Larian Studios teasuje Baldur's Gate 3?!
Facepalm to jedyna reakcja na te komentarze o nieunkinionej "cukierkowości". Bo na pewno nie umieją zrobić innej oprawy wizualnej, innego klimatu. Nie da się, niemożliwe zadanie. Myślcie czasem, bo już widzę że niekórym piana się toczy z mordek. ND z jednej strony robiło TLoU, a wcześniej takiego Crasha.
Robili różne gry ale pierwszoosobowego RPGa jeszce nie, może następnym razem...
Jeśli to ma być Original Sin III to muszę w końcu ograć poprzednie części, ale jeśli chodzi tu o Baldur's Gate to byłoby jeszcze fajniej. Tak czy siak nieważne co by to było to i tak hype będzie spory. :D
ja bym chciał Ego Draconis
Chciałbym ich lubić ale poziom "humoru" i drętwa fabuła (zwłąszcza w pierwszym divajn diviniti) mi w tym przeszkadza. Powinni w końcu zatrudnić kogoś kto im napiszę porządną historię.
Divinity Original Sin 2 PC na metacritic 93 punkty. ale wiadomo historia do dupy chociaż o to głównie chodzi w turowych rpg tuż po walce
Według mnie historia w 1, jak i w 2 nie była drętwa - Szczególnie jak się dochodziło do momentów, gdzie kilka Twoich poprzednich wyborów miało znaczenie.
Tego humoru też nie było jakoś za dużo moim zdaniem, szczególnie w dwójce.
A co do ocen na Metacriticu i sugerowania się nimi to według mnie bardzo słaba sprawa, to chyba najgorsze miejsce w jakie możesz się udać po takie informacje. :)
Polecam pooglądanie czystego gameplayu bez komentarza + film, jak dany tytuł chodzi, niż sugerować się ocenami na różnych portalach.
No akurat w wypadku Divinity 93 zasłużone, uważam że oceny tam są lepsze niż recenzenckie, bo jak wydawcy kombinują i coś spartolą to dostają negatywy.
Fabuła w obu była spoko, lepsza w dwójce, szczególnie bohaterów, humor też świetny, nie wiem o co chodzi, lepszej gry tego lub podobnego typu nie było od Baldura 2.
Jedynka dla mnie byla tak idiotyczna i infantylna, ze sie odbilem dwa razy. Dwojka jest 'passable'. Jest lepiej, nie powiem ze dobrze, ale lepiej. Da sie grac nie lapiac facepalma co 3 minuty i mozna sie skupic na walkach i mechanice.
Natomiast stawianie Divinity kolo Baldura to smiech na sali. Troche jak postawic obok siebe na piedestale ksiazki Umberto Eco (naprzyklad) i kryminalne czytadla z kiosku sprzedawane po 5 zloty.
Mnie o wiele bardziej pasuje klimat jak i świat z Divinity niż ze żmudnego BG, który po prostu jest chyba lepszym produktem niż swego czasu wieczorynki, jeżeli chodzi o kwestie zasypiania przy nim.
No to gratuluje wyrobionego gustu/smaku i zycze milego dnia.
Akurat BG jest dobre ale dość... standardowe. To najprawdopodobniej przez to że jest mnóstwo gier w świecie D&D przez co wydaje się to trochę odtwórcze. Przynajmniej w jedynce, w dwójkę nie grałem, chociaż miałem zamiar kilka razy ale zawsze sobie mówiłem że powinienem najpierw jedynkę dokończyć co nigdy mi się nie udało. To akurat wina gameplayu który mi średnio pasuje, nie lubię dowodzić drużyną w czasie rzeczywistym (wiem ze jest pauza ale to nie to samo). Co do infatnylności DOSa jedynki to mogę się zgodzić i jednocześnie nie. Gra ma dużo infantylnych momentów przez co ciężko ją brać poważnie, jednocześnie mając sporo głębszych przemyśleń, efekt tej mieszanki jest jednak taki że klimat jest co najmniej dziwny. Dwójka jest za to znacznie bardziej wyważona, jest dużo opcji na zakończenie zadań, głębokie postacie, źli mają sensowne motywy. Przygoda z tą grą to było jedno z bardziej immersyjnych przeżyć w mojej historii gier. Więc osobiście twierdzę że stawianie DOSa dwójki na równi z BG jedynką bądź dwójką to zaszczyt dla obu, jednak BG jest tutaj w postaci starego mistrza który musi ustąpić miejsca, czasy się zmieniły.
