Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic Games odsłania koszty dystrybucji cyfrowej. Valve bierze za dużo?

22.03.2019 14:08
berial6
4
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
berial6
155
Ashen One

A co mnie, jako konsumenta, to obchodzi? Ceny w Epicu i tak są takie same jak na steamie, więc?

22.03.2019 14:01
_Luke_
3
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
_Luke_
254
Death Incarnate

Doskonale, to niech teraz o ta roznice obniza ceny dla klientow.

22.03.2019 14:00
X3ntic
2
13
odpowiedz
15 odpowiedzi
X3ntic
24
Konsul

Większość osób tutaj, czeka na news pod tytułem "Epic Games bankrutuje". ;)

22.03.2019 15:48
13
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kelebglin
54
Pretorianin

Omijając tą całą wojenke miedzy platformami o koszta itp. , to kiedyś nie mówili że cyfrówki będą tańsze niż pudełka? Bo coś tu chyba nie pykło..

post wyedytowany przez Kelebglin 2019-03-22 15:49:07
22.03.2019 17:29
18
11
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Wpływy Gryonline dzięki Epicowi wzrosły o 400%.

22.03.2019 17:09
17
7
odpowiedz
zanonimizowany1255967
73
Generał

"Tytuły ekskluzywne mają zbudować społeczność klientów na tyle liczną, aby twórcy chcieli wydawać swoje gry w Epic Games Store tylko z powodu niższej marży, a nie innych zachęt finansowych."
Powodzenia z utrzymaniem tej społeczności bez cen mniejszych niż u konkurencji. Opinia o epic store jest w najlepszym razie neutralna i bez jakiejś zachęty gracze się z niej błyskawicznie ulotnią jak skończą się exclusiv-y

22.03.2019 15:10
kaszanka9
8
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

To, że 30% to zwykłe zdzierstwo wiadomo od dawna, szczególnie app store i google play to już w ogóle, tam to już kompletnie za nic biorą kasę wykorzystując albo zamkniecie systemu albo popularność.

Google play to jest najlepszy analog działania monopolu steama, niby nie musisz wydać na google play, tak samo jak na steam, ale nie robiąc tego dotrzesz do znacznie mniejszej grupy potencjalnych klientów, więc czy chcesz czy nie musisz się zgodzić na zdzierską stawkę, nie ma żadnej możliwości negocjacji.

I to jest monopol, definicja to nie tylko wykorzystywanie takiej pozycji, m$ też nikogo nie zmuszał do internet explorera, nie trzeba było korzystać z tej przeglądarki, każdy mógł używać dowolnej, a i tak unia dowaliła im karę za praktyki monopolistyczne, bo jak stajesz się duży i popularny to już podpadasz pod przepisy antymonopolowe.

I to właśnie dlatego epic płaci za exy, bo twórcy chcieliby lepszej prowizji, ale obawiają się, że nie będąc na steam stracą duże grono klientów, bo steam jest największy i najpopularniejszy, synonim w zasadzie grania na pc, co im po niższej prowizji jeżeli klientów będzie znacznie mniej, sama niższa prowizja nie wystarczy i tu wkracza epic z gwarancjami.

W zasadzie epic nie ma wyboru, a jeżeli te firmy zobaczą, że im się opłaca, że klienci są, że rzeczywiście zarobili z gry więcej niż mogliby na steam z prowizją 30% to już nie będzie exów czasowych, tylko następnej gry na steam w ogóle nie wydadzą, bo po co oddawać wyższą prowizję jak na epci będzie po prostu lepiej.

Jeszcze dużo roboty przed epic, muszą zdobyć bazę klientów, która będzie traktowała epic store na równi ze steam, ale już mają pierwsze sukcesy.

I bardzo dobrze, że epic coś robi, od lat nikt nie ruszył tym skostniałym rynkiem na pc tak jak oni.

22.03.2019 13:59
IIIIIIIIIIIIII
1
IIIIIIIIIIIIII
64
Generał

Nudzą mnie już te newsy epic to epic tamto. Jak można w ogóle o tym raku ciągle informacje wrzucać -_-

post wyedytowany przez IIIIIIIIIIIIII 2019-03-22 13:59:52
22.03.2019 14:00
X3ntic
2
13
odpowiedz
15 odpowiedzi
X3ntic
24
Konsul

Większość osób tutaj, czeka na news pod tytułem "Epic Games bankrutuje". ;)

22.03.2019 14:06
IIIIIIIIIIIIII
2.1
IIIIIIIIIIIIII
64
Generał

true :)

22.03.2019 14:37
Kaczmarek35
2.2
1
Kaczmarek35
11
Senator

Powinno być odwrotnie. Od Steam zaczął się rak w branży Pc.
Zanikanie wersji pudełkowych na rzecz cyfrowych wypożyczalni, gdzie gier ludzie nie mają na własność. Ludzie są opluwani, a na to mówią deszcz.
Jak za wypożyczanie gry można płacić tyle samo co za gry na własność ? Zawsze koszt wypożyczenia danej rzeczy był kilkukrotnie mniejszy niż kupna tego samego produktu, a w tych wypożyczalniach nie ma żadnej różnicy cenowej. Wersja pudełkowa 200zł dla nowości , a cyfrowa max 50 zł byłoby dopiero w miarę uczciwe.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-22 14:40:06
22.03.2019 14:52
Giret
2.3
Giret
3
Legionista

@Kaczmarek35

Mogę się mylić ale, jestem pewien ze nawet jak kupowałeś gry na płytach i tak nie były twoje. Według EULA które musiałeś i tak akceptować przy instalacji miałeś tylko prawo użytkowania ich licencji sama gra nie była twoja. Twój był tylko nośnik płyta za 1zł i pudełko.

22.03.2019 14:54
X3ntic
2.4
1
X3ntic
24
Konsul

Giret prawda, tylko, że twórcy przymykali oko (do dziś robią to na konsolach) na odsprzedaż/wymianę gier używanych. Steam praktycznie wyeliminował tę możliwość.

22.03.2019 15:14
Giret
2.5
Giret
3
Legionista

@X3ntic
Masz racje, z tym że to już temat na inną dyskusję. Ja tylko uczuliłem na troche niepoważne argumenty że gry na płytach to już własność. Jestem także przekonany że na kolejnych generacjach konsol będzie już to samo co na steam itd.. Więc proceder używek się skończy.

post wyedytowany przez Giret 2019-03-22 15:17:42
22.03.2019 15:38
2.6
1
SylwesterZ
63
Konsul

@Giret: Ależ jak najbardziej własność. Zwykle nabyta licencja (pojedynczy egzemplarz) jest na własność i taką licencję masz prawo odsprzedać, a w przypadku Steam i podobnych nabywasz ... w zasadzie nawet nie nabywasz, co pożyczasz.

22.03.2019 15:53
2.7
5
pisz
169
nihilista

Giret -> jeśli gra nie wymagała podpięcia do internetu, mając płytę mogłeś grać do śmierci swojej lub płyty. Obecnie wystarczy że steam zablokuje ci konto albo postanowią wycofać grę po jakimś czasie np ze względu na kontrowersje i już. Dupa, twoja biblioteczka to tylko trochę tektury, plastiku i papieru. Jeśli to była wersja cyfrowa to nie ma śladu.

Ta dyskusja toczyła się całe miesiące czy nawet lata po wejściu Steam na rynek, teraz już wszyscy do tego przywykli.

post wyedytowany przez pisz 2019-03-22 15:54:33
22.03.2019 16:33
2.8
zanonimizowany722423
64
Generał

@pisz, jak gre wycofują ze sklepu to ci co ją kupili nadal ją posiadają, chyba że gra łamie jakieś poważne prawo to mozę wylecieć ale wtedy masz prawo o zwrot pieniędzy.
To czemu siedzisz na PC, konsole witają, droga wolna. A i na konsolach też kupując cyfrowo wypożyczasz gre. A i dla twojej wiadomości żeby ci skasowali/zbanowali konto na steamie to trzeba sie postarać albo być wybitnie głupi (ruskie klucze itp) a na takim sony możesz dostać bana już po jednym reporcie tylko dlatego że jakis gówniak sie na ciebie uwzioł bo go zabijałeś w Call of Duty

post wyedytowany przez zanonimizowany722423 2019-03-22 16:37:53
22.03.2019 16:55
2.9
1
inceltears
54
Konsul

Kaczmarek chyba jako jedyny tutaj pamięta czasy, kiedy kupowało się ze sklepu wysyłkowego przez telefon z reklamy w cd action Unreal Tournament - wspaniałą grę sieciową autorstwa firmy Epic Mega Games, która kosztowała w 99' około 200 zł (wtedy majątek) przychodziła do nas w wielkim kartonowym pudle. Wkładało się płytę, instalowało i można było grać na singlu. A wystarczyło podczepić do neta, albo zrobić sobie lan z kolegą, aby grać w multi. Można było ściągnąć ze strony EMG albo stron branżowych dowolny patch i grać w taką wersję gry, w jaką się chciało. Grę można było dowolnie modować, wycinać czy wklejać z/do niej co się chce i korzystać z możliwości potężnego unreal engine. A dowolnej chwili można było prostu przehandlować, oddać czy pożyczyć płytę z grą koledze. Tę wolność zepsuł dopiero steam. Ale cóż, takie czasy. Wtedy cieszyłem się, że gry będą miały regularne i wymuszone updatey, dzięki czemu będzie więcej osób do grania i gry będą miały dłuższe życie. Ale cóż, w half life'a 2 nie grało się za dobrze po sieci, pełno cheaterów, a w ogóle jakieś to średnie było, już nie to samo co ut99 czy quake ]I[ (tak, w ten sposób zapisywało się trójeczkę 20 lat temu :) A dziś cieszę się, że steam i Gaben odchodzą do lamusa, wymęczyli mnie aż nadto przez te wszystkie lata. EGS wygląda przyjaźniej i prościej, a i zawsze to przystępny sposób na korzystanie z UE4 dla twórców.

