The Elder Scrolls V: Skyrim [360] - E3 2011 - pierwsze spojrzenie
Oby nie zepsuli tego jak Obliviona!
Jeżeli będzie tak "zepsuty" jak Oblivion, to uwzględniając dodatkowe rzeczy jakie zaprezentowali zapowiada się obłędnie :-)
Dokładnie. Oblivion mimo tego zepsucia, nadal jest świetną grą ;). Nowe możliwości zapowiadają się całkiem spoko. Swoją drogą... przydałyby się w tym jeszcze jakieś "epickie" walki rodem z Mount & Blade.
Będzie... tylko prawdopodobnie nie tak... chory... jak w Oblivion'ie
Oblivion byl dobra gra, ale dopiero po mocnym modowaniu. Bez modyfikacji to taka gra mozna sobie podetrzec tylek. Cienko, plytko i monotonnie.
Mody nie naprawily calej gry (nedzny watek fabularny pozostal bez zmian, o co oczywiscie nie mozna miec pretensji do moderow, pewnych rzeczy nie przeskoczymy), ale zdecydowanie dodaly glebi gameplayowi, rozwojowi postaci i ogolnie aspektowi rpg w oblivionie. Bez nich oblivion byl bardziej gra action-adventure niz rpg, na dodatek slaba, bo system i animacje walki byly zbyt toporne (i plytkie) jak na tego typu gre.
długo Witcher nie pocieszy się w liderowaniu RPGom
Ale info na temat gameplaya z E3 nie widać :x
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-elder-scrolls/714852?type=flv
Nah, oblivion był głupi i infantylny w porównaniu do poprzedniczek tylko modami było warto się pobawić , Skyrim będzie jeszcze bardziej uproszczony i bardziej rozbudowany w pewnych elementach, póki co jedyne co mi się podobało to efekty pogodowe i system czarów na dwie dłonie ze np używając zaklęcia dwiema dłońmi naraz otrzymujemy potężniejszą wersje, co mi się nie podobało to interface przez który trzeba się przekopywać (ładnie wygląda ale funkcjonalność leży i ogólnie jest nieklimatyczny), jeśli ktoś narzekał na quest marker w oblivionie, to bethesda poszła jeszcze dalej, w lochach można wykorzystać czar/przedmiot który prowadzi gracza po linii do celu, choć animacje są lepsze to nadal niektóre są śmieszne (no gracz wymachiwał tyłkiem przy chodzeniu), walka wygląda jak w standardowym oblivionie tyle że dodano walkę na dwie bronie i instakill finiszery,
Natomiast pewnym jest że fabuła będzie denna
Jak dla mnie Skyrim to ciekawostka niż gra której wyczekuje,
A co do levelscalingu to wiadomo, lokacje mają skalować się do poziomu gracza a gdy wejdzie w ów lokacje po raz pierwszy ta zostanie "zamknięta" i już na zawsze potwory będą spawnować się z takim levelem jaki miał gracz gdy odwiedził tą lokacje,
"bohater spogląda w niebo i widzi konstelacje przy każdej podstawowej zdolności, np. ciężkiej zbroi czy akrobatyce"
Jest jednak akrobatyka? Mówili, że pozbyli się tej umiejętności, oby ostatecznie została!
jeśli ktoś narzekał na quest marker w oblivionie, to bethesda poszła jeszcze dalej, w lochach można wykorzystać czar/przedmiot który prowadzi gracza po linii do celu
Miałem nadzieję, że w dzisiejszych czasach nikt już nie będzie narzekał na to. W dzisiejszych czasach, nawet wiedźmin w swym medalionie (czy co to tam jest) ma zamontowanego GPSa.
Nie mogę się doczekać, ale już prędzej z miłości do całej serii niż z tego, że mam jakieś wielkie nadzieje co do Skyrim... Co by nie było, Morrowind to nie będzie.
a ja mam takie pytanie do Impalera:
czy podczas dual wield broni jest mozliwosc bloku/parowania? jesli za dana reke odpowiada lewy czy prawy trigger/klawisz myszy czy cokolwiek to czy jest osobny przycisk odpowiadajacy za blok bo ogladajac gameplay z gametrailers nie zobaczylem aby postac wowczas blokowala a tylko siekala i przyjmowala ciosy "na klate", natomiasy gdy tarcza byla w lewej rece blok zostal zaprezentowany.
Liczyłem, że napiszecie coś więcej o koniach. Rzeczywiście ten element został poprawiony w stosunku do Obliviona? Można walczyć z siodła?
Filmik pokazujący to o czym mówi UVI czyli interface, mape, jazde konną, system dialogów itd...
http://www.youtube.com/watch?v=lVVo3vIIrLw
zobaczcie sobie demo z e3 na youtube fajna giera napewno duzo razy lepsza od obliviona
@Nie^to^perek to jest info o gameplay'u z e3 wejdz na youtuba filmy juz sa
Jak na razie zapowiada się nieźle ale co będzie dalej to już inna sprawa.
http://www.youtube.com/watch?v=z9RlZIXAv2c gameplay w kilku czesciach. W 5 minucie byly zarty ze slynnej zbroi dla konia :D
Nie moge sie doczekac, cieszy mnie bardzo zywy autentyczny swiat, w ktorym mozna robic co sie chce.
jak dla mnie z Oblivionem było tak że dużo rzeczy z TES III zostało zmienionych na gorsze ale też było sporo fajnych zmian i w konsekwencji w obliviona grało mi się tylko troszeczkę gorzej niż w Morrowinda. Jak by tak TES V był połączeniem plusów ze swoich dwóch poprzedników byłoby fajnie .
Na [ link zabroniony przez regulamin forum ] można przeczytać, że gra jest robiona z myślą o konsolach, a na PC będzie(jest) robiony port z konsol. Więc tak jakby mamy uzasadnienie tych niedociągnięć technicznych.
Możecie mi wytłumaczyć jak to będzie z tym levelscalingiem?
To będzie tak że Wilk i np.Olbrzym będą tak samo silni?
Będziemy mieli takie same problemy z durnym wilkiem na początku z kijem w ręku jak na końcu z najlepszymi broniami? Czy jak to będzie?
Nie przypominam sobie, abym na poziomie np. 20 w Oblivionie mógł walczyć z wilkiem. Level scaling zmieniał także potwory pojawiające się w grze i tak na poziomie 5 były właśnie wilki, które stopniowo zanikały na rzecz np. trolli. Poprawcie mnie, jeśli źle piszę, grałem z pół roku temu na PC.
na gametrailers jest gameplay z tej prezentacji lub podobnej gdzie jest walka ze smokami i wygląda to naprawdę dobrze :]
No i mamy info "E3: Konsole główną platformą dla Skyrim, pecetowcy dostaną port" ;]
"Więc tak jakby mamy uzasadnienie tych niedociągnięć technicznych." no tak najlepiej zwalić na konsole... ależ to takie polskie
@up nikt nie zwala na konsole tylko na debilne podejscie tworcow. zamiast tworzyc na obecne platformy pod wzgledem technologicznym ida na latwizne i robia na 5 letni sprzet a potem przerobke na pc. I tak zagram, ale jest to bzdura nowy Skyrim bedzie wygladal jak podrasowany Oblivion :P tez widzialem wywiad i graficznie niema takiego skoku jakim byl oblivion.
jedyne co mi tak naprawdę przeszkadzało w Oblivionie to tragicznie wyglądający interfejs
przydałoby się trochę tego otwartego świata Wiedźminowi 2. Właśnie to mnie tam najbardziej boli, te cholerne klaustrofobiczne małe mapki. Marzy mi się duży świat w którym Geralt mógłby podróżować konno od wioski do wioski podejmując się jakichś zadań na zabicie potworów. Niekoniecznie wszystkie osady muszą być super mega rozbudowane z dużą ilością questów, ale brakuje w tej grze jakiejś podróży, tak samo jak to było w Dragon Age 2.
Twórcy najbardziej chwalą swobodę rozgrywki, mam tylko nadzieje że gra okaże się wciągająca i przyciągnie mnie na dłużej niż Oblivion.
IMO nigdy nie lubiłem narracji w grach z serii TES, strasznie miałka mi się wydawała, może teraz się to zmieni.
Nikuu: Nie przypominam sobie, abym na poziomie np. 20 w Oblivionie mógł walczyć z wilkiem. Level scaling zmieniał także potwory pojawiające się w grze i tak na poziomie 5 były właśnie wilki, które stopniowo zanikały na rzecz np. trolli. Poprawcie mnie, jeśli źle piszę, grałem z pół roku temu na PC.
Mylisz się... Ja na wilki w Oblivionie trafiałem nawet będąc na 45 levelu.
Co zaś się tyczy portu gry z konsoli to na pewno nie będę z tego powodu jej od razu skreślał, powiem nawet więcej - to nadal najważniejsza gra, której premiera jest przewidziana na ten rok. Tutejsza zapowiedź też jest bardzo optymistyczna. Że graficznie nie będzie to taki skok jakościowy jaki był między Morrowindem a Oblivionem? Co z tego. Dla mnie grafa może być taka jak w Obku + poprawione twarze postaci.
Pieprzone konsole!
Wyobraźcie sobie, gdyby silnik skalowany był tylko na PC, a nie na te x... i ps...gówna!
Tym czasem mimo, że czas płynie, my znów dostaniemy wczytywanie przy zmianie lokazji + beznadziejne zielone place w oddali... :/ Plus mniej polygonów na modelach, żeby ww. złom mógł to uciągnąć... (F**K!)
Ahhh
Zdołowała mnie ta wiadomość :(
@dia8el
Nie popłacz się. Dać chusteczkę, żebyś nosek wysmarkał?
Dajcie spokój, grafa nie liczy się. No może nie do końca, ale to gameplay jest najważniejszy. Graficznie mi się podoba, więc narzekać nie mam zamiaru.
