Wiemy jak będzie wyglądał DualShock 5 – pad do PS5
Pewnie diabeł tkwi w szczegółach tak jak pomiędzy DS2 i 3. Pewnie zmienią materiały, może usuną to nikomu niepotrzebne światełko no i dobrze by było zmodyfikować ten panel dotykowy na "prawdziwy panel dotykowy".
Grasz w fife z kumplem idziecie na fajka, wracacie Ty jesteś "czerwony", ziomek "niebieski". Bez kolorków trza chodzić po opcjach...
Dużych różnic nie ma (przynajmniej wizualnych), ale poprzedni kontroler wytrzymał 3 generacje bez większych zmian więc to w sumie nic nowego.
Gdzie wy na podstawie tego obrazka widzicie większe triggery? Ich w ogóle tam nie widać
No i spoko. Przydałoby się tylko ładowanie bezprzewodowe, reszta może zostać jak była.
Jeśli nie widać różnicy... po co przepłacać?
Mi tam wystarczy mocniejsza bateria.
Zmniejszyli analogi, większe tiggery i panel dotykowy, światełko jest zlikwidowane całkowicie moim zdaniem było zbędne acz kolwiek uważam że powinni dać opcję wyłączania go kto chce.Caly pad masywniejszy widać poszli w stronę xboxa i dobrze bo ten pad od ps4 to jak zabawka.Ogólnie pewnie musial i tak być wiekszy żeby zmieścić większa baterię. JA JUŻ CZEKAM NA PS5 Z NIECIERPLIWOŚCIĄ I MAM ROK przerwy od konsoli aż do nowej premiery
Też uważam że z takimi zmianami poszliby w dobrą stronę, sam kształt DS4 jest bardzo dobry jedynie przyciski, triggery wydają się dość przeciętne. Krzyżak i czułość analogów w DS4 jest super. Brak światełka duży plus choć pewnie ekran będzie się świecił oby nie jak choinka.
Te światełko było potrzebne do korzystania z gogli VR, ale mogli dać opcję jego wyłączenia dla osób, które nie posiadają tych gogli. PS5 ma być kompatybilne z VR pierwszej generacji, tak więc nie wiem czy te światełko zniknie z kontrolera. Możliwe, że znaleźli inne rozwiązanie, żeby kamerka widziała kontroler.
Byłoby spoko gdyby pad od PS4 był kompatybilny z PS5 no ale przecież dodatkowe pieniądze za akcesoria i peryferia nie zarobią się same :(
Widzę USB typu C i większe triggery a poza tym wizualnie to co ja mogę na tej podstawie powiedzieć. Na pewno musi być o wieeeeeele mocniejsza bateria, bo w ps4 to był śmiech na sali i analogi wykonane z solidnego materiału. W tej kwestii mogą się uczyć od M$.
Jeśli nie widać różnicy...
Proszę czytajcie uważnie ze zrozumieniem:
Największą nowością, jaką zaoferuje nam Sony, są adaptacyjne triggery, które według VGC będą oferować różne poziomy oporu, aby gracze doznali bardziej realistycznych wrażeń z rozgrywki. Przykładowo podczas strzelania z łuku, opór na przycisku będzie rósł wraz z napięciem cięciwy. Prawdopodobnie będzie tak to wyglądać również w przypadku analogów, gdy nasza postać poruszać się będzie w trudnym terenie takim jak piasek czy błoto. Doświadczymy tego także w momencie, gdy przeniesiemy się do pojazdów i będziemy przemierzać bezkresy Syberii w Spintires: MudRunner lub rywalizować z przeciwnikami na torze w Gran Turismo Sport.
To jest pierwszy nowość. Może w końcu będzie miał coś, czego brakowało dla gry wyścigowe i inne. Drugi prawdopodobnie nowość jest to, że pad MOŻE będzie miał mały ekranik dotykowy, który zastępuje "Touchpad" z DualShock 4. Może mieć wyświetlanie obrazek dla dodatkowe informacji i funkcji, a nie tylko dotykanie. Coś na wzór 3DS.
Takie niewielkie zmiany, a jednak mogą robić ogromne różnicy dla przyszłych gier (nie wszystkie).
