Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2006 - poradnik do gry

Football Manager 2006 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dodatkowe zadania piłkarzy | Taktyka i formacja poradnik Football Manager 2006

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Dodatkowe zadania piłkarzy

Z rozwijanego menu Tryb [View] możemy mamy dostęp do możliwości przyporządkowania specjalnych zadań dla piłkarzy. Oto te opcje:

  • Kapitanowie [Capitans] - wybieramy kapitanów zespołu. Funkcja ta powinna być przyporządkowana graczowi z atrybutem Znaczenie [Influence] by miał odpowiedni wpływ na zawodników zespołu. Głównym zadaniem kapitana jest nawoływaniem do walki oraz hamowaniem zapędów zawodników, którzy mają bardzo ciężki charakter.
  • Rozgrywający [Playmarkers] - ustawiamy rozgrywających. Zawodnik, który ma spełniać taką rolę powinien być obdarzony wysokim atrybutem Podania [Passing] jak i Znaczenie [Influence]. Pamiętać należy, że jeżeli chcemy korzystać z rozgrywającego, to musimy włączyć opcję Gra na rozgrywającego [Use Playmaker] w Polecenia dla drużyny [Team instructions].
  • Snajperzy [Target Men] - wybieramy zawodników określanych mianem Snajper [Target Man]. Pamiętać należy, że jeżeli chcemy korzystać z tego typu piłkarzy, to musimy włączyć opcję Gra na snajpera [Use Target Man] w Polecenia dla drużyny [Team instructions].
  • Wykonawcy rzutów karnych [Penalty Takers] - wybieramy wykonawców rzutów karnych. Przyporządkowujemy zawodników z wysokim atrybutem Rzuty karne [Penalties]. Można także mieć wzgląd na Opanowanie [Composure].
  • Wykonawcy rzutów wolnych [Free Kick Takers] - wybieramy wykonawców rzutów wolnych. Kluczem będzie tutaj atrybut Rzuty wolne [Free Kicks] oraz w mniejszym stopniu Decyzje [Decisions].
  • Wykonawcy rzutów rożnych [Corner Kicks] - wybieramy wykonawców rzutów rożnych. Atrybutem decydującym o wyborze powinien być Rzuty wolne [Corners] a także Decyzje [Decisions].
  • Wykonawcy autów [Throw In Takers] - wybieramy wykonawców wyrzutów z autu. Osoby wybierane powinny charakteryzować się wysokim atrybutem Długie wyrzuty [Long Throws].

Aby przyporządkować odpowiedniego piłkarza należy przeciągnąć jego nazwisko w otworzony po prawej stronie panel. Wykonującym dany rodzaj zadania będzie zawodnik z pierwszego miejsca na liście, o ile gra w meczu.

Nie musimy ustawiać piłkarzy do poszczególnych zadań. Zawodnicy w czasie meczu bardzo często wybierają z własnego kręgu odpowiednią osobę, spełniającą dobrze swoje zadania. Ale jeśli mamy pewne wątpliwości czy zawodnik najczęściej wykonujący np. rzuty wolne odpowiednio dobrze je wykonuje, to oczywiście wstawiamy innego zawodnika. Drobna porada: warto na samym początku prowadzenia klubu ustawić pierwszą piątkę piłkarzy wykonujących rzuty karne.