22.03.2019 19:32
Mówca Umarłych
2.10
Mówca Umarłych
119
Pan Milczącego Królestwa

Kaczmarek: Od Steam zaczął się rak w branży Pc.
A przepraszam, kto kupował gry związane Steamem? Krasnoludki?
To nie wina Steama tylko konsumentów. Jakby się na niego wypieli to zdechłby szybciej niż powstał.
Może czas przestać zachowywać się jak uzależnione roszczeniowe bachory.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2019-03-22 19:41:49
22.03.2019 21:14
2.11
3
zanonimizowany622647
142
Legend

Mogę się mylić ale, jestem pewien ze nawet jak kupowałeś gry na płytach i tak nie były twoje.

Ale dany egzemplarz już tak. na tej samej zasadzie moja kolekcja filmów nie jest moja, moje książki nie są moje (bo Władca Pierścieni na półce jest Tolkiena a Wiedźmin jest Sapka!), moje płyty muzyczne nie są moje.

Dlatego uznaję tylko GOGa.

22.03.2019 21:15
X3ntic
2.12
X3ntic
24
Konsul

GOG to praktycznie to samo co Steam z tym, że daje ci możliwość pobrania instalki. Gry są przypisane do Twojego konta, które jest własnością CDP. W skrócie, wypożyczasz licencje.

23.03.2019 01:10
Ratur13
😊
2.13
Ratur13
85
Konsul

Ale tu gównoburzy. Ja tam jestem wdzieczny za darmówki a kupic nic i tak nie kupie bo jest za drogo. Ale gry za fryko są? Są. A ze mnie nie stać zeby cos kupic to dziekuje rządom RP za podatki i chujową gospodarke.

23.03.2019 03:19
2.14
zanonimizowany1146443
59
Senator

@X3ntic
No nie do końca. Na GOGu można również pożyczać pojedyncze gry znajomym, bez potrzeby dawania dostępu do całego konta. Poza tym każdą z gier po pobraniu można nagrać na nośnik fizyczny, a wtedy już gra jest twoja i nikt ci jej zabrać nie może (działa to tak samo jak kupowanie gier w pudełku). Na dodatek żeby grać w gry z GOGa w ogóle nie trzeba logować się do aplikacji. Wystarczy zainstalować grę i można grać jak za starych dobrych czasów :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-03-23 03:21:57
24.03.2019 11:10
2.15
zanonimizowany1198751
52
Generał

Na GOGu można również pożyczać pojedyncze gry znajomym, bez potrzeby dawania dostępu do całego konta.

Nieprawda, nie wolni ci. Udostępniając grę innym łąmiesz licencję, podobnie jakbyś odsprzedał/wypożyczył konto Steam. Zobacz na poniższy zapis z FAQ gog.com:

Twoje konto i gry są przeznaczone wyłącznie do użytku osobistego. Jeśli chcesz je udostępnić, zawsze możesz kupić prezent dla danej osoby. Nasza usługa nie zawiera DRM, co oznacza, że ufamy Ci, że nie będziesz tego faktu nadużywać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2019-03-24 11:10:24
22.03.2019 14:01
_Luke_
3
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
_Luke_
254
Death Incarnate

Doskonale, to niech teraz o ta roznice obniza ceny dla klientow.

22.03.2019 14:42
Persecuted
3.1
8
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Cen nie ustala właściciel platformy cyfrowej, tylko dystrybutor / developer.

22.03.2019 18:35
3.2
komenty
69
Senator

Dokłądnie, przecież jeśli wydawanie na Epic jest takie świetne to mogą pewnie obniżyć ceny dla odbiorców końcowych?

22.03.2019 21:55
kaszanka9
3.3
7
kaszanka9
109
Bulbulator

Żale kieruj do wydawców.

22.03.2019 14:08
berial6
4
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
berial6
155
Ashen One

A co mnie, jako konsumenta, to obchodzi? Ceny w Epicu i tak są takie same jak na steamie, więc?

22.03.2019 14:27
😐
4.1
3
Gerr
63
Generał

No właśnie, tyle że argumenty większości biczujących się tutaj osób, odnoszące się do bojkotu Epic ograniczają się do zakulisowych działań, które praktycznie nie dotyczą konsumenta.

post wyedytowany przez Gerr 2019-03-22 14:28:49
22.03.2019 15:41
ms1021
4.2
ms1021
5
Junior

+ do tego na steamie częste promocje

22.03.2019 18:36
4.3
komenty
69
Senator

-> Gerr - jak nie dotyczą? Nie mogę kupić gry tam gdzie zawsze to robiłem.

22.03.2019 21:51
4.4
4
Gerr
63
Generał

/\ Fajnie, a ja nie mogę zainstalować gry z płyty, bo mi kod STEAM nie pozwala, dosłownie ta sama sytuacja.

23.03.2019 10:49
Morgul Maugoth
4.5
2
Morgul Maugoth
166
Konsul

Dokładnie, ludzie się kłócą które korpo/firmy mają zarabiać na nich więcej, czytasz i nie wierzysz. No ale w sumie to gol, tutaj się nie stoi po stronie konsumenta tylko tłumaczy czemu dlc, mikrotransakcje są dobre, a teraz epic.

24.03.2019 20:19
4.6
kamicki
6
Legionista

Gerr, różnica jest taka, że Epic aktywnie przekupuje studia aby wydawały gry ekskluzywnie w ich sklepie. Jeśli gra wymaga Steama to jest to wyłącznie decyzja producenta/wydawcy gry.
Poza tym każdy wydawca gry na steamie może wygenerować nieograniczoną liczbę kodów do sprzedania innymi kanałami lub rozdania, dzięki czemu możesz kupić taniej gdzie indziej.

post wyedytowany przez kamicki 2019-03-24 20:19:44
22.03.2019 14:20
5
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Steam taki święty :) Mesjasz i jedyna słuszna platforma :) Epic nawet nie musi się starać szastać hajsem i "przekupywać" wydawców, wystarczy, że powiedzą, że za wyłączność wezmą tylko tylko 5 % i siema. Steam wykorzystywał swoją monopolistyczną pozycję na tyle długo, że jako lider w końcu obniży swoja działkę. Prędzej czy później, rynek sam się ustabilizuje, jak zawsze.

22.03.2019 14:24
Garruk_Wildspeaker
6
odpowiedz
Garruk_Wildspeaker
1
Konsul

Gaben jest 'warty' prawie 4 miliardy dolcow. Oczywiscie ze biora za malo. Gry sa za tanie. MTX obowiazkowo dla kazdego tytulu, przeciez 'tworcy' musza za cos jesc po premierze. Biedaczki.

post wyedytowany przez Garruk_Wildspeaker 2019-03-22 14:26:11
22.03.2019 14:48
TheCerbis
7
odpowiedz
1 odpowiedź
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Różnica spora... Więc dlaczego ceny takie same lub wyższe? Przy tym co obecnie oferuje Epic nie dziwię się, że ludzie wolą starego, sprawdzonego Steama.

22.03.2019 16:52
Jonasz95
7.1
Jonasz95
142
Pretorianin

"Więc dlaczego ceny takie same lub wyższe?" To pytanie nie do Epica a do wydawców :)

22.03.2019 15:10
kaszanka9
8
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

To, że 30% to zwykłe zdzierstwo wiadomo od dawna, szczególnie app store i google play to już w ogóle, tam to już kompletnie za nic biorą kasę wykorzystując albo zamkniecie systemu albo popularność.

Google play to jest najlepszy analog działania monopolu steama, niby nie musisz wydać na google play, tak samo jak na steam, ale nie robiąc tego dotrzesz do znacznie mniejszej grupy potencjalnych klientów, więc czy chcesz czy nie musisz się zgodzić na zdzierską stawkę, nie ma żadnej możliwości negocjacji.

I to jest monopol, definicja to nie tylko wykorzystywanie takiej pozycji, m$ też nikogo nie zmuszał do internet explorera, nie trzeba było korzystać z tej przeglądarki, każdy mógł używać dowolnej, a i tak unia dowaliła im karę za praktyki monopolistyczne, bo jak stajesz się duży i popularny to już podpadasz pod przepisy antymonopolowe.

I to właśnie dlatego epic płaci za exy, bo twórcy chcieliby lepszej prowizji, ale obawiają się, że nie będąc na steam stracą duże grono klientów, bo steam jest największy i najpopularniejszy, synonim w zasadzie grania na pc, co im po niższej prowizji jeżeli klientów będzie znacznie mniej, sama niższa prowizja nie wystarczy i tu wkracza epic z gwarancjami.

W zasadzie epic nie ma wyboru, a jeżeli te firmy zobaczą, że im się opłaca, że klienci są, że rzeczywiście zarobili z gry więcej niż mogliby na steam z prowizją 30% to już nie będzie exów czasowych, tylko następnej gry na steam w ogóle nie wydadzą, bo po co oddawać wyższą prowizję jak na epci będzie po prostu lepiej.

Jeszcze dużo roboty przed epic, muszą zdobyć bazę klientów, która będzie traktowała epic store na równi ze steam, ale już mają pierwsze sukcesy.

