Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wieści ze świata (World of Warcraft, Music Master Chopin, GeoHot) 27/06/11

27.06.2011 14:50
😁
1
Emisariusz
20
Generał

hahaha blizz juz widzi odplywajaca gotowke :) coz wykonali faila z tak pozno wydanym patchem i braku tak naprawde pomyslu na dalsza gre ( ja przyznam sie przejrzalem na oczy i zobaczylem ze ten grind jest po prostu nudny ). Bardzo dobrze moze przyspieszy to ich prace nad Diablo III ( ktory jak wyjdzie spowoduje spadek zainteresowania wowem o kolejne 30-50%.

WoW umiera smiercia naturalna :)

27.06.2011 14:54
2
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Faktycznie liczba subskrypcji spadła, ale od razu śmierć WoWa? Dopóki nie ma sensownej konkurencji (a jak na razie nie ma) to o upadku WoWa nie ma co mówić. A promocja zacna :)

A pomysł na dalszą grę ciągle jest - jak na razie Firelandsy zapowiadają się świetnie - dawno nie widziałem tak fajnie zrobionych mechanik walki :)

27.06.2011 14:56
3
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

@Tychowicz zobaczysz co to bedzie sie dzialo jak wyjdzie DIII, SW:TOR, Guild Wars 2 :)

27.06.2011 14:59
4
odpowiedz
tybet2
119
Generał

Nic aż takiego się nie będzie działo IMO. Może milion, 2 odpłynie, ale raczej nie więcej. Dalej będą mieli 10mln opłaconych kont. A co do pierwszego Twojego postu - zgadzam się. Zrobili to właśnie dlatego, bo gracze powoli im odpływają. Chyba, że jestem do tyłu i nie mam najnowszych wieści - nie mają już 12mln opłaconych kont; wtedy się mylę, bo to też będzie oznaczało, że Rift im zaczął odbierać graczy, a GW2 skończy

27.06.2011 15:03
5
odpowiedz
zanonimizowany397468
59
Pretorianin

jak dostane od nich taki klucz na maila to opchne na allegro o ile sie da :P

27.06.2011 15:04
6
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

World of Warcraft nie jest taki zly, szczegolnie cataclym sprawil ze stal sie fajniejszy, przed tem byl przecietny, ale sorry nie jest az tak fajny zeby placic za niego tak ogromne pieniadze co miesiac, to jest chyba najdrozsza gra swiata po lineage i aionie , co miesiac tyle kasy, w glowie mi sie nie miesci, pogralem kilka razy na trialach (ze 3 miesiace) i nie mam zamiaru placic

27.06.2011 15:06
nagytow
7
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

DIII to zadna konkurencja, przeciez to ta sama firma.
SW:TOR to nastepny z dlugiej listy pogromcow WoWa. Widzialem SW Galaxies i starczy.
GW2 gracze z jedynki na pewno zajrza do sequela, ale nie sadze, zeby zwiastowalo to jakis mega odplyw graczy z WoWa. W koncu w GW1 ludzie grali bo nie bylo abonamentu, takze nie bylo migracji GW -> WoW.

Moze samo rozsylanie gier faktycznie wyglada dziwnie, ale podstawke mozna dostac za prawie darmo wiec nie wiem czy to poczatek konca.

Mnie ciekawi co kombinuje Google, moze konkurencje dla Steama?

27.06.2011 15:19
8
odpowiedz
tybet2
119
Generał

WoW był fajny, owszem, ale przed wyjściem latających mountów (koniec world pvp, które i tak nie błyszczało za specjalnie w porównaniu do innych MMO wydanych wcześniej) i skończeniem z raidami 40-osobowymi. Moim zdaniem - żeby nikt się nie przyczepił. A teraz casual mode wraz z wyjściem cata zaraz po wyjściu WotLK, który też był słaby? Kupiłem grę, wbiłem hunterem 85lv w tydzień (no-life, przyznaję. Dobrze, że już w moim życiu jest lepiej i tego nie ma), pograłem z gildią następne 2-3 tygodnie raidy (już na spokojnie, bez maniaczenia)... i sorry, ale to wszystko jest za proste. Kiedyś jakoś jeszcze szło zwalać ludzi z mountów w powietrzu (paladynem, w patchu 3. chyba 13 tak robiłem - też krótko grałem swojego czasu) a teraz nawet tego nie ma. Areny? Pls, nie załamujcie mnie. Pograłbym areny JEDYNIE bawiąc się w multiboxing (5 shamanów XD. Tak - dla złośliwości innym, też przyznaję. Bardzo rzadko jestem złośliwy, ale parę tygodni miło by było tak się pośmiać. To jest gra, a każdy, kto jest uparty opdpowiednio - może takie coś zrobić), ale szkoda mi kasy na tę grę. Chaotycznie się rozpisałem, ale to detal. Dzisiaj sobie kupiłem Ritfa (z qmplem sobie pogram, zobaczę jak ten cały segment poszedł do przodu lub nie); w betę grałem, w triala też. Na SW nie czekam, nie kupuję, za to GW2 kupuję w dzień premiery (o napaleniu się na beta testy nie wspominając).

27.06.2011 15:20
9
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

@krzysiu26 30 zl na miesiac to duzo ? lol wiecej na flaszke wydaje co tydzien :P a przy grze spedzam duzo duzo wiecej niz przy butelce :P

@nagytow ja nie mowie ze to konkurencja dla blizza tylko ze dla wowa, jeszcze jak ja gralem 2 miechy temu to 90% osob z ktorymi gralem dalo jasny znak: przychodzi DIII odkladam wowa.

Ja nie uwarzam ze Wow bedzie mialo pogromcow, ja mowie ze nareszcie rynek MMO nie bedzie tak skostnialy, a blizz moze wreszcie zauwazy ze ich 6 letni model grania coraz bardziej sie nudzi :P Maja oczywiscie nadal chiny i rynki azjatyckie wiec napewno nie zaczna nagle tracic kasy. Ja po 3 latach grania uznalem ze ta gra nic ciekawego juz mi zaoferowac nie moze, poprzedni content zrobilem full hc w tym 9/13hc i po prostu gra mi sie znudzila z dnia na dzien, przyczynil sie takze do tego World of Tanks ktory jak dla mnie jest swietna odskocznia, no i nie wymaga przede wszystkim siedzenia na raidach 5 dni w tygodniu po 4 h w okresie letnim :D A tak napewno bedzie w przypadku tych lepszych gildi ktorzy beda pedzic z nowymi bossami :D

a co do SW:TOR hmmm nawet nie pamietam kto Galaxies robil ( ktore wyszlo wczesniej niz wow wiec jak moglo byc pogromca czegos co jeszcze nie istnialo ? ) ale cos czuje ze bioware moze sprawic lekka niespodzianke i przyciagnac graczy takich jak ja ktorzy sie znudzili grindem wowoskim :P

27.06.2011 15:24
10
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Tychowicz zobaczysz co to bedzie sie dzialo jak wyjdzie DIII, SW:TOR, Guild Wars 2 :)

Nie wiem co Diablo III miało by WoWowi zrobić, Blizzard nie jest głupi i nie wyda gry której gameplay będzie na tyle podobny, żeby odciągnąć ich od innej swojej gry...
Potem SW:ToR - zakładam, że to będzie jeden z tych pogromców WoWa, który się utrzyma, zwłaszcza dzięki prostemu faktowi ze to SW. Pokazali gameplaya i szczerze, nie wygląda to specjalnie dobrze - styl sterowania identyczny do tego jaki mamy w WoWie ale same walki jakoś mniej dynamiczne i po prostu wyglądające na nudne.
Guld Wars 2 - sam planuje kupić, co nie znaczy, że przestanę grać w WoWa - dzięki temu, że nie ma abonamentu GW ma sporą szanse na sukces dzięki temu, że nie konkuruje o pieniądze z abonamentu z WoWem

Chyba, że jestem do tyłu i nie mam najnowszych wieści - nie mają już 12mln opłaconych kont; wtedy się mylę, bo to też będzie oznaczało, że Rift im zaczął odbierać graczy, a GW2 skończy

