Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Poradnik Stellaris - poradnik do gry

18.05.2016 12:16
😜
1
KRollMasta
21
Chorąży

Wolno wam idzie z tym poradnikiem, a szkoda, bo jest o czym pisać, np. o tym, że w "kampanii" najlepiej sprawdzają się statki z torpedami, które są extreme OP

18.05.2016 14:36
👍
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
kwiść
107
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Niestety gra mocno rozbudowana, więc opisanie wszystkiego i dodanie praktycznych porad trochę czasu zajmuje ;) Planujemy kończyć poradnik w piątek.

Wczoraj właśnie zajęliśmy się rozpracowywaniem uzbrojenia okrętów, więc niedługo powinno się coś pojawić na ten temat. Dzięki za tip z torpedami :)

19.05.2016 15:21
2.1
2
KRollMasta
21
Chorąży

Dodam jeszcze, że najszybciej przechodzi się daną kampanię w trybie totalnego niewolnictwa + odpowiednie skille.
Przez zwiększoną produkcję, można produkować szybko i ponad normę (jeżeli ma się limit floty np. 200 to można śmiało wycisnąć 300 bez obawy o niedobór surowców).
Dzięki temu łatwo przeskakuje się limit planet 5/5, do np. 15/5 - nie martwią się o minerały i energię.

Kolejną rzeczą jest kwestia budowa floty. W większości floty (85%) warto budować najtańsze korwety, tyle że trzeba opracować konkretne badania dające jak najwięcej uniku (tak by było co najmniej 50% szansy uniku). Reszta to krążowniki/pancerniki z wymaxowanym pancerzem.
Wszędzie tylko torpedy (przeciwnik jest źle zaprogramowany i w głównej mierze decyduje się na obronę vs lasery etc).

Efekt: podczas walki armady 40k (moja) vs 75k (dwie przeciwnika), połowa padła zanim doleciała, reszta została dobita na miękko. Bilans: 33k vs 0.

Najważniejszy element to projektowanie samemu statków - nigdy nie pozostawiajcie tej kwestii komputerowi z auto-mode.

20.05.2016 13:14
😊
2.2
kwiść
107
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Dzięki za przydatne porady. Weźmiemy je pod uwagę. Dodałem do twojego konta mały bonus za pomoc w ulepszaniu poradnika :)

20.05.2016 15:31
2.3
KRollMasta
21
Chorąży

hehe, dzięki, nie wiem co za bonus mi wpadł, ale pewnie rank +1 ;)

20.05.2016 16:52
2.4
1
kwiść
107
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Kilka dodatkowych dni abonamentu. Może się przydadzą ;)

21.05.2016 01:44
👍
2.5
KRollMasta
21
Chorąży

Podziękował, niedawno zastanawiałem się czy warto, to teraz ocenię ;)

20.05.2016 14:47
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Buli
149
Konsul

Co do OP korwet to już o tym wiedzą i pisali, że to poprawią.
Torpedy to pewno też kwestia czasu i to załatają.
Imo pisanie w poradniku takich tipów nie ma sensu, ponieważ za jakiś czas balans gry będzie zupełnie inny.

20.05.2016 16:50
👍
3.1
kwiść
107
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Niestety taki problem tworzenia poradnika w dzisiejszych czasach. Co chwilę coś zmieniają ;) Poczekamy z opisem do poniedziałku. Jak nadal nic się nie zmieni, to zaznaczymy jakiej wersji gry dotyczy porada :)

21.05.2016 20:37
😡
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
KORTEZO
1
Junior

Jak zwiększyć limit kontrolowanych planet ???
Piszę ze przez technologie ale nie ma, konkurencja ma po 17 planet a ja nie mogę bo koszty wzrastają a po długiej grze mam 5/5 planet i nie mogę zwiekszyć

21.05.2016 21:17
4.1
Ragn'or
167
mortificator minoris

Na przykład zmieniając ustrój.

21.05.2016 23:24
😱
4.2
Keczupp
10
Chorąży

Te planety które widzisz u konkurencji to planety głównego sektora + planety w sektorach automatycznych. Jeśli masz 5/5 to pozostałe planety musisz wrzucić w auto sektory. Co jakiś czas pojawia się technologia zwiększająca limit planet głównego sektora. Możesz też zmienić ustrój ale to usunie Ci inne modyfikatory, wszystko zależy iloma planetami chcesz faktycznie zarządzać tak bezpośrednio a którymi może bawić się komputer pod Twoje dyktando.

22.05.2016 16:00
😜
4.3
KRollMasta
21
Chorąży

Zmieniając ustrój, można dodać dodatkowe 4 planety (łącznie 9).
Dodatkowo wynajdując odpowiednie ulepszenia, można dodatkowo mieć +2.

Potem nie warto przejmować się limitem planet, np mając 15/11 i przez to karę -20 do surowców mineralnych/energetycznych wystarczy po prostu robić "nadprodukcję".

13.01.2017 16:48
4.4
Sousibo
4
Junior

1 Po to , żeby niebyło za łatwo.
2 Zakładaj sektory to wtedy będziesz miał mnóstwo planet , które również dają bonusy.
3 Inne cywilizacje też zakładają sektory.

