Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PhysX - zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę

23.04.2013 08:20
john_himself
1
john_himself
166
krush, kill n' destroy

Kurcze, ładnie :)

23.04.2013 08:24
EnX
2
odpowiedz
EnX
174
White Dragon

Ładne, tylko strach pomyśleć w jak to będzie obciążać GPU, a w szczególności karty AMD.

23.04.2013 08:29
3
odpowiedz
Porakku
17
Legionista

"30 klatkach na sekundę na karcie graficznej GeForce GTX 580."
Czyli dla szarych ludzi może to posłużyć co najwyżej do renderowania wody w szklance.
Jeżeli ta animacja działa na GTX 580, a ten basenik jest bardzo mały, to jeszcze długo poczekamy na takie ładne morze.

23.04.2013 08:55
Irek22
4
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Fajna ciekawostka. I nic więcej.

23.04.2013 08:57
NewGravedigger
5
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

nie taka ciekawostka, na pewno lepsze, niż włosy AMD.

w końcu nvidia wzięła się do roboty, bo szala przechylała się na korzyść czerwonych

23.04.2013 09:01
6
odpowiedz
MasaGratoR
42
Centurion

Prawie idealnie, tylko woda wylewająca się z akwarium miała zbyt dużą spoistość i zostawała warstwa wody na stłuczce, co jest całkowicie nierealistyczne.

23.04.2013 09:06
A.l.e.X
7
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

świetnie to wygląda, mam nadzieję że szybko zobaczymy to w nowych grach, bo ta ciecz wygląda prawie idealnie.

23.04.2013 09:07
8
odpowiedz
ptk78
24
Legionista

świetne...co prawda demoscena zna ten efekt od przynajmniej 6 lat.

23.04.2013 09:07
ziomekDJ
9
odpowiedz
ziomekDJ
137
Konsul

Nie będzie wogóle obciąż kart AMD gdyż AMD tego nie zaaplikuje w swoich kartach :]
Jest to znacznie lepsza ciekawostka niż gówno warte włosy AMD.

23.04.2013 09:17
10
odpowiedz
ELZOP
22
Chorąży

aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat ;)

23.04.2013 09:38
11
odpowiedz
Shoker1
93
Slowhand

Wyobrażacie sobie Silent Huntera z tą technologią? Rzeźnia.

23.04.2013 09:43
Irek22
12
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Niech lepiej pracują nad AI a nie takimi kompletnie niepotrzebnymi "gadżetami".

23.04.2013 09:43
Sid67
😉
13
odpowiedz
Sid67
225
Generał

Czyli do każdej kałuży w grze potrzebny byłby dodatkowy GTX580 :)
Ale fakt, że wygląda to całkiem efektownie.

23.04.2013 09:46
14
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@ziomekDJ
Dokładnie. PhysX jest specjalność NVIDIA GeForce. Warto sprawdzić w gry Batman, bo też korzystają z rozwiązanie PhysX. Z PhysX i bez tego w Batman robią różnice.

23.04.2013 10:07
15
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

To jest technika w 90% oparta na metaballs`ach, ktorych rendering w czasie rzeczywistym widzialem juz 10 lat temu, wiec sprzetu z NASA ta woda nie bedzie potrzebowac do plynnego dzialania.

W 38s wlaczony tryb debugowania, widac cala kolizje oparta na sferach.

23.04.2013 10:08
16
odpowiedz
Nitro2050
100
Generał

Robi się wrażenie i coraz prawdziwe woda.

23.04.2013 10:18
17
odpowiedz
mikmac
162
Senator

wyglada pieknie, ale jakos tego nie widze w realnym zastosowaniu. Ja rozumiem kolizje na sferach, samo w sobie proste, ale tu jest problem skali! Male akwarium to tych kuleczek moze jest z 50tys... da sie policzyc.. ale jezioro? Nawet jak kulki beda tylko na powierzchni i je sie odpowiednio powiekszy (ale bez przesady, bo krople beda wielkosci pilki do kosza...) to i tak moga ich byc miliony...
Maly szescian z 10x10x10 kuleczek to juz 1000. W tym akwarium to ja tam widze min. z 50x30x30 a to prawie 50tys kulek w malym akwarium....

23.04.2013 10:33
AIDIDPl
18
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

30 klatek...małe akwarium, statuetka i nic więcej...A co jak przyjdzie renderować wodospady, rzeki, morza + reszta krajobrazu?

