Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Gothic Remake | PC

14.12.2019 11:37
9
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
sc0rpow
26
Centurion
Image

Ale krapiszcze się szykuje. Niech nikt się nawet nie łudzi, że odwzorują chociaż po części klimat starego gothica. To będzie przypominało bardziej Arcanię lub Risena. Te monologi bezimiennego - dno dna. Kolorystyka gry też fatalna. Wszystko piękne, kolorowe, błyszczące i cukierkowe. Ścierwojady wyglądają jak zębacze, albo brzytwy. Bezimienny wygląda jak nadworny błazen. Tylko piórka w (za przeproszeniem) d*pie mu brakuje. Te filmowe wybuchy, ogień i wspinanie się na początku przypominają bardziej Uncharted, a nie Gothica. Jak zobaczyłem Bloodwyn'a w tej swojej zbroi to po prostu... brak słów. Wiem, że to tylko teaser ale mimo wszystko - pierwsze wrażenie totalnie zepsute.

14.12.2019 10:59
😂
8
11
odpowiedz
Jimmy Ślizgawka
3
Junior
Image
0.0

Fajnie że chłopaki oddali klimat wcześniejszych części...

17.01.2020 06:37
27
6
odpowiedz
1 odpowiedź
colargolek
0
Legionista

Profanacja.
Gothic 4 przy tym czymś to arcydzieło.

13.12.2019 20:41
1
zanonimizowany722423
64
Generał

Gothica nie lubie a to za sprawą mechaniki, remake obczaje i zobaczymy czy bedzie znośnie. Może się wtedy polubimy

13.12.2019 21:11
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
DanteVer
2
Centurion
9.0

Remaki zazwyczaj nie wychodzą tak jak powinny ale nie będę przedwcześnie wróżył. Mam szczerą nadzieję że to wypali i będę się świetnie bawił bo 1 jak i 2 były dla mnie bardzo dobre aczkolwiek bardziej leżała mi druga część.

16.12.2019 21:13
2.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Resident i Tomb Raider pokazują, ze się mylisz :)

13.12.2019 21:29
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
GramDaniel
1
Junior

Kurde z jednej strony chce nowego gothica(nawet jeśli to remake) z drugiej strony boję się, że go zepsują.

13.12.2019 23:36
3.1
3
Yaneck2
1
Junior

Zepsują, spokojnie. To będzie kolejna Arcania :>

13.12.2019 23:00
Whisper_of_Ice
4
odpowiedz
Whisper_of_Ice
65
Sic Parvis Magna

Biorąc za przykład remake'i filmów to mam nadzieję że i tego nie zdewastują tak jak filmów gdy remake'ują klasyki.

14.12.2019 08:24
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
robert31
2
Junior

W Gothic próbowałem zagrać wiele razy, ale nigdy nie udało mi się wytrzymać przy monitorze dłużej niż godzinę z uwagi na odrażającą grafikę i mechanikę zbudowania wszystkiego co się rusza. Te trujkąty, które się tak bardzo rzucają w oczy, jak bohater biegnie to aż żal mi się go robi, że tak musi...??. Jedyne co udało mi się skończyć to Argania i trochę Scyrima.
Jeżeli ukazałby się Gothic w takiej (zremasterowanej) formie to chętnie spróbuję jeszcze raz podejść do tego tytułu.

14.12.2019 11:53
5.1
5
misquamaqus
20
Pretorianin

Aha. "TrUjkąty", "ArGania". Widać, że naprawdę wiesz, o czym piszesz. Jesteś niemalże EKSPERTEM w tej dziedzinie.

15.12.2019 16:21
TheCerbis
5.2
6
TheCerbis
56
The Wolf Among You

Ach tak, Argania i Scyrim - genialne gry od Mehtesda Bites.

26.12.2019 00:43
Kosiarz.
5.3
1
Kosiarz.
12
Chorąży

Pokolenie "wszystko na ultra", więc co się dziwić. Widać dziś tylko grafika się liczy a nie fabuła i klimat. Co za czasy...

14.12.2019 10:37
Zapalony graczek
😒
6
1
odpowiedz
Zapalony graczek
26
Centurion
5.5

Jestem fanem Gothic i w pierwszą część grałem w okolicach 2007 roku.Potem Gothic 2 Noc Kruka .Od Gothic 3 się odbiłem nie podobał mi się zbytnio.To była "czysta" wersja.Grywam w to do dzisiaj i jeszcze mi się nie znudził.Jako fan mam obawy czy remake będzie choćby na akceptowalnym poziomie.Demo nie oddaje w pełni klimatu jakim ociekała seria.Bezimienny po liftingu nie wygląda jak ten bezi.Animacje postaci też mi się nie podobają.Brakuje tu ciężkiego klimatu,kolonia wygląda jak słodka wyspa pełna owoców.Ciekawe czy będą wredne odzywki i poczucie że nie jesteśmy bohaterem lecz nikim ważnym kto musi się odnaleźć w koloni karnej pełnej zbirów i bandytów.Wolałbym kontynuację opowieści z zachowaniem klimatu i bez głupich ułatwiaczy dla amerykańskich niedzielnych graczy.

post wyedytowany przez Zapalony graczek 2019-12-14 10:43:06
14.12.2019 10:47
7
odpowiedz
Fayors
1
Legionista

Remake Gothic'a ma potencjał, ale niezależnie od tego jak dobry on będzie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto znajdzie jakieś ale. Problem polega na tym, że niektórzy popadli w totalny fanatyzm i nie zdają sobie sprawy, że mamy rok 2019, a nie 2001. Wolę zobaczyć nowe lokacje, bardziej rozbudowanych bohaterów, niż po raz kolejny grać w dosłownie to samo, tylko w lepszej szacie graficznej. Bardzo chciałbym żeby zarówno lore jak i postacie były jakoś bardziej rozwinięte, bo nie ukrywam tego mi w Gothic'u brakowało. POmysł z bestiariuszem i ogółem przedstawienie historii postaci akurat bardzo mi się podoba. Podoba mi się też pomysł z rozwinięciem charakteru bezimiennego, chociaż tutaj THQNordic lekko przecholowała, bo o ile monologi same w sobie mi nie przeszkadzają, to jest ich stanowczo za dużo. Mniej przekleństw także będzie tutaj mile widziana ;).
Cały świat wygląda bardzo ładnie, ale jest zbyt kolorowy, co kompletnie nie pasuje do realiów Gothic'a i psuje klimat kolonii karnej. Myślę, że modyfikacja kolorów w tym przypadku wystarczy. Kilka utworów muzycznych do wymiany, aczkolwiek pozostałe dają radę ;). Generalnie dostaliśmy Gothic'a z dodatkiem wiedźmina, posypanego też nieco elexem i risenem.

Musimy skorzystać z faktu, że mamy tutaj coś do powiedzenia i zasugerować twórcom co chcemy zobaczyć w Remake'u ;)

post wyedytowany przez Fayors 2019-12-14 10:51:55
14.12.2019 10:59
😂
8
11
odpowiedz
Jimmy Ślizgawka
3
Junior
Image
0.0

Fajnie że chłopaki oddali klimat wcześniejszych części...

14.12.2019 11:37
9
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
sc0rpow
26
Centurion
Image

Ale krapiszcze się szykuje. Niech nikt się nawet nie łudzi, że odwzorują chociaż po części klimat starego gothica. To będzie przypominało bardziej Arcanię lub Risena. Te monologi bezimiennego - dno dna. Kolorystyka gry też fatalna. Wszystko piękne, kolorowe, błyszczące i cukierkowe. Ścierwojady wyglądają jak zębacze, albo brzytwy. Bezimienny wygląda jak nadworny błazen. Tylko piórka w (za przeproszeniem) d*pie mu brakuje. Te filmowe wybuchy, ogień i wspinanie się na początku przypominają bardziej Uncharted, a nie Gothica. Jak zobaczyłem Bloodwyn'a w tej swojej zbroi to po prostu... brak słów. Wiem, że to tylko teaser ale mimo wszystko - pierwsze wrażenie totalnie zepsute.

15.12.2019 00:17
9.1
1
snierzyn
111
Konsul

Ale trzeba przyznać, że lektor Bloodwyna pierwsza klasa. Chyba jedyny, który mi się spodobał.

27.05.2021 00:04
9.2
matek103
10
Legionista

Za jakikolwiek remake powinien się brać ktoś kto rozumie czym jest Gothic

23.07.2021 13:07
Barklo
9.3
Barklo
83
Konsul

Chłopie uświadom sobie w głowie że to nie Gothic a np "Król Artur" czy tam cokolwiek innego i ci ból dupy minie.

post wyedytowany przez Barklo 2021-07-23 13:08:44
14.12.2019 12:24
Crod4312
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Crod4312
119
Senator

Ten Remake ma spory potencjał tylko trzeba jeszcze w nim sporo pogrzebać. Ogólnie kupuje cały koncept gry z tą różnicą, że trzeba zmienić kolorystykę. Trochę za kolorowo jak na pierwszego Gothic'a. Ale największą zmianę jaką powinien przejść ten Remake to system walki. Ten co włożyli tutaj to totalny syf nienadający się do normalnego grania. To ja już wolę oryginalny z trafieniami za 0. Jeden z dwóch powodów dla których nie ukończyłem KDC: D teraz miałaby trafić do Gothic'a. Ooo nie to jest do kategorycznej zmiany. Po za tym póki co jestem na tak.

post wyedytowany przez Crod4312 2019-12-14 12:27:13
14.08.2020 02:27
10.1
Lord Raków
1
Junior

Co do kolorystyki to mogliby po prostu dodać opcję w menu do zmiany kolorystyki na bardziej mroczną. "Tryb mroku" albo "classic mode colors".

14.12.2019 14:45
11
odpowiedz
1 odpowiedź
premium254010
5
Junior
10

W końcu. Ciekawe czy będzie polski dubbing

21.12.2019 18:46
raviel
11.1
raviel
44
Centurion

nie bedzie

14.12.2019 17:09
12
odpowiedz
snierzyn
111
Konsul

Dobrze działa na i3-8100 i GeForce 1050 w średnich.

