Jeśli faktycznie ograniczą to tylko to broni, to ma to jakiś sens, choć generalnie i tak nie jestem fanem takiego rozwiązania, rozwój postaci w TESach był mozolny i nieciekawy przez to, zwłaszcza crafting.
Taki system ma swoje dobre i zle strony. W Syrimie na ten przyklad, zeby zostac dobrym kowalem trzeba bylo najpierw zostac dobrym zlodziejem, jak wiecie o co mi chodzi ;)
Nie mam nic przeciwko, Kingdom Come Deliverance również ma podobny system i się sprawdza.
Wraz z sukcesywnym zwiększaniem poziomu biegłości we władaniu konkretną spluwą (np. szybszego przeładowania, zwiększonej celności itd.), nasz bohater będzie otrzymywał nowe animacje.
Czyli biorą przykład również z Gothica. Bardzo dobrze :D
Ojj tam, przesadzacie, w takim Deus Ex było tylko rozwijanie umiejętności i kilka ulepszeń broni a i tak się podobało, czy człowiek korzystający pierwszy raz z czegokolwiek jest w tym dobry? Raczej nie, trening czyni mistrzem. Dobra wiadomość, CDP wie co robi. Pozdrawiam.
akurat rozwój umiejętności przez ich wykorzystywanie jest najlepszych z możliwych w RPG i w sumie najbardziej logicznym, bo jak zdobywać doświadczenie w czymś nie stosując tego ?!
Czyli najlepszy możliwe sposób, dobrze że Redzi ciągną to co najlepsze z innych gier.
Szkoda że CDP nie inspirował się rozwojem ze Skyrima w trzecim Wiedźminie, bo to był jeden z najsłabszych element gry.
Za to inspirowali się nim w innych elementach W3, również wyszło im to na minus.
Gdzieś czytałem/słyszałem że automatyczny rozwój postaci ma być opcjonalny jeśli wolimy samemu rozdysponowywać punkciki.
Choć co do Cyberpunka nie mam praktycznie żadnych nadziei, że będzie to gra warta uwagi to akurat ta informacja jest bardzo dobra :) Przynajmniej system rozwoju postaci będzie ciekawy :)
AccKid
W grach CD Project Red systemu złodziejstwa (skradanie, włamywane się do skrzyń, kradzież kieszonkowa) nie było wcale jak i gry miały stosunkowo mało elementów rpg.
Drzewko umiejętności głównie opiera się na walce i bardzo ubogiej magii.
Skradanie najlepsze moim zdaniem jest w Thief Antologia:
Thief: The Dark Project 1998, Thief 2: The Metal Age 2000, Thief: Deadly Shadows 2004.
A cały system złodziejstwa ((skradanie, włamywane się do skrzyń, kradzież kieszonkowa) podoba się mi w Morrowind, Oblivion, Skyrim, Kingdom Come (na wzór TES-ów)
W Morku, Obku i Skyrim skradanie bardzo przydaje się do kampanii w gildiach złodziei i zabójców oraz pewnych zadań w innych gildiach i fabule głównej. Ale mocniej rozwinięta magia da podobny efekt.
W G2NK z modem Returning 2.0 mamy mocniej rozbudowaną gildię złodziei oraz zwiększony poz.trudności w złodziejstwie co przekłada się na podobną satysfakcję jak w TESach pod tym względem. Twórcy tego ogromnego moda rozszerzającego fabułę G2NK o trzy razy dłuższą pewne rzeczy kopiowali z serii TES.
Tego typu system istnieje w wielu grach, nie tylko w skajrimie. Co za paranoik to pisał
Czy twórcy w którymś z dotychczasowych wywiadów wspominali coś o postaci z pierwszego zwiastunu z 2013 r? Chodzi mi o postać policjanta, który celował w głowę kobiety.
No mogłoby to się tyczyć też innych statystyk np. jeśli bardzo często biegasz na sprincie to z czasem Twoja wytrzymałość wzrasta przez co biegasz szybciej i jeszcze rzadziej się męczysz. Jeśli często pływasz, nurkujesz itd. to i ten pasek będzie się zwiększał, czy też im więcej się skradasz, włamujesz to i tego typu umiejętności się zwiększają. Zakładając, że wymienione bajery będą w grze:).
Dobra wiadomość zważywszy że w oryginalnym papierowym CP2020 tak własnie działał system rozwoju umiejętności - poprzez ich użycie a nie abstrakcyjne poziomy czy doświadczenie zbierane za ogólne działanie.
Skyrima? A nie przypadkiem tą sieciową strzelanke, której nazwy nie pamiętam a w której rozwój posługiwania się bronią tak
wlaśnie wygląda (im więcej strzelasz tym szybsze masz animacje i zwiększoną celność)?
Odważne plakaty oraz materiały promocyjne nie powinny nikogo dziwić. Cyberpunk 2077 to produkcja skierowana dla dojrzałych odbiorców i nie lękająca się poruszać politycznych tematów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/
Ostatnio ocenzurowali Gwinta, do premiery C2077 jeszcze daleko a po drodze mogą pójść na wiele ustępstw.
Nie żeby coś, ale skyrim nie miał zbyt dobrego rozwoju postaci ...
Jeśli to będzie ograniczone tylko do broni - to ja to kupuję.
W innym wypadku - hmmm... nie podoba mi się.
Znakomicie, bo rozwijanie umiejętności skradania przez strzelanie z łuku do żywego celu powinno zostać w latach 90.
A_wildwolf_A - podobny system ale rozwiązanie logiczne i wykonane ręcznie a nie automatycznie, poza tym postać determinują implanty oraz punkty ulicy a nie zwykłe statystyki.
Wolałbym zwykłe punkty umiejętności do rozdawania. System ze Skyrima wyglądał dobrze na papierze ale w praktyce był słaby.
To jeszcze kogoś ta gra interesuje? Przecież nie ma TPP i nie można umeblować mieszkania. W RPGu to nie do pomyślenia!
Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima
No to nie ma się czym chwalić. Bo system rozwoju ze skyrima jest po prostu słaby. Ale jak już pisałem wielokrotnie CDPR nie potrafi robić systemu cRPG.
System rozwoju postaci w Wiedźminie 3 był strasznie słaby ale ten w Skyrimie był jeszcze gorszy więc powodu do obaw cała masa...
Obym nie musiał chodzić i ciągle skakać aby rozwinąć akrobatykę xD Co do użytkowania samej broni to może się udać.
Bardzo mi się to podoba. Nie bede musiał tracić czasu na jakieś drzewka i opcje erpegowe, odciągając się od rozgrywki, tylko jesli np potraktuję grę, jak fps'a, broń i umiejčtnośxlci z nią związane same mi się rozwiną bez mojej ingerencji, przez co przez cały czas będę w grze/w ruchu. Redzi znów udowadniają, że sluchają graczy i tworzą też grę dla tuch, którzy za RPG nie przepadają. :)
Sorry, że tu tylko narzekam na tych typów co nie czytają artykułu. Sobota wieczór, kobita ma gorączkę, pije wino i jak zwykle chcąc poczytać widzę debilizm, lenistwo i te same komentarze narzekaczy.
Można wyłączyć komentarze i nie widzieć tego syfu? Wkurza ten debilizm.
A sam pomysł na rozwój uważam za genialny. Bo rzeczywisty. Do tego dąży branża. Grafiką, fizyka, mechanikami survivali itp dążyć do rzeczywistości.