Granie dla fabuły w gry Lariana to jak oglądanie pornola dla historii i dialogów. To zapychacz i jedynie pretekst do akcji, przygody.
Też nie znosiłem ich gier, ale po tym jak zacząłem ignorować fabułę i przeglądałem dialogi tylko pobieżnie to wsiąkłem i przeszedłem prawie wszystkie ich gry :]
Gameplay, mimo braku balansu, jest rewelacyjny, to najważniejsze.
Wy mowiac "jedynka" i "dwojka" macie na mysli Original Sin czy o ktore czesci serii Divinity sie rozchodzi? DOS2 jak dla mnie stoi na rowni z BG2, a jezeli chodzi o mechaniki to jest nawet lepiej. Obie gry przechodzilem tuz po ich premierze. :)
Garruk --> Smiech na sali to sa takie skrajne opinie jak Twoja, ktore sa niemiarodajne i nie wnosza do rozmowy niczego oprocz polaryzacji ludzi bioracych w niej udzial. Good job!
Fabuła była prosta i nudna do bólu w obu częściach , Baldur szczególnie dwójka biła na głowę to coś od Larian ,poza tym z czym do ludzi one nawet nie mają startu do np. gier Chrisa Avallone
symptomkaa- Nie masz pojęcia o czym w ogóle mówisz.
siera97 - jednak BG jest tutaj w postaci starego mistrza który musi ustąpić miejsca, czasy się zmieniły -nic nikomu nie trzeba ustapić bo BG2 jest królem i wyznacznikiem gatunku i dużo wiosen minie zanim coś się do niego zbliży podobnie jak do Fallouta 2.
Niestety gry Larian nie mają za ciekawej fabuły, oni nie potrafią dobrze napisać opowieści co wszystkie gry ich tego dowodzą
A D:OS 1 była dla mnie strasznie nudna, nie wiem czy bg3 to taki dobry pomysł
@Grimoir
Jak dla mnie przemawia przez ciebie nostalgia, z tego co pamiętam fabuła BG nie była zbyt zaskakująca, ot jest zły i trzeba go powstrzymać, ale oczywiście masz prawo mieć swoje zdanie.
siera97 Nie istnieje dla mnie takie słowo jak nostalgia jeśli chodzi o gry ,filmy, albo książki ,nostalgie to ja mogę mieć do zdjęć z dzieciństwa i tyle, przechodziłem 5 miesięcy temu Baldura dwójkę i to jest najlepsza gra Bioware potem robili tylko to samo ale w kosmosie i z połową mniej contentu ale Kotor jeszcze im się udał potem to już zjazd w dół rpg robione pod konsole z fabułą o niczym Lem to by się w grobie przewrócił jakby zobaczył scenariusz Mass effect ale mniejsza.Co do Divinity zdania nie zmienię marna fabuła, marni towarzysze ,marne dialogi,genialna walka tyle.
Oby to było nowe Divinity, a po premierze przeskok porównywalny miedzy 1 i 2 albo i jeszcze większy :) :)
Na to bym się nie napalał. Nie ma co oczekiwać od nich że raz za razem będą przekraczać granice wybitności, jak utrzymają poziom to już będzie dobrze. Oczywiście może być jeszcze lepiej, ale jak się przygotujesz na gorsza wersję to będziesz tym bardziej zadowolony z efektu jak jednak się uda.
Baldur's Gate od Lariana to se ne wrati. Nie z tym poziomem pisarskim, nie z tym poziomem kreatywnosci (ktory jest slaby w kazdej dziedzinie, oprocz mechaniki i combatu). Nie ten rozmach swiata i mitologii do ogarniecia.
No chyba ze wezma na main (i jedynego) writera i Lead Designera Chrisa Avellone. On to moze ogarnac, napewno nie wyrobnicy z Lariana.
Oby to było Original Sin III... Niespecjalnie lubię tę serię, ale jestem fanem Baldura i jakoś nie wyobrażam sobie Baldur's Gate III od Lariana. Patrząc na ich gry, to nie udźwignęliby takiego tematu.
A tak, nie zepsują serii Baldur's Gate, a i fani Divinity będą zachwyceni.
DAWAĆ MI TU DIVINITY 3.
Właśnie ogrywam DOS2... po raz 5-ty...
Wszystko jedno, cokolwiek zrobią, ustawiam się od razu w kolejce do tej gierki.
Nie mogę się doczekać na to!
Trzeba też pamiętać, że pod koniec roku ma wyjść Divinity: Fallen Heroes, mam nadzieję, że tworzeniem dwóch tytułów równolegle nie odbije się na jakości
Fallen Heroes nie robi Larian.
Fallen Heroes robią twórcy gier z miniserii Expeditions (Conquistador oraz Vikings) więc nie trzeba bać się o same gry.
Może wtedy będą też znośne dialogi, postacie i fabuła :]
Larian też dłubie przy tej grze. Razem z Logic Artists są deweloperami, ale wydaje tylko sam Larian. Tak przynajmniej pisało na głównej stronie gry zanim zmienili jej wygląd.
Historię z BG2 znam do dziś, a w kończonym w bólach Original Sin już nawet nie pamiętam o co chodziło. Trochę się obawiam. : /
Nie wspominając o tym, że mają dużo doświadczenie, jeśli chodzi o walki turowe, albo walki solo w stylu Diablo dzięki poprzednie gry, a aktywna pauza w Baldur's Gate 1-2 jest dla nich nowość.
Stworzenie BG3 jako lepsza gra niż legendarny Baldur's Gate 2 jest dla nich ogromne wyzwanie. Więc podzielam twoje obawy. :/
W Baldura 2 przegrałem ok. 1000h...co roku przechodzę tę grę. Wolałbym jednak Original Sin 3. Larian robi za bajkowe gry na Baldura.
Liczyłem na to, że ten paździerz nie zostanie wskrzeszony.
Szczerze? nie lubię tego typu gier, wolę h&s ale paździerzem bym tego nigdy nie nazwał.
Licze na wsparcie dla Ray Tracingu w czasie rzeczywistym a to co tworza mnie nie obchodzi. Najwazniejsze jest teraz aby wszystkie gry juz wspieraly ta najwazniejsza nowinke graficzna.
Original Sin 3 wsadzili by na kickstartera jak porzednie części aby uzbierać kasę. Może właśnie będzie to gra na zlecenie.
Nie chce mi się wierzyć, by Larian Studios pracowało nad Baldur's Gate III. W zeszłym roku zaprzeczyli tym rewelacjom, po tym jak Brian Fargo zatwittował, że wie, kto produkuje grę:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2018/10/trwaja-prace-nad-baldurs-gate-iii.html
Jeśli jednak okazałoby się to prawdą, to niech chociaż odwzorują zasady D&D, bo rozgrywka w Original Sin jest jedynie pozornie złożona i nie ma startu do dedeczków, czy rulesetu z Pillars of Eternity. Chyba że w D:OS 2 poprawili i rozbudowali mechanikę nie do poznania.
Jeśli patrzyć tylko po elementach obecnych w obu systemach to D&D jest znacznie głębsze. Z drugiej strony DOSy mają dodatkowo używalne otoczenie i większą różnorodność w dostosowywaniu umiejętności, klasy to jednak lekkie ograniczenie. Powiedziałbym że D&D jest trudniejsze w ogarnięciu niż DOS przez co sprawia wrażenie dużo bardziej skomplikowanego niż jest.