Raczej taki ekran drastycznie zmniejszyłby czas działania na baterii, a funkcjonalność takiego rozwiązania jest dość wątpliwa, bo trzeba byłoby odrywać wzrok od akcji na monitorze, żeby zobaczyć coś na padzie, imo niezbyt praktyczne.
Co ci tu nie pasuje? xD
Światełka na które narzekało sporo graczy nie ma, touchpad musiał zostać, skoro gra ma wspierać gry z PS4 bo w takim inFamous Second Son używa się go w QTE, nie grałem w za wiele gier na PS4 ale wiem że są które z tego korzystają.
Poza tym cała reszta raczej na plus, bo nie wiele się różni od pada PS4 (chociaż imo lepszy od XONE) i triggery wydają się na duży plus, bo mimo tego że PS4 ma usprawione względem PS3 to i tak przy padzie od XONE są biedne.
„ Alternatywną wersją miejsca prezentacji nowej konsoli są targi E3 (tak jak to było w przypadku PS4)”
W sumie się zgadza ale pierwsze ujawnienie nowej konsoli, specyfikacja sprzętowa, jak i gier startowych była parę miesięcy wcześniej na PSMeeting. Na E3 pokazali już cały wygląd konsoli ale niczego nowego nie było.
Zrobienie dobrego pada jest proste jak budowa cepa.
1. Kształt jest sprawdzony, chyba mało osób narzeka.
2. Dobry d-pad skopiować od Nintendo, tak żeby nie naruszyć patentów.
3. Precyzyjne gałki analogowe i R2/L2 na potencjometrach.
4. Wytrzymałość, bo ludzie nie szanują niczego.
5. Pojemna bateria, żeby nie trzeba było ładować w połowie sesji w God of War.
Tyle. Koło na nowo chcą wynaleźć, panele, światełka, duperele nikomu do niczego nie potrzebne.
Który kształt jest sprawdzony? Ten z Xboxa One czy ten z PS4? Akurat jeżeli chodzi o kształt to istnieją dwie różne koncepcje i obie mają swoich zwolenników. Ja wolałbym bardziej pad w stylu Xboxa.
Ja tam lubie Pady od XONE bardziej od PS4. Ale jako konsole to PS lepszy od XBOXA dla mnie. Z kolei jeśli chodzi o gry luźniejsze to Nintendo wii bo większość gier jest ruchowych a ja lubię sobie pomachać rękami. :) swojego czasu tyle grałem na wii (wii sportu i gra w której bijesz się Pałką) że ręka odmawiała posłuszeństwa na dwa dni. Okropnie bolało. Mimo to grałem dalej i dalej XD poprostu uwielbiałem tą grę. Taka namiastka VR i walki wręcz. A wii tak potaniało że za te 200zł. Miałem z tym chyba najwiecej frajdy jeśli chodzi o konsole :) Pad od PS5 się prawie nie zmienił w porównaniu do PS4. Podobnie jak PS1 Dualshock i PS2. I PS2 i PS3 :) te pady są identyczne tyle ze wiadomo PS3 bezprzewodowy. Pad od PS3 był za mały
Pilav -> Ciężko żebyś miał w PS5 pada z XB... Kształt jest rzeczą drugorzędną, jeżeli dowalą tonę niepotrzebnego badziewia i bateryjka padnie po 3h grania.
Pad od PS5 się prawie nie zmienił w porównaniu do PS4. Podobnie jak PS1 Dualshock i PS2. I PS2 i PS3 :) te pady są identyczne tyle ze wiadomo PS3 bezprzewodowy. Pad od PS3 był za mały
Oprócz tych obrazków nic jeszcze nie wiemy o nowym DS.
Co do zmian pomiędzy DS, to to, że wyglądają podobnie to nie znaczy, że nie było w nich zmian.
No wiadomo że było to robione od nowa. Ale pewnie uznali ze ten kształt jest odpowiedni i nie ma co zmieniać dużo. Wiec w środku pad wyglada inaczej i pewnie ma dodatkowe czujniki itd.
Ciężko żebyś miał w PS5 pada z XB...
I właśnie dlatego nie jest to proste jak budowa cepa, bo nie jest łatwo zerwać z tradycją.
