Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Nvidia Flex, czyli fizyka nowej generacji

17.10.2013 20:26
😍
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Mam nadzieję, że nie będzie wymagał nowsza karta graficzna. Bo dopiero zakupiłem GTX660 od niedawna.

17.10.2013 20:33
👍
2
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Swietne :)

Czekamy na odpowiedz AMD.

17.10.2013 20:35
3
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Sir Xan
Raczej nie będzie wymagało, ale z taką fizyką bez chociaż dwóch 780 w SLI nie ma pewnie co podchodzić.
Jak dojdzie cała logika gry i grafa to już na fizykę dużo nie zostanie.
Na PC jest ten problem, że gra musi się skalować w dół i nadawać się do uruchomienia nawet na słabszych kompach, co eliminuje możliwość zastosowania takich bajerów w gameplayu i kończy się na tym, że deweloperzy wykorzystują to tylko do graficznych dodatków, które można wyłączyć bez wpływu na rozgrywkę (powiewające ozdoby, rolujący się dywan, ładniejsze eksplozje itp.). Na konsolach można tymczasem wykorzystać do np. sterowania miękką postacią wypełnioną wodą (gameplay oparty na fizyce) i gra uruchomi się u każdego gracza.
Na PC przez to fizykę w grach robi się głównie na procesorze, co nie działa tak wydajnie.

17.10.2013 20:46
4
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

"Nvidia szykuje odpowiedź na technologię Mantle firmy AMD,"
NIE, Flex a Mantle to zupełnie inne nie mające nic ze sobą wspólnego technologie.
Mantle to niskopoziomowe API graficzne dla architektury GCN, a Flex to dodatek do PhysX - SDK do fizyki.
Mantle nie ma prawa działać wydajnie na niczym innym oprócz architektury GCN nowych Radeonów - te API gada bezpośrednio z układem cyfrowym w tej architekturze. Powoduje to również że ewentualne nowe architektury w przyszłości od samego AMD mogą być z nim niekompatybilne - co przyznało AMD w wywiadzie. Twierdzą, że będą je projektować tak by zapewnić kompatybilność (czyli Mantle będzie ich w pewnym sensie ograniczać kreatywnie, o ile się przyjmie).

17.10.2013 20:59
5
odpowiedz
laki2217
126
Generał

I szansa na wykorzystanie tej technologi obecnie jest mała.

17.10.2013 21:15
6
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Ja tutaj widze rozszerzona wersje particle fluid i soft body z physx 2.x. Mysle, ze za minimum 3 lata bedzie mozna takie cos ogladac masowo w grach, jednak konkurencja nie spi i bedzie miec to samo lada dzien. Wygra ta technologia, ktora bedzie wieloplatformowa, niezalezna od sprzetu i dobrze zoptymalizowana.

17.10.2013 21:18
QJin
7
odpowiedz
QJin
69
Fra Diavolo

GRYOnline.plTeam

@Kazioo
A kto twierdzi, że Mantle to jest to samo co Flex? Dalej było:

Czy na to samo mogą liczyć posiadacze GeForce’ów? Nie, ale zapowiedź brzmi równie intrygująco

Nie mówiąc o tym, że jest wyjaśnione, w czym rzecz (w przypadku Mantle odsyłacz do odpowiedniej treści).
Chodziło jedynie o podkreślenie, że Nvidia szykuje nie mniej ciekawą unikatową, dostępną prawdopodobnie tylko na kartach Nvidii, technologię, zachecając graczy do zakupu nowych kart graficznych. Niemniej jednak przebudowałem nieco akapit, żeby nie było więcej niejasności. :)

17.10.2013 21:21
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Kazio To co napisałeś, raczej dotyczy rozdzielczości 1920x1024. A ja używam monitor LCD cali 19 z rozdzielczość 1280x1024 i do tej pory nie narzekałem. A więc może mam szansę. Gry z rozdz. 1920x1024 nie jest mocna strona PC, bo często ma kłopoty z poprawności optymalizacje i wydajności. Tylko konsole nie mają takie problemy.

17.10.2013 21:32
Trane
😈
9
odpowiedz
Trane
89
Konsul

Bardzo spodobała mi sie opcja wylewania płynów z przestrzelonych baloników, właściwie to pękających.

Wyobraźcie sobie, że strzelacie do kola ze strzelby śrutowej i naboje rozrywają go raz po raz w tryskających strumieniach realistycznej krwi. Wyborazcie sobie wywalone wnętrzności w dead island.

Tesknie za wyflaczeniem i masakrowaniem ciał. Chce gry jak SOF II z realistycznym zachowniem ciał po odstrzeleniu oka, nosa, ucha i kończyń. Chce widzieć rozpierdolone wnętrzności i lejącą się juchę, właściwie płynącą strumieniem wraz z grawitacją.

Kiedyś gry były fajne. Zrobie laske monolith jeśli zrobia FEAR z Nvidia Flex.

17.10.2013 21:39
Trane
😍
10
odpowiedz
Trane
89
Konsul
Wideo

Zadne nowe gowno, ktore wymysla nie robi juz takiego wrazenia jak to. Slyszal ktos ostatnio jakies ohy ahy przy prezentacji? Nie, bo ludzie sa znudzeni ciagle tym samym nudnym scierwem, ktore programisci nam serwuja. Bez polotu, bez niczego.

http://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q

17.10.2013 21:56
11
odpowiedz
Malaga
135
ma laga

już były różne pokazy z możliwości fizyki... pamiętam było akwarium z cząsteczkami wody prezentowane nie tak dawno... już się nie ma co jarać, takie rzeczy może się w grach pojawią za 10-15 lat, no chyba że do gierek typu LBP lub platformówek pokroju Trine, ale w produkcjach AAA nie ma co prędko liczyć na takie bajery.

Same gry zżerają dużo zasobów. Tak jak pisze Kazioo - nie ma tam już miejsca na tak zaawansowaną fizykę. Przesuwanie przedmiotów jak w HL2 to max na co możemy liczyć, a i tak ze świecą szukać gier, które tak wykorzystały fizykę jak wspomniane dzieło Valve

17.10.2013 21:57
Koktajl Mrozacy Mozg
👎
12
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Zamiast rozwijac martwe od dawna detale powinni rozwijac mozliwosci w grze, nie potrzebuje realistycznych wlosow Lary w ostatnim Tombie, wole losowo generowane poziomy typu dungeon czy inne klimaty w koncu jest juz w 2014 w grach ala Borderlands, Diablo, Torchlight, itd, w 2002 SoF2 Double Helix posiadal generator losowych misji ,destrukcje w liniowych shooterach na poziomie Blacka, tyle ze on powstal 7 lat temu. Zbedne w wiekszosci rzeczy ktore tylko obciazaja kompa, jakos one sie nie spopularyzowaly jak blure, poswiaty, itd

17.10.2013 22:15
13
odpowiedz
wcogram
153
Generał

A fizyka obiektów oraz zniszczenia obiektów w tym AI przeciwników jak leżało tak leży i kwiczy od jakichś 6lat.

17.10.2013 22:37
14
odpowiedz
Marcins94
42
Centurion

To wymaga 2 kart graficznych tak? W takim razie nie ma prawa się przyjąć.

18.10.2013 10:30
BOLOYOO
15
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Ależ jak najbardziej ma prawo się przyjąć. Wystarczy, że NVIDIA stworzy grafikę tylko i wyłącznie do obliczania fizyki, kompatybilną również z kartami AMD a to wszystko w przystępnej cenie. To dopiero byłby hit i sam bym się skusił mimo, że nie przepadam za zielonymi.

Mieliby swoją odpowiedź na Mantlę i AMD w konsolach w dodatku lepszą (bo co może być lepszego od fizyki w grach?). Tylko czy to jest możliwe? :D

18.10.2013 10:37
16
odpowiedz
Marcins94
42
Centurion

@BOLOYOO genialny pomysł. To by w końcu rozwiązalo problem z fizyka. Mogłoby stać się nawet standardem w pc.

18.10.2013 10:43
17
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

PC i tak jest najmniej priorytetową platformą, to jeszcze wewnątrz niej są rozłamy. Nvidia to zaczęła swoim Physx. Na taką fizykę liczyłem jeszcze przed generacją PS2 bardziej niż na grafikę i nadal się tego trzymam.

18.10.2013 11:31
BOLOYOO
18
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@Marcins94
Dodajmy do tego cenę 200-400 zł (max) i oprócz genialnego pomysłu robi się również hit marketingowy :) Tylko czy to wykonalne?

18.10.2013 13:59
😐
19
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Jak za jakieś 7 lat zobaczę taką wodę w grach to się będę cieszył. Nie ma co liczyć na takie coś w najbliższym czasie, ani na konsolach, ani na PCtach.

19.10.2013 01:07
20
odpowiedz
Kris194PL
10
Legionista

BOLOYOO

Taki akcelerator fizyki już był na rynku. Poczytaj sobie o Ageia ;)

Technologie Nvidia Flex, czyli fizyka nowej generacji