Far Cry 3 – nowy film z gry prezentuje alternatywną wersję wydarzeń
Powiem jedno. MIAZGA! Grałem tylko w drugą część z całą pewnością zagram w trójkę. System osłon... Yeah! Do tego naprawdę ładna grafika i otwarty świat, jeszcze większy niż poprzednim razem. Szkoda że gra ukaże się dopiero w 2012. Czekam z niecierpliwością. Jak na razie jest bardzo dobrze.
W tekście jest błąd. Far Cry 3 robi Ubisoft Montreal, a nie Codemasters.
Kapitalnie to wygląda! Gra może zmiażdżyć wszystkie Crysisy i inne pseudo-otwarte bzdety!
Wszystko fajnie tylko, że zapowiedzi i filmy z FC 2 też były świetne a koniec końców rozgrywka została skopana dokumentnie przez respawn i kewlarowe podkoszulki, i gra stała się niegrywalna. Zobaczymy co tym razem zmajstrują.
Jak narazie Crysis 1 jest dla mnie wzorem jak powinniem wyglądać FPS na dużej przestrzeni.
Jak to Codemasters? Jaki Ubisoft Montreal? Toz to marka Cryteka byla zdaje sie? Czyzby odsprzedali prawa? Nie podobaja mi sie te czasy, gry robia zupelnie inni ludzie albo sa kompletnie odmienione, a tylko tytul zostaje aby kase wyciagnac (Duke Nukem, Far Cry 3, nowe Call of Juarez...)
Chociaz z drugiej strony po przenudnym FC2 akurat tej grze moze to wyjdzie na dobre.
Co byście powiedzieli na by w tej grzej dodali system pogodowy w stylu, że Tornada są(Trąby powietrzne i takie) - powodzie i tsunami(tsunami to w sumie ciekawe, ale raczej nie dodawać chociaż), a nawet coś w tym stylu tylko nieco inne coś.
>Jane's Wszystko fajnie tylko, że zapowiedzi i filmy z FC 2 też były świetne a koniec końców rozgrywka została skopana dokumentnie przez respawn i kewlarowe podkoszulki, i gra stała się niegrywalna. Zobaczymy co tym razem zmajstrują.
Przesadzasz. FarCry 2 nie był taki zły. Podobnie jak Crysis nie był grą idealną i miał sporo niedociągnięć ale żeby nazwać go niegrywalnym to gruba przesada. Z kolei to co tu pokazują wygląda na prawdę świetnie, i może nareszcie doczekamy się FPS-a w którym wolność wyboru nie będzie jedynie złudzeniem. Jak na razie chyba najbliżej tego były właśnie 2 poprzednie części FarCry.
>Jane's Jak narazie Crysis 1 jest dla mnie wzorem jak powinniem wyglądać FPS na dużej przestrzeni.
Słaby ten wzór gdyż Crysis poza grafiką nie prezentował nawet połowy możliwości przechodzenia poziomów którą dawał już pierwszy FC. Nie mówiąc już o totalnym otwarciu świata na gracza w FC2. Crysis był ok jako tech-demo. Ale mimo iluzji wolności był dosyć liniowy i ograniczony w porównaniu z tymi tytułami.
kolejny syf z auto uzdrawianiem malpowanym we wszystkich fpsach od call of duty 2, niech jeszcze dodadza wieczny respawn przeciwnikow tez z callo of duty eh :(
Te krzaki wyglądaj niemal identycznie jak w Crysisie.
BTW. Poczekam na fanboi, którzy zaraz wyskoczą z tekstem, że na konsoli nie da się grać w fpsy :D
Fotograf rozbitek, bez żadnego przeszkolenia, który samotnie wybija wioskę dobrze uzbrojonych i wyszkolonych piratów; pod wodą pływa szybciej niż Usain Bolt biega; skacze, biega, czołga się bez zmęczenia; samoistnie się leczy; nie musi jeść spać i nie odczuwa zmęczenia; a na deser przypadkowo potrafi pilotować Black Hawka. Na co komu jakieś drogie nano skafandry rodem z Crysisa... Całości dopełnia fakt, że każdy pirat w tropikalnej dżungli na bliżej nieokreślonej wyspie gdzieś nad Pacyfikiem nosi w kieszeni amerykańskie dolary i karty SD... I chociaż nigdy żadnego pirata nie poznałem, ani nawet nie byłem na żadnej tropikalnej wyspie w dżungli to troche mi to śmierdzi czymś naciąganym... Właśnie o takiej grze marzyłem...