Z drugiej strony DOSy mają dodatkowo używalne otoczenie i większą różnorodność w dostosowywaniu umiejętności
To jest plus DOS, co wyróżnia się od innymi RPG. Każdy system RPG ma swoje plusy, uroki i minusy. Przynajmniej nie dokucza nam monotonność.
Baldury to legenda cRPG, spędziłem przy nich setki godzin i gram w nie do dziś, strasznie boję się kontynuacji, boję się, że gra nie sprosta legendzie. Te gry to moje młodzieńcze lata, tworzyłem na nie pierwsze mody, kupa wspaniałych wspomnień z samymi grami jak i wątkiem o Sadze tu an GOLu. Oby wyszło z tego coś dobrego
W sumie to całkiem możliwe. Robienie ciągle tego samego typu gier, nigdy nie było w ich stylu (Divine Divinity było Hack'n'slashem z mocnym nastawieniem na elementy RPG, Beyond Divinity dodało kontrolę nad dwoma postaciami i aktywną pauzę, Divinity 2 było Action RPG z trzeciej osoby, Divinity: Dragon Commander był RTS'em, w między czasie robili jakieś gierki dla dzieci, a teraz Divinity OS 1 i 2 były turowymi, taktycznymi RPG'ami). To, że zrobią teraz kolejnego RPG, ale w innym stylu, jest całkiem prawdopodobne. Dla mnie właściwie pewnym jest, że będzie to inny typ cRPG niż turowy/taktyczny, ale dosyć niespodziewanym, że może to być Baldur's Gate 3.
Oby nie Baldur, aktywna pauza to zło, nie trawię takich gier i w żadną nie grałem.
A Divinity Original Sin jest dziwaczne i groteskowe, infantylne, ale jako gra się sprawdza.
Jak jest z dwójką,, nie wiem.
Preferuję turówki ale aktywna pauza w Pathfinder: Kingmaker spisuje się świetnie w Pillars of eternity 1 i 2 walka z aktywną pauzą to już większy chaos, w "dwójkę" grało mi się lepiej po patchu który wprowadził tury.
"nie trawię takich gier i w żadną nie grałem."
xDDDD
level przedszkole - nie próbowałem, nie lubię
Źle się wyraziłem. Doprecyzuję.
Nie grałem w żadnego Baldura.
Grałem w dwie czy trzy inne, tzn próbowałem, ale wytrzymywałem za każdym razem może z godzinę.
Turówki to co innego.
Aktywna pauza w systemie D&D znacząco przyspiesza rozgrywkę dzięki czemu łatwe starcia są szybkie bez masy klikania. Też w niektórych tytułach dodają tez spowolnienie czasu co znacznie ułatwia ogarniecie trudnych potyczek. Po latach widać że parę mechanik jest denerwujących jak brak zasięgu czarów, zarządzanie ekwipunkiem czy nierówność klas. Ostatnie to akurat bolączka systemu AD&D. Mimo wszystko to jak dla mnie nadal najlepsza gra na systemie D&D i świece FR.
Jest jedna pozycja z systemem D&D bez aktywnej pauzy stricte według zasad w systemie turowym to Świątynia pierwotnego zła. Przenieśli praktycznie wszystko z systemu 3.0 łącznie z tworzeniem magicznych przedmiotów. Jak nie grałeś to może przypadnie ci do gustu.
To jest na 100% Baldur 3.
