Musze pograc dluzej, ale gra mnie nie porwala.
Plusy:
- bardzo duza mapa (choc dopiero sie okaze, czy jest pusta czy ciekawa)
- mnostwo opcji zmiany wygladu postaci
- skille, choc nie wiem jak to sie sprawdzi na dluzsza mete (czy kazdy bedzie mial wszystko, czy trzeba bedzie sie specjalizowac)
- mnostwo dodatkow do broni
Minusy:
- grafika jest przecietna, wyglada jak wersja alpha Division
- zerowe ai, najwyzszy poziom trudnosci nie stanowil zadnego wyzwania
- sterowanie, postac wydaje sie ociezala, pewnie kwestia przyzwyczajenia po praktycznie idealnym Division
- pojazdy to tragedia, model jazdy bardzo slaby, brak chocby cienia realizmu; jadac motorem odbilem sie od kamienia, wylecialem kilkadziesiat metrow w gore, potem spadlem do kanionu i zero obrazen
Dzięki ubi za betę For Honor i GR Wildlands zaoszczędziłem kilka stówek. FH było słabe ale GR to tragedia.
Pograłem trochę zrobiłem w sumie 3 misje i moje wrażenia są następujące:
- graficznie wygląda naprawdę solidnie, zasięgi rysowania bardzo dalekie + bardzo dobry efekt uzyskany światłocienia jeśli wybierzemy przenikanie światła w opcjach. Gra jest raczej b.dobrze zoptymalizowana ale ciężko mi ocenić jej wymagania. Dużo opcji do wyboru i fajne efekty.
- teren jest spory widać że mamy mapę na tyle dużą że będzie / jest co robić na poziomie gier FarCry 3/4/Primal
- fajny klimat południowej ameryki i karteli więc nie tylko ładne krajobrazy zmiany pory dnia (dzień / noc) ale też ładne widoki i przyroda
- dużo opcji customizacji postaci
- rozwój postaci
- świetnie wykonane strzały synchroniczne, użycie drona, noktowizora, wiele rodzajów broni
- w coopie gra się rewelacyjnie dobrze
- wiele pojazdów, fajny model jazdy
teraz minusy :
- to jest farcry 3/4/primal z 3 osoby
- AI nie istnieje, o dziwo po takich grach jak splinter cell wydawałoby się że spokojnie opanowanie AI i skradania powinno być przez ubisoft opanowane
- fabuła jak w mafii 3 i cele te same, robimy misje główne, poboczne przejmujemy teren, misje główne -> boss (mafia 3 fabularnie to jako K2 dla wildlands)
- teksty w grze są na poziomie filmów klasy Z, żenujące już od intra
reasumując:
musiałbym naprawdę nie mieć w co grać aby męczyć się w kolejnego farcrya aby poznać tą "epicką historię" więc werdykt NIE KUPUJ, za to jeśli mamy 3 znajomych z dużą ilością czasu i headsetami sytuacja może się całkowicie odmienić bo odcinając się od historii i AI przeciwników zabawa w wielkie KABOOM może być fajna.
Czyli rozumiem, ze to co najważniejsze (misje, fabula) spartolone po calosci?
Standard jak na ubisoft.. Popsula mi sie 1070tka i mam dostac za nia kase, ktora przeznacze na 1080, a skoro jest promo nvidii to bede musial wybrac miedzy for honor, a wlasnie ghost recon, zadnym z tych tytułów w sumie sie nie interesowałem, ale chyba wezme for honor.
Ktos mi mowil, ze for honor to r6 siege tylko w innych realiach.. Doprawdy ten Ubisoft ciagle wydaje kopie kopii w innych realiach. Wszystkie ich gry sa do siebie blizniaczo podobne. Zenada, niech ich to Vivendi przejmie.
Nie wiem czy bedzie lepiej, ale trudno zeby bylo gorzej ;)
A co do grafiki to For honor i GRW z tego co widzialem sa na silniku Anvil next czyli tym od ostatnich Assassynow.
