Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii
Coś czuje, że ich gra może przebić mocno wymaganiami. Mam nadzieje, że optymalizacje dobrą zrobią , bo nie chcemy mocnych spadków FPS.
I dobrze, że pracują nad swoją technologią dzięki temu gra ma swój unikalny wizerunek, czuć klimat. To silnik jest robiony pod grę, a nie gra pod silnik. Jak ma to miejsce w większości produkcji UE czy CE. Gdzie wszystko wygląda tak samo, i wszyscy wykorzystują te same elementy z biblioteki silnika. Tak jak robi to większość deweloperów z Japni czy chociaż by GSC przy STALKER. Pomysł na coś, a później przystosowanie technologii do wizji.
Nowy silnik to też ryzyko. Ale przez to, że będzie coś unikalnego, świeżego to będzie dobrze.
Teraz pytanie: ile procent graczy udźwignie to na swoich PeCetach chociaż na medium?
Patrząc na animacje wilka i sierść szczena opada wymagania minimalne będą pewnie do przyjęcia ale zalecane mogą być naprawdę wysokie.
Nowy Wiedźmin świetnie się zapowiada. Mam nadzieję, że twórcy wycisną jak najwięcej z PS 4. I liczę, że nie będą obniżali jakości oprawy do poziomu słabszego Xbox One (chociaż niestety jest to możliwe). Na wypasionym PC gra pewnie będzie wyglądała lepiej niż na konsoli nowej generacji ale dla mnie zabawa hardwarem i softwarem to gra nie warta świeczki. Wolę więcej czasu poświęcić na samą grę.
Grafika to nie wszystko. Ważniejsze jest to, żeby świat Wiedźmin będzie bogaty i bardzo ciekawy do odkrycie. Fabuła rozbudowana i przemyślana. Oraz zadanie głównie i poboczne będą ciekawe, odkrywcze i rozbudowane. I przede wszystkim silnik gry musi być dopracowany technicznie i "bezbłędnie". Gothic 3 jest doskonały przykład, jak mnóstwo błędy oraz ubogie fabuły (i zadanie) potrafią psuć krwi graczy mimo atrakcyjności grafiki i rozległości świat. Oraz jak długo czekaliśmy na fanowskie łatki do Gothic 3, Vampire Bloodlines oraz Arcanum. Na szczęście, twórcy Wiedźmin znają na rzeczy i wiedzą co robią. A więc nie będę o tym martwił.
Żeby się nie okazało że wymagania minimalne będą jak wymagania max. w przypadku Wiedźmina 2.
Ale tak czy się to będzie katorga dla nie jednego kompa.
@HomeBird
Tylko nie napalaj się na te animacje wilka na PS4. Haha. Naprawdę nie wierzę w to, że którakolwiek z konsol nowej generacji to uciągnie :) Fajnie gdybym się mylił bo to by oznaczało, że jednak drzemie w nich potencjał i nie będą znów blokować przez kilka lat postępu.
Skonczmy z animacjami, modelami hires, silnikami bo one przedstawiaja wystarczajacy poziom w dzisiejszych czasach! Teraz trzeba pracowac nad otwartym swiatem, nie liniowa rozgrywka, destrukcja, coop, i wiele innych rzeczy ktore dzis poprostu leza zasypane grafika/efektami... Wchodzi nowa generacja i cos mamy lepszego? Dostajemy to samo, tylko ze lepiej wyglada i jest bogatsze w detale... Poprostu dostajemy, narazie tylko znaczek HD. Podobnie jak dzisiejszy swiat, nie widac jakiegos postepu, jedynie wszystko sie stara byc cyfrowe, dostepne w chmurze, male, lekkie, wydajne a bateria lezy, plus zasypywanie konsumentow nowymi wersjami sprzetu co roku...
Ja chciałbym zobaczyć otwartą rozgrywkę z możliwością destrukcji otoczenia, gdzie każdy nasz ruch byłby od czegoś zależny. Wyobraźmy sobie jak jesteśmy w jakimś zamku, gdzie pamiętamy drogę a tu nagle jakiś atak i zaczyna się zawalanie i musimy iść inaczej. To by było bardziej ekscytujące .
