Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Total War Saga Troy | PC

20.09.2019 15:10
1
1
M.F.
26
Centurion
9.0

Prezentuje się naprawdę ładnie i tematyka też dość ciekawa. Zagram na pewno.

21.09.2019 23:23
sasuke284
2
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
sasuke284
53
Fleshless

widząc po trailerach pewnie będzie tryb baśniowy jak w three kingdoms, mam nadzieje że będzie można wybrać sobie (tak jak w wspomnianej części) między trybem baśniowym a realistycznym bo jak wymuszą tryb baśniowy to se poczekam na kolejnego historycznego TW

23.09.2019 19:44
2.1
M.F.
26
Centurion

Moderzy wezmą się i za tę odsłonę, dam sobie rękę uciąć i wprowadzą historyczne wyposażenie i jednostki dla tego okresu... Ogólnie wolę historyczność w tego typu tytułach, ale i w "homerycką" wersję chętnie zagram:) Moja przygoda skończyła się na Attyli i widzę, że coś zrobili wreszcie z twarzami postaci. Wcześniej rozdziawiali paszcze, niczym pisklaki czekające na pokarm. W przybliżeniu mnie to denerwowało, bo nie zawsze było zsynchronizowane z okrzykami bitewnymi. I kto inny mógłby się wziąć za te gadki w szeregach, bo np. w Rome II, Grecy komicznie brzmieli podczas wygłaszania jakichś uwag z typowo brytyjskim akcentem. To bitwa, a nie konwersacja przy herbatce. Kartagińczycy i nacje wschodnie także mieli skopany akcent - raziło mnie to niesamowicie, bo godziło w klimat swoją sztucznością.

24.03.2020 19:13
2.2
ahafan
43
Centurion

Na Total War Blog w FAQ jeden z twórców odpowiedział na pytanie o obecność jakichś mitycznych stworzeń, że będą najbardziej znane z mitologii potwory i że znajdą się na polu walki. Można z tego domniemywać, że pewnie będzie taki tryb baśniowy jak w Three Kingdoms.

14.04.2020 18:57
2.3
M.F.
26
Centurion

Dla mnie seria Total War, to przede wszystkim strategie historyczne. No ale... :) ...tak mało jest mitologii greckiej w grach, że może to być nawet ciekawe:) Tylko żeby faktycznie dali 2 tryby do wyboru...

post wyedytowany przez M.F. 2020-04-14 18:57:44
27.09.2019 17:40
3
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
shelby2004
13
Legionista

No nie, pewnie kolejny TW z magią i etc. Ale wciąż mam nadzieję że zbliżające się w następnym roku 20 lecie serii przyniesie coś co pozamiata (osobiście chciałbym medievala lub XVI/XVII w.).

27.09.2019 18:35
3.1
zanonimizowany1037485
13
Konsul

Raczej nie wypuszczą 2 gier w tym samym roku. Zresztą po Troy pewnie będzie Warhammer 3, a dopiero potem kolejna duża historyczna część. Osobiście liczę na Empire 2, zaczynający się pod koniec XVI wieku a kończący się na wojnach napoleońskich.

01.10.2019 20:43
sasuke284
3.2
sasuke284
53
Fleshless

total war saga thrones of britannia nie miał magii w cale
three kingdoms miał ale była opcja wyłączenia jej, ba nawet dało sie nawet zmienić shader by gra wyglądała bardziej realistycznie, więc three kingdoms też był dosyć realistyczny
a w troy jest ta przychylność Bogów, mam nadzieje że też będzie opcja zmiany rozgrywki z baśniowej na historyczną (jak w three kingdoms) i ta przychylność Bogów będzie w rozgrywce baśniowej tylko

21.10.2019 13:30
3.3
M.F.
26
Centurion

@sasuke284 Nie wiem czy da się to wyłączyć, ale w tym przypadku nie miałoby to sensu i właśnie mogłoby zepsuć sens pierwotny gry. To tak jakby wyłączyć magię w Warhammer. To nie jest gra stricte historyczna jak wiele poprzednich części. Po screenach widać, że to wersja homerycka wojny trojańskiej, a tam występowały zjawiska nadprzyrodzone. Wyposażenie też wyprzedzało swoje czasy.
Osobiście wolałbym wersję historyczną przede wszystkim dlatego, gdyż nie lubię herosów rodem z Warhammer, gdzie pojedyncza postać wpada między wrogów i ich dziesiątkuje. Nie razi to u gabarytowych bestii, ale u jakiegoś pięknisia w lśniącej zbroi już tak. Zero przyjemności z oglądania takich starć, gdy normalnej postury heros, sam będąc otoczony, wybija dziesiątki żołnierzy. Zerowy poziom realizmu, to przesada jak dla mnie. Lepiej mi się taż ogląda starcia oddziałów w szykach bojowych. To wyróżniało tę serię, a teraz twórcy sami zabijają pomału swoje dziecię wracając do korzeni RTS'ów. Sukces serii TW to liczebne oddziały! Nie pojedyncze ludki!

post wyedytowany przez M.F. 2019-10-21 13:31:53
21.10.2019 15:35
3.4
zanonimizowany1037485
13
Konsul

To wyróżniało tę serię, a teraz twórcy sami zabijają pomału swoje dziecię wracając do korzeni RTS'ów. Sukces serii TW to liczebne oddziały! Nie pojedyncze ludki!
Przecież są liczebne oddziały. We Three Kingdoms nawet dodali opcję ustawienia po bodajże 240 ludzi na oddział, a herosów masz tylko w Warhammerach, gdzie działa to świetnie, oraz w trybie fantastycznym we Three Kingdoms, który jest OPCJONALNY. Przynajmniej liczebność w nowszych total warach ma jakieś znacznie, bo w starszych można było bez żadnych problemów zabijać tysiące żołnierzy jednym odziałem kawalerii...

16.11.2019 19:45
sasuke284
3.5
sasuke284
53
Fleshless

nie zgodzę się z tym że liczebność aż tak zyskała na znaczeniu w nowych TW, mój brat grając w total war thrones of britannia znalazł oddział PIECHOTY, liczący 120 jednostek, który w każdej bitwie osiągał straty maksymalnie 50 jednostek i u wroga wybijał po 500-600 jednostek
ps. w podstawce tw troy nie będzie kawalerii w bitwach, tłumaczą to tym że "konie w tym okresie służyły bardziej do transportu" więc w tej części będą bitwy tylko piechota vs piechota wspamagani łucznikami lub/i artylerią

post wyedytowany przez sasuke284 2019-11-16 19:48:17
18.01.2020 19:16
Whisper_of_Ice
😎
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna
9.0

Ciekawe kiedy premiera.

24.03.2020 19:15
4.1
ahafan
43
Centurion

Zbliża się kwiecień, a jeszcze nie podali daty, na Total War Blog też ani słowa o tym, więc pewnie najwcześniej będzie na jesieni. Stawiałby wrzesień albo październik.

19.04.2020 14:36
4.2
zanonimizowany1314550
7
Pretorianin

Ja obstawiam lipiec bądź sierpień, nie zapominajmy że w następnym roku może wyjść Warhammer 3, być może w okolicach maja, a na pewno nie pozwolą sobie na zbyt bliskie premiery ich gier.

27.04.2020 12:18
Whisper_of_Ice
4.3
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Hmmm ta pandemia tak pokićkała plany że może wyjśc faktycznie w przyszłym roku a Warhammer w 2022.

02.06.2020 19:33
p4go
5
odpowiedz
p4go
123
Almost human

będzie przez 24 hodziny za darmo na Epicu w dniu premiery!Epicko!:)

02.06.2020 19:34
A.l.e.X
😍
6
odpowiedz
A.l.e.X
137
Alekde

EPIC jest EPICKI :D

04.06.2020 11:56
premium274090
7
odpowiedz
premium274090
43
Chorąży
7.0

Nie spodziewam się kokosów, ale może się mile zaskoczę.

Pamiętam jeszcze ten poprzedni spin-off, który był, delikatnie mówiąc, niefajny.
Przy okazji mówię to jako mega fan serii Total War

Zobaczymy jak z Troją będzie

05.06.2020 00:36
Dann
😂
8
odpowiedz
Dann
16
Pretorianin
Wideo

Ci wszyscy co nie mogą sie doczekać.
Na kanale Total War, platformy YouTube, jest filmik "Gameplay Reveal | Total War: Troy | A Total War Saga", obejrzyjcie.

Arch Warhammer skomentował, że już wie czemu to jest Exclusive i jeszcze do tego darmowy (bo gra wygląda okropnie).
Tu jego ocena, po angielsku:
[link]

post wyedytowany przez Dann 2020-06-05 00:39:40
05.06.2020 07:02
9
odpowiedz
1 odpowiedź
ahafan
43
Centurion
6.0

Na razie pokazali tylko bitwę, która notabene wygląda jak żywcem wzięta z Gniewu Sparty. Ciekawe, czy cokolwiek interesującego będzie w warstwie strategicznej.

Inna sprawa, że ta akcja z darmochą na Epic to zwykły przekręt. Na Total War Blog tłumaczą, że szanują swoich dotychczasowych fanów, ale ten krok pozwoli im zyskać nowych, a poza tym to dla ich kreatywności i takie tam bla bla. Stara prawda głosi, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę i z dalszej części tego artykułu można to już wywnioskować. Wyłączność na rok? Kpina z fanów.

post wyedytowany przez ahafan 2020-06-05 07:03:31
11.08.2020 11:09
9.1
Rammbajamba
7
Legionista

Szokujące że twórcy gry chcą na niej zarobić PIENIĄDZE. SZOK

06.06.2020 22:17
😒
10
odpowiedz
MonTaren
44
Pretorianin
4.5

To będzie taki sam crap jak brytania.

08.06.2020 12:18
😐
11
odpowiedz
sermen1987
18
Legionista
5.0

Nie podoba mi się pomysł kolejnego fikcyjny Total War. Three Kingdoms rozczarowało, obydwa tryby, niby technicznie dobry, ale chińskie realia w ogóle bez klimatu, i te baśniowe wstawki. Wszystko "na niby".

Lepszy już Homer niż jakieś chińskie bajki, ale czekam na historycznego Total War, w którego będzie się grało latami, jak Medieval 2, Napoleon, Rome, a nie odstawi się po tygodniu jak Three Kingdoms.

post wyedytowany przez sermen1987 2020-06-08 12:20:03
24.07.2020 12:45
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
MrKam55
53
Centurion

Ostatniego Total Wara odpalałem z 3 lata temu Attile. Po tym to już same krapy jak dla mnie wychodziły. Raz na rok tylko zaglądam czy zabrali się za Medka trójkę już.

25.07.2020 23:01
12.1
2
MonTaren
44
Pretorianin

Warhammer crapem xD najlepiej sprzedający się total war

26.07.2020 11:38
12.2
bullgod
68
Pretorianin

MonTaren
Co ma do rzeczy, że najlepiej się sprzedaje? Fortnite też bije rekordy popularności, a miliardy much uwielbiają gówno.
TW poszedł w stronę przystępności, fantastyki i szybkiej, łatwej rozrywki. Jak ktoś lubi, to fajnie. Ja tam jestem rozczarowany, a żadnego Warhammera nie tknąłem, bo to nie moje klimaty. Choć swego czasu w papierowego Warhammera RPG grywałem z przyjemnością, to gry strategiczne wolę realistyczne.

post wyedytowany przez bullgod 2020-07-26 11:39:13
09.08.2020 07:49
12.3
ahafan
43
Centurion

Bulldog, niestety obawiam się, że nie za szybko zobaczymy historyczną odsłonę. Jest jak piszesz - poszli po prostu po kasę, bo dzisiaj nie sprzedają się grywalne gry, przy których spędzisz setki godzin, a szybkie produkty, które odpalasz, pograsz i zostawiasz. Mają być kolorowe, łatwe i przyjemne. Całą kulturę teraz taką mamy. Dla mnie ostatnim TW, przy którym z modami spędzałem godziny dziennie to Rome II, a to już przecież 7 lat minęło.