14.12.2019 17:13
👎
13
4
odpowiedz
torlof221
5
Junior

Wygląda jak skrzyżowanie Skyrima na modach z Horizon Zero Dawn. To nie ma nawet krzty klimatu pierwszych Gothiców...

14.12.2019 19:41
MIdori Nagashi
14
odpowiedz
1 odpowiedź
MIdori Nagashi
3
Junior

Jakies info o demo w wersji na ps4?

15.12.2019 21:26
UnluckyPage71
14.1
UnluckyPage71
48
Konsul

Raczej nie będzie.

15.12.2019 00:16
15
odpowiedz
1 odpowiedź
snierzyn
111
Konsul

No ja powiem tak.
Są plusy, są minusy.
Trochę zbyt bardzo trąci konsolowatością i wkurza, że wszystko jest wyjaśniane.. Ech, jeszcze te dialogi..
Ale ogólnie jest wrażenie, że to będzie duża gra. Powolne tempo, wszystko rozbudowane.
Trochę mam wrażenie, jakbym grał w Elex, mimo, ze to inne studio tworzy. Może mechaniki wzięli od PB?
No jednym słowem WARTO zagrać, myślę, że każdy hardkor ma wręcz obowiązek to zrobić. Ja się bawiłem dobrze, ale tylko dlatego, że nie oczekiwałem rewelacji.

15.12.2019 18:20
15.1
kacyk71
58
Konsul

Czy wiesz co to jest seria Gothic1 i cała seria?A to jest remake,to co mieli wziąć mechaniki od Ubisoftu??

15.12.2019 04:04
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Imm0rt4L
32
Nightmare

Czy nie zauważyliście że słowo rookie czy też spolszczone świeżak pada tak często że po 30 min grania boli od tego głowa ?

15.12.2019 21:26
UnluckyPage71
16.1
UnluckyPage71
48
Konsul

Niech przetłumaczą na "nowy" i będzie dobrze.

15.12.2019 04:16
17
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
barnej7
137
Senator

ale ta gra jest brzydka, takie coś robić w 2020 roku.

15.12.2019 18:21
17.1
kacyk71
58
Konsul

Zapewne Ty jesteś piękny ale nie wiem z którego roku.Ale wiem że na razie mamy 2019.

16.12.2019 00:48
Blackthorn
17.2
Blackthorn
140
Legend

ale ta gra jest brzydka, takie coś robić w 2020 roku.
Gra ma premierę dopiero za 2 lata (jak nie później) to czego oczekujesz? Żeby śladem Ubisoftu ukrywać prawdziwy wygląd gry i pokazywać jakieś pre-rendery?

21.12.2019 21:08
17.3
barnej7
137
Senator

Oby coś się poprawiło, bo twarze postaci brzydsze niz w half life 2

15.12.2019 13:50
18
odpowiedz
1 odpowiedź
sadraX
9
Legionista

Podoba mi się to, że twórcy chcą prowadzić dialog z fanami Gothica. Bawiłem się w tym "prototypie" bardzo dobrze. Myślę, że Gothic potrzebuje takiego powiewu świeżości.

Ludzie narzekają jakby to była już pełna wersja gry. Dajcie temu projektowi czas, a twórcom porządny feedback zamiast hejtować wszystko jak leci. Wcale się nie dziwię Bjornowi, że bał się tknąć Gothica.

16.12.2019 00:52
Blackthorn
😒
18.1
Blackthorn
140
Legend

Ludzie narzekają jakby to była już pełna wersja gry. Dajcie temu projektowi czas, a twórcom porządny feedback zamiast hejtować wszystko jak leci. Wcale się nie dziwię Bjornowi, że bał się tknąć Gothica.
Tak już działają od lat psychofani Gothica. Nawet Wiedźmina 3 atakowali porównując do ich "relikwii". A po co sobie wziąć do świadomości, że nie muszą gry kupować, ani tym bardziej w nią zagrać. Lepiej wyzywać twórców i jeszcze im grozić na forum.

15.12.2019 16:01
19
odpowiedz
kacyk71
58
Konsul

W 1 grałem tuż po premierze i potem z jeszcze raz i to dawno dawno temu bylo,można wiele zarzucić demu ale na pewno czuć klimat gier pirani.Jesli chodzi o budowe świata to bardziej mi przypomina Riseny niż Gothiki.Jesli gra wyjdzie to kupie i nie będę płakał ze to nie to tylko cieszył się że mam w rękach Gothica(oby tylko nie poszli w ślad za Arkani)Na chwile obecną co mi sie nie podoba.
Świerzak
Znaczniki nad przedmiotami do zebrania.
Klawiszologia-by z kimś pogadać kliknij e kliknij spacie a na koniec q(rwa),to samo w w ekwipunku kilka klawiszy jak by tego wszystkiego nie można było myszką robić.
Sztuczne bariery by czasem nie wpaść do wody czy w ogień o pływaniu nie wspomne.Nie mogłem w amfiteatrze wskoczyć na trybune 30 cm,gdzie ta możność wchodzenia gdzie sie chce???
No i rozmowy,w kazdej grze pirani były zwięzłe szybkie a tu jak by Panią Tokarczuk( mam wielki szacunek) w szkole recytowali i nie można przewinac.
Ale twórcy chcą słuchać graczy więc zapewne wiele z tego poprawią.
Trzymam kciuki i oby ta gra wyszła.

16.12.2019 00:02
TheCerbis
20
odpowiedz
TheCerbis
56
The Wolf Among You
Image

Witamy w kolonii... Znowu.

18.12.2019 17:45
Barklo
21
odpowiedz
Barklo
83
Konsul
Wideo

Gra przypadła mi do gustu , może dlatego że nie jestem wymagającym graczem .
Grafika jest jest aż tak cukierkowa jak w niektórych grach wiec nie wiem z skąd ta fala hejtu . ( A podobno ma być i tak być zmieniona na mroczniejszą ) Walka dość toporna i drewniana ale to też ma być zmienione . Ogólnie dla mnie bomba , czekam z niecierpliwością na finalny produkt . Zapraszam na pierwszy materiał z gry https://www.youtube.com/watch?v=9YJ_R_ADzuQ

21.12.2019 20:44
22
odpowiedz
zanonimizowany1292744
7
Pretorianin

Mogli sobie już darować tą wybuchającą winde :P

25.12.2019 19:26
Kosiarz.
👍
23
odpowiedz
Kosiarz.
12
Chorąży
7.0

Ograłem demko i szkoda, że tak szybko się skończyło. Myślałem, że po zadaniu z wieżą chociaż na chwilę wpuszczą za bramy placu wymiany a tu wyskakuje Diego i lipa, koniec gry. Moim zdaniem to cwane zagranie twórców, aby każdy fan czekał niecierpliwie na pełną wersję. Mam nadzieję, że taka się pojawi i że nie trzeba będzie czekać kilka lat. Co do optymalizacji to gra potrafi chrupnąć na I5 9400F, 16 GB ram i RTX2060, ale to na razie tylko demo i jeszcze wiele się zmieni do wydania pełnej wersji. Na pewno grafika wymaga dopracowania a już na pewno modele postaci. Walka trochę drętwa i odnosiłem wrażenie, że często wykonując atak coś się działo nie dobrego z trybem obrażeń. No i raz gra się zbugowała i nie działało wejście do ekwipunku. Nie mogłem też rzucić przynęty na zwierzynę, więc nie wiem czy ta opcja działa czy nie - mi nie udało się tego zrobić. I to tyle z błędów i niedociągnięć. Muzyka taka sobie. Nie mniej jednak czekam na pełne wydanie bo myślę, że warto.

25.12.2019 23:53
👍
24
odpowiedz
4 odpowiedzi
ModernPlayer
2
Junior

Gothic Remake? Świetny pomysł i wspaniała wiadomość! Mam tylko nadzieję, że twórcy nie będą słuchać narzekań wiecznie niezadowolonych fanbojów, którzy chcieliby przeniesienia ich drewna 1:1 na inny silnik (przypominam, że to Remake a nie Remaster) tylko zrobią z Gothica porządnego RPGa na miarę dzisiejszych czasów.

Jeśli chodzi o moje propozycje to w demie najbardziej zabrakło mi jazdy konnej. Fajnie by było ciachać orków z grzbietu naszego wierzchowca. Wszystkie dzisiejsze RPGi mają jazdę konną więc mam nadzieję, że Gothic Remake też będzie miał. Nie jest to oczywiście jedyna rzecz, którą bym dodał/zmienił, ale ogólnie moje odczucia po ograniu dema są jak najbardziej pozytywne.

Podobała mi się zmiana stylistyki gry ze staromodnej, zimnej i szarej na bardziej współczesną, ciepłą i kolorową. Przydałoby się tylko trochę więcej podkreślania tej atmosfery gry światłem w różnych barwach, np. dodając tu i ówdzie takie kryształy mieniące się w nietypowych barwach (fioletowej, żółtej czy jasnoniebieskiej) tak żeby od razu było czuć klimaty fantasy. Bo ogólnie to sama gra jest wystarczająco mroczna, szczególnie nocą w płonącym lesie - aż miejscami czuć ciary.

Muzykę też fajnie dostosowali do dzisiejszych standardów. Wolę takie energiczne rytmy przywodzące na myśl te z Wiedźmina 3, niż to melancholijne brzdękanie na gitarze jak w pierwowzorze. Od razu rozgrywka nabiera klimatu i czuć niebezpieczeństwo kolonii karnej.

System walki przypomina ten z For Honor i podobał mi się dużo bardziej niż ten drewniany w oryginale. Mam tylko obawy co do wykorzystania jego potencjału pod koniec gry. Ci co grali w Gothica wiedzą, że na późniejszych etapach rozgrywki połowa potworów padała od jednego uderzenia, z nowym systemem walki byłoby to mega nudne. Dlatego mam nadzieję, że twórcy wprowadzą skalowanie poziomu przeciwników oraz unikalne sekwencje ciosów pozwalające walczyć w coraz bardziej efektywny i widowiskowy sposób, tak aby dobrze było czuć progres głównego bohatera.

