Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NBA Live 06 - poradnik do gry

NBA Live 06 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dynasty Mode - Roster Management | Game Modes NBA Live 06 poradnik NBA Live 06

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Dynasty Mode - Roster Management

Umiejętne zarządzanie składem jest jedną z najważniejszych czynności, które musi wykonać gracz, aby maksymalnie wykorzystać możliwości drużyny.

Zaczynamy od ustalenia swojej pierwszej piątki - Dynasty Mode - Roster Management | Game Modes NBA Live 06 - NBA Live 06 - poradnik do gry

Zaczynamy od ustalenia swojej pierwszej piątki. Do tego służy nam opcja Reorder Rosters . Po wejściu w nią widzimy wszystkich zawodników naszego teamu, przy czym pięciu znajdujących się na szczycie listy oznaczają graczy wyjściowych. Zamiana zawodników wymaga kliknięcia na danym zawodniku i potem na zawodniku, z którym chcemy go zamienić pozycją. Klikając na View Player, możemy zobaczyć szczegółowe informacje na temat danego gracza.

Jeśli nie odpowiada nam nasza sytuacja kadrowa, możemy spróbować ją zmienić za pomocą Trade Players , czyli wymianą z innymi klubami. Aby to się udało, zawodnicy, których chcemy ze sobą wymienić, muszą mieć zbliżone umiejętności, bo raczej trudno oczekiwać, by za Stevena Huntera przyszedł do nas Allen Iverson. Ważnym aspektem wymiany jest również Salary Cap, gdyż jeśli jest wartością ujemną, nie mamy co liczyć na pozyskanie graczy o wyższym kontrakcie niż nasz gracz, natomiast jeśli ten Salary Cap ujemny ma nasz potencjalny partner handlowy, nie mamy co marzyć o pozyskaniu gracza o pensji niższej od naszego zawodnika. Oczywiście jest tolerancja cenowa w jakiej można operować, jeśli któryś z kontrahentów (lub obaj) mają przekroczone limity płac. Wtedy, aby dokonać transakcji różnica między płacami nie może przekraczać 25%±100K.

Jeśli w wymianie chcemy zamiast jednego gracza oddać rywalowi większą liczbę zawodników, musimy patrzeć na to, czy drużyna ma na tych zawodników miejsce (Roster Space). W przypadku wymiany jednego zawodnika na trzech, jego wielkość musi wynosić 2 (bo o tylu graczy zwiększy się stan posiadania drużyny).

Jeśli mamy limit zawodników w drużynie, mamy także wolny limit na płace, możemy spróbować sprowadzić do drużyny zawodnika bez kontraktu. Do tego służy opcja Sign Free Agents . Po wybraniu opcji wyświetla się lista dostępnych zawodników. Wystarczy przeanalizować nasze potrzeby i możliwości finansowe i jednym ruchem podpisujemy kontrakt.

Jeśli zawodników w drużynie mamy zbyt wielu, możemy za pomocą opcji Release Player usunąć gracza ze składu. Pozwoli to nam zakontraktować kogoś innego na jego miejsce. Uwaga: Ta opcja nie zwiększa Salary Cap, bo zwolnionemu graczowi nadal musimy płacić dopóki nie wygaśnie mu obowiązujący kontrakt. Toteż nie ma co liczyć, że w ten sposób uda nam się rozwiązać problem zbyt wysokich płac graczy.

Za pomocą opcji Edit Player możemy zmienić graczom numer na koszulce, nałożyć opaskę na głowę, lub okulary. Zapomnijcie o robieniu kilerów z przeciętnych graczy.

Injury Report jest identyczny jak w GM's Desk.

Ostatnią opcją, która występuje w Roster Management jest Freestyle Superstar Type . Zacznijmy od tego, czym jest Freestyle Superstar. Otóż, jest to - najprościej mówiąc - gwiazda o określonej ponadprzeciętnej umiejętności. Takich zawodników posiada praktycznie każda drużyna. Jedna ma mniej, druga więcej. Niektórzy zawodnicy mają więcej niż jedną taką umiejętność, toteż właśnie w tym miejscu możemy wybierać, którą z nich dany zawodnik będzie mieć aktywną.

Oto lista typów:

  • Highflyer - zawodnik, który charakteryzuje się finezyjnymi wejściami pod kosz, kończonymi niesamowitymi ewolucjami I nierzadko wsadami z góry. Takim zawodnikiem jest np. Dwayne Wade lub Shawn Marion.
  • Scorer - jest to zawodnik, który potrafi się znaleźć w nieprawdopodobnych sytuacjach rzutowych i je wykorzystuje. Zawodnicy tego typu dzieli się na podkoszowych (inside ) oraz obwodowych (outside ). Taki zawodnik potrafi niesamowicie długo wisieć w powietrzu przed oddaniem rzutu. Przykładem inside-scorera jest Tim Duncan lub Yao Ming, natomiast outside-scorerem jest chociażby Chauncey Billups lub Manu Ginobili.
  • Playmaker - jak sama nazwa wskazuje, jest to zawodnik robiący grę, czyli rozgrywający. Jego charakteryzuje wykonywanie dokładnych, nieszablonowych podań (np. przez plecy). Takim zawodnikiem jest między innymi Steve Nash czy Jason Kidd.
  • Power - zawodnik, który wykorzystuje swoją siłę do wykonywania potężnych wejść pod kosz, nierzadko taranując po drodze rywali i - w efekcie czego - kończy akcję wsadem, pod siłą którego aż dziw, ze nie łamie się obręcz kosza. Przykładem takich graczy są m. in. Amaré Stoudemire oraz Kevin Garnett.
  • Shooter - superstrzelec za 3 punkty. Dysponuje arsenałem niespodziewanych rzutów, które lądują w koszu, nawet jeśli gracz jest ściśle kryty przez obrońcę. Takim specjalistą jest przykładowo Ray Allen lub Kobe Bryant.
  • Stopper - gwiazda defensywy. Podobnie jak w przypadku scorera, dzielimy tutaj tę specjalność na outside i inside . Outside-stopper ma niesamowicie szybkie ręce i potrafi przechwycić piłkę nawet najbardziej zręcznemu rywalowi. Przykładem takich 'złodziei' są Andriej Kirilenko oraz Ron Artest. Natomiast inside-stopper jest to zawodnik, który specjalizuje się w 'czapach', czyli blokowaniu rywali. Takimi obrońcami są Ben Wallace czy Żydrunas Ilgauskas.

Nierzadko zdarza się, że jeden zawodnik dysponuje więcej niż jedną umiejętnością. Wtedy właśnie wykorzystujemy tę opcję. Przesuwając znajdującym się na dole ekranu poziomym paskiem, pojawiają się poszczególne opcje, które zawodnik może mieć albo enabled (włączona), disabled (wyłączona) lub N/A (niedostępna).

Uwaga: jeden zawodnik może mieć włączoną tylko jedną opcję ofensywną i jedną defensywną jednocześnie. Można być jednocześnie inside-stopperem i highflyerem, ale nie można być jednocześnie highflyerem i shooterem lub jednocześnie inside-stopperem i outside-stopperem.