... Czy ktoś kiedyś zrobi grę autentyczną, realistyczną a przy tym efektowną? Czy to jednak będzie za trudne dla gracza żeby mogło się sprzedać... Kurde ile radości by mi przyniósł nowy Far Cry gdyby był połączeniem splinter cella, hitmana i projekt igi. Gdzie nieumiejętność posługiwania się bronią trzeba nadrabiać sprytem i cierpliwością...
...Liczę, że taką gra będzie nowy Tomb Raider...
>Damian1539 Poczekam na fanboi, którzy zaraz wyskoczą z tekstem, że na konsoli nie da się grać w fpsy :D
Ludzie grają więc się da. Co nie oznacza, że to najbardziej wygodne czy najbardziej precyzyjne rozwiązanie. Dla przykładu - da się przeżyć na samych korzonkach popijanych wodą... ale co to za życie?
Up.. da sie grac ale jezeli chcesz czerpac wieksza sadysfakcje z strzelania to lepiej grac na szkrzynce. Nie lubie jak mam "auto celowanie"
babuniamegazorda
Ale wiesz, że dla niektórych to bardziej wygodne? Sam ostatnio przeszedłem Singularity na PC'ie na padzie, bo na myszce mi się nie chciało.
Wygoda objawia się pozycją zajętą przed konsolą czy komputerem a nie precyzją celowania. Która jak dla mnie jest esencją FPSów.
Ale wiesz, że dla niektórych to bardziej wygodne? Sam ostatnio przeszedłem Singularity na PC'ie na padzie, bo na myszce mi się nie chciało.
Jest wygodne (sam przeszedłem parę strzelanek na konsolach), ale pad nigdy nie dorówna w fpsach myszce i klawiaturze, koniec kropka.
Mam deja vu. Wszystko już widziałem w poprzednich grach. Grafika i moment kiedy patrzy przez obiektyw aparatu i obserwuje tych gości a tu nagle dostaje w facjatę przypomina mi crysisa. Far Cry 3 mnie nie zachwycił. Nie ma tu żadnych nowości
Szczerze to nic nowego, takie cos oferowal mozna by powiedziec Crysis 1, a w betonowej dzungli Crysis 2.
stolek1234 - to co widziales w Crysis 1 ja widzialem juz w FC1 :P - tylko ze C1 to taki FC 20 lat pozniej
Z kolei to co tu pokazują wygląda na prawdę świetnie, i może nareszcie doczekamy się FPS-a w którym wolność wyboru nie będzie jedynie złudzeniem.
Ja jakos zadnej rewelacji nie widze. Ubi probuje wcisnac nam kit, ze ich gra jest uber, bo mozna isc do celu kilkoma sciezkami...? LOL Sry, ale to cecha praktycznie kazdego sandboxa, a nawet nie sandboxa, ale gry z wiekszym otwartym terenem. Czy przejde gora i wezme snajperke, czy zeskocze w dol i poderne kolesiowi gardlo, to wybor standardowy, jak w kazdej podobnej grze.
Swoja droga mowiac juz o tej wielkiej wolnosci i braku z gory ustalonych tras... ten karabin snajperski kolo wychodka to pewnie czysty przypadek. U tych bambusow to widocznie standard rozstawiac snajperki dookola wlasnych obozow ;) Uuu, a moze jednak nie jest tak rewelacyjnie i jest to po prostu jedna z drog do celu przewidzianych przez programistow. Juz sam fakt, ze w taki miejscu ta snajperka lezala zniecheca do gry. Wybory w takiej grze powinny byc spontaniczne i zalezec od stan naszego ekwipunku - mam snajperke, WIEC ide na gore i robie z niej uzytek, nie mam to ide po cichu na dole i wyzynam. A tu sytuacje wyglada troche inaczej - ide na gore BO tam lezy snajpera bezczelnie podlozona nam przez designera poziomow.