22.05.2016 02:06
5
odpowiedz
Keczupp
10
Chorąży

Jeżeli pojawią się jakieś pytania odnośnie treści poradnika albo czegoś w nim zabraknie to dajcie znać. W tygodniu dorzucę jakiś rozdział FAQ ;)

post wyedytowany przez Keczupp 2016-05-22 04:03:32
22.05.2016 04:45
😃
6
odpowiedz
KORTEZO
1
Junior

Dzięki za odpowiedz, ale z tymi technologiami to jakiś błąd bo przykładowo u mnie nie było tych technologi do planet i nie ma a silnik drugiego stopnia mam w roku 2332 dopiero, i nie mogłem się doczekać kiedy będzie.

22.05.2016 05:00
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
KORTEZO
1
Junior

I znowu kłopot, sektor oddaje tylko 75% surowców 25% gdzieś przepada, o co tu chodzi, da sie aby oddawał 100% bo więcej nie mogę ustawić

22.05.2016 14:13
7.1
1
vargvinter
4
Junior

Wydaje mi się, że sektor musi się też z czegoś utrzymywać.

22.05.2016 16:02
7.2
KRollMasta
21
Chorąży

Pamiętaj, że istotnym czynnikiem produkcji na planetach jest zadowolenie. Przy mojej aktualnej flocie 120k, przy założeniach, że mam +200 energii, to w jednej chwili może stać się tak, że na 2 planetach spadnie zadowolenie, plus czasem dochodzi do tego migracja i nagle mam -180 ;)
Na szczęście reagując odpowiednio szybko, szybko się pozbywasz problemu.

22.05.2016 14:18
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
91
Legend

KRollMasta
Dałeś masę dobrych informacji na temat gry tylko jest jeden problem. Gry Paradoxu szybko się zmieniają. Za miesiąć znerfią torpedy, niewolnictwo, a poradnik pozostanie bez zmian, bo GOL nie aktualizuje poradników. Wystarczy zobaczyć na inne tego typu gry i GOLowe poradniki, jedyne co można z nich wyciągnąć to jakieś ogólne tipy, a wszystko związane z balansem zawsze jest już nieaktualne.

22.05.2016 16:04
8.1
KRollMasta
21
Chorąży

Niby tak (np. torpedy i niewolnictwo).
Ale same ogólne tipy (manualne robienie statków etc) jak najbardziej są ok.
Poza tym jestem pewny, że w co najmniej 30% odwiedzający ten poradnik mają grę zdobytą z zatoki piratów - więc nie muszą martwić się o autoupdate ;)

19.09.2016 22:48
9
odpowiedz
deringeR
1
Junior

"Skolonizowane planety mają trochę większy zasięg niż posterunki graniczne i również rozwijają twoją strefę wpływów."

nie prawda nie jest większy
usuwanie nie ma sensu

post wyedytowany przez deringeR 2016-09-19 22:48:45
14.12.2016 07:55
10
odpowiedz
scorpionq997
33
Chorąży

wytłumaczy ktoś jak działają "wpływy" ?

08.01.2018 23:15
11
odpowiedz
1 odpowiedź
majama
16
Chorąży

Hejka, mam problem z małymi cywilizacjami ktorym przyspieszyłem rozwój do epoki kosmicznej i sa moimi wasalami. Powstając rozpirzyli mi imperium bo dokonali cięc moich wplywów i podzielili sektory. Chce ich anektowac jak najszybciej, al episze że nie da sie anektowac wasala. Wiec zrobiłem ich wolnymi imperiami, ale dalej siedzą razem ze mną w tych samych układach i nawet prosza mnie o wasalizacje bo sami nie dadza rady a anektowac dalej nie mozna. Do fedefacji tez ich nie moge przyjac bo to wymaga ogromu punktow wpływów i nie pozwala ich zaufanie, musiałbym tam zainwestowac morze punktow wpływow których nie mam. Zepsuły mi gre te male cywilizacje, cos tu jest źle albo mało czytelnie zrobione.
Jak ich moge właczyc do imperium? Jak anektować innych w sposób pokojowy?

05.06.2018 14:59
11.1
Ragn'or
167
mortificator minoris

Trzeba było użyć indoktrynacji (placówka obserwacyjna) w odpowiednim momencie, zamiast normalnych badań, to byś ich przejął i nie byłoby problemu.

post wyedytowany przez Ragn'or 2018-06-05 15:05:56
11.01.2018 23:14
12
odpowiedz
majama
16
Chorąży

Juz rozwiązalem, jest mod co to przerabia na bardziej normalne.

05.06.2018 12:48
13
odpowiedz
kRz222
10
Legionista

Poradnik po update do wersji 2.0 jest kompletnie nieaktualny. Prawie nic z tego poradnika nie ma miejsca w grze teraz.

05.06.2018 13:22
14
odpowiedz
gro_oby
168
Senator

Ale brednie:) prawie nic tzn ile? 10 20 50.proc treści? Ile?

05.06.2018 15:14
15
odpowiedz
Ragn'or
167
mortificator minoris

Mam wrażenie , że Distant Stars posiada znacznie więcej bugów niż poprzednie dodatki. Po pierwsze, najbardziej rzuca się w oczy częsta obecność freezów w grze. Gra potrafi przyciąć na kilkanaście sekund. Następnie zdarzają się błędne wskazania na interfejsie informacyjnym z prawej strony ekranu. Na przykład strzałka informująca, że stacja ma platformy obronne gotowe do upgrade, kiedy w rzeczywistości stacja nie posiada platform. I trzecia rzecz, w dyplomacji na ekranie kontaktu, kilka cywilizacji potrafi mieć tą samą grafikę rasy. Ogólnie dodatek nie wnosi wiele nowego.

post wyedytowany przez Ragn'or 2018-06-05 15:16:28
Poradnik Stellaris - poradnik do gry