I bardzo dobrze, że epic coś robi, od lat nikt nie ruszył tym skostniałym rynkiem na pc tak jak oni.

22.03.2019 15:16
8.1
5
UbaBuba
106
Generał

Kazdy logicznie myslacy wie ze 30% to za duzo dla utrzymania calej infrastruktury, jednak jak poczytasz komentarze po roznymi newsami o Epic vs Steam to znajdziesz pelno ludzi ktorzy sadza ze "przeciez steam sie nie utrzyma z tak niskiej marzy, epic doplaca" - taka mentalnosc panuje w komentarzach broniacych tych 30%.

Powiem wiecej, bardzo dobrze ze developerzy uciekaja do Epica, w koncu oferuja im lepsze warunki. Ludzie hejtuja Epic ale prawda jest taka ze to tworcy gier sie na to zgadzaja.
Przeciez mogliby wydac na wszystkich platformach rownoczesnie, w tym epic, ale nie chca oddawac az 30% sklepom.

22.03.2019 16:31
8.2
zanonimizowany722423
64
Generał

Dobra madralo, ale płace nadal tyle samo i jak mam wybór to wybieram steama bo oferuje wiecej za te same pieniądze. Panie, z czym do ludzi. Wybierzesz gorszą usługę za te same pieniądze bo tak?

22.03.2019 20:58
kaszanka9
8.3
2
kaszanka9
109
Bulbulator

Oferuje tyle samo, tą samą grę, gra to jest produkt który kupujesz i to jest najważniejsze, dodatki platformy są miłe, ale to tylko dodatki, ja wolę, żeby twórcy dostali więcej kasy, bo być może zrobią lepszą grę przez to w przyszłości itp.

Swoim komentarzem tylko potwierdziłeś to co napisałem, epic musi płacić, bo inaczej ludzie tak po prostu nie przejdą, a oni nie chcą budować sklepu 10 lat, wolą szybciej.

23.03.2019 11:16
8.4
Sarefx
61
Centurion

@kaszanka9

Sam sobie przeczysz. "Oferują tyle samo, tą samą grę" a zaraz potem wspominasz o dodatkach. Powiedz mi to czemu mam wybierać Epic jeśli steam oferuje to samo, ale daje mi dodatki? Nie obniżaj też wartości tych dodatków np. Steam Workshop to jeden z głównych powodów dlaczego wersja Steam jest czasami najlepszą możliwą do wyboru. Poza tym takich podstawowych rzeczy jak forum, recenzje, wsparcie techniczne wciąż nie ma a praktycznie od nich się powinno zacząć. Co z tego, że są w obietnicach jak dalej za gry w swoim sklepie bierze tyle samo oferując znacznie mniej.

Epic może i po części potrzebuje płacić by mieć większą siłę przebicia, ale jakby w swojej funkcjonalności chociaż minimalnie dorównywałby Steamowi to nie byłoby tyle narzekania. Chociażby sprzedawanie gier w swoim sklepie o jakieś 10% taniej niż Steam na początek (póki funkcjonalność sklepu się nie rozwinie) zrobiłoby im dużo lepszy PR, ale klientów jak widać mają głęboko w d... i na to nie pójdą.

23.03.2019 12:33
8.5
1
Gholume
76
Generał

@Sarefx

"Co z tego, że są w obietnicach jak dalej za gry w swoim sklepie bierze tyle samo oferując znacznie mniej."

Zwyczajnie nie wiesz, o czym mówisz. Epic bierze za gry MNIEJ — bierze kasę od wydawców oczywiście. To jest sklep, w którym towar wystawiają wydawcy, tak jak na Steamie. A co robi wydawca? Daje tą samą cenę, co na Steamie. Wydawca chce zarobić więcej, nie Epic, który zabiera grosze w porównaniu do Steama. Więc, jak kogoś chcesz koniecznie poszkalować, to właśnie wydawców.

23.03.2019 21:32
komandor_Tarkin
8.6
komandor_Tarkin
27
Legionista

Gholume Ale to Epic stwarza takie warunki wydawcom zapewniając czasowy monopol. Twierdzenie że steam jest teraz monopolistą jest nieprawdziwe, tam tylko rejestrujesz klucz, który możesz kuppić w innych źródłach, wielokrotnie sporo taniej niż na samej platformie Valve. Exów z EGS nie kupisz nigdzie indziej i teraz musisz czekać rok, a w przyszłości, być może nie będziesz miał wyjścia i będziesz płacił wydawcy więcej. A wydawcy już od dawna twierdzą że koszty produkcji gier rosną więc w przypadku monopolu natychmiast można oczekiwać co najmniej 80 dolków na premierę zamiast obecnych 60. Bo firmy produkujące gry robią je dla graczy, ale nie dla nas, a dla tych grających na giełdzie.

22.03.2019 15:13
9
odpowiedz
DzikiTibijczyk
2
Legionista

"Valve bierze za dużo?" Valve bierze tyle ile są wstanie dać twórcy, w innym przypadku już dawno by zdechli.

22.03.2019 15:20
Fear87
10
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Fear87
88
Generał

Ciekawe ile brałby EPIC gdyby nie źródło dochodu w postaci Fortnite?

post wyedytowany przez Fear87 2019-03-22 15:20:56
22.03.2019 15:50
Drackula
10.1
1
Drackula
232
Bloody Rider

NIC! Nie bylo by platformy :)

22.03.2019 17:57
XoniC
😂
10.2
XoniC
67
Generał

@Dracula
Mamy zwycięzcę! Poprawna odpowiedź.

23.03.2019 03:37
10.3
zanonimizowany1146443
59
Senator

Platforma byłaby i tak. Tencent ma tyle kasy, że nie potrzebuje Fortnite'a. Fortnite po prostu pomógł im zbudować ogromną bazę graczy (zwłaszcza młodych, dla których jest to pierwsza platforma tego typu), z których część na pewno została stałymi klientami ich sklepu. Fortnite z pewnością przyspieszył rozwój sklepu, ale nie sądzę, żeby od tej gry było uzależnione powstanie EGS.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-03-23 03:38:10
22.03.2019 15:23
kęsik
📄
11
odpowiedz
10 odpowiedzi
kęsik
149
Legend

Valve nie bierze za dużo, bierze dokładnie tyle samo co każdy inny. Jakoś nikt nie płacze że Sony i MS biorą 30%. Epic bierze tylko 12% bo mniej oferuje i inne koszta (np. promocji gry) będzie zwalał na wydawcę.
Niższa marża Epica nie jest powodem dla którego niektórzy w panice uciekają ze Steama. Sama niższa marża to za mało jak widać po przykładach innych sklepów.

post wyedytowany przez kęsik 2019-03-22 15:26:40
22.03.2019 15:31
WildCamel
11.1
3
WildCamel
103
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

Ale wiesz o tym, że Sony bierze tę marżę również za wypuszczenie gry na WŁASNEJ konsoli. Steam nie posiada pecetów ;]

22.03.2019 15:38
kęsik
📄
11.2
kęsik
149
Legend

A Valve bierze marzę za wypuszczanie gry na WŁASNEJ Steamowej platformie, której funkcjonalności gra używa.

post wyedytowany przez kęsik 2019-03-22 15:40:43
22.03.2019 16:14
WildCamel
11.3
1
WildCamel
103
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

Naprawdę nie widzisz różnicy?

22.03.2019 16:58
dzl
11.4
dzl
97
John Yakuza

@WildCamel

Koszty infrastruktury, Valve oferuję dużo, dużo więcej funkcjonalności.

22.03.2019 18:21
11.5
Danniello
47
Centurion

@WildCamel
Valve robi dużo dla społeczności, a przecież jako "monopolista" nie musi. A ten monopol jest przecież iluzoryczny. Jakoś Battle.net, Origin, GOG istnieją całkiem długo i nie wygląda na to żeby miałby zaraz upaść.

Steam DRM mógłby być wymuszany, a nie jest. Wydawcy jak chcą - to mogą udostępnić gry bez Steam DRM. Jasne, większość wydawców jednak korzysta z Steam DRM, ale Valve nie zmusza do tego. https://steam.fandom.com/wiki/List_of_DRM-free_games

Valve mógłby wymuszać ekskluzywność na Steam a tego nie robi. Sporo gier można kupić w innych sklepach jak GOG, itch.io czy Uplay. Jest faktycznie sporo gier tylko na Steam, ale to decyzja wydawcy - nie była poprzedzona łapówką od Valve. Nawet te gry tylko na Steam - nie są zobowiązane być wyłącznie na Steam "przez rok" - wydawca w każdej chwili może zmienić zdanie i wydać grę gdzieś indziej, bez proszenia Valve o zgodę.

Valve inwestuje sporo w Linux i open-source. Współtworzą projekty DXVK, wine, rozwijają sterowniki Mesa, Vulkan, X11, VR dla Linux, itd. Poza samym zamkniętym klientem Steam dla Linux - cała reszta jest działaniem w pełni open-source. Być może kiedyś Valve wróci do inicjatywy Steam Machines (konsola PC oparta na Linuxie). Jeżeli tak - będzie tam można zainstalować inne sklepy jak itch.io, GOG, itd.

Nie sądzę, żeby Epic kiedykolwiek był tak skory do wpierania otwartości jak to robi Valve. Szczególnie że zwykle jest odwrotnie - to początkujące firmy, start-upy są bardzo "open", a dopiero po osiągnięciu sukcesu stawiają na zamknięte rozwiązania (np. niegdyś Google mocno wspierało open-source, OK - dalej wspierają, ale to jest ułamek tego, co było przed dominacją Androida, Chrome, Maps, itd.). Skoro Epic Store jako "startup" ma otwartość w poważaniu stawiając na agresywne działania - raczej w przyszłości lepiej nie będzie.

