Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2006 - poradnik do gry

Football Manager 2006 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Polecenia dla piłkarzy | Taktyka i formacja poradnik Football Manager 2006

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Polecenia dla piłkarzy [Player Instructions]

Opcje dostępne spod tego menu są związane z indywidualnymi ustawieniami dla każdego gracza. Dzięki temu każdemu zawodnikowi możemy przyporządkować dodatkowe/rozszerzone zadania, po to, by na przykład wykorzystać wszelkie możliwości zawodnika (atrybuty).

Obsługa suwaków i różnej maści przycisków jest identyczna, jak w menu Team instructions. - Polecenia dla piłkarzy - Taktyka i formacja - Football Manager 2006 - poradnik do gry
Obsługa suwaków i różnej maści przycisków jest identyczna, jak w menu Team instructions.

Z rozwijanej listy Ustaw [Set To] możemy wybrać gotowe już ustawienie dla zawodnika z danej pozycji.

Nastawienie [Mentality]

Kreatywność [Creatve Freedom]

Podania [Passing Style]

Gra przy przeciwniku [Closing Down]

Odbiór [Tackling]

Opcje te działają identycznie jak w ustawieniach zespołu, tam należy szukać opisów.

Jeśli przy suwaku widnieje Team, to ustawienia dla danego zawodnika są przyporządkowane globalnie i są dostępne w Polecenia dla drużyny [Team instructions].

Rajdy [Forward Runs]

Rzadko [Rarely], Mieszane [Mixed], Często [Often]

Częstość wybiegania zawodnika w przód, by wspomóc atak. Zawodnik taki jeśli jest na przykład środkowym pomocnikiem, to włącza się w linię ataku.

Rajdy z piłką [Run With Ball ]

Rzadko [Rarely], Mieszane [Mixed], Często [Often]

Częstość biegu z piłką. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Dribling.

Strzały z dystansu [Long Shots]

Rzadko [Rarely], Mieszane [Mixed], Często [Often]

Częstość strzałów z dystansu oddawanych przez piłkarza. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Long Shots.

Prostopadłe podania [Through Balls]

Rzadko [Rarely], Mieszane [Mixed], Często [Often]

Częstość podawania piłek prostopadłych. Zalecane piłkarzom z wysokimi atrybutami Podania [Passing] oraz Kreatywność [Creativity].

Dośrodkowania [Cross Balls]

Rzadko [Rarely], Mieszane [Mixed], Często [Often]

Częstość dośrodkowań. Nie dotyczy tylko i wyłącznie skrzydłowych, ale także każdego zawodnika, który znajdzie się w odpowiedniej sytuacji do takiego rodzaju podania. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Dośrodkowania [Crossing].

Dośrodkowania z [Cross From]

Mieszane [Mixed], Pole [Deep], Linii końcowej [Byline]

Miejsce skąd mają być dośrodkowywane piłki. Pole [Deep] - z głębi pola, Linii końcowej [Byline]- z końcowej linii boiska, Mieszane [Mixed] - wszystkie powyższe. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Dośrodkowania [Crossing], ewentualnie także Kreatywność [Creativity].

Dośrodkowania na [Cross Aim]

Mieszane [Mixed], Krótki słupek [Near Post], Długi słupek [Far Post], Środek [Centre], Na snajpera [Target Man]

Cel dośrodkowywanej piłki. Krótki słupek [Near Post] - bliżej krótkiego słupka, Długi słupek [Far Post] - w kierunku dalekiego słupka, Środek [Centre] - na środkową strefę boiska, pola karnego, Na snajpera [Target Man] - do zawodnika określanego mianem Snajper [Target Man].

Zamiana pozycji [Swap Position]

Zamiana pozycji z innym zawodnikiem. Obydwaj piłkarze przez większość czasu będą zamieniali się własnymi pozycjami. Opcja ta służy głównie do "mieszania" w ustawieniach krycia przeciwnej drużyny, gdy niektórzy piłkarze mają przyporządkowanych odpowiednio piłkarzy.

Krycie [Marking]

Ustawienie identyczne jak w Polecenia dla drużyny [Team instructions].

Ściśłe krycie [ Tight Marking ]

Jak wyżej.

Wolny elektron [Free Role]

Pomijanie zaleceń trenera. Piłkarz porusza się po boisku, tam gdzie widzi, że jest potrzebny w czasie jakiejś akcji. Robi to, co uważa za odpowiednie dla danej sytuacji. Piłkarz z ten potrafi nierzadko wygrać sam spotkanie.<br>Uwaga! Jeśli w czasie pewnego czasu zauważyliśmy, że powyższe zachowania u zawodnika, to możemy przydzielić mu taką pozycję.<br>Istnieje ukryty atrybut Wolny elektron [Free Role]. Ma on podstawowe znaczenie dla tej opcji.

Przetrzymywanie piłki [Hold Up Ball]

Dłuższe przetrzymywanie/zatrzymywanie piłki przez zawodnika.

Player instructions [ Set pieces]

Opcje pozwalające na specjalne ustawienie piłkarza dla stałych fragmentów gry.

 

Obrona [Defend]

Atak [Attack]

Rzuty wolne [Free Kicks]

Pozycja na boisku przyjmowana przez zawodnika w czasie obrony rzutu wolnego. Domyślnie [Default] - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył [Back] - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Napastnik [Forward] - zawodnik ustawiony z przodu, gotowy do kontrataku; Krycie [Man Mark] - zawodnik kryje jednego z graczy; Mur [Form Wall] - zawodnik stoi w murze; Krótki słupek [Near Post] - zawodnik stoi przy pierwszym słupku w stosunku do piłki; Długi słupek [Far Post] - zawodnik stoi przy dalszym słupku w stosunku do piłki.

Domyślnie [Default] - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył [Stay Back] - zawodnik stoi blisko obrony; Tył w razie potrzeby [Back If Needed] - zawodnik w zależności od sytuacji będzie starał się wspomóc linię obrony; Napastnik [Forward] - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami; W murze [Disrupt Wall] - zawodnik będzie przeszkadzał drużynie przeciwnej przy ustawionym murze; Przy bramkarzu [Challenge GK] - zawodnik będzie przeszkadzał bramkarzowi w np. wyłapaniu piłki.

Rzuty rożne [Corners]

Domyślnie [Default] - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył [Back] - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Przód [Stay Forward] - zawodnik ustawiony z przodu, gotowy do kontrataku; Krycie [Man Mark] - zawodnik kryje jednego z graczy; Krótki słupek [Near Post] - zawodnik stoi przy pierwszym słupku w stosunku do piłki; Długi słupek [Far Post] - zawodnik stoi przy dalszym słupku w stosunku do piłki; Kryj wysokiego [Mark Tall Player] - zawodnik kryje wysokiego gracza; Kryj niskiego [Mark Small Player] - zawodnik kryje niskiego gracza. Presja [Close down] - stara się naciskać na graczy przeciwnego zespołu.

Domyślnie [Default]- zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył [Stay Back] - zawodnik stoi blisko obrony; Tył w razie potrzeby [Back If Needed] - zawodnik w zależności od sytuacji będzie starał się wspomóc linię obrony; Napastnik [Forward] - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami; Nabieg na krótki słupek [Attack Near Post] - zawodnik będzie oczekiwał na podanie blisko krótkiego słupka; Nabieg na długi słupek [Attack Far Post] - zawodnik będzie oczekiwał na podanie blisko dalekiego słupka; Odegranie na krótki słupek [Near Post Flick On] - tzw. wyblok, czyli przeszkodzenie/zamarkowanie strzału przy krótkim słupku. Stój przy długim słupku [Stand On Far Post] - zawodnik stoi przy dalekim słupku; Wychodź do piłek z głębi pola [Edge Of Area] - zawodnik stoi w obrębie pola karnego gotowy na oddanie strzału; Przy bramkarzu [Challenge GK] - zawodnik będzie przeszkadzał bramkarzowi w np. wyłapaniu piłki; Przed polem karnym [Outside Area] - zawodnik stoi za polem karnym gotowy na oddanie strzału z dystansu, Na rozegranie [Short Option] - zawodnik stoi zaraz przy rogu pola karnego gotowy na przyjęcie i rozegranie piłki.

 

Auty [Throw Ins]

Uwaga! Ustawienia te dotyczą rzutów na poziomie pola karnego.

Domyślnie [Default] - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył [Stay Back] - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Wych. do piłki [Come Short] - zawodnik blisko wyrzucającego gotowy na przyjęcie i rozegranie piłki, Pod polem karnym [Lurk Outside Area] - zawodnik stoi poza polem gry czekając na okazję do wyjścia na czystą pozycję; Krótki słupek [Near Post] - zawodnik stoi blisko krótkiego słupka, Do przodu [Go Forward] - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami.