Undecember - poradnik do gry

Undecember - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Undecember: Klasa postaci - jak wybrać? Undecember poradnik, porady

Na tej stronie poradnika wprowadzającego do Undecember omówimy klasy postaci i rozwoju statystyk. Powiemy czym jest Zodiak (Zodiac).

Ostatnia aktualizacja: 10 października 2022

Ta strona poradnika wprowadzającego do Undecember poruszy temat klas postaci. Powiemy przy okazji czym jest Zodiac i jakie są statystyki w grze.

Informacje zebrane w tym poradniku wprowadzającym do Undecember zostały pozyskane na podstawie dema udostępnionego w ramach Steam Next Fest 2022. Są one aktualne na dzień 6 października 2022 r.

Klasy postaci

W Undecember nie ma sztywno ustalonych klas postaci. Gracz sam decyduje jakim bohaterem/bohaterką chce zagrać, dopasowując pod swój styl zabawy własne skille i statystyki. Jeżeli oczekujecie jednak łatwego startu, to wydaje się, że przez pierwsze godziny przygody nieco pod górkę mają gracze decydujący się na walkę wręcz. Z czasem te proporcje się wyrównują, wraz z dostępem do większej ilości umiejętności (ze specjalnym wyróżnieniem dla Whirliwind, który jest bardzo przydany dla wojowników). Początki jednak mogą być dla Was trudne.

Posiadane przez Was skille (a poprzez to klasa postaci) zależą od Waszych run - Skill i Link runes - Undecember: Klasa postaci - jak wybrać? - Undecember - poradnik do gry

Posiadane przez Was skille (a poprzez to "klasa postaci") zależą od Waszych run - Skill i Link runes. O nich opowiadamy w tym miejscu: Runy - czym są?.

Same umiejętności jednak nie zdziałają wiele bez odpowiednich statystyk, są ich 3 - zręczność (dexterity), inteligencja (intelligence) oraz siła (strength). Oczywiście inwestowanie punktów we wszystkie jest nieopłacalne, jednak często dla zrównoważonego buildu będziecie musieli zwiększyć 2 opcje. Jeżeli chcecie się o tym dowiedzieć więcej, to zachęcamy do zajrzenia tutaj: Buildy - które najlepsze?.

Oczywiście można śmiało powiedzieć, że jeżeli chcecie grać wojownikiem, to powinniście inwestować w siłę. W przypadku maga inteligencja będzie najistotniejsza, natomiast łucznik musi popracować nad zręcznością. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyście połączyli w jakimś stopniu te klasy.

Zodiak (Zodiac)

Wywoływany przyciskiem Z (brak domyślnego skrótu na padzie) Zodiak pozwoli Wam na wzmocnienie postaci - Undecember: Klasa postaci - jak wybrać? - Undecember - poradnik do gry

Wywoływany przyciskiem Z (brak domyślnego skrótu na padzie) Zodiak pozwoli Wam na wzmocnienie postaci. Wraz ze wzrostem poziomów otrzymacie Stat points i Trait points. Te pierwsze umożliwią Wam ulepszenie statystyk (siły, inteligencji oraz zręczności). Drugie natomiast posłużą Wam do rozwoju zodiaków.

Zodiaków jest wiele i posiadają one swoje poziomy. Aby móc rozwinąć cechy na wyższym lvlu, musicie wcześniej wydać kilka Trait points w tym poprzednim.

Konstelacje mają osobne drzewka bonusów. Z reguły każde pasuje do innego buildu - mag, łucznik i wojownik. Powinniście więc rozwijać te, które są dla Was pomocne.

Przypisanie Stat i Traits points można resetować. Na początku gry jest to darmowe. Później konieczne jest zapłacenie złota.