Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmin 3 Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii

22.09.2013 10:32
1
laki2217
126
Generał

Coś czuje, że ich gra może przebić mocno wymaganiami. Mam nadzieje, że optymalizacje dobrą zrobią , bo nie chcemy mocnych spadków FPS.

22.09.2013 10:40
2
odpowiedz
wcogram
153
Generał

I dobrze, że pracują nad swoją technologią dzięki temu gra ma swój unikalny wizerunek, czuć klimat. To silnik jest robiony pod grę, a nie gra pod silnik. Jak ma to miejsce w większości produkcji UE czy CE. Gdzie wszystko wygląda tak samo, i wszyscy wykorzystują te same elementy z biblioteki silnika. Tak jak robi to większość deweloperów z Japni czy chociaż by GSC przy STALKER. Pomysł na coś, a później przystosowanie technologii do wizji.

22.09.2013 11:29
3
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Nowy silnik to też ryzyko. Ale przez to, że będzie coś unikalnego, świeżego to będzie dobrze.

22.09.2013 12:13
AIDIDPl
4
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Mogliby użyć tej technologii do renderowania włosów i brody.

22.09.2013 12:27
berial6
5
odpowiedz
berial6
155
Ashen One

Teraz pytanie: ile procent graczy udźwignie to na swoich PeCetach chociaż na medium?

22.09.2013 12:36
Ski_drow
6
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

Patrząc na animacje wilka i sierść szczena opada wymagania minimalne będą pewnie do przyjęcia ale zalecane mogą być naprawdę wysokie.

22.09.2013 12:48
😊
7
odpowiedz
HomeBird
12
Centurion

Nowy Wiedźmin świetnie się zapowiada. Mam nadzieję, że twórcy wycisną jak najwięcej z PS 4. I liczę, że nie będą obniżali jakości oprawy do poziomu słabszego Xbox One (chociaż niestety jest to możliwe). Na wypasionym PC gra pewnie będzie wyglądała lepiej niż na konsoli nowej generacji ale dla mnie zabawa hardwarem i softwarem to gra nie warta świeczki. Wolę więcej czasu poświęcić na samą grę.

22.09.2013 13:53
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Grafika to nie wszystko. Ważniejsze jest to, żeby świat Wiedźmin będzie bogaty i bardzo ciekawy do odkrycie. Fabuła rozbudowana i przemyślana. Oraz zadanie głównie i poboczne będą ciekawe, odkrywcze i rozbudowane. I przede wszystkim silnik gry musi być dopracowany technicznie i "bezbłędnie". Gothic 3 jest doskonały przykład, jak mnóstwo błędy oraz ubogie fabuły (i zadanie) potrafią psuć krwi graczy mimo atrakcyjności grafiki i rozległości świat. Oraz jak długo czekaliśmy na fanowskie łatki do Gothic 3, Vampire Bloodlines oraz Arcanum. Na szczęście, twórcy Wiedźmin znają na rzeczy i wiedzą co robią. A więc nie będę o tym martwił.

22.09.2013 14:26
Mortalking
😊
9
odpowiedz
Mortalking
133
Senator

Żeby się nie okazało że wymagania minimalne będą jak wymagania max. w przypadku Wiedźmina 2.
Ale tak czy się to będzie katorga dla nie jednego kompa.

22.09.2013 15:34
BOLOYOO
10
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@HomeBird
Tylko nie napalaj się na te animacje wilka na PS4. Haha. Naprawdę nie wierzę w to, że którakolwiek z konsol nowej generacji to uciągnie :) Fajnie gdybym się mylił bo to by oznaczało, że jednak drzemie w nich potencjał i nie będą znów blokować przez kilka lat postępu.

22.09.2013 16:51
Koktajl Mrozacy Mozg
11
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Skonczmy z animacjami, modelami hires, silnikami bo one przedstawiaja wystarczajacy poziom w dzisiejszych czasach! Teraz trzeba pracowac nad otwartym swiatem, nie liniowa rozgrywka, destrukcja, coop, i wiele innych rzeczy ktore dzis poprostu leza zasypane grafika/efektami... Wchodzi nowa generacja i cos mamy lepszego? Dostajemy to samo, tylko ze lepiej wyglada i jest bogatsze w detale... Poprostu dostajemy, narazie tylko znaczek HD. Podobnie jak dzisiejszy swiat, nie widac jakiegos postepu, jedynie wszystko sie stara byc cyfrowe, dostepne w chmurze, male, lekkie, wydajne a bateria lezy, plus zasypywanie konsumentow nowymi wersjami sprzetu co roku...

22.09.2013 17:16
12
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Ja chciałbym zobaczyć otwartą rozgrywkę z możliwością destrukcji otoczenia, gdzie każdy nasz ruch byłby od czegoś zależny. Wyobraźmy sobie jak jesteśmy w jakimś zamku, gdzie pamiętamy drogę a tu nagle jakiś atak i zaczyna się zawalanie i musimy iść inaczej. To by było bardziej ekscytujące .

22.09.2013 18:21
JaspeR90k
13
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Żeby tylko optymalizacja była dużo lepsza aniżeli w drugiej części.

22.09.2013 18:23
14
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@laki2217
Tak będzie w Everquest next, gdzie każdy element otoczenia podlega destrukcji.
Wielu designerów chce tego samego co opisałeś, ale to wymaga specjalnej technologii, np. struktury świata tworzonej na bazie voxeli. Silnik w Everqueście napędzany jest przez Voxel Farm engine właśnie w tym celu, a co najciekawsze, jest to silnik zrobiony przez indie dewelopera, a nie ogromną wieloosobową firmę.

22.09.2013 18:25
15
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Jednak świat będzie prwaie cały czas resetowany.

22.09.2013 21:44
16
odpowiedz
Fuzzik
22
Chorąży

@laki2217
Jakby nie był resetowany (timing chyba na 5min ma być ustawiony tak btw) to po tygodniu gracze rozkopaliby całą mapę do 0, jeden pixel by nie pozostał ...

22.09.2013 22:55
Hofmonek
17
odpowiedz
Hofmonek
34
Chorąży

Wątpię żeby futro zachowało się w takiej postaci w finalnej wersji gry. To technologiczna pokazówka, która ma za zadanie znów narobić trochę szumu wokół physixa. Znając życie w grze zmniejszą gęstość futra, ustawią jakiś niewielki zasięg, w którym będzie liczna fizyka, ograniczą ilość osobników do kilku sztuk (np w Skyrimie z tego co zauważyłem wilki chodzą zwykle trojkami) no i pamiętajmy że jeszcze rok do premiery to pewnie dojdą jakieś optymalizacje. Może się okazać, że nie będzie to aż tak bardzo wymagające.

22.09.2013 23:51
18
odpowiedz
zanonimizowany935386
37
Generał

Opcja naturalnego futra ma być opcjonalna, większość komputerów tego nie uciągnie, ale nie znaczy to że nie będzie ono tak wyglądać.

23.09.2013 02:01
g00ras
👍
19
odpowiedz
g00ras
18
Chorąży

Wszyscy zachwycają się tym futrem, a kto to podczas gry w ogóle zauważy. W Zabójcach Królów dało się odczuć zamkniętą przestrzeń i sztuczne korytarze w lokacjach. Jeżeli trzecią częścią pobiją klimat jedynki i dwójki to z otwartym światem gra jest skazana na sukces.

23.09.2013 08:46
20
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

deweloperzy zapewniają, że postarają się, by „trójka” mogła zostać uruchomiona na jak największej ilość PC-tów służących do grania.
A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
Wszyscy pamiętamy koszmarną optymalizację Wieśmaka 2 i kolejny raz już nie damy się nabrać. Zrobić grafikę przy, której wysiada komputer za 30 000 zł to nie problem. Zrobić taką grafikę i żeby ona miała niskie wymagnia -to jest wyczyn.

23.09.2013 10:59
Hofmonek
21
odpowiedz
Hofmonek
34
Chorąży

@PierwszyWolnyJestZajęty A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
To nie Redzi informowali tylko jakiś redaktorzyna widząc spadek fps'ów w tym demku pokazowym z wilkami.

Optymalizacja w W2 idealna nie jest ale koszmarną to bym jej nie nazwał. Zaraz po premierze bez żadnych patchy grałem na HD5870 i chodził płynnie na ultra (ubersampling off), na lapku z GT635 chodził płynnie na nisko-średnich a teraz na GTX 770 spokojnie wyciąga 35-50 fps (ubersampling on)

Z wypowiedzi twórców wynika, że celują w bardziej skalowalne ustawienia grafiki. Będzie większy zakres między minimalnymi a ultra. Minimalne podobno mają być mniej więcej takie jak W2 a rekomendowane dla ultra znając życie sporo wzrosną. No i nie zapominajmy że cała ta fizyka to tylko karty nvidi i też zapowiada się to raczej jako nieobowiązkowy bajer tak jak ubersampling w W2 lub chociażby fizyka w batmanie czy borderlands.

23.09.2013 16:14
Matekso
22
odpowiedz
Matekso
96
Generał

"prace nad Fur Tech znajdują się jeszcze we wczesnej fazie i do momentu premiery „trójki” rozwiązanie to zostanie znacznie ulepszone"- chyba raczej pogorszone!!! Tomb Raider działał z tressfx, fatalnie, więc i tu nie będzie rewolucji. ATI zamuliło sprawę z realistycznym zachowaniem włosów, to co CDP.pl ma powiedzieć?! jako malusia firma.

23.09.2013 17:54
23
odpowiedz
hinson
128
Generał

Nie wykorzystują Directx 11.1 czy 11.2 ponieważ współpracują z Nvidia i gra tworzona jest głównie pod karty Geforce, a kepler nie obsługuje w pełni Directxa 11.1 a co dopiero mówić o wersji 11.2!

Wiadomość Wiedźmin 3 Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii