Wiedźmin 3: Dziki Gon – lepsza wydajność na PC z patchem 1.04
Ja jestem ciekaw kiedy wreszcie zostanie wypuszczona łatka konsolowa naprawiająca frame w cutscenkach...
Teraz kuźwa poprawiają, jak ja już bez savów z 2ki gram. Dobrze że pamiętałem te wybory ;)
Kłamstwa, fałszywe budowanie sobie dobrej opinii. Problem z alt tab nadal występuje, jeśli jest gra zalaczona i nie ma innego okna ale najgorsze jest to, że nie moge zmieniać głośności klawiaturą (we wszystkich innych grach nie ma z tym problemu). Po uszkodzonych płytach kolejne bolączki tej zacnej gry.
"Dodano kilka kart do gry w Gwinta w Prologu."
TAK SIE KU... NIE ROBI.
Jak można zmieniać content gry po wydaniu? Wyszedłem z prologu, mógłbym mieć inne karty ale mieć nie będę bo dodali je teraz.
Może jeszcze dodadzą jakieś questy w prologu? Albo zmienią mechanikę?
Dalej, ikona gry jest taka sama (wiem ze to nie ważne ale jednak nie ma zapowiadanej zmiany) i nie można zmienić klawiszy np karta postaci, mapa itp. Jak można w takiej grze uniemożliwić skalibrowanie sterowania?!
Mi po tym patch-u uniemożliwia granie na starych save-ach wyświetlając informacje że do grania jest potrzebny zainstalowany dodatek bród i fryzur, podczas gdy ten dodatek jest zainstalowany.
Zostaje mi jedynie poczekać aż red-si coś z tym zrobią bo rypać od nowa ponad 72 godziny i wszystko zaczynać od początku to mi się nie widzi.
@asterixxx88 oby nie było tak w każdym przypadku
Starzy dobrzy Redzi. Przekładanie premiery, downgrade grafiki, oszukiwanie graczy, łatanie gry miesiącami psujac znowu coś.
Większość tych zmian to kosmetyka. Nic wiecej.
Potrzebuję pomocy - nie wiem dlaczego GOG nie aktualizuje mi gry. Changelog pokazuje 1.04 ale w grze cały czas mam 1.02? Gdzie w GOG-u można ręcznie pobrać patcha?
Optymalizacja.. Szkoda, że poprawa wydajności polega na cichym nerfie jakości grafiki, np. ładnie obcięto zasięg rysowania krzaków i trawy, co przekłada się na to, że widzę jak pojawia się 10 metrów przed bohaterem.
Brawo, CDPR, brawo!
A mi się patch podoba pomijając jedną sprawę ze gog galaxy ściągnął a zainstalować musiałem ręcznie bo sam nie łaska :P Mi się wydaje że jest ładniej po patchu ale ja nie korzystam z modów i upiększaczy więc dla mnie może być różnica. Wydaje mi się że trawa jest dużo gęstsza a wydajność taka jak była.
He he widzę że CD Projekt RED cały czas intensywnie kończy deweloping gry która powinna zadebiutować na rynku co najmniej kilka tygodni później. Widzę że ponownie bez Edycji Rozszerzonej się nie obejdzie...
@wwad -> Cytat: "gog galaxy ściągnął a zainstalować musiałem ręcznie" -> Ale jesteś leniwy i tyle hałasu o takiej drobiazgi. :P Moim zdaniem, takie rozwiązanie jest na plus, bo nie będę musiał się martwić o kompatybilności z modami i spolszczeniami. Nie wszystkie łatki przynoszą same korzystne zmiany.
@Revellex -> Zgadzam się z Tobą. Nie chcemy więcej downgrade na siłę BEZ NASZEJ ZGODY. Wolałbym, żeby takie rozwiązanie "coś za coś" dodali do specjalne opcje graficzne i to my zadecydujemy, czy chcemy z tego korzystać.
@Sir Xan - a co za problem dodać opcję "instalacja automatyczna" instalacja ręczna".
Sklep zrobić można, to i taka opcję też, bo tak to sens platformy gdzieś się gubi, skoro to samo można zrobić z poziomu przeglądarki ( i zajmuje tyle samo kliknięć hehe )
No i żeby nie było jęz. polskiego przy wyborze...
Co do patcha, jeszcze nie widziałem, ale wierzę że różnice są widoczne.
