PhysX - zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę
Ładne, tylko strach pomyśleć w jak to będzie obciążać GPU, a w szczególności karty AMD.
"30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580."
Czyli dla szarych ludzi może to posłużyć co najwyżej do renderowania wody w szklance.
Jeżeli ta animacja działa na GTX 580, a ten basenik jest bardzo mały, to jeszcze długo poczekamy na takie ładne morze.
nie taka ciekawostka, na pewno lepsze, niż włosy AMD.
w końcu nvidia wzięła się do roboty, bo szala przechylała się na korzyść czerwonych
Prawie idealnie, tylko woda wylewająca się z akwarium miała zbyt dużą spoistość i zostawała warstwa wody na stłuczce, co jest całkowicie nierealistyczne.
świetnie to wygląda, mam nadzieję że szybko zobaczymy to w nowych grach, bo ta ciecz wygląda prawie idealnie.
Nie będzie wogóle obciąż kart AMD gdyż AMD tego nie zaaplikuje w swoich kartach :]
Jest to znacznie lepsza ciekawostka niż gówno warte włosy AMD.
Czyli do każdej kałuży w grze potrzebny byłby dodatkowy GTX580 :)
Ale fakt, że wygląda to całkiem efektownie.
@ziomekDJ
Dokładnie. PhysX jest specjalność NVIDIA GeForce. Warto sprawdzić w gry Batman, bo też korzystają z rozwiązanie PhysX. Z PhysX i bez tego w Batman robią różnice.
To jest technika w 90% oparta na metaballs`ach, ktorych rendering w czasie rzeczywistym widzialem juz 10 lat temu, wiec sprzetu z NASA ta woda nie bedzie potrzebowac do plynnego dzialania.
W 38s wlaczony tryb debugowania, widac cala kolizje oparta na sferach.
wyglada pieknie, ale jakos tego nie widze w realnym zastosowaniu. Ja rozumiem kolizje na sferach, samo w sobie proste, ale tu jest problem skali! Male akwarium to tych kuleczek moze jest z 50tys... da sie policzyc.. ale jezioro? Nawet jak kulki beda tylko na powierzchni i je sie odpowiednio powiekszy (ale bez przesady, bo krople beda wielkosci pilki do kosza...) to i tak moga ich byc miliony...
Maly szescian z 10x10x10 kuleczek to juz 1000. W tym akwarium to ja tam widze min. z 50x30x30 a to prawie 50tys kulek w malym akwarium....
30 klatek...małe akwarium, statuetka i nic więcej...A co jak przyjdzie renderować wodospady, rzeki, morza + reszta krajobrazu?
Wygląda na prawdę dobrze ale macie rację, renderować to wszystko na raz to trudna sprawa.
Zobaczymy jak to będzie, jak na razie to w życie nie wchodzi.
mikmac: kulki niewidoczne w przestrzeni widoku lub zasloniete nie trzeba renderowac lub po czesci liczyc kolizji. Dla wody w oddali uzyje sie LOD`ow, a w NVIDII na pewno wymyslili jeszcze cos lepszego do optymalizacji podobnie jak to mialo miejsce w przypadku renderowania terenu(geomipmapping). Z renderingiem nie powinno byc problemow, wspolczesne karty bez problemow renderuja paredziesiat milionow trojkatow bez przyciecia.
przecież to kolejny krypto naws promocyjny, ma raczej skupiać uwagę na physx i samej nvidii niż na tym renderowaniu cieczy, bo przecież wiadomo, że jeszcze wiele, wiele ...........cieczy upłynie;) za nim to coś zagości w grach.
zresztą takie nawsy są idealnym sposobem promocji, bo są samoistnie podchwytywane i za darmo rozpowszechniane przez media elektroniczne;)
jeżeli wsiąść pod uwagę że ma to mieć zastosowanie w grach co uważam jedynie za rozrywkę w wolnych chwilach to po co to wszystko? rozrywka to rozrywka ale ta chyba zaczęła być czymś więcej... w przyszłości takich pierdółek będzie cała masa które wniosą coś czym można się najeść oczami i coś jeszcze co zagości na półkach sklepowych za krocie które będzie trzeba nam wydać. Dla nich to praca, zarobek ale dla nas użytkowników? żeby to niektórym nie przysłoniło realnego życia a takich jest już na pęczki ;) ps. a tak na marginesie, dąży się w grach by było realistycznie a ja zauważyłem coś przeciwnego, owszem, jest coraz piękniej ale... te mgiełki, rozmycia i wiele innych, nie wydaje mi się by miały coś z tym wspólnego. Na koniec dodam że sam jestem fanem tego rodzaju rozrywki, kropka!
Jedynie postać tego przypakowanego królika mi się podobała, chciałbym ją zobaczyc w jakiejś grze.
Całkiem ciekawie to wygląda, aczkolwiek uważam, że woda ta jest nieco za kleista, co widać po pęknięciu akwarium, gdzie woda dziwnie się utrzymuje.
Wygląda to ładnie, fajnie i ogólnie bardzo atrakcyjnie tylko pokażcie mi jak ta technologia będzie spisywać się w grze w której przyjdzie wygenerować jakieś większe ilości wody (np. fontanny, strumienie, stawy czy chociażby wodospady) bo takie pluskanie się w akwarium to nie jest w stanie pokazać pełni możliwości tej technologii.
pewnie zaczną od minigierek typu "wirutalne akwarium" ;) bądź prostych gierek logicznych gdzie bawisz sie przepływem wody
Wygląda całkem efektownie, czekam na gry które będą to wykorzystywały.
[24] A co było takiego niezwykłego w tym króliku? Nie widziałeś napakowanego królika nigdy w życiu? xD
AMD chwyciło się konsol i może jakoś z tego wyjdzie. Mam nadzieję, zresztą monopol byłby zły dla każdego, wiec wcale nie będę mówił, że Nvidia dalej odpływa. AMD na chwilę obecną jest warte 1,6mld USD, kiedy Nvidia ok. 8mld, a Intel 102mld. Sami więc wiecie, że dla AMD związek z konsolami to prawie być, albo nie być.