Jakiś czas temu ogłoszono że liczba opłacanych kont spadła do 11.4mln czyli o ok 0.6mln ale czy to efekt Rifta? Ciężko powiedzieć. Ogólnie RIFT nie sprawia wrażenia jakoby udało mu się w jakikolwiek sposób prowadzić w walce z WoWem - pamiętam hucznie ogłaszaną sprzedaż ponad miliona kopii gry, za to nigdy nie pojawiła się informacja o milionie aktywnych kont - czyli część, i to nawet spora, która kupiła RIFTa nie kontynuowała gry po darmowym miesiącu. Do tego sporo się słyszy o pustoszejących serwerach i braku realnego end-game'u. Czyli kolejny "pogromcna WoWa" który nie dał rady :P

27.06.2011 15:29
11
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

hmm widze ze przyczepiles sie do tych 'pogromcow' nie zauwazyles po prostu faktu ze WoW zaczyna sie nudzic ? I kolejna rzecza DIII nie potrzebuje byc podobny z gameplayem do WoW'a zeby odciagnac jego fanow :)

27.06.2011 16:27
12
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

Emisariusz prosze podaj mi linka do strony w ktorej sprzedaja abonament za 30 zl za miecha, najtaniej jak znalazlem to 38 zeta miesiecznie czyli 4 dychy, plus zaplacenie za podstawke potem dodatket tbc potem zaplacenie za kolejny dodatek wotlk potem zaplacenie za kolejny dodatek cataclysm, ktore to dodtaki nie wiele w nosza a kosztuja, i jeszcze sa ludzie ktorzy kupuja mounta do tej gry oho

27.06.2011 16:30
13
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

a ja mysle ze to g prawda ze maja 11.4 miliona kont, nie zdziwiil bym sie jesli by mieli i milion kont a gadaja sobie 11 milinow kto im zabroni i kto ich sprawdzi , a jak walna taka zaporowa liczbe ze 11 milinow to ktos pomysli o to chyba musi byc fajne jesli tyle osob w to gra i placi jescze co miesiac tak ogromna kase 40 zeta miesiecznie, plus zakup gry i dodatkow

27.06.2011 17:05
14
odpowiedz
mycota
37
Pretorianin

Tak, tak wiemy, WoW na pewno umiera. Po raz setny.

27.06.2011 17:41
15
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

tyle mniej więcej kosztowały pre paidy jak ostatnio kupowalem, a było to dawno bo od ponad roku grałem za golda w grze :p jakby nie patrzec dla osoby pracującej wydatek 40 zł to nie jest jakas "ogromna" suma :p bez przesady :p terAz tyle płace za premke w wot

27.06.2011 18:28
16
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Pre-paid kupiony dzisiaj kosztował mnie 72 zł czyli 36 za miesiąc.

A co tych 11 milionów, to wątpię żeby kłamali - głupotą ze strony konkurencji było by nie pilnowanie tego czy tego typu ogłoszenia nie są wprowadzaniem graczy w błąd. Poza tym info o stracie 600 tysięcy bierze się z oficjalnego raportu dla Activision.

27.06.2011 18:34
17
odpowiedz
ronaldo1230
85
Pretorianin

@Emisariusz
To że znudzi się tobie czy tysiącom innych graczy wcale nie znaczy że blizz przestanie zarabiać pogódź się z tym że ta gra ma wiernych fanów którzy nie odejdą.
WoW jest był i będzie najlepszym mmo na rynku żaden Sw TOR tego nie zmieni z resztą większość dziennikarzy w tym także tvgry.pl wypowiada się na temat tej gry nie zbyt optymistycznie, zwykły przeciętniak i tyle. :)

27.06.2011 18:54
Dzienciou
18
odpowiedz
Dzienciou
130
Generał

najwierniejszy fan WoWa nie otworzy drzwi listonoszowki.. nie ma na to czasu... musi expić :)

27.06.2011 19:19
19
odpowiedz
TobiAlex
165
Legend

krzysiu26 to i tak są śmieszne pieniądze w porównaniu z tym ile np. wydajesz miesięcznie na fajki.

27.06.2011 23:58
20
odpowiedz
tybet2
119
Generał

najlepszym to słowo względne. Dla jednych znaczy jedno a dla drugich np. kompletnie coś innego. Ja np. nie rozumiem o co tobie konkretnie chodziło, ale mogę strzelać, że o te magiczne liczby typu 12mln. Ktoś napisał jakiś czas temu w którymś komentarzu na tej stronie, że ilość ma mało wspólnego z jakością patrząc obecnie na rynek gier. Zgadzam się z tym.

28.06.2011 00:19
21
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał

WoW zdycha i to jest fakt, ale jego śmierć ( bardzo powolna zapewne ) to będzie śmierć wszystkich MMO opartych na grindzie kolejnych tirów sprzętu w instancjach i zamkniętych battlegroundach pvp. SWOTR już na starcie jest grą przegraną , bo oparta na ogranym schemacie ubranym w nowy kostium.

28.06.2011 07:42
22
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Ludzie ciagle narzekaja, ze abonament pochlania ogromne pieniadze, a wcale tak nie jest... Z doswiadczenia wiem, ze rzadko ktora gra za ok70zl dostarcza tyle zabawy co WoW. Jezeli produkcja nie ma ciekawego trybu multiplayer i powiedzmy kosztuje 120zl, to w moim przypadku po ukonczeniu i nacieszeniu sie nia (tj tydzien/dwa) laduje na allegro... Przewaznie jest to kilka / kilkanascienascie godzin gameplay'a za 120zl, gdzie w WoW'ie masz 2 miechy za ok70. Rachunek jest prosty. Oczywiscie trzeba lubic gry MMO :).

Moze i od WoW'a odchodza subskrybenci, ale do smierci mu jeszcze daleko. Konkurencja moze tylko pozazdroscic liczby oplacanych kont i mysle, ze jeszcze dlugo sie to nie zmieni... Poza tym sa wakacja i wydawac by sie moglo, ze liczba graczy bedzie wieksza, ale paradoksalnie w tym okresie zawsze sie robilo troche pusto na serwerach.

28.06.2011 08:11
DARKI
23
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Ponad połowa z tej liczby abonentów to Chińczycy a oni płacą znacznie mniej od ludzi z zachodu więc z łaski swojej nie przeliczajcie wpływów po równo, po drugie u nich nie ma typowego abonamentu tylko wykupuje się czas gry(godziny, największe pakiety są znacznie tańsze od 30dni w EU czy US) po trzecie WOW i dodatki w Chinach są darmowe(tzn nie trzeba kupować keya/pudełka).

28.06.2011 09:18
24
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

"Jakiś czas temu ogłoszono że liczba opłacanych kont spadła do 11.4mln czyli o ok 0.6mln ale czy to efekt Rifta? Ciężko powiedzieć. Ogólnie RIFT nie sprawia wrażenia jakoby udało mu się w jakikolwiek sposób prowadzić w walce z WoWem - pamiętam hucznie ogłaszaną sprzedaż ponad miliona kopii gry, za to nigdy nie pojawiła się informacja o milionie aktywnych kont - czyli część, i to nawet spora, która kupiła RIFTa nie kontynuowała gry po darmowym miesiącu. Do tego sporo się słyszy o pustoszejących serwerach i braku realnego end-game'u. Czyli kolejny "pogromcna WoWa" który nie dał rady :P"

To chyba ty slyszysz bo masz w glowie tylko WoW, WoW i WoW...... Liczba subskrypcji w WoW spada sukcesywnie od ok. miesiaca po premierze Cata (pare miechow temu bylo to 600k teraz pewnie juz sporo wiecej). To raz.
Dwa - zadne MMO nie podaje realnych i wiarygodnych informacji o aktywnych kontach - zadne. Lacznie z Blizzardem. To jest tylko chwalenie sie nie poparte zadnymi rzetelnymi danymi od np. jakich zewnetrznych organizacji. Np. u Blizzarda z tych 11mln "subskrypcji" ok. 7mln to azjaci ktorzy wcale subskrypcji nie placa tylko na godziny a sama gra i dodatki sa F2P.

Trzy - spora czesc graczy nie kontunuowala gry w RIFT po darmowym miesiacu i to jest normalne - tak samo spora czesc graczy quitnela Cataclysm po miesiacu.

Cztery - a te pustoszejace serwery to pewnie te na ktore wciaz sa kolejki a zaden z nich w primetime nie ma statusu "LOW". No tak - to zwracam honor.