Kolor 'trojki' odpowiada kolorowi czcionki na okladkach BG2. Oprocz tego:
<photoshop:TextLayers> <rdf:Bag> <rdf:li photoshop:LayerName="©2019 Wizards of the Coast. All rights reserved. Baldur's Gate," photoshop:LayerText="©2019 Wizards of the Coast. All rights reserved. Baldur's Gate, Dungeons & Dragons, and their respective logos are registered trademarks of Wizards of the Coast LLC. ©2019 Larian Studios. All rights reserved. Larian Studios is a registered trademark of Arrakis nv, affiliate of Larian Studios Games ltd."></rdf:li> <rdf:li photoshop:LayerName="GATHER YOUR PARTY" photoshop:LayerText="GATHER YOUR PARTY"></rdf:li> <rdf:li photoshop:LayerName="GATHER YOUR PARTY" photoshop:LayerText="GATHER YOUR PARTY"></rdf:li> /rdf:Bag /photoshop:TextLayers
takie cos otrzymujemy oteirajac ten plik video:
[link] larian.com/video/three.mp4
za pomoca edytora tektowego.
W dalszym ciagu nie wierze ze podolaja, ale lepszy BG3 z fabula dla 12latkow od Larian niz jego brak.
Dawno nie bylo dobrej gry w settingu AD&D, wiec moze byc cokolwiek.
Dodam jeszcze ze O WIELE bardziej wolalbym, zeby prawa do BG 'dostalo' Owlcat Studios (Pathfinder Kingmaker) albo oczywiscie Obsidian Entertaiment. No ale coz...
Ale opcja walki na zywo musi byc to Baldurs Gate nie moze byc tylko turowe.... bo musze zagrac ale nieznosze powolnej walki turowej.
A i chce zagrac jako bog (ewentualnie pozbawiony czesci mocy, zeslany na aber toril lub do jakiejs sfery przez Cyrica, Mystre czy kogo tam jeszcze w zaleznosci czy jest dobry czy zly czy neutralny) i aby historia byla epiczna z walka z najpotezniejszymi postaciami uniwersum oraz z bogami. A i sfery moglibysmy odwiedzic jak w Planescape Torment np. z okazji zeslania na wojne krwi w czesci gry.
Nie zadne od zera do bohatera znowu....
Owlcat i Larian od Obsydiana robią lepsze kreacje postaci, a to wyrazistymi postaciami Baldury stały. Nie rozumiem tego zarzutu, że Larian robi zbyt bajkowe gry, przecież Baldury nie są zbytnio mroczne. Było tam też dużo humoru jak DOSII. Dla mnie to dobry wybór.
Co za brednie ,Baldury nigdy nie stały jakimiś nie wiadomo jak wyrazistymi postaciami ani rozbudowanymi byli ok tak jak wszystkie postacie wykreowane przez Bioware , natomiast Obsidian sam jest sobie winien jak tłumił przez tyle lat Chrisa Avallona że tworzy zbyt kontrowersyjne postacie i backstory do nich na szczęście Maska zdrajcy pokazała klasę pod każdym względem ten dodatek ma lepszy wątek fabularny i towarzyszy niż całe te dwa cukierkowe gówienka od Larian razem wzięte.
Nie chodzi o to nawet ,wiadomo że w Baldurach też było sporo humoru ale chodzi o sposób narracji Larian jest daleko za murzynami do pisania dialogów i linii fabularnych do BG2.
Każde uniwersum ma swoją konwencje i klimat. Forgotten Realms jako takie nosi w sobie heroiczną naiwność rycerskich eposów i fantastyki rodem z lat 70-tych i 80-tych. Ta konwencja na stałe naznaczyła twory Bioware i wszystkie maja konstrukcję w stylu Wielki Heros kontra Wielki Złol. Pod tym względem Larianowi jest bliżej do tego niż Obsydianowi, który pokazuje raczej zepsucie całego świata. Dla mnie w Pillarsach brakuje jednak pewnego balansu, czuć takie przekombinowanie.
Co zaś się tyczy postaci to stały się one absolutnie kultowe. Może w dzisiejszych czasach nie robią takiego wrażenia, ale w tym 1999 kiedy to po raz pierwszy grałam w BG to było coś tak niesamowitego. Te rozmowy kompanów między sobą, kłótnie i komplementy, no i ta niesamowicie profesjonalna polonizacja...
Podsumowując powiem, że BGIII, żeby być godnym następcą nie może wyzbyć się klimatu Zapomnianych Krain, a moim zdaniem lepiej zrobi to Larian lub Owlcat niż Obsydian.