09.08.2020 10:55
12.4
1
kaagular
43
Konsul

Serio TW Warhammer to gra na chwile? Wlasnie dlatego ta gra (a wlasviwie gry) osiagnely sukces bo maja ogromna repetytywnosc. Ogranie wszystkich ras nie mowiac o lordach jest chyba niemozliwe na jako takim poziomie trudnosci. Trzeba liczyc czas w setkach godzin najmniej. A warto zagrac roznymi bo sa ogromne roznice. I dlatego wlasnie tak dbaja o to fantastyczne uniwersum kosztem historycznych. Tutaj jest wieksze pole do popisu, nie ma ustalonych ram. Ba, jakakolwiek kreatywnosc w pozycji historycznej to hejt graczy. Czekam na tw w3 z utesknieniem mimo tego, ze ogralem 1/3 dwojki i jedynki. Po prostu cudowna gra.

30.07.2020 15:39
Banshee Queen
😈
13
odpowiedz
Banshee Queen
6
Chorąży

Ah, no patrzcie Panowie. Jedna Helenka, a taka drama, że aż książki a nawet gry tysiące lat później powstają.

30.07.2020 15:49
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Se7sat1oN
4
Junior

Tytuł wyjątkowy lecz ta gra nie będzie miała nic wspólnego z surowym klimatem średniowiecza.

04.08.2020 15:11
14.1
2
krykry
31
Konsul

No jasne że nie. Wojna Trojańska to epoka brązu, ok. 3,5-4tyś. lat przed średniowieczem.

09.08.2020 20:26
Sorkvild19
14.2
Sorkvild19
35
Pretorianin

krykry No nie rozpędzajmy się! Wojna trojańska miała być 3000 lat, ale nie przed średniowieczem tylko współczesnością. 3,5 tyś lat przed średniowieczem to budowali pierwsze piramidy a grecy jeszcze używali kości zamiast metalu

04.08.2020 15:21
15
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1341346
2
Chorąży

Ciekawe ile osobom uda się ten tytuł zdobyć za darmo ns Epicu, będzie takie przeciążenie przez cały dzień, że będzie ciężko.

09.08.2020 07:52
😂
15.1
ahafan
43
Centurion

Pewnie będzie masakra, płacz i zgrzytanie zębów. Normalnie jak jest premiera wyczekiwanej gry, to jakaś awaria zawsze występuje, bo wszyscy ściągają, ale jak będzie darmocha, to efekt się skumuluje i będzie lipa.

08.08.2020 17:09
Rumcykcyk
👍
16
odpowiedz
Rumcykcyk
84
Głębinowiec

No jeszcze kilka dni. Osobiście grzeje konto na przytulenie ale jak się nie uda to i tak mam Warhammera przy którym historyczne total wary już mnie mniej interesują.

09.08.2020 12:08
17
odpowiedz
zanonimizowany1123756
3
Junior

Właśnie oglądam sobie na Twitchu rozgrywkę Arkcard'a i to jednak zupełnie nie moje klimaty. Thrones of Britannia było dość ubogim dzieckiem "zwykłych" TW, ale tam podobał mi się klimat rozgrywki, a tutaj... mogiła. Jeśli ktoś lubi mitologię, Grecję i mała mapę z dużą ilością mikro-wysepek to pewnie gra dla niego. Ja nadal marzę o TW Medieval 3.

09.08.2020 14:07
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Vacarius
17
Legionista

A tak bardzo chciałoby się zagrać coś w czasach 14-20 wiek. A tu ciągle starożytność bo łatwiej taką grę zrobić. Nie dość ze mniej jednostek wojskowych to pewnie nawet nie będzie możliwości podbojów takich jak Aleksandra Macedońskiego bo po prostu nie będzie takiej mapy. A co dopiero gdybyś chciał ruszyć w drugą stone podbić Słowian, German, Rzymian w zarodku.

14.08.2020 15:00
Marcel_373
18.1
Marcel_373
2
Junior

Przecież jest Empire Total War oraz Napoleon Total War.

10.08.2020 11:09
Wielki Gracz od 2000 roku
19
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
146
El Kwako

Może czas na Total Wara w czasach bardziej współczesnych? I lub II wojna światowa.

11.08.2020 19:56
Falcao_82
20
odpowiedz
Falcao_82
135
!AssociazioneCalcioMilan

Przypominam że za dwa dni będzie za free na Epic

12.08.2020 00:53
D.a.r.k.ELF
😉
21
odpowiedz
1 odpowiedź
D.a.r.k.ELF
41
Generał
9.5

A wie ktoś może o której godzinie na Epic się zacznie DARMOWA sprzedaż? :P

12.08.2020 15:24
luckymike11
😊
21.1
luckymike11
29
Centurion

jutro 15:00, powodzenia :-)

"From 2pm BST on 13th August you will have 24 hours to claim your free copy."

post wyedytowany przez luckymike11 2020-08-12 15:25:11
13.08.2020 07:35
22
odpowiedz
1 odpowiedź
trejangry
46
Centurion

13.08.2020 godz. 7:34 - Troy jeszcze niedostępne na Epic :-(

13.08.2020 09:18
22.1
rniczypo
98
Pretorianin

Bo 13.08 7:34 w Polsce to nie "From 2pm BST on 13th August you will have 24 hours to claim your free copy."
;-)

13.08.2020 14:42
Gen_Ponury
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gen_Ponury
37
Chorąży

14:40 a Troy nadal niedostępny.... Coś Epic Games nas tu buja my ich chwalimy, a oni nam chu....

post wyedytowany przez Gen_Ponury 2020-08-13 14:42:55
13.08.2020 14:43
PanWaras
23.1
1
PanWaras
59
Senator

Przecież od 15 ma być dostępna.

13.08.2020 14:46
Gen_Ponury
23.2
Gen_Ponury
37
Chorąży

... Opsss, fakt. Dzięki

13.08.2020 14:56
Rumcykcyk
24
odpowiedz
Rumcykcyk
84
Głębinowiec

Pewnie jak dodam to i tak zagram za miesiąc albo dwa bo tyle gier mam do przejścia, że nie ma w co ręce wsadzić. Ogólnie te Sagi trochę rozczarowują więc fajerwerków się po Troy nie spodziewam.

13.08.2020 15:05
AyenoKanno
25
odpowiedz
AyenoKanno
169
SomeoneElse

Zgarnięte, 3 minuty po udostępnieniu przez Epic :)

13.08.2020 15:17
Krypta76
😂
26
odpowiedz
Krypta76
20
Konsul
7.0

Kiedyś pewno zagram

13.08.2020 15:29
27
odpowiedz
Lukaceski
3
Junior

Wzięte :)

13.08.2020 16:22
Whisper_of_Ice
28
odpowiedz
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Zacebulona, zassana wrócę z urodzinek to sprawdzę czy warto było cebulić (xD)

13.08.2020 16:44
29
odpowiedz
1 odpowiedź
crystal1818
40
Pretorianin

No na razie jestem zaskoczony pozytywnie optymalizacją. Chodzi o wiele lepiej niż Total war: Three Kingdomms. Wszystko na ultra, jednostki też, choć jeszcze jest opcja jednostki ekstremalne, ale to już mogły by być spadki do 40 fpsów. Gram w Full HD. Mapa w kampanii, w ogóle między 70-90 fpsów co jest naprawdę dobrym wynikime, bo w warhammerze łapie ostre spadki fps. Pograłem 30 minut, niestety nie pogram, bo na złość zaczęła mi się myszka pierdzielić i muszę skoczyć po nową.
Na razie nie oceniam, muszę trochę pograć, choć zapowiada się ciekawie.

Nie jestem specem z historii, ale nie widzę bitew morskich. Z filmu Troja kojarzę, że płynęli okrętami, tak więc albo może dodadzą w jakimś DLC, albo w ogóle nie będzie bitew morskich, co może okazać się wielkim minusem dla dużej ilości graczy.

post wyedytowany przez Admina 2020-08-13 17:19:22
13.08.2020 20:41
Whisper_of_Ice
29.1
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Fajne jest to że po zarejestrowaniu się na stronce CA i połączeniu z kontem Epica DLC mają być zasysane za free.

13.08.2020 17:17
Rumcykcyk
30
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
84
Głębinowiec

Również pograłem chwilkę, zrobiłem kilka bitew itd optymalizacja jest dobra dlatego, że gra jest mała i mało się dzieje (DLC Gniew Sparty z Rome 2) np względem Warhammera. W Three Kingdoms podobały mi się okrzyki jednostek podczas bitwy, a tutaj liczyłem, że będzie podobnie, a jednak są tylko pomruki.

Bitwa bez krwi jak zawsze to wielki minus na starcie każdego total war-a. Nie czuć mocy tylko jakby okładanie się pięściami albo plastikowymi mieczami. Ogólnie czuje się jakbym grał w podrasowanego Rome 2. Pogram dłużej i wyrobie sobie lepszą opinię ale Warhammer raczej skradł moje serce i każdy następny total war to takie mehh.

13.08.2020 17:26
30.1
crystal1818
40
Pretorianin

No to prawda, jednak jak na razie żaden historyczny Total war pod względem taktycznym nie dorównuje Warhammerowi. Mówię o tych nowych total warach z serii SAGA. Wiadomo można powiedzieć, że na ten moment Total War: Troy to taka wersja Demo, bo będzie pewnie do niej trochę DLC.

14.08.2020 00:32
31
odpowiedz
Belial_666_PL
15
Legionista
10

Przez pierwsze 24h na epicu najlepszy stosunek ceny do jakosci ever :)

14.08.2020 10:18
👎
32
odpowiedz
1 odpowiedź
shelby2004
13
Legionista

Ehhh, nawet trybu realistycznego nie ma jak w Three Kingdoms.

31.08.2021 19:56
sasuke284
32.1
sasuke284
53
Fleshless

niestety
dopiero za 2 dni po ponad roku od premiery dodają tryb historyczny jak w three kingdoms
ale przynajmniej przestanie się ta gra tylko kurzyć w bibliotece na epicu i w nią spróbuje zagrać poraz drugi na trybie historycznym
ale prawdopodobnie przejdę kampanię nawet kilka razy na tym trybie bo tylko przez właśnie odyseusza walczącego pół godziny z wrogim dowódcą którego okładałem jeszcze strzałami z dwóch oddziałów zanim zdechł odbiłem się praktycznie po 3-5 turze od tej gry gdy w nią zagrałem rok temu

post wyedytowany przez sasuke284 2021-08-31 19:58:28
14.08.2020 10:33
Drackula
33
1
odpowiedz
Drackula
206
Bloody Rider

w efekcie szybkiego testu moge powiedziec ze gra jest w najlepszym przypadku przecietna:
- Reskin poprzednich czesci o slabszej jakosci
- Bitwy sa tak chaotyczne i szybkie ze nie ma w nich zadnej taktyki. Co wiecej w poczatkowej fazie gry nawet za bardzo nie ma roznic pomiedzy oddzialami. Robimy mase z kukielek i czekamy, ktory strona pierwsza zwieje. Czekac dlugo nie trzeba. Walka zolnierzy to kukileki okladajace sie kijkami.
- Brak balansu; juz od poczatku rozgrywki mamy panstewka posiadajace jedna wioske i pelne stacki wojska. atak murow poki co mozna sobie darowac, szkoda nerwow.
- Jeszcze slabsze AI, muslalem ze to juz nie jest mozliwe. AI zapetala sie w jakis glupich zadaniach dyplomatyznych, nie reaguje na wezwania do wojny itp

Moze dalej bedzie lepiej, pytanie tylko czy sie zmusze.

14.08.2020 11:52
34
odpowiedz
Liberator
1
Junior

Tragedia. Już wiem czemu gre dali za darmo, żeby ludzie mogli sprawdzić czy to w ogole działa. Nie da się zagrać zadnej bitwy , mapa kampani smiga aż miło ale gdy chce stoczyć pierwsza bitwe ładuje sie minute i na koncu cyk. znika wszystko i widze puplit nawet jednego głupiego błedu albo chociaż pocałuj się w dupe. Mistrzowie nawet alt f4 tak zgrabnie nie cofa mnie do pulpitu jak ta gra. W necie zero pomocy technicznej.