No ładnie. Port z konsoli... Znowu głupie konsole niszczą dobrą grę. Mam nadzieję, że mimo iż to będzie port z konsoli to będzie to dobry port, a mody umożliwią poprawienie tych niedociągnięć związanych ze słabymi konsolami. Seria zaczęła się od PC a teraz taki nóż w plecy ze strony twórców... A tak dobrze się zapowiadało, już szukałem preordera nawet... No cóż trzeba poczekać, mam nadzieję, że to będzie dobry port z konsoli...
Rick24 - ja mam 37 bodajże poziom w Oblivionie, i od czasu do czasu spotykam i wilka, i kraba, a czasami nawet szczura.
ale skok jakościowy nie jest tak wielki Bardzo przyjemny żart, że strony autora tekstu.
Zapowiada się świetny erpeg, oby tak było to chętnie sobie pogram w tym roku w dwie świetne gry z tego gatunku.
Jedynie co mnie wkurzało w Oblivione to ten durny level up świata razem z twoim levelem, no chyba jakiś kretyn to wymyślił, taka głupota, grę ukończyłem może na 3 levelu, bo stwierdziłem, że po co levelować skoro nic mi to nie daje, raptem potwory są coraz silniejsze, więc do widzenia i w tak prosty sposób schrzanili grę, wręcz perfekcyjną...
Dopóki nie powstanie zupełnie nowa generacja konsol, dopóty skoku jakościowego niestety nie uświadczymy, ale co najsmutniejsze, dość, że grafiki nie ulepszają, to nie potrafią też ulepszyć samej rozgrywki i co chwila otrzymujemy papkę sprzed kilku lat.... :/
Mastyl: Rick24 - ja mam 37 bodajże poziom w Oblivionie, i od czasu do czasu spotykam i wilka, i kraba, a czasami nawet szczura.
Wystarczy się udać w pobliże jakiegoś zbiornika wodnego i w zasadzie możemy być pewnym tego że kraby tam będą. Szczury też nie są niczym niezwykłym, najłatwiej na nie trafić w kanałach. I nawet na tym 45 levelu nie są rzadkością :)
Ja mam poziom 48, i gram na modzie, który częściowo wyłącza level scalling, gra staje się ciekawsza i przyjemniejsza, no bo niby jak na 48 poziomie możliwe jest to, aby mieć problemy z goblinami .
Boje się co do jakość gry na pc . żeby ten port jakiś składowy był , nie zrobiony na odwal się
@Nikuu - Dobrze piszesz. Każdy stwór miał przypisany zakres poziomów postaci, przy którym się zaczynał się pojawiać i sam też miał kilka "poziomów rozwoju". Niektóre istoty (zwłaszcza zwierzęta) pojawiały się do końca gry (bez sensu byłoby, gdyby z lasów nagle znikły wszystkie wilki i dziki), inne były uzależnione od poziomu postaci.
Swoją drogą - level scaling pojawia się w wielu innych grach. W produkcjach ethesdy problemem nie jest skalowanie wrogów, ale przede wszystkim bardzo kiepsko zroziony rozwój postaci, przez który bardzo łatwo jest stworzyć postać zbyt słabą (potwory levelują wyłącznie w zdolnościach bojowych, przez co postacie gracza nastawione na inne umiejętności niż bitewne mają poważne utrudnienie na starcie).
Drugim błędem było zwiększanie samej siły i odporności przeciwników do nadludzkich poziomów, podcas gdy gracz rozwijał się powoli, ale kompensował to sprzętem. Wynikały z tego takie absurdy, jak np.: walka z ardzo silnym andyta, który okazywał się być uzbrojony w słaby sprzęt. Oscuro's Oblivion Overhaul zmienił to o tyle, że przeciwnicy nadal levelują, ale przede wszystkim poprzez uzyskiwanie coraz lepszego sprzętu.
@dj_sasek - Znowu głupie konsole niszczą dobrą grę.
Największe niedociągnięcia gier Bethesdy nie mają związku z platformą. Fabuła, zadania i dialogi nie są związane z platformą. Morrowindowy interfejs był zoptymalizowany pod mysz, a i tak wyglądał fatalnie.
Podobno "Piątka" jeśli chodzi o fabułę, nie będzie zaskakiwała i że tak się wyrażę - podniecała. Aczkolwiek to tylko plotki wiec czekam na tą produkcję z niecierpliwością ;)
Kupuję ją na xboxa 360,ale muszę też kupić porządny telewizor do tej gry;D
oblivion nie był do końca zrypany,ale drobne błędy sie zdarzały,ale i tak był obłędny,a i do tego MROCZNE BRACTWO:D
Dlaczego PC-towcy będą sobie grali w polskiej wersji językowej a my nie?
Not fair.
Nie wiem o co ten płacz "miłośników wrażeń artystycznych" dotyczący grafiki w Elderscrolls. Pamiętacie Morrowinda ? Jak dla mnie jeśli zrobią RPG tak udanego jak Morro to i grafika może być na tamtym poziomie. Natomiast po screenach widzę że będzie po prostu pięknie, po 5 minutach w Skyrim mam nadzieje że grafika akurat nie będzie w tej grze najważniejsza - jak to zresztą bywa w dobrych RPG. Pozdro