Kształt jest rzeczą drugorzędną, jeżeli dowalą tonę niepotrzebnego badziewia i bateryjka padnie po 3h grania.
Kształt jest najważniejszy, bo wpływa na ergonomię. Do wszystkiego można się przyzwyczaić, ja się już przyzwyczaiłem do padów z Playstation, ale dużo wygodniejsze są dla mnie te od Xboxów. Dłonie znacznie mniej się męczą gdy dobrze leżą na padzie, a niestety na dual shockach nie przylegają w naturalny sposób. Sony robi te pady pod małe japońskie dłonie :/.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić, ja się już przyzwyczaiłem do padów z Playstation, ale dużo wygodniejsze są dla mnie te od Xboxów. Dłonie znacznie mniej się męczą gdy dobrze leżą na padzie, a niestety na dual shockach nie przylegają w naturalny sposób.
Ja mam dokładnie na odwrót. Kilka lat temu przyzwyczaiłem się jakoś do pada od X360, ale nadal mam te same problemy. Głównie przez kształt, przez który moje dłonie leżą na nim nienaturalnie, a to z klei powoduje, że po dłuższym czasie zaczynają mnie boleć i muszę robić przerwy. Z padami od PS2, PS3 i PS4 jak grałem u kumpla (sam PS4 nie posiadam) nigdy nie miałem takich problemów :D
Dlatego napisałem wcześniej, że obie koncepcje mają swoich zwolenników. Nie jest jednak prawdą, że mało osób narzeka. Oczekiwałbym od Sony jakiejś innowacji w tej kwestii. Nie muszą kopiować Xboxa. Mogą wymyślić jeszcze inny kształt, który będzie złotym środkiem.
O taki złoty środek bardzo ciężko. Moim zdaniem tylko by zepsuli odczucia graczom przyzwyczajonym do dualshocków i byłoby z tego więcej szkód, niż pożytku. To już lepiej nic nie zmieniać.
Panowie, jeżeli bolą was dłonie od grania na padzie (czy to tym od XB czy PS3-4) to udajcie się do specjalisty. Jak jest mowa o tym, że np. d-pad w padzie od XB360 jest fatalny, a ktoś mówi, że ważniejszy jest kształt, to nie mamy o czym mówić, bo dla mnie takie problemy to abstrakcja.
Co mi da specjalista, jak dłonie mam zdrowe? Prawa dłoń boli mnie kiedy gram dłużej na padzie od X360 w gry wyścigowe lub Fifę, gdzie praktycznie cały czas ma się wciśnięty prawy bumper. Pad od X360 to duży kloc i najwyraźniej moja prawa dłoń nie toleruje jego kształtu. Dziwne jest to, że w grach, które nie wymagają notorycznego wciskania prawego bumpera problem ten nie istnieje.
Z padami od PlayStation nigdy nie miałem takich problemów. Mogę grać godzinami i nigdy nic mnie nie bolało.
Widzę że nie ma tego wzgórka pod światełkiem co oznacza że może stracić wiele na wygodzie.
Albo dali patent ze wstępnym nie potwierdzonym obrazkiem, bo w teorii nie muszą tego robić składając wniosek patentowy
[*] - R.I.P. światełko ;(
Szkoda mi go troszkę, wystarczyło przecież dać możliwość wyłączania go i byłoby super. Ewentualnie żeby wiedziało jak się zachowywać i kiedy być aktywnym.
Dzięki niemu kontroler wyglądał epicko, majestatycznie i na bogato! Prestiż bił od niego niesamowicie ;]
Ta barwa niebieskiego była trafnie dobrana. Obecnie od razu ten kolor dobrze się kojarzy. Był naprawdę bardzo ładny.
Słabo, praktycznie stanowi to krok wstecz.
Ja tam je lubiłem <3!
coś nie tak z tym brakiem lighbar'a. ps5 ma wspierac psvr, a ta technologia opiera sie właśnie na detekcji swiatła. DS5 byłby w takim wypadku niekompatybilny z VR. Zapewne będzie podświetlony front touch pada
Czyli co będzie miał większą baterię bo ma chyba zawsze to 1000
Akurat pad DualShock 4 jest dla mnie wygodny i nie narzekam. Też dołączam do pytanie XoniC. :)
Trzymał, ale co chyba innego
Miałem okazję przez dłuższy czas korzystać z padów do Xboxa i PS4 i dla mnie oba są wygodne, może z minimalną przewagą DS właśnie. To naprawdę indywidualna sprawa i zawsze będą tacy, którym lepiej w ręce leży jeden pad, a innym drugi.