14.08.2020 13:07
👍
35
odpowiedz
Zarovith
16
Legionista
10

A ja jestem bardzo zadowolony, gra ma dobrą optymalizację gram w 1440 i mam ok 100-60 fps, wczytywanie bitwy ok 3 sekund, duży wybór jednostek np Achilles na starcie ma kilka oddziałów które mają swoje specjalizacje, większa dynamika niż tww2, AI nie odstaje od reszty tw. Gra jest za darmo, super prezent na wakacje, dziękuję Epick w imieniu swoim i innych niezadowolonych z życia dzieciaczków:)

14.08.2020 14:18
D.a.r.k.ELF
😂
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
D.a.r.k.ELF
41
Generał

Drackula - Podsumowując po twojej wypowiedzi to tak jakbyś jednak nie grał w poprzednie Totale ;) Gdzie ty tu widzisz reskin i to w słabej jakości? Grafika jeszcze ładniejsza, animacje bardziej szczegółowe, optymalizacja lepsza niż w Warhammerach i Three Kingdoms (w końcu można grać z antyaliasingiem na 4x), kupa nowych mechanik i zmian - pierwszy raz w historii serii aż 5 surowców co już sprawia że gra robi się bardziej złożona i wymagająca więcej zaangażowania gracza. Jeśli zaś chodzi o AI to zawsze jest po prostu ok bez mega szału, ale jak zawsze za chwilę mamy mody, które ją poprawiają! Także jeszcze raz podsumowując na sam koniec Troja jest świetna, wielka (tym razem jako Saga ma dostać sporo dodatków), bogata w wiele nowości, jeszcze piękniejszą grafikę, doskonałą optymalizację jakiej nie było do tej pory (karty nie mam słabej bo GTX 1080 Ti) i można by jeszcze sporo powymieniać :) A jak ty piszesz, że walka ŻOŁNIERZY (nie wiem skąd ci się wzięło to słowo, bo chyba jednostki ;) to kukiełki okładające się kijkami to.... stary co ty tutaj robisz?? Wracaj do CSa albo Fortnite :D

14.08.2020 14:24
Drackula
👍
36.1
1
Drackula
206
Bloody Rider

Masz racje, nigdy nie gralem w Total Wary tak wiec pokornie zabiore zabwki i pojde do swojej piaskownicy. Prawdopodobnie ta nowa zlozonosc gry nie pozwala mi dostrzegac jej zalet. Zostawie innych z tymi eksperckimi recenzjami jakie tu prezentujesz, wszak Total War Saga Troya to najlepszy Total War ever, nowa jakosc w serii.

14.08.2020 14:58
D.a.r.k.ELF
😍
36.2
D.a.r.k.ELF
41
Generał

No i super, pa :P

14.08.2020 16:21
😜
37
1
odpowiedz
dienicy
44
Generał
Image

Veni, vidi, finio.

spoiler start

Epicka gra.

spoiler stop

14.08.2020 19:58
😐
38
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hezu
1
Junior

Myślałem, że będzie fajna gierka na długie godziny. Niestety już po godzinie gry miałem dosyć. Grafika beznadziejna, szczególnie ta podczas bitew. Rozgrywka sama w sobie mało interesująca. Sporo bugów jeśli chodzi o np. dźwięk (co jest jeszcze zrozumiałe, bo gra wyszła niedawno). Tak czy siak, dla mnie jest to zwykłe kopiuj, wklej poprzednich odsłon Total War. Na obecną chwilę nawet Rome dwójka się lepiej prezentuje xD

14.08.2020 23:32
38.1
1
crystal1818
40
Pretorianin

Jeżeli chodzi o grafikę to może i wygląda ładnie, ale po trailerach tej gry liczylem na coś bardziej "dojrzalszego" jeżeli mowa o grafice. Wydaje mi się taka cukierkowa, a z tego co widzę gra ma wymagania 16+, więc jeżeli ma takie wymagania wiekowe to oczekuję od takiej gry już jakiegoś bardziej :dojrzalszego" klimatu. Tak wiem wyjdzie dodatek do krwi w bitwach, ale wchodząc do tej gry i gdy widzę mapę kampanii mam wrażenie, że zasiadam do gry dla dzieci.

post wyedytowany przez crystal1818 2020-08-14 23:33:12
14.09.2020 21:31
38.2
M.F.
26
Centurion

crystal1818 Mam ten sam problem z prawie całą serią. W Rome II był jakiś mod, który poprawiał kolorystykę właśnie, że postacie wyglądały o wiele poważniej. Ta zaawansowana graficznie seria jest jednocześnie jedną z najgorszych gier historycznych pod tym względem, jak nie najgorszą niestety. Chyba nawet nie skuszę się by to pobierać, bo już mam dosyć tej dziecinnej grafiki. Prędzej odpalę Roma Surrectum II do Roma jedynki... Ach... szkoda, bo miałem wielkie nadzieje co do tej serii. Po Romie II, kupiłem jeszcze tylko Warhammera i na tym chyba będzie koniec. No chyba, że zrobią coś wreszcie z tą "cukierkową" grafiką, bo na "dojrzałe" animacje to chyba nie ma co liczyć. Hollywood, a nie tam żadna gra historyczna.

14.08.2020 23:30
39
odpowiedz
2 odpowiedzi
sadler
100
Konsul

Dobrze że była za darmo, sprawdziłem i wracam do Warhammera 2. Mogliby odpuścić sobie te sagi. Na szczęście wypuścili już troje to zaraz ogłoszą Warhammera 3.

post wyedytowany przez sadler 2020-08-14 23:37:25
14.08.2020 23:35
39.1
crystal1818
40
Pretorianin

No ja trzymam mocno kciuki, że następnym total warem nie będzie jakaś Saga, tylko w końcu Warhammer 3. No nie wiem, czy jakiś TW z serii SAGA ma jakieś podloty do Warhammera, chyba że zrobiliby Medievala III.

14.08.2020 23:53
39.2
sadler
100
Konsul

Po troji i three kingdoms ma być warhammer 3 i ma skupiać się na chaosie, takie chodzą słuchy. Zresztą Warhammer jak i dodatki do niego cieszą się ogromną popularnością więc na pewno będzie Warhammer 3. Przytoczę tu jeszcze zdanie CA sugerujące Warhammera 3 :) : As you can imagine it’s all a bit chaotic here at CA, so please bear with us.

14.08.2020 23:55
40
1
odpowiedz
tata113m
23
Centurion
8.0

I widzisz Kurwa ubisoft, da się gre za darmo rozdać. Gra fajna, ale jak zobaczyłem, że jednostka nazywa się jak mityczne stworzenie to takie już miałem, kurwa zjebany świat total war jak w warhamer(nie zrozumcie mnie źle ale jako weteran zawsze wolałem te historyczne m.in napoleon, empire, mediaval, shogun. A warhamer miałem za crap, ale to tylko moje zdanie) ale na szczęście okazało się że to jednak ludzie choć mi to trochę przeszkadza. natomiast bohaterowie na plus, minus taki myślałem że bitwy mogą być bardziej fabularne np: koń trojański w oblężeniu troy jako nietypowa jednostka z jakimiś zbustowanymi żołnierzami, której mechanika polegała by na tym że gdy nie atakujemy i nie oblegamy oraz nie jesteśmy za murem możemy wysłać konia trojańskiego i mamy otwórz bramę, wtedy obok konia pojawia się jednostka która otwiera bramę. Ale do rzeczy, zapowiadało się fabularnie a dostaliśmy bitwy z bohaterami greckimi trochę mi brakuje fabuły

15.08.2020 02:17
41
odpowiedz
2 odpowiedzi
Martin von Carstein
44
Centurion
7.0

Skończyłem pierwszą kampanię. Poziom normalny aby poznać mechanikę. Menelaos został hegemonem, zdobył Troję i odzyskał Helenę... tylko po to aby ją stracić za zdradę.

Trochę nie rozumiem dlaczego ta gra... była rozdawana za darmo. To nie jest odpad zrobiony na "odwal się"" ale całkiem solidnie przygotowany produkt ze zróżnicowaną treścią.

- 8 armii i głównych bohaterów plus jeszcze jedna w darmowym DLC. Każdą gra się nieco inaczej. Zważywszy iż mamy tutaj do czynienia z Grecją Archaiczną to przede wszystkim jesteśmy zmuszeni do korzystania z bardzo zróżnicowanej piechoty z niewielką domieszką rydwanów (skomplikowane w użyciu). Ewentualnie "centaurów".

- 8 frakcji ze swym stylem gry. Każdą gra się nieco inaczej np. Sparta może rekrutować każdy oddział jaki mają jej sojusznicy na stanie. Do tego kolonizuje ruiny za pomocą specjalnej opcji - przydatne we wczesnej fazie gry. Mykeny mogą wasalizować wrogów, a taki Achilles musi się potykać z innymi ambitnymi czempionami jacy chcieliby zająć jego miejsce. Powiedziałbym iż różnorodność niczym w "Rise of The Republic". Delikatna ale widoczna.

- Do grafiki nie mogę się przyczepić. Świetnie zoptymalizowana, piękna, z uroczymi detalami jak pola zbóż i wysokich traw. Mapa kampanii żyje. Wspaniałe barwy, animacje. Mgła wojny w postaci starego zwoju. Zmienny cykl dnia i nocy itd.

- Muzyka... od Shoguna II CA z nią sobie nie radzi.

- Drobiazgi jak specjalne animacje dla bohaterów, którzy toczą ze sobą pojedynki na polu bitwy / mapie kampanii.

- Bardzo czytelny interfejs. Zwłaszcza okienko dyplomacji w którym mamy specjalną wagę do odmierzania atrakcyjności rozmaitych propozycji.

- O dziwo gra jest mało zabugowana. Drobne błędy ani razu nie wymusiły na mnie zresetowania gry. Ba - nawet mnie nie spowolniły.

- AI... na mapie kampanii radzi sobie tak jak w Warhammerach. Czyli jako-tako. Na polu bitwy w sumie też tragicznie nie jest aczkolwiek AI nie radzi sobie za bardzo z obsługą rydwanów. Tak jak w Warhammerach. Stare AI było nauczone wykorzystywania kawalerii więc jednostkami szturmowymi wali od czoła.

- Mimo wszystko produkt stara się ukazać realia późnej epoki brązu. Przykładowo pierwszy raz w serii musieliśmy posługiwać się handlem wymiennym. Mamy aż pięć różnych surowców, które wykorzystujemy do budowy i utrzymania miast oraz armii. Z tego jeden - złoto - z czasem ulega wyczerpaniu wraz z wyeksploatowaniem złoża.

16.08.2020 10:57
D.a.r.k.ELF
41.1
D.a.r.k.ELF
41
Generał

I po tym co tu piszesz ocena tylko 7? Dla mnie spokojnie 9,5 :) Bardzo dużo nowości i mechanik. Muzyka jak dla mnie lepsza tylko w Warhammerze, świetne dźwięki, basy i uderzenia jak te z filmu Troja :) Jak jeszcze dojdą patche i dodatki to już w ogóle będzie mega sztos!

16.08.2020 13:42
41.2
Martin von Carstein
44
Centurion

Tak. Tylko na 7. Jest to produkt dobry ale nie rewelacyjny, a kolejne wady dostrzegę po kolejnych kampaniach i godzinach spędzonych w grze (obecnie to 22h)... więc w 7 uwzględniłem już ten "ulatujący zachwyt".

Natomiast muzyka... ona jest po prostu słaba. Nie pamiętam żadnego kawałku, który przykuł mą uwagę. Równie dobrze mógłbym wyłączyć ją w menu. Dobrą ścieżkę muzyczną to tworzył Jeff van Dyck, który komponował soundtracki Medievalów, Rome I i Shogunów. Miał świetne poczucie rytmu, potrafił łączyć różne gatunki muzyki, wiedział jak podnieść słuchaczowi adrenalinę. Jego dzieła przeżyły dłużej niż te gry.

To co jest obecnie jest prawie zawsze żałosne. Może poza drobnymi wyjątkami jak elfi soundtrack w Warhammerze II (jedyny, który udał się twórcy).

15.08.2020 13:30
😉
42
odpowiedz
1 odpowiedź
SirMisiekTV
4
Legionista
Wideo

Jeśli zastanawiacie się czy kupić grę lub lubicie oglądać mityczne przygody, to zapraszam na kanał do oglądania serii :)
[link]

16.08.2020 23:36
Whisper_of_Ice
👎
42.1
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Stworzyć konto by zaspamować swoim filmikiem który nikogo nie interesuje...