"12% jest wystarczające" dla Epic, bo Epic Store jako taki to bieda nawet w porównaniu z innymi bieda sklepami jak Windows AppStore, czy Origin, Uplay. Zresztą jasne że 12% jest wystarczające skoro mają bardzo, bardzo dużo przychodu z mikro-transakcji w Fortnite plus mają bardzo zasobnego właściciela z Chin. To zresztą chyba nie pierwszy raz, gdy firma z Chin do ekspansji wykorzystuje dumping cenowy w celu wyniszczenia konkurencji.

A i jeszcze kolejna łapówka od Epic - Unreal Engine jest za darmo, ale wyłącznie dla gier wydanych w Epic Store. Unreal Engine to nie jest "startup" - to silnik wykorzystywany w wielu grach AAA, a także w grach Indie. "Podarowanie" opłaty za ten silnik to już ewidentne działanie monopolistyczne.

22.03.2019 19:07
PROsiak83
11.6
2
PROsiak83
2
Pretorianin

Produkcja hardware, opłacenie fabryk, opłaty za logistykę. Chyba jednak widać różnicę względem internetowego sklepiku. Steam bierze zdecydowanie za dużo.

22.03.2019 21:58
kaszanka9
11.7
2
kaszanka9
109
Bulbulator

Jak zwykle porównanie z tyłka, a co mają zrobić jak m$ i sony mają pełną kontrolę nad sklepami swoich konsol, nie zrobisz nic, nie podoba się to nara, co innego otwarty pc i tu epic może konkurować ze steam.

23.03.2019 04:16
11.8
zanonimizowany1146443
59
Senator

@Danniello
Valve nigdy nie zrobiło nic dobrego dla społeczności. Na dodatek zniszczyli rynek wypuszczając tego gównianego steama.

Co z tego, ze DRM nie jest wymuszany, skoro jest wykorzystywany w 99,99% gier.

Valve nie wymuszało eksluzywności, bo nigdy nie musiało tego robić. Twórcy gier sami do nich przychodzili. Niestety...

Valve tyle inwestuje w Linuxa, że dopiero od zeszłego roku można grać bez potrzeby używania Wine. I to nawet nie we wszystko.

Epic stanie się bardziej otwarty, jak tylko zbudują porządną społeczność graczy. Z takim monopolistą można walczyć wyłącznie używając agresywnych metod. Inaczej nie będzie się miało żadnych szans zaistnieć.

Valve z kolei ma Dotę 2 i CS GO, a i tak dalej siedzi przy swojej 30% marży. Ładna próba manipulacji. Szkoda tylko, że nieudana.

Opłata za silnik to tylko 5% od każdej gry. Rzeczywiście ogromna łapówka xD.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-03-23 04:16:23
23.03.2019 08:08
Mówca Umarłych
11.9
Mówca Umarłych
119
Pan Milczącego Królestwa

Dharxen: "Epic stanie się bardziej otwarty, jak tylko zbudują porządną społeczność graczy."
Wróżenie z fusów zostaw wróżbitom. Fakty, a nie widzimisię i życzenia.

23.03.2019 13:48
11.10
zanonimizowany1146443
59
Senator

To już się dzieje. Umowa z Humble Store to pierwszy krok.

22.03.2019 15:30
12
odpowiedz
zanonimizowany1093938
67
Pretorianin

A teraz porównajmy ile bajerów znajduje się na steamie, a ile na epicu, z czegoś trzeba je opłacać.

22.03.2019 15:48
13
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kelebglin
54
Pretorianin

Omijając tą całą wojenke miedzy platformami o koszta itp. , to kiedyś nie mówili że cyfrówki będą tańsze niż pudełka? Bo coś tu chyba nie pykło..

post wyedytowany przez Kelebglin 2019-03-22 15:49:07
22.03.2019 16:06
13.1
3
zanonimizowany699497
105
Konsul

Niby tak, ale teraz masz dużo szybsze przeceny i promocje.

Rzekomo też powstawanie wysokobudżetowych gier jest też teraz droższe, ale tego nie jestem w stanie zweryfikować. Równie dobrze to może być bełkot chciwych korpo.

22.03.2019 16:21
13.2
zanonimizowany722423
64
Generał

Są tańsze ale dopiero po czasie, gre pudełkową rok po przecenie kupisz drożej niż cyfrowo

22.03.2019 16:53
😂
13.3
3
zanonimizowany12249
164
Legend

Samo robienie gier nie jest duzo drozsze, tylko wydawcy wpierd..... 3-4x tyle w marketing i reklamy dlatego za gry AAA placisz jak za zbrze :P

22.03.2019 21:26
13.4
1
Moby7777
140
Generał

Jakby się zastanowić to gry... są tańsze. Znaczy ceny gier nie zmieniły się w kwestii wartości bezwzględnych od kilku(nastu) lat. Tymczasem inflacja zapierdziela co oznacza, ze w stosunku do wartości nabywczej pieniądza cena gier de facto maleje.

Jakby tego było mało współczesne gry są zauważalnie większe niż te wydane 10 lat temu. A to oznacza, że stosunek zawartości do ceny również staje się co raz atrakcyjniejszy.

22.03.2019 16:20
14
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany722423
64
Generał

Halo, halo, halo, ale zaraz zara. Dobra ale ile Epic ma w sowjej ofercie gier i funkcji a ile steam? Tutaj pies pogrzebany bo steam oferuje o wiele wiecej gier i usług to i kosztuje to więcej. Epic na chwile obecna jest biedny to i koszta utrzymania są niskie. Z drugiej strony jak tak to czemu nie proponują devom obniżenie cen za jakieś tam dodatkowe benefity (wsparcie kasą z fortnite).
I niektórzy zapominaja zę klucze steam mogą być sprzedawane w zęnętrzych sklepach i za każdy sprzedany klucz gaben nie dostaje złamanego grosza czyli ponosi koszty utrzymania nie dostając za to zapłaty. Także ja sie nie dziwie zę gaben nie zniża marży, po prostu w tej marży odrabia sobie koszta zęwnetrznych źródeł.
Nie chcesz wspierać grubego? Kupuj klucze steam po za steamem.

post wyedytowany przez zanonimizowany722423 2019-03-22 16:25:36
22.03.2019 16:23
Drackula
14.1
Drackula
232
Bloody Rider

to jest troche tak jak z Netflixem. Koszty serwero i obslugi bibliotegi tyle ich kosztuja( oczywiscie ich slowa), ze jesli ogladalnosc jakiejs pozycji spada, to wypada z biblioteki.
W przypadku Steama, rry nie wypadaja (zazwyczaj) wiec koszt obslugi rosnie wraz z iloscia tytulow.
Inna kwestia ile z tego 30% to rzeczywiste koszty a ile przychody.

22.03.2019 16:27
14.2
zanonimizowany722423
64
Generał

@Drackula, dopisałem do posta ważna rzecz. Klucze zęwnetrzne które sam wydaje za darmo wydawcy, gaben na nich nie zarabia żadnej kasy ale i tak pewne osoby tutaj napiszą ze przecież jest taki łakomy na kase.

22.03.2019 16:37
Persecuted
14.3
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

@Up

Ilość kluczy, które można rozprowadzić bez udziału Steam, jest ograniczona. To nie jest tak, że wydawca może sobie zażyczyć np. 10 milionów darmowych key'ów i sprzedawać je na swojej stronie o np. 20% taniej niż na platformie Valve. Gdyby tak się dało, Steam by już dawno nie istniał, bo każdy by tak robił (traktując Steam jako darmowe zaplecze technologiczne i kręcąc lody na boku). Od większości kluczy sprzedawanych jako third party, Valve pobiera działkę (tak, od wydań pudełkowych też).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-03-22 16:42:07
22.03.2019 16:39
14.4
zanonimizowany722423
64
Generał

Dobra mądralo, może i jest ograniczenie w ilości kluczy ale nadal nie zmienia to faktu że może sobie wygenerować 250k kluczy (za darmo) i sprzedawać 20% taniej po za steamem. Gaben na to pozwala. I nie nie pobiera działki
https://www.quora.com/How-much-does-Steam-a-game-developer-make-from-a-sold-Steam-key-as-a-reseller

post wyedytowany przez zanonimizowany722423 2019-03-22 16:43:25
22.03.2019 16:55
Persecuted
14.5
3
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

@Up

sprzedawać 20% taniej po za steamem. Gaben na to pozwala

Nie pozwala mądralciu :).

https://partner.steamgames.com/doc/features/keys

"You should use keys to sell your game on other stores in a similar way to how you sell your game on Steam. It is important that you don't give Steam customers a worse deal. It's OK to run a discount on different stores at different times as long as you plan to give a comparable offer to Steam customers within a reasonable amount of time."

Czyli Valve wyraźnie nie zgadza się na sprzedaż kluczy za cenę niższą, niż ta na Steamie (zasłaniając się tym, że jest to krzywdzące dla kupujących na Steamie i że powinni mieć takie same ceny jak reszta).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-03-22 17:05:03
22.03.2019 16:58
Drackula
14.6
Drackula
232
Bloody Rider

ech ci apogleci Epika :)

Zawsze kupuje na GMG bo jest taniej niz bezposrednio na steamie (przecietnie o jakies 20%). Jeszcze nie spotkalem sie z sytuacja aby taki GMG mial ograniczona liczbe kluczy :p

22.03.2019 17:07
dzl
14.7
dzl
97
John Yakuza

@Persecuted

>Czyli Steam wyraźnie nie zgadza się na sprzedaż kluczy za cenę niższą, niż ta na Steamie (zasłaniając się tym, że jest to krzywdzące dla kupujących na Steamie i że powinni mieć takie same ceny jak reszta).

Zgadza się o ile zaoferujesz w niedalekim czasie podobną zniżkę na Steam. Pierwsze zdanie sobie przetłumaczyłeś a o drugim widzę zapomniałeś...

22.03.2019 17:11
Persecuted
14.8
3
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

@Up

No przecież to jest jasne i wynika wprost z tego co napisałem. Jeżeli masz zamiar sprzedawać na swojej stronie za np. 50 dolarów (zamiast 60), to na Steamie też musisz obniżyć do 50 (nawet, jeżeli nastąpi to w pewnym odstępie czasowym), tak, żeby w ogólnym rozrachunku oferta na Steamie nie była mniej korzystna od twojej własnej. Co ci się tu nie zgadza?

post wyedytowany przez Persecuted 2019-03-22 17:14:47
22.03.2019 17:31
dzl
14.9
dzl
97
John Yakuza

@Persecuted

No przecież to jest jasne i wynika wprost z tego co napisałem. Jeżeli masz zamiar sprzedawać na swojej stronie za np. 50 dolarów (zamiast 60), to na Steamie też musisz obniżyć do 50 (nawet, jeżeli nastąpi to w pewnym odstępie czasowym), tak, żeby w ogólnym rozrachunku oferta na Steamie nie była mniej korzystna od twojej własnej. Co ci się tu nie zgadza?

Zgoda, ale Steam nigdzie nie definiuje jaki masz na to okres jako developer.
Jeśli nie nadużywasz tego mechanizmu to możesz zaserwować klientom Steam taką samą zniżkę nawet po pół roku i nikt tego nie reguluje bo i po co.

>Od większości kluczy sprzedawanych jako third party, Valve pobiera działkę (tak, od wydań pudełkowych też).

Nie pobiera. Valve pobiera 30% tylko od kopii zakupionych bezpośrednio na Steam. Z pudełek idzie do Valve całe $0.00.

22.03.2019 18:13
14.10
zanonimizowany722423
64
Generał

@Persecuted
Widzę masz jakiś problem do steama. Nie ważne jakie argumenty i fakty ci sie przedstawi to i tak próbujesz obrócić kota ogonem.

23.03.2019 15:19
14.11
Swinki3
34
Chorąży

Zaraz zaraz
Ile ma gier Epic? nie wiele. Wchodzi na rynek, podgryza monopolistę i robi co może. To wada?
Jakie funkcje ma Steam, z których rzeczywiście korzystacie, a których nie ma Link, i ile kosztuje wprowadzenie tychże????

"Nie chcesz wspierać grubego? Kupuj klucze steam po za steamem" to wspierasz mafię i złodzieji, którzy kupil steamowe klucze za pełną cenę, z kradzionych kart płatniczych. Gruby dostaje swoje, tracą tylko posiadacze kart, które zostały okradzone (bo skąd myślisz się biorą takie fajne, tanie oferty?) a zarabia na tym G2A/Kinguin/..... i inne takie firmy.

22.03.2019 16:42
kęsik
😂
15
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
149
Legend

Tim Sweeney: Epic Games Store is making the industry better but gamers don't see that

Uła, chyba sprzedaż słaba skoro już się zaczyna pojazd na graczy :D

22.03.2019 17:29
Krothul
15.1
Krothul
60
Generał

To już nie pierwszy raz, oni od samego początku sączą nienawiść do graczy a to przecież dzięki nam zarabiają.

22.03.2019 17:53
15.2
zanonimizowany1227390
20
Pretorianin

Odsuwając na bok wojenkę steam vs epic, uderzanie w graczy, w jakikolwiek sposób, jeszcze chyba nikomu na dobre nie wyszło.

22.03.2019 17:04
dzl
😈
16
odpowiedz
1 odpowiedź
dzl
97
John Yakuza

Jak się ma się tak powiedzmy "minimalistyczne" podejście do funkcjonalności swojej platformy to nic dziwnego, że marża tak niska. Zobaczymy Panie Swinney aż się pan dorobisz chociaż połowy funkcjonalności Steama to czy te 12% będą wystarczające.

Inna sprawa, że jak chodziłoby tylko o udział zysków to developerzy poszliby do Discorda, ale jak ktoś Ci rzuca Juanami w twarz to aż żal nie brać.

22.03.2019 18:47
😂
16.1
barnej7
164
Senator

No jakoś nie wydaje mi się by fora dyskusyjne, czaty, możliwość dodania recenzji z tych 5% zrobiło 12%

22.03.2019 17:09
17
7
odpowiedz
zanonimizowany1255967
73
Generał

"Tytuły ekskluzywne mają zbudować społeczność klientów na tyle liczną, aby twórcy chcieli wydawać swoje gry w Epic Games Store tylko z powodu niższej marży, a nie innych zachęt finansowych."
Powodzenia z utrzymaniem tej społeczności bez cen mniejszych niż u konkurencji. Opinia o epic store jest w najlepszym razie neutralna i bez jakiejś zachęty gracze się z niej błyskawicznie ulotnią jak skończą się exclusiv-y

22.03.2019 17:29
18
11
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Wpływy Gryonline dzięki Epicowi wzrosły o 400%.

22.03.2019 17:43
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Doniczkapl
76
Konsul

No tak, jak nie ma sie zabezpieczen sklepu, funkcji spolecznosciowych, chmury i tysiaca innych rzeczy to koszty rzeczywiscie moga wyniesc 5.5 %.

23.03.2019 13:24
😈
19.1
1
Swinki3
34
Chorąży

Jakich zabezpieczeń, jakich tysiącu rzeczy???
Valve zabezpiecza WYŁĄCZNIE własne interesy! Bezpieczeństwo transakcji to elementarna funkcji sklepu internetowego, a nie jakaś łaska, za którą mam zapłacić 30% ceny początkowej. Jakie inne funkcje klienta Steam są tyle warte? Z jakich w ogóle korzystasz? Z czatu? I za to zapłacisz 30% więcej za grę?

W kliencie Steam'a nawet wyszukiwarka gier nie działa, tak jak powinna. Ta platforma to wartość odjęta, a nie dodana - za którą, Ty tak lubisz płacić. Jak nie lubię, i lubię jak mnie się robi w jajo, a Valve ze swoim Steamem jest modelowym przykładem walenia klientów w anus.

post wyedytowany przez Swinki3 2019-03-23 13:28:30
23.03.2019 20:36
19.2
Doniczkapl
76
Konsul

Warsztat, Rynek, Chmura (Wlacz sobie ktorys skonczony epizod z najnowszego metro to aktualny progress ci sie skasuje), Kuratorzy, Fora, Recenzje, Poradniki, Znajomi, Czaty, Osiagniecia, Streamy - wymienilem te najwazniejsze.
Wszystko to kosztuje, serwery, ludzie ktorych musisz zatrudnic.
A niby na Epicu placisz mniej za gry ? Ciebie Epic robi w jajo swoim sprytnym i inteligentnym marketingiem, lykaj dalej jak pelikan, placac te same ceny co na steamie :D

22.03.2019 18:25
20
odpowiedz
pipidupka
66
Pretorianin

Epic tworzy platformę dobrą dla wydawcy a nie dla konsumenta. Problem tylko w tym że to ta druga grupa zadecyduje o żywotności tego serwisu. Póki co oferuje dużo mniej niż steam za te same pieniądze. Oczywiście jak będę musiał kupić jakąś grę na epicu, tak jak np. Metro, to i kupię. Jednak pozostaje to uczucie bycia zmuszonym do czegoś czego się nie chciało i to w ogóle nie buduje dobrego wrażenia o tej platformie.

22.03.2019 18:47
kAjtji
21
odpowiedz
kAjtji
105
H Enjoyer

Ale za to na Epicu gracz musi dopłacać, jeżeli kupuje np. PaySafeCardem. Co mnie obchodzi wydawca, który zarobi na mnie więcej, jeżeli to ja mam wydać więcej?

22.03.2019 19:18
22
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Steam, jak i cała konkurencja oferuje ciągle rozwijającą się i przepełnioną przydatnymi funkcjami platformy, a co ma Epic? Proste narzędzie, które ma mniej funkcjonalności niż amatorskie platformy jak np. od emulatora Wii U czy Nexusowy Mod Manager. Nawet Desura była znacznie bardziej rozbudowana zanim została zamknięta... To co oferuje Epic Games to może być co najwyżej "praca na zaliczenie w technikum".

22.03.2019 19:27
Paffcioo
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
Paffcioo
55
Pretorianin

Pełno tutaj ludzi z nienawiścią do Epica, a tak naprawdę nie biorą oni całej odpowiedzialności za tą sytuację. Gdyby nie te zasrane 30% od Steama, który bierze po prostu ZA DUŻO może twórcy niekoniecznie zmienialiby tak szybko strony.

22.03.2019 20:22
23.1
zanonimizowany722423
64
Generał

Jak zmieniająstrony, pytam sie. Po 3 miesiącach ile jest gier na epicu? 20?

22.03.2019 20:49
kAjtji
23.2
kAjtji
105
H Enjoyer

Microsoft i Sony, a także pewnie choćby GOG, biorą tyle samo, a im nikt tego tak nie wytyka.

