy innych grach, gdzie są całe ściany tekstu, często z zaawansowanym słownictwem, ale tutaj? Plisss.

07.10.2020 14:55
8.4
zanonimizowany1193425
51
Generał

Ja ci podałem tylko przykład a Ty prawdopodobnie zmarnowałeś 20 minut na te wypociny.. Dalej nie rozumiesz i nie mam zamiaru ciągnąć tej dyskusji.. Pozdrawiam Patryczku

07.10.2020 14:59
McPatryk1995v2
8.5
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Cóż jak się nie ma nic sensownego do napisania to tak jest ;) Ale no trudno, jak lubisz sam się ograniczać i obrażać się jak dziecko, bo nie ma polskich napisów, to twoja sprawa :) Również pozdrawiam :)

07.10.2020 15:08
8.6
zanonimizowany146624
131
Legend

Porownanie gry do filmu nie jest bezsensowne, bo fabuła jest równie ważna co gameplay i nawet, jak film jest po angielsku i wszystko rozumiecie , to i tak nie pójdziecie na taki film do kina, a przynajmniej nie w Polsce ;) Na szczęście mówi sięna forach, ze Amnesia 3 ma mieć polskie napisy

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-10-07 15:09:38
07.10.2020 15:17
McPatryk1995v2
8.7
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Jest bezsensowne, ponieważ w Polsce nie ma żadnych przepisów regulujących tłumaczenie gier, a dla twórcy liczy się zysk. Nie ma co się oszukiwać, nasz rynek jest naprawdę mały i nie przynosi aż takich dużych zysków, w szczególności w grach indie, by inwestować dodatkowe pieniądze na tłumaczenie z którego skorzysta garstka graczy.

Fabuła jest dla mnie najważniejsza w grach, ale nie płaczę i nie obrażam się jak nie ma polskich napisów. Co do tłumaczenia Rebirth to strona na steamie mówi wyraźnie, że tłumaczenia nie będzie, ewentualnie gracze stworzą własne lub twórcy sami je dodadzą jak zaczną już zarabiać na tej części.

08.10.2020 13:54
8.8
Gaspard
1
Junior

Patryk nie wiem po co odpisujesz gościowi on i tak ma to gdzieś, może i zna angielski ale nie chce mu się tłumaczyć bo po co... i straći bo nie zagra w naprawdę dobrą produkcję... no ale cóż lepiej poniżyć piszą patryczkuuu lub inny shit talk zamiast przyznać rację którą po prostu masz.

21.10.2020 06:20
krzycho19
8.9
krzycho19
93
Pretorianin

McPatryk1995v2 & Gaspard jednak zgodzicie się że brak polskiej lokalizacji - spolszczenia to minus a nie plus gry, może mały minus ale minus, dla kogoś to może być duży minus i trzeba to zrozumieć, że z powodu braku spolszczenia ktoś nie ma ochoty kupić gry, jest zawiedziony, ma racie i prawo wyrazić opinie, trzeba się domagać spolszczeń od studia i wydawcy, chyba że gra nie ma istotnej fabuły, dialogów, np. zwykła strzelanka, lub nie kupujemy gry, i tyle, ewentualnie można poczekać aż będzie spolszczenie np. fanowskie, a przy okazji do tego czasu gra znacznie stanieje, a może nawet będzie kiedyś za darmo.

post wyedytowany przez krzycho19 2020-10-21 07:28:57
21.10.2020 10:16
McPatryk1995v2
8.10
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

krzycho19
Oczywiście, że dla kogoś może to być minus, a nawet może poczekać na spolszczenie. Nie ma w tym nic złego, jednak jak ktoś zaczyna tupać nóżkami i obrażać się jak dziecko twierdząc, że "olewa studio i grę", bo nie dało polskich napisów jest po prostu żałosne.

07.10.2020 21:49
TraXsoN
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
TraXsoN
118
Generał

20 październik 2020 a ja nigdzie nie słyszę o premierze tej gry , mimo wszystko mujszę ja mieć bo soma to jest ponadczasowy hit

08.10.2020 13:48
9.1
Gaspard
1
Junior

Niestety jest to wina kiepskiej a raczej braku jakiejkolwiek kampanni reklamowej, lecz jak już wyjdzie gameplay ytberzy powinni wybic tytuł niczym PewDiePie TDD
I sami go zareklamować... plus jeszcze tego że nikt nie oczekuję tej gry bo jest dla ambitniejszej widowni nie tak jak FnaF do tego zawsze zleći się 12 letnia widownia :/
A że Frictional to producent "indie" no to nie ma co się dziwić braku odpowiedniego rozgłosu itp...

09.10.2020 18:37
TraXsoN
👍
9.2
TraXsoN
118
Generał

Gaspard Liczę że pójdą bardziej w stronę opowieści niżeli staszydła jak w SOMA , jeśli tak będzie to YT raczej szybko ochłonie

11.10.2020 13:10
Marder
10
odpowiedz
Marder
250
Senator

To w Somie coś straszyło ? Przecież to nawet nie zbliżyło się klimatem do Mrocznego Obłędu.

11.10.2020 17:47
dzony85
11
odpowiedz
1 odpowiedź
dzony85
43
Generał
8.0

Marder SOMA była słabą produkcją, to nie był horror tylko zwykła gra przygodowa, trochę nudna jak dla mnie.

20.10.2020 21:04
11.1
pontoniarz
6
Junior

Potwierdzam, nuda!

11.10.2020 18:17
12
odpowiedz
zanonimizowany983828
88
Senator

SOMA była dużo lepsza od każdej części Amnesii i to pod każdym elementem a szczególnie pod kątem historii i trzymania w napięciu. Jak najbardziej był to horror SF, taki mix survival horroru i przygodówki FPP.

11.10.2020 20:57
marcing805
13
odpowiedz
marcing805
187
PC MASTER RACE
7.5

Soma to przede wszystkim odejście od rozgrywki opartej na zagadkach i znajdowaniu konkretnych przedmiotów w celu rozwiązania niektórych z nich. Pod tym względem gra jest mocno uproszczona i odstaje od Penumbry czy Amnesii. Widać, twórcy mocno sobie wzięli do serca niektóre zarzuty ich ostatniej gry, bo Rebirth zapowiada się na powrót do korzeni gier od FG. Soma ma fajną atmosferę bycia osamotnionym w ogromnej stacji, niezłe lokacje i znakomity motyw fabularny ale brakowało jej do tego dobrego gameplayu, bo chodzenie w te i we wte bez żadnego wyzwania potrafi popsuć każda grę. Warto sobie grę ograć, bo teraz jest często w dobrych promocjach poniżej 20zł na steamie i samemu sprawdzić, jak się z nią nie miało do czynienia.

