Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?

17.06.2019 21:25
WolfDale
16
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

No to zaczynamy, po pierwsze maksimum mikro płatności. Mile widziane płatne miejsca zapisu, po śmierci wszystkich bohaterów opłata za rozpoczęcie nowej gry. Oczywiście battle royale i VR, bo bez tego nawet kijem nie tknę tego tytułu. Oczywiście wszystko nastawione na grind z możliwością kupowania ulepszeń, sporo wyciętej podstawowej zawartości aby potem móc to kupić jako dodatki. Stałe podłączenie do sieci, Denuvo ze sprawdzaniem co 5 minut czy to właściciel czy kumpel kumpla. No i Ray Tracing, a do tego masa bugów i totalne olanie graczy co kupili grę. Oczywiście nie zapominajmy o platformie, bo inaczej nie wyobrażam sobie aby Epic Games Store nie miał dożywotniej wyłączności na Baldura, nawet wtedy jak przestanie już istnieć.

Jak te wszystkie dzisiejsze standardy zostaną spełnione kupuję w przedsprzedaży i zagrywam się do upadłego.

17.06.2019 18:04
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
pg2
76
Centurion

Mam nadzieje że będzie aktywna pauza a nie turowa

17.06.2019 15:22
1
JUAREZ
80
Pretorianin

Na głównej widnieje "czemu" zamiast "czego" w tytule, poza tym fajny tekst :)

17.06.2019 16:25
2
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
juchi
60
Centurion
Wideo

Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?

Ja oczekuję polskiego dubbingu, niestety oczekiwanie te nie zostanie spełnione (chyba że znajdzie się polski wydawca, który to zrealizuje).

https://youtu.be/eSVW40o8V98

post wyedytowany przez juchi 2019-06-17 16:31:17
17.06.2019 16:39
Zdzichsiu
2.1
2
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Podobnie. Lariani nigdy nie mieli szczęścia do polonizacji, a pecetowego wydania Original Sin II żaden wydawca nawet nie kwapił się, żeby wypuścić w pudełku. Mam nadzieję, że przy Baldurze ktoś się wreszcie ogarnie i potraktuje w Polsce tę markę, jak jej kult nakazuje. Techland jakoś mógł ściągnąć do Tormenta Numenery Fronczewskiego, więc da się.

17.06.2019 16:54
2.2
zanonimizowany768165
119
Legend

Przecież wydawcą (na cały świat, w tym Polskę) jest Larian, więc na co mieliby dogadywać się z innymi wydawcami?

Druga rzecz - pudełka? W 2019 roku? Na PC (niedługo i konsolach)? Pogrzało?

Mi też się podobała polska wersja językowa Baldursów ale bądźmy realistami - coś takiego powstało w innych warunkach i się nie powtórzy.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-06-17 16:56:10
17.06.2019 17:02
2.3
juchi
60
Centurion

Przecież wydawcą (na cały świat, w tym Polskę) jest Larian

I to jest właśnie przyczyna braku polskiego dubbingu.

coś takiego powstało w innych warunkach i się nie powtórzy

Z polskim wydawcą jak najbardziej mogło by się powtórzyć, ale niestety...

17.06.2019 18:19
2.4
5
12dura
48
Senator

Druga rzecz - pudełka? W 2019 roku? Na PC (niedługo i konsolach)? Pogrzało?
Chyba ciebie

17.06.2019 16:33
3
2
odpowiedz
Ummon
46
Pretorianin
10

Ah, Dziecię Bhaala się przebudziło.
Czas na kolejne eksperymenty.

17.06.2019 17:07
arianrod
👍
4
odpowiedz
arianrod
60
Generał

Ja oczekuję opcji romansu z illithidem.

17.06.2019 17:20
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin
Wideo

Kto 20 lat temu przy kazdym wlaczeniu BG2 pierw sluchal muzyczke menu zanim wczytal save ? [link]

19.06.2019 06:09
5.1
pabloNR
109
Generał
Wideo

Ileż ja bym dał by muzyka tego typu, tej klasy znów powróciła w BG3... Michael Hoenig od lat nic nie skomponował do gier więc mam obawy. Jeszcze w Icewind Dale była przepiękna muzyka Jeremy'ego Soule'a więc może tutaj warto spróbować? Soule chyba nadal jest aktywny.

https://youtu.be/z79mHHBJEgk
https://youtu.be/B92P1-OUNJo

post wyedytowany przez pabloNR 2019-06-19 06:13:26
17.06.2019 18:01
👎
6
-11
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyberSwir
0
Legionista

Niczego nie oczekuje. 1 i 2 były bardzo słabymi grami, ta zapewne też będzie.