^ Prawda. Bo ludzie mają różne rozmiary, w tym ręce.
Oby byl lzejszy i poreczniejszy. Dualshock 4 to najgorszy pad obecnej generacji. Ogolnie to Peesczworka raczej sie u mnie kurzy. Exy lepsze ma Nintendo a w multiplatformy wole na Xie/PC z Xowym padem. I wygoda pada jest tu jednym z czynnikow.
Mnie się tam podoba świecący pasek na padzie i szkoda, że go nie będzie :P
Mniejsze analogi? Super! Większe, adaptacyjne triggery? Ciekawy jestem, czy poczuję różnicę ;) Mocniejsza bateria też się przyda, bo ekran dotykowy (od góry) na rysunku wydaje się większy od tego, który mamy w DualShock4, więc może przyda się do czegoś więcej niż skrót do mapy/ekwipunku lub pisanie.
Czyli kilka usprawnień i parę nowych ficzerów, no fajnie.. Ale czy na pewno? Po kiego grzyba te zbędne touchpady? Ten głośnik i inny szit? Przez to Pad kosztuje majątek. I czemu do jasnej ciasnej pad z Ps4 Nie może być kompatybilny z ps5?.
Jakoś na Xboxie bez tych zbędnych funkcji w gry gra się równie przyjemnie, do tego kontrolery są tańsze i te z Xo będą działać na nowej konsoli. Jak się chce to się da.
Shame on you $ony
tak czytam komentarze to chyba jestem z niewielu osób której podobało się podświetlenie na padach. Dobre do gry we dwójkę np. w Overcooked. Ja jestem tym niebieskim bo mam niebieskie światełko a dziewczyna tym pomarańczowym. Odłożę pada to dalej wiem który jest mój. Brakowało opcji wyłączenia bo w singlu to światełko tylko fajnie wyglądało w God of War III, kiedy razem ze zmianą broni Kratosa zmieniało się podświetlenie :D
Po przeczytaniu komentarzy doszedłem do wniosku, że jednak dla ludzi ważniejsze jest żeby pad miał kształt banana albo arbuza i żeby światełko świeciło, bo to czy się da celować, czy d-pad się wciska zawsze w tę stronę, w którą chcę i czy na jednej baterii można grać 20h czy 2h, to to nie ma żadnego znaczenia. O ja naiwny!
A i jeszcze, że mam dłonie z drewna, bo mnie nie bolą nawet po kilku godzinach grania na tym kretyńskim 'padlecie' od Wii U, a innych to już na sam widok zaczynają pobolewać.
Ma trochę okrągłe kształty, ale wygląda na to że jest też trochę grubszy czyli możliwe że będzie trochę cięższy. Mi się podoba
Widać że motto Sony to "Nie naprawiać tego co nie jest zepsute"
Ciekawe czy będą też kierować się tą logiką z samym pudełkiem
Ładnie Sony musiało wydać na marketing skoro co dzień quasi reklama ich produktów... Już niedługo strach będzie zaglądać do lodówki aby nie widzieć newsów o Playstation 5 ...
To aż strach pomyśleć ile zapłaciło CDPR za Wiedźmina, Cyberpunka i ile musi łożyć Kijowy Riws za njusy o tym, że się uśmiechnął, obudził, pojawił na jakimś spotkaniu o CP77 itp.
Czy tylko mnie irytuje w DSie fakt że opiera się na triggerach co powoduje przypadkowe wduszanie ich przy każdym odłożeniu na stolik? Miałem nadzieję że to zmienią m a tu widać jeszcze większe triggery ehh
I co, chciałbyś w samochodówki grać jak na klawiaturze - zerojedynkowo? Poza tym odkładasz pada na stół bez pauzowania gry?
Ja to bym chciał aby kupując grę można było zakupić sam tryb dla pojedynczego gracza lub sam tryb multiplayer w odpowiednio niższych cenach :D