Nie dziwie sie, wiec ze Divisiona graficznie nie przebijaja. Ot poziom Primala czyli grafika tak na 7/10 (tak jak i cala gra zapewne xd) niezle ale niczego nie urywa
Szkoda, ze Snowdropa nie mozna zobaczyc w innych grach, silnik rewelacja i nie ma sie co dziwic bo to przeciez engine od gosci ktorzy wczesniej zrobili piekne World in Conflict
Ja do minusów dodam to że liczyłem na to że jak daną misję mamy ochotę wykonać po ciuchu to będzie to bardziej na styl Hitmana, że ciała będzie trzeba gdzieś ukryć a nie że będą znikać a po nich zostaje tylko plama krwi i broń przeciwnika do zebrania :(
Jak na razie jeden duży minus, nie mogę za cholerę dołączyć do nikogo w drużynie. Wyskakuje okienko "Trwa wykrywanie ustawień sieciowych" i po chwili "Usługi GRW są obecnie niedostępne. Spróbuj ponownie później. Tarija-00100"...
Czy to ja próbuję zaprosić czy dołączyć na zaproszenie, wciąż to samo. Niby w okienku powiadomień piszę że jestem połączony z siecią Ubisoftu ale w menu jest Offline...
Ja mam większy minus. W ogóle nie mogę uruchomić gry, bo wyskakuje mi: your graphics card does not support directx 11 features.
Posiadam Geforce 970, z innymi grami nie miałem problemów.
Wam przynajmniej coś pisze, a ja nawet nie mogę uruchomić gry, a tak się nastawiłem, że pośmigam w weekend i jednak nic z tego. Chyba, że dla gry ma znaczenie na którym dysku jest zainstalowana bo juz tak z niektórymi mialem, że nie działały mi na dysku D i musialem instalować na dysku systemowym C.
Wrażenia na minus to po pierwsze silnik - nie jest tak dobry jak Snowdrop w Divison, praca kamery denerwująca, za blisko postaci, która za bardzo się trzęsie. Na PC nie mogę znaleźć ustawień, które dałyby ładne detale i dobry framerate, na słabszym PS4 gra wygląda dobrze i jest plynnie. Niepotrzebne jest to zbieranie zapasów do rozwijania skilli.
Na plus ogromna swoboda, mnóstwo taktycznych,licencjonowanych gadżetów, kamuflaży, 40 minut tylko się ubierałem ;), fajnie, że przy frontalnych atakach można szybko zginąć - wymusza to jakiś pomyślunek przy podchodzeniu do każdej wioski, miasteczka, coop będzie tu lepszym rozwiązaniem niż solo, choć pewnie wtedy niektóre misje trzeba będzie powtarzać, jeśli u kogoś będą już zrobione. Pustych znajdziek jak na razie nie stwierdziłem.
Chłopaki i dziewczyny znajdzie się ktoś kto mnie zaprosi do bety? Nick Seyio, oczywiście PC, pozdrawiam.
Od For Honor nie mogłem się oderwać, tej becie podziękowałem po czterech godzinach grania.
Niestety, ale podświadomie porównuję Wildlands do piątej części MGSa i w takim zestawieniu najnowsza produkcja Ubisoftu wypada strasznie przeciętnie.
A jak oceniacie optymalizację na moim komputerze trzyma 30-40 fps na średnio niskim co było dla mnie negatywnym zaskoczeniem :/
Co sie porobiło z tymi grami gdzie dobre intensywne z fabułą liniowe gry w które można przyjemnie pograć. Ja mam dość sandbxow.
Mam takie pytanko do tych którzy grają solo z botami w drużynie. Czy prócz konfiguracji wyglądu i uzbrojenia swojej postaci możemy dowolnie zmieniać wygląd i broń naszych podopiecznych botów ?
nie podoba mi sie, ze nie trzeba podnosic czlonkow druzyny, tylko sami sie respawnuja po jakims czasie
to grałeś na easy chyba :) nawet na normalnym gdy ktoś z drużny AI padnie to leży, dopóki albo ty, albo inny duch nie podejdzie i go nie podniesie, normalnie z kółkiem postępu tak jak ciebie
Pogralem chwile i gra nie dla mnie. Choć nie dziwię się bo zaden ghost recon mi się nie podobał :)
Hmmm... aż mi ciśnienie teraz skoczyło. Robię misję w Culcie (ratowanie jakiegoś dziada), znalazłem fajne miejsce do rekonesansu i "snajpienia", tyle że utknąłem w dziurze z której nie mogę wyjść bo oczywiście nie da się skakać tylko wspinać w określonych miejscach. I to 3 razy pod rząd...
https://youtu.be/aciTtXAWkOU
Ukończyłem wszystkie misje fabularne dostępne w becie.
