Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[9. Virmir] 3. Baza - eksploracja (Zadania) poradnik Mass Effect - PC

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

9.3.1. Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej

Do bazy można wejść na dwa sposoby. Pierwszy (VIR2-A ) pozwoli nam na dotarcie do konsolety systemów obrony bazy, co umożliwi zakończenie misji 9.2.1. Pomoc drużynie kapitana Kirrahe . Wybierając to przejście nadłożymy nieco drogi, ale w zamian dostaniemy możliwość zdobycia punktów doświadczenia i moralności. Drugie wejście (VIR2-B ) pozwoli nam uniknąć części starć i przedostać się do laboratoriów. Proponuję wybrać wariant pierwszy, który jest bardziej opłacalny z punktu widzenia punktów doświadczenia i moralności.

Po wejściu do środka zauważymy konsolę systemów bezpieczeństwa (VIR3-1 ), dzięki której będziemy mogli pomóc drużynie Kirrahe (9.2.1. Pomoc drużynie kapitana Kirrahe ) i odblokować drzwi prowadzące w dalsze regiony bazy.

W głównym pomieszczeniu przyjdzie nam stoczyć walkę z gethami oraz ze indoktrynowanymi salarianami - [9. Virmir] 3. Baza - eksploracja (Zadania) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

W głównym pomieszczeniu przyjdzie nam stoczyć walkę z gethami oraz ze indoktrynowanymi salarianami. Następnie kierujemy się w stronę pomieszczenia ochrony. Na miejscu spotkamy kolejnych salarian.

Najpierw proponuję wybrać przejście prowadzące na poziom więzienny (VIR3-B ). W jednej z cel zastaniemy salarianina, z którym uda nam się chwilę porozmawiać. Dowiemy się od niego co nieco na temat indoktrynacji, jakiej Saren poddał salarian. Jeżeli chcemy zdobyć trochę punktów idealisty, wypuszczamy więźnia z celi. Jeżeli preferujemy granie jako renegat, zostawiamy go na pastwę losu. W pozostałych celach są więźniowie, których już raczej nie da się uratować. Jeżeli ich wypuścimy, zdobędziemy kolejne punkty idealisty, jeżeli po wypuszczeniu zabijemy - renegata.

Wracamy tą samą drogą, którą przybyliśmy, a następnie wybieramy kolejne przejście (VIR3-D ). W ten sposób dotrzemy na poziom laboratoriów, do działu, w którym znajdują się kolejne cele. W jednej z nich znajduje się salarianin, który również poprosi nas o uwolnienie. Warto jednak zauważyć, że uwalniając go, jednocześnie wypuścimy na wolność innych więźniów, którzy zostali już zindoktrynowani. Dlatego też nasi towarzysze z drużyny będą mieć obiekcje. Jeżeli jednak zgodzimy się wypuścić salarian, zdobędziemy punkty idealisty. Niestety okaże się, że nasi przyjaciele mieli rację. Przyjdzie nam stoczyć walkę z więźniami. Na szczęście nie będą stanowili dla nas żadnego większego zagrożenia.

Uwaga! Drugie wyjście z pomieszczenia (VIR5-C ) zaprowadzi nas do przejścia, którym przyszlibyśmy, gdybyśmy wybrali alternatywną drogę wejścia do bazy.

Wracamy tą samą drogą, którą przyszliśmy i korzystamy z windy (VIR3-C ). Zabierze nas ona do głównej części poziomu laboratoriów. Tutaj przyjdzie nam stoczyć walkę z kroganinem, grupą zombie oraz asari.

Gdy opuścimy pomieszczenie, trafimy na pomost. Ten jednak w pewnym momencie skończy się. Gethy podniosły most i jeżeli go nie opuścimy, nie będziemy mogli przejść dalej. Pozostanie nam zawrócić i poszukać gdzieś przełącznika opuszczającego most.