17.06.2019 18:20
6.1
2
12dura
48
Senator

No, tyle akcji co w fortnite nie było, tylko gadajo i gadajo, słaba gra

17.06.2019 19:57
6.2
Maldacena
28
Chorąży

Aktywna pauza to taki trochę upośledzony system w porównaniu do turowego. Liczę, że walka będzie podobna do tej z DOS 2.

17.06.2019 18:04
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
pg2
76
Centurion

Mam nadzieje że będzie aktywna pauza a nie turowa

17.06.2019 18:09
taranssj4
😁
7.1
taranssj4
122
Wyznawca Słońca

Mam nadzieję że będzie turowa a nie aktywna pauza:D
DIvinity OS2 miał cudowny system walki, odpowiednio taktyczna, marzę o takiej w Buldurze!

17.06.2019 20:57
7.2
Maldacena
28
Chorąży

Aktywna pauza to taki trochę upośledzony system w porównaniu do turowego. Liczę, że walka będzie podobna do tej z DOS 2.

17.06.2019 18:22
DanuelX
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Tylko jednego, że nie będzie miała za wiele wspólnego z dwiema poprzednimi częściami. Sorry ale to doskonale zamknięta historia nie potrzebująca "dopowiedzenia". (a no i jeszcze jedno - żadnego głupkowatego humoru od lariana)

17.06.2019 20:12
Vociferus99
8.1
Vociferus99
79
Pretorianin

(a no i jeszcze jedno - żadnego głupkowatego humoru od lariana)

Możesz podać przykład? Nie twierdzę że nie masz racji, pytam z ciekawości.

17.06.2019 20:17
DanuelX
8.2
DanuelX
82
Kopalny

z pierwszej godziny w OS:
gadający brednie małż
czerwona linka nie do przeskoczenia
zakochana orczyca bo oberwala eliksirem milosci
itd itd itd itd itd itd itd

17.06.2019 21:05
8.3
pabloNR
109
Generał

Nie żebym lubił głupkowaty humor czy cuś, ale... w czym jest gorszy gadający małż czy zakochana orczyca od gadającego miecza Lilalcora czy sprzedawcy rzepy i tekstów Jana? :D

17.06.2019 21:21
DanuelX
8.4
DanuelX
82
Kopalny

Już pisałem to wielokrotnie - natężeniem. Nie mam nic przeciwko isteregom o ile jest ich kilka na całą grę. No i gadający miecz był w pytę.

18.06.2019 12:31
Szaku
😂
8.5
Szaku
167
El Grande Padre
Image
8.5

Minsc i Boo to całkiem poważna sprawa.

18.06.2019 18:02
DanuelX
8.6
DanuelX
82
Kopalny

Upośledzony umysłowo idiota, którego jedynym przyjacielem jest chomik (schizofrenia), wykorzystywany przez zabobony plemienne. W sumie to poważna sprawa.

17.06.2019 18:23
9
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1173954
45
Senator

Dostosowania do dzisiejszych czasów. A więc pełne 3d I walka w czasie rzeczywistym.

17.06.2019 18:25
DanuelX
9.1
7
DanuelX
82
Kopalny

Pełne czyde? A po co?
Dokładną piękną i rysowaną grafikę 2d oddam za wszystkie bajery 3d.

17.06.2019 19:47
9.2
siera97
53
Senator

Może dlatego że 3D lepiej oddaje świat, jest po prostu takie jak nasza rzeczywistość. Wystarczy je zrobić porządnie, a umieją, to nie Firelfly. 3D daje też opcje taktyczne, i lepszy wgląd w skomplikowane pole bitwy dzięki rotacji kamery.

post wyedytowany przez siera97 2019-06-17 19:47:15
17.06.2019 21:08
9.3
1
zanonimizowany1173954
45
Senator

To oddaj ale w 2d to się nie sprzeda. Chyba że popełnia ten błąd małych niedofinansowanych studiow i wydadzą dla wąskiej grupy starych graczy. Ale tutaj nawet marka nie pomoże bo czasy się zmieniły i gracze mają inne wyższe oczekiwania.
Ja w 2d nie zagram a kiedyś grałem we wszystkie RPG 2d teraz już mam inne wymagania. Tak samo filmów nowych w sd czy czarno białego raczej już nie oglądam.

