Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars poradnik Grand Theft Auto: Chinatown Wars

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Uzbrojenie

1 - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry
Gra oferuje ponad 20 różnych broni - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Gra oferuje ponad 20 różnych broni. Przy sobie, możemy nosić w jednej chwili aż sześć różnych typów uzbrojenia, po jednym na każdy rodzaj. Innymi słowy, w danej chwili biegamy z jednym pistoletem, jedną strzelbą i tak dalej. Za każdym razem kiedy w świecie gry uda nam się znaleźć nową broń z rodzaju tej którą mamy w plecaku, będziemy musieli potwierdzić wybór naciskając lewy trigger. Zmiana uzbrojenia danego typu na inny model nie powoduje utraty posiadanej amunicji.

Naturalnie nie wszystkie narzędzia zagłady będą dostępne dla nas od samego początku. Oferta Ammu-Nation rośnie stopniowo, wraz z naszymi postępami w grze. Kiedy już mamy taką możliwość - wykupujemy za 10 000 $ "Fully Cocked". Od tej chwili powinniśmy mieć dostęp do większości śmiercionośnych zabawek.

Cacko które aktualnie mamy w rękach, wybieramy za pomocą ekranu dotykowego, naciskając na ikonie broni (gra przechodzi wtedy automatycznie w tryb pauzy, dając nam czas na dokonanie wyboru). Chociaż Huang dobiera cele automatycznie, zawsze możemy przerzucić się na kolejny z nich poprzez przytrzymanie prawego triggera. Niżej znajduje się zestawienie całego arsenału jakim będziemy mogli posługiwać się w normalnej grze (nie uwzględniony został karabin snajperski, dostępny wyłącznie na potrzeby kliku misji). Użyte przy nazwach skróty to M-magazynek, C-cena jaką przyjdzie nam zapłacić u sprzedawcy broni, oraz D-pojedyncza dostawa od Ammu-Nation.

Walka Wręcz (Fist) - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Walka Wręcz (Fist)

Klawisz A to zwykłe (aczkolwiek szybkie) uderzenia pięści. Rytmiczne naciśnięcie A, A, A da nam kopnięcie z półobrotu, natomiast A i B naciśnięte razem - przewracające wrogów kopnięcie z wyskoku. Ostatnia kombinacja dostępna jest nawet z użyciem innych broni.

Paralizator (Teaser) [M: 100+ | C: 300 $] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Paralizator (Teaser) [M: 100+ | C: 300 $]

Zamawiamy go u lokalnego dostawcy broni. Jest to interesująca broń do zabijania (a właściwie smażenia) pojedynczych przeciwników. Przytrzymując klawisz A, razimy prądem nasz cel do chwili, aż ten stanie w płomieniach. Ładunek energetyczny broni regeneruje się już po krótkiej chwili od użycia.

Kij Bejsbolowy (Baseball Bat) - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Kij Bejsbolowy (Baseball Bat)

Znajdujemy go w kilku zakątkach miasta. Każde uderzenie powala wroga, ale będziemy potrzebowali aż trzech uderzeń aby przeciwnik przestał oddychać. Generalnie nie warto się tą bronią interesować, są lepsze od niej i dostępne równie szybko.

Pałka Tonfa (Night Stick) - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Pałka Tonfa (Night Stick)

Dzierżą ją policjanci już na samym początku pościgu. Pomimo większej szybkości ataku, w praktyce okazuje się niestety nieskuteczna w wielu sytuacjach. Jako że uderzenie nie przewraca osoby atakowanej, piesi z łatwością nam umkną. Podobnie jak kij bejsbolowy - policyjna pałka nie jest warta polecenia.

Piła Łańcuchowa (Chainsaw) - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Piła Łańcuchowa (Chainsaw)

To właśnie z nią będziemy prawdopodobnie biegać przez przynajmniej część gry. Dostępna bezproblemowo na wielu terenach budowy, zabija niezwykle skutecznie nawet kilku przeciwników na raz. Ataki przeprowadzamy szybkimi przyciśnięciami A, nie bawiąc się niepotrzebnie w długie cięcia.

Katana (Sword) - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Katana (Sword)

Znamy ją z misji "By Myriads of Swords". Jeśli chcemy pobawić się z mieczem nieco wcześniej, lub też po prostu go utraciliśmy - sprawdzamy kosz zaznaczony na jednej z map rozdziału "Zdrowie, Pancerz i Broń". Jedno cięcie zabija całe grupy wrogów. Zdecydowanie jest to najlepsza ze wszystkich broni kontaktowych.

Pistolet (Pistol) [M: 17 | C: 200 $ | D: 68] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Pistolet (Pistol) [M: 17 | C: 200 $ | D: 68]

Najpopularniejsza broń w grze. Każdy ze zwykłych stróżów prawa, używa jej przeciwko nam kiedy tylko może. Pistolet charakteryzuje się średnim zasięgiem i niewielką siłą ognia. Plusami są natomiast jego cena, oraz stosunkowo duża pojemność magazynka.

Dwa Pistolety (Twin Pistol) [M: 34 | C: 450 $ | D: 24] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Dwa Pistolety (Twin Pistol) [M: 34 | C: 450 $ | D: 24]

Chwytając za drugi pistolet tracimy nieco na celności. Rośnie natomiast nasza prędkość ognia, oraz naturalnie - ilość strzałów które możemy oddać. Bardzo rzadko napotkamy gangsterów posługujących się dwoma pistoletami, dlatego jeśli koniecznie chcemy je mieć - warto zainteresować się ich kupnem.

Rewolwer (Revolver) [M: 6 | C: 1 200 $ | D: 102] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Rewolwer (Revolver) [M: 6 | C: 1 200 $ | D: 102]

Ma naprawdę dobry zasięg, oraz siłę ognia. Słabymi stronami jest szybkość z jaką oddajemy kolejne strzały oraz mała pojemność magazynka. Zważywszy, że większość poruszających się pieszo celów nie dożyje do trzeciego (a z bliższej odległości nawet drugiego) strzału, jest to bardzo dobry wybór.

Mały Pistolet Maszynowy (Micro SMG) [M: 50 | C: 350 $ | D: 150] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Mały Pistolet Maszynowy (Micro SMG) [M: 50 | C: 350 $ | D: 150]

Zakup sensowny dopóty, dopóki nie musimy pozbyć się jakiegokolwiek auta. Siła ognia, choć wystarczająca na zwykłych ludzi, zdecydowanie niedomaga jeśli chodzi o karoserie samochodów. Pewnym problemem jest również szybkość opróżniania magazynka, odwrotnie proporcjonalna do efektów naszych starań.

Pistolet Maszynowy (SMG) [M: 30 | C: 1 500 $ | D: 120] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Pistolet Maszynowy (SMG) [M: 30 | C: 1 500 $ | D: 120]

O wiele większa siła ognia niż przy poprzedniku, oraz poprawa celności. Nieco mniejszy magazynek nie jest aż takim problemem zważywszy na fakt, że potrzebujemy kilka razy mniej naboi na osiągnięcie tego samego efektu, co z małym pistoletem maszynowym. Doskonały do prowadzenia ostrzału z wnętrza auta.

Strzelba (Shotgun) [M: 1 | C: 600 $ | D: 16] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Strzelba (Shotgun) [M: 1 | C: 600 $ | D: 16]

Doskonała siła ognia na bliskie (a nawet bardzo bliskie) dystanse. Przy bezpośrednim kontakcie z przeciwnikiem, jeden strzał który możemy oddać przed przeładowaniem, w zupełności wystarczy. Choć strzelba radzi sobie z samochodami stosunkowo dobrze, unikamy ich z uwagi na konieczność częstych jej przeładowań.

Skrócona Strzelba (Stubby Shotgun) [M: 2 | C: 800 $ | D: 32] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Skrócona Strzelba (Stubby Shotgun) [M: 2 | C: 800 $ | D: 32]

Ulubiona broń kierowców ciężarówek Ammu-Nation. Zabójcza na krótkie i średnie dystanse, ale pozostawiająca nieco do życzenia w kwestii celności. Dobra zarówno do egzekucji na ludziach, jak i ich pojazdach. Ważna jest również możliwość oddania dwóch strzałów, które odpowiednio wykorzystane, mogą być bardzo przydatne.

Dwururka (Double Barreled Shotgun) [M: 2 | C: 1 000 $ | D: 32] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Dwururka (Double Barreled Shotgun) [M: 2 | C: 1 000 $ | D: 32]

Najlepsza strzelba w grze, charakteryzująca się dużą szybkostrzelnością, siłą ognia, oraz celnością. Idealna na krótkich i średnich dystansach, aczkolwiek i z dużej odległości może udać nam się ustrzelić kilku przechodniów. Przydaje się w sytuacjach, kiedy trzeba szybko pozbyć się jakiegoś pojazdu.

Kałasznikow (Assault Rifle) [M: 30 || C: 2 500 $ || D: 120] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Kałasznikow (Assault Rifle) [M: 30 || C: 2 500 $ || D: 120]

Wspaniała broń do eliminowania pieszych celów. Nieco wolniejsza prędkość oddawania strzałów, rekompensowana jest z nawiązką nie tylko wybitnie dalekim zasięgiem, ale i nadzwyczajną siłą ognia. Gorzej wygląda jednak prowadzenie walki z samochodami czy helikopterami. Wtedy kałasznikow może nie podołać.

Karabin Szturmowy (Carbine Rifle) [M: 50 | C: 3 500 $ | D: 150] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Karabin Szturmowy (Carbine Rifle) [M: 50 | C: 3 500 $ | D: 150]

Broń używana głównie przez armię. Posiada podobną siłę ognia do kałasznikowa, jest jednak o wiele szybsza. Pomimo prawie dwa razy pojemniejszego magazynka, nawet nie zauważymy kiedy stanie się on pusty. Amunicja ucieka jak szalona i jeśli nie mamy dużo gotówki, zakupy mogą okazać się problemem.

Miotacz Płomieni (Flamethrower) [M: 500 | C: 6 000 $ | D: 3 000] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Miotacz Płomieni (Flamethrower) [M: 500 | C: 6 000 $ | D: 3 000]

Idealny w połączeniu ze zdolnością "flame retard" (nagroda za misje w wozie strażackim), dającą odporność na ogień. Na krótkich dystansach miotacz jest doskonały do podpalania aut, ludzi, oraz wszystkiego co tylko przewinie się w ich pobliżu. Wbrew pozorom amunicja starcza na długi czas, jeśli odpowiednio ją dawkujemy.

Wyrzutnia Rakiet (RPG) [M: 1 | C: 8 000 $ | D: 8] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Wyrzutnia Rakiet (RPG) [M: 1 | C: 8 000 $ | D: 8]

Stosunek ceny do ilości rakiet które w zamian otrzymujemy jest wysoce niezadowalający. Nie można jednak zaprzeczyć, że nic nie sprawia takiej frajdy jak wysadzanie w powietrze kolejnych aut (oraz helikopterów) namierzanych z pomocą prawego triggera. Zasięg wyrzutni również robi mocno pozytywne wrażenie.

Działko Obrotowe (Minigun) [M: 200 | C: 10 000 $ | D: 300] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Działko Obrotowe (Minigun) [M: 200 | C: 10 000 $ | D: 300]

Najbardziej kosztowna ze wszystkich broni, których przyjdzie nam używać. Szybkość opróżniania kolejnych magazynków jest po prostu porażająca. Skuteczność broni jest co prawda wysoka dla prawie każdego celu (może poza czołgami), ale nie zmienia to faktu, że działko jest zwyczajnie nieopłacalne w eksploatacji.

Granat Błyskowy (Flashbang) [C: 150 $ | D: 8] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Granat Błyskowy (Flashbang) [C: 150 $ | D: 8]

Broń traktujemy raczej jako ciekawostkę. Po wybuchu przeciwnicy stają oszołomieni, a my mamy kilka sekund na ucieczkę lub atak. Ciekawe wydaje się połączenie ich z użyciem katany, jednak równie dobrze możemy czekać na moment w którym przeciwnicy będą przeładowywać swoją broń. Efekt osiągamy ten sam.

Koktajl Mołotowa (Molotov Cocktail) [C: 300 $ | D: 8] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Koktajl Mołotowa (Molotov Cocktail) [C: 300 $ | D: 8]

Praktycznie jedyny sensowny sposób na pozbycie się setki rozmieszczonych na terenie miasta kamer. Chociaż możemy bawić się w produkowanie ich na stacjach benzynowych (~15 sztuk za 200 $), to znacznie szybciej wchodzimy posiadanie dużej ich ilości z pomocą Ammu-Nation.

Granat (Grenades) [C: 350 $ | D: 8] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Granat (Grenades) [C: 350 $ | D: 8]

Posiadają większą siłę ognia od koktajli mołotowa. Jednak konieczność odczekania około dwóch sekund od chwili ich rzucenia, skutecznie eliminuje je z użycia przez większość rozgrywki. Musimy również każdorazowo wziąć poprawkę na ich tendencję do odbijania się od powierzchni w którą uderzą.

Mina Kontaktowa (Proximity Mine) [C: 500 $ | D: 8] - Uzbrojenie | Podstawy Grand Theft Auto Chinatown Wars - Grand Theft Auto: Chinatown Wars - poradnik do gry

Mina Kontaktowa (Proximity Mine) [C: 500 $ | D: 8]

Jedynym sposobem na wejście w posiadanie min, jest zakup poprzez stronę Ammu-Nation. Dobrze sprawdzają się w sytuacjach, kiedy chcemy pozbyć się goniącej nas policji. Po uzbrojeniu miny, wybuch nastąpi po upływie około 6 sekund, lub gdy jakikolwiek cel (również my sami) pojawi się w zasięgu miny.