11.10.2020 20:57
Marder
14
odpowiedz
8 odpowiedzi
Marder
250
Senator

Drenz ---- Co ty gadasz ? Chyba masz Amnesie hehe. Przecież Soma to był zwykły symulator chodzenia. Nie było tam wymagających środowiskowych zagadek, nie było systemu wpadania w obłęd jeśli nasza postać pozostawała za dlugo w ciemności, nie było potrzeby zapalania lamp a co za tym idzie zbierania i oszczędzania paliwa, zapałek. Nie było tego gęstego klimatu bo jaki klimat może być w podmorskiej bazie.

11.10.2020 21:03
14.1
Alacer
115
Konsul

Napewno gęstszy niż w pierwszym lepszym zamku.

11.10.2020 21:15
14.2
zanonimizowany1296430
10
Pretorianin

Soma była... inna. Stawiała na coś zupełnie innego niż Amnesia, przede wszystkim na fabułę która miała wywołać (i z powodzeniem to robiła) u graczy konsternację i słodko - gorzki smak rozwiązania całego plotu.
No i na klaustrofobiczny klimat.

post wyedytowany przez zanonimizowany1296430 2020-10-11 21:18:31
11.10.2020 21:17
14.3
zanonimizowany1296099
34
Generał

Bardzo lubię Amnesię, ale również uważam, że SOMA jako całość, była straszniejsza, miała duuużo gęstszy klimat no i fabularnie to jest absolutnie pierwsza liga.

12.10.2020 10:31
Marder
14.4
Marder
250
Senator

Nie mogę się zgodzić że SOMA była straszniejsza. Przecież tam spacerowałeś sobie wesoło po bazie otwierając kolejne drzwi i śluzy, przeglądając jakieś zapiski a gdzie to napięcie gdzie element zaszczucia i survivalu ? W Dark Descent każde wychylenie się za rogu i próba przemierzenia ciemnego korytarza z gasnącą lampą powodowała palpitacje serca. Tam nie było sytuacji że chodzisz sobie przez 10 minut bezstresowo i nic się nie dzieje ponieważ tam twoim wrogiem była ciemność. Bez głupiego łuczywa do lampy przejście podziemnego korytarza kończyło się szaleństwem dla gracza. Wciąż trzeba było dbać aby poziom stresu naszego bohatera utrzymywać na rozsądnym poziomie. W Somie to wszystko zostało wykastrowane na rzecz jakiejś tam opowieści.

12.10.2020 10:58
14.5
zanonimizowany146624
131
Legend

Zacznijmy od tego, że Soma to thriller, a nie horror. To zupełnie inne gry.

12.10.2020 11:06
Marder
14.6
Marder
250
Senator

Hydro2 --- Dokładnie, od tego powinniśmy zacząć i na tym zakończyć :) Dlatego tym bardziej się cieszę że Frictional Games powraca do korzeni.

12.10.2020 11:13
14.7
zanonimizowany1296099
34
Generał

Z tym, że te gry się mocno różnią mogę się zgodzić ale swoje zdanie podtrzymuje. A ta mechanika zdrowia w Amnesii była dla mnie trochę irytująca. 3 kroki od świeczki czy pochodni i już kręciło się w głowie. Tak czy siak na Amnesię Rebirth również czekam:)

12.10.2020 13:06
📄
14.8
Gaspard
1
Junior

Podpisując się pod odpowiedzi chłopaków powyżej...
Soma sama w sobie miała być czymś innym, innym gatunkiem, przecież nikt nie mówi że Frictional ma tworzyć tylko "czyste" survival horrory oparte na identycznych zasadach wedle poprzedniczek.
Właśnie Soma miała być zupełnie czymś innym, próbą straszenia jeszcze bardziej ambitnie opowiadając przy tym swietną chistorię.
Cóż wyszło jak wyszło...ale sama gra, w porównaniu do innych produkcji z tego okresu i tak wypada dobrze i zasługuję na swoją wysoką ocenę.
Każdy prawdziwy fan tej gałężi gier powinien przynajmniej zagrać.
Może nie każdemu się spodoba bo każdy ma inne gusta wymagania czy oczekiwania ale to rzecz naturalna...więc prosze nie porównójcie obu tych gier bo nie ma to najmniejszego sensu. Pozdrawiam :)

14.10.2020 18:46
15
odpowiedz
4 odpowiedzi
Akuzativ
23
Centurion

Drodzy wielcy fani Amnesii, ktorzy zachwalaja rzekomy system obledu, musze was wyprowadzic z bledu. Nawet sami tworcy przyznali, ze system obledu, procz zawrotow glowy od czasu do czasu nic wiecej nie wprowadzal. To, ze rzekomo bylismy latwiejsi do zauwazenia przez wroga to byla tylko bujda dla zwiekszenia poczucia zagrozenia, po przeczytaniu tego komunikatu.

14.10.2020 20:22
McPatryk1995v2
15.1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Jakiś link do tej wypowiedzi? Szukałem w internecie i znalazłem jedynie stare artykuły w których twórcy zachwalają ten system.
Co do rzekomej bujdy, to nie wiem czy grałeś, ale jak psychika ci siada w grze, to nie masz tylko zawrotów głowy, ale wydajesz również odgłosy zgrzytania zębów, które przyciągają wrogów, Daniel zaczyna się przewracać i powstaje z kucania, więc tak, jest się łatwiejszym do wykrycia przez wroga.

14.10.2020 23:27
15.2
Akuzativ
23
Centurion

Nie, nie przyciągają wrogów. O tym, że na ten temat wypowiadali się sami twórcy mówi Jordan albo Kacper, w którymś z odcinków na TVGry. Sam się zdziwiłem ale raczej niepsrawdzonych informacji to chłopaki do odcinków nie wrzucają.

14.10.2020 23:57
McPatryk1995v2
15.3
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Konkretnie, który odcinek. Tak to ja też mogę sobie stwierdzić, że w którymś odcinku Hed dowiedział się od twórcy, że asasyni to tak naprawdę kupcy korzenni. No i też jak wspominałem, w internecie nie ma nigdzie wypowiedzi twórców na temat tego, że to nie działa.

post wyedytowany przez McPatryk1995v2 2020-10-15 00:06:05
15.10.2020 11:53
15.4
Gaspard
1
Junior

Wyjaśniając, przeszłem gierę już chyba z 7 razy (+customki) obejrzałem wiele lets play'i więc coś tam o niej wiem . Więc...
Tak masz rację, nasz stan psychy nie oddziaływał bezpośrednio na wroga, nie stawaliśmy się również łatwiejsi do wytropienia.
Sam jej kiepski stan mógł utrudnić nam rozgrywkę (padanie na kolana, pływająca myszka, kiepska widoczność) co przekładało się na to że potwory miały większe szanse po prostu się na nas natknąć...
Dobrym tego przykładem jest więzienie gdzie potwory nie tylko spawnóją się w trigerach ale i losowo pojawiają co jakiś czas blisko gracza, więc przez przypadek podczas dużej ciemności Daniel może sobie upaść podczas gdy zza rogu wyłoni się losowo grunt i RIP...
Podsumowując sam system psychiki i poczytalnośći nie jest jakoś mocno rozwinięty i nie ma nad czym się tu "spuszczać" lecz fajnie urozmaica on rozgrywkę, jakby Ekipa Thomasa rozwineła ten temat bardziej w nowej produkcji, starzy fani gry ( np.ja :) ) byli by w niebo wzięći ^^

post wyedytowany przez Gaspard 2020-10-15 11:57:17
15.10.2020 14:04
Marder
16
odpowiedz
Marder
250
Senator

Akuzativ ---- proponuję więcej samemu grać a mniej oglądać TVPGry. Sami twórcy przyznali że system ten nic nie dawał że teraz postanowili go ponownie wprowadzić do Rebirth. Gratuluję wnikliwości.

16.10.2020 12:02
😍
17
odpowiedz
Xenonus
30
Centurion
9.0

Czekałem, czekałem i się doczekałem. Zapowiada się kilka klimatycznych wieczorów. ^^

19.10.2020 21:13
18
odpowiedz
fraghunter18
32
Chorąży

Coś się zepsuło chyba z ocenami.. Tylko 74 oceny, nic się nie zmieniło od dwóch dni, a popularność przed premierą ostatnia 2866 na 2866, wtf?

20.10.2020 09:15
McPatryk1995v2
😍
19
odpowiedz
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Dla zainteresowanych i tych, którzy kupili preorder na Steamie, można już pobierać Amnesie <3 Pokazuje, że musi pobrać niecałe 24 GB, ale realnie pobiera się tylko 14GB :D

22.10.2020 17:21
👍
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Xenonus
30
Centurion

Jestem po ok. 4-5 godzinach rozgrywki i moje wrażenia:
- klimat pustyni i starożytnych ruin genialny, brakowało mi takiej gry
- muzyka również
- całkiem ciekawe zagadki, trudność jak w pierwszej amnesii, czyli czasem trzeba się trochę pozastanawiać ale solucja raczej nie jest potrzebna
- fabuła "taka se"
- szybkie spalanie się paliwa do lampy i zapałek oraz to że bohaterka momentalnie świruje w ciemnościach, zamiast straszyć wybijają z klimatu i trochę irytują
- grafika niedzisiejsza, ale artystycznie bardzo ładna
- grając przy skąpym oświetleniu i w słuchawkach w nocy potrafi wywołać niepokój, straszy częściej klimatem niż jumpscarami (plus)

23.10.2020 18:37
😁
20.1
openforu0
60
Pretorianin

Smieszne jest to, ze zapalajac zapałką lampy na stołach, nie mozna ich zabrac ze sobą ;d

24.10.2020 11:55
20.2
Xenonus
30
Centurion

openforu0
O to to. Też przecież sobie po jakimś czasie uzmysłowiłem że przecież można by wziąć te wszystkie świece itp. i mieć darmowe źródło światła.
Ale gra niestety ogólnie wygląda jakby była zrobiona żeby tylko być zrobiona, nie jest jakoś przemyślana i wygląda jak zlepek różnych elementów a nie jednolita całość.

22.10.2020 18:59
Marder
21
odpowiedz
Marder
250
Senator

Ja dotarłem do fortu. Jak na razie odczucia mieszane. Fabuła rozciągnięta jak i teren co powoduje że w zasadzie na razie nic się nie dzieje. Idziesz jak po sznurku bez żadnych emocji, prawie nic nie straszy. Zagadek jeszcze nie spotkałem. Po analogicznym czasie gry w Mroczny Obłędzie byłem już zdrowo wystraszony i bardzo wciągnięty w grę. Zobaczymy co dalej będzie. Może jeszcze się rozkręci.

post wyedytowany przez Marder 2020-10-22 19:01:07
22.10.2020 19:20
22
odpowiedz
KORZYCH
70
Centurion
9.0

Bardzo dobra, jednak początek to tylko chodzenie, więc niektórzy się odbiją. Potem już jest atmosfera strachu, plus łamigłówki co jest ciekawe.

23.10.2020 17:41
lolis2007
👍
23
odpowiedz
lolis2007
29
Centurion

Powiem że widiałem i gra ma prześliczną grafike

23.10.2020 23:28
😐
24
odpowiedz
3 odpowiedzi
Xenonus
30
Centurion

Znaczenie gorsza od A: TDD czy somy. Etap w forcie i 2 - 3 następne godziny jak najbardziej na plus i sam początek rozgrywki przed wejściem do jaskini. Reszta to klasyczne zapychacze i przerost formy nad treścią.
Zauważyłem że co druga gra of FG jest dobra.
Penumbra Black Plague +
Penumbra Requiem -
A: TDD +
A : AMfP -
Soma +
Amnesia : Rebirth -

Jak trend się utrzyma to następna gra nie powinna zawieść.

24.10.2020 00:15
24.1
2
zanonimizowany1296430
10
Pretorianin

Maszynę dla świń robiło The Chinese Room, nie Frictional Games

24.10.2020 10:30
McPatryk1995v2
😂
24.2
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Idąc twoją logiką, to Soma powinna być do kitu, bo A Machine for Pigs nie robiło Frictional Games :P No i ładnie pominąłeś Penumbrę Przebudzenie (Overture), która również jest świetna, ale to już nie pasowałoby do twojej teorii o co drugiej świetnej grze xD

24.10.2020 11:39
😉
24.3
Xenonus
30
Centurion

Wiem że Machine for pigs robiło chinese room. I co z tego? Frictional games zleciło im jej zrobienie, jest to następna gra w kolejności.
No akurat Ovreture jest w miarę dobre, taki wyjątek od tej reguły :).
Ale fajnie że komuś poprawiłem humor, chociaż dla mnie nie ma nic w tym śmiesznego, ale co można powiedzieć? Jak ktoś bardzo chce się pośmiać to może się pośmiać i ze swojej głupoty ;).

23.10.2020 23:56
25
odpowiedz
1 odpowiedź
gutry
16
Generał
5.0

Straszny badziew, w porównaniu do poprzednich części...

24.10.2020 11:07
SpoconaZofia
25.1
SpoconaZofia
81
Legend

Nie jest złą chyba że nie zrozumiałeś gry ? Gra jest bliżej pierwszej części jak badziewnej 2.Jest dużo wątków i powiązań wytłumaczonych. Historia Daniela z gry, tajemnicza narośl która była w zamku oraz wymiar świata.Która uzupełnia lore gry.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2020-10-24 11:09:46
24.10.2020 11:12
McPatryk1995v2
26
2
odpowiedz
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation
Image

W nocy udało mi się skończyć i o matko jaka to była przygoda <3 Zajęło mi to mniej niż 11 godzin, a to dlatego, że zaglądałem w każdy kąt i w paru momentach bawiłem się przeciwnikami by sprawdzić ich inteligencję, ale mimo wszystko nie udało mi się jednak wszystkiego znaleźć.

Zacznę od porównania do dwóch poprzednich gier tego studia. Amnesia The Dark Descent miała świetną rozgrywkę, ale średnią historię, a z kolei Soma miała świetną historię, ale dosyć słabą rozgrywkę. Amnesia Rebirth łączy te dwie gry. Rozgrywka została ulepszona względem poprzedniej Amnesii, usprawniony system strachu, inteligentniejsi przeciwnicy, można teraz się kłaść, co ułatwia nam ukrycie się, ale uniemożliwia poruszanie się, zagadki dalej są ciekawe, a eksploracja przyjemniejsza. Historia może nie jest aż tak ciekawa jak w przypadku Somy, nie mamy tutaj żadnych filozoficznych przemyśleń, ale nie ma aż tak źle. Widać, że tutaj twórcy położyli nacisk na narrację, co widać chociażby po większej liczbie wspomnień, które pokazują się nam podczas gry. Początkowo fabuła może nie porywać, ale czym dalej, i czym więcej czytamy notatek, tym robi się naprawdę ciekawiej. Podobało mi się to, że nie jest to kontynuacja Amnezji i też nie wiemy dokładnie kiedy się rozgrywa akcja tej gry, jednak widać tutaj odniesienia do Mrocznego Obłędu i dla ciekawskich wyjaśni się skąd się wzięły te całe orby oraz sam Cień. Zakończeń mamy tutaj trzy, które zależą od ostatniego etapu, jednak nie do końca tak jak to było w Mrocznym Obłędzie. Doprowadzenie tylko do jednego zakończenia może okazać się banalne, a przy kolejnych dwóch trzeba troszkę nakombinować. Obejrzałem wszystkie, bo na szczęście można było wczytać zapis, i powiem szczerze, że wszystkie mi się spodobały. Nie ma tutaj szczęśliwego zakończenia w dosłownym tego słowa znaczeniu, raczej jak dobrze w tym złym może być. Bardzo przyjemne. Wracając do przeciwników, to bardzo mi się spodobali, a tych mamy tutaj dwa rodzaje. Pierwszy typ bardzo przypominał mi Wendigo z Until Dawn, jednak trochę usprawniony. Poza tym, że widzą i słyszą jak biegamy, czy tłuczemy cokolwiek, to potrafią nas nawet wyczuć, posiadają zmysł węchu, więc siedzenie w jednym miejscu nie zawsze jest dobrym pomysłem, zwłaszcza jeśli przeciwnik przechodzi obok nas, chociaż jak idziemy za nim to już za bardzo to nie działa, a niektóre nawet potrafią mówić, więc ciary przechodzą. Drugi jest dosyć ciekawy, ponieważ za szybko to nie jest, jednak posiada pewną umiejętność o której tutaj nie powiem, ponieważ odkrycie jej samemu jest świetne. Wbrew wszystkiemu przeciwników nie ma tutaj dużo, jednak często możemy ich usłyszeć, co wzmacnia naszą czujność. Grało się naprawdę przyjemnie i na pewno wrócę jeszcze do tej gry spróbować zebrać wszystkie notatki oraz odblokować resztę osiągnięć.

Mimo wszystko są w tej grze elementy, które niespecjalnie mi się spodobały. Rozumiem, że twórcy skupili się na narracji, chcieli stworzyć świetną historię i przekonujących bohaterów, jednak na wszystko co święte, czy bohaterka mogłaby przestać tyle gadać? Ja rozumiem, że od czasu do czasu można coś skomentować, coś powiedzieć do siebie, jednak komentować wszystko na swojej drodze to trochę przesada. Przebija tym sposobem bohatera Somy, który również dużo mówił. Tak samo początkowo jesteśmy zasypywani przez wspomnienia, gdzie nie spojrzymy, tam wyświetla się jakieś wspomnienie. No ja rozumiem, że trzeba niektóre elementy pokazać, ale tego jest naprawdę sporo przez co początek gry wydaje się dłuższy niż faktycznie jest. A z takich drobnych rzeczy, to trochę irytowało mnie jak szybko kończy się oliwa w lampie, niby wymuszało to lepsze zarządzanie światłem, jednak momentami bardzo irytowało.

Najważniejszy elementy, czyli strach, więc ta część straszy, czy nie? Tutaj są dwie odpowiedzi, tak i nie. Zanim to wyjaśnię, to muszę wam napisać, że mamy tu właściwie dwa klimaty w jednej grze. Pierwszy to ten na pustyni, nie są to ciemne etapy, są dosyć otwarte i całkowicie bezpieczne, więc klimat jest tutaj zupełnie inny, taka trochę przygodówka się z tego robi, jednak mimo wszystko nie są to wcale złe etapy. Drugim klimatem jest jak jesteśmy w pomieszczeniach, jaskiniach, czy drugim świecie, wtedy gra jest ciemna, są przeciwnicy, a także musimy dbać o światło, tutaj już robi się prawdziwy horror. Tak jak można się domyślić, w pierwszym przypadku nie czujemy strachu, jednak w drugim już tak. Podobnie jak w Mrocznym Obłędzie, straszy tutaj klimatem oraz niepewnymi spotkaniami z przeciwnikami. Niestety znalazło się tu miejsce na jump scare'y, czy zupełnie oskryptowane sceny ucieczki, ale na całe szczęście nie ma tego zbyt dużo.