Piec - brak realnego endgame - LOL. RIFT wypuscil trzy duze endgameowe patche w 3 miesiace (2 raidy 20 osobowe w tym jeden wielkosci ICC z WOW i jedna 10tke), gdziew WoW dalej czekacie 8 miesiac na firelandsy. Sam sobie odpowiedz w ktorej grze nie ma "realnego" endgame'u. O poziomie trudnosci nie wspomne z litosci bo w RIFT jest czasami ciezko pugnac Expert dungeona nawet.

To tak w kwestii wyjasnienia bulshitow.

PS. RIFT nie jest "pogromca WoW'a" - jest dla niego konkurencja i to realna. W ciegu 3 miesiecy ustabilizowal sobie ok. milionowy playerbase,. nie udalo sie to zadnemu MMO od ok. 6 lat. Samo to wystarczy aby Blizzard moze nie tyle sie bal co zaczal moze inaczej podchodzic do swoich klientow, ktorych ma glebbbooookkkooo w dupie atm (duzy patch co 6+ miesiecy - darmowe MMO w ktore gra po kilkadziesiat tysiacy ludzi maja czestsze updaty contentu - a taka sytuacja trwa w WoW juz jakis czas). Pomine juz moze fakt ze czesc WoW updateow to poporstu zrehashowany stary content.

PS2. KAzdy patch do RIFT (a wydaja je w mega szybkim tempie co ok. 1 miesiac i sa to duze patche) to kolejny przyplyw graczy (bo wbrew takim bullshitom jakie rozsiewaja fanboje WoW gra ma tendencje zwyzkowa a zadne serwery nie pustoszeja) i kolejny odplyw z WoW. I to bedzie kontynuowane bo Firelandsy ze swoimi marnymi (robionymi ponad pol roku) 6 bossami starcza na 2 tygodnie. Do tego premiery a nawet open bety GW2 i TOR to kazda z osobna co najmniej milion graczy (o ile nie wiecej) ktorzy z jakiejsc gry przyjda... zgadnij z jakiej. JEszcze ze 2 lata bez zmiany polityki Blizzarda i w WoW beda grali tylko azjaci, ktorzy i tak juz od od dawna stanowia grubo ponad 60% playerbase. Chociaz moze nie bo do konca roku RIFT ma miec premiere w Azji lol.

28.06.2011 09:33
25
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Pinokio21 ---> Zazdroszczę dostępu do prywatnych danych statystycznych na temat subskrypcji i WoWa i RIFTa (do innych MMO pewnie też masz dostęp).

I jak na osobę która twierdzi, że WoWa nie lubi to mimo wszystko dziwnie sporo czasu nad nim spędzasz, ba nawet cały nowy content raidowy przeszedłeś już na PTRze - pewnie od razu w wersji HC (nie była nawet dostępna ale co tam, i tak wiadomo że RIFT trudniejszy!).

28.06.2011 09:49
26
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

To twoje slowa - ja nic takiego nie mowie lol. JEsli sie tak boli ze wypunktowalem i poprawilem all bullshity zawarte w twoim poscie to poporstu nastepnym razem nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz bladego pojecia... "a bo slyszalem".

Choc w siumie komentujac twojego posta to:

1. Wystarczy miec odrobine zdrowego rozsadku i czytac/ogladdac wywiady z devsami. To ze z WoW ciekna gracze to jest fakt. Pare miechow temu 600k, blizzard narazie nie wydal nic co by to mialo powstrzymac wiec PRZYPUSZCZAM ze atm juz kolo miliona quitnelo. Moze mniej, moze wiecej nawet - napewno nie ma juz oslawnionych 12 milionow "subskrypcji" (w cudzyslowiu bo Blizzard ma dosc specyficzna jej definicje - patrz akapit a azjatach).
Pozatym developerzy RIFT sa wrecz w kazdym wywiadzie (np. E3 pare tygodnie temu) zachwyceni rozwojem gry, cieplym przyjeciem na rynku i ROSNACA iloscia subskrypcji - poszukaj znajdziesz wypowiedzi. I jesli tu chodzi o nowe MMO to nie ma sciemniania bo ludzie to widza czy z serwerow na mase uciekaja gracze. W przypadku WAR, AOC, FF14 nie bylo mowy nawet o zadnym PRowym sciemnianiu. Gry failnely i koniec. RIFT jest od tego baaaardzzoooo daleko.