22.03.2019 21:48
23.3
zanonimizowany668247
168
Legend

Chyba każdy bierze po tyle samo, a w przypadku Nintendo to gry są przypisane nie tylko do konta, ale też tylko do konsoli. O ile nic się nie zmieniło w przypadku Nintendo Switch.
No i najważniejsze - w przeciwieństwie do Epica, konkurencja rozwija swoje usługi od lat oferując od co najmniej kilku lat to, co EGS będzie oferował za lat 5 (o ile przetrwa). Niech ci panowie z Epic pierw poczekają jak im się finanse będą układać, skoro tak pewnie "12 % wystarczy". I oczywiście łatwo o takich kwotach jest im mówić, gdy mają maszynkę do robienia pieniędzy Fortnite.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-03-22 21:50:55
22.03.2019 19:36
24
odpowiedz
1 odpowiedź
cichy86
8
Legionista

Steam, Google Play i Apple Store, mają dużo bardziej rozwiniętą platformę dystrybucji cyfrowej niż Epic Game, dlatego tez koszta muszą być wyższe, no chyba że nie liczymy płac pracowników utrzymania infrastruktury i takich tam przecież zbędnych rzeczy. Jeżeli platforma Epic Game będzie oferowała to samo co Steam przy tym samym obciążeniu tejże platformy i nadal będą żądać tylko 13% to osobiście tutaj wrócę i cofnę moje słowa ;)

22.03.2019 20:05
madmec
24.1
madmec
89
Generał

Moze tak, moze nie. Steam mial lata na usprawnienie i automatyzacje, wiec w tak wysokie koszty nie wierze. Na pewno brak konkurencji nie pomagal.

22.03.2019 19:54
Tlaocetl
25
odpowiedz
1 odpowiedź
Tlaocetl
196
Ocenzurowano

Zasady prostej ekonomii pokazuja czysta bariere marzy: 8% zysku albo wypad. Jesli wiec Epic bierze 6,5% tzn, ze doplaca do interesu.

22.03.2019 22:37
25.1
zanonimizowany1113196
68
Generał

Jakie zasady? Studiuję ekonomię, ale o czymś takim jeszcze nie słyszałem. Nie, żebym był wybitnym studentem... ale chętnie dowiem się czegoś nowego. Skąd te 8%?

22.03.2019 20:14
marcing805
26
odpowiedz
5 odpowiedzi
marcing805
187
PC MASTER RACE

Dla mnie bez różnicy czy 12 czy 30%. Cena gry jest taka sama a na steamie są jeszcze obniżki.

22.03.2019 20:21
26.1
zanonimizowany722423
64
Generał

OTÓZ TO! Tak sie wszyscy czepiają 30% a płąca tyle samo wiec o co chodzi.

22.03.2019 20:25
marcing805
26.2
marcing805
187
PC MASTER RACE

Jak skończy się popularność Fortnite a Epic nie zrobi nowej i podobnie dochodowej marki, to też będą pobierać to 30%.

22.03.2019 21:00
kaszanka9
26.3
kaszanka9
109
Bulbulator

Na EGS są tak samo obniżki i będą cały czas, nawet teraz są, i nie, nie zmienią prowizji, gwarantuję ci.

22.03.2019 21:18
Drackula
26.4
Drackula
232
Bloody Rider

jak sie obrocisz, podskoczysz i zlapiesz za nosa to spadnie ci na glowe worek zlota! Gwarantuje ci!

23.03.2019 01:16
Ratur13
😍
26.5
Ratur13
85
Konsul

Tak se mysle "A moze zaloze wlasna platforme dystrybucji cyfrowej" I pierdzielne 45% marży...o MAMUNIU BEDĘ BOGATSZY NIŻ SAM GABE NEWELL ^^
A firme nazwe numerem mojego konta w banku!

post wyedytowany przez Ratur13 2019-03-23 01:16:58
22.03.2019 21:41
27
odpowiedz
Absolem
128
Generał

Cóż, w gospodarce jest tak, że jedna mała zmiana pociąga za sobą całą resztę. Więc może i Epic rozpoczął rewolucję, ale czy wyjdzie ona na korzyść dla klientów? Myślę, że tylko chwilowo. Po jakimś czasie wszyscy dostosują się do nowych norm, firmy znajdą inne sposoby na zwiększanie zysków, żeby nie być stratnym wobec nowych marż na rynku. Zaczną np. zwalniać pracowników, spowolnią rozwój konkretnych segmentów, może skończy się era świetnych promocji i będziemy na nie dłużej czekać ale i będą mniej atrakcyjne? To co robi Epic nie może przejść obojętnie, bez wpływu na całą resztę, a żadne firmy ani bogacze z własnej woli nie oddają swoich pieniędzy od tak.

22.03.2019 23:43
komputer99
28
odpowiedz
8 odpowiedzi
komputer99
39
Centurion

jak czytam te komentarze to trochę nie dowierzam ale może się nie znam ja się ciesze a poza tym to chciałbym aby epic store urusł do rozmiarów steama bo nie ma nic lepszego konkrecja dla klienta a to że epic bierze sobie gry na wyłączność to za dużą dramę robicie mam wrażenie że prawdziwych graczy już nie ma

23.03.2019 00:47
28.1
zanonimizowany1108555
44
Pretorianin

Zamiast czytać cudze komentarze, proponuję abyś zaczął czytać własne. Najlepiej przed opublikowaniem. Będzie to z korzyścią dla wszystkich.

23.03.2019 00:52
WolfDale
28.2
1
WolfDale
75
Sztuczny Wytwór Forumowy

Skoro chcemy konkurencji, to niech nie kradną gier sprzedając je po takiej samej cenie tylko niech sprzedają to samo co konkurencja, ale np. o 20% taniej. Wtedy będzie konkurencja, bo zabranie gry dla siebie na rok sprzedając ją po takiej samej cenie to żadna konkurencja.

23.03.2019 04:25
28.3
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Gdyby Epic nie wykupywał exów, to nie byłby żadną konkurencja dla steama. Nawet gdyby gry na epicu były 50% tańsze, sporo ludzi i tak wybrałoby wersję ze steama.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-03-23 04:26:29
23.03.2019 09:23
komputer99
28.4
komputer99
39
Centurion

tak jak mówiłem nie znam się, a wypowiem się a tak na serio to czego oczekujesz po jakości moich komentarzy skoro zazwyczaj przelewam na papier moje myśli a te nie zawsze ludzie mogą zrozumieć, poza tym to jest internet i jest dozwolone że anonimowo możesz powiedzieć co chcesz nie chcesz mnie czytać to niech mnie zbanują nie jestem takim nolifem aby się tym zmartwić chociaż że i tak pisze raz na ruski rok

23.03.2019 13:41
28.5
zanonimizowany1146443
59
Senator

@komputer99
Tu raczej chodziło o brak interpunkcji i błędy ortograficzne, niż o samą treść komentarza. Naprawdę ciężko się czyta taki zlepek słów.

23.03.2019 17:52
komputer99
28.6
komputer99
39
Centurion

nic nie poradzie, nie każdy był dobry z polskiego, mi to nie przeszkadza, bo lubię jak coś mnie odróżnia, ludzie nie muszą być tacy sami

24.03.2019 02:38
28.7
zanonimizowany1146443
59
Senator

Ja z polskiego byłem beznadziejny, ale zawsze staram się pisać w miarę poprawnie. Dziwny sposób na wyróżnienie sobie znalazłeś.

25.03.2019 09:19
komputer99
28.8
komputer99
39
Centurion

bo ja dziwnym człowiekiem jestem z natury

23.03.2019 06:23
Why So Serious?
😂
29
odpowiedz
Why So Serious?
74
Pretorianin

Mój komentarz z 19 marca pod newsem Czy Steam jest monopolistą "I znowu nagonka na Steam? Co wam EGS płaci za pisanie takich propagandowych tekstów? Kolejny taki tekst w kwietniu, czy jeszcze w marcu?" Czyli jednak marzec.

23.03.2019 07:29
Cainoor
30
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cainoor
265
Mów mi wuju

Kibicuje EGS, bo nie jest latwo walczyc na istniejacym rynku, szczegolnie jesli najwiekszy konkurent ma dobra usluge i zaangazowanych klientow. W krotkiej perspektywie jest to wrecz dla niektorych graczy niekorzystne. Dla wybranych gier trzeba korzystac z innej platformy, ktora na dodatek ma mniej funkcji. A ceny te same, wiec wtf, right? Jednak nie kazdemu sprawia to klopot - platform i tak juz na rynku jest kilka, a dodatkowe opcje nie sa przez wielu wykorzystywane.
Natomiast w dluzszej perspektywie imo to tylko wplynie pozytywnie na sprzedaz gier online. Walka o klienta powinna skutkowac nizszymi cenami, lepszymi mozliwosciami, itp. Juz teraz w EGS przy nizszym zysku dla samego sklepu, wiecej zyskuja deweloprzy i wydawcy.

23.03.2019 16:27
30.1
zanonimizowany1198751
52
Generał

Walka o klienta powinna skutkowac nizszymi cenami, lepszymi mozliwosciami, itp.

Jeśli Epic dalej będzie się trzymał anty-konsumenckich praktyk, to nigdy obniżki ceny nie zobaczysz. Kupowanie gier na wyłączność właśnie ma zapobiec konieczności walki normalnymi metodami (lepsza usługa, niższe ceny).

Juz teraz w EGS przy nizszym zysku dla samego sklepu, wiecej zyskuja deweloprzy i wydawcy.