18.06.2019 00:07
9.4
2
boy3
106
Senator

Może dlatego że 3D lepiej oddaje świat, jest po prostu takie jak nasza rzeczywistość
Co za brednie, o matko o,O

18.06.2019 10:03
9.5
zanonimizowany1128162
45
Pretorianin

Moim zdaniem sekret przedstawienia świata nie leży w technologii a w umiejętnościach twórców.

Książki na ten przykład, nie maja 3D, Ba! Nawet 2d, a czytając niektóre z nich, ma sie wrażenie nienależne uczestnictwa w przedstawionych wydarzeniach.

Żal mi ludzi którzy musza mieć wszystko podane na tacy, zapominają ze najlepszym afrodyzjakiem w poznawaniu jakiejkolwiek histori jest wyobraźnia.

Ale wracając do tematu, grając w druga odsłonę pillarsow totalnie nie czułem klimatu, potrafię doceniać wysoka jakość świta przedstawionego, ale za ta jakością w moim przypadku nie podążały żadne emocje. Gra starała sie jak mogła(zróżnicowane postacie, piękne wykonane obiekty na mapie itp) ale pozostałem na nią obojętny, jak socjalista na logikę??

Z kolei stare Ice wind Dale pomimo znacznie słabszej technologii dalej sprawia, ze czuje sie 7 towarzyszem przygody. Za kazdym razem będąc w kuldahar czuje Ciepło tego wielkiego drzewa. Słysząc powiewu lodowatego wiatru, mam wrażenie ze zaraz odmarzna mi uszy.

Co z trgo ze twórcy nie oferują nam bohaterów ? Dzieki temu samemu można napisac historie.

Kiedyś zagrałem mrocznym elfem bez innych postaci i starałem sie używać jak najmniej opcji dialogowych. O nic nie pytać tylko iść przed siebie. Brakowało mi opcji pozostanie cicho i czekania jak nasz rozmówca odbierze milczenie. Cos na zasadzie:

„Witaj w moim sklepie”

„...”
„ jak podróż, czy stary Jarvis wciąż swieci piwo woda w swojej starej jak świat gospodzie ?”

„...”

„Eekkhhmm my tu gadu gadu, a zacny Pan zapewne chce spojrzeć na towary, mam wszystko czego moze potrzebować poszukiwać przygód ! Niech No spojrzy tylko ! „

„...”

„sztylet z czarnej stali, tak tak, świetny wybór, 100 sztuk złota”

„....”

„co ja mowię ?! Nie patrz tak na mnie przyjacielu... 75 sztuk złota i jest Twój! „

„...”

„Musi to byc przysięga jakaś sroga ? Albo klątwa to wasze milczenie?”

„...”

„Racz wybaczyć Panie, kupcowi zbytnia ciekawość... ale znam ja jednego co by mu sie przydał ktoś Taki jak Pan, zainteresowany?”

„....”

„Tak tak wybacz Panie, gdzie jest pióro o pergamin? W tym sklepie nic nie ma jak trzeba... juz juz, na karteczce zapisałem imię i stosowna rekomendacje ode mnie, bywaj i do zobaczenia”

Znów wracając do tematu, oby larianowi udało sie stworzyć w BG3 cos co definiowało ta serie od początku, a mianowicie klimat ! Wtedy nie bedzie miało znaczenia w jakiej technologi jest zrobiony, czego Tobie i sovie zycze

18.06.2019 10:29
9.6
siera97
53
Senator

Co za brednie, o matko o,O
A co widzisz w 2D? Musi ci być strasznie niewygodnie. Nie wiem czemu się tak czepiacie starych rozwiązań. Fakt że w jakichś tam platformówkach 2D ma więcej sensu ale ja na przykład nie wyobrażam sobie DOSa w 2D. Jak by to miało wyglądać?

18.06.2019 11:19
Fasola Jasio
9.7
Fasola Jasio
73
Generał

Tylko nie czas rzeczywisty. Absolutne minimum to aktywna pauza. Rzut izometryczny też musi być. Jak będzie to coś w stylu wiedźmina to nie ruszę tego tytułu.

19.06.2019 16:43
9.8
boy3
106
Senator

A co widzisz w 2D?
Wszystko?

Jak by to miało wyglądać?
Normalnie?