2. Prosze nie kaz mi komentowac ogolnego poziomu trudnosci i rozubodowania WoW'a i jako gry i jego patchy bo tu nawet nie ma o czym gadac.

Ale w sumie prowownam co tam:

WOW - 8 miesiecy czekania = zona z daily questami plus raid z 6 bossami plus pare malych feature. Do tego jesli nic siew filozofii Blizzarda nie zmienilo po 2tygodniach wszytko bedzie pugowalne (oprocz tych HC niech ci bedzie).

RIFT - miesiac-poltora czekania = Fabularny World event trwajacy 2-3 tygodnie rozsiany po wszytkich zonach z roznymi questami, riftami, invazjami i outdoor raid bossami w poszczegolnych fazach, darmowe transfery i gildii postaci co tydzien (techniczny majstersztyk btw - transfer postaci z servera na server trwa 5 sekund, gildii zreszta tez = u Blizzarda to samo trwa X dni i kosztuje 20 euro do postaci), finalowy event otwarcia instancji (cos jak AQ event w starym WoW tylko bez laga 100000ms i padania serwerow) plus sam raid z 10 bossami, ktory jest odpowiednio trudny bez potrzeby robienia HC mode. Plus ofc pierdoly jak np. rozszerzenie ilosc dostepnych w grze kolekcji artefaktow o 50% (z ok. 200 na 300), zupelnie nowy item slot, ktory bedzie odpowiadal za staty i bonusy set itemkow z zaleznosci od kombinacji souli w buildzie (a tych jest w RIFT kilkaset), itd....
Do tego na E3 jeszcze przed premiera 1.3 juz zapowiedzieli mniej wiecej co bedzie w 1.4 i 1.5 i kiedy beda (1.5 chca sie wyrobic na polrocze gry) - oba patche maja tym razem skupic sie na endgame PvP - w planach min. nowa zona lvl 50+ (tak cala normalna zona z questami, fabula, itp...), battleground na 80ciu graczy, revamp systemu Ancient Wardstones (outdoor PvP objectives), a z PvE dwa raidy 10 osobowe, ktore juz sa na etapie zaawansowanej developerki.

Widzisz lekka roznice podejscia? Juz pal licho WoW'a ale w porownaniu z takimi grami jak WAR czy AOC. Dlatego stawianie RIFT w jednym zdaniu z nimi jako kolejna failnieta gre to bullshit i to duzy.

No ale w RIFT nie ma endgame, patche sa chujowe, gracze uciekaja drzwiami i oknami i wogole lipa w WoW rulez forever mimo ze w grze sie nic nie dzieje od 7 miesiecy.... ta...... :)

28.06.2011 10:00
27
odpowiedz
wowuser
36
Pretorianin

@ronaldo1230
wszyscy wierni już dawno odeszli, a tych młokosów co wbili w wotlk/cata nie da się fanami nazywać. Pamiętam kiedy wow kosztował 2 razy tyle(no prawie) i było w nim 2 razy mniej do roboty, a ja i tak miałem 2 razy więcej frajdy. Kiedy idąc na rajd w 40 drugie 40 zostawało farmić potiony w tym czasie(dziś jak nie dostaniesz spota 5min i cię nie ma, kiedyś to było nie do pomyślenia). Wow cierpi na tą samą chorobę co cs swego czasu. Stał się zbyt mainstreamow'y, z tych 11m, połowa to skośni a połowa under 15, co wszystko muszą mieć od razu. Wierni? ha, pójdą za tym co się bardziej błyska! -1m starwarsy, -1m gw2 i pewnie -1m d3...

28.06.2011 10:00
nagytow
28
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

A w Rift teraz wszystkie amerykanskie servery nie powinny byc pelne? U nich jakos godzina szczytu chyba na mmo jest?