Tylko co to mnie, jako konsumenta, obchodzi skoro płacę tyle samo? Co ja jestem organizacja charytatywna i mam robić wydawcom dobrze?

23.03.2019 18:30
Cainoor
30.2
Cainoor
265
Mów mi wuju

Po pierwsze sam Epic mowi, ze kupowanie praw na wylacznosc to tylko czasowe rozwiazanie. I ja im wierze, bo na pewno obecnie to inwestycja i tak nie da sie prowadzic biznesu. Kwestia tylko ile to bedzie trwalo. Rok? Dwa?

Co do tego co ciebie jako konsumenta ma obchodzic konkurencja na rynku? Pmysl :)

post wyedytowany przez Cainoor 2019-03-23 18:30:31
23.03.2019 07:42
31
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Poczytałem komentarze i stwierdzam że Polacy to dziwny naród. Ten co chce bankructwa bo ktoś coś odsłonił to mistrzostwo świata. I jak tutaj się nie dziwić że netflix na nas testuje drozyzne i antykonsumencke systemy. Jak tutaj monopol steam się marzy ludziom.

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2019-03-23 07:44:34
23.03.2019 09:06
wafel_15_84
😜
32
odpowiedz
wafel_15_84
69
Konsul

A mnie to wszystko koło wiadomo czego lata,kupuję gry tylko jeśli są naprawdę tego warte i mimo to i tak gram na piratach,sram na steam epic games itp.twórcy takich genialnych jak dla mnie gier jak np GTAV, RDR czy TLOU w pełni zasługują na zapłatę i było by mi strasznie wstyd gdybym spiracił nie dając zarobić twórcą,a gta v kupiłem i na ps3 i na pc czyli podwójnie na mnie zarobili.

23.03.2019 09:12
Jonasz95
33
odpowiedz
1 odpowiedź
Jonasz95
142
Pretorianin

Czekam na News "Steam bankrutuje"

23.03.2019 09:14
Bukary
😉
33.1
Bukary
223
Legend

Podobnie jak miliony ludzi, którzy mają w tym sklepie bibliotekę składającą się z kilkudziesieciu czy kilkuset gier.

23.03.2019 09:22
34
odpowiedz
pabloNR
110
Generał

GOL jakoś dziwnym trafem wchodzi w cztery litery Epicowi. Ile wam płacą?

23.03.2019 09:44
35
odpowiedz
Thorvik
121
Generał

Ja bym był ostrożny oceniając koszty branży po firmie, która oferuje jakiś 1% biblioteki gier Steam, fragment funkcjonalności, posiada kilka razy mniej kont a na dodatek utrzymuje tak słabą infrastrukturę, że gracze mają problemy z zalogowaniem się do ich launchera.

23.03.2019 09:54
36
odpowiedz
wcogram
154
Generał

Na razie przy sklepie pracuję pewnie 3 osoby, patrząc na to co zawiera.

Jak się rozrośnie do wielkości steama, kasa z fortnita się skończy to i trzeba będzie prowizje podnieść bo nie wydolą finansowo.
Utrzymanie ludzi + infrastruktury.

23.03.2019 10:20
37
odpowiedz
SiddPL
2
Junior

Jeśli mnie pamięć nie myli
1) Dystrybucja cyfrowa była reklamowana jako obniżenie kosztów gier. Zapomnieli dodać że nie chodziło o konsumenta.
2) epic jako pośrednik bierze mniej dla siebie. Przekaz medialny: konsument zadowolony epic bierze mniej a, koszt zakupu gry nie zmalał.

Nie jestem zwolennikiem Steama, Orgina, Uplay itp.

Zastanawiam się co za osoby decydują się na udział w tym procederze z którego nic nie zyskują a w dalszej perspektywie mogą ponieść potencjalne straty. Ponieważ skoro to przeszło to czemu coś podobnego miało by nie przejść (ciemny lud i tak to kupi).
Ja osobiście podjąłem decyzję konsumencką o nie kupowaniu Metra do czasu zakończenia tego cyrku.
Zaletą jest fakt że, kupie taniej i na pewno nie epic store.

23.03.2019 10:54
Marian_Paździoch
😃
38
odpowiedz
1 odpowiedź
Marian_Paździoch
0
Pretorianin

Steam obniży ceny to Epic upadnie.
Tylko zanim to się stanie to Epic zarobi na tym miliony dolarów.
Nawet jak upadnie Epic to zostaną z milionami na koncie.
Chciałbym mieć takie zabezpieczenie prowadząc działalność że w razie bankructwa stać będzie mnie na luksusowe życie do końca. Zapewne już myślą przyszłościowo i inwestują w nieruchomości lub inne zabezpieczenie na wypadek obniżki Steama :)
Tak czy siak ktoś miał super pomysł na stworzenie EPIC Games od zero do milionera...

post wyedytowany przez Marian_Paździoch 2019-03-23 10:55:10
23.03.2019 12:50
38.1
Swinki3
34
Chorąży
Image

Jak Steam obniży ceny, to tylko się cieszyć, a z kalkulacji Sweeneya wynika, że Epic i tak się wyżywi.

23.03.2019 13:05
lis2518
😂
40
odpowiedz
lis2518
84
Konsul

Widzę że nagle obrońców epicka przez noc przybyło, nagle część komentarzy które były zminusowane mają nagle plusy i na odwrót.

23.03.2019 14:31
41
odpowiedz
9 odpowiedzi
Olekrek
47
Rotmistrz

Może jestem już stary, bo pamiętam czasy bez steama.
Ale czy jest ktoś mi w 5 punktach wyjaśnić czym różni się granie w gry na steam a tym na epic?
Nie jestem w stanie pojąć co to za różnica dla gracza, których kupuje gidze taniej.
Tylko proszę o merytoryczne punkty.
W niecie jest straszna gówno-burza, a i tak nie da się z niej wyciągnąć o co tak naprawdę chodzi.

I co najlepsze, ta gówno-burza jest tylko w polskim internecie.
Wchodzą na zagraniczne strony podobne do gry-online czy na fb nie ma tej burzy. Tylko u nas.

post wyedytowany przez Olekrek 2019-03-23 14:34:04
23.03.2019 15:05
41.1
Swinki3
34
Chorąży

Bardzo dobre pytania, jestem ciekaw co odpowiedzą adwersarze z forum.

Dla mnie jest jedna fundamentalna różnica między GOG a resztą świata, w tym Steam. W GOGu dostajesz pełną własność danego tytułu - tak jak kiedyś, gdy kupowaliśmy grę w pudełku, w steamach dzierżawisz grę, płacisz za całość, a nie jesteś właścicielem ani kawałka.

Różnica między Epic a Steam ma nieco inny charakter. Po pierwsze, Steam to monopolista. Po drugie, w Epic jest jak w Steam - nadal nie będziesz właścicielem czegokolwiek, za co zapłaciłeś.
Różnica polega na tym, że Epic pobiera od deweloperów o połowę mniej, niż Steam (Steam każe sobie płacić 30%, a Epic mniej niż połowę tej kwoty). Póki co ceny są takie same w Steamie i w Epic'u, ale jest kwestią czasu, jak deweloperzy obniżą swoje stawki, bo czemu mają płacić dodatkowe 30% swoich kosztów wytworzenia gry, jak mogą zapłacić ułamek tej kwoty u innego dystrybutora, który jest chciwy, owszem, ale o rząd wielkości mniej, niż dotychczasowy.

post wyedytowany przez Swinki3 2019-03-23 15:09:57
23.03.2019 16:33
41.2
zanonimizowany1198751
52
Generał

W GOGu dostajesz pełną własność danego tytułu - tak jak kiedyś, gdy kupowaliśmy grę w pudełku,

Radzę się douczyć a nie pisać bzdur. Nigdy, w żadnym momencie historii elektronicznej rozrywki nie kupowaliśmy gier na własność. Nieistotny jest nośnik (cyfrowy, fizyczny) ważna jest licencja - ZAWSZE kupowaliśmy prawo do użytkowania, nic więcej.

Steam to monopolista

Patrz wyżej, radzę się douczyć co oznacza "monopolista" i czy Steam spełnia te warunki.

Różnica polega na tym, że Epic pobiera od deweloperów o połowę mniej, niż Steam (Steam każe sobie płacić 30%, a Epic mniej niż połowę tej kwoty). Póki co ceny są takie same w Steamie i w Epic'u,

Czyli ktoś mnie wali, jako klienta, na kasę. Nie lubię tego.

Ale czy jest ktoś mi w 5 punktach wyjaśnić czym różni się granie w gry na steam a tym na epic?

A dlaczego mam przejść na Epic?