Bardzo ważną zmianą było też dla mnie dostosowanie sterowania do potrzeb grania na konsoli. Wolę sobie wygodnie pograć na padzie niż męczyć się z myszką i klawiaturą, szczególnie pamiętając jaką katorgę stanowiło to w oryginale. Jeśli chodzi o strzelanie z łuku czy magię to już w starej wersji było autocelowanie więc wystarczy, że to zostawią i na padzie będzie ok.

Na przyjemniejszy dla konsolowych graczy zmieniono też interfejs gry. Szczególnie przypadł mi do gustu sposób wyboru linii dialogowych niczym w Fallout 4 oraz kołowe menu wyboru ekwipunku. Na padzie powinno być to bardzo wygodne w obsłudze. Zabrakło mi tylko dostępnej od początku gry minimapki w prawym górnym rogu zamiast samych znaczników zadań.

Animacje i modele postaci w końcu nie biją po oczach, może nie jest idealnie i wiele jeszcze można poprawić ale pamiętajmy, że to nawet nie jest wersja alpha. Dostaliśmy też nareszcie cutscenki z pierwszego zdarzenia wykorzystujące technikę motion capture. Możliwości widać już podczas widowiskowego początku gry, który zastąpił nudne wprowadzenie z oryginału ograniczające się do krótkiego intra i pogadanki z Diego.

Zatrzymując się przy temacie postaci i dialogów to też nie mam większych zastrzeżeń. Wspomniany wyżej Diego wygląda jak przystało na jego latynoskie imię, w dodatku od początku traktuje nas jak przyjaciela, a to miłe. Jeśli chodzi zaś o głównego bohatera to wolałbym mieć możliwość dostosowania jego wyglądu w kreatorze postaci (tak aby lepiej się z nim utożsamiać) chociaż ten z dema nie wyszedł wcale źle - przynajmniej wygląda jak typowy badass hero, a nie jakiś bezpłciowy kuc jak w oryginale. No i w końcu nauczył się mówić, a to też duży plus. Bohater, który jest totalnie niemy poza liniami dialogowymi psuje moim zdaniem immersję. Moglibyśmy też wybierać jego płeć bo z tego co pamiętam w Gothicu było zdecydowanie za mało kobiet, a te co były to co najwyżej myły podłogę (takie trochę seksistowskie).

Narzekań na kolor skóry niektórych NPCów jak w przypadku znanego z oryginału Bloodwyna nawet nie skomentuję bo to ten sam poziom co w przypadku płaczów zaściankowych rasistów o wygląd elfów w netflixowym Wiedźminie.

Podsumowując, nie rozumiem krytyki tej gry. Jak widać wyżej dostaliśmy masę zmian na plus, wiadomo że wielu rzeczy zabrakło, nie ma jazdy konnej, skalowania poziomu przeciwników czy kreatora postaci ale pamiętajmy, że to tylko demo i wiele jeszcze może ulec zmianie, dużo rzeczy twórcy będą mogli dodać i poprawić tak aby nowy Gothic sprostał oczekiwaniom dzisiejszych graczy stanowiąc udany powrót serii na rynek po latach nieobecności.

I miejmy nadzieję, że tak będzie bo wciąż nie wiadomo czy gra w ogóle powstanie. Oby tylko twórcy nie zniechęcili się początkową falą hejtu ortodoksyjnych "fanów", którym jak zawsze coś się musiało nie podobać i zamiast cieszyć z powrotu marki Gothic to od samego początku pluli jadem czepiając się jakichś mało ważnych pierdół. Jak się dowiedziałem o grze to na Steam miała bodajże tylko 60% pozytywnych recenzji. Teraz, kiedy już fanboje się już wykrzyczały to jest dobrze i recenzje są w większości pozytywne (78% wszystkich na Steam), widać więc że gracze podzielają moje zdanie, a sama gra im się podobała (podobnie jak kierunek jej rozwoju). Tak więc trzymajmy kciuki żeby twórcy zdecydowali się kontynuować projekt i za kilka lat dali nam porządny remake Gothica.

post wyedytowany przez ModernPlayer 2019-12-25 23:57:02
10.05.2021 14:31
24.1
Andariel
12
Chorąży

Aha chialbys jazde konna , muzyke jak w wiedzminie , skalowanie poziomu ? czy ty w ogole rozumiesz fenomen gothica ? bo dla mnie kazdy atut oryginału chcesz zniszczyć swoimi pomysłami. dla mnie im blizej oryginalu tym lepiej. Osobiscie liczę na lepszą grafike , walke i wiecej questow

post wyedytowany przez Andariel 2021-05-10 14:36:52
27.08.2021 17:19
24.2
OldGamer
1
Junior


Gothic Remake? Świetny pomysł i wspaniała wiadomość! Mam tylko nadzieję, że twórcy nie będą słuchać narzekań wiecznie niezadowolonych fanbojów, którzy chcieliby przeniesienia ich drewna 1:1 na inny silnik (przypominam, że to Remake a nie Remaster) tylko zrobią z Gothica porządnego RPGa na miarę dzisiejszych czasów.

Ktoś tu chyba nigdy nie grał w mody rozszerzające większość aspektów rozgrywki i nie zdaje sobie spray jak są one popularne. Nowe gildie, więcej zadań, więcej postaci, więcej wątków. Tego właśnie chcemy. Narzekają głównie kompletni fanboje pierwszej części, którzy nie uznają nawet Gothic 2.


Jeśli chodzi o moje propozycje to w demie najbardziej zabrakło mi jazdy konnej. Fajnie by było ciachać orków z grzbietu naszego wierzchowca. Wszystkie dzisiejsze RPGi mają jazdę konną więc mam nadzieję, że Gothic Remake też będzie miał. Nie jest to oczywiście jedyna rzecz, którą bym dodał/zmienił, ale ogólnie moje odczucia po ograniu dema są jak najbardziej pozytywne.

Bezsensowny pomysł. Akcja pierwszego Gothica rozgrywa się w kolonii karnej, a nie w typowym świecie high fantasy. Jedyne sensowne konie jakie można wprowadzić do Remake, to tzw. konie pociągowe. Przydałyby się do transportowania magicznej rudy.


Podobała mi się zmiana stylistyki gry ze staromodnej, zimnej i szarej na bardziej współczesną, ciepłą i kolorową. Przydałoby się tylko trochę więcej podkreślania tej atmosfery gry światłem w różnych barwach, np. dodając tu i ówdzie takie kryształy mieniące się w nietypowych barwach (fioletowej, żółtej czy jasnoniebieskiej) tak żeby od razu było czuć klimaty fantasy. Bo ogólnie to sama gra jest wystarczająco mroczna, szczególnie nocą w płonącym lesie - aż miejscami czuć ciary.

Podobna sytuacja. Gracz powinien czuć gdzie się znajduje. To kolonia karna, a nie Kraina Teletubisiów. Grafika powinna odzwierciedlać mroczny klimat.


Muzykę też fajnie dostosowali do dzisiejszych standardów. Wolę takie energiczne rytmy przywodzące na myśl te z Wiedźmina 3, niż to melancholijne brzdękanie na gitarze jak w pierwowzorze. Od razu rozgrywka nabiera klimatu i czuć niebezpieczeństwo kolonii karnej.

Stara muzyka była lepsza i zmieniła się z czasem. Pierwszy Gothic był najmroczniejszy ze wszystkich, więc stąd to melancholijne pobrzękiwanie.


System walki przypomina ten z For Honor i podobał mi się dużo bardziej niż ten drewniany w oryginale. Mam tylko obawy co do wykorzystania jego potencjału pod koniec gry. Ci co grali w Gothica wiedzą, że na późniejszych etapach rozgrywki połowa potworów padała od jednego uderzenia, z nowym systemem walki byłoby to mega nudne. Dlatego mam nadzieję, że twórcy wprowadzą skalowanie poziomu przeciwników oraz unikalne sekwencje ciosów pozwalające walczyć w coraz bardziej efektywny i widowiskowy sposób, tak aby dobrze było czuć progres głównego bohatera.

System walki z Teasera sprawdza się TYLKO przy starciach z ludźmi. Niestety takie rozwiązanie nie pasuje przy walkach ze zwierzętami, a z grupą walczy się gorzej niż w oryginale. Jednak zgadzam się częściowo w sprawie skalowania poziomu. Można z czasem wzmocnić przeciwników, ale nie wolno robić tego zbyt nachalnie. Żaden normalny gracz nie zechce walczyć z przekokszonym orkiem, który na szybko zażył sterydy by mu dorównać. Nowe sekwencje ciosów pojawiły się już w oryginale. Z tym również lepiej nie przesadzać, bo w Gothicu sterujemy człowiekiem, a nie mutantem wyhodowanym do walki z potworami.

Szybki wybór jest fajnym pomysłem, ale minimapa nie pasuje. Tak samo pozbyłbym się tych znaczników, bo wtedy gra praktycznie przechodzi się sama. Lepiej żeby gracz sam nieco pomyślał i poszukał celu.

Kreator postaci? Czy to jest komukolwiek potrzebne? Lepiej skupić się na jednym bohaterze, którego już dobrze znamy i po prostu go rozwinąć o brakujące elementy. Bezimienny nawija sam do siebie jak schizofrenik, co ani trochę nie jest dobrym pomysłem. Z kolei rola kobiet była dość realistyczna w oryginale. Przypominam, że to kolonia karna i zrzucano je tam tylko na polecenie magnatów, gdyż fizycznie był za słabe do pracy w kopalni. Ich rola wzrosła dopiero w drugiej części, gdzie pojawiły się zwyczajne zawody tj. handel, hotelarstwo. Dodatkowo jedna kobieta przewodzi gildii złodziei, której reszta członków to mężczyźni. Po prostu niektóre elementy rozwijają się razem z serią.

