Jeśli nie widać różnicy...
Proszę czytajcie uważnie ze zrozumieniem:
Największą nowością, jaką zaoferuje nam Sony, są adaptacyjne triggery, które według VGC będą oferować różne poziomy oporu, aby gracze doznali bardziej realistycznych wrażeń z rozgrywki. Przykładowo podczas strzelania z łuku, opór na przycisku będzie rósł wraz z napięciem cięciwy. Prawdopodobnie będzie tak to wyglądać również w przypadku analogów, gdy nasza postać poruszać się będzie w trudnym terenie takim jak piasek czy błoto. Doświadczymy tego także w momencie, gdy przeniesiemy się do pojazdów i będziemy przemierzać bezkresy Syberii w Spintires: MudRunner lub rywalizować z przeciwnikami na torze w Gran Turismo Sport.
To jest pierwszy nowość. Może w końcu będzie miał coś, czego brakowało dla gry wyścigowe i inne. Drugi prawdopodobnie nowość jest to, że pad MOŻE będzie miał mały ekranik dotykowy, który zastępuje "Touchpad" z DualShock 4. Może mieć wyświetlanie obrazek dla dodatkowe informacji i funkcji, a nie tylko dotykanie. Coś na wzór 3DS.
Takie niewielkie zmiany, a jednak mogą robić ogromne różnicy dla przyszłych gier (nie wszystkie).
[*] - R.I.P. światełko ;(
Szkoda mi go troszkę, wystarczyło przecież dać możliwość wyłączania go i byłoby super. Ewentualnie żeby wiedziało jak się zachowywać i kiedy być aktywnym.
Dzięki niemu kontroler wyglądał epicko, majestatycznie i na bogato! Prestiż bił od niego niesamowicie ;]
Ta barwa niebieskiego była trafnie dobrana. Obecnie od razu ten kolor dobrze się kojarzy. Był naprawdę bardzo ładny.
Słabo, praktycznie stanowi to krok wstecz.
Ja tam je lubiłem <3!
Byłoby spoko gdyby pad od PS4 był kompatybilny z PS5 no ale przecież dodatkowe pieniądze za akcesoria i peryferia nie zarobią się same :(
coś nie tak z tym brakiem lighbar'a. ps5 ma wspierac psvr, a ta technologia opiera sie właśnie na detekcji swiatła. DS5 byłby w takim wypadku niekompatybilny z VR. Zapewne będzie podświetlony front touch pada
Po przeczytaniu komentarzy doszedłem do wniosku, że jednak dla ludzi ważniejsze jest żeby pad miał kształt banana albo arbuza i żeby światełko świeciło, bo to czy się da celować, czy d-pad się wciska zawsze w tę stronę, w którą chcę i czy na jednej baterii można grać 20h czy 2h, to to nie ma żadnego znaczenia. O ja naiwny!
A i jeszcze, że mam dłonie z drewna, bo mnie nie bolą nawet po kilku godzinach grania na tym kretyńskim 'padlecie' od Wii U, a innych to już na sam widok zaczynają pobolewać.
Pewnie diabeł tkwi w szczegółach tak jak pomiędzy DS2 i 3. Pewnie zmienią materiały, może usuną to nikomu niepotrzebne światełko no i dobrze by było zmodyfikować ten panel dotykowy na "prawdziwy panel dotykowy".
Dużych różnic nie ma (przynajmniej wizualnych), ale poprzedni kontroler wytrzymał 3 generacje bez większych zmian więc to w sumie nic nowego.
Gdzie wy na podstawie tego obrazka widzicie większe triggery? Ich w ogóle tam nie widać
No i spoko. Przydałoby się tylko ładowanie bezprzewodowe, reszta może zostać jak była.
Widzę USB typu C i większe triggery a poza tym wizualnie to co ja mogę na tej podstawie powiedzieć. Na pewno musi być o wieeeeeele mocniejsza bateria, bo w ps4 to był śmiech na sali i analogi wykonane z solidnego materiału. W tej kwestii mogą się uczyć od M$.
„ Alternatywną wersją miejsca prezentacji nowej konsoli są targi E3 (tak jak to było w przypadku PS4)”
W sumie się zgadza ale pierwsze ujawnienie nowej konsoli, specyfikacja sprzętowa, jak i gier startowych była parę miesięcy wcześniej na PSMeeting. Na E3 pokazali już cały wygląd konsoli ale niczego nowego nie było.