- czy mają niższe ceny? NIE
- czy mają bardziej funkcjonalną platformę? NIE
- czy mają pro-konsumenckie licencje gier? NIE

Ja nie mam żadnego zysku z przejścia do Epic. Szefostwo Epic o tym dobrze wie, że nie mają szans konkurować O KLIENTÓW, więc poszli na skróty i wykupują tytuły na wyłączność.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2019-03-23 16:34:01
23.03.2019 18:32
Cainoor
41.3
Cainoor
265
Mów mi wuju

KucharKm
Jak nie maja szans konkurowac o klienta, skoro to wlasnie robia? O_o

23.03.2019 19:17
41.4
Olekrek
47
Rotmistrz

@KucharKM - pytałem o różnice w graniu na steam a na epic, a nie o powody na zmianę platformy. Kupuje się tam gdzie taniej. Czyli to zwykła gówno-burza spiralna samo się napędzająca. A myślałem, że rzeczywiście z epic jest coś co sprawia, ze nie da się grać w gry. Czyli te wszystkie tematy, posty w ostatnim czasie to tylko i wyłącznie napędzanie burzy, bo się klika. Dlatego w niemieckim, amerykańskim czy brytyjskim internecie nic takiego nie znajdziemy (w takiej skali jak u nas).
Może chodzi o gry na wyłączność? Ale
GOG zrobił to w tym miesiącu i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Dogadał się z Bizardem i wypuścił u siebie Diablo, a za jakiś czas inne klasyki.

post wyedytowany przez Olekrek 2019-03-23 19:19:38
23.03.2019 21:06
41.5
zanonimizowany1198751
52
Generał

KucharKm
Jak nie maja szans konkurowac o klienta, skoro to wlasnie robia? O_o

W jaki sposób? Kupowanie gier na wyłączność to nie jest konkurencja. Byliby konkurencyjni gdyby obniżyli ceny, zapewnili większą jakość usługi, lepsze (pro-konsumenckie) warunki licencji. W przypadku Epic mamy do czynienia z ograniczaniem konkurencji poprzez wykupywanie gier na wyłączność.

pytałem o różnice w graniu na steam a na epic,

Jeśli chodzi o stronę techniczną, to gry chodzą tak samo z tego co mi wiadomo. Do technicznych rzeczy, można się jedynie przyczepić, że ich klient to spyware skanujące zawartość dysku pod katem gier (z biblioteki Steam).

24.03.2019 00:08
41.6
Olekrek
47
Rotmistrz

Czyli dla konsumenta nie ma to znaczenia - liczy się tylko cena.
Czyli negowanie nie ma znaczenia - bo nie oni pierwsi i nie ostatni mają cudze gry na wyłączność.
Daliście się podpuścić jak dzieci - chodzi mi o gówno-burze.
Ktoś zaczął, a reszta baranów podążyła za stadem. Krytyka dla samej krytyki, to zwykły hejt.
Mogę się założyć, że duża część krytykujących epic, kupiła am Metro, albo zgarnia darmowe gry.
Dziś Honor to deficyt wśród ludzi. Ale za to hipokryzja jest powszechna, bo ludzie sobie nie zdają z tego sprawy.

24.03.2019 00:55
41.7
kaagular
73
Generał

"Granie w gry" niczym się nie różni bo gry są takie same*.
Ale może takie platformy jak Steam i Epic to coś więcej niż "granie"?
Steam to baza uzytkowników/znajomi (Epic może to nadrobić).
Steam to community (fora, komentarze, opinie, streamy).
Steam to ogromna baza tytułów, której imo Epic już nie nadrobi (za dużo tego po prostu) i Epic jest w tyle do wszystkich platform jeśli chodzi o gry własne.
Steam to osiągnięcia, które oczywiście zupełnie nie są do niczego potrzebne ale użytkownicy je uwielbiają (ludzie w ogóle uwielbiają kolekcjonerstwo itd.).
*Steam to workshop a to w wielu grach robi różnice w "graniu" (Epic pewnie może to nadrobić ale to... koszty :]).
No i przede wszystkim Steam, Epic, GoG itd. to po prostu narzędzie, które powyższe łączy w jednej zwartej formie i udostępnia w jednym miejscu.

Na tą chwilę Steam wygrywa. Do tego inne platformy w przypadku wyłączności lub ograniczonych dostępności. U mnie w praktyce to Kinguin i jaki tam będzie klucz taki będzie... Uplay, Steam nawet na to nie patrzę.

24.03.2019 01:01
41.8
1
wojtek750
57
Pretorianin

KucharKm - "można się jedynie przyczepić"? Jak dla mnie to jest właśnie to, co dyskwalifikuje ten sklep. To, jak i kontrowersyjne kwestie zabezpieczeń czy doprowadzona do absurdu kwestia zwrotów (możliwe że z tego ostatniego się już wycofali, nie wiem jak to dzisiaj wygląda).

Gdyby nie to, to ja osobiście nie miałbym większych problemów z EGS. Ja akurat prawie nie korzystam z tych dodatkowych funkcjonalności Steama (recenzje, fora dostępne są też poza Steamem), a bibliotekę gier i tak mam rozproszoną między kilka platform. Niestety wymienione powyżej kwestie odbierają w moich oczach wiarygodność Epicowi i dlatego nie zamierzam go instalować.

Natomiast co do "gówno burzy". Nie wiem co przez to dokładnie rozumiesz, ale krytyka Epica bynajmniej nie jest domeną wyłącznie polskich graczy, krytykuje się go - na ile mogę to ocenić - dość powszechnie w anglojęzycznym internecie. Myślisz że Tim Sweeney narzekając że gracze nie doceniają EGS miał na myśli Polaków?

24.03.2019 19:27
41.9
Mar55tin
37
Chorąży

Na steam, mogę:
1. Grać bez problemu moim steam controlerem, dual shockiem, pro controlerem, Xbox controlerem i mieć specjalnie skonfigurowane profile do poszczególnych gier, korzystam z tego na bieżąco.
2. Streamowanie gier, mogę grać na dziadoskim lapku w prawie każdą giere jak mój tv jest zajęty, mam kompa podpiętego do tv.
3. Modów do gier wyszukuje i instaluje przez steam.
4. Moja siostra i kumple cieszą się że mogą korzystać z mojej biblioteki gier, przez co i ja się cieszę.
5. Jak chcę mieć sagę Pillars of eternity na gog, steam nie mówi mi, NIE musisz ją mieć tylko u mnie.

Pozdrawiam

23.03.2019 15:16
wonsiaty
42
odpowiedz
wonsiaty
42
Centurion

"Wnioski z powyższej analizy nasuwają się same – najkorzystniejsze warunki kupującym zapewnia GOG.."
Źródło: https://www.gry-online.pl/opinie/czy-gry-kupione-na-steam-gog-lub-psn-naprawde-sa-twoje-mozesz-sie/z1773

24.03.2019 10:19
Marder
43
odpowiedz
1 odpowiedź
Marder
250
Senator

Olekrek---- Tak to zwykła gównoburza jak to określiłeś. Z punktu widzenia gracza nie ma to żadnego znaczenia. Jedyny problem to tylko doinstalowanie kolejnej aplikacji. Wszystkie komentarze broniące Steam są absurdalne i wyssane z palca. Fora społeczności, czaty i workshopy a kto się tym fascynuje ? Epic może to wprowadzić tak samo jak Steam. To tylko kwestia czasu. Przecietnego gracza interesuje tylko gdzie moze kupić grę, za ile i jak ją odpalić. A w tej materii nic sie nie zmienia. Odpalam aplikację od Epica kupuję u nich np Metro i zaczynam grę. Ot cała gównoburza w skrócie.

post wyedytowany przez Marder 2019-03-24 10:20:23
24.03.2019 17:01
43.1
Olekrek
47
Rotmistrz

W psychologi jakoś to się nawet nazywa, ale nie pamiętam dokładnie jak. Zjawisko w którym najpierw coś negujesz, zarzekasz się, że nigdy nie skorzystasz itd, a później bronisz tej rzeczy. Dokładnie tak jest ze steam - jak wchodził na rynek i ojawiały się pierwsze gry, to ludzie negowali płakali, że jak to? Gry na wypożyczenie ? jakieś konto-sronta? A teraz go bronią.

Politycy często to stosują, bo wiedzą jaka działa psychika ludzka.

24.03.2019 18:02
Marder
44
odpowiedz
Marder
250
Senator

Dokładnie tak było. Ja pamiętam że chyba kupiłem wtedy L4D i dla tej gry musiałem zainstalować ten cały Steam. Reszta mnie mało interesowała no może tylko osiągnięcia które miałem zrobić w grze i szybkie wysyłanie zaproszenia aby dołączyć do rozgrywki bo często grałem wtedy ze siostrzeńcem. Inni koledzy wówczas nawet nie słyszeli o tej platformie i ich nie interesowała.

24.03.2019 20:09
45
odpowiedz
gigant00.3
7
Legionista

skoro Epik Games ma lepszą oferte dla studia to dlaczego gry na ich sklepie są często droższe?

24.03.2019 20:22
46
odpowiedz
Colidace
65
Pretorianin

Steam używam do grania w gry indie i inne małe produkcje jak mi się w tym śmietniku uda coś znaleźć. Od wielu miesięcy coraz rzadziej korzystam bo preferuję duże gry AAA korzystające z nowych technologii. Steam jest niezastąpiony jako taki bajzel w którym zawsze znajdziesz coś ciekawego jak w szufladzie w której jest bałagan. Sentyment gaśnie z każdym rokiem. To nie jest branża w której kieruję się sentymentem. Gadu-Gadu, Nasza-Klasa, format mp3, divx/xvid czy akceleratory 3dfx też kiedyś były niezastąpione i nie wyobrażano sobie bez nich życia. Jak siedzisz w dziale technolgii to albo idziesz do przodu albo giniesz. Tutaj nie ma sentymentów.

25.03.2019 10:27
47
odpowiedz
zanonimizowany868119
29
Centurion

Nie łudźcie się, że Epic to dobry wujek i wszystkim chce pomóc dla dobra świata i potomności. Aktualnie trwa akcja grabienia rynku, które ma prowadzić w przyszłości do jego zabetonowania. Jak to osiągną, to rozpocznie się klasyczne strzyżenie owiec. Standardowe procedury ;-)

Wiadomość Epic Games odsłania koszty dystrybucji cyfrowej. Valve bierze za dużo?