25 godzin gry i wciąż nie spotkałem żadnego problemu - gra jest fantastyczna. Na patche nawet specjalnie nie czekam bo wszystko hula ale poprzedni poprawił mi taką pierdółkę jak samoczynne przytrzymywanie kursora na mapie gry a ten z kolei dał opcje zmiany klawiszy mapy/ekwipunku itd. - z której jednak i tak nie skorzystam bo już wyrobiłem sobie pamięć mięśniową na domyślne skróty :).
Jedyna moja obawa to to jak teraz nadchodzące w przyszłości RPGi będą mi się wydawały blade w porównaniu do W3. Głównie mam tu na myśli mechaniki gry takie jak ogromny świat wypełniony ciekawą zawartością ( przeciwność nowego Dragon Age'a ), dialogi, klimat i tak dalej.
asterixxx88 - jakie zaczynanie. Z takim problemem to bym od razu pisał zażalenie bo faktycznie sprawa bardzo nieciekawa. Musisz uzbroić się chyba w cierpliwość :/. Albo popróbuj to jakoś uruchomić.
P.S. To co piszecie o patchach faktycznie ciekawe - po patchu grałem tylko 20 minut i to w mieście więc mogłem zmian nie zauważyć.
Dostałem dziś swój klucz po zakupie nowej karty ale z tego co widzę nie ma sensu teraz się w to zagłębiać. Jak w przypadku wcześniejszych części, Wiedźminy w pełni grywalne są dopiero po kilku miesiącach.
Czy ma ktoś odczuwalne spadki klatek koło oxenfurtu na tym dużym moście i w portowej bramie w novigradzie? da się je przeżyć ale pytam z ciekawości czy też je macie, a co może być przyczyną mocnych przycięć po włączeniu gry? szczególnie odczułem mocne przycięcia w okolicach novigradu, powiem tak jak włącza się grę to gra cholernie przycina przez jakiś czas niezależnie od ustawień, w niektórych miejscach, a po ponownym odwiedzeniu tej lokacji za jakąś chwilę już w niej nie ma przycięć wiecie może jak te lagi wyeliminować? bo strasznie to wku*wiające, karta to r9 280x amd pracuje nad sterownikami pod wiedźmina myślicie że sterowniki mogą wyeliminować lub zredukować spadki klatek i przycięcia?
@Maddred -> Cytat: "a co za problem dodać opcję "instalacja automatyczna" instalacja ręczna" -> Miałem na myśli "poprawa wydajności polega na cichym nerfie jakości grafiki, np. ładnie obcięto zasięg rysowania krzaków i trawy", a nie automatycznie instalacji łatki.
@jaalboja do białego sadu możesz wrócić w każdej chwili używając szybkiego podróżowania za pomocą drogowskazów, zaś dodatkowe (NIE CAŁKIEM NOWE) karty sprzedaje chłop którego uratowaliśmy od gryfa a nie karczmarka - na przyszłość najpierw sprawdź potem pisz.
@jaalboja -> Tak jak pisał @Drake84pl, najpierw kliknij na drogowskazy, a potem przełącz zwykły mapa na mapa świata i kliknij na "Biały Sad". ;)
Odnoszę wrażenie, że piszesz dla trollowanie. Za często widzę tylko twoje krytyki i to sporo NA SIŁĘ.
Drake84pl [20]
jaalboja cały czas szuka dziury w całym i pisze różne bzdury (utwierdziłem się w tym przekonaniu po jego dzisiejszych wypocinach nt. mapy), bo nie może przeboleć downgrade'u graficznego. Tak że w sumie szkoda czasu na zwracanie mu uwagi, gdyż efekt będzie ciągle jeden i ten sam, niczym rzucanie grochem o ścianę.
@Sir Xan - nawiązywałem do :
@wwad -> Cytat: "gog galaxy ściągnął a zainstalować musiałem ręcznie" -> Ale jesteś leniwy i tyle hałasu o takiej drobiazgi. :P Moim zdaniem, takie rozwiązanie jest na plus, bo nie będę musiał się martwić o kompatybilności z modami i spolszczeniami. Nie wszystkie łatki przynoszą same korzystne zmiany
Co do obcinania jakości grafiki w pełni się zgadzam... wystarczyło by więcej możliwości konfiguracji i wszyscy byli by zadowoleni.