Cóż jesli faktycznie robią BG 3 to próbują zmierzyć się z absolutną legendą, jeżeli to zepsują są skończeni, gracze im nie tego nie wybaczą.
Mega ryzykowny krok, trzymam kciuki żeby podołali.
Jak czytam niektóre komentarzy, to odnoszę wrażenie, że nie grali w Divine Divinity i Beyond Divinity, który tam jest mroczniejszy klimat i mniej bajkowy. Owszem, są tam humory, ale też nie raz bywają mroczne momenty. Sam raz dla Baldur's Gate 3.
Czy potrafią stworzyć udany Baldur's Gate 3? Przekonamy się. Obsidian i Larian Studios są najlepsze kandydaci, jeśli chodzi o kontynuacji BG3.
Mam nadzieję, że znowu zobaczę Minsc i Boo w akcji.
mroczniejszy klimat i mniej bajkowy
Mimo to wątek główny jakoś nie porywał w tych grach
@boy3
A w Baldurach niby główny wątek porywał?
Fronczewski jako narrator, albo niech w ogole nie udostepniaja BG3 w Polsce. Bez jego glosu nie dam rady jeszcze raz wyruszyc do krainy fantazji.
Zrobią Baldura to ludzie będą narzekać. "To nie to samo" "To/Tamto zrobili źle" "Już nie ten klimat". I będzie tak na 99.9%.
Gdyby zrobili divinity 3 nikt by się nie czepiał bo jeszcze nostalgia nie działa na ten tytuł.
Meh...
Jedna z nielicznych firm tworzących gry RPG do których mam zaufanie. Ich wcześniejsze gry sprzed Original Sin były znacznie mroczniejsze zaś technikalia na ogół stoją na b. wysokim poziomie. Wizardsi nie oddaliby im praw do gry gdyby nie adaptowała ona D&D więc najbardziej niepokoi mnie system walki co do którego nie mają doświadczenia ale samo to że powstaje gra tego formatu w świecie Forgotten Realms to dla mnie powód do preordera. Prócz legendy marki nie widzę sensu w kontynuacji Baldura ale rozumiem intencję. Preferowałbym Neverwinter Nights 3 (i odświeżenie 2 z dodatkami) lub Icewind Dale 3 ale przypuszczam że bez dobrego startu Baldura nie ma na co liczyć. Bardzo mnie zastanawia co z Beamdogiem i jego EE. Tak czy siak, to moja gamingowa wiadomość nr 1 na przestrzeni ostatnich lat jeśli się potwierdzi.
Pod względem renomy i kredytu zaufania Larian studios to belgijski odpowiednik CD Projekt, więc liczę na arcydzieło. prace nad BG 3 nie wykluczają prac nad D:OS 3, bo studio prawdopodobnie pracuje nad dwoma dużymi projektami, by w razie kłopotów mieć jakieś koło ratunkowe.
Coś dziwnie dużo dzisiaj dobrych wiadomości. Jestem ciekaw, co przyniosą kolejny dzień i tydzień.
Na BG 3 czekam w zasadzie od ukończenia 2, ale według mnie za to powinien się wziąć Obsidian, albo BioWare, pod warunkiem, że powrócą do korzeni serii, a nie to co serwowali nam w ostatnich produkcjach. Jakoś innej ekipy nie widzę co mogłaby stworzyć grę an takim poziomie jak 1 lub 2.
BioWare zdecydowanie nie polecam, gdyż to nie samo co kiedyś. Odeszli kluczowe ludzi. No, jest pod kontrolą upierdliwa korporacja EA.
Dragon Age 3, Mass Effect Andromeda i Anthem mówią samo za siebie.
Mnie Bioware zawiódł już wcześniej.
Nie tylko zawodem są Dragon Age 3, Mass Effect Andromeda i Anthem.
Już Dragon Age 2 oraz zakończenie Mass Effect 3 zwiastowało dużą obniżkę formy.
Obsidian natomiast nie schodzi poniżej pewnego poziomu. U nich pracuje wielu byłych pracowników Black Isle, którzy pracowali wcześniej przy Fallout 1 i 2, Planescape Torment, Icewind dale 1 i 2.
Nie dziwne więc, że Obsidian tworzy dobre gry skoro mają uzdolnionych i doświadczonych w gatunku rpg ludzi.
NN2 + Maska zdrajcy, Fallout - New Vegas, PIllars of Eternity 1 i 2 są tego dowodem.
ale według mnie za to powinien się wziąć [..] BioWare
serio są ludzie którzy jeszcze pokładają w tym studiu jakiekolwiek nadzieje??
mimo że wyfrunęły stamtąd wszystkie talenty i najważniejsze osoby?
od czasów KotORa to jest równa pochyła.
W przypadku BioWare - pomijając jakość ich ostatnich dokonań i tego, że z dawnych kluczowych pracowników nie ma tam już chyba nikogo - to jakoś nie wydaje mi się, żeby to studio nagle zaczęło pracę nad izometrycznym RPG. Ta gra musiałaby wyglądać całkiem inaczej i byłby to Baldur już tylko z nazwy.
A Obsidian... Ech, może jestem do nich uprzedzony, ale obie części Pillarsów uważam za gry tak nudne i pretensjonalne, że już wolę, aby BG3 robił Larian.
Zgadzam się, że Andromeda była przeciętna. Gra może sama w sobie nie byłaby taka zła jeżeli nie byłaby wypuszczona pod marką Mass Effect. To był taki gwóźdź do trumny tej gry. Coś jak Arcania dla Gothica.
Wcześniejsze gry uważam za dobre. Wiem, że sporo ludzi psioczy na Mass Effect 3 przez zakończenie gry, ale mi się akurat ono podobał, jestem w tej mniejszości. W Dragon Age III też grało mi się świetnie, 2 tak średnio przypadła mi do gustu, a Origins uważam za majstersztyk. To prawda, że z BioWare odeszło sporo dobrych ludzi, a studio jest pod wpływem EA, ale jakoś chciałbym zobaczyć kontynuację od nich lub od Obsidiana takich gier jak Baldur czy Neverwinter Nihgts ;-).
Z tego co słyszałem, to ludzie ze starego bioware założyli fogbank entertainment, co im z tego wyjdzie, mam nadzieję, że coś dobrego.
Po dobrej pierwszej czesci Divinity Original Sin i mistrzowskiej dwojce ktora ogralem chyba na kazdy mozliwy sposob, osobiscie wolalbym zeby to byla zapowiedz Original Sin 3 na ktora czekam i sie doczekac nie moge :)
Podobnie jak wiele osób w tym wątku, Baldura kocham i ograłem go kilkadziesiąt razy. W zasadzie to moja ulubiona gra. Ale jednak mam jedno ale, moim zdaniem powinni za to wziąć się panowie z Obsidianu. Chyba, że Larian porzuci swój cukierkowo-graficzny klimat. Wtedy ok, w kwestii budowy questów etc nie mogę się przyczepić.
Albo Divine Divinity 2, bo jedynka była chyba najlepszą częścią z całego cyklu.
Original Sin 1 i 2 ukończyłem po kilka razy, jednak to przy pierwszym Divine Divinity bawiłem się najlepiej.
Ale co tam mieliby poprawiać? Gameplay nadal super, graficznie śliczna, działa na nowych systemach (głównie po tym jak wywalili stamtąd StarForce drm) więc nie wiem czego trzeba w ewentualnym remasterze.
No chyba że jako forma przypomnienia o początkach Lariana.
Nawet wtedy, prawie 20 lat temu, nie zawsze „dobra gra sama się sprzeda" działało jak należy.
Mniej gadania, więcej walki! Minsc i Boo są gotowi!
Jak zrobią z tego turówkę i do tego z cukierkową grafiką jak w swojej serii Divinity, to niech się walą Lariany.