16.08.2020 10:18
👎
43
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany518330
26
Chorąży
6.5

Świetny okres historyczny, sporo dobrych pomysłów, ładna grafika, niezła optymalizacja, fatalna realizacja - czyli niestety od dłuższego czasu standard w grach CA. W skrócie - zmarnowany potencjał na naprawdę świetną grę. W mojej ocenie to jakieś 6,5/10. Da się trochę pograć, ale dosyć szybko frajdę wypiera irytacja.

Plusy:
- "urealnione" podejście do jednostek mitologicznych, tj. że są to nie potwory, a poprzebierani ludzie o wyjątkowych cechach. Bardzo zgrabne. Powinno spodobać się zwłaszcza tym, którym nie w smak były eksperymenty z serii Total War: Warhammer.
- ludzcy bohaterowie - są dużo silniejsi od szeregowych żołnierzy i są w stanie dosyć znacząco wpłynąć na losy bitwy, ale bez armii za plecami są nikim. Nie są też w stanie samodzielnie wygrać całego starcia.
- smaczki w stylu pojedynków bohaterów - żołnierze utworzą filmowy krąg wokół pojedynkujących się wodzów. Byłoby naprawdę świetnie, gdyby nie zepsuła tego fatalna realizacja (więcej w minusach)
- mechaniki specjalne dla różnych nacji
- bardzo przyjemny klimat
- działa dobrze na kilkuletnim sprzęcie
- dało się wyrwać za darmo :)
- brak czarów

Minusy:
- animacje walki są beznadziejne. Nic nie trzyma się kupy, jednostki dźgają i biją powietrze, suną po ziemi bez poruszania nogami. Szczytem było dla mnie, gdy wyposażonym w rydwan Agamemnonem próbowałem ubić uciekającego wrogiego wodza. Brakowało tylko jednego ciosu, by go dobić, ale przez 1/3 mapy mój bohater jechał za nim nieporadnie i próbował bić powietrze. To są jakieś żarty.
- beznadziejne oblężenia. Każde wygląda praktycznie tak samo. Do Atylli nie ma nawet startu. W grze, której motywem przewodnim jest najpotężniejsza antyczna twierdza, czyli Troja, jest to jakieś nieporozumienie.
- absolutnie koszmarne SI. Podczas bitew komputer zupełnie się gubi. Własne jednostki również zachowują się idiotycznie. Zwłaszcza przy oblężeniach większym problemem okazuje się okiełznanie głupoty własnych wojaków, a nie walka z samym wrogiem. Po prostu dramat - od czasów Medievala 2 nastąpił tu raczej regres zamiast progresu. Moim ulubionym zagraniem komputerowych sojuszników jest wyczekanie, aż stracimy jakieś miasto na rzecz przeciwnika, po czym zagarnięcie go i odmowa zwrotu.
- irytująca mapa kampanii - masa wysepek, po których trzeba się ganiać z wrogiem, tylko frustruje
- "agentoza" na miarę Medievala 2 - od czasów tej odsłony grałem w Rome 2, Shoguna 2, Empire, Atyllę i Warhammera 1 i w żadnej nie było aż tak źle jak w Troi. Każdy komputerowy gracz rekrutuje maksymalną dostępną mu liczbę agentów i zalewa nimi mapę. W przypadku pokoju nie boli to tak bardzo, ale wystarczy wojna z więcej niż 2-3 przeciwnikami jednocześnie i co turę mamy kilkanaście prób zabójstw, otruć, podżegania do buntu i tak dalej. Wkurza niemiłosiernie i zajmuje kupę czasu.
- zdecydowanie zbyt wysoka cena podstawowa, 50 EUR to jakiś żart

post wyedytowany przez zanonimizowany518330 2020-08-16 10:20:49
16.08.2020 11:04
D.a.r.k.ELF
43.1
D.a.r.k.ELF
41
Generał

Takie marudzenie "nie fana" z twojej strony ;) Z minusów osobiście nic takiego nie zauważyłem i wykonanie najwyższej klasy, z każdą kolejną odsłoną tylko lepsze! Co to np. za minus że irytująca mapa kampanii przez masę wysepek, wzniesień itp? To bym dał tylko w plusach, że tak fajnie to urozmaicili! Widzę też że w trochę mało grałeś, bo żeby docenić Troję polecam przede wszystkim Warhammera 2 a nie 1 i Three Kingdoms! Jak dla mnie 9,5 i czekam na patche, mody i dodatki które mają być w październiku i grudniu :)

16.08.2020 14:00
43.2
1
Martin von Carstein
44
Centurion

Co jak co ale same umocnienia Troi zrobiły na mnie wrażenie. Po bardzo miałkich oblężeniach w Warhammerze takie solidnie obwarowane miasto przypomniało mi te z Rome II.

Mapa kampanii oddaje charakter Grecji. W końcu są tam Cyklady, Samnos, Lesbos itd. Co więcej wnoszą one całkiem fajny aspekt strategiczny - kto ma takie Cyklady ten dysponuje pierwszą linią obrony przed morskimi wyprawami Trojan / Achajów.

Ja tam obecności agentów prawie nie dostrzegłem... Trojanie zdołali dokonać zaledwie jednej próby zabójstwa, które zakończyło się sukcesem. Może na wysokich poziomach trudności AI zasypuje nimi gracza... Very hard dopiero zacząłem obwąchiwać.

AI w bitwach gra standardowo. Nie ma tutaj większych zmian od czasów Warhammera II. Część jednostek atakuje od czoła, część stara się zajść nad od flanki. Największy problem w tym iż nie załatwiono kwestii rydwanów.

W Warhammerach (oraz w Rome II) rydwany były jednostkami szturmowymi i zawsze atakowały front przeciwnika. Skrzydła pozostawiano kawalerii. W Troi kawalerii prawie nie ma (jakąś mają mieć Amazonki, a poza tym istnieją nieliczne jednostki centaurów)... nie zmieniono jednak AI obsługującego rydwany.

Odbiera im to nieco na efektywności aczkolwiek rydwan - nawet atakujący od czoła - potrafi zmasakrować piechotę. Nawet na poziomie średnim.

16.08.2020 17:07
43.3
zanonimizowany518330
26
Chorąży

D.a.r.k.ELF
"Nie-fana"? Grałem w praktycznie wszystkie poprzednie części, w tym niektóre z modami.

Wykonanie najwyższej klasy co najwyżej na pierwszy rzut oka i tyczy się właściwie tylko oprawy. Mi się pierwsze parę godzin też bardzo podobało, rozczarowanie przyszło na drugi dzień. Sama mechanika walk leży i kwiczy, jak od dawna u CA, a to właśnie tutaj oczekiwałbym postępu, bo ich gry już od dobrych paru tytułów wyglądają świetnie.

Co do Warhammerów, to podziękuję - spróbowałem jedynki i odbiłem się jak od ściany. Wszechpotężni bohaterowie i czary mi w tej serii nie pasują, choć sam setting bardzo mi się podobał. Jak dla mnie to Troja zapowiadała się właśnie na idealne połączenie realizmu z bardzo delikatnymi motywami nadprzyrodzonymi.

Martin von Carstein
Zdaję sobie sprawę, że Grecja wygląda tak również w rzeczywistości, ale po prostu irytowało mnie to ciągle uganianie się za wrogiem po wysepkach. Gdyby chociaż w grze były floty i można było zawalczyć o panowanie na morzu, niestety tego zabrakło. Po paru numerach w stylu ostatniej małej osady słabego wroga, tworzącej znikąd armię 20 jednostek mięsa armatniego i ledwo pokonującej mój garnizon, aby zostać następnie rozbitą przez armię sojusznika, który zagarniał miasto dla siebie miałem dość. Za dużo w tym znoju, za mało frajdy.

Co do agentów, to grałem na normalu jako Agamemnon i było ich zatrzęsienie. Być może pojawią się mody ograniczające ich użycie tylko jako dodatki do armii, to byłoby mocno na plus.

AI w bitwach gra standardowo, a standard CA niestety nie uległ zmianie chyba od samego początku. Gry robią coraz ładniejsze, większe, bardziej rozbudowane, ale esencja niestety ciągle tak samo miałka. Kiedyś sprawiało mi frajdę rozwalanie komputerowych armii jedna za drugą, teraz mnie to po prostu nudzi - wyzwania w tym żadnego. Gdyby chociaż wszystko działało jak powinno, no ale nie działa. Przykładem właśnie rydwany. A może po prostu ta formuła mi zbrzydła? Nie wiem.

Naprawdę sam jestem na siebie zły z tego powodu, ale po prostu nie potrafię się już cieszyć grami z serii Total War. Może byłoby inaczej, gdyby ich twórcy większa wagę przyłożyli do dopracowania mechaniki, ale dla mnie jest zbyt topornie i nie po to odpalam grę, żebym zamiast skupić się na strategii czy taktyce musiał przede wszystkim obchodzić ograniczenia SI.

post wyedytowany przez zanonimizowany518330 2020-08-16 17:09:36
16.08.2020 23:03
43.4
2
Martin von Carstein
44
Centurion

Jeżeli chodzi o wyspy to przede wszystkim jednak wina błędnej strategii. W ogóle nie powinieneś próbować opanowywać małych wysepek z jednym miastem na każdej. Są zbyt niedogodne do obrony, a poza tym nie ma na nich złóż godnych uwagi.

Warto jednak zwrócić uwagę na to iż na Cykladach istnieje kilka państewek. Część z nich żywi sympatię do Achajów. Należy z nimi się dogadać, zawrzeć sojusz obronny / wojskowy i wmieszać w konflikt z Trojanami. Dzięki temu AI będzie stanowiło Twoją pierwszą linię obrony i skupi na sobie pierwsze uderzenie Trojan.

Dlatego kampania Odyseusza jest zaliczana do "trudnych". Itaka chcąc wykorzystać swój potencjał została zmuszona do zajmowania wysepek i ziem na wybrzeżu więc ma problem z ich utrzymaniem.

Wyspy warte uwagi do Kreta, Rodos, Lesbos i tym podobne z kilkoma miastami. Zwłaszcza Lesbos dla Myken ma znaczenie strategiczne bowiem na nim można zbudować przyczółek (łatwy do obrony) z którego wypuści się uderzenie na Troję (po drugiej stronie cieśniny).

Wyzwaniem w TW jest obecnie jedynie zaplanowanie skutecznej kampanii w obliczu zalewu wojsk wroga.

Co do zmęczenia rutyną - mam tak samo. Dlatego obecnie w TW grywam sporadycznie. Jak już to preferuję kampanie dające całkowicie nowe możliwości. W Warhammerze był to Chaos (Horda) i Leśne Elfy (półhorda). W Troję pewnie zagram jeszcze raz po stronie Trojan.

Nawiasem mówiąc polecam Warhammera II i kampanię Chaosem. To jest bardzo fajne wyzwanie wymagające sporego planowania i zarządzania ograniczonymi środkami... ale można (bez oszukiwania) złamać system (grę) i wykorzystać mechanikę dogodną dla AI... przeciwko temu AI. :)

17.08.2020 09:59
👍
43.5
1
zanonimizowany518330
26
Chorąży

Martin von Carstein
Twoje posty dały mi trochę do myślenia, dam tej grze jeszcze jedną szansę. Być może rzeczywiście źle do tego podszedłem przez nawyki z poprzednich części gry, gdzie rozgrywka była w dużej mierze kontynentalna.

16.08.2020 20:43
Rumcykcyk
44
odpowiedz
3 odpowiedzi
Rumcykcyk
84
Głębinowiec

Bolączka Total War, a mianowicie dyplomacja. Tutaj jest to nasilone 200% względem Warhammera bo mamy do dyspozycji surowce (w warhammer SI chciało kasę za free). Komputer co turę wystosowuje do mnie oferty które są kiepskie albo absurdalne np karze sobie płacić surowce, a jest słabszy albo wystosowuje gorszy przelicznik czyli chce więcej za mniej. Nuż się w kieszeni otwiera i będzie total war ze wszystkimi.

Warto inwestować w łuczników. Przeciwnik stoi i możemy go ostrzeliwać aż nam się wyczerpie amunicja. W Warhammer przeciwnik nawet w defensywie pod ostrzałem przeszedł do ofensywy.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2020-08-16 20:59:03
16.08.2020 22:50
44.1
Martin von Carstein
44
Centurion

Zdajesz sobie sprawę z tego, że w Troja korzysta z tego samego AI co Warhammery? Ten sam silnik, ta sama mechanika. W mojej kampanii nigdy nie zdarzyło się aby komputer biernie stał pod ostrzałem jego piechoty. Czasami w pojedynkach łuczniczych zachowywał pewien spokój ale zazwyczaj zawsze ruszał do ataku na moje pozycje.
Ten sam schemat co w Warhammerze - mogłeś mieć jedno działo w armii ale gdy AI zostało z niego ostrzelane to zawsze zaczynało bieg do przodu.

