Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Imperial Glory - poradnik do gry

Imperial Glory - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki - Artyleria | Imperial Glory poradnik Imperial Glory

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Artyleria

W kolejności od lewej mamy: (1 ) Howitzers (Haubice), (2 ) 6 Pound Cannons (działa 6 funtowe), (3 ) Congreve Rockets (Rakiety Congrevea) - te 3 rodzaje artylerii możemy tworzyć (Congreve Rockets tylko Anglicy - Jednostki - Artyleria | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

W kolejności od lewej mamy: (1 ) Howitzers (Haubice), (2 ) 6 Pound Cannons (działa 6 funtowe), (3 ) Congreve Rockets (Rakiety Congreve'a) - te 3 rodzaje artylerii możemy tworzyć (Congreve Rockets tylko Anglicy!) po zbudowaniu Basic Foundries w Pierwszej Erze. Zużywają one odpowiednio 12 (Howitzers i Congreve Rockets) oraz 13 (6 Pound Cannons) jednostek jedzenia na turę.

Następnie - (4 ) 12 Pound Cannons (12 funtowe armaty), możliwe do rekrutowania w Drugiej Erze, jeśli wybudujemy Advanced Foundries, a zużywające 15 jednostek "żarcia" na turę z naszych jego zapasów.

Ostatnie dwa obrazki przedstawiają artylerię ciągnioną przez konie (wymaga postawienia Elite Foundries w 3 Erze) - (5 ) Horse Howitzers (17 sztuk jedzenia) i (6 ) Horse Artillery (16 sztuk jedzenia).

Każda jednostka, obojętnie jakiej artylerii, składa się z jednej baterii, czyli 3 dział (armat). Armaty strzelają po płaskiej trajektorii i są użyteczne głównie przeciw piechocie oraz kawalerii wroga, zaś haubice miotają swoje pociski "lobikami", a stosujemy je najlepiej przeciwko wrogowi ukrytemu w budynkach. Jeśli chodzi o Rakiety Congreve'a, to były one stosowane głównie przeciw konnicy nieprzyjaciela - eksplozje ich pocisków straszyły konie i potrafiły w ten sposób uniemożliwić wrogiej kawalerii szarżę.

Z uwagi na wrażliwość jednostek artylerii na jakikolwiek atak przydzielamy jej w grze ochronę - jakiś oddział piechoty dla armat ciągnionych przez żołnierzy i oddział jeźdźców dla artylerii konnej (żeby mogli za nią nadążyć) - Jednostki - Artyleria | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Z uwagi na wrażliwość jednostek artylerii na jakikolwiek atak przydzielamy jej w grze "ochronę" - jakiś oddział piechoty dla armat ciągnionych przez żołnierzy i oddział jeźdźców dla artylerii konnej (żeby mogli za nią nadążyć). Ochronę-piechotę najlepiej chyba ustawiać nie tuż przy działach, ale w pewnej od nich odległości (powiedzmy w połowie zasięgu ognia armat) - przy zbyt ciasnym ustawieniu i ochronie walczącej wręcz z nieprzyjacielem mającym ochotę na pozbawienie nas naszych drogocennych "pukawek" armatom może się jednak oberwać.

Dla zwielokrotnienia siły ognia naszych "grubych rur" dobrze jest je łączyć w większe zgrupowania - ja na przykład z dwóch baterii (6 armat) plus oddział ochrony robiłem sobie osobną armię i używałem jej w bitwach jako tej czwartej, rezerwowej.