Totalnie nie podoba mi się sterowanie, przyzwyczaiłem się do The Division i w porównaniu z tym to jest padaka. Nawet nie można się przykleić do osłony, jeśli się wcześniej nie przykucnęło.
Mogli by dać więcej opcji w sterowaniu drużyną i żeby czasem "tango" też strzelało do moich botów, a nie tylko we mnie.
Na fabule w ogóle się nie skupiłem. Misje (te udostępnione) to wciąż to samo: jedź i przesłuchaj/zabij. Jedyne, co to można sobie wybrać czy wszystkich wytłuc z przytupem czy po cichu.
Macie jakieś problemy z optymalizacją? W zalecanych jest 970, a ja na mojej dopiero na niskich mam stabilnie 60fps. Chociaż i czasem zdarzają się spadki. Oprócz tego sam system walki i skradania jest ciekawy, ale podróże trwają trochę za długo z misji na misję. Dodatkowo zgadzam się że sterowanie jest ociężałe.
A mi mimo tego że jeszcze nie grałem wydaje się, że gierka w dniu premiery będzie bardziej inna bo w końcu po to są beta testy żeby w ciągu miesiąca wydać lepszy i poprawiony produkt. Gracze przekażą sporo twórcą a ci poprawią co trzeba + ogromny patch w dniu premiery i następne dni po :)
Mam rx 480 8gb, na tej karcie gra powinna chodzić na najwyższych detalach w stałych 60 klatkach. Chodzi w 40 ze spadkami do 20. Dopiero na detalach średnich jest w miarę 60 klatek (podczas jazdy pojazdami spada do 45). To jest jakiś skandal.
Pogralem 2h. Moje wrażenia są następujące. Tworzenie postaci jest bardzo fajne, dużo ubranek i dodatków. Podoba mi się co można tam robić i to, że w każdej chwili możemy zmienić wygląd. Modyfikacja broni bardzo fajna, ilość części imponująca. Umiejętności wydają się być przemyslane i przydatne. System strzelania super. Jednak model jazdy pojazdami (a poruszamy się nimi często) to jakiś ponury żart, fizyka pojazdów jak z z budżetowych gierek typu Crazy Taxi czy Maluch racer. Pojazdy są niezniszczalne, nienaturalnie podskakują, no żarty.
Wkurza to, że jak przeciwnik jest zaalarmowany to posiłki przyjeżdżają w nieskończoność, nie da się w tej grze spokojnie eksplorować bo stale trzeba strzelac a ginie się szybko. Mapa wydaje się być ogromną, świat bardzo ładny. Wszystko psuje mi optymalizacja, kupiłem grafikę za 1300 zł po to żeby grać na średnich detalach? Dopiero po wyłączeniu cieni jest stale 70 klatek nawet podczas jazdy, co z tego skoro gra wygląda wtedy jak gówno? Na pewno nie kupię na premierę tym bardziej, że nie mam z kim grać.
Wszystko co się dało zaliczone. Pierwsze wrażenie było mocno pozytywne, jednak im "dalej w las" zapał zaczął maleć.
Na szybko, plusy:
-pełna swoboda przy przechodzeniu misji, w drużynie musi być przednia zabawa
-mnóstwo sprzętu, opcji personalizacji (modyfikacje broni, ubioru)
-realistyczna otoczka (już mnie mdli od tych kreskówkowych, kosmicznych tworów)
-próbując przewidzieć jak poruszają się patrole zauważyłem, że mają dość zróżnicowane ścieżki (w każdym razie w misjach głównych)
-dość dobrze jeździło mi się Lamborghini (czy jakie to tam auto było)
-dobry model zniszczeń... murków i płotków :P
-poprawna oprawa audiowizualna
Minusy:
-tylko poprawna oprawa audiowizualna, wymagania nie współmierne do oferowanej grafiki (żeby na GTX1080 w fullhd gra sporadycznie spadała nawet do 28fps to jest skandal!)
-nie mogłem pograć ze znajomymi z powodu błędu, a czytając posty na oficjalnym forum istnieje prawdopodobieństwo że tego nie naprawią po premierze, ponieważ problem tkwi w kodzie sieciowym. Dość powiedzieć że "spece" od Ubi doradzali mieszanie w ustawieniach routera, otwieranie portów, sretetete, a i tak nikomu nic to nie pomagało :/
-durna fizyka lądowania samolotami/helikopterami, za mocno zamknę przepustnicę i dup! o glębę, ale z drugiej strony, ciężko się rozbić i zginąć (przy zaliczeniu "dzwona" w ziemię, drużyna po prostu wyskakuje z pojazdu)
-przeciwnicy spawnują się w wyczyszczonych miejscówkach czego nie znoszę!
-próby samobójcze nie działają, zawsze któryś z Duchów przybiegnie i podniesie (bodajże za drugim razem dopiero jest zgon)
-błędy i niedopracowania (tragiczny DoF przy lataniu dronem, znajdując fajną miejscówkę do rekonesansu i "snajpienia", 3 razy pod rząd wskoczyłem między kamienie i nie mogłem się wydostać bo oczywiście skakać się nie da. Jedynie teleport do punktu zbiórki pomógł, tylko że wtedy przeciwnicy w miejscu misji się respawnują więc zaczynamy "czyszczenie" od nowa)
-kilka niepotrzebnych umiejętności jak rozrzut z biodra, czas na wycelowanie, szybkość drona czy wytrzymałość (bieganie)
-mam wrażenie że fabuła będzie płytka jak kałuża po mżawce ale z drugiej strony ciężko ocenić po tych 6 fabularnych misjach
-jeśli cała gra wygląda podobnie, schematyczna rozgrywka która zacznie dość szybko nużyć
-i najgorsze!!! Debilne, skretyniałe AI! Czy oni nie potrafią zrobić w miarę myślących npc? Czy to jest aż tak tragicznie ciężka rzecz do wykonania? Nie! Pokazali hunterzy na Survivalu w Dywizji. Najbardziej rzuciło mi się w oczy to co mnie raziło w FC3 i 4, ubijamy po cichu bandziorów jednak w pewnym momencie błąd i cały obóz zaalarmowany. Przy czym wystarczy przyczaić się w krzaczorach, poczekać chwilę i wszyscy wracają do swoich "obowiązków" jak gdyby nigdy nic ("Chyba mi się tylko wydawało że kolega obok nie żyje.")
Koniec końców, grało mi się całkiem przyjemnie jednak spodziewałem się czegoś nowego, jakiegoś powiewu świeżości a nie kolejnego Far Cry'a w innej otoczce z widokiem tpp. Zwłaszcza niepokoi pewna schematyczność która wkrada się po dłuższym graniu. Jak po pierwszym wrażeniu mocno zastanawiałem się nad zakupem, tak teraz? Poczekam aż stanieje poniżej 100zł, wtedy zobaczę. Absolutnie nie jest to warte wydawania dwóch "stów".
Za samą betę dałbym ocenę 6/10 mimo iż z początku myślałem o "ósemce".
Trzeba się wstrzymać i poczekać na recenzję ale mam poważne obawy o końcowy wynik, może być klapa. :(
Jak jeszcze samochodami steruje się "jako tako" (bardzo arkadowo, ale da się przyzwyczaić, nawet jazda różnymi pojazdami się delikatnie różni, jazda w deszczu różni się od tej na suchej powierzchni, ale przebijanie betonowego muru, bez nawet odbicia od trasy jest słabe, tak samo jak spadnięcie na "nos" z kilkudziesięciu metrów w przepaść i też nic się nie dzieje nikomu) tak już sterowanie samolotom lub śmigłowcem to jakaś kara za grzechy.
Nie wiem jak bedzie pozniej, ale na razie nie podoba mi sie, ze nie trzeba podnosic czlonkow druzyny, tylko sami sie respawnuja po jakims czasie. Jest za lawo i nie ma tego cisnienia jak w Division.
Ogolnie, jak dla mnie za duzo Just Cause, za malo taktyki, chociaz nie spodziewalem sie niczego innego po grze coopowej. Moze sie rozkreci, potencjal jest.