23.04.2013 10:51
19
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Nierealistyczne.

23.04.2013 10:58
20
odpowiedz
FoxSTN
20
Generał

Wygląda na prawdę dobrze ale macie rację, renderować to wszystko na raz to trudna sprawa.
Zobaczymy jak to będzie, jak na razie to w życie nie wchodzi.

23.04.2013 11:08
21
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

mikmac: kulki niewidoczne w przestrzeni widoku lub zasloniete nie trzeba renderowac lub po czesci liczyc kolizji. Dla wody w oddali uzyje sie LOD`ow, a w NVIDII na pewno wymyslili jeszcze cos lepszego do optymalizacji podobnie jak to mialo miejsce w przypadku renderowania terenu(geomipmapping). Z renderingiem nie powinno byc problemow, wspolczesne karty bez problemow renderuja paredziesiat milionow trojkatow bez przyciecia.

23.04.2013 11:17
22
odpowiedz
zanonimizowany153971
177
Legend

przecież to kolejny krypto naws promocyjny, ma raczej skupiać uwagę na physx i samej nvidii niż na tym renderowaniu cieczy, bo przecież wiadomo, że jeszcze wiele, wiele ...........cieczy upłynie;) za nim to coś zagości w grach.

zresztą takie nawsy są idealnym sposobem promocji, bo są samoistnie podchwytywane i za darmo rozpowszechniane przez media elektroniczne;)

23.04.2013 11:40
dki
23
odpowiedz
dki
11
Legionista

jeżeli wsiąść pod uwagę że ma to mieć zastosowanie w grach co uważam jedynie za rozrywkę w wolnych chwilach to po co to wszystko? rozrywka to rozrywka ale ta chyba zaczęła być czymś więcej... w przyszłości takich pierdółek będzie cała masa które wniosą coś czym można się najeść oczami i coś jeszcze co zagości na półkach sklepowych za krocie które będzie trzeba nam wydać. Dla nich to praca, zarobek ale dla nas użytkowników? żeby to niektórym nie przysłoniło realnego życia a takich jest już na pęczki ;) ps. a tak na marginesie, dąży się w grach by było realistycznie a ja zauważyłem coś przeciwnego, owszem, jest coraz piękniej ale... te mgiełki, rozmycia i wiele innych, nie wydaje mi się by miały coś z tym wspólnego. Na koniec dodam że sam jestem fanem tego rodzaju rozrywki, kropka!

23.04.2013 11:50
24
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

Jedynie postać tego przypakowanego królika mi się podobała, chciałbym ją zobaczyc w jakiejś grze.

23.04.2013 19:46
dj_sasek
25
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Całkiem ciekawie to wygląda, aczkolwiek uważam, że woda ta jest nieco za kleista, co widać po pęknięciu akwarium, gdzie woda dziwnie się utrzymuje.

23.04.2013 21:08
JaspeR90k
26
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Wygląda to ładnie, fajnie i ogólnie bardzo atrakcyjnie tylko pokażcie mi jak ta technologia będzie spisywać się w grze w której przyjdzie wygenerować jakieś większe ilości wody (np. fontanny, strumienie, stawy czy chociażby wodospady) bo takie pluskanie się w akwarium to nie jest w stanie pokazać pełni możliwości tej technologii.

23.04.2013 21:12
27
odpowiedz
Malaga
135
ma laga

pewnie zaczną od minigierek typu "wirutalne akwarium" ;) bądź prostych gierek logicznych gdzie bawisz sie przepływem wody

23.04.2013 23:05
28
odpowiedz
zanonimizowany913306
0
Pretorianin

Wygląda całkem efektownie, czekam na gry które będą to wykorzystywały.

[24] A co było takiego niezwykłego w tym króliku? Nie widziałeś napakowanego królika nigdy w życiu? xD

23.04.2013 23:09
A.l.e.X
29
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

AMD chwyciło się konsol i może jakoś z tego wyjdzie. Mam nadzieję, zresztą monopol byłby zły dla każdego, wiec wcale nie będę mówił, że Nvidia dalej odpływa. AMD na chwilę obecną jest warte 1,6mld USD, kiedy Nvidia ok. 8mld, a Intel 102mld. Sami więc wiecie, że dla AMD związek z konsolami to prawie być, albo nie być.

Technologie PhysX - zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę