Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 2009 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 2009 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Elementy sterowania | Pro Evolution Soccer 2009 poradnik Pro Evolution Soccer 2009

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Elementy sterowania

Ruch

Ruch jest najważniejszą rzeczą gry. Wszystkie jego elementy (sprint, bieg, chód itd.), trzeba nauczyć się dobrze wykorzystywać. Nie należy zapominać również o zatrzymywaniu się - to też jeden z elementów. Sprawne operowanie przyśpieszeniem/zwolnieniem biegu pomaga przy ogrywaniu rywali, nawet wolnymi zawodnikami. Pamiętać należy, że są trzy szybkości biegu: kierunkami, RB, RT.

Super cancel

Super cancel (RB + RT) jest bardzo ważnym elementem gry, choć jego znaczenie nieco zmalało w 2009. Super cancel nie polega tylko na wstrzymaniu biegu w piłki wychodzącej na aut, ale służy raczej do korygowania ustawień zawodników, do których kierowane są podania. Trudno się go wykonuje, ale warto o nim pamiętać i go ćwiczyć. Zapewnia większą dowolność w grze, ponieważ dzięki niemu można nieco ominąć denerwujące skrypty gry.

Tricki

Nie trzeba znać wszystkich tricków. Część z nich jest bezużyteczna, część mało skuteczna, a na niektóre żywi przeciwnicy mają sposoby. Warto ćwiczyć wszelkie triki związane z RB, szczególnie te z wolnym dryblingiem, bowiem pozwalają na szybkie zatrzymanie się przed zawodnikiem i natychmiastowy start ze zwodem. Koniecznie należy też ćwiczyć zwód o 90 stopni, wykonywany kierunkami, a także wszelkie markowania strzału - jest to podstawa w tej edycji gry. Jeśli chodzi o symulowanie faulu, to sprawdza się ono w niezbyt pewnych sytuacjach - najlepiej, gdy jesteśmy atakowani od tyłu albo widzimy, że przeciwnik wykona na nas wślizg. Ale nie daje to stuprocentowego powodzenia akcji.

Podania

Możemy podać w każdy z ośmiu dostępnych kierunków. Oczywiście nie każde będzie tak celne, jak na to wskazują atrybuty. Przeważnie wszystkie podania są celne, chociaż czasem niezbyt dokładne i zbyt słabe. Podania z pierwszej piłki (jak i w biegu albo sprincie) są przeważnie mniej celne o 1/4 wartości atrybutu. Nie zapominajmy o długim podaniu po ziemi - jest bardzo łatwe do przechwycenia, ale jednak niezwykle skuteczne. Za pomocą A można podać do niemalże każdego zawodnika na boisku. Wszystko zależy od wciśniętego kierunku i czasu trzymania A .

Strzały

Rodzaje strzałów zależą od:

  • położenia piłki względem piłkarza (w powietrzu - jak wysoko nad ziemią, za i przed, z boku)
  • aktualnej szybkości piłkarza (sprint, trucht, stanie w miejscu).

Strzały rozróżniamy na:

Strzały wykonywane nogą

Piłka powinna znajdować się maksymalnie na wysokości kolana. Zawodnik musi mieć piłkę sobą.

Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie