Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl HTC VIVE – rewolucja czy mrzonki? Redakcja testuje gogle VR

02.04.2016 17:32
1
adi123321
115
Generał

gry bardziej zaawansowane technologicznie niż na pegazusie hahaha
parodia co te firmy dzisiaj wypuszczają za gnioty

02.04.2016 17:51
baksleszek
👎
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
baksleszek
39
Mustard Race
Wideo

Sprzęt jest zbyt drogi by się sprzedał na tyle dobrze by poważne firmy się zainteresowały zrobić na to wysokobudżetowe gry aaa, w dodatku vr wymaga kosmicznego komputera by w ogóle cokolwiek na to odpalić. Wyobraźcie sobie jak mocne pc trzeba by było by odpalić bardziej złożone gry, np takie gtaV. Sprzęt nieopłacalny dla każdej ze stron, skazany na porażkę: dla gracza bo jest za drogi i wymaga zbyt mocnego pc i dla dewelopera bo zbyt mało potencjalnych nabywców ich gry na vr.

Vr padnie tak samo jak 3d. Co więcej, vr jest w gorszej sytuacji niż 3d gdy wchodziło na rynek. Na 3d był wielki bum, prawie każdy producent telewizorów dawał 3d do swoich tv i było to bardzo tanie, dodatkowo 3d miało super promocję (film Avatar) wśród użytkowników casualowych. Nieocenione było wsparcie przemysłu filmowego, które to promowało 3d, nie tylko w tv, ale i w kinach. Nic 3d nie pomogło.

Vr jest jeszcze bardziej w dupie, nie dość, że nie ma wsparcia przemysłu filmowego, to jeszcze jest bardzo drogie. Prawdziwe pieniądze zarabia się na użytkownikach casualowych. Kilku zapaleńców nie uciągnie vr na takim poziomie by wielcy wydawcy zarabiali na vr tyle by im się opłacało produkować pod tą technologię.
Poprzedniej generacji kilka gier Sony zrobiło pod 3d promując to jako super-hiper technologię, teraz sytuacja się powtarza z vr i najprawdopodobniej skończy się tak samo jak z 3d.

https://www.youtube.com/watch?v=LAh4bfN_19w

02.04.2016 19:32
mateo91g
2.1
4
mateo91g
93
Generał

Sama prawda.
Co do grania w GTA V na VR - nie istnieje obecnie PC który by na to pozwalał - nawet PC za 8000zł nie da rady, no chyba że ustawimy najniższe detale i rozdziałkę 1080p i będziemy mieli "super doświadczenie" na PC za 8000zł. Pozostają jedynie gierki jak na tym materiale - za taki VR ja podziękuje.
Jedyne VR które ma szanse powodzenia to PlayStation VR z związku z relatywnie niską ceną oraz popularnością PS4, oraz "smartfonowe VR" jako najtańsze VR które jako zabawka do filmów 360 i gierek pokroju tych na tym materiale, będzie się sprawdzało równie dobrze co PCtowe VR.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-04-02 19:38:03
02.04.2016 19:52
Hydro2
2.2
Hydro2
123
Legend

Mateo91g - większych bzdur dawno nie widziałe. Do każdej gry w VR (zwłaszcza gta5) wystarczy już 6700k i pojedynczy lekko wykręcony gtx 980ti i mam tu na myśli detale ultra z widocznością do połowy (po co więcej, skoro urządzenie VR nie widzi dalekiego pola, więc można to wykorzystać) i cieniami high. Z takimi detalami mamy równe stałe 90 klatek w 2160x1200. Z kolei w większości innych gier obejdzie się bez cięcia czegokolwiek. No dobra, co prawda mam tu lekkie obawy, czy tak rzeczywiście jest, ale czemu miał bym nie wierzyć testującym :> Nie zmienia to faktu, że njpier poczytaj lub najlepiej czegoś doznaj, a dopiero potem bzdurz :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-02 20:38:47
02.04.2016 17:51
3
2
odpowiedz
komenty
66
Senator

Może bym i kupił, tylko co dalej? Można się pobawić tymi gierkami kilka godzin, ale potem nie byłoby sensu chyba tego ciągnąć. Może takie Eve Valkyrie by dobrze działało, ale ponoć jest krótkie. Tak jak mówi Uvi - potrzeba gier.

02.04.2016 18:02
4
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rvn10
82
Generał

Jak widzę to kolejna kaszana technologiczna taka sama jak Kinect i PS Move. Idealny sprzęt dla casualowych snobów by wydać niemałą sumkę i pobawić się kilka godzin. Dla mnie nie ma to coś przyszłości w gamingu (większość gier i tak będą to popierdółki), a z pewnością prawie stu procentową to nie wypali.

04.04.2016 23:43
4.1
Yowise
7
Legionista

Poczekaj Poczekaj. Rozwinie się trochę neurologia , biologia z połączeniem z VR i Cie zatka. Tylko sobie wyobraź to. Nakładasz sobie hełm na łeb , kładziesz się na wyrko , właczasz i automatycznie wszystkie sygnały z mózgu do hełmu i jesteś dosłownie w grze. ;p
Wtedy to "wypali" jak ty to mówisz... ;p [ nie tylko w grach ,a także wojsko i labolatoria by na tym zyskały na wielką skalę... ;p

05.04.2016 04:38
GhosteKl
4.2
GhosteKl
65
Pretorianin

Kolejna sprawa z cyklu - Szklanka jest w połowie pusta, czy w połowie pełna? Jedno jest pewne, kiedyś ludzie nie byli w stanie wyobrazić sobie przenośnego odtwarzacza muzyki, tudzież telefonu komórkowego (pierwotnie była to wielka, ciężka teczka..), a dzisiaj wszystko to mamy w jednym miejscu i to z ekranem dotykowym. Technologia czy tego chcesz czy nie idzie do przodu i zapewne VR dojdzie do takiego etapu, o którym kolega wspomniał. Zapewne miał na myśli SAO gdy to pisał - ciekawa wizja VR, do takiej to sam bym przysiadł na długie godziny. Obecnie VR mnie nie interesuje, a więc podchodzę do tego podobnie jak większość sceptyków jednakże jest to początkiem czegoś większego i zapewne nie skończy się tak jak kiedyś - fiaskiem (to nie są pierwsze gogle do VR..). Wystarczy wziąć pod uwagę obecną już technologię i użyć nieco wyobraźni - już dzisiaj można obsługiwać komputer myślami, polecam dobry research :)

02.04.2016 18:04
5
2
odpowiedz
Eastwolf
1
Junior

Panowie, porównajcie to pod względem wygody z oculusem. Czy jest cięższy, wygodniejszy? Jak z tymi sensorami i kablami? Co ze ścianami w pokoju? Jak z FOVem, rozdzielczością i odświeżaniem? Soczewki parują tak jak w Oculusie?

02.04.2016 18:06
6
1
odpowiedz
zanonimizowany1132929
12
Generał

VR dla małego grona, które kupi, pobawi się, a potem nie będzie miało co z tym zrobić. Zerowy sukces i na pewno klapa roku.

