Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Imperial Glory - poradnik do gry

Imperial Glory - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory poradnik Imperial Glory

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

1 - Surowce (klawisze 1,2,3,4 rozwijają okienka Income-Expenses (dochodów-wydatków) pod ikonami surowców - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

1 - Surowce (klawisze 1,2,3,4 rozwijają okienka Income-Expenses (dochodów-wydatków) pod ikonami surowców. Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.

2 - Opcje (klawisz ESC-Escape).

3 - Ekran ekonomii (albo inaczej: dochodów i wydatków - klawisz F9).

Po lewej stronie mamy produkcję w poszczególnych prowincjach oraz produkcję całkowitą (na dole po lewej) - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Po lewej stronie mamy produkcję w poszczególnych prowincjach oraz produkcję całkowitą (na dole po lewej). Pamiętaj, że Research Points produkowane są tylko w stolicach. Po prawej z kolei mamy wpływy z innych żródeł, takich jak: handel wewnętrzny i zewnętrzny (szlaki handlowe lądowe i morskie), traktaty handlowe, odzysk z rozwiązanych jednostek, złoto z wymiany Research Points. Jeśli chodzi o handel - znacznie bardziej dochodowy jest ten prowadzony z innymi państwami niż nasz handel wewnętrzny.

Niżej po prawej mamy wydatki (na budynki, jednostki, okręty, etc., utrzymanie armii i floty, na Questy i zabiegi dyplomatyczne, naprawy i uzupełnienia, itp.). A jeszcze niżej - ogólne dane zbiorcze. Jednym słowem - jeśli jesteś księgowym ten widok powinien pieścić Twoje oczy ;-P.

4 - Data.

Gra rozpoczyna się w 1789 roku (Rewolucja Francuska) a kończy w grudniu 1830 (w trybie gry Score Victory) albo w momencie, kiedy podbijemy całą mapę (tryb kampanii Total Victory). Gra opiera się o system turowy, każda tura to jeden miesiąc.

5 - Wskaźnik Sympatii (Sympathy). Sympatia zostanie omówiona w osobnym rozdziale.

6 - Tryb Handlowy (Commercial View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Handlowym mapy strategicznej, a jej Trybem Militarnym). Handel omówiony w osobnym rozdziale.

7 - Tryb Militarny (Military View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Militarnym mapy strategicznej, a jej Trybem Handlowym). Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.

8 - Ekran Statystyk (klawisz F8).

1 - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry
A na nim po lewej stronie mamy fistaszki, których kliknięcie zobrazuje nam takie dane, jak m - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

A na nim po lewej stronie mamy "fistaszki", których kliknięcie zobrazuje nam takie dane, jak m.in. produkcja, zapasy surowców, potencjał wojskowy, itp. poszczególnych państw (możemy je zaznaczać na mapie), a po prawej 4 "fistaszki dyplomatyczne" - ich kliknięcie pokaże nam (kolejno od góry): relacje między państwami, sojusze defensywne, kto z kim podpisał Right of Passage (Pozwolenie na Przejście Wojsk), wreszcie - systemy polityczne.

9 - Ekran Rekrutowania Jednostek (klawisz F2). Jednostki w osobnym rozdziale poradnika.

10 - Ekran Stawiania Budynków (klawisz - F1). Budynki w osobnym rozdziale poradnika.

11 - Wskaźnik systemu politycznego. Pokazuje jaki system polityczny rządzi danym państwem (można to również sprawdzić na ekranie statystyk - klawisz F8). Systemy polityczne omawiam w osobnym rozdziale.

12 - Informacja o budynkach.

Pokazuje jakie budynki zostały postawione w wybranej prowincji (z podziałem na ery - zakładki). W zakładce "Foreign Constructions" budynki o przeznaczeniu handlowym lub do aneksji. Na początku widzimy tylko nasze budynki na naszych terytoriach, ale wraz z wynalezieniem Spy Network u schyłku drugiej ery na Research Tree otwiera się przed nami możliwość szpiegostwa przemysłowego (Industrial Espionage), a tym samym podejrzenia, co inne państwa zdążyły wybudować.

13 - Ekran Newsów (klawisz F5).

2 - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry
Na nim możemy sprawdzić jakie to ważne wydarzenia zachodzą wokół nas (zakładka Newsy), takie jak: postawienie przez któreś z Imperiów jakiegoś budynku, podpisanie sojuszu, rekrutacja nowej jednostki, etc - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Na nim możemy sprawdzić jakie to ważne wydarzenia zachodzą wokół nas (zakładka "Newsy"), takie jak: postawienie przez któreś z Imperiów jakiegoś budynku, podpisanie sojuszu, rekrutacja nowej jednostki, etc. "Wokół nas" dlatego, że wyświetlane newsy dotyczą tylko tych Imperiów, które znajdują się w naszej Strefie Wpływów (Area of Influence), chociaż o tym, że dane państwo wypowiedziało jakiemuś innemu wojnę również będziemy informowani, nawet jeśli te państwa znajdują się poza tą strefą. Dodatkowo newsy możemy filtrować poprzez klikanie odpowiednich ikon u góry ekranu. W zakładce "Economy" widzimy graficzny wykres prezentujący nam rozwój ekonomiczny interesującego nas Imperium - w skali roku, jak i w skali okresu, który zdążyliśmy już "ugrać". Ostatnia zakładka - "Diplomacy" dostarczy nam wiedzy na temat sojuszy bądź wojen, jakie poszczególne państwa ze sobą zawarły lub prowadzą.

14 - Ekran Armii (klawisz F7).

Po lewej stronie nasi dowódcy ze swoimi żołnierzami oraz nasze okręty wojenne plus ich położenie (gdzie przebywają), a po prawej nasze Akademie wojskowe (Military Academies) i porty oraz armie lądowe i okręty w nich stacjonujące - Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Po lewej stronie nasi dowódcy ze swoimi żołnierzami oraz nasze okręty wojenne plus ich położenie (gdzie przebywają), a po prawej nasze Akademie wojskowe (Military Academies) i porty oraz armie lądowe i okręty w nich stacjonujące. Niektóre Questy wymagają obecności konkretnych rodzajów żołnierzy czy okrętów w garnizonach (czyt. Akademiach) czy portach i ich zaznaczenia (wybrania) i robi się to właśnie na tym ekranie.

15 - Ekran Dyplomacji (klawisz F3). Omówienie w osobnym rozdziale.

16 - Ekran Questów (klawisz F4). Omówienie w osobnym rozdziale.

17 - Research Tree (Drzewko technologiczne, wynalazków - klawisz F6). Omówienie w osobnym rozdziale.

18 - Przycisk "Następna Tura".

Kiedy podjęliśmy już wszystkie niezbędne decyzje, czas na ruch przeciwnika - klepiemy ten przycisk i... obserwujemy co się będzie działo :-).