Widzę że nie ma tego wzgórka pod światełkiem co oznacza że może stracić wiele na wygodzie.
Albo dali patent ze wstępnym nie potwierdzonym obrazkiem, bo w teorii nie muszą tego robić składając wniosek patentowy
Czyli co będzie miał większą baterię bo ma chyba zawsze to 1000
Mnie się tam podoba świecący pasek na padzie i szkoda, że go nie będzie :P
Mniejsze analogi? Super! Większe, adaptacyjne triggery? Ciekawy jestem, czy poczuję różnicę ;) Mocniejsza bateria też się przyda, bo ekran dotykowy (od góry) na rysunku wydaje się większy od tego, który mamy w DualShock4, więc może przyda się do czegoś więcej niż skrót do mapy/ekwipunku lub pisanie.
Czyli kilka usprawnień i parę nowych ficzerów, no fajnie.. Ale czy na pewno? Po kiego grzyba te zbędne touchpady? Ten głośnik i inny szit? Przez to Pad kosztuje majątek. I czemu do jasnej ciasnej pad z Ps4 Nie może być kompatybilny z ps5?.
Jakoś na Xboxie bez tych zbędnych funkcji w gry gra się równie przyjemnie, do tego kontrolery są tańsze i te z Xo będą działać na nowej konsoli. Jak się chce to się da.
Shame on you $ony
tak czytam komentarze to chyba jestem z niewielu osób której podobało się podświetlenie na padach. Dobre do gry we dwójkę np. w Overcooked. Ja jestem tym niebieskim bo mam niebieskie światełko a dziewczyna tym pomarańczowym. Odłożę pada to dalej wiem który jest mój. Brakowało opcji wyłączenia bo w singlu to światełko tylko fajnie wyglądało w God of War III, kiedy razem ze zmianą broni Kratosa zmieniało się podświetlenie :D
Ma trochę okrągłe kształty, ale wygląda na to że jest też trochę grubszy czyli możliwe że będzie trochę cięższy. Mi się podoba
Widać że motto Sony to "Nie naprawiać tego co nie jest zepsute"
Ciekawe czy będą też kierować się tą logiką z samym pudełkiem
Ładnie Sony musiało wydać na marketing skoro co dzień quasi reklama ich produktów... Już niedługo strach będzie zaglądać do lodówki aby nie widzieć newsów o Playstation 5 ...
Czy tylko mnie irytuje w DSie fakt że opiera się na triggerach co powoduje przypadkowe wduszanie ich przy każdym odłożeniu na stolik? Miałem nadzieję że to zmienią m a tu widać jeszcze większe triggery ehh
Ja to bym chciał aby kupując grę można było zakupić sam tryb dla pojedynczego gracza lub sam tryb multiplayer w odpowiednio niższych cenach :D
Jeśli nie widać różnicy... po co przepłacać?
Mi tam wystarczy mocniejsza bateria.
Zmniejszyli analogi, większe tiggery i panel dotykowy, światełko jest zlikwidowane całkowicie moim zdaniem było zbędne acz kolwiek uważam że powinni dać opcję wyłączania go kto chce.Caly pad masywniejszy widać poszli w stronę xboxa i dobrze bo ten pad od ps4 to jak zabawka.Ogólnie pewnie musial i tak być wiekszy żeby zmieścić większa baterię. JA JUŻ CZEKAM NA PS5 Z NIECIERPLIWOŚCIĄ I MAM ROK przerwy od konsoli aż do nowej premiery
Zrobienie dobrego pada jest proste jak budowa cepa.
1. Kształt jest sprawdzony, chyba mało osób narzeka.
2. Dobry d-pad skopiować od Nintendo, tak żeby nie naruszyć patentów.
3. Precyzyjne gałki analogowe i R2/L2 na potencjometrach.
4. Wytrzymałość, bo ludzie nie szanują niczego.
5. Pojemna bateria, żeby nie trzeba było ładować w połowie sesji w God of War.
Tyle. Koło na nowo chcą wynaleźć, panele, światełka, duperele nikomu do niczego nie potrzebne.
Oby byl lzejszy i poreczniejszy. Dualshock 4 to najgorszy pad obecnej generacji. Ogolnie to Peesczworka raczej sie u mnie kurzy. Exy lepsze ma Nintendo a w multiplatformy wole na Xie/PC z Xowym padem. I wygoda pada jest tu jednym z czynnikow.