02.04.2016 18:36
7
odpowiedz
Dzienciou
108
Konsul

GOLowi wieszcze, wróżbici i analitycy rynków przemówili. Dziękujemy.

02.04.2016 18:42
Sethlan
8
3
odpowiedz
Sethlan
100
Negative

Przypomina mi to wszystko "rewolucję" związaną z monitorami wyświetlającymi gry w trójwymiarze.

02.04.2016 18:48
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
wcogram
103
Generał

Na steamie są chyba sterowniki aby uruchomić gry z biblioteki na VR.

Może pokarzecie jak się gra w jakieś fps czy tpp.

Chyba, że nie ma takiej opcji tylko te shit gry.

02.04.2016 18:57
hedasw
9.1
2
hedasw
106
Generał

tvgry.plRedakcja

Jak dostaniemy swojego VIVE na pewno pokażemy.

02.04.2016 18:59
StabbingWestward
9.2
1
StabbingWestward
46
Konsul

Sprawdźcie koniecznie ATS/ETS/War Thunder jak będzie taka możliwość.

02.04.2016 18:57
StabbingWestward
10
1
odpowiedz
StabbingWestward
46
Konsul

Jako fan symulacji ,,wejście" do kokpitu myśliwców 2wś jak bf109 czy może w przyszłości nawet czołgu czy generalnie wejście do tego świata zupełnie i sterowanie kamerą za pomocą głowy.... To ma być klapą? Ogromny potencjał. Ale te kontrolery trzymane w dłoniach to jakaś parodia. Klapa murowana. Kinect niczego ich nie nauczył.. Te gierki stworzone pod oculusa/VR specjalnie w w/w materiale to też niezła porażka zwłaszcza walka etc. Ale jak UV stał nad przepaścią i poczuł jednak że jest coś nie tak, że jest tam to może coś z tego faktycznie być być może stanie się to absolutnym must have zaraz obok Saiteka w simach lotniczych...

No ja jestem podjarany, i spalony nawet. Zwęglony przez cene.

post wyedytowany przez StabbingWestward 2016-04-02 18:58:26
02.04.2016 18:57
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1027056
58
Generał

Takie coś tylko do porno. Gry muszą zostać na ekranie.

04.04.2016 13:58
11.1
strelnikov
80
Senator

Jeśli porno będzie dostępne na VR w jakości zadowalającej to rozwiazanie takie zdobędzie bezwzględna popularność na świecie w ciagu kilku najbliższych lat myśle - poza symulatorami pojazdów bojowych na polu bitwy byłoby to jedno z ciekawszych zastosowań rozrywkowych tej technologii -)

02.04.2016 19:10
mateo91g
12
odpowiedz
1 odpowiedź
mateo91g
93
Generał

Jeśli tak mają wyglądać gry na VR, to nie wróżę sukcesu. Trzeba chyba na łeb upaść by wywalić taką kasę na sprzęt do biednych gierek rodem z Kinecta.
Jakoś nie wyobrażam sobie grania np. w GTA czy Far Cry na VR (nie mówiąc o tym, że nie ma PCta który by to udźwigną). Zresztą chodzenie w tym sprzęcie wygląda na bardziej niewygodne niż to warte - nie dość, że ten kabel gdzieś tam się plącze, trzeba mieć wielką wolną przestrzeń do grania, to jeszcze można się o coś potknąć i krzywdę sobie zrobić.
Te całe VR ma potencjał, ale jako urządzenie do samochodówek, symulatorów i tego typu gier gdzie zarówno w grze jak i w rzeczywistości siedzimy na tyłku i możemy się poczuć faktycznie jak w tym pojeździe.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-04-02 19:24:38
04.04.2016 14:46
12.1
delgado88a
39
Centurion

Dokładnie, wolę kupić Play station za 1500 i pogram z Eyetoy i na padzie niż wydać 7500 na takie coś z grafiką taką jaką jest

02.04.2016 19:30
Orzeszwmorde
13
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Orzeszwmorde
25
Chorąży

Jesli chodzi o gry akcji, fpsy(?) myślę, że fajna byłaby mechanika spidermana, przemieszczanie się za pomocą wystrzeliwanych haków, teleportów wykluczałoby potrzebę chodzenia. VR otwiera nowe możliwości, szkoda że ograniczenia również.

05.04.2016 01:08
Hydro2
02.04.2016 19:33
Hydro2
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
Hydro2
123
Legend

Tak jak mówiłem, tylko Rift ma szanse na sukces, gdyż:
1) Jest 1000 zł tańszy
2) Odpalimy na nim wszystko co istnieje, z czego każdego fpsa w VR
3) Gry dedykowane na Rifta już teraz mają swoją bazę gier AAA podczas gdy na HTC mamy proste gierki
4) Kiedy do Rifta dokupimy drugi czujnik i toucha, ten takiego Vive'a zwyczajnie pochłonie. Już teraz na Rifcie mamy wykrywanie w przestrzeni, całego ciała, tyle że w powierzchni 3m na 1.5m co na mój pokój (a raczej jego umeblowanie) jest aż nadto, a po drugim czujniku będzie on od Vive'a dużo lepszy choćby przez dźwięk binauralny, którego próżno szukać nawet w słuchawkach za 4 tysie, że o Vivie nie wspomnę
5) Steam Vr Theatre mode to mikro namiastka Oculusowego Virtual Desktopu, który zamieni pulpit w kosmos, salę kinową lub pokój z kreskówki, a przy tym odpalimy na nim nawet sapera a nie tylko gry ze Steama
6) Obraz na Rifcie po bokach jest ostrzejszy, a to bardzo ważne
7) Vive nie nadaje się do oglądania filmów i w ogóle służy tylko do gier. Rift jest wszechstronny
Itd itd. :)

Pomimo tego wszystkiego po komentarzach wyraźnie widzę, że najlepiej wszystkim wychodzi krytykowanie tylko tego, czego we własnym domu się nie zazna/dozna. Smutne to. Obiecuję jednak, że pomimo moich zachwaleń VR, w moim wielkim temacie o VR będę obiektywny i opiszę wszystkie napotkane wady. Możliwe też, że specjalnie zakupię abonament, by temat cały czas był na szczycie przyklejony. Planuję go na tyle rozbudować, że może nawet uda mi się przekonać administrację, by temat podtrzymać bez abonamentu. W końcu dzięki niemu mnóstwo osób zyska. Będą tam wszystkie porady jak ustawić vorpxa by był efekt identyczny lub bajbardziej zbliżony do gier dedykowanych VR, wszystko o Virtual desktopie, recenzje gier VR i gier Vorpxa (wszystkie ważniejsze duże gry jakie znacie), Wasze opinie o sprzęcie VR. Porównania do np PSVR (które też będę miał okazje sprawdzić) itd. Temat oczywiście będzie poszerzany stopniowo. W każdym razie macie na co czekać, ale to wszystko dopiero w lipcu :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-02 20:32:02
02.04.2016 21:35
14.1
2
komenty
66
Senator

Powiedziałbym, że trochę się zagalopowałeś. Ja bym stawiał właśnie na Vive, a sukces na rynku masowym to jeśli już może mieć PSVR (bo najtaniej wychodzi całość). Rift wyszedł trochę jako wybrakowany produkt - nie da się w tym pochodzić, możne sobie w głowę przypieprzyć, bo nie ma zewnętrznej kamery itd. Jeśli chodzi o porównanie cenowe to jak doliczysz koszt kontrolerów Rifta to wyjdzie pewnie na to samo. No i dochodzi szpiegowanie przez Facebooka - w licencji zastrzegają sobie prawo do analizowania zawartości twojego komputera, a usługi pozostają uruchomione w tle i coś tam wysyłają na serwery Facebooka. Vive ma też lepszy FoV o 25%. O grach AAA w VR to jeszcze ciężko mówić. Do tego Vive jest otwarty co oznacza, że jak kupisz to możesz go używać wszędzie i każdy może robić pod niego gry. Oculus jest zamknięty.

