Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Summoner - poradnik do gry

Summoner - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Solucja cz.2 | Summoner poradnik Summoner

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

IONA MONASTERY

Wyspa nie jest duża, więc zwiedzenie jej nie zajmie nam dużo czasu. Warto wypytać siostrę QUELAH o historię Iony, aby zrozumieć to, co ujrzymy w katakumbach. ABBOT LAURENT znajduje się na piętrze w budynku obok głównego placu sanktuarium. Kolejny pierścień (RING OF LIFE) znajduje się gdzieś w podziemiach wyspy pod kryptą królów. Możemy także dowiedzieć się, że cesarz Murodor w swym szaleństwie odbudowuje potężną wieżę TOWER OF ELEH, która według legend pomogła pomniejszym bogom zabić Stwórcę Wszystkiego i otworzyła drogę do niebiańskiego królestwa. Teraz władca Orenii chce sam sięgnąć po boską władzę. Na razie jednak zajmijmy się pierścieniem światła, w poszukiwaniu którego pomoże nam nowa bohaterka. To ROSALID, córka Yago i najsilniejszy czarodziej w naszej drużynie. Klucz do krypty królów otrzymamy od brata OVAARD-a (stoi na środku głównego placu) a samo wejście znajduje się za regałem z książkami w mniejszej bibliotece (prawe skrzydło od wejścia do Wielkiej Biblioteki).

IONA CATACOMBS

Zanim dotrzemy do wrót miasta czeka nas pojedynek z pierwszym z czterech upiornych jeźdźców - Solucja cz.2 | Summoner - Summoner - poradnik do gryAby otworzyć sarkofag możemy użyć zdolności PICK LOCK Flece (min. na 5 poziomie) lub poprzesuwać wszystkie posągi w komnacie. Podziemia to nic innego jak szkielet potężnego stworzenia uwięzionego w skale (wg. legendy to ostatnie wcielenie boga VARADOSA). Za wyjściem z pierwszego korytarza, tuż przy sklepieniu groty (trzeba wejść po kościach) znajduje się (tajne?) pomieszczenie ze znakomitą zbroją (CHAINMAIL TUNIC), która z pewnością pomoże przetrwać najbliższe konfrontacje. W podziemiach mamy do czynienia z trupami-wojownikami w trzech wydaniach (najgroźniejsi są ci z mieczami) oraz magami ciskającymi kule ognia. Naszym celem są trzy promieniście rozchodzące się korytarze, z których dwa krańcowe prowadzą do piedestałów z magicznymi kulami. Uruchomienie ich otworzy znajdujące się w środkowym pasażu szczęki wielkiego gada i wejście do grobowca. Na drodze do pierścienia stanie nam pradawny rycerz CARADOS, który wieki temu zaginął w tych podziemiach a teraz uważa się za wcielenie Varadosa. Nasze miecze i magia szybko dadzą mu do zrozumienia, że cenił siebie zbyt wysoko, a my w nagrodę staniemy się posiadaczami bardzo dobrego miecza, pierścienia RING OF LIFE oraz uzyskamy możliwość przywoływania MIST ELEMENTALA. Tak wzmocnieni wyruszamy z powrotem do Lenele.

LENELE

Zanim dotrzemy do wrót miasta czeka nas pojedynek z pierwszym z czterech upiornych jeźdźców. Walka nie należy do najłatwiejszych m.in. dlatego, że przeciwnik ma zdolność przywoływania trupów, które zazwyczaj materializują się na naszych tyłach i atakują najsłabszą Rosalind. Kiedy się już prawie uporamy z demonem, ten w asyście naszych zdziwionych gęb po prostu ucieknie. Najwyraźniej innym razem...

Widok tłoczącego się u bram Lenele tłumu wyjaśnia wcześniejsze spotkanie. Wojska Orenii są coraz bliżej i ludzie w popłochu szukają schronienia za murami stolicy. Nie oglądając się za siebie, udajmy się prosto do pałacu i porozmawiajmy z Yago. W między czasie nasza tajemnica stała się sprawą wagi państwowej i czeka nas audiencja u pary królewskiej. Król i królowa okazują się przychylni Josephowi i jedynie panujący dookoła chaos wiąże im ręce. Oferowana pomoc ograniczy się do nowej, ale niezwykle przydatnej postaci. JEKHAR to urodzony wojownik i, pomimo nienawiści do Josepha, dobrze przysłuży się drużynie.

Mając do dyspozycji pełny skład drużyny (nikt inny już się nie dołączy) możemy wyruszyć na poszukiwanie dwóch pozostałych pierścieni. Porozmawiaj z księciem SORNEHANEM, który opowie o starożytnym BLADE OF TARUM, będącym bardziej symbolem niż bronią, ale otwierającym dla przybyszów bramy SAANAVARH, górskiej twierdzy ludu KHOSANI. To oni stworzyli pierścienie przywołań i prawdopodobnie są w posiadaniu RING OF FIRE. Aby otrzymać wspomniany miecz musimy udać się do HIEROPHANTY w świątyni Uratha.

Natomiast królowa GALIENE skieruje nas do TANCREDA w dzielnicy OLD CITY po mapę bagien IKEAMOS wskazującą drogę do pałacu tego zatopionego królestwa. Tam ponoć znajduje się RING OF STONE. W domu Tancreda porozmawiajmy z MAHRI THE CROOKED, która poleci nam udać się po wspomniana mapę do APHOTECARY mającego swój sklep zaraz obok jednego z mostów w OLD CITY. Mając dwa potrzebne przedmioty droga do bagien Ikeamos i twierdzy Saanavarh stoi otworem. Najpierw proponuję udać się do tej drugiej.

KHOSANI CITY

Nie jest ono zaznaczone na mapie, ale znajduje się na południe od Lenele przy wielkim wulkanie. W jego pobliżu spotkamy grupę Khosani, którzy po pokazaniu BLADE OF TARUM zaprowadzą nas do podziemnego miasta. Strażnik kamiennego portalu przedstawi nas najwyższej kapłance ludu Khosani ULSADAN. Jak się okazuje otrzymany sztylet to za mało, aby zaskarbić sobie sympatię mieszkańców. Czeka nas sprawdzian siły i woli. Zanim jednak udamy się do labiryntu, warto odwiedzić znajdujące się po obu stronach głównego pasażu sklepy i w miarę zasobności portfela uzupełnić ekwipunek magicznymi przedmiotami. Odpowiednio przygotowani, możemy stawić czoło testom czekających na nas w drodze do magicznego pierścienia.

KHOSANI LABIRYNTH

a) Respektu - walka z czterema Golemami - Solucja cz.2 | Summoner - Summoner - poradnik do gryUWAGA: w labiryncie nie ma możliwości zapisywania stanu gry, dlatego należy postępować ostrożnie. Czeka nas 6 prób:

a) Respektu - walka z czterema Golemami

b) Zrozumienia - cztery Jade Golemy oraz zagadka polegająca na takim ustawieniu kamieni w pierwszej sali, aby ich odpowiedniki w drugiej otworzyły przejście do dalszej części labiryntu (u mnie należało wcisnąć kamienie pierwszy po prawej i ostatni po lewej stronie od wejścia)

c) Siły - walka z czteroma Khosani Prisoners. Walka jest trudna, dlatego najlepiej pozostawić drużynę w korytarzu, a pojedynczym bohaterem wejść na platformę i następnie szybko powrócić do towarzyszy (w ten sposób przeciwnik nie zdoła nas okrążyć)

d) Myśli - w pierwszej komnacie należy tak poustawiać kamienie, aby w kolejnej pojawiły się platformy prowadzące na drugą stronę. Nie jest to żaden problem, jedynie warto zainteresować się przedmiotami leżącymi po obu stronach przepaści (SUDDED LETHAR I SUDDET PANTS).

e) Pamięci - przeciwnicy to cztery Golemy. Po ich zabiciu kolejne drzwi po prostu się otworzyły?!

f) Ostateczny test (już można nagrywać!). Mamy do czynienia z kilkoma ognistymi Impami. Drewniane drzwi prowadzą do celu naszej wycieczki. Jeżeli komuś się wydawało, że wszystko idzie za prosto, nie mylił się. Kiedy tylko ruszyliśmy RING OF FIRE pojawiła się olbrzymia FIRE SALAMANKA wyraźnie niezadowolona z naszej obecności (ktoś chyba specjalne wysługuje się nami dla własnych celów). Potwór ma to do siebie, że zadaje obrażenia od ognia każdej znajdującej się w pobliżu postaci, dlatego warto atakować z dystansu i przynajmniej jednego uzdrowiciela trzymać w bezpiecznej odległości. Salamanka dwa razy ukryje się w lawie, co da nam możliwość bezpiecznego podleczenia naszych bohaterów. Po walce rozejrzyjmy się po grocie, a znajdziemy kilka pożytecznych przedmiotów (RING OF BLESSING, RING OF PYROS, CHAINMAIL TUNIC).