@Maddred -> Po prostu nie chciałem, by system instalacji łatki będzie podobny do STEAM w przyszłości, bo tam praktycznie nie mamy wpływu. Niech GOG Galaxy nadal będzie miał opcje "automatycznie" czy "ręczne" instalacji łatki do wyboru. Pomyśl, jak jesteś na ponad 50 godzin przygody, a nagle instaluje łatki i zapisy stan gry poszło w diabły. ;) Takie przypadki występują w niektórych tytułów na STEAM i podobne usługi.
Nie wiem co ludziom nie odpowiada z tą zmianą grafiki, jedyna różnica to tekstury daleko w tle, które wyglądają znacznie lepiej - wcześniej mocno oddalone drzewa wyglądały czasem jak wycinanki z tektury, teraz są adekwatnie 'rozmazane'. Zmiany nie mają NIC wspólnego z draw distance, więc nie pozostaje nic innego jak strzelić facepalma patrząc na teorie które tutaj się rodzą.
Swoją drogą wystarczy zmienić TextureMipBias=-1.0 na 0 w pliku .ini i wygląd gry wraca do odpowiednika w 1.03.
PS. Zjawisko tego że na świecie ludzie grają zachwyceni a u nas jęczą na forum (o którym pisałem kilka dni temu) dalej widoczne.
Na takim neogafie ludzie cieszą się że CDPR pracuje nad grą ( http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1051500 ) a wchodzi się na takiego GOLa i widzi baranów którzy przypieprzają się do wszystkiego - co za naród.
Sir Xan najpierw zacznij czytac ze zrozumieniem.
Nie chodzi mi, że nie mogę kupić tych kart wcale. Bo wiadomo że mogę się cofnąć. Ale chodzi o to że ktoś gra sobie np juz 100 godzin jest daleko daleko za Białym Sadem a teraz dodaja tam nowe karty.
I karty te wpłynęłyby na jego rozgrywki które już stoczył w karty. I co? Ma zaczać grę od nowa bo dodali nowe karty?
Takich rzeczy się nie robi. nie dodaje się contentu w grze już wydanej. Można dodać nowy content rozszerzajacy grę ale w sensie nowy teren nowe karty ale nie tak, że dodaja je w początkowej lokacji.
Dla mnie to niszczy grę.
Odnosnie niepodpisanej mapy chodziło mi o to, że nie są podpisane miejsca na mapie. i wyglada to tak jak tutaj:
http://images.eurogamer.net:8080/2013/articles//a/1/7/5/5/7/2/3/mz001.jpg.jpg
Zero jakichkolwiek podpisów miejsc. Utrudnia to nawigacje. Jasne, po zwiedzeniu tych miejsc pojawiaja sie drogowskazy. Ale od początku mogłoby być na mapie naniesione jakieś nazwy miejsc. I w questach opis obok czego szukać. A tak zanim nie zwiedzimy mapy nie wiemy co jest co. Jest to strasznie dziwne bo mapy maja opis, skoro zaznaczyli na niej domy i osady to powinny byc tez opisy. Jakieś ogólne chociaż tych wiekszych. A tak to mamy pusta mapę. I gdyby nie quest tracker to nie wiesz gdzie isc robić questa.
@up
A ja przeczytałem ten wątek który podlinkowałeś i jakos też tam narzekaja że patche na ps4 nie wychodzą, że gra wywala. Nie słodza. A tam wieksszosc z nich ma karty z 9 na przedzie a nie 7 czy 6 jak u nas.
@Sir Xan no ale ja właśnie jestem za rozwiązaniem by zrobiono taką opcję. Ktoś będzie chciał to sam zainstaluje ( bądź nie ), komuś innemu nie przeszkadza, a nie chce dodatkowo się bawić, to kliknie opcję automatyczną i łatki będą szły same.
Jak dotąd ( a długi to czas ) nie miałem problemów z żadnym patchem, więc opcja automatycznej instalacji ( vide Steam ) też jak najbardziej by mi odpowiadała :)
Amadeusz ^^ Może po prostu jesteśmy bardziej wymagający niż inni :D? Wiesz, zawsze można tutaj nie wchodzić i nie czytać. Zawsze jest wybór...
Sir Xan -> Weź się ogarnij bo obgadywać umiesz ale nic z tego konstruktywnego nie ma napisałem to dlatego że wiele osób może mieć nadal problem tak będą wiedzieć żeby odpalić instalkę ręcznie :) podpowiem przy okazji u mnie była w C:\GOG Games\!Downloads\the_witcher_3_wild_hunt\patch_witcher3_1.04_2.0.0.30.exe
Ja mam na steam około 200 gier i nie spodkałem się jeszcze z uszkodzonymi save przez aktualizacje.
Nie chodzi mi, że nie mogę kupić tych kart wcale. Bo wiadomo że mogę się cofnąć. Ale chodzi o to że ktoś gra sobie np juz 100 godzin jest daleko daleko za Białym Sadem a teraz dodaja tam nowe karty.
I karty te wpłynęłyby na jego rozgrywki które już stoczył w karty. I co? Ma zaczać grę od nowa bo dodali nowe karty?
Takich rzeczy się nie robi. nie dodaje się contentu w grze już wydanej. Można dodać nowy content rozszerzajacy grę ale w sensie nowy teren nowe karty ale nie tak, że dodaja je w początkowej lokacji.
Dla mnie to niszczy grę.
Karty które dodano sprzedawcy to te, których możliwość zakupu można bezpowrotnie stracić wskutek wydarzeń w prologu. Daje to możliwość osobom które nieświadomie popchnęły fabułę skompletowania pełnego decka.
Innymi słowy jęczysz bez powodu.
Swoją drogą jak ktoś nie chce patchować z jakiegoś powodu gry - wystarczą 2 kliki na GOGu ->
Amadeusz ^^ Ha! właśnie to sprawdziłem. Mam tę opcję włączoną, a mimo wszystko patcha muszę ręcznie ściągnąć i zainstalować, bo sam się nie zasysa ani nie instaluje :P taka sytuacja :D
"Poprawiono usterkę powodującą wyświetlanie się okna z porównywaniem przedmiotów poza granicami interfejsu"
No wreszcie :))) Gra zajebista. Istna perełka dla fanów sagi Sapkowskiego.
Ja tam nie będę marudził na zmiany wprowadzane w kolejnych łatkach, ale nie wiem, czemu po każdej aktualizacji zmieniają mi się ustawienia jakości tekstur na najniższe (inne opcje dotyczące grafiki pozostają bez zmian)?
A w ostatnim patchu dodatkowo zmieniły mi się przypisania klawiszy na "defaultowe".
Aha, i co do zasięgu rysowania roślinności - faktycznie w ostatniej łatce roślinki wyrastają bliżej bohatera, niż wcześniej :)
@wwad -> [29] Myślisz, że nie umiem? Niczego nie napisałem "nie wiem". Wiem, jak obsługiwać GOG Galaxy i wiem, gdzie zapisuje plików. -.-
Cytat: "Ja mam na steam około 200 gier i nie spodkałem się jeszcze z uszkodzonymi save przez aktualizacje." -> Tym lepiej dla Ciebie. Bo gry z takich problemy są rzadkości. Niektórzy gracze po prostu mają pecha, a ja miałem problem z spolszczenia do pewien grze w przeszłości.
Nie chodzi mi, że nie mogę kupić tych kart wcale. Bo wiadomo że mogę się cofnąć. Ale chodzi o to że ktoś gra sobie np juz 100 godzin jest daleko daleko za Białym Sadem a teraz dodaja tam nowe karty.
Po tygodniu od premiery masz juz 100 godzin w grze? Oo
Aha, i co do zasięgu rysowania roślinności - faktycznie w ostatniej łatce roślinki wyrastają bliżej bohatera, niż wcześniej :)
Juz przy patchu 1.01 rosliny potrafily wyrastac blizej bohatera, podczas galopu konno. I zeby nie bylo, gre mam zainstalowana na SSD.
@Blackthorn -> [37] Niektórzy mają nadmiar wolnego czasu. :)
Sir Xan-> Przeczytaj co napisałem wyżej jeszcze kilka razy :) Więcej Ci nie odpiszę bo jak pisałem jest to nie konstruktywne :) Czepiasz się bóg wie czego a po co się czepiać jak sam napisałeś że to rzadkość a jak wgrywasz nie wiadomo co np. spolszczenia nieznanego pochodzenia , mody stare itp to się nie dziw że coś nie działa. Ja już z tego wyrosłem :) Idę się cieszyć grą bo wygląda dla mnie super i gra się równie dobrze tylko mogę narzekać na brak obsługi CF nadal od AMD :(
@wwad -> Sorry, że źle Cię zrozumiałem. Niepotrzebne się czepiam. :)
Cytat: "spolszczenia nieznanego pochodzenia , mody stare itp to się nie dziw że coś nie działa" -> To już wiem od dawna i nie ma co dziwić, ale po prostu nie lubię tego typu problemy. Zwłaszcza, jeśli autorzy modów nie będą aktywni. ;P Niektóre mody są prawdziwe ukryte skarby.
@predi2222 Jeśli automatycznie nie instaluje się patch naciśnij w GOG Galaxy MORE następnie MANAGE... i VERYFY/REPAIR, po zatwierdzeniu gog wyszuka najnowsza aktualizacje i zainstaluje.
Ja jestem ciekaw kiedy wreszcie zostanie wypuszczona łatka konsolowa naprawiająca frame w cutscenkach...
Tego typu aktualizację zazwyczaj wychodzą przy kolejnych aktualizacjach. Przykładowo na PC masz 4 patch a wraz z piątym patchem Developer wyda dużą aktualizację na konsolę zawierającą to co 1.03,4,5 w najnowszej łatce. Wtedy PC patch z numerkiem 1.05 będzie ważył np: 260mb a Konsolowy 890mb (bo będzie zawierał wszystkie dotychczasowe poprawki)
Developerzy są tego zdania że nie warto rozdrabniać na konsolach łatek, no chyba że mamy do czynienia z crapem pod względem optymalizacji. Wtedy Konsole też dostają aktualizację razem z PC(Np: tak jak w UNITY)
dobrze ze dopracowuja gre, jakby nie bylo spodziewalem sie tego z racji wielkosci produkcji i contentu w niej zawartego, dlatego tez mimo zakupu wstrzymuje sie ciagle z graniem konczac np GTA V. sandbox to jednak ciezsza sprawa niz korytarzowki, wiecej moze sie posypac poprzez korelacje - zamierzone lub nie.
MaXXii [44]
Developerzy są tego zdania że nie warto rozdrabniać na konsolach łatek, no chyba że mamy do czynienia z crapem pod względem optymalizacji
I tu się mylisz, sytuacja wynika nie z tego, że nie warto, tylko na konsoli musisz przejść certyfikację m$ i sony, sprawdzenie czy łatka czegoś poważnie nie psuje, do tego wydanie łatki jest płatne, a więc po za kasą to jeszcze przez testy wydłuża się wypuszczenie, toteż nic dziwnego, że wolą wydać zbiorczo więcej poprawek.
I jeszcze jedno, na pc wydają patche delta, a więc znacznie mniejsze.
-------
A ktoś zrobił testy, bo GOL w ciemno pisze poprawiono optymalizację, a przecież sami testów nie wykonali, żenua.
Inna sprawa, że Gerald chodzi jakby miał w tyłku kij, animacja skoku ma chyba 5 klatek, zresztą porusza się tragicznie, jak kłoda i zahacza o wszystko co się da.
Animacja w porównaniu do unity, nie ma nawet co porównywać.
optymalizacji coraz więcej = tekstury i postaci doczytujące się 1-3m przed Geraltem, najśmieszniej jest z zarostem i ubraniami a spawnujący się ludzie/żołnierze to u każdego standard
Czyżby zmierzało to w stronę Wiedźmin 2 i jego karygodnego LODu?
Nie widzę poprawy optymalizacji.
Przecież nie poprawią optymalizacji w kilka dni. Co najwyżej właśnie zmniejszą trochę jeszcze elementy graficzne. To taka szybka optymalizacja:D
Jakby pozwolili powyłączać ten sztuczny wiatr oraz zbędnych ludzi na polach i w miastach to może by to lepiej chodziło.
Powinni poprawić utykanie Płotki na jakichś krzakach, drętwotę Geralta przy próbie drobnych, precyzyjnych ruchów, wpadanie npc - ów w teren, nienaturalnie poruszającą się roślinność. Dobrze że łatają babole, których i tak jest niewiele jak na taką grę.
Wiedzmin to chyba jedyna seria przy ktorej jest niezliczona ilosc narzekan, a potem sa zale, ze kolejna czesc nie jest jak poprzednia...
Pytanie do narzekaczy. Graliscie w ogole w ta gre, czy narzekacie dla zasady?
Teraz taki trend .robi się gre na 95 % a potem po premierze się łata.kupe kasy za wadliwy produkt.to tak jak kupić telewizor bez pilota. A gracze co tam możemy być dymani.lubię to👍
Zastanawiam sie kiedy u polaczków zmieni sie mentalnośc co do wiecznego narzekania, polaczki juz nie narzekają bo jest problem ..narzekają bo to ich hobby...to juz sie zmieszało z krwią. Gram na PS4 i jakoś nie narzekam, na roslinnosc itd. Owszem czasami gra zatnie, jakas postac sie wbije w sciane, płotka gdzies lata po drzewach..ale to tylko gra!!! nie prawdziwe życie, obudzcie sie! to tylko gra! i ma prawo takie coś wystepowac
ale najgorsze jest to, że nie moge zmieniać głośności klawiaturą (we wszystkich innych grach nie ma z tym problemu).
Mam tak samo, z tego co pamiętam w wiedźminie 2 też się nie dało sterować głośnością :/
@s.o.c.o.m -> Zgadzam się z Tobą. Za często widuję tu przesądzone krytyki i nieumiarkowane narzekania. Na wiadomości o Wiedźmin 3 to już przegięcie. Za często widuję tu większości niewdzięcznicy, co nie potrafią zadowolić, co już mają. Chyba lepiej opuszczę ten forum GryOnline.pl już na długo i będę oglądał tylko newsy, bo jestem już zmęczony. Już strony typu "Wiedźmin - Warownia Starego Morza" czy "Adventure Zone" są dużo lepsze od tego. :P
[56] Ty też się narzekasz. ;P
A Wy dla odmiany narzekacie na narzekających. Polska to być dziwny kraj, jak mawiał Zulu Gula.
@Lateralus
Najlepsze jest to że poprawiają wydajność pogarsząjac grafike.
@Revellex
Szkoda, że poprawa wydajności polega na cichym nerfie jakości grafiki, np. ładnie obcięto zasięg rysowania krzaków i trawy, co przekłada się na to, że widzę jak pojawia się 10 metrów przed bohaterem.
@claudespeed18
optymalizacji coraz więcej = tekstury i postaci doczytujące się 1-3m przed Geraltem, najśmieszniej jest z zarostem i ubraniami a spawnujący się ludzie/żołnierze to u każdego standard
Zepsuję wam dzień panowie, ale optymalizacja w grafice komputerowej to właśnie cięcia, wprowadzenie LoDów, zmniejszanie zasięgu rysowania obiektów czy cieni i tym podobne rzeczy. Nie ma magicznych sztuczek w kodzie, które poprawiają wydajność grafiki a gra wygląda tak samo.
@Henrar -> A nie słyszałeś kiedyś o "skróty" w mieście albo różnica pomiędzy "kompresja bezstratna" a "kompresja stratna"? ;)
Owszem, optymalizacja w wielu gry stosuje zasada "coś za coś" tak jak Wiedźmin 3 i Watch Dogs, ale nie wszyscy deweloperzy robią to samo. To zależy od umiejętności i wiedzy programiści.
@Sir Xan:
Optymalizacja to ZAWSZE cięcia. Mogą być niewidoczne (naprawdę ktoś myśli, że ostatni patch do konsolowych Borderlandsów, który poprawił wydajność i zajmował 7GB zawierał w sobie 7GB magicznego kodu, który pozwolił grze na osiągnięcie większej wydajności? xD) lub widoczne w przypadku agresywnej optymalizacji.
W grafice optymalizacje polegają zwykle na takich rzeczach, jak:
1. Zasięg rysowania
2. Zasięg generowania cieni (niezależny od rysowania obiektów)
3. Zabawy z Level of Detail (czyli im większa odległość od obiektu, tym mniej skomplikowanego modelu ten obiekt używa) i sposobem przejścia między kolejnymi poziomami (może być dyskretne lub ciągłe - dyskretne przejścia będą widoczne, ciągłe będą wymagały trochę mocy, bo siatka będzie dynamicznie przeliczana)
4. Zabawy przy AA (MSAA jest pewną optymalizacją supersamplingu np, wygląda nieco gorzej, wymaga od cholery mniej od sprzętu)
5. Zmniejszanie rozdzielczości generowania efektów, jak np. wybuchy (przykładem może być np. Killzone 2 - efekty renderowane są w bardzo niskiej rozdzielczości)
6. Uproszczanie geometrii dla obiektów, które nie mają wielkiego znaczenia (czyli np. NPCe - w końcu po co NPCom w miastach tyle samo wielokątów, co u głównego bohatera?)
7. Wstępnie wygenerowane oświetlenie (pre-baked lighting)
8. Kompresja tekstur (tutaj tylko wspomnę o tym, że to optymalizacja bardziej jeżeli chodzi o miejsce na dysku a nie szybkości, bo potem to trzeba zdekompresować - optymalizacja to zwykle albo optymalizacja pod względem zajmowanej pamięci lub pod względem szybkości wykonania programu, rzadko da się zrobić coś tak, by zajmowało mniej pamięci i działało szybciej + dodatkowo wyglądało tak samo)
9. Uproszczenie modelu oświetlenia.
Henrar [58]
Nie ma magicznych sztuczek w kodzie, które poprawiają wydajność grafiki a gra wygląda tak samo.
Skończ te brednie, bo potem ludzie takie coś powtarzają, magicznych sztuczek nie ma, ale równie dobrze możesz napisać kod dobry i kod kiepski, to co wymieniłeś to też sposoby optymalizacji, ale nie jedyne, jak kod jest mizerny to da się go zoptymalizować, przepisać albo zmienić sposób działania, to wszystko to też optymalizacja.
A to, że po premierze gier raczej rzadko zdarza się optymalizacja programowa to już inna sprawa. W grach wiele rzeczy tych samych można zrobić na dziesiątki sposobów, wieloma podejściami i algorytmami, TO NIE SZTUCZKI W KODZIE, tylko marny kod, który da się poprawić robi optymalizację.
Możesz mieć dwie bardzo podobnie wyglądające wizualnie gry, jedna może chodzić znacznie lepiej od drugiej, jak to wytłumaczysz, bo na pewno nie tym co napisałeś.
Więc nie, optymalizacja nie polega tylko na cięciach.
@kaszanka9:
Nie w grafice. O to, co mają do powiedzenia Nvidia i Unity oi optymalizacji grafiki:
http://docs.unity3d.com/Manual/OptimizingGraphicsPerformance.html
http://http.developer.nvidia.com/GPUGems/gpugems_ch28.html
Same cięcia i uproszczenia. To TY przestań pisać bzdury, bo pewnie ani grama kodu poza Hello Worldem (lub piszesz aplikacje w JSie a programowania na GPU np. w CUDA/OpenCL na oczy nie widziałeś) w życiu nie napisałeś a zarzucasz profesjonalnym developerom złe pisanie kodu xD
Możesz mieć dwie bardzo podobnie wyglądające wizualnie gry, jedna może chodzić znacznie lepiej od drugiej, jak to wytłumaczysz, bo na pewno nie tym co napisałeś.
Czytałeś to co napisałem? Po to istnieją takie rzeczy jak LoDy czy zasięg rysowania. Skyrim, uznawany za "dobrze zoptymalizowaną grę" posiada agresywny LoD, ładuje tylko 5 cellek zamiast większej ilości i gdy będziesz chciał zmodyfikowac konfig na większy zasięg rysowania, cienie na trawie i tym podobne rzeczy nagle się okazuje, że gra zaczyna brać więcej papu z GPU/CPU/pamięci. Takie są realia gamedevu. Magiczna optymalizacja nie istnieje.
BTW. Takich algorytmów jak MSAA nie zoptymalizujesz tak, by działał lepiej i robił dokładnie to samo. Dlatego w ramach optymalizacji wymienia się MSAA na takie rzeczy jak FXAA lub inny post-process. To samo tyczy się reszty.
Skończ te brednie, bo potem ludzie takie coś powtarzają,
^^ Kaszana w akcji - forumowy janusz, "szpec" od wszystkiego poucza programistę jak się optymalizuje kod :) Lol :D
Czemu Wy się dziwicie? Przecież Redzi nie są mistrzami optymalizacji.... To samo było z drugą częścią Wieśka! Ustawienia Uber zarzynały najmocniejsze pecety, a grafika wcale dupy nie urywała.... Ten ich silnik graficzny jest po prostu kiepski. Mogli zrobić Wieśka np. na Cry Engine, wtedy by to o wiele lepiej wyglądało no i działało ;p Tylko nie piszcie bzdur w stylu "czemu tak po Wieśku jeździsz przecież to nasza polska produkcja". Ogólnie gierka jest fajna! Dużo questów i zadań pobocznych, ale od strony technicznej ta gra leży i kwiczy!
Sami prosiliśmy jako gracze kiedy ta gra wyjdzie i czemu tak długo to trwa. Nie zgadzam się że od strony technicznej ta gra leży. Wtedy jedynie co byśmy mogli zobaczyć to menu gry. Kwestia konfiguracji komputera.
Jest dokładnie taki jak napisał @TitoX1. Optymalizacja nie jest mocna strona Wiedźmin 3, bo dało się zrobić dużo lepiej. @kaszanka9 ma częściowo rację, ale @Henrar też po części ma rację. Po prostu są różne metody "obniżenie wymagania sprzętowe" i są różne poziomy programiści tak jak kowal w Wiedźmin 3 - czeladnik i mistrz. Pisanie silnik gry i optymalizacja to wielka sztuka. Najpierw coś stworzymy, a potem poprawiamy lub ulepszymy ją. ;)
Nie wiem na jakich tosterach gracie ale u mnie gra śmiga płynniutko i zgrabnie, czasem koń się zablokuje na jakiejś gałęzi albo pieńku i tyle.Aha no i na 24 godziny gry jedno randomowe wyjscie do pulpitu ;)
U mnie też wszystko płynnie i żadnej zwiechy, a opuszczam już Velen i udaję się na Wyspy Skellige. Nie rozumiem tych pretensji.
U mnie niestety zbugowało się skakanie na tzw. pułki skalne i rusztowania co uniemożliwia dalszą grę.
Mam 24h na liczniku, rozpoczęte Velen, po patchu 1.03 zero jakichkolwiek zmrożeń, gra działa płynnie, z graficznych rzeczy denerwują mnie tylko kiwające się drzewa.
Nie rozumiem niektórych narzekań na częste patche - że niby to świadczy, ze gra niedopracowana, a co jakby wydali jakikolwiek patch dużo, dużo później (AC Unity) albo stwierdzili że są zajęci dodatkami i nie maja czasu na patche (Batman Origins)? Wtedy byłoby ok?
Przychylam się do zdania Henrar, że poprawa grafiki może na tym etapie nastąpić tylko na drodze ograniczenia pewnych opcji i ustawień przecież nie napiszą kodu od nowa.
A tak poza tym najlepsze w tej produkcji jest to, że jak przestaje grać to zaczynam myśleć nad kolejnymi misjami i zadaniami, ta gra wciąga mnie niesamowicie, klimat, fabuła, dialogi a i jest na co popatrzeć - rano wschód słońca na jakiejś dróżce opodal spalonej wioski (nie ma tylko zapachu napalmu o świcie)
asay [71]
Nie rozumiem niektórych narzekań na częste patche
Gdyby ogłosili, że nie będą już łatać gry, bo skupiają się na dodatkach lub Cyberpunk 2077, to by były narzekania, że olewają graczy. Taki naród, przez grubo ponad 1000 lat narzekanie musiało stać się nieodłącznym składnikiem polskiej krwi.
Ja tam się cieszę zarówno z gry, jak i z tego, że twórcy cały czas nad nią pracują, bo dobrze rozumiem, że po prostu nie ma siły, by tak gigantyczna i obszerna produkcja mogła zadebiutować bez błędów (osobiście na premierę byłbym gotów poczekać kolejne pół roku, no ale stało się).
z graficznych rzeczy denerwują mnie tylko kiwające się drzewa
Nie tylko ciebie. Z tym że nie można tego rozpatrywać w kategoriach bugu, ponieważ jest to celowe założenie.
Irek22
jak na tę skale produkcji to wydaje mi się, że błędów jest i tak mniej jak w Wiedźminie 2;
co do drzew to faktycznie nie jest to bug tylko irytujące założenie twórców
Ja tam się cieszę każdą minutą gry
PS dzisiaj kolejne 2 DLC?
Te drzewa to symulują wiatr. Tylko mam wrażenie, że częściej wichurę.
Mi po zainstalowaniu patchy zrobiło się z 23FPS 10FPS :( Jak je wywalić, bo nie chce mi się gry od nowa instalować?