No to argument, że na konsolach gry lepiej się sprzedają, nie jest już tak oczywisty, jak kiedyś ;-)
Wiadomo, że pojedyncze tytuły nadal mają lepsze wyniki na konsolach, ale ogólnie "umierający" rynek PC ma się coraz lepiej, głównie dzięki złemu Gejbowi i diabelskiemu Steamowi ;-)
I fajnie, jako gracze (nierzadko multiplatformowi) tylko na tym skorzystamy ;-)
Wesołych Świąt tak przy okazji! ;-)
No i super. Niech rynek dzieli się po równo, to będziemy korzystali wszyscy. Twórcy będą się musieli starać, żeby przekonać do siebie konsumentów. Bardzo dobra wiadomość na gwiazdkę;) Ja jako gracz pc-towo-konsolowy, już zacieram rączki, żeby je położyć na nowych, świetnych tytułach. Wesołych Świąt Gracze!
Serial Dark, który ukazał się w tym miesiącu na netflix zdeklasował Stranger Things. I dlaczego cicho o tym serialu na golu?
A przed Sylwestrem kolejny sezon Black Mirror :)
Przychody ze sprzedaży gier pudełkowych wynoszą 11,4 miliarda dolarów na konsolach i 3,2 miliarda na pecetach.
To jest dla mnie niespodzianka. Spodziewałem się, że pudełkowe wersje na PC generują dużo mniejsze zyski w dzisiejszych czasach. Przecież podobno pudełkowe gry na PC kupuje się tylko w Polsce, Niemczech i w Rosji.
To dobra wiadomość. :)
głównie dzięki złemu Gejbowi i diabelskiemu Steamowi ;-)
Nie tylko to. To zasługa również gier Indie (większości z nich najpierw na PC, a potem konsole) i mody do AAA, co tylko lepiej ożywiają PC. ;)
Wesołych Świąt Gracze!
I jak tu walczyć z mikro transakcjami, skoro z roku na rok rynek gier mobilnych pokazuje, że gracze są w stanie wywalać na nie grube miliardy?
W sumie jak sprawdzimy zyski per platforma to wychodzi na to, że
1) PC
2) PS4
3) XboxOne
4) Switch
I na numerze 4 chciałbym się skupić, mianowicie, nowy gracz na rynku bardzo szybko rośnie, co znowu potwierdza, że polityka N oparta na jakości tytułów ekskluzywnych a nie mocy konsoli sprawdza się znakomicie. Nie zdziwię się jak za rok Switch będzie miał nie 7,5% rynku konsolowego a pod 15%.
I jak zwykle przy takiej okazji dekle będą udowadniać wyższość Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i vice versa. Nie nudzi wam się?
A macie próbkę swojego poziomu retorycznego: fanboyowa gimbaza prowadzi platformowe wojenki, bo mamusia nie da hajsu na wszystkie liczące się systemy i muszą sobie kompensować małego siurka i niskie kieszonkowe udowadnianiem, że ich konsola/pc jest najlepsiejsza.
Boziu jak ja kisnę z niektórych komentarzy.
Bzdura. To jedynie świadczy o tym, że PC'towcy wolą wersje elektroniczne.
Może dlatego, że w coraz większej liczbie przypadków nie mają żadnego wyboru niż wersje elektroniczne? W dzisiejszych czasach nawet wersje pudełkowe to w większości zwykłe kody do wklepania na Steam, z którymi nic nie można zrobić po przypisaniu do konta.
Po drugie konsole głównie przyczyniły się, że gry stały się casualowe uproszczone do granic możliwości dla niedzielnych Januszy, by je przeszli. Bieda jest, jeśli porówna się najlepsze gry z ostatnich 12-13 lat do tego jakie były wcześniej pod względem miodności, oryginalności, zagadek, poziomu trudności i dawania satysfakcji.
Czekaj - łączę wątki. To znaczy, że przed tymi 12-13-toma latami konsole nie istniały i jedynymi grami były miodne, trudne i hardkorowe gry na blaszaki? To niby gdzie startowało wiele cenionych dziś serii, które to uważane są kamienie milowe branży growej jak chociażby Final Fantasy, The Legend Of Zelda czy Metal Gear Solid? Poza tym zdajesz sobie sprawę z tego, że gdyby nie dziadkowe już konsole pokroju Atarynki 2600 czy Oddyseya to nie wiadomo czy rynek gier w ogóle by istniał? :P
Czyli konsole urosły bo od paru lat pecety je przeganiały głównie przez zysk z gier free 2 play. I tak, wyniki peceta pochodzą z tych gier (pewnie 50% z samego LoLa). Gry AAA? REVII 4,1 miliona tylko 500k na pc czy Nier:A 2,5 miliona tylko 700k na pc. Jak wezniemy pod uwagę że rynek pc nie ma podziałów na generacje i konto na steam jest darmowe widzimy jak żałosne są to wyniki i dlaczego Rockstar ma głęboko PC.
"Przychody ze sprzedaży gier pudełkowych wynoszą 11,4 miliarda dolarów na konsolach i 3,2 miliarda na pecetach."
Najważniejsza statystyka biorąc pod uwagę, że na konsolach dodatkowo jest rynek wtórny, więc różnica jest ogromna na korzyść konsol.