Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Imperial Glory - poradnik do gry

Imperial Glory - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory poradnik Imperial Glory

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Bitwy lądowe

Brak aktywnej pauzy czyni zasadnym opanowanie przydatnych skrótów klawiszowych. Oto one :

Skróty klawiszowe:

  • TAB = Cele bitwy (zwycięstwo całkowite albo opanowanie kluczowych punktów mapy)
  • SPACJA = Pauza
  • ESC = Opcje
  • C = Chat
  • SHIFT + C = Team Chat
  • KURSOR NA WROGA + SHIFT = Zmiana - walka wręcz lub "Ognia!" (tylko dla jednostek zdolnych wykonywać oba ataki)
  • CTRL + NUMER = Stwórz grupę jednostek/Dodaj do grupy
  • CTRL + 0 = Wyklucz jednostkę z grupy
  • CTRL + ROZKAZ (kliknięcie prawym przyciskiem myszy na terenie lub wrogu) = Ustanawianie kolejki rozkazów dla jednostki lub grupy jednostek
  • NUMER = Wybierz grupę jednostek o tym numerze
  • NUMER wciśnięty 2 razy = Ustaw kamerę na grupę numer...
  • N lub SHIFT + ŚRODKOWY PRZYCISK MYSZY = Ustaw jednostkę w kierunku wskazanym przez kursor
  • LEWY ALT + T = Przełączanie pomiędzy oknami taktyk (dla jednostki/dla grup jednostek)
  • SHIFT + KLIKNIĘCIE NA IKONIE JEDNOSTKI = Zaznaczając dwie ikony - te 2 jednostki oraz wszystkie pomiędzy zostaną wybrane
  • I = Wybierz wszystkie jednostki piechoty
  • O = Wybierz wszystkie jednostki kawalerii
  • P = Wybierz wszystkie jednostki artylerii
  • R = Przełączanie pomiędzy biegiem a marszem
  • KLAWISZE KURSORA i W,S,A,D = Przesuwanie i obracanie kamery
  • + lub KÓŁKO MYSZY DO GÓRY = Obniż kamerę/Zbliżenie
  • - lub KÓŁKO MYSZY W DÓŁ = Kamera do góry/Oddalenie
  • KURSOR DO LEWEJ KRAWĘDZI EKRANU = Obróć kamerę w lewo
  • KURSOR DO PRAWEJ KRAWĘDZI EKRANU = Obróć kamerę w prawo
  • T = Wybierz/Odznacz wszystkie jednostki
  • BACKSPACE = Zatrzymaj jednostkę
  • PODWÓJNE KLIKNIĘCIE NA JEDNOSTCE = Wybierz (zaznacz) wszystkie jednostki tego rodzaju
  • ALT + PODWÓJNE KLIKNIĘCIE NA IKONIE JEDNOSTKI = Ustaw kamerę na wybraną jednostkę
  • PODWÓJNE KLIKNIĘCIE NA IKONIE JEDNOSTKI = Kamera podąża za wybraną jednostką
  • M = Mini-mapę włącz/wyłącz
  • G = Ustaw kamerę w punkcie wskazanym przez kursor
  • K = Formacja "kwadrat"
  • L = Formacja "linia"
  • J = Formacja "kolumna"
  • Q = Opuścić pozycje
  • B = Przygotuj armaty do otwarcia ognia/Przygotuj armaty do marszu
  • F = Przełączanie pomiędzy trybem ataku automatycznym (jednostka będzie atakować i ścigać wroga, który znajdzie się w zasięgu jej ognia) a ręcznym (jednostka będzie wykonywać swoje rozkazy nie zważając na to co się wokół niej dzieje)
  • V = Pokaż zasięg ognia jednostki
  • CTRL + I = Interfejs gracza włącz/wyłącz
  • Z = Rozkaz otwarcia ognia
  • X = Rozkaz walki wręcz
  • F1 do F6 = Ustaw grupę jednostek w formację 1-6

W bitwach lądowych zwycięstwo osiągamy na 2 sposoby:

1) Objectives Victory - poprzez opanowanie większości z kluczowych punktów (są oznaczone na mapie), nie musimy całkowicie rozbijać wroga - dotyczy to głównie bitew toczonych w kluczowych prowincjach danego państwa, na których (przykładowo) znajduje się stolica państwa.

2) Total Victory (Zwycięstwo Całkowite) - poprzez całkowitą eksterminację (zniszczenie) sił przeciwnika. Ten rodzaj zwycięstwa osiągamy z reguły na mapach "drugorzędnych".

Przed rozpoczęciem bitwy możemy rozstawić sobie nasze jednostki na mapie (w dozwolonym obszarze) klikając na nich i "przeciągając" w dane miejsce, odwrócić je w odpowiadające nam strony, ustawić w odpowiednie formacje, wreszcie - pogrupować je.

1 - Mini-mapa: Kolorowe punkciki na niej oznaczają jednostki nasze (i wroga - na najłatwiejszym poziomie trudności), kluczowe pozycje są oznaczone kółeczkami przybierającymi odpowiedni kolor, w zależności od tego, która strona je opanowała (białe = neutralne) - Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

1 - Mini-mapa: Kolorowe punkciki na niej oznaczają jednostki nasze (i wroga - na najłatwiejszym poziomie trudności), kluczowe pozycje są oznaczone kółeczkami przybierającymi odpowiedni kolor, w zależności od tego, która strona je opanowała (białe = neutralne). Mapę można włączać i wyłączać klikając na ikonę ponad nią.