Nikt nie czepiał się o sam kolor skóry. Po prostu gracze nie lubią gdy ktoś bez wyjaśnienia zmienia go u znanej postaci. Na szczęście wyjaśniono, że czarnoskórym mężczyzną miał być Thorus, ale szybko zdano sobie sprawę jak głupi to pomysł. Thorus jest zbyt ważną postacią w Starym Obozie, dlatego na szybko zmieniono imię na Bloodwyn. Nie ma problemu. Wszystkie nowe postacie mogą sobie być czarnoskóre, ale te z oryginału niech pozostaną jakie były od początku.

Podsumowując, rozumiem i w pełni popieram krytykę. Remake oznacza wiele zmian, ale nadal powinien zachować klimat pierwowzoru i, w miarę możliwości, upiększyć go. Chciałbym ponownie wrócić do odświeżonej kolonii karnej, poczuć zbudowane na nowo zagrożenie i jeszcze raz zetrzeć się z okrutnym światem i ciężkim klimatem więzienia pod magiczną kopułą.

27.08.2021 17:33
24.3
pieprz99
13
Konsul

Thorus jest zbyt ważną postacią w Starym Obozie, dlatego na szybko zmieniono imię na Bloodwyn. Nie ma problemu. Wszystkie nowe postacie mogą sobie być czarnoskóre, ale te z oryginału niech pozostaną jakie były od początku.
Ale Bloodwyn był od początku...

28.08.2021 22:15
24.4
OldGamer
1
Junior

Miałem tu na myśli kolor skóry. Bloodwyn od początku był biały i taki niech pozostanie. Thorus z kolei był czarny od pierwszej części i też wolałbym żeby zostawiono go przy tym kolorze skóry.

29.12.2019 20:16
Piotrek1982
25
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Piotrek1982
0
Konsul

Ograłem po raz drugi Gothic remake demo. Wszedłem w każde możliwe miejsce, by odkryć wszystko co zaoferowali twórcy.

Powiem krótko. To raczej nie jest projekt dla fanów Gothica 1 i 2, bo tacy zawsze bardziej będą woleli zagrać w te gry na porządnych modach niż w to coś, a bardziej dla ludzi, którzy lubią Gothic 3, Arcania czy nowe casualowe gry w tym stylu.

Zalety:
-Ma lepszą grafikę niż Gothic 1 na modach, ale oby taki wygląd jak w demie w finalnej wersji miały ustawienia Very Low, bo na 2021 to wygląd przeciętny. Woda czy cienie w Gothic 1 z dx11 wyglądają na bardziej dopracowane niż w tym demie z gry, która wyjdzie 20 lat po niej.
-Ma lepsze animacje niż w Gothic 1 i 2.
-System walki ma potencjał jak popracują nad tym i doszlifują

Wady:
-Projekt świata
-Eksploracja.
-Zasięgi widzenia na nędznym poziomie. G1 i G2 mają o wiele większe, a po dograniu Dx11 mają do końca ekranu wyraźny ostry obraz
-Soundtrack i muzyka
-Brak dubbingu PL (z tego co wiadomo na 99% nie będzie)
-Brak klimatu, monotonia
-Nie czuć żyjącego świata
-Brak humoru i starego charakteru Bezia, który sypał ironicznymi docinkami
-Rozwiązania jak z Arcania

W tym demie nie ma więc znanych zalet Gothic 1. Niczym to nie wyróżnia się na tle gier ostatnich 10 lat, a to jest ogromna siła dwóch pierwszych Gothiców, że potrafiły się czymś wyróżnić

Czy ta gra ma jakiś potencjał ? Sądzę, że będzie to kolejna nowa gra w stylu przejść i zapomnieć. Dla młodszego pokolenia, którzy łykają gówna i mają malutkie wymagania. Gry nie muszą dla nich niczym się wyróżniać tylko być klepane jako taśmowo półprodukty.

Prędzej liczę, że pokażą coś specjalnego TES VI i KCD 2.

Sądzę, że to demo to bardzo dobry przykład jak nie tworzy się remaków.

Jak tworzyć dobrze remake pokazał Capcom przy Resident evil 2002 Gamecube, a później także dość solidne przy Resident evil 2 remake 2019.

Jestem pewien, że CD Project zrobiło remake Gothic 1 o 10 razy lepiej niż tu studio z Barcelony. Zwłaszcza, że przy znacznie mniejszej niż Wiedźmin 3 doszlifowaliby jakościowo taką grę perfekcyjnie mając takie doświadczenie przy rpg w mrocznych klimatach fantasy.

Od gatunku rpg wymagam i nie lubię kaszany.

Mój TOP 10 rpg:
Fallout 2 1998, Star Wars: Knights of the Old Republic 2003, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004,
Baldur's Gate II 2000 + Tron Baala, Planescape Torment 1999, Neverwinter Nights 2 2006 + Maska zdrajcy,
System Shock 2 1999, Deus Ex 2000, Morrowind 2002 + dodatki + mody,
Gothic 2 Noc kruka 2003 + mod Returning 2.0+dx11

Moje najlepsze action rpg TPP/FPP fantasy, gdzie gramy jedną postacią:
Gothic 2 Noc kruka 2003 + mod Returning 2.0 + dx11+ PL, Morrowind + dodatki + mody, Wiedźmin 3 + dodatki + mody
Dalej Gothic 1 + Edycja Rozszerzona + dx11, Wiedźmin 1 i 2, Skyrim + dodatki + mody, Kingdom Come:Delievarance
Dalej Oblivion + dodatki + mody, Risen 1, Dark Messiah of Might & magic, Dark Souls 1-3, Might&Magic VI
Dalej Gothic 3+mody, Risen 2 i 3

Moje najlepsze drużynowe rpg fantasy:
Baldur's Gate II+Tron Baala, Planescape Torment, Neverwinter Nights 2 + Maska zdrajcy
Dalej Divinity:Original Sin II, Dragon Age-Origins, Pillars of Eternity 1 i 2
Dalej Baldur's Gate 1, Icewind dale 1 i 2, Drakensang-The Dark Eye, Drakensang-River of Time
Dalej Neverwinter Nights 1+dodatki, Divinity:Original Sin, Tyranny
Na szarym końcu Dragon Age II i Dragon Age - Inkwizycja

post wyedytowany przez Piotrek1982 2019-12-29 20:20:57
17.03.2021 21:48
ErtyWorld
25.1
ErtyWorld
58
ErtYwek

Jeżeli klimat i muzyka będzie tak depresyjna jak w oryginale to zagram i będę wychwalał THQ Nordic. W innym wypadku będę jeździł po THQ Nordic aż do ich śmierci i żadnych pieniędzy im nie dam.

31.12.2019 16:17
26
3
odpowiedz
zanonimizowany1286936
13
Centurion
Wideo

Chciałbym wierzyć, że coś z tego wyjdzie jednak sądzę, że będzie klapa u twórców nie widać pasji w tym co robią nie są fanami Gothica. Może niektóre elementy są podobne czy nawet tereny bo muszą być lecz począwszy od klimatu i grafiki ( kto wymyślił to światło czuć jakby tam była pustynia) na zadaniach które podejrzewam będą kiepskie bo twórcy nie czują tego ducha jako samodzielna gra jakoś to może wyjdzie lecz jako Remake wątpię. Niedługo wyjdą Kroniki, Dzieje i Żeglarze burz 3 kolejna modyfikacja o której teraz się dowiaduję i wygląda świetnie lepiej w to będzie zagrać, zapraszam na film z remaku https://www.youtube.com/watch?v=NEqejUTBSic

17.01.2020 06:37
27
6
odpowiedz
1 odpowiedź
colargolek
0
Legionista

Profanacja.
Gothic 4 przy tym czymś to arcydzieło.

27.01.2020 00:13
27.1
2
snierzyn
111
Konsul

Nie wiem jak można porównywać darmowy teaser z ukończoną grą.

08.02.2020 05:56
😒
28
4
odpowiedz
zanonimizowany1187984
29
Centurion

Już sobie odpuściłem z tym czymś, bo to nie jest Gothic jaki znamy.

24.02.2020 12:11
29
odpowiedz
zanonimizowany1270450
20
Generał

Remake tego starego crapa to dobry pomysł i ja trzymam nocno kciuki osobiście

25.02.2020 12:22
Mergan
👍
30
odpowiedz
Mergan
7
Legionista

Fajnie, że coś w kwestii Gothica w ogóle ruszyło. Mam nadzieję, że uda im się oddać ponury klimat pierwowzoru, oraz przywrócą do gry zawartość z której Pirania ostatecznie musiała zrezygnować (ah te puste tereny). To zdecydowanie by mnie kupiło.

Choć tak naprawdę to czekam na nową część przygód Bezimiennego, która moim zadaniem powinna się dziać po wydarzeniach ze Zmierzchu Bogów (który jest fajnym pomostem między G3 a ewentualną kolejną częścią), a myślą przewodnią powinien być Powrót Śniącego, co ostatecznie zmazałoby Arcanie z planszy. Robotę na pewno zrobiłaby też akcja w połowie gry w stylu: Zebranie ekipy i powrót do zatopionego Jarkendaru pod magiczną osłoną generowaną przez Miltena w celu odnalezienia Szponu Beliara, którego pozbył się Saturas. Gdzie w międzyczasie jeden z naszych towarzyszy został by wyciągnięty przez bestie poza ww. osłonę, w efekcie czego po zakończeniu wyprawy walczyłby o życie.

Taki pomysł mój, pozdrawiam. :p

29.03.2020 18:01
mastarops
31
4
odpowiedz
mastarops
101
Generał
4.0

W mojej opinii nie da się grać. i7 4790K i GTX 1070 nie dają rady 30 fps utrzymać (wszystko co się dało na minimum ustawiłem), nic nie widać, walka tragiczna (przekombinowana, przypomina trochę For Honor).

16.04.2020 09:11
EL2186
32
2
odpowiedz
EL2186
6
Legionista

Muzyka w oryginale jest 100 razy lepsza. Monologi głownego bohatera (rookiego? kto to wymyślił?) są idiotyczne i niszczą klimat, ale reszta: oprawa wizualna, sterowanie i gameplay są całkiem ok. Jest potencjał.

