super materiał ;) i niech mnie cholera, ale z całej ekipy tvgry Kacper chyba najlepiej montuje materiały :D
kolejna? przeciez ostatnia byla jak przechodzilismy z 2d na 3d
@Kacper kiedy zrobisz material o "Data Miningu" ?
Bardzo solidnie i przejrzyscie wyjasniles to pojecie HDR
Naprawde przejrzyście i zrozumiale.
Kawal dobrej roboty Kacper
Szkoda, że z monitorami HDR jest lipa. O ile 4k to żaden problem, to HDR zwyczajnie nie ma - a miejsca na drugi telewizor nie mam :)
Kacper zwany Kacprem jak zwykle pełen profesjonalizm. Mnie tylko zastanawia, czy HDR to nie jest kolejna wydmuszka, która ma skłonić graczy do zmiany telewizora/monitora.
Kacepr - pierwsza klasa!
HDR - na wuj to komu? :/
HDR to jedyna z tych "nowych nowinek", która powoduje żywsze bicie mojego serca.
Zdecydowana większość osób które zobaczyło HDR na oczy twierdzi, że robi on większą różnicę niż 4K. Sam do tej grupy należę. Ogromny krok naprzód.
Nie będzie to szkodliwe dla oczu? Jak rozumiem będą mogły być generowane sceny (np. słońce) które powinny mnie oślepić? Już sobie to wyobrażam - lecę w pomieszczeniu terrorystą, wpada flashbang i rzeczywiście przez 15 min nic nie widzę, nie jako postać w grze, ale jako gracz:D
Kolejny nic nie znaczący bajerek. Moda na 3D minęła, więc trzeba wymyślić coś innego.
jestem bardzo sceptycznie nastawiony do filtrow.
Nie wiem jak można grać w gry na monitorze.... Ja gram leżąc na kanapie.
Dobry, rzeczowy materiał zaprezentowany przy tym niezłą polszczyzną. Tak rzadko można z ust fachowca usłyszeć ostatnio "treść" zamiast angielskiego "content".
Zobaczymy, jak się to HDR przyjmie. Pamiętam pewną konferencję firmy Panasonic, gdzieś w 2010-2011 roku, na której cwaniakowaty marketingowiec twierdził, że obraz 3D to przeskok większy niż przejście z telewizji czarno-białej do kolorowej. Jak się obecnie ma technologia 3D np. w telewizorach, wszyscy wiemy.
WOW. Kacper, podziwiam Cię. :) Nie dość że masz olbrzymią wiedzę to jeszcze potrafisz ją przedstawić prostemu człowiekowi w taki sposób, że każdy zrozumie. Jeden z najlepszych materiałów w historii TVGry. :D
Do tej pory HDR było dla mnie zagadką i jedyne co rozumiałem to że czerń jest ciemniejsza czy jakoś tak. Dzięki temu materiałowi zrozumiałem, że to znacznie, znacznie więcej. Super. :)
HDR, czyli High Dynamic Range, to technologia która niedawno zawitała do marketingowych słowników na całym świecie.
Polemizował bym z tym stwierdzeniem. Pojęcie HDR jest znane w fotografii przynajmniej od 10 lat. Powstało masę programów do symulowania obrazów w HDR.
Po pierwsze Kacper - świetny materiał: w przystępny, prosty sposób wytłumaczyłeś laikom (sam się za takiego uważam) co to jest to całe HDR i z czym to się je. Szczere gratulacje - odwaliłeś kawał dobrej roboty.
Po drugie IMO HDR to standard, który się przyjmie, nie skończy failem i wkrótce zawita "pod strzechy". HDR praktycznie nie ma wad, dla konsumenta to same korzyści. Co najważniejsze już na starcie praktycznie nie ma zbyt wielu bolączek i "chorób wieku dziecięcego". Pierwsze telewizory LCD miały kiepską żywotność, "lampy" już po kilku latach nie świeciły tak jak trzeba, "plazmy" potrafiły "piszczeć", bolączką były też "duszki", etc. 3d powodowało bóle głowy, trzeba było zakładać jakieś obciachowe okulary, przy VR trzeba zakładać na "łepetynę" konkretne badziewie, że o cenie nie wspomnę. Większość z tego już za nami, technologie poprawiono, co miało zostać na rynku to zostało, co miało zdechnąć to zdechło lub zdechnie wkrótce ;-)
HDR poprawia obraz, kolory - nie ma słabych punktów wobec starszego standardu. W grach (konsolowych, to konsole będą tutaj w awangardzie postępu) nie ma żadnego wpływu na wydajność. Jedyny słaby punkt na ten moment, jedyna bolączka to wysokie ceny telewizorów. Wraz z upowszechnieniem się tego standardu ceny polecą oczywiście w dół, więc dla mnie jest jasnym, że HDR jest skazane na sukces.
Ktoś sie orientuje czy obecnie moge puścić sygnał na TV z HDR z PC z Windows 10? Gdzies czytałem, ze jeszcze nie?