17.08.2020 14:20
Rumcykcyk
44.2
Rumcykcyk
84
Głębinowiec

W Warhammer jak użyłem nawet łuczników albo cokolwiek co strzela już na krótkim dystansie to przeciwnik zaatakowało pełną mocą, a dodatkowo SI atakował flankami konnicą albo innymi stworami. W Troy podchodzę łucznikami i walimy do skończenia amunicji i dopiero sam atakuje przeciwnika w defensywie. Dlatego Troy mi bliżej do Rome 2 i mam wrażenie, że to osobne skrypty względem Warhammera.

Dyplomacja to jak wyżej napisałem podobnie działa jak w Warhammer bo co tura jestem zasypywany głupimi ofertami i trzeba je przeklikiwać po 100 razy w ciągu 100 tur, ale najbardziej wkurza, że to wstrzymuje grę.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2020-08-17 14:20:47
17.08.2020 16:57
44.3
wombad
58
Centurion

Martin von Carstein Chyba żartujesz, w oblężeniach przeciwnik stoi jak pień i traci 50% wojska od samego ostrzału. Nawet nie przesunie łuczników, żeby odpowiedzieć ostrzałem.

17.08.2020 18:05
45
odpowiedz
Martin von Carstein
44
Centurion

Nie miałem jakoś takiego problemu podczas mojej kampanii, a zawsze starałem się aby w mojej armii znajdowały się 4-5 oddziałów procarzy. ;)

Ale AI podczas oblężeń jest nieco inne niż te odpowiadające za bitwy w polu.

Co więcej moja ostatnia duża bitwa to ta pod Troją. 12 tysięcy żołnierzy. AI nie czekało tylko uderzyło na mnie z pełną mocą. W tym rzuciło część sił na flankę (piechotę bo w tej części TW prawie nie ma konnicy).

20.08.2020 11:34
46
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1286936
13
Centurion
Wideo

Troya jest naprawdę fajną grą szkoda że CA nie robi więcej Total Warów takiego typu bo niby akcja dzieję się malutkim terenie, ale mapa jest ogromna i znajduję się tam też ogrom nigdzie więcej nie słyszanych nacji Gracy się cieszą:) . Szkoda najbardziej że zachowanie Si jest głupie bo gdy zacząłem podbijać wschód i z wieloma państwami miałem pakty i bardzo dobre relacje ci po pokonaniu moich wrogów lub w trakcie wojny zaczęli mi wypowiadać wojny chociaż też ich nie lubili także nawet nie miałem czasu podbić Troi bo mój brat się tym zajął!!! Takie coś powinno być oskryptowane zwłaszcza jeśli gra się Menelaosem, całość posiada także inne błędy o których nie chcę mi się wspominać a są typowe dla serii, szkoda też po 50 osadach jakie miałem gra zaczyna się robić nudna za to plus za wprowadzenie 5 surowców i że w końcu nasze armia musi jeść zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=UldTgpCVlZ8&list=PLI2HRQC_mAWQN9pu99Si2A9sZaWxnyYcg&index=2&t=0s

20.08.2020 17:14
46.1
Martin von Carstein
44
Centurion

Te wojny z byłymi sojusznikami są całkowicie normalne dla serii. Wystarczy spojrzeć w okienko dyplomacji.

Im masz więcej ziemi tym większą stajesz się potęgą i tym samym stajesz się znienawidzony przez sprzymierzeńców. Nikt w Grecji nie chce pozwolić na czyjąś hegemonie.

Najlepiej starać się realizować "homeryckie" warunki zwycięstwa. Wtedy kampanie różnią się nieco od siebie.

20.08.2020 17:40
46.2
ahafan
43
Centurion

Tak, niestety praktycznie w każdej edycji TW jeśli za bardzo urośniesz w siłę, Twoi sojusznicy zaczną wypowiadać Ci wojnę po kolei. Najczęściej nie dzieje się to "z dnia na dzień" - po prostu od pewnego momentu Twoja potęga zaczyna odgrywać negatywną rolę w relacjach i po pewnym czasie dochodzi do wojny.

20.08.2020 19:22
46.3
zanonimizowany1286936
13
Centurion

nawet jak się ma z daną frakcją relację 50+ i następnej turze 50+ i nagle wojna jest kompletnym bezsensem jakoś tego tak nie odczuwałem w poprzednich grach a grałem we wszystkie

22.08.2020 09:31
46.4
Martin von Carstein
44
Centurion

Było chociażby w Warhammerze II. Po odparciu Chaosu.

22.08.2020 11:42
46.5
zanonimizowany1286936
13
Centurion

nie zgodzę się w warha 2 z wieloma miałem bardzo złe relacje i pakty o nieagresji i mnie nie atakowali a grałem na tej dużej mapie

post wyedytowany przez zanonimizowany1286936 2020-08-22 11:42:39
23.08.2020 12:25
46.6
Martin von Carstein
44
Centurion

Bo jeżeli grałeś frakcją sił dobra to dzięki efektowi "Tarcza Cywilizacji" nie musiałeś martwić się wojną z innymi rasami dobra aż do odparcia Chaosu (zabicia Archaona i jego stronników). Tak działa mechanika gry - więcej w google. W chwili zwycięstwa nad Chaosem wszystkie układy ulegają stopniowemu rozpadowi i np. jeżeli grałeś neutralnymi Mrocznymi Elfami i Królami Grobowców to jesteś następny na liście Ordertide'u.

22.08.2020 13:53
bboy
😒
47
1
odpowiedz
15 odpowiedzi
bboy
67
Konsul
Wideo

CA zrobiło świetny manewr dając za free Troję na Epicu. Kolejne odsłony totalwarów sprzedawały się coraz gorzej, a tak ogromnie podbiją sobie liczbę graczy o grube miliony użytkowników Epica, a swoje i tak zarobią na sprzedaży DLC. A najlepsze jest to, że wykręcą się od wszelkich zarzutów wciskania produktu zrobionego z mniejszym budżetem (bo takie są wszystkie Sagi), bez większych innowacji i ogólnie wątpliwej jakości bo panie, przecie za darmo to co narzekać. A co do tej jakości to youtuber, który zjadł zęby na serii pięknie podsumowuje to swoim 17-minutowym filmie. Ja wysiadam, grę mam w bibliotece, ale pewnie jej nawet nie odpalę, chyba, że po potężnych patchach, których ze względu na powyższe raczej się nie spodziewam. lepiej po raz enty zagrać Medievala II na modach albo Divide et Impera.

https://www.youtube.com/watch?v=uBYjg_7LkJE

22.08.2020 23:13
47.1
zanonimizowany1286936
13
Centurion

nie mogę się nie zgodzić

23.08.2020 12:35
47.2
Martin von Carstein
44
Centurion

To dlatego Warhammer II jest najlepiej sprzedającym się TW w historii? :P

I nie - Troya nie ma żadnych problemów. Zwłaszcza po najnowszym małym patchu. Gram teraz drugą kampanię Licją (vh/vh) to widzę. ;) Żadnych błędów aktualnie nie ma. Gra chodzi czysto, sprawnie, bez nagłych spowolnień.

Tak poza tym temu "znafcy" nawet nie chciało się tej gry odpalić aby nakręcić własne filmiki. Wszystkie sceny pod***olił od innych albo od samego CA.

Poza tym Troya oferuje zupełnie inne doświadczenia niż Rome II z DeI. Choćby bitewne - np. gwarantuje każdemu graczowi, że tętno mu podskoczy gdy zobaczy szarżę rydwanów na swoją piechotę. Tak drogiej ale bardzo groźnej kawalerii jeszcze w tej serii nie było. Fajnie oddali ducha epoki brązu. :)

24.08.2020 00:05
D.a.r.k.ELF
😂
47.3
D.a.r.k.ELF
41
Generał

bboy - gościu bo ty bierzesz :P :P Total Wary z każdą odsłoną są właśnie coraz lepsze i coraz lepiej się sprzedają!! Tak jak napisał ci kolega - Warhammer 2 jest obecnie najpopularniejszą grą z serii i wszyscy czekają na trójkę! Three Kingdoms a teraz Troja tylko podniosły wyżej poprzeczkę upiększając grafikę, dodając nowe pomysły i mechaniki, które będą mogły być teraz dodawane w następnych odsłonach! Widać że kompletnie nie wiesz o czym mówisz :))) Troja jest tytułem doskonałym - mnóstwo nowości, pierwszy raz w historii serii aż 5 surowców i można by jeszcze długo wymieniać! We wrześniu dochodzą Amazonki za free dzięki czemu będziemy mieć 9 zróżnicowanych frakcji, a mają dojść jeszcze z przynajmniej 4 inne! Znów rok grania bez cienia nudy :D

post wyedytowany przez D.a.r.k.ELF 2020-08-24 00:06:18
25.08.2020 00:04
bboy
47.4
bboy
67
Konsul

Ach ten ból dupci fanboyów gdy tylko ktoś waży się skrytykować ich uwielbioną gierkę. "Ja nie widzę żadnych problemów" - istny szlagier. Byli też tacy co nie widzieli problemów w HOI4, RDR2 PC, a nawet o zgrozo w F76 (pozdrawiam kanał KryptaTV oraz jego GOL-owe alter ego), a bitwy morskie w Rome 2 były w pytę. Wystarczy odpalić sobie dowolny gameplay Troji i zobaczyć np te cudne combat animations. Poziom Rome 1, bo do Medievala 2 to nawet nie ma co skakać. Z ciekawości też sobie obejrzałem te charioty i jedyne uczycie jakie poczułem to rozbawienie, rydwany nie walczyły w ten sposób. Czyli powtórka tej durno-arcadowej mechaniki z Rome 2 razy dwa.

25.08.2020 00:24
bboy
47.5
bboy
67
Konsul

D.a.r.k.ELF
Co ty gościu bierzesz? Powtarzasz się w komentarzach z tymi pięcioma surowcami jakby to był jakiś niesamowity ficzer. I och, ach pierwszy raz w historii aż pięć. W Empire i Szogunie 2 było coś koło dziesięciu o ile dobrze pamiętam, w Medievalu raczej też więcej, a w W1-W2 łącznie chyba ze trzydzieści.

A W2 na premierę, czyli wtedy kiedy firma zarabia najwięcej sprzedał się w ilości coś koło 60% wyników premiery W1 drogie misie. Three Kingdoms za to sprzedał się fantastycznie tyle, że głownie dzięki samym Chińczykom (potwierdzone przez CA).

26.08.2020 01:31
47.6
Martin von Carstein
44
Centurion

Od kiedy "combat animation" to jakiś błąd? Mogą się one podobać bądź nie... ale bądźmy poważni - kto w serii Total War ma w ogóle czas podziwiać tego typu animacje? :P
Swoje własne animacje otrzymali bohaterowie. Można je podziwiać na tych gameplayach. Takich pojedynków jeszcze w serii nie było.
Natomiast dzięki ograniczonej puli animacji u plebsu gra chodzi płynniej, a jednostki zachowują swoją masę (nie jest tak dobrze jak w Medievalu II ale też nie ma takiej tragedii jak w Shogunie II i Rome II).

W Medievalu specjalne animacje dotyczyły jedynie ciosów kończących.

Rydwany akurat walczyły w różny sposób, który zależał od danej armii.

Może raczysz wymienić te "problemy" aby w ogóle było o czym dyskutować zamiast? Przyniesie to lepszy efekt niż rynsztokowa eryystyka.

W moim przypadku gra chodziła dobrze. Nie zacina się, nie ma crashy, spadków płynności. Jednostki reagują na rozkazy, a wszystkie przyciski działają. Nie znalazłem żadnych bugów.

Tak nawiasem mówiąc widać, że faktycznie w tą grę nie grałeś. Surowce w tej części mają zupełnie inne znaczenie niż w poprzednich. Mają lepiej odwzorować charakter epoki (handel wymienny), a różne surowce są potrzebne do wznoszenia różnych budynków bądź rekrutowania różnych jednostek. Tego jeszcze nie było w takiej rozbudowanej formie.