Facepalm to jedyna reakcja na te komentarze o nieunkinionej "cukierkowości". Bo na pewno nie umieją zrobić innej oprawy wizualnej, innego klimatu. Nie da się, niemożliwe zadanie. Myślcie czasem, bo już widzę że niekórym piana się toczy z mordek. ND z jednej strony robiło TLoU, a wcześniej takiego Crasha.
Te narzekania to nie są obawy, a moda. Bardzo irytująca moda. Sądzę, że powodem tej mody jest chęć zgarniania plusów...
W grach Larian Studios w które miałem okazje zagrać najgorszym elementem była fabuła. Podobnie pompatyczna jak w Tronie Bhaala, ale jakoś zupełnie nie mogłem jej zapamiętać na dłużej. Nie świadczy to o niej zbyt dobrze. W Baldurze postaci które dołączałem do drużyny mimo że nieskompilowane również zapadały dobrze w pamięci. Z pierwszego Original Sin nie pamiętam już nikogo. W II trochę się poprawili ale daleko im do Minca, Imoen, Xana, Jaheiry, Khalida,Jana Jansena czy Xzara. Na tym polu muszą się poprawić.
Ale i tak nie wierzę, że to ma być zapowiedź trzeciego Baldura :)
Baldur's Gate 3 w turach? Piekło zamarzło...
W sumie gorzej niż BG Dark Alliance być nie może, jeśli chodzi o eksperymenty
Baldur’s Gate III kolejna gra tej serii szkoda że na trzecią część tej legendarnej już gry trzeba było długo czekać, jednak co jak co ale ta marka mówi sama za siebie zwłaszcza że pierwsze dwie części powstało w latach 90 XX. w. Wrota Baldura tak po polsku nazywa się ta gra za którą odpowiada studio deweloperskie BioWare Corporation które w raz z Interplay Entertainment wydały zarówno pierwszą jak i drugą część tej serii gier co ciekawe BioWare Corporation od 2007 roku jest częścią składową EA dla którego to studio deweloperskie stworzyło grę Dragon Age: Początek oraz Dragon Age II a także Dragon Age: Inkwizycja. co do Interplay Entertainment trzeba powiedzieć że mieli zapewne bardzo duży wkład w gry serii " Wrota Baldura " ( dwóch części w raz dodatkami rozwijającymi fabułę gier podstawowych ) więc ja się nie dziwię że Brian Frago jest 100 % pewny że Larian Studios po tajemnie pracuje nad trzecimi " Wrotami Baldura ".
Tutaj muszę podkreślić że nigdy nie grałem w te gry ale wiem że wielu użytkowników portalu gry-online.pl wraz szanowną redakcją portalu pamięta te gry i zapewne w nie grało !!!
Naprawdę się okaże, że chodzi o Divinity (OS) 3, a te ukryte info to tylko trolling Lariana.
Gambri, Twoja teoria co do tego, że CDPR robi nowego Baldura była nietrafiona :P
Byłoby ekstra. Larian ma u mnie duży kredyt zaufania za Orginal Sin 2. Na pewno większy od Obsidiana, którego POE2 mnie mega rozczarowało. Chciałbym, żeby Larian zrobił coś mroczniejszego, trzeci Baldur mógłby być strzałem w dziesiątkę.
jeśli ktoś ma robic bg2 to tylko Larian, divinity2 to najlepsza gra RPG ostatnich lat. Jakby jeszcze dali multiplayer na modłę divinity <3
Dlaczego to dobry moment na ogłoszenie Baldur's Gate III:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/06/baldurs-gate-iii-od-larian-studios.html
Przechodzę po raz kolejny Original Sin 2. Jaka ta gra jest genialna za każdym razem :). Wierzę, że Baldur's Gate 3 wyjdzie im w co najmniej 90%!
Informacje z wywiadów ze Swenem Vincke z Larian Studios:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/06/baldurs-gate-3-ogloszony.html