17.06.2019 18:23
kAjtji
10
2
odpowiedz
kAjtji
104
H Enjoyer
8.0

W sumie nie jestem jakimś wielkim fanem BG. Dla mnie dobre gry, ale nic więcej, w okolicach premiery może i były świetne oraz rewolucyjne, ale grając w BG 1 i 2 dopiero 2 lata temu, nie czułem, abym wiele stracił, gdybym w nie nie zagrał. Z tamtego okresu o wiele bardziej podobał mi się Fallout, Arcanum czy Planescape: Torment, a z nowszych cRPG (z tych klasycznych) wolę dzieła Obsidianu niż Larian. Ich Original Sin 1 po czasie stał się dla mnie bardzo męczący i nudny, ale aktualnie ogrywam DOS2 i mam nadzieję, że BG3 będzie przynajmniej na jego poziomie, bo to naprawdę dobra gra (ale nie nadzwyczajna).

17.06.2019 19:17
Miodowy
11
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Jedyne czego oczekuje od tej gry, to to żeby przypominała bardziej Baldury niż Divinty. Jak to zostanie załatwione, to prawdopodobieństwo sukcesu zostanie znacząco zwiększone.

18.06.2019 00:08
👍
11.1
boy3
106
Senator

O to to

post wyedytowany przez boy3 2019-06-18 00:08:46
17.06.2019 20:45
12
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany869910
114
Legend

BG3 fabularnie nie powinien być kontynuacją "kultowych" poprzedników ;), ale powinien nawiązywać do tego, co stało za ich sukcesem. Nie może być ukłonem w stronę obecnego nastolatka, bo w pewnym stopniu gra jest też adresowana do byłych nastolatków, którzy grali w BG i BG2. Żerując na popularności tytułu oraz sentymencie należy zachować fundamentalne atuty czyli rzut izometryczny (a nie żadne 3D), swobodne operowanie całą drużyną (a nie pojedynczą postacią w pierwszej osobie), mechanika rozgrywki, włącznie z elementami walki taktycznej a więc z zastosowaniem aktywnej pauzy (jak w oryginałach) albo systemu turowego.

18.06.2019 02:29
Vamike
12.1
Vamike
109
Generał

Sadze iż fanów Baldura jest jakies 10x wiecej przynajmniej na swiecie anizeli fanów Divinity...Baldur to juz legenda i kult Divinity srednie RPG które jakimś cudem spodobało sie dzisiejszej młodziezy...

18.06.2019 10:25
12.2
siera97
53
Senator

Oh jesteś jednym z tych "kiedyś to były czasy, teraz to nie ma czasów". Rozumiem że ci się nie podoba Divinity, tylko pogódź się z tym że to nie wina czasów, dużo recenzentów dającym DOSowi 2 wysokie noty, grało w Baldury i pewnie są w twoim wieku. Z tymi fanami to też poleciałeś. Baldur to stara marka i ma swoich fanów ale wątpię żeby miała ich więcej niż nowy tytuł który jest obecnie wyznacznikiem jakości.

18.06.2019 14:23
Vamike
12.3
Vamike
109
Generał

@up

Oczywiscie ze ma wiecej bo przez te wszystkie lata zagrało w niego mnóstwo osób chocby z tego powodu...Inna para kaloszy iż Ci wszyscy fani moga być już srednio albo nawet wcale nieaktwyni w graniu.

18.06.2019 14:34
12.4
siera97
53
Senator

No właśnie widzisz ja też zagrałem a fanem nie jestem. Z tych osób które grało spora część już nie gra, natomiast jest dużo osób które grało w DOSa, a nie grało w BG. W drugą stronę też to oczywiście działa, ale nie oszukujmy się, BG był martwą marką przez ostatnie lata, Divinity przeżywało zaś rozkwit, wobec czego BG na pewno nie ma większej liczby fanów, a już na pewno nie dziesięciokrotnie większej.

17.06.2019 20:45
13
odpowiedz
pabloNR
109
Generał

Haer'Dalis nie był elfem, a diabelstwem... To tak na marginesie ;).

17.06.2019 20:53
14
2
odpowiedz
pabloNR
109
Generał

Bez dobrego dubbingu polskiego ta gra straci wieeele z klimatu swoich poprzedniczek jeśli chodzi o naszych rodzimych graczy. Baldur bez Fronczewskiego? To jak Gothic bez Mikołajczaka.

17.06.2019 21:05
Arsacius
😉
15
2
odpowiedz
Arsacius
38
Centurion

Walki turowej z aktywną pauzą i dobrej fabuły.