W2 mógł się sprzedać gorzej na premierę (bo np. miał mało ciekawe rasy i nudną kampanię Vortexu). Co z tego? Do dzisiaj sprzedaje się świetnie, ciągle pojawiają się nowe DLC (ostatni w maju), a dzięki ciekawej mechanice ciągnie jeszcze za sobą sprzedaż W1. Koło się kręci więc można było na tej fali rozdać Troję.

Warto też wspomnieć o tym, że W3 także będzie wspomagał sprzedaż poprzedniczek - każdy chce zagrać na największej mapie w historii TW.

01.09.2020 20:31
bboy
47.7
bboy
67
Konsul

Odpowiem, krótko bo od początku nie miałem wielkiej ochoty czytać tego wywodu, a po przeczytaniu pierwszego zdania już kompletnie zeszło ze mnie powietrze. Tak więc:
Ja nigdzie nie użyłem słowa 'błąd'. Tylko 'problem' (a to i tak w odpowiedzi) oraz 'jakość'.

01.09.2020 21:29
47.8
Martin von Carstein
44
Centurion

Więc słucham - jakie "problemy" i jaka "jakość". Możemy się spierać o sematykę... ale nie zmieni to faktu iż jak dotąd nic nie przedstawiłeś.

Wymień "problemy", żeby było z czym dyskutować. O ile przez ten czas raczyłeś w ogóle uruchomić ten produkt zamiast przytaczać czyjeś brednie i plagiat.

PS. W pozostałej części "długiego" wywodu w cytacie pojawia się ów "problem". Poza tym... jeżeli uważasz tą notkę za " długą" to ja Ci współczuję z całego serca...

post wyedytowany przez Martin von Carstein 2020-09-01 21:34:38
25.09.2020 14:39
bboy
47.9
bboy
67
Konsul

Martin von Carstein
Hmm, zawszę mogę przeczytać zamiast twoje brednie, ale tak się jakoś składa, że twoje wypociny równo mi zwisają. Tym bardziej, że już w pierwszym zdaniu wkładasz mi w usta coś czego nie powiedziałem bo akurat było ci potrzebne do argumentu. Ale jeśli dzięki temu poczujesz się lepiej możesz stwierdzić ktoś jest nie jest w stanie nadążyć za tobą intelektualnie aby choćby przeczytać twoje liczne argumenty. Tak, to na pewno o to chodziło. Do tej jakości podałem link i napisałem to WYRAŹNIE już w pierwszym poście. I nie muszę do tego odpalać gry kiedy te problemy widzę gołym okiem. A jak bardzo chcesz argumenty to wystarczy, że ci podam jeden, który dla mnie dyskwalifikuje całą grę. Automatycznie generowane drabiny dla strony atakującej podczas oblężenia, czyli taki czysto gamingowy ficzer, który ma zwiększyć tępo i dynamikę rozgrywki kosztem realizmu i jakiejkolwiek logiki i wyrzuca do kosza całą związaną z tym mechanikę i strategię bitew z poprzednich odsłon. W grze, w której oblężenia to niby główny temat gry.

post wyedytowany przez bboy 2020-09-25 14:47:16
25.09.2020 15:11
😂
47.10
Martin von Carstein
44
Centurion

O proszę - dało się coś wyskrobać z wnętrza swej czaszki i wysiliłeś się na jakiś argument.

"Automatyczne drabiny" są w serii obecne od czasów Rome II. Ba - były już w Empire (szturmy na forty). Tak wyglądają "poprzednie odsłony". Nie są zatem czymś nowym ani nawet złym. Dzięki nim AI w ogóle ma szanse zdobyć miasto szturmem zamiast zginąć w beznadziejnie głupiej bitwie pod murami (standard w Rome I i Medku).

Przy czym drabiny zawsze oznaczają duże straty dla atakującego, a zdobycie w pełni obsadzonej Troi przy pomocy samych drabin (bez opracowania technologii "Konia Trojańskiego" oraz taranów) oznacza masakrę. Zwłaszcza iż linia umocnień tego miasta jest podwójna / potrójna.

Tematem tej gry nie są oblężenia lecz WOJNA TROJAŃSKA. Konkretnie jej wszystkie aspekty. Oblężenie Troi jest jedynie momentem kulminacyjnym kampanii Achajów.

Reszty twojego żałosnego bełkotu komentować nie będę zważywszy iż już to zrobiłem wcześniej. Dorośnij. Zagraj w tą grę, a potem ją skomentuj. Albo idź do okulisty bo wzrok ci nieźle nawala.

25.09.2020 18:52
bboy
47.11
bboy
67
Konsul

Martin von Carstein
Cóż za przepiękny spust mentalny, godny człowieka najwyraźniej dorośniętego, co widać po jakiego dostaje bo ktoś skrytykował jego gierkę w internecie. Jak zwykle przeinaczenie moich słów, bo przecież jest to naprędce potrzebne mu do argumentu. Pewnie nawet nie zauważy, oj, ale jestem sprytny. To prawda, oblężenie Troi nie jest tematem gry i pewnie właśnie dlatego wcale tak nie napisałem tylko "oblężenia" i jest jeszcze tam takie słowo jak "niby". Bo chyba każdy zakładał, że oblężenia będą tutaj ważnym aspektem i najwyraźniej ludzie dalej tak zakładają widząc po odsetku filmów na yotube pokazujących właśnie ten aspekt, większym niż przy jakiejkolwiek poprzedniej części. Jeśli mam być dokładny to napiszę, że jest jednym z głównych tematów. Ok, teraz w tym miejscu możesz się dalej mentalnie głębokością swojej racyji. Nie zapomnij dodać śmiejącej się buźki dla podkreślenia tej głębokości.

A teraz mój drogi misiu, hmmmmm. Mój drogi, rozkoszny misiu. GDZIE TY MIAŁEŚ AUTOMATYCZNE POJAWIAJĄCE SIĘ DRABINY W ROME II generujące się z jakiejś czasoprzestrzeni jak tylko piechota podejdzie pod mury??? GDZIE??? Drabiny to były tam siege eqipment. A w Empire to zasadzie nawet nie były drabiny tylko liny z hakami więc przynajmniej logicznie można to było jakoś wytłumaczyć, skąd się nagle pojawiły. Nie lubiłem tego ficzera w Empire, ale i tak nie byłby tak upierdliwy w tej grze ze względu na jej mechanikę ponieważ:
A) Forty były mniejsze więc broniącym jednostkom łatwiej było dobiec we właściwe miejsce muru(o tym zaraz)
B) Jest to epoka w której niemal każda jednostka może ostrzeliwać podchodzących pod mury
C) Generalnie jednostki strzelające zdają tu większe obrażenia niż w takim Rome II i zapewne też i Troi
D) A na murach masz jeszcze działa

Tak więc ten ficzer względem Troji jest temperowany przez większe straty jakie można było ponieść i praktycznie zawsze opłacało się zrobić przynajmniej jedną wyrwę w murze tym bardziej, że obecność odpowiednich środków w tej grze wręcz do tego zachęcała. A jak jest w Troji? Wystarczy mieć dwa razy więcej jednostek i już broniący się w dużym mieście ma problem. Wystarczy, że mam dwie jednostki na jedną, pośle je na mury w dużej odległości od siebie i już mam gwarantowane zdobycie murów bo broniąca jednostka nie będzie w stanie biegać tu i tam by wszystkich zablokować. Tak więc tak i siak muszę mieć sporą załogę zamku.

"Przy czym drabiny zawsze oznaczają duże straty dla atakującego"

Super, kiedyś oznaczały większe. Niosąca drabiny jednostka była bardziej odsłonięta od kogoś kto podchodził z tarczami. Ograniczona ilość drabin oznaczała, że trzeba było dobrze się zastanowić gdzie atakować, a załoga zamku mogła skupić się na obronie wybranych punktów i nawet skromne siły mogły odeprzeć znacznie większe liczniejszego wroga. ZGODNIE Z REALIAMI. Teraz tego NIE MA i jeśli CA zrobiło to tylko dlatego, że głupie AI nadal nie umie zamków zdobywać to brawa dla CA. Mniej żenującym wytłumaczeniem byłoby już stwierdzenie, że zrobiono to aby zwiększyć dynamikę gry.

"Reszty twojego żałosnego bełkotu komentować nie będę zważywszy iż już to zrobiłem wcześniej."
Mam dla ciebie adekwatną odpowiedź: Twój ewidentnie nie-żałosny i w pełni zgodny z prawdą bełkot właśnie został skomentowany

post wyedytowany przez Admina 2020-09-25 18:55:27
25.09.2020 20:19
47.12
Martin von Carstein
44
Centurion

Eh... W końcu zaczyna to przypominać jakąś dyskusję w której druga strona ma coś więcej do powiedzenia. Oby tak dalej.

1. Może dlatego pojawiają się tak często na filmach ponieważ właśnie takie materiały udostępnił CA? Bo nie wiem... chciał pokazać tytułową Troję? Wpadłeś w ogóle na to? :P

I nie - nikt się nie spodziewał "oblężniczych cudów" w epoce brązu. Oprócz ciebie.
Natomiast samo oblężenie największego miasta w grze jest co najmniej satysfakcjonujące z racji wyzwania. Wymusza ono od gracza bycie kreatywnym w doborze taktyki (bo miasta broni 60 elitarnych jednostek).

2. Ale np. miałeś takie drabiny w Shogunie II. Może faktycznie w Rome II ich nie było... Dawno w tą część nie grałem. Nie mówiąc już, że stosowanie drabin było jedynie marnowaniem sił (zbyt wielkie straty w porównaniu z wieżami).
W Warhammerach drabiny były (czyli wrócono do etapu Shoguna).

3. Zazwyczaj masz "sporą załogę zamku" czyli garnizon osady / miasta. Możesz nawet budować specjalne miasta garnizonowe z 15-20 jednostkami, które będą miały za główne zadanie bronić granic państwa. Jeżeli nie wystarczy ci jednostek na obronę murów to zawsze można bronić się na placu. Ja tak robiłem gdy atakowały mnie silniejsze armie - taktyka okazywała się skuteczna.

Innymi słowy obrona grodów nie stanowi wielkiego problemu dla gracza

To o niebo lepsze rozwiązanie niż to co widzieliśmy np. w Medievalu. Komputer bez artylerii też jest w stanie coś zdziałać. Nie mówiąc już, że skończono z "noob taktyką" polegającą na wypadzie (atak - zwabianie wrogiej armii pod mury - "karabiny maszynowe" z wież wybijają przeciwnika).

Co więcej my tu nadal mówimy o epoce brązu w której AI nie może przywlec za sobą artylerii... więc stopień jego nieporadności jeszcze by wzrastał.

27.09.2020 13:33
bboy
47.13
bboy
67
Konsul
Image

1. Och jak pięknie i zgrabnie uciekasz od swojego argumentu z nieugiętą próbą przekonania chyba też i samego siebie, że twoje wciąż jest na wierzchu.

Spodziewałem się co najmniej takich "cudów" (to tak w ramach nieprzeinaczania moich słów na potrzeby argumentu), czyli mechaniki, która jest CO NAJMNIEJ nie gorsza od tego co reprezentowało ROME II/Attila i żadna epoka brązu tego nie wyklucza. Dostałem jakieś zarcadowione rozwiązania godne odsłony na tablety. W odpowiedzi powtarzasz po raz kolejny 'a bo w ostatniej misji jest trudniej'. Przekonujesz tutaj siebie czy mnie?

2. Rozwiązania zastosowane w Szogunie były zgodne z realiami zarówno w odniesieniu do samych oblężeń jaki i całej strategii posiadania zamków. Co więcej zamki ponownie były tu mniejsze, a straty ponosiło się nawet jak nikt cię nie ostrzeliwał bo część żołnierzy spadała z murów sama z siebie tym bardziej im wyższe były mury. Tylko wybrane lekkie jednostki potrafiły się bezstratnie wspinać. Ba, wspinanie się namury trwa tu znacznie dłużej od wchodzenia po drabinach w Troji, co daje obronie więcej czasu na reakcję i ostrzał.

"Może faktycznie w Rome II ich nie było... Dawno w tą część nie grałem."
(lenny face)

"W Warhammerach drabiny były (czyli wrócono do etapu Shoguna)"
Taa, jak bardzo wrócono do etapu Szoguna to już to opisałem. To jest pytka w pytkę kopia arcadowej mechaniki zastosowanej tylko w Warhamerze i Three Kingdomsi tylko i akurat po tych grach mogłem spodziewać się dosłownie wszystkiego. W znakomitej większości gier ten aspekt był bardziej złożony, a jak nie to miał związek z historycznymi realiami i był bardziej temperowany.

3. Może, ale odpaliłem sobie własną bitwę z marszu na normalnym poziomie trudności, bez żadnego tutoriala i z wielkim palcem w D zdobyłem miasto z murami. Na dzień dobry dostałem za darmo do tej bitwy dwie wieże oblężnicze, których nie użyłem, chciałem sprawdzić same drabiny. Trzy jednostki włóczników na dwie plus dowódca po obu stronach, który sam z siebie jest wart kilka jednostek piechoty. Czyli minimalna tylko przewaga po mojej stronie i AI już się nie umiało obronić. Uciekli z murów jak tylko zacząłem na nie wchodzić. Kolejna bitwa to samo, zrzut ekranu po prawej. W sumie trzy moje jednostki wchodzą na mury i AI ponownie głupieje. Zdobycie murów kosztowało mnie trochę ponad 10% strat dla dwóch jednostek i może 5% dla jednej (strzały z wież). Nie chciało mi się nawet tej bitwy kończyć, zarzuty tego youtubera, który wtedy jeszcze tej gry nawet nie odpalił zostały w pełni potwierdzone. Możesz sobie gadać co chcesz, ale użyteczność murów gdzie każdy może wejść wszędzie z marszu jest znikoma i sam to sobie zweryfikowałem. Wieże to się chyba przydadzą tylko wtedy jeśli przeciwnik będzie w stanie obsadzić swoje mury na całej ich długości, co po gamplayach z kampanii widzę, że raczej miejsca nie ma nawet ja ma te 20 jednostek.

Resumując z twoich killer kontrargumentów ostał się w zasadzie tylko jeden: głupie AI sobie nie radzi i trzeba mu jakość pomóc. Tak więc głupie AI dalej sobie nie radzi bo broniąc się w mieście za sporymi murami (licząc miarą choćby takiego Rome II) nie potrafiło mnie powstrzymać gdy miałem jedynie minimalną przewagę liczebną i użyłem tylko drabin.

post wyedytowany przez bboy 2020-09-27 13:38:13
27.09.2020 20:27
bboy
47.14
bboy
67
Konsul
Image

Martin von Carstein
Aha, sprawdziłem sobie jak przebiegnie bitwa gdy to ja będę bronił i spróbuję utrzymać mury (bo AI tylko uciekało). Moje siły: dwie jednostki włóczników plus bohater. AI: cztery jednostki włóczników plus bohater. Na pierwszym zrzucie ekranu widać, że AI jest za głupie aby wykorzystać swoją przewagę liczebną i zaatakować z kilku stron, wszyscy walą w jedno miejsce. Dla mnie jest to idealna sytuacja ponieważ zwężając linie w swoich dwóch jednostkach mogę w pełni zablokować na murach ich cztery co widać na załączonym obrazku.

post wyedytowany przez bboy 2020-09-27 20:36:10
27.09.2020 20:35
bboy
47.15
bboy
67
Konsul
Image

Martin von Carstein
I oczywiście nic mi to nie dało, po paru minutach bitwa jest już właściwie przegrana. Tak więc twoje bajdurzenie o tych rzekomych dużych stratach okazały się stekiem bzdur, a moje założenia, że wystarczy mieć tylko dwie jednostki na jedną oparte o jeden filmik na yotubie w pełni potwierdzone. Dziękuję, dobranoc.

post wyedytowany przez bboy 2020-09-27 20:36:21
23.08.2020 20:34
48
odpowiedz
Patryhinio
90
Pretorianin

pff kolejna moja saga z total warem ale co jest do diaska gram spartą niech by to szlag jasny mykeny podbijają jak walnięte obuchem w łeb wszystkie panstwa oni maja 130 prowincji ja 11 a wojna totalna.. do troi to sie nawet nie zbliżyłem..ech cś tu nie tak najlepszy chyba był dla mnie rome 2 no empire i napoleon tez były fajne i co najśmieszniejsze wybiłem praktycznie jedno państwo a oni sie pochowali w malutkich moich wioskach nie cytadelach bo mi je zabrali a oni surowców mają wiecej ode mnie po kroć...a dyplomacja to porażka jak dla mnie..narazie nie oceniam zobacze potem drugą kampanie czy bedzie tak samo..

25.08.2020 10:47
Wielki Gracz od 2000 roku
49
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
146
El Kwako

W Empire grało mi się bardzo dobrze, Warhammery to samo, Trzy królestwa także. A do tego nie mogę się przekonać, głównie przez bardzo kolorowy, a przez to nieczytelny interfejs (gdzie TK nie mają takiego problemu, mimo że tak samo kolorowe, jednak Warhammer pod tym względem wyszedł najlepiej). Do tego te propozycje wymiany podchodzące pod spam, oraz co mnie najbardziej wkurzyło to w jednej rundzie nie mogłem jej zakończyć. Szukam, szukam aż w końcu znajduje. Jak się okazało, moje miasto zaprzestało produkcji i bilans surowca był na minusie, bo zostało zaatakowane, a nawet o tym gra nie poinformowała. No fajnie.

31.08.2020 09:28
dzl
50
1
odpowiedz
dzl
67
You Gain Brouzouf

Na razie pograłem z godzinkę i jest całkiem nieźle. Widać jednak, że to odsłona na której chcieli poeksperymentować. Pogram dłużej to wyrobie sobie bardziej konkretną opinię.

Tak swoją drogą. Tylko mi Troja pobierała się z Epica w ślimaczym tempie (poniżej 2 Mbps)? Co oni tam serwery z ziemniaków mają czy coś?

01.09.2020 13:32
51
odpowiedz
9 odpowiedzi
crystal1818
40
Pretorianin
7.0

No jak na razie z tego co widzę leci ostry hejt na tą część TW. Najniżej oceniona ze wszystkich części TW, jeżeli mówimy o ocenie na tym portalu. Częściowo się zgodzę, ale jak widzę że Thrones of britannia ma średnią ocen 8.2 ,a Troy na ten moment 6.5 to utwierdziłem się w przekonaniu, że nie ma co się sugerować oceną gier na tym portalu. Po przegranych 16h mogę dać spokojnie 7.

01.09.2020 21:29
51.1
GoHomeDuck
30
Senator

Ma niższą ocenę, bo przecież nasza dzielna młodzież walczy na wszystkie sposoby z Epic Games.

10.09.2020 09:42
Whisper_of_Ice
51.2
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

UP Ma niższą ocenę bo ma:
-Zryte AI
-Grafike gorszą niż poprzednie odsłony
-Bezczelna ekskluzywność za którą epic zapłacił ZAPŁACIŁ a nie dał LEPSZE warunki jak to niektórzy piszą
Ja się nie dziwie że z epiciem się walczy, bo zabierają możliwość wyboru konsumentowi, zamiast uczciwie walczyć np Lepszy klientem swojego launchera, lepszymi niższymi cenami, promocjami to walczą grami darmowymi które ludzie przycebulaczą i epica nawet nie odpalą, takie są fakty gdzie nie czytam to teksty są "dodałem, nie odpaliłem" z resztą widać że ta metoda nie działa po statystykach steama.

10.09.2020 12:38
51.3
GoHomeDuck
30
Senator

XD

10.09.2020 15:45
Whisper_of_Ice
51.4
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Co "XD"?

11.09.2020 09:38
51.5
Martin von Carstein
44
Centurion

Nie ma grafiki gorszej od poprzednich odsłon. To chyba dość oczywiste i łatwe do zweryfikowania. Co najwyżej komuś może nie podobać się stylistyka ale jest to kwestia tylko i wyłącznie jego gustu.

11.09.2020 14:59
Whisper_of_Ice
😂
51.6
Whisper_of_Ice
66
Sic Parvis Magna

Porównaj grafikę Three Kingdoms a porównaj grafikę Troy, i nie porównuj mapy startegicznej a mapę taktyczną czyli tam gdzie sterujesz wojskiem, modele postaci, wojska, AI itp są skopane i to każdy w recenzjach taki zarzut stawia.

11.09.2020 21:10
51.7
sadler
100
Konsul

Graficznie troya wygląda gorzej niż Rome 2 i Warhammer, a do three kingdoms nawet nie ma co porównywać.

13.09.2020 19:41
51.8
1
Martin von Carstein
44
Centurion

W "chińskiego TW" nie grałem ale nikt mi nie wmówi, że Troya wygląda gorzej niż Warhammery czy stary Rome. Grałem we wszystkie. Zarówno mapa strategiczna jak i taktyczna zrobiła na mnie pozytywne wrażenie - zwłaszcza roślinność i jej współgranie z żołnierzykami. Uwielbiam patrzyć na oddział przemieszczający się przez pole na którym rośnie zboże.

AI nie działa gorzej niż w Warhammerach. Jest tak samo kiepskie i łatwe do oszukania... ale to naprawdę norma w tej serii.

03.01.2021 13:16
51.9
tomash79
13
Legionista

Ocenianie gry niżej tylko dlatego, że jest exclusivem na Epicu to dla mnie jakaś totalna paranoja. Ludzie, oceniajcie samą grę, a nie politykę wydawców/dystrybutorów! Tyle dygresji.
Sama gra moim zdaniem... głowy nie urywa, jest jednak trochę lepsza niż Britannia. O poziomie finalnej wersji Rome II można jednak zapomnieć...

25.09.2020 14:43
maciell
52
odpowiedz
maciell
85
Generał

Dzisiaj mozna odbierac dlc Amazonki. Na yt juz widzialem w akcji i wyglada to ciekawie. Amazonki nie posiadaja miast i nie moga ich posiadac. Jest to plemie koczownicze. Wiec maja zupelnie inne mechaniki niz inne nacje.

post wyedytowany przez maciell 2020-09-25 14:44:09
27.09.2020 22:49
53
1
odpowiedz
1 odpowiedź
damianyk
107
Nośnik Treblinek

Taka se. Bitwy są takie trochę monotonne, przez słabe zróżnicowanie jednostek. Głównym problemem jest praktycznie brak konnicy, tzn. ona jest, ale jest jej mało i jest słaba. Nadaje się raczej do pościgów i dobijania uciekinierów, ewentualnie przeganiania dystansowców. Na dodatek mapy są mało urozmaicone.
Bardzo słaby jest rozwój, badania (zwane dekretami) to głównie takie pierdoły "+6% prędkości jednostek ciężkich" itp. Mało jest ciekawych budynków czy innych usprawnień prowincji. Grafika wcale nie jest brzydka, ale nie wyróżnia się jakoś specjalnie. Natomiast podział mapy na prowincje jest mało czytelny i na pierwszy rzut oka nie wiadomo gdzie kończy się nasze państwo.
Reszta negatywów to rzeczy subiektywne. Nie przypadł mi do gustu styl graficzny, chociaż doceniam jak jest inspirowany sztuką grecką. Również nie trafiają do mnie te rozmaite nacje zamieszkujące półwysep peloponeski, ale ja nigdy nie byłem fanem antycznej Grecji. W ogóle ten okres historyczny moim zdaniem mocno ogranicza mechaniki gry, i przez ówczesną technologię, brak machin oblężniczych czy broni palnej nie ma ona okazji żeby wywołać u mnie taki opad szczęki jaki wywołał np. Empire czy pierwszy Medieval.
Ogólnie gra jest niezła, jak to Total War, i miłośnicy tej serii wiedzą czego się spodziewać. Ale w samych Total Warach są lepsze części.

15.10.2020 10:27
53.1
Martin von Carstein
44
Centurion

W tej części rolę konnicy przejęły rydwany, a nie centaury i amazonki. Rydwany zdecydowanie nie są słabe i dość szybko gracz uczy się opierać taktykę właśnie na nich.

Duże zgrupowanie rydwanów przebije się przez każdą jednostkę. Gdy natomiast uderzą one na tyły wrogiej armii to praktycznie jest już po bitwie. Zwłaszcza Sarpedon przoduje w ich użyciu ale każda frakcja ma 2-3 wzory rydwanów. Wyjątkiem są chyba amazonki, które jeżdżą wierzchem.