Także jak miałbym podsumować tę grę, to napisałbym, że straszy lepiej niż Soma, ale słabiej niż Mroczny Obłęd. Pod względem rozgrywki jest lepsza od tych dwóch gier, jednak posiada wady których te dwie gry nie posiadały. Posiada bardzo wiele ciekawych elementów, jednak zabrakło tu jednolitego klimatu. Mimo wszystko polecam zagrać, jak dla mnie najlepsza produkcja tego roku. Oceny jeszcze nie wystawiam, bo chcę to sobie ładnie podsumować, no i też jeszcze chcę wrócić do tej gry, wtedy wystawię ocenę :)

post wyedytowany przez McPatryk1995v2 2020-10-24 11:13:22
24.10.2020 12:10
27
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Nie zebym sie sugerowal jakos ocenami uzytkowników, ale gra ma na filmwebie 3,9/10 (17 ocen co prawda ale jednak widac juz ze cos graczom nie lezy), pewnie jeszcze wzrosnie, ale takie The Last of Us tam z 7,5 przeskoczylo na 8,5 (gdzie gre przeszlo w cholere osob i generalnie 40% ocen to 10/10, a ogolnie 81% to oceny 8-10/10 a glosow jest prawie 3k), to jak tutaj podskoczy o jedno oczko (jakims cudem) na 4,9 to i tak bedzie dziwnie malo, bo Dark Descent ma tam 8.0

Czyzby pojawialy się jakies watki homo czy inne ciezko tolerancyjne? Chociaz jak tak patrze na yt to wyglada to niezwykle budzetowo, Soma sprawiała duzo lepsze wrazenie na gameplayach i tworcy przed premiera sie jej nie wstydzili - nowa Amnesia miala w sumie chyba jeden czy dwa trailery i tyle

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-10-24 12:12:28
24.10.2020 12:15
McPatryk1995v2
27.1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Odpowiedź jest prosta, każdy oczekiwał drugiego Mrocznego Obłędu, a tutaj dostaliśmy coś zupełnie innego, w sensie połączenie MO z Somą. Do tego dochodzi bohaterka, która ciągle gada, otwarte tereny, no i wielu się zawiodło.

Co do trailerów, to w zasadzie ciężko cokolwiek pokazać z tej gry co nie byłoby zbyt dużym spoilerem. Akurat w tej grze każda lokacja ma znaczenie i swoje uzasadnienie. Ale no nie można powiedzieć, że ta część wygląda gorzej niż Soma, nie ma wodotrysków, a jest ładnie i gra się przyjemniej niż w Somę.

24.10.2020 12:45
27.2
zanonimizowany983828
88
Senator

Dla wielu osób to duże rozczarowanie, więc bez głębszego zastanowienia walą 1/10. Gra z tytułem Amnesia, więc nic dziwnego, że porównują to do pierwszej odsłony i oceniają ją pod jej kątem. Tam się bali, tutaj nudzili. Na filmwebie sam mam gościa w znajomych, który grom zazwyczaj wystawia bardzo wysokie oceny a tutaj dał 4/10.
Ocena pewnie wzrośnie jak zagra więcej osób. Na pierwszy rzut poszli fani Amnesii, na drugi pójdą ciekawscy, potem już kupujący po przecenach i w bundlach, którzy nie mieli parcia na ten tytuł (czyli m.in. ja).

24.10.2020 22:57
27.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Trzynaście;
Dodam od siebie, że w grze bohaterka za dużo gada, za dużo dokumenty i mini-scenki w postaci dziennik z rysunkami podczas gry, co spowalnia tempo gry. Owszem, ta gra jest świetna, ma klimat i straszy, ale nie jest dla tych, co nie lubią za dużo czytać i nie mają dużo cierpliwości.

No, nie pojawi się "potwór" zbyt wcześnie i często jak niektórzy oczekiwali. Amnesia 1 jest lepszy od tego, jeśli chodzi o straszenia. Ale tutaj trzyma Cię w niepewność przez większości czasu, jak pierwszy raz grasz.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-10-24 23:02:08
25.10.2020 19:30
27.4
drayko
67
Centurion

Wątków homo niema, za to główna bohaterka jest w małżeństwie z opalonym panem imieniem Salim, których ciepłe uczucia "przekraczające granice prawa" obserwujemy już przez pierwsze minuty gry. Ciekawe nigdzie w sieci nie ma o tym wzmianki, ani w recenzjach ani w komentarzach. Widać takie motywy są dla ludzi Zachodu już na porządku dziennym tak jak kolor nieba.

26.10.2020 08:34
27.5
zanonimizowany1296430
10
Pretorianin

W Obcym: Izolacji jak dobrze pamiętam pierwszy encounter z xenem przy powolnym graniu był jakoś po 2-3h zabawy więc no...

26.10.2020 10:17
27.6
Myszkin
2
Junior

drayko Oczywiście, że wątek homo jest, musiało Ci umknąć. Otóż Tasi wspomina o tym, że główny sponsor ekspedycji, Alex Sterling, był w związku ze swoim asystentem, Richardem. Tasi wspomina nawet, że kiedy pierwszy raz ich spotkała to widziała jak na siebie patrzyli...

31.10.2020 01:51
27.7
KORZYCH
70
Centurion

Nie tyle chodzi tu o wątki homo, a poród. Myślę, że dla wielu facetów co w to grają to sprawa obrzydliwa, irytująca, nieznośna, niemęska. Dolicz do tego dzieciaków bez empatii i nie zrozumieją historii, czy takiego matczynego rozczulania się nad dzieckiem. Gra niestety musiała tylko do dojrzalszych trafić

24.10.2020 12:58
Damix199
😈
28
odpowiedz
Damix199
105
Pretorianin
7.5

"Trzeci koszmar"

Po katastrofalnej drugiej części Amnezji bałem się podchodzić do tej odsłony, ale zaryzykowałem i powiem szczerze że opłacił się ten interes.

Fabuła wyrzuca nas na pustynie gdzie dzieją się rzeczy nie z tego świata, jeśli chodzi o stronę techniczną to tylko raz gra wysypała mi się do systemu, poza tym brak jakichkolwiek wad.