@laki2217
Tak będzie w Everquest next, gdzie każdy element otoczenia podlega destrukcji.
Wielu designerów chce tego samego co opisałeś, ale to wymaga specjalnej technologii, np. struktury świata tworzonej na bazie voxeli. Silnik w Everqueście napędzany jest przez Voxel Farm engine właśnie w tym celu, a co najciekawsze, jest to silnik zrobiony przez indie dewelopera, a nie ogromną wieloosobową firmę.
@laki2217
Jakby nie był resetowany (timing chyba na 5min ma być ustawiony tak btw) to po tygodniu gracze rozkopaliby całą mapę do 0, jeden pixel by nie pozostał ...
Wątpię żeby futro zachowało się w takiej postaci w finalnej wersji gry. To technologiczna pokazówka, która ma za zadanie znów narobić trochę szumu wokół physixa. Znając życie w grze zmniejszą gęstość futra, ustawią jakiś niewielki zasięg, w którym będzie liczna fizyka, ograniczą ilość osobników do kilku sztuk (np w Skyrimie z tego co zauważyłem wilki chodzą zwykle trojkami) no i pamiętajmy że jeszcze rok do premiery to pewnie dojdą jakieś optymalizacje. Może się okazać, że nie będzie to aż tak bardzo wymagające.
Opcja naturalnego futra ma być opcjonalna, większość komputerów tego nie uciągnie, ale nie znaczy to że nie będzie ono tak wyglądać.
Wszyscy zachwycają się tym futrem, a kto to podczas gry w ogóle zauważy. W Zabójcach Królów dało się odczuć zamkniętą przestrzeń i sztuczne korytarze w lokacjach. Jeżeli trzecią częścią pobiją klimat jedynki i dwójki to z otwartym światem gra jest skazana na sukces.
deweloperzy zapewniają, że postarają się, by „trójka” mogła zostać uruchomiona na jak największej ilość PC-tów służących do grania.
A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
Wszyscy pamiętamy koszmarną optymalizację Wieśmaka 2 i kolejny raz już nie damy się nabrać. Zrobić grafikę przy, której wysiada komputer za 30 000 zł to nie problem. Zrobić taką grafikę i żeby ona miała niskie wymagnia -to jest wyczyn.
@PierwszyWolnyJestZajęty A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
To nie Redzi informowali tylko jakiś redaktorzyna widząc spadek fps'ów w tym demku pokazowym z wilkami.
Optymalizacja w W2 idealna nie jest ale koszmarną to bym jej nie nazwał. Zaraz po premierze bez żadnych patchy grałem na HD5870 i chodził płynnie na ultra (ubersampling off), na lapku z GT635 chodził płynnie na nisko-średnich a teraz na GTX 770 spokojnie wyciąga 35-50 fps (ubersampling on)
Z wypowiedzi twórców wynika, że celują w bardziej skalowalne ustawienia grafiki. Będzie większy zakres między minimalnymi a ultra. Minimalne podobno mają być mniej więcej takie jak W2 a rekomendowane dla ultra znając życie sporo wzrosną. No i nie zapominajmy że cała ta fizyka to tylko karty nvidi i też zapowiada się to raczej jako nieobowiązkowy bajer tak jak ubersampling w W2 lub chociażby fizyka w batmanie czy borderlands.
"prace nad Fur Tech znajdują się jeszcze we wczesnej fazie i do momentu premiery „trójki” rozwiązanie to zostanie znacznie ulepszone"- chyba raczej pogorszone!!! Tomb Raider działał z tressfx, fatalnie, więc i tu nie będzie rewolucji. ATI zamuliło sprawę z realistycznym zachowaniem włosów, to co CDP.pl ma powiedzieć?! jako malusia firma.
Nie wykorzystują Directx 11.1 czy 11.2 ponieważ współpracują z Nvidia i gra tworzona jest głównie pod karty Geforce, a kepler nie obsługuje w pełni Directxa 11.1 a co dopiero mówić o wersji 11.2!