17.06.2019 21:25
WolfDale
16
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

No to zaczynamy, po pierwsze maksimum mikro płatności. Mile widziane płatne miejsca zapisu, po śmierci wszystkich bohaterów opłata za rozpoczęcie nowej gry. Oczywiście battle royale i VR, bo bez tego nawet kijem nie tknę tego tytułu. Oczywiście wszystko nastawione na grind z możliwością kupowania ulepszeń, sporo wyciętej podstawowej zawartości aby potem móc to kupić jako dodatki. Stałe podłączenie do sieci, Denuvo ze sprawdzaniem co 5 minut czy to właściciel czy kumpel kumpla. No i Ray Tracing, a do tego masa bugów i totalne olanie graczy co kupili grę. Oczywiście nie zapominajmy o platformie, bo inaczej nie wyobrażam sobie aby Epic Games Store nie miał dożywotniej wyłączności na Baldura, nawet wtedy jak przestanie już istnieć.

Jak te wszystkie dzisiejsze standardy zostaną spełnione kupuję w przedsprzedaży i zagrywam się do upadłego.

17.06.2019 22:25
16.1
CTh83
14
Chorąży

Perfect ! :D

18.06.2019 02:54
😂
16.2
pabloNR
109
Generał

Dowaliłeś do pieca :D

18.06.2019 07:41
😂
16.3
zanonimizowany307509
99
Legend

XD

18.06.2019 18:11
WolfDale
😊
16.4
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Wybaczcie, zapomniałem jeszcze o skrzynkach i widoku pierwszoosobowym.

19.06.2019 08:05
Mellygion
16.5
1
Mellygion
117
Generał

Przydał by się jeszcze widok z pierwszej, tudzież trzeciej osoby i jakiś wypasiony silnik od "strzelanki" np frostbite lub cry engine. Nie zapominajmy też o poprawności politycznej :D
Ach, a w polskiej wersji musowo ma być Karolak i Boberek!

17.06.2019 23:28
Ignazzio
17
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Ignazzio
66
Konsul

Muzyka wnioskując po trailerze jest całkiem niezła. Graficznie najpewniej będzie to ulepszone DOS2 czyli coś zupełnie innego niż BG ale w zasadzie bez tragedii. Fabularnie prócz drobnych nawiązań nie liczę na kontynuację pierwszych. Problemem jest system walki który Larian może zupełnie pogrążyć idąc w system turowy. Aktywna pauza w czasie rzeczywistym definiuje Baldury i bez nich ciężko mi postrzegać tą grę jako kontynuację. W przeciwieństwie do niektórych nie uważam za dobre rozwiązanie istnienie obu systemów walki jako iż nawet możliwość użycia systemu turowego sprawia że praktycznie niemożliwe jest walczenie z większą ilością przeciwników, wszystko jest do do bólu ustawione i zbalansowane zabijając jakikolwiek fun z bycia zbyt silnym lub słabym przez swój brak realizmu. Brak dubbingu i Fronczewskiego to niestety olbrzymi minus przez który gra najpewniej na starcie nie ma szansy na status poprzedniczek w naszym kraju. Wciąż wiele czasu do premiery więc mimo wszystko staram się zachować optymizm.

18.06.2019 02:56
17.1
pabloNR
109
Generał

Podpisuję się w pełni pod twoimi słowami. Aktywna pauza to mus.

17.06.2019 23:57
18
odpowiedz
9 odpowiedzi
Bigodinho
56
Centurion

Chciałbym, żeby nie było rozwiązań Lariana czyli bez tur i lootu RNG.

18.06.2019 02:37
Vamike
18.1
Vamike
109
Generał

Jesli beda tury to juz bedzie wiadomo ze nie warto bo to nie bedzie Baldur po prostu ...Jak oleja taką podstawe to znaczy ze klimatu nie utrzymają...Zreszta nie wierze w te studio za bardzo bo robia kiepskie gry.

18.06.2019 06:20
marcing805
18.2
1
marcing805
186
PC MASTER RACE

Jakby na świecie było więcej takich „kiepskich” studiów od gier, to świat byłby piękny. Gry Belgów mogą się podobać lub nie ale do „kiepskich” to one nie należą.

18.06.2019 10:20
18.3
siera97
53
Senator

W jaki sposób tury zabierają klimat? Ja rozumiem oprawa muzyczna, wizualna czy ton opowieści ale tury?

18.06.2019 11:17
Fasola Jasio
18.4
1
Fasola Jasio
73
Generał

Tury zabierają klimat bo wymuszają choć odrobinę myślenia, a nie bezmyślnego nawalania w klawiaturę

18.06.2019 14:26
Vamike
18.5
Vamike
109
Generał

Tury pasuja do Baldura jak piesc do nosa ....

18.06.2019 14:35
18.6
siera97
53
Senator

Gameplayowo jestem w stanie się zgodzić, natomiast nadal nie wiem co mają do klimatu.

18.06.2019 17:37
18.7
2
zanonimizowany668247
168
Legend

Przecież walka w Baldur's gate jest turowa, ale dzieje się w tle. Poza tym Larian zrobiło tylko 2 gry z turówą walką, a reszta jest z aktywną pauzą - Divine Divinity, Beyond Divinty, Divinity 2: Ego Draconis/Dragon Knight Saga i Dragon Commander. Nawet Divine Divinity było grą inspirowaną Diablo i Baldur's Gatem.

Tury w podserii Original Sin zostały wprowadzone tylko ze względu na magię. A dokładnie ze względu na możliwość łączenia magii, żywiołów i substancji w kombinacje. O tym oczywiście wszyscy zapominają.

18.06.2019 22:10
kAjtji
18.8
1
kAjtji
104
H Enjoyer

Czasem mi się wydaje, że 99% osób nie wie o tym, że Larian tworzy gry już od prawie 20lat, a pierwsze Divinity wydano bodajże w 2002 roku :/

Szkoda, że dopiero przy okazji DOSów Larian odniósł jakiś większy sukces.

19.06.2019 13:06
18.9
zanonimizowany1244049
19
Konsul

kAjtji --> Sytuacja jest nieco poważniejsza, mianowicie niektórzy tu po prostu nie myślą i zachowują, jakby urodzili się wczoraj. Te snucie teorii, najpierw o nieuniknionym cukierkowym klimacie i humorze, teraz o turowej walce. Ja nie wiem, czasem wolę wierzyć że to znudzone trolle, szukające na siłę czego się uczepić, niż w to że są aż tak głupi. Tak, wszystko będzie dokładnie tak jak w Original Sin, kropka w kropkę, matołki...

18.06.2019 00:32
[Gammorin]
19
odpowiedz
[Gammorin]
81
Konsul

Podoba mi się zarys fabuły. Osadzenie illithidan jako głównych antagonistów jest bardzo ciekawy. Mało w sumie wiemy o tej rasie z gier.

18.06.2019 01:07
😱
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
Okami030
13
Legionista

Viconia nie powinna się pojawić, ponieważ pod koniec Troja bhaala jak mieliśmy z nią romans ona umiera jakiś czas potym jak urodzi dziecko. Np. ja gram zawsze człowiekiem i romansuje z Viki więc jaki miało by to sens gdybym spodobał ja w bg3 kiedy już mi zapowiedzieli że moja postać wychowuje samotnie swoje i Viconia dziecko a ona sama została zamordowana. Do tego było i drugie zakończenie jak chciało się zostać bogiem. Więc jeżeli w bg3 nie wezma pod uwagę tego jak zakończone zostały historie postaci w tych 2 wariantach to będzie kicha tak czy inaczej niektórych postaci mimo swojej długo wieczności nie powinniśmy spotkać, ale czytać o ich czynach owszem lub słuchać opowieści.

post wyedytowany przez Okami030 2019-06-18 01:16:57
18.06.2019 10:19
20.1
1
siera97
53
Senator

Nie da się wziąć pod uwagę wszystkich wariantów zakończeń. Dlatego twórcy zazwyczaj tak robią że nie jest to za bardzo wspominane, albo wybierają jeden wariant jako kanoniczny.

19.06.2019 06:22
20.2
1
pabloNR
109
Generał

Jeśli nie mieliśmy z nią romansu to po przygodach z potomkiem Bhaala przyłączyła się do Drizzta z tego co pamiętam :). Jeśli natomiast wybraliśmy boskość to została naszą kapłanką :P. Nie można zakładać romansu i jej późniejszej śmierci za kanoniczną.

post wyedytowany przez pabloNR 2019-06-19 06:23:10
23.06.2019 02:30
😍
20.3
Okami030
13
Legionista

Cóż macie racje, ale i tak to jest moja chyba jedyna miłość ze świata gier :D Więc trudno było by mi sobie wyobrazić że nie jest z protagonistą baldura. Czuł bym się zdradzony jak było by inaczej.

post wyedytowany przez Okami030 2019-06-23 02:32:30
18.06.2019 07:46
21
3
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Wolisz kreatory postaci czy gry z gotowym bohaterem?