Graficznie widać że to stary silnik, dźwiękowo zaś jak zwykle wysoki poziom.

Co irytuje? Niektóre notatki, główna bohaterka i jej głosik, biedne jump scaery.

Gra oferuje od 9-10h zabawy (o ile wszystko czytamy i nie gnamy do przodu) to jak na dzisiejsze standardy miłe zaskoczenie.

24.10.2020 20:55
HydeFromT70s
30
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
HydeFromT70s
22
Legionista

Jeśli ktoś czeka na spolszczenie gry to zapraszam tutaj: https://steamcommunity.com/app/999220/discussions/0/3012305144376475748/

25.10.2020 19:39
30.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Gra nie ma podobno zbyt dużo tekstów, więc warto poczekać. Dzięki za link.

25.10.2020 22:51
McPatryk1995v2
30.2
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Gra posiada 108 notatek, bohaterka co chwile coś gada i co chwile jest jakieś wspomnienie, więc tekstu jest tutaj dosyć sporo ;)

25.10.2020 22:07
HydeFromT70s
31
2
odpowiedz
1 odpowiedź
HydeFromT70s
22
Legionista

Tak się wydaje tym, którzy nigdy nie tłumaczyli żadnej gry....

Ponieważ forum na stronie Steama to jeden, wielki śmietnik, główna strona projektu została przeniesiona na: https://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3584

Pod tym adresem należy szukać informacji o postępie nad tłumaczeniem.

post wyedytowany przez HydeFromT70s 2020-10-25 22:09:44
27.10.2020 17:37
TraXsoN
31.1
TraXsoN
118
Generał

Bardzo dobra decyzja , robisz to za darmo a niektórzy jeszcze narzekają czekam z niecierpliwością.

26.10.2020 10:31
32
1
odpowiedz
Myszkin
2
Junior

Ukończona. Pomysł z umieszczeniem częsci akcji w przedwojennym francuskim forcie zagubionym gdzieś na algierskiej pustyni - palce lizać !

27.10.2020 08:20
👎
33
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1314341
22
Centurion

Gra w ogóle nie jest straszna.

29.10.2020 08:49
33.1
Paulpolska
70
Centurion

Tu się nie zgodzę ale może to wynikać z tego, że po 10 latach te same pomysły przestają straszyć. TDD była nowatorska w wielu kwestiach więc zdążyliśmy się do niej przyzwyczaić także dzięki wielu Custom Stories. Nie oczekuj więc, że wystraszysz się jak kiedyś. Dla kogoś kto nigdy nie grał w Amnesie ten tytuł będzie straszny aż nadto bo klimat jest

29.10.2020 16:47
34
odpowiedz
Paulpolska
70
Centurion
8.0

Przeszedłem grę po niecałych 10 godzinach i mam mieszane uczucia chociaż grę polecam jak najbardziej. Początek gry bardzo mroczny i ciemny wręcz klaustrofobiczny co budowało mroczny klimat i niepokój. Oto plusy i minusy które według mnie warto nadmienić po zakończeniu gry.

PLUSY:
- Ogromne poczucie zagrożenia przez panujący mrok zwłaszcza w pierwszych etapach gry,
- Bardzo dobrze i ciekawie opowiedziana historia,
- Arabska forteca najlepszą lokacją w grze w której czuć było gęsty klimat,
- Mało jumpscarów przez co ich występowanie bardziej zaskakiwało i faktycznie straszyło zwłaszcza w arabskiej fortecy,
- Latarnik/widmo zwał jak zwał genialny potwór którego naprawdę wystraszyłem się przy pierwszym spotkaniu,
- Świetne dźwięku towarzyszące powyższemu stworkowi,
- Łatwiejsze puzzle chociaż to dla innych może być minus,

MINUSY:
- Poziomy w katakumbach od momentu gdy zapadamy się pod pustynię stanowczo zbyt dłuugie i nużące ...
- ... przez co ciągle chodzimy w podobnych lokacjach. Brak tutaj więcej różnorodności jak w TDD,
- Niestety gra jest w odróżnieniu od TDD bardzo liniowa czyżby brak czasu na dopieszczenie gry ?
- Flashbacki,
- Skąd Amnesia bohaterki ? nie wyjaśniono skąd po kilku dniach znalazła się w miejscu katastrofy chyba, że mój angielski tego nie skumał,
- Zbyt mało lokacji takich jak poczatkowe a zbyt dużo tych katakumb które bardziej przypominały Dead Space'a niż Amnesie brakowało tu np. jakieś większej lokacji typu osada, miasteczko i wykorzystania jej do eksploracji na co liczyłem podczas przechodzenia fabuły,

Jak dla mnie 8/10 z tym, że warto zaznaczyć, że gra wywrze większe wrażenie na nowych graczach nie znających tego uniwersum. Potwory za wyjątkiem tego ostatniego wspomnianego powyżej nie budziły lęku ani strachu bardziej bałem się w arabskiej fortecy ciemności i tego zaskoczenia gdy coś nas mogło tam wystraszyć. Cóż czekam na drugi tytuł Frictional Games bo wiadomo było, że pracują nad dwiema grami stąd może kilka niedociągnięć

post wyedytowany przez Paulpolska 2020-10-29 16:48:24
30.10.2020 11:15
35
odpowiedz
karvimaga
158
Generał
31.10.2020 17:19
Marder
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
Marder
250
Senator
6.5

No cóż, szału nie było. Najlepszy klimat przywodzący na myśl Mroczny Obłęd to Forteca. Ciekawy był też moment z Widmem, reszta niestety słabo. Za dużo zwiedzania, za mało horroru. Ciągłe cutsceny zaburzają imersję, brak poczucia osaczenia i ograniczonych zasobów. Teleporty i zmiany obszarów akcji także burzą poczucie ciągłego zagrożenia. Zapałki leżą dosłownie wszędzie. Nie muszę bać się ciemności bo raz że prawie nie ma potworów, dwa że mam tyle zapałek rozmieszczonych co drugie pomieszczenie że mogę wszystko i wszędzie rozświetlać. Wyskakujące notorycznie jumpscary zaczynają irytować a nie straszyć. Zagadki bardzo proste, za mało angażujących pomysłów, za mało dostępnych przedmiotów i możliwości oddziaływania na środowisko. Myślę że to przeciętna gra i niestety krok w tył Frictional Games.