2 - Paski symbolizujące siłę (liczebność) naszej armii oraz wroga.

3 - Biała flaga oznacza opcję poddania się, którą możemy wybrać, widząc, że bitwa nie układa się po naszej myśli. W tym wypadku część naszych żołnierzy trafi do niewoli, ale części może udać się uciec i będą oni mogli walczyć przy następnej okazji.

4 - Zegar odmierzający czas do zakończenia bitwy, a rozpoczynający odliczanie, kiedy jedna ze stron opanuje którąś z kluczowych pozycji oznaczonych na mini-mapie. Ten okres czasu jest różny i zależy od mapy (scenariusza).

5 - Opcje.

6 - Ikony jednostek.

Liczba określa ilu żołnierzy w danej jednostce jest jeszcze w stanie walczyć (ilu zostało) - Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Liczba określa ilu żołnierzy w danej jednostce jest jeszcze w stanie walczyć (ilu zostało).

Gwiazdki symbolizują doświadczenie.

Zielony pasek to żywotność, witalność jednostki (im mniej żołnierzy zostało przy życiu tym jest on mniejszy), zaś niebieski - wytrzymałość (maleje wraz z męczeniem się ludzi, np. w wyniku forsownego marszu).

Dodatkowo na ikonach mogą pojawiać się symbole oznaczające czynność, jaką w danej chwili jednostka ta wykonuje:

  • skrzyżowane szable: jednostka walczy wręcz
  • zielona flaga : potyczka strzelecka
  • niebieska flaga : jednostka przemieszcza się
  • domek: jednostka zajęła pozycje (np. w budynku, w lesie, za murkiem czy płotem, za skałkami, za barykadą, etc.).

7 - Parametry jednostki.

Symbol lunety oznacza zasięg ognia danego oddziału - Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Symbol lunety oznacza zasięg ognia danego oddziału.

Zbroja to odporność na jakikolwiek atak wroga.

Szabla reprezentuje wyszkolenie oddziału w walce wręcz.

Pistolet reprezentuje wyszkolenie oddziału w walce bronią palną (brak tego symbolu oznacza, że jednostka nie jest wyposażona w broń palną, czyli może tylko walczyć wręcz).

Dodatkowo, jeśli oddział znajduje się na przykład w budynku niektóre z jego współczynników mogą ulec zwiększeniu (+ jakaś liczba na niebiesko ), np. zasięg ognia czy odporność na atak. W sytuacji odwrotnej (jednostka w otwartym polu) niektóre parametry (np. odporność na atak) maleją (- jakaś liczba na czerwono , jak na obrazku powyżej).

Poza tym w czasie bitwy nad jednostkami mogą pojawiać się inne ikony informujące nas o tym, że zmieniły się jej charakterystyki. I tak:

  • zielony pistolet : jednostka lepiej strzela (celniej, zadaje większe straty) ponieważ atakuje flankę lub tyły nieprzyjaciela
  • żółty lub czerwony pistolet : coś stoi na linii ognia tej jednostki i przesłania cel, w związku z czym efekt jej ognia jest mizerny (żółty) albo wręcz znikomy (czerwony )
  • buty: oznaczają, że poruszająca się jednostka przemieszcza się wolniej i trudniej, bo np. przechodzi przez bagna (moczary) czy wspina się po zboczu wzgórza. Żółte buty - średnie utrudnienie marszu, czerwone buty - duże trudności z przemieszczaniem się.
  • zbroja: żołnierze dostają bonus defensywny, lepiej się bronią
  • luneta: oznacza, że jednostka ma zwiększony zasięg ognia.

Dwie ostatnie ikony prawie zawsze występują gdy żołnierze zajmą pozycje w budynku.

8 - Ikony rozkazów i formacji.

1 - Marsz/bieg; zmęczone jednostki są mniej efektywne w boju niż te wypoczęte - Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

1 - Marsz/bieg; zmęczone jednostki są mniej efektywne w boju niż te wypoczęte.

2 - Tryb ataku automatyczny/ręczny

3 -Formacja jednostki;od lewej-kolumna (do szybkiego przemieszczania się), linia (do ostrzeliwania wroga; jednostka poruszająca się w tej formacji przemieszcza się wolniej, a zaatakowana broni się gorzej), czworobok (dla piechoty - do odpierania szarż wrogiej kawalerii).

4 - Ikona wezwania posiłków - Wojna - Bitwy lądowe | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

4 - Ikona wezwania posiłków. W bitwie mogą uczestniczyć max. 3 armie plus czwarta jako posiłki i może ona wejść do bitwy tylko w momencie, kiedy poległ jeden z tych trzech dowódców (tzn. zginęli wszyscy żołnierze będący pod jego komendą). Wtedy ten przycisk staje się aktywny i można wprowadzić posiłki czyli czwartego oficera ze swoją armią.

5 - Rozkaz otwarcia ognia

6 - Rozkaz walki wręcz

7 - Rozkaz zatrzymania się

8 - Rozkaz "Idź do..."

9 - Rozkaz "Opuścić pozycje", czyli piechota opuszcza pozycje, które wcześniej zajęła, np. w domu czy w lesie.

10 - Rozkaz otwarcia ognia/przygotowania do marszu (dla armat). Zasada jest prosta - kiedy armaty strzelają, to nie mogą się poruszać, kiedy się przemieszczają - nie mogą strzelać. Tym przyciskiem przełącza się je pomiędzy tymi dwoma stanami.

Dodatkowo grupy jednostek można ustawiać w 6 różnych formacji, a służy do tego przycisk "Tactics" (0 ).