Udajemy się na południe. Wchodzimy do pomieszczenia ochrony, gdzie spotkamy Ranę Thanoptis. Kobieta poprosi nas o darowanie życia, w zamian otwierając przejście do prywatnego laboratorium Sarena. W trakcie rozmowy dowiemy się również co nieco na temat indoktrynacji i statku kosmicznego - Suwerena. Jeżeli zabijemy kobietę, otrzymamy sporo punktów renegata. Pozostawienie jej przy życiu nie da nam żadnego bonusu w punktach moralności.

Korzystamy z windy, którą uaktywniła Rana (VIR5-D ). Dotrzemy do wieży komunikacyjnej. Na dole dostrzeżemy nadajnik protean. Uruchamiamy go za pomocą pobliskiego terminalu. W ten sposób doznamy kolejnej wizji.

Następnie wchodzimy na górę i podchodzimy do panelu komunikacyjnego. Skontaktuje się z nami dość niespodziewany rozmówca, który sprawi, że na wiele spraw spojrzymy zupełnie z innej strony. Rozmowa zakończy się przeciążeniem układów elektrycznych i zniszczeniem panelu.

Chwilę później skontaktuje się z nami Joker, prosząc o pośpiech - [9. Virmir] 3. Baza - eksploracja (Zadania) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Chwilę później skontaktuje się z nami Joker, prosząc o pośpiech. Najwyższy czas zająć się naszym zadaniem - wyłączeniem działa przeciwlotniczego.

Wracamy na poziom laboratoriów, a następnie biegniemy w stronę podniesionego mostu. Gdy się do niego zbliżymy, opuści się, umożliwiając nam przejście na drugą stronę. Po drodze przyjdzie nam stoczyć szereg walk zarówno z gethami, jak i kroganami.

Czeka nas przeprawa przez główny poziom bazy. Po drodze przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi siłami wroga. Naszym celem jest konsoleta obsługująca działo przeciwlotnicze (VIR6-1 ). Po oczyszczeniu przejścia korzystamy z niego, by umożliwić Normandii podejście do lądowania.

9.3.2. Podłożenie bomby

Zaraz po dezaktywowaniu działa zostaniemy zaatakowani przez dwie grupy gethów. Kiedy już się z nimi uporamy, korzystamy z pobliskiej windy (VIR6-B ), by dotrzeć do wylęgarni krogan.

Stąd będzie już niedaleko do miejsca, w którym powinniśmy podłożyć bombę (VIR7-1 ). Zanim do niego dotrzemy, przyjdzie nam jeszcze pokonać parę gethów.

Mniej więcej w tym momencie grupie kapitana Kirrahe powinno udać się wyłączyć drugie działo. Normandia wyląduje, dostarczając swój specjalny ładunek.

Niestety siły gethów okażą się na tyle potężne, że dotarcie drużyny Kirrahe na miejsce spotkania stanie pod znakiem zapytania. Nie pozostanie nam więc nic innego, jak ruszyć z odsieczą.

Uwaga! W tym momencie otrzymamy możliwość wyboru drużyny. Tym razem nie będziemy mogli skorzystać z pomocy Ashley ani Kaidana, ponieważ jedno z nich będzie z Kirrahe, a drugie zostanie, by uzbroić bombę. Warto wybrać takie osoby, by mieć dobrze zbalansowaną pod względem umiejętności ekipę. Poświęćmy też chwilę na to, by przejrzeć wyposażenie zdobyte w czasie eksploracji bazy i upewnić się, że nasi ludzie zostali wyekwipowani w najlepszy osprzęt.

Korzystamy z bramy za zachodzie i kierujemy się w stronę windy, która zabierze nas na poziom główny bazy (VIR7-B ). Zanim do niej dotrzemy, będziemy musieli pozbyć się kilku gethów i krogan. Po oczyszczeniu terenu zjeżdżamy na dół.

Biegnąc w stronę drugiej wieży przeciwlotniczej (VIR6-D ) zauważymy transporter dostarczający gethom posiłków - [9. Virmir] 3. Baza - eksploracja (Zadania) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Biegnąc w stronę drugiej wieży przeciwlotniczej (VIR6-D ) zauważymy transporter dostarczający gethom posiłków. W tym momencie stanie się jasne, że nie uda się nam na czas uratować załogi w wieży i powrócić na miejsce podłożenia bomby.