08.11.2020 20:57
😡
36.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Po co w ogóle pisałeś na forum, że nie ma potworów!? To jest spoiler. Strach w grze Amnesia polega na tym, że błąkasz po ciemności i nie masz pewność, czy nie wpadasz na potworów. To jest strach za pierwszym razem, a ty psujesz innymi pierwsze wrażenie. Usuń to post, ale już!

13.11.2020 12:12
Marder
36.2
Marder
250
Senator

To po co tu wchodzisz i czytasz jak jeszcze nie grałeś. Komentarze z oceną i spojlery pojawiają się już od początku wątku.

01.11.2020 21:25
S4T4NUS
😈
37
odpowiedz
S4T4NUS
27
Chorąży
Wideo

Brodzenie w ciemnościach i ciężki klimat. Podoba mi się to bardzo.
Dodatkowo obłęd w, który popada nasza bohaterka poprzez przybywanie w ciemności. Zapraszam do oglądania serii

https://www.youtube.com/watch?v=G9xj3HSxmTQ

02.11.2020 13:18
38
odpowiedz
karvimaga
158
Generał

Premiera spolszczenia dzisiaj na grajpopolsku.

02.11.2020 14:36
39
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
karvimaga
158
Generał

Spolszczenie wyszlo I jest pod adresem

https://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=3587

04.11.2020 23:49
SCORPIO74
39.1
SCORPIO74
9
Legionista

Ostrożnie!
Defender identyfikuje plik jako Trojan: Win32/Fuery.C!cl

04.11.2020 23:55
39.2
zanonimizowany1345267
1
Chorąży

Trojan mojego autorstwa, bez obaw. Tylko na wasze karty kredytowe spojrzę.

05.11.2020 00:56
SCORPIO74
39.3
SCORPIO74
9
Legionista

Aaaa... skoro tak to w porządku.
Takich uczciwych jak Ty to ze świecą szukać.
Spolszczenie zainstalowane.
Działa!

06.11.2020 10:40
40
odpowiedz
drake
0
Junior
Wideo

Co prawda nie miałem przyjemności zagrania w poprzednie części ale Rebirth uważam za dość udaną pozycję. Jeszcze nie skończyłem ponieważ ogrywam w miarę "na spokojnie" ale jeśli ktoś nie oglądał to może zajrzeć i sam ocenić ;)
[link]

08.11.2020 13:38
dzony85
41
odpowiedz
dzony85
43
Generał

Spoko gra, 100x lepsza od 2 części:) 8/10

12.11.2020 02:24
42
odpowiedz
zanonimizowany1311102
6
Legionista

Straszy, ciekawi oraz każe pomyśleć. Gra jest całkiem straszna, raz na jakiś czas mogą zdarzyć się lekkie Jumpscary, ale ogólnie to twórcy nie straszą co każde wejście do nowego pokoju. W grze napotkamy kilka rodzajów przeciwników (bez spoilerów) oraz kilka zakończeń fabularnych. Mam tylko jeden minus - mam takie odczucie że gdy zrobiliśmy już wszystko i udajemy się do wyjścia, mamy ostatnią prostą to postać zawsze, albo spadnie w dziurę, albo zasłabnie lub stanie się cokolwiek byśmy tylko musieli obejść wszystko na około dłuższą drogą. A tak ogólnie to polecam fajny horror z ciekawą fabułą i wieloma mechanikami. Choć i tak uważam że jedynka była lepsza.

13.11.2020 01:56
43
odpowiedz
Danerrr
55
Centurion
7.0

Tak takich skryptów jest pełno i jest to absurdalne, tym bardziej jeśli weźmiemy pod uwagę w jakim stanie jest bohaterka, jeśli chodzi o straszenie to jest gorzej niż w pierwszej części, potwory też średnie, fabuła rozczarowuje.W przeciwieństwie do SOMY zagadki są spoko i nie jest to symulator chodzenia ale ostatecznie lekkie rozczarowanie.

07.01.2021 17:02
44
odpowiedz
zanonimizowany1349908
6
Chorąży
Wideo

Gra jest niezła, tylko za mało straszy, ale klimat i zagadki na dobrym poziomie zapraszam [link]

06.02.2021 17:59
Last_Redemption
45
odpowiedz
Last_Redemption
41
Senator

Jak zrozumieliscie fabule tej gry? Czym był ten główny zły potwór i o co chodzilo z ta cala katastrofa (po prostu przypadek?)?
Nie wciagnela mnie ta gra, poczatek byl spoko, pozniej gralem tak po 15 minut bardziej z musu niz z checi
Juz chyba mi sie przejadły gry w takiej formule

02.06.2021 18:49
46
odpowiedz
Patryhinio
118
Konsul

po 100 minutach gry mam chęc oddać to do steam... czy to sie rozkreci? bo narazie to wyglada słabo i jakie 50gb w wymaganiach to pobiera 15gb ja nie wiem skąd takie informacje

post wyedytowany przez Patryhinio 2021-06-02 19:19:19
13.09.2021 17:17
soulstealer_
👍
47
odpowiedz
soulstealer_
8
Legionista

Trochę inna lokacja w porównaniu do pierwszych części, trochę inne czasy, ale TEN SAM STRACH. Gra nadal zapewnia nietuzinkowy klimat oraz ma nie najgorszą oprawę graficzną. Raz po raz jakaś zagadka do rozwiązania by przejść dalej, miło urozmaica gameplay. Fajnie straszy i zapewnia rozrywkę na jakieś 10 godzin. Polecam