Badań bym nie lekceważył. Przede wszystkim pomagają ustabilizować ekonomię oraz obniżyć koszt utrzymania armii. W późniejszym etapie gry to żywność i brąz będzie stanowić nasze główne zmartwienie ze względu na posiadanie kilku armii, które będą ogarniać dla nas dość sporą mapę.

Aby zobaczyć granicę wystarczy oddalić mapę i pobawić się filtrami.

26.10.2020 12:21
54
odpowiedz
Zyga
223
Urpianin

Co to jest z tym ELYSIUM? Przysyłają na maila jakieś komunikaty po angielsku a ja w tym języku tylko "yes" i "ok" :-)

18.11.2020 23:29
55
odpowiedz
Ardaszir226
25
Centurion

Mi tam nawet się podoba. Zwłaszcza, że zdobyta za darmo. Nawet ciekawy pomysł z tym, że jednostki "mitologiczne" to ludzie. Choć w sumie lepiej by było gdyby to była gra dziejąca się na starożytnym Bliskim Wschodzie gdzie możliwe byłoby granie kasyckim Karduniaszem, Hurytami, Hetytami czy Elamitami.

03.01.2021 13:09
56
1
odpowiedz
tomash79
13
Legionista
6.0

Bawiłem się świetnie na początku gry, przez pierwsze kilkadziesiąt tur. Niestety, z czasem pojawiły się 2 rzeczy, które mnie od tej gry odepchnęły.
1. Konfederacje frakcji NPC - niezrozumiałe, niezgodne z fabułą... Wyobrażacie sobie, żeby Menelaos oddał się pod rządy Achillesa? Uważam, że główne, grywalne frakcje powinny mieć możliwość wyłącznie wchłaniania pomniejszych, tych, którymi nie możemy grać. Z wyjątkiem Synów Priama, oczywiście, którzy mają do tego stworzoną oddzielną mechanikę.
2. Ekonomia graczy AI - a w zasadzie jej brak. AI może mieć od groma armii i nie dbać o ich koszt utrzymania! Przekonacie się o tym, jeśli doprowadzicie do konfederacji i nagle wasz przychód żywności spadnie do -100k (poważnie, nie żartuję).
W moim przypadku rezultatem tego drugiego był Ragequit & Uninstall. Teraz czekam na patche/mody które to naprawią. Z Rome II się udało, może więc i Troy nie jest kompletnie stracone?

19.02.2021 20:51
blimsien_yankovic
57
odpowiedz
blimsien_yankovic
12
Legionista

Grę dostałem za darmo więc daję 10/10. Jednak nie zasługuje na ten wynik.

1. Jak grałem w Medievala 2 to mówiłem że mapy są za bardzo uproszczone. Zmieniam zdanie. Troja ma tak szczegółową mapę że ciężko jest coś znaleźć. Zatęskniłem za tą prostotą. Chyba każda zapyziała dziura z Grecji jest na zlokalizowana na mapie kampanii. Jest też za bardzo kolorowa.

2. Ekonomia. Za bardzo rozbudowana. Rzecz w Total War zbędna. Zawsze kojarzyłem serię Total War z uproszczoną warstwą strategiczno - ekonomiczną na mapie głównej. Perełką były bitwy. (z nostalgią wspominam bitwy średniowieczne z Medievala 2, Empie oraz bitwy z Shogun 2 Zmierz Samurajów - swoją drogą chcę Total Wara z wojny secesyjnej to by była petarda)

3. Schematyczny rozwój osad. Tutaj jest regres w serii. Rozbudowa miast jest zawsze taka sama. Musimy posiadać "prowincje" czyli stolicę i osady. Stolica bez osady nie wytwarza surowców, a osady bez stolicy nie dostają wpływu i zadowolenia. Koncepcja takiej prowincji to minus, był już wcześniej ale w tej odsłonie są jeszcze bardziej osady powiązane ze sobą. Jak twój sojusznik którego raczej nie możesz zaatakować ma stolicę a ty masz osadę, to lepiej oddaj tą osadę. Inaczej będzie w niej zawsze spadło zadowolenie, chyba że zawsze będziesz tam trzymał armię (nie garnizon).

4. Garnizony to co już wcześniej mnie wkur****o, garnizon jest automatyczny. Okej. Masz dwie osady obok siebie na najwyższym poziomie, ale wróg atakuje jedną z nich armią z 20 jednostkami. Nie ma możliwości transferu wojsk z jednej do drugiej choć leżą praktycznie obok siebie. Wiem było już wcześniej. Aby zwerbować armię trzeba mieć bohatera który też kosztuje. Jak prowadzisz wojnę i wszyscy wojownicy są potrzebni na froncie a wróg atakuje tyły to już praktycznie po grze. Ostatni ze swobodnym werbunkiem jednostek był chyba Shogun 2.

5. Bohaterowie to krok wstecz. Już wcześniej było coraz gorzej. Tutaj mogą tracić motywację (coś a la lojalność).

6. Gra robi wrażenie że co tura coś się dzieje. Dostaję spam w postaci od 5 do 11 wiadomości co tura. Każde okienko jest różnej wielkości i znaczek X się przemiesza. Doprowadza to do zwykłego. Wiadomości są naprawdę nieistotnie. Np: generał siedział w wiosce 3 tury i się nie ruszał i spadła mu jakaś cecha około 1%.

7. Do spamu dochodzi masowy atak agentów werbowanych przez komputer. To podlega pod sadyzm z jaką ilości nas atakują. Jak ktoś wspomniał masz dużo wojen, agenci masowo zalewają twoje państwo.

8. Komputer używa czitów. Komputer mając jedno miasto bez osad nie jest w stanie produkować żywności potrzebnej do utrzymania dużej armii oraz brązu (dla jednostek lepszych / elitarnych). Jak zgracie przygotujcie się że komputer z dupy wyciąga armię + pełny garnizon w sumie 40 jednostek. Powinieneś go zaatakować minimum dwiema armiami. Ty jako gracz musisz mieć na utrzymanie dwóch armii już kilka miast. Oczywiście atakując go odsłaniasz tyły jak wrogie miasto jest gdzieś dalej i musisz tam posłać wojska. Ten fakty przekonał mie że seria idzie w złym kierunku.

post wyedytowany przez Admina 2021-02-19 22:03:36
06.10.2021 09:11
58
odpowiedz
ahafan
43
Centurion

Jakiś rok wahałem się z zakupem gry, przede wszystkim zniechęcony ocenami, także na GOL-u i negatywnymi recenzjami. Dopiero po wyjściu ostatniej aktualizacji, z możliwością rozegrania kampanii historycznej, skusiłem się i kupiłem razem z dodatkiem mitycznym.
Mówiąc szczerze to była bardzo dobra decyzja. Na pewno, patrząc po komentarzach sprzed roku, gra obecnie stanowi duży krok naprzód jeśli chodzi o te wszystkie bolączki, bo większości po około 70h rozgrywki nie zauważyłem. Są, typowe dla TW stałe przypały, które obserwuję w kolejnych odsłonach, a gram w TW od 15 lat, co oznacza, że produkcje są w pewnych aspektach gówniane, ale stabilne :)

Niemniej Total War Saga Troy mogę ocenić bardzo dobrze, porównanie do moich ulubionych odsłon jak Medieval II czy Rome II. Przede wszystkim, co dla mnie na plus:

1. Wreszcie każda z frakcji ma prawdziwą, unikalną mechanikę (Bazy wypadowe Itaka, kolonizowanie osad w zasięgu wzroku Sparta itd.), które na prawdę dodają ciekawy aspekt strategiczny. Wreszcie masz ochotę zastanawiać się jak to wykorzystać i co z tym zrobić, a nie tylko schemat - budujesz, szkolisz, podbijasz,
2. Na mapie strategicznej wróg próbuje ciekawych zagrań, których nawet ja bym się nie powstydził. Np., najpierw desantował swoją armię w mojej prowincji, a że nie byliśmy w stanie wojny, to przysłał swojego agenta, który co tura próbował wywołać bunt. Zapewne po opanowaniu mojej prowincji przez buntowników, zajął by ją, mając rączki czyste od wojny ze mną,
3. Wróg reaguje na moje posunięcia: w trakcie wojny przenosił wojnę do moich prowincji ojczystych na głębokie zaplecze, wysyłając nie raz armie na dalekie dystanse,
4. Świetne nowe elementy z modlitwami i hekatombami - dają mocne efekty w postaci przychylności bóstw
5. Na ogromny plus wprowadzenie zasobów. Czujemy się trochę jak w strategii ekonomicznej: do budowy i utrzymania armii trzeba gromadzić surowce, nie tylko złoto, więc spora część czasu na mapie kampanii poświęcona jest, zwłaszcza jak ma się dużo armii, zawieraniu różnych układów handlowych oraz planowaniu, które rejony podbijać, aby produkować surowce samemu,
6. Ograniczenie limitów agentów do 3 każdego rodzaju, chyba niezależnie od poziomu państwa, bo Spartą osiągnąłem jakiś niemożebny poziom administracji i dalej mogę mieć łącznie tylko 9. To niweluje jakże irytujący z poprzednich odsłon spam agentami wroga i konieczność decydowania co zrobimy z naszym agentem w danej turze,
7. Mapa - możliwe, że to zmiana w trybie historycznym, ale nie jest wg mnie kolorowa, chyba, że mam z tym problem :), ale najważniejsze jest to, że odzwierciedla sytuację historyczną grecji z epoki - każda wysepka to osobne państewko, a że wysp jest masa, to i jest masa zabawy ze strategicznym planowaniem
8. Optymalizacja - na moim 2 letnim kompie gra śmiga na maks detalach i to sama je wybrała jako preferowane, nie obserwuję jakiegoś klatkowania, spadku prędkości gry, czy artefaktów

Niestety jest i łyżka dziegciu:

1. Od 20 lat nie zmieniło się w TW to, że kiedy mam już całą mapę, negocjuję z jednym moich wrogów, który ma ostatni region, stoję pod nią, nie ma w niej wojska, a on chce się poddać dopiero po moim trupie....
2. W dalszym ciągu brak jest opcji dyplomacji żądania usunięcia obcych wojsk z naszego terenu, na który wtargnęły. Co prawda obce armie nie łażą już jak kiedyś w te i nazad, ale są pewne irytujące frakcje, które nic sobie nie robią z traktatów i spokojnie przemierzają nasze prowincje z pełną armią. Skąd mam wiedzieć jakie mają zamiary?
3. Pojawił się nowy "ciekawy" punkt - dotąd armie szkolone były dostępne po zakończeniu tury komputera. Teraz miałem sytuację, w której moja armia i stojąca obok armia wroga rozpoczęły szkolenie dodatkowych oddziałów, do zakończenia miała upłynąć jedna tura, ale w trakcie tury komputera on miał już te oddziały szkolone w swojej armii i swobodnie zaatakował moją armię z przewagą, bo moje oddziały w dalszym ciągu się nie pojawiły. Nie wiem, czy to nie bug, ale to wygląda na oszustwo.
4. "Dotacje" dla frakcji komputerowych. Były od zawsze i zawsze tak samo irytujące. Od Itaki kupowałem 5000 tysięcy jednostek żywności na turę, ale kiedy zawarłem w nią konfederację okazało się, że z jej przejętych ziem produkuję łącznie 1 500... Zostawię to bez komentarza, bo wiadomo, co stało się z moim bilansem żywności
5. Różne zachowania komputera na mapie kampanii, najczęściej beznadziejnie bezmyślne (armia wroga stała obok mojej, dwa razy większej, zamiast uciec, złupiła moją pobliską osadę, którą po to zostawiłem jako przynętę, a następnie dała się spokojnie zniszczyć doszczętnie przez moją pobliską armię, którą widzieć musiała. Takie przypadki można mnożyć).
Generalnie gra jest bardzo dobra, 70h kampanii Spartą połknąłem w parę dni, a ledwo dotarłem do Troi, więc, gra jest dla mnie zaskoczeniem pozytywnym i nauczką, aby, jak to zwykle bywa, nie sugerować się wszystkimi opiniami innych osób.

Mogę dać spokojną 9/10

post wyedytowany przez ahafan 2021-10-06 09:35:49
Gra Total War Saga Troy | PC