Takie rzeczy powinny wygladac zupelnie inaczej - (przykladowo) snajperka jako bonus znaleziony w miejscu bardziej wymagajacym, (np wykradziona ze strzezonego budynku), ulatwiajaca gre w odpowiednim momencie (np na tej gorce w filmiku). I git, trzeba sie pomeczyc troche bardziej jezeli sie chce dopasc bonus, ale daje to pozniej satysfakcjonujacy efekt. A jak jest tutaj? Wbijamy na gorke i oczywiscie w idealnym spocie do snajpienia wlasnej bazy przeciwnik zostawia nam karabin snajperski i na wszelki wypadek jeszcze 2 magazynki. To jest cholerny idiotyzm, by ukladac itemy na mapkach pod gracza, by zawsze mial dostep do optymalnego uzbrojenia w kazdym momencie. I gdzie tu jakas satysfakcja z gry? Caly czar pryska jak sie widzi taki badziew odstawiany przez designerow.
Ale po co porównywać pada z myszką? Jeśli gram w multiplayer na konsoli to wszyscy grają na padzie. W singlu też wszystkie gry spokojnie przejdę na padzie. Myszka jest najlepsza podczas zawodów itd. Dla zwykłego szarego użytkownika jest to obojętne.
StoogeR ---> Przesadzasz. Twórcy wyraźnie obrali bardziej arcade'ową drogę, to fakt. Realizmu spodziewać się nie trzeba, ale co komu szkodzi, że zostawiają snajperkę akurat w wygodnym miejscu, albo linkę do zjazdu? Zresztą, to mi wygląda na jeden z pierwszych etapów, gdzie znajduje się rzeczy w dogodnych miejscach.
Ciekawi mnie raczej, co zrobią z insane punkiem. Jackal z FC2 był całkiem nieźle zrealizowaną postacią, podobał mi się sposób narracji - nie jest dokładnie powiedziane kim jest ani co robi, pełniejszy obraz wyłaniał się z jego reputacji i nagrań.
Na razie zaliczam na plus. Na pewno nie będzie to takie zaskoczenie jak pierwsza część, ale liczę na większą grywalność niż w dwójce. I niech zostawią system pożarów - to się IMO sprawdzało.
2:10 zajebista ośmiokątna beczka:D
ps. czemu oni zawsze do tych filmów dają kolesi, którzy nie potrafią grać?
StoogeR ---> Zgadzam się dzisiejsze gry mają beznadziejne rozwiązania i również zastanawiałem się jaki tłuk zostawił snajperkę z 2 magazynkami. Jeszcze rozumiem gdyby tam stał snajper i trzeba by było go zabić albo w pobliżu znajdował się budynek a w budynku 2 ludzi z amunicją do ak i snajperką. Ale nie po co tak utrudniać życie może położymy snajperkę na środku dżungli żeby ktoś ją podniósł i nas pozabijał... ironia :p
Grafika bardzo mi się podoba. Postacie też zrobione bardzo szczegółowo, animacje, mimika też świetne o fizykę też nie ma co się martwić bo to pewnie ulepszona wersja silnika Dunia, który nadal w FC2 robi na mnie wrażenie. Jeśli gra będzie trzymać akcję i klimat przedstawionego filmiku to będzie to gra, którą kupię na pewno. Na PC oczywiście...
Ciekawe czy na PC będzie wyglądać ładniej...
P.S. Ten kałach jest ładnie zrobiony, chociaż one chyba nie są srebrne...Ale jest ładny...
Chyba tak, widać bardzo płynne ruchy widoku na boki. Na Padzie jest litera "A"? Chyba jest, więc tak. Pokazano wersję konsolową...
Właśnie przechodzę kolejny raz pierwszą część Far Cry i jeśli klimat będzie choć w połowie tak dobry jak wtedy gdy 7 lat temu poznawałem historię Jacka Carvera - kupuję i nic więcej nie potrzebuję do szczęścia :)
Far Cry 2 jak dla mnie to małe nieporozumienie, żadnej przyjemności gdy po raz 100 przechodzimy tę sam posterunek, jazda po tych samych lokacjach zabijała klimat który - nie powiem - przez pierwsze 2-3 godziny był bardzo dobry .
Crysis (tak, po latach przeprosiłem się z tą grą) udowodnił że w robieniu klimatycznych FPS-ów na rozległych terenach, Crytek nie ma sobie równych. Zobaczymy czy Ubisoft się czegoś nauczył od niemców w tej kwestii .
