Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NBA Live 06 - poradnik do gry

NBA Live 06 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Slam Dunk School | Game Modes NBA Live 06 poradnik NBA Live 06

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Slam Dunk School

Tutaj trenujesz wsady, którymi potem będziesz zachwycał cały świat podczas All-Star Weekendu. Dysponujesz halą treningową, piłką i masą możliwych kombinacji klawiszy.

Wsad składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich - gather - oznacza moment nadbiegu i wyskoku, natomiast drugi - trick - oznacza ekwilibrystyczne ewolucje z piłką w ręku zakończone wsadem.

Klawiszologia stosowana przy wykonywaniu slam-dunków wydaje się być banalna. Mamy cztery klawisze, które służą zarówno do fazy gather jak i fazy trick.

Klawisze odpowiadające za te czynności to:

  • Shot - Pump Tricks/2 Foot Gather
  • Pass - Clutch Tricks/2 Foot 180 Gather
  • Pro-hop/power dribble - Windmill Tricks/1 Foot 180 Gather
  • Dunk/lay-up - Tomahawk Tricks/1 Foot Gather

Odpowiednie kombinacje pozwolą nam na wykonywanie przeróżnych wsadów, gdyż wyskok w fazie gather może być po jednym kroku, po dwóch, z półobrotem lub bez. Ewolucje w fazie trick mogą być również bardzo zróżnicowane, można przełożyć piłkę pod nogą, wykonać potężny wsad oburącz, wykonać wiatrak nad koszem.

Aby dokładnie wykonać wsad, musimy fazę gather rozpocząć będąc daleko od kosza. W momencie, kiedy już jesteśmy w powietrzu przystępujemy do fazy trick (oczywiście nie możemy być za daleko od kosza) i przetrzymujemy klawisz odpowiedzialny za trik tak długo, jak jest to tylko możliwe (zależy to od rodzaju wsadu, ale zasadniczo polega na tym, że trzeba wyczekać zwolnione tempo animacji), co przysparza większą liczbę punktów.

Jeżeli do tych kombinacji dodamy, że istnieją jeszcze dwa klawisze o nazwie Dunk Modifier (klawisze turbo oraz superstar trigger), które jeśli będziemy trzymać podczas wykonywania ewolucji, spowodują, że będzie ona w jakiś sposób zmodyfikowana. Np. zawodnik odbije się z drugiej nogi, albo wykona obrót w drugą stronę. Warto stosować te modyfikatory bo niektóre (zwłaszcza, jak stosujemy Windmill Tricks) mogą być wysoko punktowane.

Ważne jest nierzadko czy wykonujemy dany wsad stojąc przodem do kosza, czy rozpoczynając go z boku - Slam Dunk School | Game Modes NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry

Ważne jest nierzadko czy wykonujemy dany wsad stojąc przodem do kosza, czy rozpoczynając go z boku. Akcje nawet za pomocą tych samych kombinacji mogą się od siebie różnić. Nie nazbyt znacząco, ale w Freestyle Challenge, gdzie powtórzenie kombinacji karane jest punktami ujemnymi, każda modyfikacja jest mile widziana.

UWAGA: Producenci gry tworząc obsługę slam-dunków zaserwowali graczom jeszcze coś ekstra - możliwość wykonywania bardzo efektownych alley-oopów (czyli wyrzutów piłki w powietrze i wykonywania wsadów po złapaniu piłki w locie). Niestety nie przewidzieli, że te ewolucje będą chcieli wykonywać gracze obsługujący klawiaturę, i domyślnie są one dostępne tylko dla posiadaczy padów. Jednak istnieje możliwość ręcznego zaprogramowania kontrolera, aby istniała możliwość korzystania z tych kombinacji.

Wymaga to następujących czynności:

 

1. Znajdujemy na dysku twardym folder, w którym gra zapisuje swoje ustawienia oraz pliki użytkownika (domyślnie w systemie Windows XP jest to folder "Moje dokumenty\NBA LIVE 06\configs" i tam wyszukujemy plik z rozszerzeniem .kfg , który ma nazwę taką jak kontroler klawiszy, z którego korzystamy (domyślny kontroler jest opisany w pliku keyboard.kfg ).

 

2. Uruchamiamy ten plik w edytorze tekstu (np. w Notatniku).

 

3. W tym pliku dopisujemy dwie linijki tekstu:

  • BIND K_Q RYAXISCHANGE - tą opcją programujemy klawisz Q.
  • BIND K_E RXAXISCHANGE - tą opcją programujemy klawisz E.
 

4. Zapisujemy ponownie plik na dysku.

Najważniejszym fragmentem linijki jest fragment K_Q czy K_E. Jeżeli chcemy zaprogramować inny klawisz np. L, to wpisujemy BIND K_L RYAXISCHANGE lub BIND K_L RXAXISCHANGE w zależności od tego, za jaki rodzaj wyrzutu piłki ma dany klawisz odpowiadać.

Stosując przeróżne kombinacje tych klawiszy, a także korzystając z poznanych wcześniej modyfikatorów, możesz wykonać przeróżne kombinacje, jak chociażby wyrzut piłki stojąc tyłem do kosza, odbicie piłki piętą, czy od zegara. Wszystko jest dozwolone, naciskanie klawiszy po sobie, czy jednocześnie. Z jednym modyfikatorem, czy z drugim, czy z oboma. Każda kombinacja pozwoli nam ujrzeć inny rodzaj wyrzutu i warto jest poeksperymentować, aby uraczyć się wszelkimi rarytasami gry.

Jednak wyrzut to dopiero połowa drogi. Potem trzeba piłkę złapać w locie i wykonać wsad. To wymaga wprawy i podstawowego pojęcia jak to czynić. Najważniejszą rzeczą jest to, że wyrzucając piłkę nie możesz się spieszyć z wbiegnięciem pod kosz, bo znajdziesz się tam po prostu szybciej niż piłka. Po wyrzucie piłki zawodnik automatycznie robi krok w przód, ale ty wyczekaj trochę i dopiero wtedy zacznij wykonywać fazę gather. Ciekawostka - jeżeli wykonamy wyrzut z dość daleka (blisko środka boiska) to za pomocą modyfikatora superstar trigger połączonego z przyciskiem shot, zawodnik wykonuje przewrót przez ręce w przód, po czym następuje faza gather. Uwaga: aby alley-oop (każdy) mógł się udać, należy go zaczynać około metra za linią rzutów za 3 punkty.

Jak widać kombinacji jest mnóstwo, więc trzeba poświęcić sporo czasu na trening manualny, a tego niestety nawet najlepszy poradnik nie zastąpi.