Obie. To zależy od scenariusza i założenia gry. Dla mnie jest najważniejsze, że umieją to dobrze zrealizować.

Baldur's Gate 2 i Planescape Torment są dobre przykłady. Obie gry są udane. Divinity: Original Sin II poszedł o jeden krok dalej. Można stworzyć bohatera od zera, albo zaczynać jedna z gotowych bohaterów, który posiada własna osobowość i historia. Ale to dlatego, że fabuła na to pozwala.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-18 07:50:05
18.06.2019 11:42
22
odpowiedz
Bigot666
2
Junior

Ja będę usatysfakcjonowany jeżeli będzie to produkt tej klasy co Divinity Original Sin 2 z dwoma modyfikacjami:
1) Będzie możliwość swobodnego przemieszczania się pomiędzy lokacjami (bez podziału na epizody, gdy tracimy dostęp do wcześniejszych lokacji)
2) Ekwipunek nie będzie levelowany (miejmy nadzieję, że D&D wyeliminuje ten problem) - słabe jest gdy kompletujesz "niepowtarzalną" zbroję składającą się z 5 elementów, a po z zdobyciu dwóch poziomów w byle dziurze znajdujesz lepszy oręż.

Największe wg. mnie zalety D:OS2, które powinny zostać przeniesione do BG3:
- wielkość i złożoność lokacji
- rozbudowana historia i postacie
- wątki współtowarzyszy ciągnące się przez całą grę, a nie jak to np. zostało zrobione w PoE2 (wizyta na 5 minut w 3 lokacjach i temat załatwiony)

18.06.2019 13:26
Koyocisko
😃
23
1
odpowiedz
Koyocisko
69
Pretorianin
10

Swoboda...
Mniej sprzętu ale bardziej wyszukany i mocne magiczne unikalne zestawy...
Aktywna pauza....
Wybór MA znaczenie....
Grafika i efekty na miarę PS5....

18.06.2019 17:51
24
odpowiedz
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin
Image

Mam nadzieje, ze zyjemy w tej rzeczywistosci w przypadku Baldura :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-18 17:53:58
19.06.2019 07:34
Lothers
25
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lothers
191
Senator

Dla mnie takim RPG był Fallout, z całym szacunkiem do Tormenta.

20.06.2019 00:45
25.1
BeF1990
55
Centurion

Popieram przedmówcę - Fallout do dziś jest dla mnie zdecydowanym nr 1 i najważniejszą grą nie tylko dla całego gatunku cRPG ale gier w ogóle.

BG z całą resztą gier na Infiniti Engine oczywiście ogromnie doceniam i lubię, ale nie wywarły na mnie takiego wrażenia jak pierwszy i drugi Fallout. Mechanicznie system SPECIAL do dzisiaj jest moim ulubionym podobnie jak samo uniwersum.

29.06.2019 14:34
Kaczmarek35
25.2
Kaczmarek35
11
Senator

Było kilka gier, które mocniej wyróżniły się w świecie rpg w skali światowej np:
Final Fantasy VII 1997
Fallout 1 1997
Fallout 2 1998
BG 1 1998
Planescape Torment 1999
System Shock 2 1999
BG 2 2000
Deus Ex 2000
Arcanum 2001
TES-Morrowind 2002
KOTOR 2003
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004 + VTMB Unofficial Patch 8.6 PL

Najbardziej zestarzało się BG 1 z nich. Nawet przy odświeżeniu Enhanced Edition z 2012 to wychodzi.

Ja nawet Gothic 1 i 2 nie lekceważę w zestawieniach, bo pewnymi rozwiązaniami w 2001-2002 wyprzedzały całą branżę. A za sukcesem tych gier w Europie środkowej i wschodniej stało kilkanaście plusów gry. Klimatycznie i grywalnością bronią się mocno od 20 lat. A na modach graficznych/rozszerzających fabułę do dziś mają wierne grono fanów w naszych rejonach Europy. Gry także miałyby gorszy odbiór w Polsce, gdyby miały tylko lokalizację kinową jak Morek. A ile zyskałby Morrowind z pełnym polskim dubbingiem w stylu G1/G2/Wiedźmin 1-3 :)

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-06-29 14:47:30
19.06.2019 07:43
26
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1285878
24
Senator

A mnie się marzy widok FPP. Ewentualnue TPP, ale tu już mniej :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1285878 2019-06-19 07:44:58
19.06.2019 17:24
26.1
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Do tego brak npc-ów i zbroje dla konia? ;) Już jedną taką deformację klasyka mieliśmy, niech nas niebiosa uchronią od kolejnej.