"W grze wcielimy się w fotografa...", który AK wywija jak wojskowy po kilkunastu latach służby... nie mówiąc o innych aspektach zabijania nożami itp. itd... Nie mieli lepszych pomysłów na fabułę?
Podoba mi się silnik, wygląda w sumie podobnie co CryEngine'u patrząc na trawę czy inne ficzery. A co do wszystkich "Crysis 1 ssie przy tej grafice", "Krajzys zostanie zmieciony!" - opanujcie się. 1 (niby 2, ale praktycznie to samo otoczenie) widzieliście i się cieszycie i płaczecie, że cała gra będzie piękna...
Swoją drogą ciekawie mają zrobioną wodę - imho znacznie lepszą niż z C1 czy dwójki ;) Poprawią trochę animacje, nie "zepsują" za bardzo gry (FarCry2 jest koszmarny pod względem gameplayu) i będzie ciekawa gra :) No i tą fabułę mogli by podreperować... Fotograf sieka pół wyspy rebeliantów przeszkolonych... :|
ripper37
Zrobią pewnie coś na wzór FC1 - ten koleś to pewnie jakiś weteran wojskowy, tak jak Jacek z jedynki :)
Sandbox widzę niezły się szykuje. Chociaż najbardziej urzeka mnie woda , epicko to wygląda jak dla mnie :)
Jeszcze taki mały zarzut do FC2.
Odkąd usłyszałem tytuł Far Cry przy okazji promocji pierwszego tytułu z tej marki, na myśl przyszło mi granie facetem który został w jakiś sposób uwięziony, z dala od stałego lądu, bez przyjaciół, skazany na walkę o przetrwanie i dociekanie prawdy. I tak było w przypadku pierwszego tytułu, rzadko mieliśmy przewagę nad oponentami, musieliśmy w większości się skradać (na wyższych poziomach trudności), inaczej pierwsza lepsza potyczka i dostawaliśmy w dupę i musieliśmy zaczynać od nowa, gra dość trudna ale pozwalała na sporą immersję.
To co zaserwował ubisoft w drugiej części nijak się ma do tego co dostaliśmy w jedynce, ulepszanie broni, wątek przyjaciół, miasteczko w którym nikt nie strzela a daje nam misje, jakieś bary i przystanki autobusowe, przeciwnicy głupi jak but, historia drętwa jak Elvis. Gdzie tu Far Cry ? Co i rusz miałem ochotę - za przeproszeniem - spier**** z tej afryki do rodziny bohatera i zobaczyć napisy końcowe bo myślę że to samo bym zrobił, a nie uganiał się od jednego faceta do drugiego którzy mieszkają dwie ulice od siebie (sic!) .
Wątek ekonomii w FC3 nie wróży dobrze bo coś mi się wydaje że znowu będzie za mało Far Cry w Far Cry 3 .
Nadeszły czasy gdy gry COFAJĄ SIĘ rozwoju. W Far Cry 1, które wyszło 7 lat temu, woda nie była płaskim plane'em z ładnymi shaderami tylko "pełnokrwistą" falującą siatką z wieloma poligonami. Wszystkiemu winne konsole...
Jeśli to naprawdę wersja konsolowa, to muszę przyznać, że panowie z Ubisoft się postarali w kwestii grafiki. Jestem ciekawy tylko czy postarają się poprawić gameplay względem FC2.
@Up Please don't cry...
Jezu ale macie problemu ze sniperka stala kolo WC czy jakiejs chatki, pragne przypomniec ze bazooke czesto mozna znalesc na ziemi zwlaszcza gdy ostrzeliwuje nas helikopter... To tylko gra...
@wojto96
Wszystkie prezentacje FC3 na E3 odbyły się na PC. Sterowano jednak padem od Xboxa. Nie pokazano jak do tej pory nic z wersji konsolowych. Ale wydawca ma na to czas, bo premiera dopiero w przyszłym roku.
@Koktajl Mrozacy Mozg
Święta prawda. Niektórzy to już chyba sami nie wiedzą czego chcą od gry i opluwają ją, szukając dziury w całym.
Ja widzę , że ludziom tutaj przeszkadzają najmniejsze szczegóły... to tylko gra a pewnie gracie w jeszcze większe bzdury... co jak co ale gra będzie startowała do GOTY...
Pad się do celowania nie nadaje, a to że się nadaje do grania wynika tylko i wyłącznie z opcji wspomagania celowania (auto aim), które albo trzeba włączyć albo są domyślnie włączone. Bez tego gra byłaby praktycznie niemożliwa.
To tak jakby zamiast myszą w windowsie sterować kursorem za pomocą strzałek (też można taką opcję włączyć) albo w niektórych laptopach - trackpointa. Dotarcie do danego miejsca na ekranie zajmuje przynajmniej kilka razy więcej czasu niż przy wskazaniu myszą i dokładnie tak samo jest z tym celowaniem padem. Bez wspomagania można by tylko czekać aż przeciwnicy zrobią z nas sieczkę, bo zanim by się gdziekolwiek wycelowało to już by się było martwym....
Pad do celowania w FPS-ach (przy wyłączonych wspomagaczach) nadaje się mniej więcej tak jak mysz do sterowania samolotem we Flight Simulatorze....
@NFSV fan "Pad się do celowania nie nadaje"
To Tylko Ty tak twierdzisz, bo inni ludzie co chociaż RAZ zagrali w jakiegoś fps'a na konsoli to twierdzą, że da się grać na padzie, tylko po prostu jest kwestią przyzwyczajenia.
"a to że się nadaje do grania wynika tylko i wyłącznie z opcji wspomagania celowania (auto aim), które albo trzeba włączyć albo są domyślnie włączone."
Auto aim hahaha :D
Mam w znajomych kolesia który gra z wyłączonym jak to stwierdziłeś "Auto aimem" a przeważnie jest #1. Zgodzę się, że mysz jest celniejsza niż pad, ale ze stwierdzeniem, że na padzie nie da się grać, nigdy się nie zgodzę.
Za Far Cry 2 zabieralem sie chyba ze 3 razy i za kazdym razem nie wytrzymywalem z nudow, mam nadzieje ze w tej czesci takiej przypadlosci nie bedzie.
A graficznie to gra prezentuje sie bardzo dobrze, oby jeszcze sama rozgrywka sie do tego dostosowala to bedzie w co grac.
Jezu ale macie problemu ze sniperka stala kolo WC czy jakiejs chatki, pragne przypomniec ze bazooke czesto mozna znalesc na ziemi zwlaszcza gdy ostrzeliwuje nas helikopter... To tylko gra...
Ale to jest bardzo trafna uwaga. Twórcy poziomów w grach biorą założenie, że każdy gracz to debil i trzeba mu wszystko podsuwać. Chciałbym grę w której wyskakuje mi helikopter, a nigdzie w pobliżu nie ma bazooki, bo jej nie kupiłem/nie wykradłem. I z tego powodu muszę uciekać i się ukrywać. Sandbox w stylu FC byłby doskonały do takich zabiegów. No, tylko że gracze są uważani za debilów i broń musi być w wyznaczonych miejscach, ammo nigdy się nie kończy, a każda znajdźka musi świecić. ;) Oczywiście to takie pitolenie dal samego pitolenia, bo sytuacja się nie zmieni i za 5 lat wciąż będą bronie w wyznaczonych miejscach. Po prostu są ludzie którzy chcieliby grę bardziej survivalową. O właśnie nie grałem nigdy w żadnego prawdziwego survivala. (pomijając survival horrory, ale nie o taki typ survivala mi chodzi). FC ma wszystko, aby takim mógł się stać, ale się nie stanie. :)
@Nomad_91
Od małego grałem praktycznie tylko na konsoli, dopiero od kilku lat PC jest moją podstawową platformą, i mimo wszelkich prób, nie potrafię grać na żadnej współczesnej w FPS. Grałem na PS3 w Killzone 2 i przy każdym podejściu twierdziłem, że nie gra się wygodnie.
>Nomad_91 że na padzie nie da się grać, nigdy się nie zgodzę.
A tam, że się da... ale po jaką cholerę używać młota do naprawy dzbanka z porcelany?
Coś nie jestem przekonany do tej nieliniowości rozgrywki. Mamy do wyboru albo wszystkich wystrzelać, albo wysadzić w powietrze :/ Dosłownie dwa różne style gry.