Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

eXperience112 - poradnik do gry

eXperience112 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 poradnik eXperience112

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Zadanie 04B: Znalezienie ciepłego stroju

Otwórz drzwi, a dziewczyna wmaszeruje do środka - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Otwórz drzwi, a dziewczyna wmaszeruje do środka. To miejsce pracy komputerowca - Igora Dimitrinki. Włącz kamerę zaznaczoną w górze mapki, by widzieć jego biurko. Lea podejdzie do jednego z terminali (na mapce na lewo od wspomnianej kamery) i uzna, że najlepiej byłoby przeszukać pliki Igora. Jednak nie zna jego hasła. Podpowie więc, byś przejrzał Pliki i Pocztę Francois Pierre, z którym Dimitrinko pozostawał w zażyłych stosunkach. A zatem kliknij fotkę Pierre (i widoczne pod nią Zatwierdź ) w Pracownikach . Przejrzyj maile, jakie pisywali do siebie Igor i Francois. W jednym z nich, na temat szachownicy de Vigenere'a znajdziesz zakodowaną tą metodą wskazówkę do hasła Dimitrinki. Spróbuj teraz ją odszyfrować. Należy rzecz jasna skorzystać z szachownicy Blaise'a de Vigenere'a w identyczny sposób, jak robiłeś to w przypadku odszyfrowywania kodu Melika. Kluczem jest słowo: BLAISE , a zaszyfrowana wskazówka to: QZNTATJPC lub NZNLSCKFLG (odpowiednio dla polskiej lub angielskiej wersji gry). Odszyfrowana wskazówka brzmi: PON LIPIEC (MONDAY JULY) .

Niestety, owa wskazówka to wciąż za mało, każ zatem Lei przejrzeć biurko Dimitrinki - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Niestety, owa wskazówka to wciąż za mało, każ zatem Lei przejrzeć biurko Dimitrinki. Kliknij więc kolejno znajdujące się nad i na nim lampy (w sumie trzy). W efekcie Lea przeszuka szuflady w jednym z rogów biurka i znajdzie tam klucz. Natomiast na blacie zlokalizuje ulepszenie do kamery, czyli moduł Ostrość (Sharpness) oraz kalendarz Igora wyraźnie wskazujący na zamiłowania jego właściciela do szyfrowania. Lea wprowadzi go do systemu, zatem odnajdź zapiski z kalendarza w Katalogu Wspólnym i przyjrzyj się im. Tu wreszcie przyda się rozpracowana wskazówka z maila do Pierre (PON LIPIEC vel MONDAY JULY ), sugerująca, że hasła do profilu Dimitrinki należy szukać przy lipcowym poniedziałku. Jak widać to słowo: MEDIOCRITAS .

A zatem możesz już wejść do systemu z profilu Dimitrinki (I - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

A zatem możesz już wejść do systemu z profilu Dimitrinki (I.DIMITRINKO ; MEDIOCRITAS ), a z Plików Loyda znasz także jego hasło do Katalogu Chronionego (PIGPEN ). W nim dzięki nagraniu video z Kim w roli głównej poznasz jej kod do Katalogu Chronionego (GAGAKU ). Znajdziesz tam również hasło Lyse Montflour (X22AU5001 ) oraz plik do odszyfrowania zaszyfrowanych tekstów. Z jednym z nich (na temat Anamnezji Reminiscencyjnej) spotkałeś się już w Katalogu Chronionym Leonarda. Teraz możesz go odszyfrować, potrzebujesz tylko słowo-klucz, które znajdziesz w Katalogu Osobistym Dimitrinki (HILL ) wśród kodów do plików chronionych. Jeśli więc masz ochotę poznać ściśle tajne informacje na temat tej niebezpiecznej organizacji, kliknij ów plik szyfrujący w Katalogu Chronionym Dimitrinki, następnie w okienku, które się pojawi, zaktywuj program deszyfrujący, klikając napis Szachownica Vigenere'a. Teraz wejdź w Katalog Chroniony Leonarda (A.LEONARD ; P38 ; RIGOUR ) i odnajdź ów zaszyfrowany tekst. Zaznacz go przy pomocy myszy i skopiuj (Ctrl + C), po czym wklej (Ctrl + V) w centralne pole tekstowe programu deszyfrującego. W górze wpisz hasło (HILL ) i kliknij przycisk Deszyfruj . Zaspokoiwszy swoją ciekawość, wróć do penetrowania pomieszczenia.

Zapal jedną z lamp w centralnie usytuowanej w tym zbiorniku salce - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Zapal jedną z lamp w centralnie usytuowanej w tym zbiorniku salce. Lea zlokalizuje tam projektor, na którym wyświetli film na temat zaburzeń w polu magnetycznym nakręcony przez Lindę Manchek z batyskafu. Elektroniczną wersję tego filmiku dziewczyna wprowadzi zaraz do Katalogu Wspólnego, a zatem i Ty będziesz mógł go obejrzeć.