02.04.2016 22:48
Hydro2
14.2
Hydro2
123
Legend

Na Rifcie możesz chodzić jak na Vivie, tylko przez jeden czujnik masz znacznie mniejsze pole manewru, ale raz, że po zakupie drugiego czujnika będziesz miał to samo co na Vivi'e (tylko nieco później), a dwa, że większość graczy woli sobie leżeć wygodnie z padem w dłoni niż chodzić po domu w środku nocy. Tu właśnie wkracza Rift. Na HTC większość gier jakie będzie powstawać to gry z dedykowanym poruszaniem się po pokoju. Jest to prawdziwe VR i to jest prawda, ale Ty masz też się zanurzyć w świat na dłużej, poza tym kogo stać na przemeblowanie połowy pokoju nawet, jeśli ten ktoś jest bogaczem i może jedną ręką kupić sobie i Vive'a i stosowny komputer. Pomijam też treści AAA. Ktoś zaraz powie, że na Vivie też mogę leżeć wygodnie w łóżku. Zakład, że wszystkie gry, które będą wychodzić przez najbliższe pół roku/rok od premiery będzie nadawać się tylko do wykorzystywania hełmu "w terenie" ? Poza tym widać, że to są bardziej techdemka jak gry. Na Rifcie masz spokój, że pograsz we wszystko, a poza tym szczególnie 4 gry VR tworzone na Rifta to tytuły, przy których zapominam o dzisiejszych kiszkach: Obczaj Chronos, Edge of Nowhere, Alice VR czy Adr1ft. Poza tą ostatnią (która jako jedyna jest grą iście indie) są to tytuły, które na start deklasują w moich oczach większość tego, w co ostatnio grałem. Dla mnie VR to w sumie jedyna nadzieja dzisiejszego gamingu. Jeśli ono mnie zawiedzie, to nie wróżę sukcesów tej branży ;) W każdym razie na HTC takich tytułów póki co nie zapowiedziano. Z fajnych rzeczy to jedyne co widziałem, to mini gry Portalowskie i (ni to gra, ni to techdemko, ale fajne) Unseen Diplomacy. Do tego muszę stosować Steam Vr Theatre by pograć w cokolwiek innego i z efektem dalece dobrym od HMZ'ta, przynajmniej tak wygląda to na filmikach, do Virtual Desktopu (o którym nie wiedzieć czemu ciszej niż o Vr Theater) jest to dalece do możliwości i podejrzewam, że efektywność jest równie fatalna.
Natomiast co do licencji, to owszem, jest takie coś, ale FB zbiera tylko i wyłacznie dane nt odpalanej przez Ciebie treści VR, a poza tym czym on się niby różni od W10 ? I tak jest szpiegowany i tak, więc dla mnie żaden argument :)
Co do Fovu - mylisz się, na obu urządzeniach jest identyczny.

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-02 22:49:45
03.04.2016 00:13
14.3
komenty
66
Senator

No dla mnie kwestie ochrony prywatności to bardzo poważny argument. I szpiegowanie przez Windows 10 ograniczyłem, żeby nie powiedzieć, że wyeliminowałem blokując m.in. szereg serwerów Microsoftu, blokując aktualizacje itd. Konta na Facebooku też nie mam, a aplikacji na komórkę nie instaluję jeśli chcą dane nie wiadomo po co. Nie wiem co się da zrobić w przypadku Oculusa, ale dla mnie ta jedna sprawa praktycznie przeważa.

Co do gier to prawda jest taka, że nie ma w co grać ani na jednym ani na drugim zestawie. Niby jest kilka ciekawszych tytułów (w tym te, które wymieniłeś; Adrift ma akurat wyjść na Vive wkrótce, ale słabe noty zebrało nawet w wersji VR), ale żadnym z nich nie rzucisz nikogo na kolana. Z tego co wiem to Vive będzie obsługiwał dowolną grę w wersji VR, to jest otwarty system, nie jest przywiązany do Steama i każdy może dostosować do niego grę. Z Vive też można korzystać albo siedząc albo chodząc, myślę, że i takie i takie gry będą powstawały.

Jeśli chodzi o FoV to ktoś to policzył: http://i.imgur.com/XuKHDai.jpg
aczkolwiek nie ma tam komercyjnej wersji Vive.

03.04.2016 01:11
Hydro2
14.4
Hydro2
123
Legend

Co do ochrony, to swoje powiedziałem. Też używam Destroy Windows Spying, wystarczy, że wszystkie programy i sposoby. Facebooka też nie musisz zakładać, nie ma takiego wymogu. Poza tym, mylisz pojęcia co jest celem tego punktu w regulaminie zakładając, że oczywiście go przeczytałeś ;)
Co do gier, to widać, że jesteś kolejny, który ogranicza się do gier pisanych od początku z myślą o VR. Ja np celuję też praktycznie we wszystkie dotychczasowe FPS'y, które nie będę się powtarzał czym uruchomić z podobnym lub identycznym efektem co gra VR ready, bo nie chce mi się enty raz o tym pisać.
Mogę jednak powiedzieć, że dostosować grę na Vivie będą mogli tylko Ci, co mają pojęcie o programowaniu w SDK (które teraz weszło w wersję 1.3 i jest zbyt potężne do odkrycia, by szybko powstawały stosowne treści), ale nie szary Kowalski. Na Rifcie tego problemu nie masz. Co prawda płacisz za to dodatkowe 170zł, ale wystarczy Ci minimalna wiedza, której każdy może się nauczyć w moment, a często bywa tak, że nic nie musisz wiedzieć poza kopiowaniem plików i graniem w VR po czym mamy to samo, co gra VR Ready.

04.04.2016 23:46
14.5
Yowise
7
Legionista

Słuchawki za 4 tysie?? Chłopie.. By takie słuchawki zagrały pełną mocą to jeszcze musisz je napędzić wzmakiem za kolejne 4 tysie... nie wiesz co gadasz ;p

02.04.2016 20:08
😉
15
odpowiedz
usy1978
25
Legionista

Najlepsze w tym wszystkim są charaktery ludzi pracujących w Gry Online. Wszyscy mają "to coś" oprócz jednego który jest takim trochę ass-licker-em. Typ człowieka który coś ma i strasznie boi się tego stracić. Bardzo intrygujący był ten teścik.

02.04.2016 20:14
16
odpowiedz
Noxagon
18
Legionista

Z goglami VR jest jeden zasadniczy problem , trzeba mieć sprzęt z kosmosu ( komputer za mniej więcej 5000-6000 zł ) , żeby komfortowo grać w gry pokroju WarThunder ( bo reszte śmieciowych gierek dedykowanych pod ten sprzęt to crapy ) , co przekłada się na to , że około 1% populacji graczy będzie stać na taką zabawkę . Oprócz tego długo trwale granie w tym sprzęcie raczej nie jest zbyt przyjemne. Nasuwa się jeden wniosek , jest to kolejny technologiczny bajer typu pogram chwile , położę gogle na szafie i raczej już tego nie będę dotykać. Swoją drogą mam małe deja vu ( telewizory 3D )

post wyedytowany przez Noxagon 2016-04-02 20:15:28
02.04.2016 20:14
17
1
odpowiedz
zanonimizowany1027056
58
Generał

Kto jest ass lickerem?

02.04.2016 20:17
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1143571
3
Pretorianin

VR to świetny produkt dla youtuberów na rozpromowanie kanału. Świetny magnes na nowe suby. Kanały "VR" incoming.

Niestety dla przeciętnego Janusza to się nie sprawdzi. Żeby pograć w coś konkretnego jak to pisze Hydro potrzeba "kompa już tylko za 6 kafli i GTX 980 kręconego". Zajebiscie, jaki procent graczy stać na taki sprzęt + okularki za parę tysięcy? 2%? Biorąc pod uwagę, że z 60-70% graczy siedzi na 2gb RAMu i windowsie XP i gra w Minecrafta albo CSa

post wyedytowany przez zanonimizowany1143571 2016-04-02 20:19:28
02.04.2016 20:56
18.1
3
zanonimizowany1093317
18
Generał

Ty na tego trolla Hydro2 nie patrz.

02.04.2016 21:36
18.2
komenty
66
Senator

Nie wiem skąd te wnioski, że "60-70% graczy siedzi na 2 GB RAMu i Windows XP", popatrz na statystyki Steama.

02.04.2016 20:22
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lutz
173
Legend

Wasz problem panowie polega na tym ze wychodzicie z blednego zalozenia ze to jest do gier....

02.04.2016 20:56
19.1
zanonimizowany1093317
18
Generał

A do czego? Do gotowania kartofli?

02.04.2016 21:30
Hydro2
19.2
Hydro2
123
Legend

Widać, że banan to jedyne o czym możesz mieć pojęcie. ;)

02.04.2016 21:02
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1093317
18
Generał

VR będzie porażką. Po pierwsze cena. Po drugie brak sensownych gier, no bo zobaczcie co to za "gry" są. Grafika jak z roku 2000. Może za 10 lat coś z tego będzie. O ile ktoś będzie wtedy chciał się w to pakować. Na razie - syf.

02.04.2016 21:27
Hydro2
20.1
Hydro2
123
Legend

Póki co, sam robisz syf na tym forum. Nie interesuje cię VR? Wypad z baru. Nikt za tobą tęsknić nie będzie ;)

03.04.2016 20:17
20.2
zanonimizowany1093317
18
Generał

Żadne "wypad z baru".

04.04.2016 23:49
20.3
Yowise
7
Legionista

Cena - bo to nowy produkt.. + ledwo wyszedł . Nie ma dużo tego na rynku ,a produkcja jest ograniczona.. Trochę ekonomi ...
Brak sensownych gier , powód tego to brak użytkowników , potencjalnego klienta... Wywaliłbyś nie wiadomo jaką sumę na malutką gastkę użytkowników?.. Nie zwróciłyby się koszta produkcji ..... Zobacz sobie koszta wyprodukowania takiego COD'a... i pomyśl ile by kosztowało zrobienie takiego COD'a pod VR....
Grafika z roku 2000?... Otwórz okno... Synek. Grafika w grach i tak jest czasami LEPSZA niż zza okna ,a ty narzekasz 0.o

02.04.2016 21:57
21
1
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Daleko mi (a przynajmniej mam nadzieję) to fanboizmu riftowego Hydro2 - tak szczerze zastanawia mnie hejt na VR tutaj na forum, szczerze mówiąc nigdzie indziej (aczkolwiek w sprawach około-growych głównie używam reddita) z tak negatywnym podejściem się nie spotkałem. Jasne, gier jest mało, sprzęt jest drogi, cholera wie czy się przyjmie - wszystko to realistyczne wątpliwości, ale w komentarzach za każdym razem pojawiają się te same fałszywe informacje i porównania z dupy (ktokolwiek kto porównuje VR z telewizorami 3D na 100% nigdy nie grał w nic na Oculusie/Vive).

post wyedytowany przez zanonimizowany861943 2016-04-02 22:02:26
02.04.2016 22:10
cichy10
22
odpowiedz
1 odpowiedź
cichy10
63
Pretorianin

Przyznam szczerze, najbardziej zainteresowało mnie to zastosowanie architektoniczne. Jednak obejrzenie domu w VR dałoby lepsze pojęcie o nim, niż sam projekt na papierze.
Co do gier, to osobiście, nawet gdybym miał kasę, to się na to nie skuszę. Gdyby któryś z moich znajomych to kupił, to bym się ucieszył, bo wypróbować taki bajer można, ale na dłuższą metę raczej wolę zwykły ekran. Tym bardziej, że na takim oczy się będą szybciej męczyć.
Inną sprawą są wszelakie błędy, jakie mogą się pojawić. Wykrzaczenie się grafiki, to sprawa na tyle losowa, że może się przydarzyć każdemu, a na takich goglach byłoby to znacznie mocniej odczuwalne. Sam tego doświadczyłem, jak sobie spróbowałem VR od samsunga i nagle obraz mi się przekręcił o 90* - od razu mi się załączył odruch zrzucenia tego z głowy, bo nie było to przyjemne.

03.04.2016 01:13
Hydro2
22.1
Hydro2
123
Legend

Takie błędy zdarzają się tylko na cardboardach i Samsungu Gear VR, ale nie na wielkiej trójcy VR ;)

02.04.2016 22:13
23
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
93
Senator

Żeby było warto kupić jakikolwiek system VR (oraz sprzęt potrzebny do jego uciągnięcia), muszą pojawić się odpowiednie gry. Nie popierdółki i minigierki, tylko prawdziwe, rozbudowane, wysokobudżetowe produkcje segmentu AAA, stworzone wyłącznie z myślą o wirtualnej rzeczywistości.

Na to bym jednak rychło nie liczył. Kto zainwestuje grube miliony w produkcję gry (bo tyle to obecnie kosztuje), przy tak niewielkiej bazie użytkowników (a więc potencjalnych nabywców) systemów VR?

Realia są takie, że jeden nieudany finansowo, wysokobudżetowy projekt, może być gwoździem do trumny nawet dla wielkiego i znanego koncernu. Nie sądzę więc, by na ten moment ktokolwiek zechciał podjąć takie ryzyko.

Efekt? Błędne koło. Nie ma użytkowników bo brakuje gier, a nie ma gier bo brakuje użytkowników...

Dla mnie wyjściem jest po prostu... upływ czasu. Gdy technologia VR stanieje do poziomu przeciętnego gadżetu, to wierzę, że masa ludzi kupi go nawet bez bazy gier, po prostu jako ciekawostkę czy modną zabawkę. To z kolei da branży sygnał, że być może warto już inwestować poważniejsze pieniądze w ten segment rynkowy, co być może zaowocuje pojawieniem się wysokobudżetowych, dedykowanych VR'om produkcji i zachęci kolejnych nabywców.

Obecnie jednak wróżę VR porażkę. Hype opadnie (w związku z marną / przeciętną sprzedażą wynikającą przede wszystkim z kosmicznej ceny) i urządzenia te zostaną porzucone (na kilka lat, a może nawet na zawsze) niczym kontrolery ruchowe czy rozszerzona rzeczywistość.

post wyedytowany przez Persecuted 2016-04-02 22:17:32
02.04.2016 22:52
Hydro2
23.1
Hydro2
123
Legend

Kolejny, który nic nie wie o rynku VR i powiela w kółko to samo co inni, którzy nie mieli z tym do czynienia, ale nie będę się powtarzał ;)

02.04.2016 22:55
23.2
2
Persecuted
93
Senator

Jakieś argumenty? Konkrety? W którym miejscu się mylę i dlaczego?

02.04.2016 23:00
23.3
2
zanonimizowany1132929
12
Generał

Pełna racja. Choćby nie wiem jakie to cudo było, to i tak nic to nie da.

04.04.2016 12:07
Hydro2
23.4
Hydro2
123
Legend

Zobacz moją odpowiedź na pist Jaspera90k a będziesz wiedział w czym się mylisz ;)

02.04.2016 22:55
24
odpowiedz
Persecuted
93
Senator

Error

post wyedytowany przez Persecuted 2016-04-02 22:55:37
02.04.2016 23:00
👎
25
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1066120
28
Pretorianin

Boże dawno nie widziałem tak bardzo nudnego materiału, aż wyłączyłem w połowie.

03.04.2016 01:14
Hydro2
25.1
1
Hydro2
123
Legend

Po co piszesz ?

02.04.2016 23:04
Hydro2
26
odpowiedz
16 odpowiedzi
Hydro2
123
Legend

Poza tym mam jeszcze pytanie:
jeśli wg Was VR się nie przyjmie jak 3D, to, co jest przyszłością grania:
- Wyższa rozdzielczość ?
- Może kolejny raz takie same gry i co raz lepsza grafika ?
- Ciągle macie zamiar grać na monitorach ?
- Kolejny nudny sandboxowy erpeg z ładną grafiką i nudzący po godzinie ?
Proszę Was, ile można ?
Spójrzcie prawdzie w oczy i pogódźcie się z faktem, że jeśli VR się nie przyjmie jako nowy standard gamingu, to nic się nie przyjmie. Jeśli się mylę to udowodnij mi to jeden z drugim odpowiadając na powyższe stwierdzenia. Ciekawe, czy ktokolwiek będzie w stanie na to odpowiedzieć ;)

02.04.2016 23:09
26.1
zanonimizowany1132929
12
Generał

Po co ma się coś przyjąć jak jest dobrze jak jest. Nic się nie przyjmuje, bo obecna sytuacja jak widzimy zadowala graczy. Wyższa rozdzielczość, granie na monitorach i kolejny nudny sandbox. To nam pasuje i nie szukamy wydziwień jak widać. I tu już nie chodzi o nasz niby hejt na te całe VR. Po prostu trzeba jasno na to spojrzeć i z wielkim dystansem. Jeśli się to przyjmie i okaże naprawdę przyszłością, to pierwszy odszczekuję wszystko i lecę po hełm VR.

02.04.2016 23:18
Hydro2
26.2
Hydro2
123
Legend

Tak ? Skoro niech zostanie jak jest, to po co Wam postęp ? Po co w takim razie zaczęli robić sandboxy, skoro takie gry jak Half Life czy pierwsze Tomb Raidery, CoDy, NfS'y itd. ludziom wystarczyły aż nadto. Po co w ogóle zmieniono gaming w życiu ? :P Masz jednak rację do jednego:
Ty np zbyt mocno jesteś na nie, a ja na tak, oboje nie mamy racji i ją mamy. Dlatego masz moje słowo, że pisząc to wszystko w temacie, który otworzę i recenzując sprzęt na pewno powiem o wszystkich możliwych minusach urządzenia, by pomóc takim jak Ty w decyzji odnośnie kupna :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-02 23:19:38
02.04.2016 23:36
baksleszek
26.3
baksleszek
39
Mustard Race

3d się nie przyjęło, kontrolery ruchowe też się nie przyjęły, nawet Nintendo zabiło swoje genialne Wii zaprzepaszczając jakąkolwiek szansę na rewolucję w świecie gier. Następnym krokiem będzie najprawdopodobniej pójście w monitory 21:9, coraz więcej ludzi ma takie monitory i chwali sobie, do tego dodać coraz to większe rozdzielczości, gsync/freesync i zakrzywienie monitorów to tak naprawdę nic więcej jak na razie nie trzeba.

Cały czas mamy powolną ewolucję, rewolucji nigdy nie było i nie będzie. Zawsze patrzyliśmy w piksele na monitorze, jedynie co się zmieniło to ilość pikseli, wielkość monitora i format obrazu. Wszyscy (przynajmniej ci starsi z nas) zaczynaliśmy na 15' crt w kafejce internetowej, niedługo będziemy mieli tv i monitory 21:9 w jakiś kosmicznych rozdzielczościach i tyle, powolna ewolucja.

post wyedytowany przez baksleszek 2016-04-02 23:40:48
02.04.2016 23:43
kalpaucjusz
😜
26.4
3
kalpaucjusz
13
Chorąży
Wideo

Podchodzisz do tego z dziwnej strony. Gry to medium, nośnik to rzecz drugorzędna. Rozumiem że nie oglądasz już filmów. Od 90 lat ciągle ten sam panoramiczny ekran kinowy, ile można. Książki to już w ogóle, od 1000-ca lat ciągle ten sam format, może powrót do zwojów przyniósł by chociaż trochę świeżości.
Myślisz że sandboxowy erpeg stanie się nagle ciekawszy gdy zagrasz w niego korzystając z gogli VR? Pewnie, powstanie może jakiś nowy gatunek czy dwa, który wykorzysta nowe możliwości, tak jak to było ze smartfonami ale rewolucji nie będzie.

"- Ciągle macie zamiar grać na monitorach ?"

To mnie szczególnie urzekło, przypomniała mi się ta scena z maszyną z Wild Gunmanem w Powrotu do Przyszłości 2. [link]

Jasne że będziemy grać na monitorach. Jakieś 80% obecnych gier albo nie nadaje się do grania w VR, albo nic nie zyskuje więc nie ma sensu trzymać wyświetlacza kilka centymetrów przed oczami.

03.04.2016 01:17
Hydro2
26.5
Hydro2
123
Legend

@baksleszek - nowinka techniczna ma przyciągać masę i ma być krokiem do przyszłości. Już widz, jak przychodzą do mnie znajomi i mówią: wow, ale te monitory 21:9 są zajebiste. Chcę taki. :E Teraz pomyśl to samo o VR typu Rift, HTC ;) Poza tym osobiście nie znam nikogo, kto takowy posiada. Jakoś nie widziałem tłumy takowy kupujące. Porównaj to teraz ze sprzedażą gogli VR i zastanów się, dlaczego na to jest taki hype, a na Twoje monitorki już nie za bardzo :P

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-03 01:18:39
03.04.2016 01:38
k8vt800
26.6
3
k8vt800
81
Pretorianin

Bawisz się do późnej nocy w policjanta, stojącego na straży VR, zwłaszcza OR. Nie rozumiem, czy tobie Facebook płaci za tą nagminną agitację czy może wtopiłeś gruby hajs w ten sprzęt i teraz bronisz go rękoma i nogami, by poczuć się lepiej?

03.04.2016 08:31
26.7
komenty
66
Senator

Naprawdę brzmisz jak człowiek oderwany od rzeczywistości. Na monitory nie ma hype'u, bo ten jest niepotrzebny, one i tak się sprzedadzą i to w wielokrotnie większych ilościach niż taki hełm. Zresztą, jak czytasz ten wątek, to w komentarzach czujesz hype? Czy raczej obojętność i prześmiewczy ton wobec tej technologii?

03.04.2016 16:08
Hydro2
26.8
Hydro2
123
Legend

@K8 - nikt mi za nic nie płaci. Po prostu 99% dzisiejszych gier to takie słabizny, że przerywam je po godzinie a pieniądze zmarnowane. Ten 1% to perełki, które są z kolei mega krótkie (Layers of Fear 3.5h gry). Dlatego sory, ale póki dalej będą robić tylko nudne sandboxowe erpegi, będę się tego kliczowo trzymał ;)
@komenty - to przyprowadź do domu znajomych nie lubiących grać i pochwal się posiadanym monitorem. Ja przyprowadzę swoich i pochwalę się Riftem. Jak myślisz, gdzie będzie więcej zachwytów a nawet zazdrości, że my to mamy a oni nie? ;)

03.04.2016 20:22
26.9
zanonimizowany1093317
18
Generał

Jak około 40 lat temu przewidywano przyszłość to też myślano że w latach 2000+ będą uje wuje dzikie węże, samochody zasilane energią atomową i inne takie. I co, ile z tego się sprawdziło? Niewiele. Przyszłość gier widzisz już teraz. Nie, nie to vr, ale normalne siedzenie z padem przed tv lub przed monitorem z klawiaturą i myszką (lub padem) w łapach.

03.04.2016 21:09
kalpaucjusz
26.10
kalpaucjusz
13
Chorąży

Sorry że się wtrącam w dyskusję ale musiałem, ale to jest tak dobre że po prostu muszę :P

"to przyprowadź do domu znajomych nie lubiących grać i pochwal się posiadanym monitorem. Ja przyprowadzę swoich i pochwalę się Riftem. Jak myślisz, gdzie będzie więcej zachwytów a nawet zazdrości, że my to mamy a oni nie? ;)"

Ty musisz być nowym wcieleniem tych ludzi chodzących w niedzielę do kościoła w nowych ciuchach żeby się nimi pochwalić. Telewizor 3d pewnie też kupiłeś pierwszy żeby mieć się czym pochwalić. Jak opinie innych mają tak wielkie znaczenie to pomyśl jak głupio musisz wyglądać siedząc z Oculusem na głowie.

04.04.2016 10:28
Hydro2
26.11
Hydro2
123
Legend

@up - wcale nie muszę się chwalić, ale przyszłość i standardy tworzą konsumenci i klienci. Jeśli coś podoba się większości, to rynek leci w ich stronę. Dopowiedz to sobie do omawianego tematu i już będziesz wiedział dlaczego tak napisałem ;)
Tv 3D nigdy nie miałem, bo z prawdziwym 3D telewizory mają niewiele wspólnego i wiedziałem, że ba dłuższą metę się nie przyjmą. VR jestem niemalże pewien, że to przyszłość gamingu :)
Natomiast co do wyglądu z hełmem na głowie to mówiłem to 100x i piwtórzę jeszcze raz: nie dość, że wcale nie wygląda się w tym gorzej niż facet w okularach bibliotekarkach, to jeszcze nawet lepiej, bo pokazuje to tylko przyszłość i np na mnie to robi wrażenie :P Po 2 i najważniejsze - sory, ale czy to ma być pokazem mody, czy sprzętem do singlowej rozrywki? Ty nie masz w tym wyglądać i nie jesteś na wybiegu modowym, tylko to ma Ci służyć do singlowej i wirtualnej rozrywki, więc te wszystkie opinie o głupim wyglądzie pisane na różnych forach, to argumenty z dupy, które mają taki sens jak jazda mercedesem clk-gtr po polach na wioskach z ograniczeniem prędkości do 10km/h :)

04.04.2016 13:01
baksleszek
26.12
baksleszek
39
Mustard Race

przyszłość i standardy tworzą konsumenci i klienci

Jakoś nikt, oprócz ciebie, nie jest zachwycony vr, a to własnie gracze mają być nabywcami vr.

Vr sceptycyzm silny wśród graczy.

04.04.2016 13:14
Hydro2
26.13
Hydro2
123
Legend

Każdy jest zachwycony, tylko z racji, że prawie nikt nie będzie tego miał, to tak gada. Natomiast zdziwił byś się, ile ludzi z samego Gola złożyło zamówienie na Rifta, tyle, że nie mówią o tym tak głośno jak ja. Jedyne, gdzie jestem w mniejszości to zakup VorpX'a, ale to głównie dlatego, że albo nikt o nim nie słyszał, albo ktoś gdzieś przeczytał w jakichś komentarzach ludzi, którzy mając DK2 nie umieli sobie z nim poradzić i zamiast efektu WOW osiągnęli efekt daleki od idealnego, bo są za słabi, a do tego wydali dodatkowe 170zł :) W dodatku porównują betę SDK do SDK dostosowanego do finalnego urzadzenia różniącego się od development kitów mw tak jak różni się maluch od BMW :) Natomiast pytasz, czy ja miałem jakiekolwiek VR na głowie ? Miałem wszystkie wcześniejsze Rifty i oczywiście na co dzień (jeszcze) używam HMZ'ta. Co prawda to nie do końca VR, ale jego namiastka; a z DK1 i Vorpx'em obcowałem dobre pół roku :) Z DK2 znacznie mniej, ale wystarczająco go poznałem :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-04 13:37:23
04.04.2016 13:28
baksleszek
26.14
1
baksleszek
39
Mustard Race

To powiedz ile osób z gola zamówiło jakiekolwiek vr skoro piszesz, że masz takie dane.

Pytanie: czy już miałeś vr na głowie, czy swoje głupoty piszesz po tym co w necie wyczytałeś?

Ja miałem okazję sprawdzić oculusa już jakiś rok temu i nie zamierzam się w to bawić.