Uwaga! W tym momencie staniemy przed trudnym wyborem. Od naszej decyzji będzie zależało życie Ashley i Kaidana. Tylko jedno z nich zdoła opuścić Virmir. Kto to będzie, zależy tylko od nas. Po dokonaniu wyboru będziemy mogli go skomentować. Od tego, jaki ton przybierzemy, zależeć będzie premia w postaci punktów idealisty/renegata.

Jeżeli postanowimy pomóc osobie, która została przy bombie, będziemy musieli zawrócić i dotrzeć na miejsce lądowania (VIR7-1 ). Jeżeli jednak ruszymy na ratunek osobie, która jest w drużynie Kirrahe, kontynuujemy drogę, docierając do drugiej wieży (VIR6-D ).

Niezależnie od naszego wyboru, będziemy musieli zmierzyć się z dużymi siłami przeciwnika. Wśród nich znajdzie się również prime, najpotężniejszy rodzaj żołnierzy gethów. W walce powinniśmy skoncentrować się najpierw na nim, ponieważ stanowi największe zagrożenie dla naszej drużyny.

9.3.3. Konfrontacja z Sarenem

Kiedy opanujemy sytuację, nadleci sam Saren. Podczas rozmowy poznamy motywy stojące za jego zachowaniem. Będziemy mieli także okazje spróbować przeciągnąć go na naszą stronę (umiejętności perswazji), co nie wpłynie znacząco na zmianę zachowania byłego widma, ale przysporzy nam nieco punktów moralności.

W końcu rozpocznie się walka. Naszym pierwszym ruchem powinno być znalezienie osłony i szybka zmiana uzbrojenia drużyny na takie, które w największym stopniu będzie zadawać uszkodzenia istotom organicznym. W trakcie potyczki warto zrobić użytek z wszystkich naszych zdolności, zarówno ofensywnych, jak i defensywnych. Kontrolujmy również stan tarczy i zdrowia naszej drużyny, w razie potrzeby odpowiednio reagując (wzmocnienie tarczy, med-żel).

Po zakończonej walce pozostanie nam jedynie oglądać z orbity potężną eksplozje, która pogrzebała w gruzach bazę Sarena.

Dojdzie do standardowego już spotkania z drużyną, podczas którego Liara po raz kolejny spróbuje poznać informacje umieszczone przez przekaźniki protean w głowie Sheparda. Tym razem uda jej się zlokalizować cel podróży Sarena - planetę Ilos (11. ).

Podczas holokonferencji z Radą opowiadamy o tym, czego dowiedzieliśmy się o byłym widmie. Niestety przedstawiciele ras wszechświata wciąż ignorują temat żniwiarzy i lekceważą samego Suwerena.

Gdy tylko spróbujemy skorzystać z mapy galaktyki, otrzymamy wiadomość z nakazem natychmiastowego udania się do Cytadeli - [9. Virmir] 3. Baza - eksploracja (Zadania) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Gdy tylko spróbujemy skorzystać z mapy galaktyki, otrzymamy wiadomość z nakazem natychmiastowego udania się do Cytadeli.

Uwaga 1! Przed wybraniem się na spotkanie z Radą sugeruję zająć się najpierw misjami pobocznymi z rozdziału 13. Niezbadany Świat . Co prawda po wystartowaniu z Cytadeli będziemy mieli jeszcze możliwość ich wykonania, ale nie ukończymy wszystkich, ponieważ niektóre wymagają przekazania zdobytych wiadomości osobom przebywającym na tej stacji, a my z pewnych powodów nie będziemy mogli na nią powrócić.

Uwaga 2! Jeżeli pomogliśmy oddziałowi kapitana Kirrahe (9.2.1. Pomoc drużynie kapitana Kirrahe ), będziemy mogli porozmawiać z nim w ładowni Normandii. Obok niego spotkamy kupca, z którym warto nieco pohandlować. Pamiętajmy jednak, że po wylądowaniu w Cytadeli kapitan i jego ludzie opuszczą pokład naszego statku.