Wreszcie poślij Leę do części zbiornika położonej poniżej pomieszczenia z projektorem - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Wreszcie poślij Leę do części zbiornika położonej poniżej pomieszczenia z projektorem. To szatnia, gdzie znajdują się szafki pracownicze. Zapalając kolejne lampy, zachęcaj ją do otwierania kolejnych szafek. Oczywiście nie z wszystkimi się to uda, na niektórych bowiem wciąż wiszą kłódki. Niemniej wśród nich (mniej więcej pośrodku tej części zbiornika) Lea zlokalizuje szafkę młodziutkiej Lindy, pilota batyskafu nr 2. Na wiszącym w szafce schemacie batyskafu odczyta słowo: ARCHI (hasło do profilu Lindy). Również kalendarz dziewczyny pokryty jest zapiskami, które niewątpliwie stanowią kolejny zaszyfrowany kod. Przybliż sobie obraz z kamery, by móc odczytać owe znaki. Lea będzie wymieniać zauważone między nimi prawidłowości, czekając, aż rozpracujesz notatki Lindy. (Jednak, jeśli Ci się to nie uda lub zrobisz to, a dziewczyna będzie nadal sterczeć przy szafce, mimo Twych potwierdzających rozwiązanie zagadki ruchów kamerą, nie denerwuj się, po chwili Lea się podda i będzie gotowa do dalszego przeszukiwania pomieszczenia).

Słowo zaszyfrowane na szafce to kod do batyskafu nr 2, który jest w danych Lindy, a do tych masz dostęp dzięki informacjom znalezionym u Kim - 04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.1) | Zadanie 04 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Słowo zaszyfrowane na szafce to kod do batyskafu nr 2, który jest w danych Lindy, a do tych masz dostęp dzięki informacjom znalezionym u Kim. Niemniej, gdybyś miał ochotę odszyfrować go, podaję metodę. Spójrz na to, jak wyglądają ciągi liter na szafce Lindy:

1 2 3 4 5 6 7 8

1) U A Z Y P E T O

2) U Z A Y P T E O

3) U Z Y A T P E O

4) E Z U A Y P T O

5) E U Z A Y T P O

6) E U A Z T Y P O

7) P U E Z A Y T O

Jak słusznie zauważyła Lea, istotna jest trzecia i czwarta linijka, kiedy następuje zmiana litery początkowej w ciągu (przez trzy pierwsze linijki jest nią U, przez trzy następne E). Zwróć uwagę, która w kolejności była litera E w trzecim ciągu, zanim stała się pierwszą literą czwartego ciągu. Siódma. A zatem pierwszą literą siódmego ciągu będzie siódma litera szóstego ciągu, czyli P . Druga litera czwartego ciągu to Z, które w trzecim ciągu było również drugie. A zatem drugą literą siódmego ciągu będzie druga litera ciągu szóstego, czyli U . Trzecia litera ciągu czwartego to U, które w ciągu trzecim było pierwsze. A zatem trzecią literą ciągu siódmego będzie pierwsza litera ciągu szóstego, czyli E . Czwarta litera ciągu czwartego to A, które w poprzednim ciągu było również czwarte. A zatem czwartą literą ciągu siódmego będzie również czwarta litera ciągu poprzedniego, czyli Z . Piąta litera ciągu czwartego to Y, które w ciągu poprzednim było trzecie. A zatem piątą literą ciągu siódmego będzie trzecia litera z ciągu poprzedniego, czyli A . Szósta litera z ciągu czwartego to P, które w ciągu trzecim było również szóste. Tak więc szósta litera z ciągu siódmego będzie również szóstą literą z ciągu szóstego, czyli Y . Siódma litera w ciągu czwartym to T, które w ciągu poprzednim było piąte. A zatem siódmą literą ciągu siódmego będzie piąta litera ciągu poprzedniego, czyli: T . I wreszcie ostatnia (ósma) litera, która jest w czwartym ciągu identyczna jak w trzecim, a zatem i w siódmym będzie identyczna jak w szóstym, czyli: O .

Reasumując, litery w ciągu siódmym zmieniają się identycznie w stosunku do ciągu szóstego jak litery w ciągu czwartym w stosunku do ciągu trzeciego. Drugie, czwarte, szóste i ósme pozostają na swoich miejscach. Siódma z ciągu poprzedniego staje się pierwszą w ciągu następnym, pierwsza staje się trzecią, trzecia - piątą, a piąta - siódmą. Odkodowane słowo brzmi: PUEZAYTO .