21.04.2020 12:47
ErtyWorld
33
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
ErtyWorld
58
ErtYwek
0.5

Mam nadzieję że nie wydadzą tego. Bo będzie to kolejny skok na kasę rzeszy fanów Gothica pokroju Arcania: Gothic 4
To kolorowe gówno nie przypomina ani trochę Gothic'a. Nawet Gothic 3 będzie lepszy od tego remake'u ...

25.04.2020 07:33
👍
33.1
bon007
36
Centurion

Święte słowa

01.05.2020 19:34
33.2
kacyk71
58
Konsul

A grałeś już w gre by tak twierdzić?Ostastnio po latach zaliczyłem 1,2,3 i kazda z nich jest kolorowa,czyli gowno??

17.03.2021 21:50
ErtyWorld
33.3
ErtyWorld
58
ErtYwek

/EDIT Zobaczymy. Jeżeli dadzą muzykę z oryginału i depresyjną kolorystykę to może jeszcze coś z tego będzie.

01.05.2020 19:31
34
odpowiedz
2 odpowiedzi
kacyk71
58
Konsul

Oficjalnie potwierdzone,gra wyjdzie.Czekam z niecierpliwością,a komu nie pasuje niech nie kupuje i nie gra,pokazali demko zupelnie niedopracowane by tylko pokazac mniej więcej z grubsza jak to ma wyglądać a już ludzie psy wieszają.

01.05.2020 19:46
konewko01
😒
34.1
1
konewko01
22
Senator

No jak ktoś już pokazuje demko to wypadałoby, by było dobre.

01.05.2020 23:31
Wicih
34.2
1
Wicih
18
Pretorianin

No jakoś powątpiewam że w pełnej wersji poprawią wizerunek beziego z postaci rodem z falijnej komedyjki akcji xd z drugiej strony też nie kumam guwnoburzy, ja tam nie kupię i tyle

02.05.2020 01:21
Wujek Władek
35
3
odpowiedz
Wujek Władek
14
Niczburukjebiwdenko
5.5

Nic z tego nie będzie nie ma już klimatu koloni karnej

post wyedytowany przez Wujek Władek 2020-05-02 01:21:21
08.06.2020 10:50
😢
36
2
odpowiedz
Kamil611
14
Legionista
1.0

Klimatu brak to nie ten sam Gothic co kiedyś może jeszcze się opamiętają przed wypuszczeniem bubla

19.07.2020 11:46
SpecShadow
37
1
odpowiedz
SpecShadow
94
Silence of the LAMs

Nowe wieści, podobne same dobre wieści

@everyone https://twitter.com/ElMegalomator/status/1284538586554130432

ważne notki:

- wszystko zostanie zmienione i będzie bliższe oryginałowi (na skali od 1 do 10 ten cały Teaser dostałby 1,35)
- chcą sprawić by elementy otoczenie, dotąd bezużyteczne, stały się przydatne - ławki, stoły z narzędziami etc.
- bardziej taktyczna walka przedstawiona w Teaserze utraciła ducha Gothica i nie działa za dobrze przeciwko zwierzętom
- tworzą kilka prototypów dla systemu walki, będzie bardziej taktyczny niż nastawiony na akcję, będzie animacja jedzenia i picia
- mają listę rzeczy które mają sprawić, że będzie jak za starych czasów oryginału
- nie będzie więcej Bezimienny mruczał pod nosem, nie będzie zdradzał informacji o których nie powinien mieć pojęcia ani on ani gracz, który nim kieruje. Było to powodem nieporozumień
- podobno nie chcą ponowanie nagrywać linii dialogowych bo fani mogliby być niezbyt zachwyceni
- obecnie nad grą pracuje 25-30 osób
- chcą ponowić kontakt z graczami jeszcze w 2020 roku i utrzymać go do czasu wydania gry i niedługo potem

For the German part of the community
- https://www.gamestar.de/artikel/podcast-gothic-remake,3359967.html
- https://open.spotify.com/episode/48IpbMQxP4orWP4kulJAOj?si=Wd-PtU2tRH6tSGtvq4dkNA&context=spotify:show:0FmnleLSiA986Mp6qy2HYQ

Pociesza mnie informacja o przerobieniu modelu walki.

Może będzie szansa na dostanie czegoś zbliżonego do Severance - Blade of Darkness, którego system walki zjadał ten z Gothiców na śniadanie bez popitki...

post wyedytowany przez SpecShadow 2020-07-19 11:53:59
23.07.2020 18:28
38
1
odpowiedz
Polax
1
Junior

Demo tragiczne,ale mam nadzieję że się odkują i wszystkich zaskoczą.

20.09.2020 16:17
👍
39
odpowiedz
1 odpowiedź
Artur676
13
Pretorianin
10

Fajnie by było jakby zachowali humor z oryginału. Połączenie mrocznego świata fantasy z genialnym humorem to było coś niesamowitego! Do tej pory nie powstało nic podobnego. No i oczywiście polski dubbing i odpowiednia, gothicowa muzyka muszą być!

post wyedytowany przez Artur676 2020-09-20 16:18:30
21.09.2020 08:09
39.1
pieprz99
13
Konsul

Fajnie by było jakby zachowali humor z oryginału.
Bezi jednym dosadnym zdaniem czy nawet słowem potrafił spuentować daną sytuację, a tutaj mamy za dużo gadki i paplania Bezimiennego, przypomina to tanią komedyjke a nie humor od Piranii. A wyżej ktoś napisał:
- podobno nie chcą ponowanie nagrywać linii dialogowych bo fani mogliby być niezbyt zachwyceni
Czyli kiepsko to wygląda :P

04.10.2020 03:39
40
odpowiedz
2 odpowiedzi
Krieggg
13
Pretorianin

Gothic bez PB to nie Gothic. Tego klimatu nie da sie podrobic. Wystarczy popatrzec na Elexa przy ktorym nawet W3 wymieka jesli chodzi o realny content i zlozonosc swiata, ktory doslownie zyje wlasnym zyciem.

07.10.2020 12:32
40.1
snierzyn
111
Konsul

W Piranha Bytes jest już tylko jeden człowiek z tamtej ekipy z Gothica. PB należy do THQ, więc stwierdzili, że dadzą Gothica w ręce osób, które się lepiej na tym znają. Ja tu nie widzę większego problemu. Tym bardziej, że słuchają się fanów, więc może być naprawdę dobrze.

07.10.2020 12:42
kęsik
40.2
2
kęsik
117
Legend

PB należy do THQ, więc stwierdzili, że dadzą Gothica w ręce osób, które się lepiej na tym znają.

To znaczy kto się lepiej na tym zna?

11.10.2020 04:11
Lasuzo
😊
41
2
odpowiedz
Lasuzo
12
Chorąży
5.0

Grałem dosłownie chwilę i wymiękłem, walka tragiczna nie mówiąc o grafice i samym zamyśle produkcji. Wygląda to jak Arcania 2.0 czyli gra która z Gothiciem miała tylko wspólną nazwę. Raczej nie da rady odtworzyć tego klimatu, co pokazała nam porażka G3, bez community patcha to było dno i metr mułu zresztą po samym patchu cała ta kontynuacja wołała o pomstę do nieba. Jedyne co tam grało to muzyka( którą do wszystkich serii tworzył Kai Rosenkranz świetny kompozytor) i dubbing. Do tego wszystkiego dochodzi nostalgia i fakt że wielu z nas grało w g1-2 za berbecia a wiek dziecięcy charakteryzuje nadmiar euforii i kolorowe okulary co przekłada się do pewnego momentu na arcywesołe postrzeganie rzeczy które dzisiaj ostro byśmy objechali wyzwiskami ;> Widać że THQ traktuje to jako poboczny projekt a samo studio któremu zrobienie gry zlecili jest niedoświadczone ze zbyt małym nakładem ludzi i finansów. Zrealizowanie tego remaku zgodnie z pierwowzorem mając porządne zaplecze byłoby ciężkie za przykład dałbym CDP. Chyba jedynie w ich rękach miałoby to racje bytu bo są polskim studiem, które zna fenomen tej gry( g1-2 były najbardziej popularne u nas i w Niemczech). W skrócie trendy się zmieniają i gdyby taki Gothic powstał dzisiaj przeszedłby bez większego echa nawet ja fan pierwszych dwóch części posiłkuję się wspomnieniami i nie chcę więcej tykać tych gier. Żeby remake miał rację bytu musiałby być grą AAA a zapowiada się nam co najwyżej AA do tego potrzebne by było solidne studio ze sporym zapleczem finansowym do tego konsultujące się z twórcami oryginału.

Wielka szkoda, że legendarna seria nie zyska godnego jej następcy pewnie za kilkanaście lat to samo wielu z nas będzie myślało o Wiesiu.

05.11.2020 21:34
ShadowHawk
43
odpowiedz
5 odpowiedzi
ShadowHawk
9
Chorąży
8.0

Chcę tylko zauważyć, że Gothic największy kult ma w Polsce. Wg. mnie zmieniając klimat chcą bardziej podpasować zachodniemu odbiorcy. Oczywiście, zaraz zbiorą się obrońcy jedynego słusznego Gothica, nazwą zachód zgnilizną a Amerykę krajem bez kultury, ale szczerze... kogo obchodzi co banda psychofanów z Polski sobie pokrzyczy? Pomijam fakt, że większość atakujących produkcję zupełnie nie zwraca uwagi że był to swego rodzaju "early access", więc wiele rzeczy ulegnie zmianie.

Mnie Gothic odrzucił na etapie samej listy modów, które trzeba zainstalować, żeby w ogóle dało się w to jakoś grać. Z perspektywy gracza zupełnie niezwiązanego z serią, zobaczę co z tego wyjdzie i prawdopodobnie zagram.

post wyedytowany przez ShadowHawk 2020-11-05 21:35:15
07.11.2020 22:11
43.1
7
Venkt
44
Pretorianin

No to ci odpowiem, że obchodzi ich najbardziej klient, który grę kupi, czyli fani z Niemiec, Polski i Rosji. A modern kidsy jak ty i tak nie dadzą im złamanego grosza ;)

09.11.2020 14:32
ShadowHawk
43.2
ShadowHawk
9
Chorąży

Może tak by było, gdyby remake robiło Pirahna Bytes, a nie THQ Nordic.
Ale nie wiem, zobaczymy.

09.01.2021 19:43
Kubix88
43.3
1
Kubix88
1
Centurion

Hejka Kasandra. Moim zdaniem klimat będzie dużo dużo gorszy, ale robią to pod nowe pokolenie graczy. Jaki 16 latek zagra w te wersje z 2000 roku, raczej mało takich. A rodzice kupią ps5 czy xboxa x, i od razu ciekawe będą tej gry.

09.01.2021 19:56
43.4
zanonimizowany1348802
3
Pretorianin

THQ i to studio które odpowiada za Remake powinni mieć w swoich szeregach ludzi którzy zbadają rynek i wtedy wiedzieliby, że grę można głównie zrobić w zasadzie tylko dla Polaków, Rosja i Niemców, jednak co oni się tam znają obstawiam, że nic się nie znają i stworzą grę pod USA na czym się przejadą bo tam tej gry nikt nie kupi.

10.01.2021 03:09
43.5
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Mnie Gothic odrzucił na etapie samej listy modów, które trzeba zainstalować, żeby w ogóle dało się w to jakoś grać.

Jedyne co musisz wgrać to systempack, który jest zwyczajnym patchem dającym możliwość uruchomienia gry na najnowszym sprzęcie, obsługę 4k i zdjęcie limitu klatek. Cała reszta to tylko dodatki, które nie są w żadnym stopniu wymagane. To nie jest Skyrim wymagający dziesiątek modów do poprawnego działania.

10.01.2021 03:26
Wujek Władek
44
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wujek Władek
14
Niczburukjebiwdenko

To nie ma prawa się udać, gra wygląda jak jakieś MMO dla dzieci do lat 7.

12.01.2021 21:44
Kubix88
👍
44.1
Kubix88
1
Centurion

Hehe zgadzam się. Tego klimatu nie powtórzy nikt.

12.01.2021 22:01
Kubix88
44.2
Kubix88
1
Centurion

Chyba że Pirania, ale niewiem czemu niemaja w tym już żadnego udziału.

post wyedytowany przez Kubix88 2021-01-12 22:02:31
01.03.2021 20:51
👎
45
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zulugulu
9
Legionista

patrząc na remake gothic doszedłem do kilku może i oczywistych wniosków:
- główny bohater - w oryginale mrukliwy i raczej inteligentny i charyzmatyczny typ, w remaku debil bez charyzmy niepotrafiący myśleć po cichu i gadający do siebie jak upośledzony.
- klimat może to oczywistość lecz zupełnie inny od oryginału, nieprzyjazny świat na każdym kroku dający do zrozumienia że główny bohater jest w nim intruzem stał się kolorową krainą a momęty mające pokazać bochaterowi jego pozycje w świecie zostały zastąpione epickimi scenami - brak "Witamy w Kolonii'
+ dość przyjemny system walki mający spory potencjał
- lecz sprawdzający się tylko w walce z innymi postaciami ludzkimi
+ nowe postacie i zadania to coś co według mnie jest zawsze mile widziane
- Diego - jeśli charakter i wizerunek innych istotnych postaci zostanie przerobiony w podobny sposub to będzie jakiś koszmar
- potwory - leniwe, niemrawe, PRZEWIDYWALNE przez co walka z nimi nie jest satysfakcjonującym wyzwaniem a jedynie jest upierdliwa
+/- otwarte podejście do "materiału źródłowego" - sprawia to że gra choć inna ma szanse być ciekawa
- niezastąpiony polski dubbing oryginału tutaj kompletny brak polskiej mowy
Okazuje się że większość negatywnych cech remaku które zauważyłem wynika z tego że jestem fanem oryginału w związku z czym mój odbiór tej gry jest podobny jak w przypadku Arcanji i choć sama gra ma potencjał to nie jako gothic a jako nowy tytuł niezwiązany z serią - by ta gra nie została odebrana jako chamska pruba wydojenia fanów serjii poprostu musi odciąć się od niej - wywalić wszystkie postacie i świat a następnie stworzyć własny, w takiej sytuacji chętnie bym w taką grę pograł. W obecnym stanie gra ma szanse zdobyć popularność tylko wśród nowej widowni niemającej wcześniej styczności z serią a jeśli chodzi o wiernych fanów serjii coś takiego jedyne co u nich wywoła to wkurwienie. Choć hętnie pograłbym w dobry remake Gothica to nigdy nim nie będzie a nawed Pirania z Risenem i Elexem już dawno rozminęła się z tym co tak pokochałem w gothicu. niestety na ten moment jedyną nadzieje na godnego spadkobierce serjii widze w projektach moderskich do oryginałów (takich jak Dzieje Khorinis i Kroniki Myrtany) a nie w dużych grach tworzonych przez większe studia.

16.03.2021 13:15
Pako22
😂
45.1
Pako22
49
Pretorianin

Z kolegi widzę prawdziwy "bochater"... Choć muszę przyznać, że ta wypowiedź miała też dobre "momęty", nie "sposub" zaprzeczyć. Była to ciekawa "pruba" przedstawienia różnic między oryginałem, a remakiem. Fani "serjii" pewnie podzielają opinię kolegi i "hętnie" dadzą mu plusika za wypowiedź.

Już tak całkiem serio - kolego weź ogarnij gramatykę, bo to jest dramat. Dawno nie widziałem, żeby ktoś tak kaleczył język polski. Jak masz takie problemy, a nie chcesz się uczyć/czytać książek to chociaż wrzuć taki tekst do worda i zrób autokorektę. Pozdro.

28.03.2021 18:38
45.2
kacyk71
58
Konsul

Ja jestem fanem całej serii od 1 do 3 i czekam z niecierpliwością na remake .bardzo dobrze że nie będzie to kopiuj wklej z orginału tylko powieje czymś nowym.Arcania to było dno i w demie remake widać większy potencjał niż w całej Arkani.I mam nadzieję że z jedynki zostawią całe jądro gry jak fabułę,postacie ale też i dodadzą wiele nowych i ze 2 nowe frakcje bo czemu by nie.Jednym słowem będą bardziej wzorowali się na modach niż orginale dodając nowe umiejętnosci,tarcze,hełmy,walkę dwiema broniami,może nawet zbroje składające się z kilku częsci a nie jako jedna gotowa,jakiś crafting,więcej zawodów itd.

27.08.2021 17:33
Wiedźmin
45.3
Wiedźmin
7
Generał

kacyk71
Raczej mapa gry w Gothic remake też będzie znacznie większa niż w oryginalnej wersji jedynki, bo akurat Gothic 1 i Risen 1 są zbyt krótkie. A zbytnie uproszczenie gry może taki czas jeszcze skrócić. Więc raczej mapka kolonii karnej będzie o połowę większa. Gothic 1 miał też mało questów ok 60. Tu też raczej zwiększą to o połowę. Ciekawe na ile dobrze zrobią ścieżkę maga w grze, która tak mocno kulała w Gothic 1, a poprawiono to w Gothic 2, a dopiero znakomite jest w G2NK z Returning 2.0+Alternative Balance, które odjechało G2NK o lata świetlne jaką frajdę daje granie magiem na myszce mając taką wygodę, możliwości i cztery szkoły magii (mag ognia, mag wody, nekromanta, guru) jaką zaoferowały mody. Nie ma szans, by Gothic remake do tego zbliżył się, bo na modach bardzo mocno zyskały G1-3, ale zdecydowanie najmocniej G2NK, bo dziubali przy nim ok 15 lat. Obecne action RPG celują w prostotę, a nie rozbudowanie i wiele możliwości. Modderzy czują to lepiej, bo przerobili G2NK na wzór rozbudowanych rasowych RPG z wieloma ścieżkami rozwoju postaci, wieloma umiejętnościami, swobodą, wygodą, ogromnym contentem itd. Można sobie grać na rozmaite sposoby jak w wielu cenionych rozbudowanych RPG czego nie oferowały czyste wersje Gothic bez modów, które są dość proste.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-08-27 17:34:42
16.03.2021 16:31
Sevek007
👍
46
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sevek007
48
Konsul
Image

Porównanie ścierwojadów/scavengerów z reddita worldofgothic.

16.03.2021 19:41
'wilk '
46.1
'wilk '
88
Konsul

Dobrze wygląda nowy ścierwek, aczkolwiek mógłby być bardziej 'ptasi' jak w oryginale ;)

17.03.2021 21:58
kęsik
👎
46.2
1
kęsik
117
Legend

Tragedia, z kurczaka zrobili dinozaura.

27.08.2021 17:25
46.3
pieprz99
13
Konsul

ewolucja ;D

07.04.2021 12:06
47
2
odpowiedz
1 odpowiedź
kotorka
1
Junior

To coś nie ma nic wspólnego z Gothiciem.
Komercyjny silnik graficzny, muzyka wogle nie w klimacie, sterowanie, walka - tragedia.

20.06.2021 13:53
47.1
kacyk71
58
Konsul

No tak bo już grałeś w pełną grę a nie demko które miało tylko na celu sprawdzić czy będą chętni w ogóle zagrać.

16.07.2021 12:30
48
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1362366
1
Legionista

Żeby nie było tak chorego stopnia trudności jak w Gothic2. Żeby znowu niebyło tak że wilk cię poniża jak jakiegoś chłopa ze wsi. Dojerzdza cię jak jak dziką świnie taki wilk jeden z drugim, jak masz zbroje i miecz. To ciekawe jak sprowokujesz owce?. Ładnie musi. Pewnie trochę słabsza od smoka.

post wyedytowany przez Admina 2021-07-16 12:56:08
27.08.2021 17:23
48.1
pieprz99
13
Konsul

lol, no i właśnie, zrobić grę dla fanów gothica z wymagającą walka czy zrobić samograja dla casuali. Albo jedni będą narzekać albo drudzy.