28.06.2011 10:04
29
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

W stanach w tym momencie w zaleznosci od strefy czasowej jest 1 rano (LOS ANGELES) do 4 rano (NOWY JORK) wiec nie bardzo. :) A i tak polowa serwerow jest na medium.

Za primetime w MMO uwaza sie ogolnie (no dobra JA uwazam :) ) godziny 18:00-22:00 max do 24:00 (to w weeekendy bardziej).

28.06.2011 10:08
nagytow
30
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

A no tak, my bad. Wczesnie jest to sie liczyc nie umie.

Ciekawe czy kiedys sie zmobilizuje i sprawdze ta gre. Mam SE i EK i zadnej nawet nie zainstalowalem. Na Curse pisali, ze addony maja wejsc z ktoryms tam patchem, moze wtedy :)

28.06.2011 10:15
31
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

Jesli lubisz styl MMO ala WoW/LOTRO czyli dopracowany Theme Park z naciskiem na endgame i dosc duzym naciskiem na szczegolowosc swiata, Lore i fabule ale z lepsza grafika (gra na Ultra jest przepiekna) i dynamicznym contentem (naprawde fajna sprawa - tutaj to poczatek w GW2 dopiero to bedzie wymiatac), wiekszoscia contentu nawet raidowego i grupowe ktory jesy NIEINSTANCJONOWANY i wymaga wspolpracy czasem nawet setki i wiecej grazczy naraz (zone-wide eventy i invazje) oraz z naprawde duza swoboda w kreacji buildow i postaci (WoW to przy tym jak gra na Facebooka lol) to atm nie ma nic lepszego i do premiery GW2 ewentualnie TOR nie bedzie na 100% i zaden meczony 8 miesiecy patch do WoW tego nie zmieni. :)

PS.Addony maja byc w 1.4 lub 1.5 - na PTRach juz sa do testow.

28.06.2011 10:56
32
odpowiedz
wowuser
36
Pretorianin

@Pinokio21
taa gw2 też mnie interesuje, chodź z tymi setkami zobaczymy:P oby nie skończyło się tak że 30 osób będzie dobiegać i umierać. No i gw mają jedna bardzo dużą wadę nie ma odpowiednika druida(tj klasy która zmienia kształt i role). Po za tym wszyscy wierni fani wow'a(tja jasne:) ) wiedzą że sam blizz już od początku pracy nad cata poddał wow'a i pracuje nad next mmo, dorabiając content do wow'a w przerwach na kawę(i te blueposty: "wow team ma nadal tyle samo ludzi, pewna rotacja była ale ble ble ble").. Wolę więc poczekać i zobaczyć co ma blizz do zaproponowania rok albo 2 bez mmo też dobrze zrobi:P

28.06.2011 11:01
33
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

Stary... w GW2 masz cala rase ktora zmienia ksztalt. :)

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Norn
http://wiki.guildwars2.com/wiki/List_of_norn_racial_skills

I ta rasa ma dostepne wszytkie osiem profesji.
Pozatym nie znamy jeszcze ostatniej klasy... moze shapeshifter? :)

O co do "zmieniania roli" w GW2 nie ma normalnego podzialu na role Tank, DPS, Support, Healer. Kazdy moze byc wszystkim i tak jest designowana gra. Wszytko zalezy nie od klasy i rasy ale od buildu i wybranych skilli, broni i traitsow.

28.06.2011 11:25
34
odpowiedz
wowuser
36
Pretorianin

"...over a short period of time..."
No i przypomniało mi się co z druidem zrobili w cata!

28.06.2011 11:59
35
odpowiedz
Naczelnyk
154
Witch Hunter

"WoW zdycha i to jest fakt, ale jego śmierć ( bardzo powolna zapewne ) to będzie śmierć wszystkich MMO opartych na grindzie kolejnych tirów sprzętu w instancjach i zamkniętych battlegroundach pvp. SWOTR już na starcie jest grą przegraną , bo oparta na ogranym schemacie ubranym w nowy kostium."

----------
Trudno się z tym nie zgodzić. Mam tylko nadzieję, że ludzie w Bioware to widzą. Jeszcze jest czas na poprawki w formule rozgrywki.

Wiadomość Wieści ze świata (World of Warcraft, Music Master Chopin, GeoHot) 27/06/11