GT Legends - poradnik do gry

GT Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

GT Legends - poradnik do gry

Witam w poradniku do gry GT Legends - GT Legends - poradnik do gry

Witam w poradniku do gry GT Legends. Wszyscy fani symulacyjnego ścigania się z pewnością bardzo dobrze kojarzą ten tytuł, będący kolejnym z serii wyścigów w świecie samochodów GT. Tym razem gra przenosi nas w świat potężnych maszyn z lat 60-tych i 70-tych, kiedy nie było jeszcze ABS-u i kontroli trakcji, a kierowca wyścigowy był kierowcą wyścigowym, nie trybikiem w komputerowej maszynie. Ten krótki poradnik ma za zadanie nieco przybliżyć Wam podstawy realiów tego ścigania, by uczynić pierwszy kontakt ze światem legend GT łatwiejszym i przystępniejszym. No, to zaczynamy.

Łukasz "Lecho" Leśniewski

Podstawowe porady

Dostosuj grafikę.

To żelazna porada w przypadku KAŻDEJ gry - czy to strzelanki, czy to wyścigówki, a już zwłaszcza symulatora. W tego typu grze potrzebna jest ogromna precyzja, a jak wiadomo bez odpowiedniej liczby klatek na sekundę ani rusz. Dlatego też jeśli masz nieco słabszy sprzęt, to wyłącz lub ogranicz niektóre graficzne fajerwerki GT Legends. Wygrywanie wyścigów i zdobywanie trofeów naprawdę jest warte trochę gorszej grafiki.

Kup pada.

Albo najlepiej kierownicę. Nie żartuję. Nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek sensownej rozgrywki w tego typu symulator przy użyciu klawiatury. W zakrętach ważne jest odpowiednie dozowanie gazu, hamulca i skrętu, a klawiatura ze swoim zerojedynkowym systemem nadaje się do tego mocno średnio. Oczywiście, grać się da, ale wrażenia z jazdy są wtedy co najmniej ograniczone.

Nie szarżuj!

Jak już wspomniałem (i wspominać będę do znudzenia), GT Legends to symulator. Jeśli spróbujesz wejść w zakręt ze zbyt dużą prędkością licząc, że "jakoś to będzie" - wylądujesz na ścianie. Jeśli spróbujesz "podeprzeć się" przeciwnikiem podczas pokonywania zakrętu, uszkodzisz swoje auto. Jeśli zetniesz zakręt po trawie chcąc skrócić drogę, otrzymasz karę. I tak dalej, i tak dalej.

Używaj hamulca.

Zwłaszcza dla graczy mniej obeznanych w grach symulacyjnych korzystanie z hamulca jest lekko abstrakcyjne. Tymczasem w GT Legends używanie go podczas wchodzenia w zakręty to PODSTAWA i na dobrą sprawę hamowanie silnikiem pełni tylko rolę pomocniczą. Do tego trzeba też pamiętać, że auta z tamtych lat nie miały ABSu, przez co bardzo łatwo zablokować koła podczas hamowania w zakręcie. Dlatego najlepiej jest najpierw zahamować, a potem dopiero wykonać skręt delikatnie przyspieszając mniej więcej od połowy zakrętu. Zaawansowani gracze mogą hamować pulsacyjnie.

Kamera = kokpit.

Zdecydowanie najpełniejsze i najbardziej realistyczne wrażenia z jazdy będziecie mieć w momencie, gdy zdecydujecie się używać kamery z wnętrza samochodu. Pomijając fakt, że są one świetnie wykonane, zapewniają najlepszy punkt widzenia dla oceny sytuacji, odległości od zakrętów i przeciwników. To nie zręcznościówka, kamera za autem nie będzie najlepszym rozwiązaniem i po kilku wyścigach sami to przyznacie.

Naucz się trasy.

To bardzo ważne. Nie warto omijać wolnych sesji treningowych - lepiej wykorzystać je, by poznać układ zakrętów, topografię toru i wszystkie jego najtrudniejsze miejsca. Warto też poćwiczyć sposoby pokonywania zakrętów i wyznaczyć miejsca, w których powinno się rozpocząć hamowanie. Po kilku próbnych okrążeniach na pewno poczujecie się pewniej na danej trasie, co zauważycie po czasach. Nauka toru podczas wyścigu to średni pomysł.

Informacje o GT Legends - poradnik do gry

Autor : Łukasz Lecho Leśniewski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 17, ilustracje: 64 .

Popularne strony w GT Legends - poradnik do gry

GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50586GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50585GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50584GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50583GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50582GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50581GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50580GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50579GT Legends - screen - 2005-07-18 - 50578