04.04.2016 13:33
Hydro2
26.15
Hydro2
123
Legend

Śledzę temat VR na Golu bardzo dobrze i mw wiem, kto zamówił jakie VR. Osób jest na tyle dużo, że nie będę tu wszystkich wymieniał. Poza tym kiedy założę już słynny temat, to szybko te osoby poznasz :P Natomiast nie porównuj DK2, które widziałeś do finalnego produktu, bo te dwa urzadzenia poza główną nazwą nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego ;)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-04 13:34:11
04.04.2016 23:57
26.16
Yowise
7
Legionista

Tak czytam Wasze wszystkie komentarze i ,aż flaki się przewracają... Kiedyś się grało wyłącznie na klawiaturach i co? .. Myszki się przyjęły chociaż było także dużo trudu z przyzwyczajeniem się do niej. Na początku były również awaryjne , niedopracowane...
Chłopak ma rację.
Nie bądźcie konserwatystami ,bo utkniecie w miejscu myśląc ,że już wszystko wiecie i umiecie...
VR - Wyobraźcie sobie możliwości tego ,gdy biologia się rozwinie ,a konkretnie neurologia.
Co może się stać jak VR stworzy hełm ,który będzie odbierał impulsy mózgowe ,które kontrolują nasze ciało?
Nie bedzie potrzeby posiadania pokoju nie wiadomo jakiego itd. Kładziesz się na łóżku i możesz grać WE WSZYSTKO ,bo ograniczeń nie będzie + symulacja bólu...
Wyobrażacie sobie? Dostajecie kulkę w COD i czujecie naprawdę ,że oberwaliście.. Ruszcie wyobraźnią!

W końcu wszystkie nowe rzeczy jakie wynaleźliśmy zaczęły się kiedyś od "głupiego" pomysłu ,który nie może się udać!

Człowiek chciał latać? Stworzył samolot!.
Kiedyś też każdy gadał. Dobrze jest jak jesteśmy na ziemi i kropka.

post wyedytowany przez Yowise 2016-04-04 23:58:36
02.04.2016 23:19
27
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany861943
46
Generał

Akurat gry AAA to jednak według mnie dosyć słaby przykład - może ktoś podać 2-3 sensowne tytuły AAA z ostatnich 2-3 lat, które nie były odgrzewanymi kotletami pod względem mechaniki?

Zamiast wielo-milionowych nadmuchanych balonów marketingowych, które niosą ze sobą zadziwiająco mało, bardziej brakuje mi gier, które sprawdzone koncepty z dem technologicznych byłyby w stanie przekuć w kompletną grę (na przykład taki Space Pirate Trainer jest, przy fakcie, że jest płytki jak kałuża, niesamowicie grywalny) - domyślam się, że możemy się niedługo spodziewać wylewu kickstarterów w tych rejonach, ze wszystkimi wadami i zaletami takiego finansowania gier.

Szczerze mówiąc jeśli miałbym przewidywać los obecnej generacji sprzętu VR - przyjmie się praktycznie od razu wśród grających na symulatorach (którzy z resztą i tak rzucają pieniędzmi jak popadnie), bo to jest rodzaj rozgrywki, który do VR portuje się niemal idealnie. Poza nimi, wszystko zależy od tego ilu "zwykłych" użytkowników uda się przyciągnąć - patrząc po kolejkach po Oculusy i Vive'wy można zachować ostrożny optymizm, że jest ich wystarczająco dużo do uzasadnienia dalszych prac i zmniejszania ceny kolejnych iteracji (a to powinien być obecnie główny cel). Co ciekawe, absolutnie nie zdziwiłbym bym się, gdyby, o ile VR w ogóle przyjmie się na stałe, Sony stało się siłą napędową przez następne 2-3 lata.

post wyedytowany przez zanonimizowany861943 2016-04-02 23:20:52
02.04.2016 23:20
Hydro2
27.1
Hydro2
123
Legend

Takie gry jak mówisz są już w tej chwili na Rificie (niedawno je wymieniłem), a dzięki Vorpxowi pograsz dosłownie w to, co chcesz w VR :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-02 23:21:20
02.04.2016 23:31
27.2
zanonimizowany861943
46
Generał

Vorpx jak dla mnie, to na razie ciekawostka, a nie poważne rozwiązanie, które miało by umożliwić grę na sensownym poziomie. Dopóki nie zobaczę dłuższych gameplay'ów, gdzie ktoś bez negatywnych efektów będzie w stanie pograć w losowy zakres tytułów i będzie to faktycznie grywalne, nie spodziewałbym się cudów.

03.04.2016 01:23
Hydro2
27.3
Hydro2
123
Legend

Nie porównuj bety robionej do devkitów do pełnej wersji robionej dla konsumenckiego urzadzenia. Poza tym na logikę, za coś płacisz 170 zł, więc musi to być dobre. Zresztą poczytaj o opiniach nt tych najlepszych gier. Takie GTA 5, czy Alien Isolation i w ogóle ważniejsze tytuły na DK2 działały wyśmienicie, a na wersji finalnej to już w ogóle będzie masakra. Zresztą głównie do tego kupuję Rifta, by pograć sobie co zawsze chciałem w VR. Taki Doom 4, Layers of Fear, GTA 5 to przykłady tytułów dla mnie tylko i wyłacznie do VR i to dla nich głównie to urządzenie u mnie zawita. Zapewniam Cię też, że VorpX wyląduje u mnie jeszcze przed urządzeniem i odpowiednio je sobie dostosuję. Wszystko opiszę jak co skonfigurować w temacie, o którym cały czas mówię :)

02.04.2016 23:36
28
odpowiedz
Grimmjow Jeagerjaques
14
Legionista

Samiec alfa co myślisz o Orcs Must Die! Unchained ? czy będzie miała szansę przetrwać, jak wyjdzie pełna wersja ?

03.04.2016 00:04
29
1
odpowiedz
skydevil
15
Legionista

największy problem z recenzowaniem VR jest brak możliwości porównania tego z czymkolwiek wcześniej :) zupełnie inne doświadczenie. gwarantuję że za 5 lat i przy nowej generacji gdy mechanika i silniki oraz bezprzewodowy system dadzą imersję jakiej do tej pory nie mieliśmy

03.04.2016 00:16
twostupiddogs
😜
30
odpowiedz
1 odpowiedź
twostupiddogs
194
Legend

Jeżeli VR odniesie sukces fizjoterapeuci i psychiatrzy mogą zacierać ręce.

03.04.2016 09:31
baksleszek
30.1
baksleszek
39
Mustard Race

Okuliści to już kasę liczą.

03.04.2016 01:25
mr_maff
31
odpowiedz
mr_maff
1
Junior

w naszym wieku gracze co raz bardziej nie znajdujemy gier, które poruszają nas fabułą, grafiką czy gameplay'em
po prostu jesteśmy już tak "ograni" w tym temacie, że zawsze będzie coś nie tak
(np. podobał mi się mad max, a wiem, że jest dla większości typowym syfem)
z kolei na tego typu goglach możemy być zaskoczeni jakością, ale jedyne co nam przejdzie przez gardło to : "ale bym se pograł w (tu wpisz twoją ulubioną grę) na tych goglach!" i przehejtujemy nową techonologię i pewnie skończymy z normalnym padem, ale z największym telewizorem jaki istnieje i założę się, że każdy już z was testował : "hmm jak wygląda super mario na takim wielachnym tv?"

03.04.2016 11:52
Mastyl
32
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Nawet sceptyczny jak zawsze U. V. wrażenia ma pozytywne.

Co więcej, wszyscy rozmówcy podkreślają, że poziom immersji jest większy niż w prezentowanym niecałe 2 lata temu na pikniku GOLa Occulusie z War Thunderem.

Jedno tylko mnie zastanawia - jak zrealizowano poruszanie? Jak zrobić krok w przód a a jak krok w tył? Co z kablem, meblami etc? Jest jakaś mata na podłodze?

03.04.2016 15:56
hedasw
32.1
hedasw
106
Generał

tvgry.plRedakcja

Działa to tak, że w system wykrywa, kiedy osoba w goglach wychodzi poza dostępny obszar i wyświetla jej bezpośrednio w grze wirtualne barierki. To działa, ale i tak trzeba być ostrożnym - wyczyścić spory obszar w pomieszczeniu. W praktyce możesz więc zrobić parę kroków w różną stronę.

04.04.2016 18:10
Mastyl
32.2
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

dzięki za odpowiedź, Hed. Tylko skoro jest tak, jak piszesz, to zastanawia mnie jeszcze, czy w takim razie gry pod VIve zawsze będą zorientowane na malutki obszar, a takie otwarte przestrzenie Skyrima odpadają?

03.04.2016 13:04
marcing805
33
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
marcing805
135
PC MASTER RACE

Dla mnie przyszłość gamingu, to...dobre gry. Dopieszczone pod względem designu, jak Dark Souls/BloodBorne, przeciwnicy inteligentni, jak oddział Gromu, rewolucyjna fizyka i materiał idący w drzazgi, mając wpływ na rozgrywkę. Ja niczego więcej nie potrzebuje.

03.04.2016 16:01
Hydro2
33.1
Hydro2
123
Legend

Dziś dobra gra to rzadkość, więc VR to must have tej branży ;)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-03 16:28:12
03.04.2016 20:23
33.2
1
zanonimizowany1093317
18
Generał

Bo VR wpłynie na jakość gier, jasne.

04.04.2016 11:57
Hydro2
33.3
Hydro2
123
Legend

Wpłynie na ich odbiór, inne doznanie i jakość przy okazji też, przy czym odbiór i doznanie deklasuje "ważność" jakości :)

03.04.2016 15:06
Dziadunio Burszuras
34
odpowiedz
Dziadunio Burszuras
18
Zapchajdziura

Co oni mają z tym jedzeniem? Najpierw spleśniałe pączki, potem tort w jeszcze gorszym stanie... :D
UV! To jest drukarka 3D, jak bez sensu?

post wyedytowany przez Dziadunio Burszuras 2016-04-03 15:16:01
03.04.2016 21:30
JaspeR90k
35
odpowiedz
1 odpowiedź
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

W obecnych czasach gry na smartfony prezentują się znacznie lepiej niż te niedzielne do bólu proste pierdółki dedykowane goglom VR. Tak jak powiedział UV dopóki szeroki segment gier AAA w pełni robiących użytek z technologi VR nie zagości w bibliotekach HTC VIVE czy Oculus Rift kupno gogli wiąże się z dużym ryzykiem poczucia zmarnowanej niemałej kwoty pieniędzy. Myślę że pierwszym prawdziwym sprawdzianem sensu technologi VR będzie Robinson: The Journey. Oczywiście VR to nie tylko gry, ale chyba nikt nie wątpi w to że ta technologia w najlepszym przypadku dopiero za kilka długich lat zostanie na dobre zaadoptowana w innych dziedzinach aniżeli wirtualna rozrywka.

post wyedytowany przez JaspeR90k 2016-04-03 21:58:08
04.04.2016 12:02
Hydro2
35.1
Hydro2
123
Legend

Ja kupuję Rifta dla Vorpxa czyli dla każdej znanej Tobie i mi gry fps, a nie dla gier defaultowo dedykowanych VR, choć dla nich też :) Htc tego nie ma, ale Rift tak. Poza tym ludzie nie muszą grać na tym w VR. Jest coś takiego jak Virtual Desktop i Steam vr theater, gdzie masz gigantyczny ekran z zachowanym 3D i samo to daje doznania 10x lepsze niż nanajdroższym tv świata, więc równie dobrze ludzie mogliby kupić hełmy vr tylko do tego licząc na vr w przyszłości w formie dodatku :) Na szczęście posiadacze Rifta za didatkoee 170zł (cena vorpxa) nie będą mieli tego "problemu" ;)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-04-04 12:03:39
03.04.2016 22:30
Tinger90
36
odpowiedz
Tinger90
2
Junior

Co to za muzyka?

04.04.2016 13:18
😱
37
odpowiedz
Kiss
121
Generał

Ta cala Arena of pain wygląda kozacko. Do tego jakie odwzorowanie ruchow, jeszcze troche i osiagna jakosc kinecta w wersji 1.0. Ciekawe czy będzie recka na Golu:D
Tak serio to ten material jest tak zenujacy, ze wszystko opada, nawet nabijac zbytnio mi się nie chce.

post wyedytowany przez Kiss 2016-04-04 13:19:59
04.04.2016 18:19
38
1
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Ciężko się nie zgodzić - przy tytułach takich jak Hoover Junkers, Fantastic Contraption, Tilt Brush czy chociażby Space Pirate Trainer, pokazywanie czegoś co wygląda jak ta Arena of Pain wydaje się być naprawdę dziwne. Ale domyślam się, że to kwestia tego, że firma która to tworzy użyczyła Vive'a do materiałów ^^

22.04.2016 14:02
Adrianun
😉
39
odpowiedz
Adrianun
117
Senator

Fajny materiał pokazujący możliwości HTC VIVE!

26.06.2016 15:40
40
1
odpowiedz
Bazylisheq
103
Konsul

W salonach T-mobile są teraz prezentacje HTC. Zapisałem się i polazłem z ciekawości. Nie wiele pokazują, jakieś malowanie, chlapanie farbą i demko z głębin oceanu. Znajdujemy się na wraku jakiegoś statku, obok przepływa wieloryb, nad nami pływają ławice rybek itp. No właśnie to demko. Hmm, nie wiem nawet jak to opisać. Właściwie to się nie da. Żadne filmiki z sieci, opisy wrażeń itp, nie oddadzą tego totalnego szoku jakiego doznajemy. Uczucie bycia tam na dnie oceanu jest absolutne. Sprzęt idealnie reaguje na każdy ruch, zero lagów. Wrażenie odległości jest niesamowite np: gdy spojrzymy się do góry to widać gdzieś tam daleko powierzchnię wody i fizycznie czuć te tony wody nad nami. WOW.
Demko trwa może ze 2 minuty, ale to najlepsze 2 minuty z grafiką komputerową ever.

tvgry.pl HTC VIVE – rewolucja czy mrzonki? Redakcja testuje gogle VR