28.08.2021 23:29
Sevek007
😉
48.2
Sevek007
48
Konsul

tak dojerzdza że nie masz szans

28.08.2021 23:42
49
1
odpowiedz
Lolek1990
2
Pretorianin

Czekam na ten tytuł aby się pośmiać po premierze, spodziewam się czegoś w rodzaju Arcania tylko jajca będą większe.

01.09.2021 14:25
50
odpowiedz
2 odpowiedzi
Martin von Carstein
43
Centurion

Szanowni Psychofani,

Pragnę zauważyć, że z myślą o was studio Piranha wydaje co kilka lat kolejne gothicopodobne tytuły. Riseny i Elexy.
Wyniki ich sprzedaży mówią same za siebie. Psychofanów jest ledwie garstka, a od pierwszego Gothica minęło dwadzieścia lat. W tym czasie wyszło multum innych rpgów jak choćby nasze "Wiedźminy".
Oczekiwania graczy uległy zmianie i nie da się już ich oczarować starym gothiciem, który cieszy już tylko kilka tysięcy "dziadków" z Niemiec, Rosji i Polski. Gra musi iść z duchem czasu i dostosować się do światowych trendów... inaczej będzie to taki Risen, na którego prychają nawet gothicowi wyjadacze.

Sam klasycznego gothica już nie odpalam. Za bardzo się zestarzał. Wolę nie psuć wspomnień.

01.09.2021 15:05
Wiedźmin
50.1
Wiedźmin
7
Generał

Obecne trendy to bliźniacze nudne klony, które prowadzą bezmózgie zombie na smyczy. Użycie choć raz mózgu byłoby zbyt dużym wysiłkiem. Takie mamy obecne standarty w popularnych grach. Niczym nie różniące się gry od siebie niczym odmóżdżacze Marvela często kilkadziesiąt razy prostsze od gier z lat 80' czy 90'.

Riseny i Elexy nie są tym samym co Gothic 1/2.
Piranha produkowała co raz słabsze gry, gdy Gothic 1 i 2 potrafiły wyróżnić się jako jedyne z ich gier mimo swej prostoty na tle gier RPG znanych wcześniej. Jako RPG G2NK na modach Returning 2.0 (2017) + Alternative Balance (2021) jest lepszy niemal pod każdym względem od skrajnie casualowego i jednowymiarowego Wiedźmina 3, który jest niemalże grą akcji i mało co oferuje względem mechaniki co idzie zrobić.

Obecne trendy - im coś prostsze i głupsze tym lepsza sprzedaż. Branża mogła 20 lat temu iść w przeciwnym kierunku i nie dostosować się do najsłabszych i najmniej wymagających graczy, a zadecydowała za nich kasa. Więc zamiast rozbudowywać gry zaczęli upraszczać.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-09-01 15:09:23
01.09.2021 18:17
domino310
50.2
domino310
85
Bastard Rycerski

A czym jest uniwersum Gothica bez tej całej drewnianej otoczki, klimatu oraz wyższego poziomu trudności? Według mnie niczym niewyróżniającym się światem fantasy na tle innych na rynku. Po co więc robić z tej marki klona innych gier jak równie dobrze mogą zrobić coś nowego, a przynajmniej pod nową nazwą.
Co od sprzedaży gier PB to nie ma tragedii, bo nikt im pieniędzy na kolejne gry by nie dawał.
Gier nie robi się z sentymentu, dla fanów tylko dla kasy.

04.09.2021 21:15
dzl
😜
51
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
dzl
66
You Gain Brouzouf
Image

Tak tutaj niektórych widzę.

04.09.2021 21:55
Knightyy
😐
51.1
1
Knightyy
2
Centurion

A potem zdziwienie czemu każda gra po Gothic 3 okazała się crapem... w najlepszym przypadku średniakiem : <

08.09.2021 20:33
51.2
Arystov
0
Junior

Widzę że nie ogarniasz tego co połowa tutaj piszę. Odpalając nową gre w gothic 1 na start dostajesz bohatera który jest bezczelny, charyzmatyczny i ma bardzo cięty i lekceważący język. Dodatkowo dostajesz od razu wpierdol i twoim oczom ukazuję się świat depresyjny, ponury i groźny. Muzyka, kolorystyka, postacie, dialogi podkreślają że trafiłeś do "piekła" z którego masz ochote od razu uciec tak jak sam bezi. W demo remeka dostajesz lalusia który boi sie wszystkiego z charyzmą ma tyle wspólnego co ja z czeskim baletem a o ciętym języku i sarkastycznym humorze nawet nie wspomnę. Świat jest bajkowy i kolorowy porównywany z krew i wino W3. Może im się to udać i licze na nich z całych sił bo chciałbym w to zagrać ciesząc na nowo morde. Ale nie można poprawiać ideału.

08.09.2021 20:36
dzl
51.3
dzl
66
You Gain Brouzouf
08.09.2021 23:44
51.4
boy3
75
Senator

Szkoda strzępić ryja, niektórzy i tak nie zrozumieją

09.09.2021 09:53
52
odpowiedz
Lolek1990
2
Pretorianin

Jeżeli ta gra w ogóle wyjdzie to będzie ona wyglądała tak, że nie będę umieli zrobić na nowym silniku wielu pomniejszych elementów jak telekineza dzięki której można przenosić przedmioty albo świątynia śniącego będzie wykastrowana z takich elementów jak pułapki czy też strzelenie w przełącznik na ścianie aby jakieś drzwi się otworzyły. Wiele zadań zostanie też zmienionych bo ich mechanicznie nie będą umieli zrobić obstawiam, że misja z kamieniami ogniskującymi albo Ulu-Mulu będzie wyglądać inaczej.

09.09.2021 10:48
Szpieg
😂
53
odpowiedz
Szpieg
2
Legionista
8.5

Większość psychofanów Gothica jest wzburzona. Tak źle, a tak niedobrze. Jak chcecie, to Todd Howard nauczy wydawcę Gothic Remake jak sobie radzić z niezadowolonym graczem i dostaniecie to samo, tylko z możliwością łowienia ryb.

19.09.2021 19:20
📄
54
odpowiedz
k_20
14
Centurion

Czekałem i bardzo liczyłem na pokazanie nowych informacji o Gothic Remake na konferencji THQ Nordic z okazji 10tych urodzin. Zawiodłem się, ale z drugiej strony trochę sobie myślałem o całej serii i czego bym oczekiwał, nie tylko od pierwszej części ale i drugim i trzecim remaku.
Rozpiszę się trochę o każdej po kolei. Postaram się chociaż ogólnie napisać o kilku kwestiach. Nie będę ukrywał, że jestem fanem serii Gothic. Jednak mimo, że "demo" mi nie przypadło do gustu, to czekam i kibicuje. Jak ktoś tu wejdzie i przeczyta całość to chętnie podyskutuję z innymi co myślą o tym wszystkim.

GOTHIC REMAKE
Grafika: Nie oczekuję super grafiki z najnowszymi bajerami jak ray tracing. Chciałbym po prostu dobrą, ładną grafikę. Mroczną, z ciemnymi, szarymi, wyblakłymi odcieniami kolorów, nie taką jak nam pokazali gdzie wszystko świeciło się jak psu jajca. Za to najnowsze screeny, pokazują już potencjał. Generalnie grafika, bez tego całego świecenia się jest ok. Nie podoba mi się np. podświetlanie przedmiotów czy twarz beziego.
Lokacje: Jestem za powiększeniem znanych nam lokacji, przebudową a nawet dodaniem nowych. Większy plac wymian, z budynkami, i windami i tak dalej? SUPER. Wszędzie ruiny, kolumny i tak dalej, jakbyśmy byli na greckiej wyspie, NIE. Samo to wielkie "coś" z Beliarem, nie podobało mi się. Nie mam nic przeciwko powiększeniu terenów jak lasy w drodze do obozu bagiennego. Przerobienie ruin gdzie jest kamień ogniskujący. Większy stary obóz. Zagospodarowanie znanych lokacji, które były ale mało znaczące, dodać im jakieś notki/księgi czy jakieś zadania związanego z nimi. Dodanie nowych lokacji, nie mam nic przeciwko zwiększeniu kolonii karnej, ale nie robić z tego wielkiego sandboxa. Powiększenie znanych lokacji jest na plus. Taki plac wymian, powinien pokazywać rozmach handlu z królem i wymianą towarów za rude. Wielka brama na początku itd.
Fabuła: Chciałbym żeby trzymali się jak najbardziej oryginałowi, bo moim zdaniem to kawał dobrej fabuły. (Początek z dema, z wybuchami, zębaczami i tym gadaniem beziego, zmieńcie to na klasyczny początek, bo ten to tragedia) Nie mam nic przeciwko na rozpisaniu na nowo zadań, powiększeniem ich czy rozbudowie. Dodaniem nowych bohaterów i stworzeniem nowych zadań. Chciałbym klasyczne jedno zakończenie, co nie znaczy że nie chcę wyborów i konsekwencji. Główne zakończenie jedno, jednak wiele mniejszych zależących od naszych czynów. Kogoś zabijamy to w drugiej części się nie pojawia, kogoś oszczędzimy to później coś tam, coś zrobimy tak to będzie później tak a nie tak itd. Jestem jak najbardziej otwarty na zmiany, jednak nie przebudowa całej fabuły i zrobieniem po prostu nowej gry ale o nazwie Gothic Remake.
Walka i inne: Animacje były moim zdaniem ok. Jestem za dodaniem tarcz i hełmów. Minimapa do wyrzucenia (Ewentualnie jak zakupimy mape to pokazywać mniej więcej obszar zadania, ale bez pytajników itd). Znajdzki w postaci notatek i ksiąg, jestem za, ale nie inne. Konsekwencje wyborów tak, ale jedno zakończenie główne. System walki miał potencjał. Walka z człowiekiem była interesująca, za to z potworami, i to większą ilością już nie. Ktoś wyżej wspomniał o koniach, moim zdaniem NIE, ewentualnie zrobić stajnie w obozie starym i przy kopalni, że niby one transportują wozy z rudą do placu wymian itp. Relacje z naszymi bliskimi znajomymi, rozpisać to jeszcze lepiej, żebyśmy poczuli że stają się oni naszymi przyjaciółmi. Zrobić znów "żyjący" świat (pozór jego) i wiele interaktywnych rzeczy.
Mody: Chciałbym żeby twórcy stworzyli narzędzia dla moderów, żeby tak jak oryginał, tak do remaku były tworzone świetne fabularne mody, czy nawet stworzenie multi.
Pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, ale ogólnie opisałem jak to by wyglądało z mojej perspektywy dobrze. Teaser gry mi nie przypadł do gustu, ale widzę szanse na zrobienie czegoś choć dobrze.

GOTHIC 2 / G2: NOC KRUKA.
Wszystko to samo jak w remaku pierwszej części. Trzymanie się fabuły z oryginału, oczywiście z przerobieniem, rozbudową i dodaniem nowych elementów. (Nowe misje i nowi bohaterowie). Powiększenie Khorinis i okolicznych terenów. Dodaniem nowych lokacji i rozbudowa starych. Końcówka gry, zbieranie drużyny, tych których nie zabierzmy nie wystąpią w G3, tak jak to było, nie braliśmy postaci X a ona i tak pojawia się w G3 i tak jakbyśmy ją zabrali. (Chyba, że jakoś to fabularnie wytłumaczyć, bo chyba na tratwach nie przypłynęli.) Dalej stworzyć dobre relacje z naszymi towarzyszami i może dodanie nowych postaci żeńskich? Ja byłbym na tak. I dochodzimy do...

GOTHIC 3 REMAKE
Zacznę od budowy świata, bo z jednej strony to był wielki, piękny stworzony świat, jednak nie do końca dobrze przemyślany. !!! Przede wszystkim na początek chciałbym aby wzięli pod uwagę wszystkie informacje, które zdobyliśmy grając w poprzednie części. Co mam na myśli? Dwa szybkie przykłady: Wielka bitwa na bagnach Varantu, między Varantem a Myrtaną. Gdzie te tereny? Pochodzenie Miltena, czyli Sendar, gdzie to jest? O co mi chodzi? O to, aby uwzględnili podane nam prędzej dane w projekcie świata. Od razu dodam, że chodzi mi też na przykład o stolice, gdzie jakiś port dla statków?
Fabuła, najważniejszy element. Jak lubię G3, to jednak chciałbym aby mocno ją przebudowali. Wojna z orkami? Ok super pomysł, praktycznie przegrana wojna, trzeba się odnaleźć w tym dziwnym nowym środowisku. Zabrali nam nagle statek piraci? Strasznie naciągane. Tyle nas było na statku i nagle do Ardei wchodzi nas kilku, a reszta "Ok, to elo, spadam do Nordmaru a ja lecę na Varant, dzięki za podwózkę." Powinni zrobić coś w stylu rozbicia obozu nie daleko Ardei, jedna grupa idzie druga zostaje. Na miejscu lub po drodze spotkać wisielców (jak w W3), na pół spaloną osadę z orkami i niewolnikami. Zanim zacznę o głównym wątku to jeszcze wspomnę o tworzeniu świata. Wielka wojna z orkami, gdzie jakieś ślady walki? Chciałbym żeby zrobili jak w Wiedźminie w pierwszej lokacji, pole po bitwie, ciała paladynów, orków i tak dalej. Pokazać, że ta wojna miała miejsce, była długa i krwawa. W osadach zrobić zagrody z świniami, a w korycie zwłoki jakiegoś na pół zjedzonego paladyna. Droga z wisielcami, jakiś masowy grób. Orków podzielić na tych co nie gadają po ludzku i tych bardziej inteligentnych, co gadają łamaną mową. Główny wątek misje "ZNAJDZ XARDASA" i "CO DALEJ?" Misja odnalezienia starca i misja w której musimy podjąć decyzje co dalej. Przystać na okupację orkową, stanąć na czele rebelii czy może przejść bokiem i się nie angażować? Nie podoba mi się odbijanie w pojedynkę każdego miasta. Zrobić ciekawe misję, które skończy się bitwą na jakimś polu (Coś jak w Assasynach, bitwy), gdzie będą ludzi z orkami walczyć. Nie podobało mi się w oryginale rozmowy z bogami i zależnie po której stronie to "Zabij wszystkich". Moim zdaniem ciekawszym pomysłem było by stworzenie jednego głównego zakończenia i wiele zakończeń (Tak jak jest teraz w G3) dotyczących sytuacji politycznej na kontynencie i zakończeń dotyczących ważniejszych osobach. Pomysł z artefaktami, których szukają orkowie, może być ciekawy. Tłumaczę jak ja to widzę, zakończenie G3 i wstęp do G4:

Xardas opowiada nam że nieznane krainy, które wszyscy uważają za niekończące się pasmo gór to tak naprawdę potężna iluzja, stworzona z magii, której nikt nie zna. Dzięki pradawnym artefaktom, można zdjąć tą iluzje, i ruszyć ku nieznanym krainą, w góry, które coś w sobie ukrywają. Zdobywamy te artefakty, z wykopalisk orkowych ale i od przywódców (ciekawe misję nie kończenie: zabij wszystkich). Wraz z Xardasem niszczycie iluzję i ruszacie wgłęb nieznanych krain. (Może to być epilog G3 albo wstęp fabularny G4). Podróż trwa wiele, wiele dni, w końcu docieracie do wielkiego pradawnego miasta, ruin identycznych jak w G2:NK. Znajdują się tam teleporty, jedne zniszczone, inne uśpione. Xardas otwiera największy i przechodzicie przez niego. Docieracie do wnętrza świątyni, wychodzicie i waszym oczom objawia się wielkie tereny, na końcu których widać morze. Drugi koniec kontynentu. Reszta w opisie G4.
Jedno zakończenie z wieloma pobocznymi czyli kto wygrał wojnę, kto żyje kto zginął itd tylko nie takie Milten osiedlił się tam i do końca swych dni tam żył. Po prostu się tam osiedlił, aby móc wykorzystać ich w kolejnych częściach.
Inne sprawy, w G3 można by dodać wierzchowce. Gothic 3 jest fajny, ale liczyłbym na wielką przebudowę.

GOTHIC 4
Znajdujemy się w obcej krainie. Okazuję się, że to ta pradawna cywilizacja. (Może to byłby dobry moment dodać Elfy? Według mnie to dobry i nie dobry pomysł.) Miasta wyglądające jak ruiny w G2NK, ludzie pałający się dziwną nieznaną magią i wyglądający jak tubylcy, dzidy itp (Kolor skóry mieszany, bo to nie ważne). Tereny? Bagna i dżungle, klimat tropikalny. Okazało się ze zdjęcie iluzji uwolniło pradawne zło, które niegdyś doprowadziło do zniszczenia większości tej cywilizacji. Lata temu najwięksi magowie stworzyli tą iluzje i zatrzymali nadciągający koniec. Jednak mimo, że armia ciemności została powstrzymana, zostawiła za sobą nieznane choróbsko, które powoli wykańczało pradawną cywilizacje. Teraz na nowo powróciło zagrożenie ze strony armii jak i nieznanej choroby. Teren podzielić na dżungle tropikalną przechodzącą w spalone ziemie, lawa, zaschnięta, pustynia, spalone wszystkie tereny, które były zniszczone przez armie ciemności.(Nie koniecznie orkowie, może wmyślać jakieś inne stwory) Na końcu walka z jakimś wysłannikiem Beliara, którego nie da się zabić bez czegoś tam, ale zabijając go samemu się ginie. Na końcu go zabijamy, scena w której nagle upadamy na kolana, patrzymy na ręce i zastygamy (zamieniamy się w posąg). Bezimienny ratuje świat, tym razem cały. Koniec historii. Filmik jakiś po napisach jak ludzie z "starego kontynentu" przeszli przez portal i budują swoje miasta obok pradawnej cywilizacji, w zgodzie, wymieniając się technologią itd. Można dodać że ludzie zbudowali wielki mur, oddzielając zniszczone ziemie i posąg bezimiennego od reszty krainy. Wiele lat później. Zrobić filmik jak leci kamera przenika przez ten mur, wchodzi do świątyni gdzie jest posag, przejście na twarz bezimiennego i nagle pęka i wylatuje jakieś światło i koniec. Mają motyw na G5 ale i fajne mroczne zakończenie.

KONIEC
Tak bym to widział mnie więcej, starałem się chociaż trochę składnie i ładnie to napisać, za błędy przepraszam. Jak ktoś to całe przeczyta to szacun! :D
Zapraszam do dyskusji, co o tym myślicie.

19.09.2021 20:56
55
odpowiedz
Draxar
10
Legionista
10

Co tu za jakieś dziwne pokrzywdzone dzieci się tu wypowiadają.
Gothic był grą kultową jak na swoje czasy i tego nie można mu odbierać. Teraz tworzy się gra z dużą ilością elementów, skomplikowaną grafiką. Nie jak kiedyś płaską teksturą trawy i wielkie zachwyty ułomnych. Idźmy za postępem i w dużej mierze gra zapowiada się nieźle. Trzeba być idiotą by nie zauważyć ogromu pracy jaką wkładają informatycy z tego studia. Dajmy więc szansę grze. Niech twórcy to skończą i nawet jeśli skopią niektóre elementy pancerza czy ścierwojada to chyba to już nie taka tragedia. Przypomnę, że ciężki pancerz strażnika z jedynki też nie budził dobrego wrażenia, był słaby. Tu na przykład zębacz i podczas walki i spoczynku wygląda naprawdę jakby żył i to powinno się podobać. W jedynce zębacze stały i się nie ruszały, a idioci się cieszą. Związku z czym apeluję o ogarnięcie się bo nie wiele potrzeba temu studiu by przebił dobrego Gothica.

Gra Gothic Remake | PC