Jest to w ogólnym odbiorze ładniejszy obraz. Gdy stanie się standardem, to po prostu będzie brany przez użytkowników niejako przy okazji. Bo to standard. Zwłaszcza, że nie ma z tym żadnych problemów. No może jeden. Gigantyczna rozdzielczość niezbyt pozwalająca grać w natywnej, co by dało najlepsze rezultaty. Ja wiem, że może to i można jakoś zeskalować ładnie, ale nadal gdzieś tam z tyłu głowy drażni jednak fakt, że nie grając w natywnej to mimo wszystko nie jest do końca to. Druga rzecz, to właśnie wspomniane na końcu wsparcie. Fajnie by było czuć tą technologię na każdym kroku skoro by się ją miało, a nie w paru wybranych produktach. Miło by było to widzieć również oglądając film, a nie tylko w grach. A swoją drogą jeśli chodzi o gry, to bardziej mi zależy na usprawnieniu wszystkiego innego niż głębi kolorów. Zwłaszcza chyba na fizyce i AI, bo graficznie jest już osiągnięty jakiś poziom, który zadowala.
Bardzo żetelnie i co wazne przejrzyscie dawka ciekawych informacji. Wychodzi ci to naprawde bardzo dobrze. W tej roli bardzo miło i wnikliwie sie ciebie słucha. Natomiast w licze na glicze cieżko mi sobie wyobrazic kogos innego niz Heda (lubie jego humor). Bardzo trafnie dobraliście dane osoby do danej roli. GOOD JOB TvGry
@Kacper, genialne są Twoje materiały wyjaśniające różne aspekty techniczne. Wysoki poziom, tak trzymaj!
HDR w fotografii - jak najbardziej sensowny, bo dopiero wtedy fotki bardzo kontrastowych scen wyglądają jak należy. Widzimy jednocześnie nieprzepalone jasności i szczegóły w cieniach. Czyli dostajemy bardziej naturalny, a nie ograniczony zakres tonalny.
HDR w obecnych grach - najczęściej bzdura, bo działa dokładnie na odwrót niż ten w fotografii i sprowadza się do skrajnego przepalania jasności. Wkurza mnie niemiłosiernie jak w DriveClub albo Gran Turismo wyjeżdżając z tunelu widzę 100% białą plamę. Z realizmem nie ma to nic wspólnego.
HDR w telewizorach - pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie dla mnie to marketingowa papka.
Przecież standardem jest 32 bity koloru, w większej gamie będzie potrzeba jeszcze więcej by zachować to samo "zagęszczenie" przejść a jest tylko 12bit?
Pamiętam jak Oblivion w 2006 reklamował się filtrem HDR wtedy też był hype :P a teraz wielkie poruszenie bo monitory polepszają. Nie widzę w tym żadnego skoku jakości bo technologia stara, a monitory ulepszają stopniowo, może jak ta większa gama będzie w standardzie to będzie różnica.
Chciał bym by. headsety vrowe miały kiedyś to w standardzie. Problem polega na tym, że zaraz by się zaczęły gadki ze wzrokiem, a przecież miało by to działać na innych zasadach.
Kacper - ekstra materiał
kolejne pompowanie balonika, jak zawsze kiedy trzeba namówić ludzi aby zmienili telewizory po 2-3 latach od zakupu, jakie to jest śmieszne że ludzie nadal to łykają
Nie wiem co musieliby zrobić żeby monitory z HDR sprzedawały się dobrze wśród graczy. W chwili obecnej kupienie monitora z matrycą IPS to żaden problem, a gracze i tak kupują badziewne TN.
HDR w telewizorze wszystko to co uzyskasz z ME/RE w 10 sekund :) Mniej więcej promowanie tej technologii to zamiar jak wymyślenie koła w 2016 roku. Najbardziej bawią mnie slogany : "High Dynamic Range Image, czyli obraz HDR, to taki, którego jasność jest porównywalna z tym, co widzi ludzkie oko. Szeroki zakres tonalny (odcieni) rozumiemy jako stosunek najjaśniejszego punktu na obrazie do najciemniejszego". Powiem tak zrobienie z odbiorcy większego kretyna niż namówienie go na zakup TV3D gdzie większość która taki ma nie wie pewnie dzisiaj gdzie wsadziła okulary dołączone z tym cudem. Pomijam już czy w ogóle skorzystała z tego więcej niż raz. Zakrzywione panele, które powodowały że immersja obrazu stała się jeszcze większa "obraz nas otacza" naprawdę ? Fajny bajer dla samego bajeru po 1-2 dniach nie widzimy różnicy. Teraz HDR - to już jest bezczelność, ale rozumiem HDR ready to jest to na co wszyscy frajerzy obecnie czekają, nie zapomnicie będzie 2018 i 2019 wtedy pojawi się coś nowego bez czego nie możecie żyć :)