20.06.2019 21:37
26.2
zanonimizowany869910
114
Legend

FPP czy TPP zraziłoby przygniatającą większość fanów Baldursów.

BG to inny gatunek gry, w którym rządzi rzut izometryczny i taktyczny, drużynowy system walki (aktywna pauza). Lubisz widok z pierwszej osoby, wyścigi samochodowe, platformówki zręcznościowe, więc szukasz tego w innym dziale niż ten, w którym znajduje się Baldurs Gate.

post wyedytowany przez zanonimizowany869910 2019-06-20 21:49:30
20.06.2019 00:39
27
odpowiedz
BeF1990
55
Centurion

Cieszę się, że nie jestem jedynym, który ogrywa klasyki na tablecie, ale czy mógłbym zapytać autora tekstu o to, czy w BGEE również ma problem z grafiką? Na Samsung Galaxy TAB S4 od czasu ostatniej aktualizacji (patch 2.5) występuje problem z bardzo niską rozdzielczością i rozmytymi fontami. Gra niemal od roku jest niegrywalna. Problem był zgłaszany twórcom już wielokrotnie przez wielu graczy, ale nic z tym nie robią... Nie wspominając już o tym, że BG2 i IWD zniknęły kilka miesięcy temu z Google Play i pomimo zapewnień Beamdog dalej są niedostępne.

03.11.2019 22:20
Trygław
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Trygław
72
Pretorianin

Są takie gry, których kontynuacja to jak jazda po polu minowym na ślepo. A tak jest będzie z BG3 i byłoby gdyby postanowiono zrobić Kotor3.

03.11.2019 22:56
Whisper_of_Ice
😒
28.1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Jak czytam twoje komentarze to ty ewidentnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Obydwie części Original Sin to gry oceniane na 9/10 i fabularnie oraz technologicznie były mega rozbudowane wystarczające na co najmniej setkę godzin a ty piszesz o spieprzeniu BG3 gdzie wstrzymali nawet kolejnego Divinity i przerzucili każdego członka zespołu do tej gry?

04.11.2019 00:32
Szyszkłak
29
odpowiedz
Szyszkłak
203
RZUŁTY WONSZ PIENĆ

Po za aktywną pauzą zamiast wymuszonym systemem turowym pragnąłbym:

- walk ze smokami,
- walk z potężnymi nieumarłymi takimi jak wampiry, liche, mumie
- grobowców, labiryntów i innych zapomnianych przez bogów struktur do plądrowania
- epickiego sprzętu
- craftingu
- ton czarów
- fantastycznej fabuły, pełnej zwrotów akcji i ciekawych dialogów
- własnej bazy wypadowej zależnej od obranej ścieżki rozwoju
- wolności wyboru w podróżowaniu po sporym świecie
- chwytającej za serce ścieżki dźwiękowej

07.11.2019 15:14
30
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend

Larian robił różne gry ale wszyscy tutaj pamiętają jedynie Original Sin który jest turowy :]
O świetnym hack'n'slashu Divine Divinity (w którym aktywna pauza była) czy action RPGu Dragon Knight Saga to już nie pamiętają...

17.11.2019 19:27
30.1
zanonimizowany622647
142
Legend

Racja, Divine Divinity to arcydzieło jakościowo porównywalne z Original Sin II. To znakomity misz masz Diablo z Ultimą.

17.11.2019 19:00
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Erath
4
Junior

nie podoba mi się myśl kooperacji w bg3 - zawsze cos wcisna i zepsuja

17.11.2019 19:22
31.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Przecież w Baldursach był multiplayer?

17.11.2019 19:28
32
odpowiedz
zanonimizowany622647
142
Legend

Nie oczekuję niczego od BG 3. Zawsze twierdziłem i twierdzę że historia tam jest zamknięta a teraz to szukanie kasy na odgrzewanym kotlecie. Podobnie uważam że nie powinna powstac trzecia część Pillarsów. Historia zamknięta i tyle.

Zapowiedź Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?