28.09.2021 23:09
1up
📄
48
odpowiedz
1up
148
Granat
8.0

Amnesia: Rebirth to frapujący survival horror. Plusy... Na wstępie zaznaczę, że bardzo odpowiadały mi pustynne realia eskapady. Eksploracja katakumb trzyma w napięciu, jednak prawdziwe emocje zapewniają dopiero ucieczki przed złowrogimi bytami. Świetnie zachowują się tu potwory. Wyzwaniem na pewno są duchy, które swoją drogą wyglądają kozacko, niczym dementorzy. Sztuczna inteligencja wrogów jest nieprzewidywalna, co w tym przypadku uważam za atut. Poza odrobiną sprytu i zręczności, gra wymaga od nas trochę główkowania. Odrodzenie może poszczycić się bowiem sporą ilością ciekawych środowiskowych zagadek. Ta część ma jeszcze jedną sporą zaletę, a mianowicie satysfakcjonującą długość. Rozgrywka jest przy tym dość urozmaicona, wciągająca i po prostu miodna. Całkiem fajnie sprawdza się mechanika zabawy z różnymi ciekawymi zabiegami. Interesująco wypada formuła wczytywania zapisu, gdzie drugi raz możemy już nie spotkać tego samego zagrożenia. Pochwalam zacny pomysł z zapałkami jako źródło światła. Dobrze sprawdza się również amulet w roli kompasu. Myślę, że zredukowanie przedmiotów do tych niezbędnych jak oliwa czy zapałki wyszło grze na dobre. Przyzwoicie zrealizowano cut-scenki z oczu bohaterki oraz rysunkowe przypomnienia. Wszelkie zapiski w formie szkiców z gracją wpasowują się w styl produkcji. Zawiła, skomplikowana historia z czasem się rozkręca i przeradza w psychodelę. Wczuć się pomagają bardzo dobrze zagrane dialogi głównej bohaterki. Ogólnie widać progres w ruchu, gdzie opracowano całkiem niezłe animacje protagonistki i stworzeń oraz różne efekty. Nie odbiega od tego warstwa audio. Jak to winno być w horrorach - porządne, mrożące krew w żyłach udźwiękowienie. Muzyka nastrojowa, pasująca do realiów przygody. No i niektóre lokacje budzą podziw wizją artystyczną. Minusy... Niestety, ale grafika mnie nie zachwyciła. Miejscami ma przebłyski, częściej jednak jest brzydka. Zarys fabularny członków eskapady nie do końca pozwala się z nimi zżyć. Ogólnie sporo tu niepotrzebnego bełkotu. Z malutkich niedogodności wymienię choćby kłopotliwe przekręcanie zaworów, męczące uspokajanie płodu oraz okazjonalne błądzenie we mgle. W ogólnym rozrachunku wyszło lepiej, niż się spodziewałem. Moja ocena – 8.0/10

01.02.2022 22:36
T20
😒
49
odpowiedz
T20
96
Pretorianin
4.5

Niestety średnia gierka. Chodzenie i czytanie notatek wcale nie jest takie złe, ale po Amnesii w tytule spodziewałam się o wiele lepszej historii i o wiele lepszego klimatu. Moim zdaniem największym błędem było dodanie tak dużej ilości dialogów dla głównej bohaterki, która zwyczajnie nie wie kiedy się zamknąć. Tasi nieustannie gada o wszystkim. Ciągle mówi o tym że się boi, o tym że coś widzi, o dziecku, o mężu, o przyjaciołach, o tym że jest gorąco itd itd. Tutaj pierwszych skrzypiec nie gra osoba siedząca przed monitorem, tylko główna bohaterka i jej wieczna paplanina. Przez to wszystko resztki jakiegokolwiek klimatu uciekają jak tylko się pojawiają, a elementy horroru które trwają dosłownie minuty są żenujące i mało straszne. Do ukończenia się zmusiłam i naprawdę starałam się wczuć w historię, ale ona jest zwyczajnie mało ciekawa. Ze wszystkich gier tego studia Rebirth jest niestety na ostatnim miejscu.

18.07.2022 22:13
Drenz
50
odpowiedz
Drenz
22
Generał
Image
8.0

Strach, bezsilność, osamotnienie, smutek a przede wszystkim nadzieja. W grze znajdziemy spektrum emocji bohaterki, które odczuwamy razem z nią. Jedne bardziej, inne mniej – tutaj zależy od naszego poziomu empatii, dojrzałości, doświadczenia życiowego i własnych przeżyć. Im ich więcej, tym bardziej jesteśmy w skórze Tasi Trianon. Dla mnie Amnesia: Rebirth to dobry horror a jeszcze lepszy dramat.

W pierwszych chwilach od razu rzuca się miejsce akcji, które rzadko pojawia się w grach. Północna Afryka a dokładniej Algieria bardzo rzadko pojawia się w grach – poza produkcjami wojennymi, chyba w ogóle. Do tego dodajmy jeszcze obcą cywilizację i całkiem inny świat. Świat pełen bólu i cierpienia. W nim musi odnaleźć drogę do domu nasza bohaterka, ratując również własne dziecko. Ten miks do mnie trafił, bo po prostu lubię tego typu setting. Niby mamy wyświechtane motywy, ale zostały one ubrane w niecodzienne szaty. To wystarczyło, by Amnesia: Rebirth wyróżniła się na tle innych survival horrorów. Szkoda, że inni twórcy idą na łatwiznę i serwują nam ciągle nawiedzone rezydencje.

Gra mnie łatwo wciągnęła na te 10 godzin. Co prawda zrobiłem sobie przy niej jedną dłuższa przerwę (aby na ostatnie dni w gamepassie ograć sobie jeszcze w nim kilka gier – koniec końców przedłużyłem abonament), ale doskonale wiedziałem w jakim momencie uprzednio zakończyłem przygodę, bo przeżywałem ją razem z bohaterką.

Początkowo gra jest symulatorem chodzenia – dzieje się niewiele, ale gdy już docieramy do „miasta” pojawia się niepokój, który towarzyszy nam przez kolejne godziny. Po połowie gry zanika, ale to nic nie ujmuje gęstemu klimatowi wykreowanemu przez twórców. Co prawda nie jest to poziom rewelacyjnej SOMY, ale w mojej opinii jest tak samo dobra jak pierwsza Amnesia i lepsza od drugiej części.

Fabuła mi się podobała – opowieść została poprowadzona przyzwoicie. Teksty czyta się dobrze. Bohaterka – z krwi i kości. Początkowo drażniła ciągłą gadką, tak samo jak i przerywniki z powracającymi wspomnieniami, które wybijały z rozgrywki, ale to z czasem ustąpiło. Elementy survivalowe – są. Zagadki – są, co prawda proste, ale nie są jakieś abstrakcyjne. Graficznie jest przyzwoicie, choć niektóre tekstury nie były z wysokiej półki. Dźwiękowo- top.

Polecam, szczególnie dojrzalszym graczom. Dla dzieciaków będzie to symulator chodzenia z głaskaniem się po bebzonie. Co kto jak woli. Dla mnie 8/10.

04.08.2023 15:24
Barklo
51
odpowiedz
Barklo
115
Generał
Wideo
7.5

Zapraszam na serię z całej gry wraz z trzema różnymi zakończeniami. https://www.youtube.com/watch?v=ySx_C7t800M&list=PLVYHO_RNJKKgSxR2KbGlcqkVtDx5FmEZy

post wyedytowany przez Barklo 2023-08-04 15:29:41
Gra Amnesia Rebirth | PC