Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Summoner - poradnik do gry

Summoner - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka | Summoner poradnik Summoner

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Walka toczy się w czasie rzeczywistym, ale w każdym momencie grę można spauzować za pomocą SPACJI.

Legenda do pojawiających się cyferek:

  • niebieskie 1 (procentowe) - dodatni lub ujemny modyfikator wynikający z pozycji naszej postaci wobec przeciwnika. Generalnie bonus otrzymujemy atakując przeciwnika "z góry" (np. stojąc na wzniesieniu) lub zadając ciosy w plecy (nie mylić z BACKSTAB Flece)
  • niebieskie 2 - ilość poświęconych AP (action points) na daną czynność/umiejętność
  • żółte - otrzymane przez nasze postaci obrażenia
  • białe - obrażenia zadane wrogom
  • zielone - ilość odzyskanych punktów zdrowia w wyniku leczenia magicznego lub za pomocą mikstur

Przeciwnika wystarczy wskazać tylko raz - nie ma potrzeby jak w Diablo ciągłego klikania podczas ataku.

Widząc dużą grupę warto strzelić z łuku do najbliższego przeciwnika - Walka | Summoner - Summoner - poradnik do gryNależy maksymalnie wykorzystywać atut grupy (nie rozdrabniać się, tylko po kolei eliminować przeciwników), ponieważ w pojedynku jeden na jeden, to my zazwyczaj jesteśmy tą słabszą stroną.

Widząc dużą grupę warto strzelić z łuku do najbliższego przeciwnika. Odłączy od reszty, aby nas zaatakować, osłabiając równocześnie główny oddział.

Otwartą kwestią są typy broni, jakimi należy się posługiwać. Moim zdaniem Joseph i Flece powinni używać dobrych na większość przeciwników mieczy (SWORD), natomiast Jekhara wyćwiczyłem w siekierach (AXE) i broniach obuchowych (BLUNT) jako wsparcie w pojedynkach z nietypowymi potworami. (np. kamiennymi statuami)

Nie zawsze broń zadająca najwięcej obrażeń jest najlepsza. Należy także zwrócić uwagę na kilka innych cech. Przede wszystkim bardzo przydatne są wszelkiego rodzaju umagicznienia. Nie spotkamy wiele takich broni, a korzyści płynące z dodatkowego uderzenia od lodu, czy ognia, są nieocenione. Osobiście przez całą grę korzystałem ze zdobytego już na samym początku (w podziemiach Iony) SWORD OF SPIRIT i ICE DAGGER. Inną kwestią jest wskaźnik szybkości broni (także pancerza), który wpływa na szybkość działania naszej postaci. Zazwyczaj im silniejsza broń tym mniejsza szybkość. Reguła ta nie dotyczy broni specjalnych, które często łączą w sobie siłę i szybkość. Ostatnią ważną rzeczą jest, czy oręż jest jedno-, czy dwuręczny. Używając broni dwuręcznej pozbywamy się możliwości korzystania z tarczy, a tym samym jesteśmy bardziej narażeni na ciosy. Poza tym bronie dwuręczne mają zazwyczaj wspomnianą już wadę, czyli są bardzo wolne. Dlatego proponuję korzystanie z broni jednoręcznych.

Bronie: mamy ich do wyboru prawdziwe multum, choć, w przeciwieństwie do np. serii "Baldurów", bronie magiczne stanowią margines możliwego do zdobycia uzbrojenia. Dzielą się one na miecze, siekiery, bronie obuchowe, laski i broń łuczniczą. Podział ten nie jest bez znaczenia w walce, gdyż poszczególni wrogowie mogą być odporni na konkretny rodzaj uderzeń np. bronie kłujące znakomicie sprawdzają się przeciwko ludziom, w przeciwieństwie do broni obuchowej, która jest doskonała na wszelkiego rodzaju golemy. Na początku gry jesteśmy zmuszeni do walki w "ciemno", później możemy posługiwać się umiejętnością APPRISE Rosalind, pozwalającą określać słabości przeciwników.

"Cudowną bronią" naszej drużyny jest BACKSTAB Flece, czyli atak w plecy. Można go wykonać jedynie sztyletem, lub krótkim mieczem (wyraźnie musi to być zaznaczone w opisie broni) i dopiero po wybraniu, w trakcie walki, takiego ataku z menu zdolności (nie odbywa się automatycznie). Istnieją dwa rodzaje Backstab-ów: słabszy i silniejszy. Pierwszy następuje przy ataku podczas walki i zabiera sporo punktów życia, choć daleko mu do prawdziwego nokautu. Natomiast do wykonania superbackstab-u prowadzą trzy drogi . Pierwsza to skradanie się do wroga (zdolność SNEAK) i niezauważenie zadanie mu ciosu. Drugi to podcięcie przeciwnika (zdolność TRIP) i atak gdy leży na ziemi, oraz trzeci, kiedy użyjemy czaru FREEZE i delikwent stoi zamrożony. W tych trzech przypadkach można zadać cios zabierający nawet ponad 1000HP ! Pamiętajmy, że działa jedynie, gdy ustawimy się DOKŁADNIE za plecami (pojawi się niebieski krzyż).

Podczas walki nie czekajmy do ostatniej chwili z ewentualną ucieczką, gdyż 99% ciosów w plecy kończy się spowolnieniem naszej postaci i czyni nas łatwym celem - Walka | Summoner - Summoner - poradnik do gryCzęść wrogów, których spotkamy, jest niewrażliwa na ataki konkretnych żywiołów. Jeżeli zaatakujemy Ognistego Rycerza kulą ognia to nie tylko nie zadamy mu obrażeń, ale dodatkowo uleczymy.

Podczas walki nie czekajmy do ostatniej chwili z ewentualną ucieczką, gdyż 99% ciosów w plecy kończy się spowolnieniem naszej postaci i czyni nas łatwym celem.

Rosalind można spokojnie zostawić samą sobie, gdyż używa magii w sposób jak najbardziej właściwy. Jedynie gdy chcemy posłużyć się silniejszymi czarami musimy zrobić to sami.

W menu postaci możemy ustawić skrypty AI (zachowania). Ustawienia "fabryczne" są dobrze dobrane i zmieniałem je jedynie dla Rosalind pomiędzy healer/caster a Healer w zależności, czy miała atakować, czy tylko wspierać magicznym leczeniem pozostałych bohaterów.

Postacie kierowane przez komputer i mające skrypt Healer lub Healer/caster zaczynają leczyć, gdy poziom energii którejś z postaci spadnie poniżej połowy.

Gdy tylko Rosalind zdobędzie umiejętność BOW, natychmiast zamieńmy jej laskę na łuk. W innym przypadku, gdy wyczerpie energię magiczną, rzuci się na przeciwników z kijem w ręku, a to zawsze kończy się źle (a nas zmusza do jej ciągłego kontrolowania).

O ile magicznych broni nie spotkamy wiele, o tyle magicznych pierścieni jest w grze multum. Niestety, nasza postać ma na nie tylko dwa wolne miejsca, więc należy dokładnie dopasować ich cechy do potrzeb użytkownika.

Najlepszym sposobem na zdobycie doświadczenia a czasem również unikalnych przedmiotów, są walki z losowo generowanymi przeciwnikami na mapie świata. Są czasochłonne ale pozwalają osiągnąć wysoki poziom.

Ataki łańcuchowe nie są specjalnie silniejsze od zwykłych, ale nie dopuszczają przeciwnika do wykonania ciosu. Dodatkowo część z nich nie ma charakteru bojowego, ale pozwala wzmocnić lub uleczyć bohatera (drużynę).

W opcjach gry można ustalić czy ataki łańcuchowe są wyprowadzane ręcznie, czy automatycznie. Polecam ten drugi sposób, gdzie zamiast klepać w klawiaturę wystarczy w momencie pojawienia się łańcuszka nad głową bohatera nacisnąć prawy przycisk myszy.

Jeżeli mamy odpowiednią ilość gotówki nasi podopieczni są praktycznie nieśmiertelni. Wystarczy kupić kilkadziesiąt leczniczych mikstur i podczas pauzy leczyć nimi nasze postaci. Użyte w ten sposób mikstury kumulują się i bez zbędnego zachodu można uleczyć każdego bohatera.

Nie napalajmy się na wspaniale wyglądające pełne zbroje (chroniące zarówno tors, jak i nogi). W większości przypadków dają mniejsza ochronę niż najlepsze stroje dwuczęściowe.