Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dead by Daylight - poradnik do gry

Dead by Daylight - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja Dead by Daylight poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie omówienie najważniejszego elementu gry – generatorów. Dowiecie się stąd jak przebiega proces napraw oraz uszkodzenia i regresji ich postępów.

Ostatnia aktualizacja: 29 września 2022

W DBD osią rozgrywki są generatory. Na tej stronie poradnika znajdziecie najważniejsze porady odnośnie naprawy generatorów przez ocalałych oraz regresji spowodowanej przez zabójców.

Generatory są głównym celem dla ocalałych. Muszą oni naprawić 5 z nich, by zasilić bramę wyjściową i uciec z próby. Zabójca natomiast ma im w tym przeszkodzić.

Lokalizacja generatorów

Na mapie zawsze spawnuje się 7 generatorów. Zabójca od samego startu widzi ich aury. W ten sposób jest w stanie prowadzić nad nimi nadzór. Domyślnie są one podświetlone na czerwono, jednak część perków powoduje zmiany koloru podświetlenia, by zasygnalizować konkretną sytuację. Przykładowo, jeśli korzystacie z Dysonansu, to generator naprawiany przez dwóch lub więcej ocalałych będzie zaznaczony na żółto.

Jeśli natomiast chodzi o perspektywę ocalałych to tutaj jest trochę trudniej - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry

Jeśli natomiast chodzi o perspektywę ocalałych to tutaj jest trochę trudniej. Z racji tego, że lokalizacja generatorów nie jest stała i to musicie je samodzielnie odszukać. Istnieje jednak jedno konkretne miejsce, gdzie zawsze znajdzie się jeden z nich. Jest nim główny budynek stojący w centrum mapy.

Wyjątkiem od tej reguły są plansze, w których występuje kilka budynków lub są one całkowicie zamknięte. Nadal znajdziecie w nich jednak stały punk spawnu generatorów. Prezentuje się on następująco:

  1. Aleja Lampkin - Dom Myersa (z dynią stojącą na werandzie);
  2. Instytut pamięci Lerry'ego - w ogromnej okrągłej sali w centrum mapy;
  3. Zakład mięsny Gideon - łazienka na dolnym piętrze, będąca miejscem akcji pierwszej Piły;
  4. Posterunek policji w Raccoon City - niezależnie od skrzydła, do którego traficie, generator zawsze znajdziecie w głównym hallu;
  5. Szkoła podstawowa Midwich Elementary - dziedziniec w centralnej części mapy.
Jeśli chodzi o pozostałe generatory, to tutaj musicie zdać się na samodzielne poszukiwania - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry

Jeśli chodzi o pozostałe generatory, to tutaj musicie zdać się na samodzielne poszukiwania. W przypadku otwartych map, najlepiej rozglądać się w okolicy chaty zabójcy, wzgórz lub miniaturowych labiryntów. Wypatrujcie również słupów z latarniami. Są one bowiem nieodzownym elementem generatora. Dodatkowo informują one o jego stanie - jeśli świecą się światłem ciągłym, to maszyna została naprawiona.

W przypadku map zamkniętych, gdzie trudno jest dostrzec generator, twórcy przygotowali wskazówki, pozwalające na ich zlokalizowanie.

  1. Instytut pamięci Lerry'ego - na korytarzach, przy pomieszczeniach, w których znajduje się generator, podświetlone są tabliczki symbolizujące toaletę;
1 - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry
  1. Posterunek policji w Raccoon City - przy wejściach do pomieszczeń wiszą żarówki. Jeśli się świecą, to w środku jest generator;
Oczywiście gra przewiduje pewne ułatwienia w poszukiwaniu generatorów - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry
  1. Zakład mięsny Gideon - przy ogromnych stalowych drzwiach;

Oczywiście gra przewiduje pewne ułatwienia w poszukiwaniu generatorów. Istnieje bowiem szereg perków, które pozwolą Wam zobaczyć aury generatorów. Są to:

  1. Deja Vu - aury trzech generatorów znajdujących się blisko siebie zostają ujawnione na 30/45/60 sekund po rozpoczęciu próby oraz naprawie generatora. Przyznaje 5% premii do naprawy oznaczonego generatora.
  2. Jasnowidzenie (Clairvoyance) - po oczyszczeniu totemu, przytrzymajcie przycisk zdolności. W ten sposób podświetlą się Wam aury bram wyjściowych, generatorów, haków, skrzyń i klapy w promieniu 64 metrów na 8/9/10 sekund.
  3. Przeczucie detektywa (Detective's Hunch) - po naprawieniu generatora, aury generatorów, skrzyń i totemów znajdujących się w promieniu 32/48/64 metrów od Was zastają podświetlone na 10 sekund.
  4. Zapał nowicjusza (Rookie Spirit) - podczas naprawiania generatora ukończcie 5/4/3 testów umiejętności by aktywować perk. Gdy się on uruchomi, będziecie widzieć aury, każdego psującego się generatora.
  5. Wizjoner (Visionary) - widzicie aury generatorów znajdujących się w promieniu 32 metrów od Was. Po naprawieniu jednego z nich perk dezaktywuje się na 20/18/16 sekund.

Jeśli natomiast szkoda Wam miejsca na perk, to zawsze możecie wziąć mapę. Nawet najprostsza - zielona - będzie podświetlać Wam generatory w określonym promieniu.

Naprawa generatorów (Ocalali)

Jak już zostało wspomniane na samym początku strony, głównym celem ocalałych jest naprawienie pięciu generatorów. Sam proces jest relatywnie prosty - musicie podejść do maszyny i przytrzymać odpowiedni przycisk.

Miejcie się jednak się na baczności, ponieważ w każdej chwili może pojawić się test umiejętności.

Do całkowitej naprawy generatora potrzebne jest 90 jednostek - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry

Do całkowitej naprawy generatora potrzebne jest 90 jednostek. Jeśli robimy to w pojedynkę, bez perków wpływających na prędkość działania oraz skrzynki z narzędziami, całość zajmie Wam 90 sekund.

W przypadku, gdy naprawiacie w grupie to nałożona zostanie kara do Waszej prędkości. Każda kolejna osoba, zmniejsza Waszą efektywność o 15%. Sumarycznie jednak, szybkość naprawy nadal będzie większa niż w przypadku samotnego reperowania. Wydajność prezentuje się następująco:

  1. 1 ocalały: 100%;
  2. 2 ocalałych: 85%;
  3. 3 ocalałych: 70%;
  4. 4 ocalałych: 55%.

Chociaż może wydawać się to skomplikowane i sprawiać wrażenie, że grupowe naprawy nie mają sensu, to wcale tak nie jest. Weźmy za przykład generator naprawiany przez dwóch ocalałych. Wówczas każdy naprawia z wydajnością na poziomie 85%. Wasza efektywność się sumuje i ostatecznie reperowanie odbywa się z 1,7 bazowej prędkości, a całość procesu skraca się z 90 sekund do 53 sekund.

Karę tą da się zniwelować. Wystarczy, że wykorzysta się perk Wykaż się (Prove Thyself).

Dodatkowo cały proces naprawy da się przyspieszyć. Służą do tego różnego rodzaju perki. Ich lista prezentuje się następująco:

  1. Szybka Ścieżka (Fast Track) - jeśli inny ocalały zostanie powieszony na haku, to w zależności od poziomu perka otrzymacie 1,2 lub 3 żetony. Dodatkowo gromadzą się one z każdą kolejną ofiarą. W momencie gdy traficie świetny test umiejętności, to każdy z zebranych tokenów przełoży się na 1% postępów naprawy generatora.
  2. Nadgorliwość (Overzealous) - jeśli oczyścicie totem, to otrzymujecie 6/7/8% do prędkości naprawy generatorów. Efekt jest dwukrotnie silniejszy, jeśli totem był przeklęty. Efekt ten utrzymuje się do momentu, w którym odniesiecie obrażenia.
  3. Hiperskupienie (Hyperfocus) - świetny test umiejętności przyznaje żeton (maksymalnie można mieć ich 6). Za każdy z nich o 4% zwiększa się szansa na wywołanie testu umiejętności oraz prędkość kursora testu. Jednocześnie trafienie kolejnego świetnego testu umiejętności daje 10/20/30% bonusu do podstawowej premii za zaliczenie testu.
  4. Zaradność (Resilience) - kiedy jesteście ranni prędkość wykonywania takich czynności jak naprawianie, leczenie, oczyszczenie totemów czy otwieranie bram jest zwiększona na 3/6/9%.
  5. Ostatnia ocalała (Sole Survivor) - Jedyny Ocalały otrzymuje 1 Żeton za każdego poświęconego ocalałego, maksymalnie do 3 Żetonów. Każdy z nich zapewnia kumulowany promień 20/22/24 metrów, w obrębie którego Zabójca nie jest w stanie odczytać Waszej aury maksymalnie do 60/66/72 metrów. Gdy zostaniecie ostatnim ocalałym, naprawiacie generatory 75% szybciej, a otwieranie klapy i bram 50% sprawniej.

Oczywiście Ostatnia Ocalała nie nadaje się za bardzo do przyspieszania prac nad generatorami w czasie gry. Jest to perk typowo endgamowy i wymaga, żebyście przeżyli wszystkich swoich towarzyszy.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak przyspieszyć prace nad generatorami, to zajrzyjcie do działy poświęconego buildom dla ocalałych. Znajdziecie tam stronę o szybkiej naprawie generatorów.

Uszkadzanie generatorów (Zabójca)

Zadaniem zabójców jest wyeliminowanie wszystkich ocalałych. Trzeba to zrobić, zanim naprawią oni wszystkie generatory. Oczywiście możecie spowolnić prace nad naprawami.

Najbardziej podstawową opcją jest kopnięcie generatora - jeśli to zrobicie to straci on natychmiastowo 2.5% progresu naprawy i zacznie powoli regresować. Niestety prędkość degeneracji w takim układzie jest bardzo wolna. Dodatkowo jeśli ocalały chociaż na sekundę go dotknie, to cały proces zostanie zatrzymany.

Najlepiej pokaże to przykład - Dead by Daylight: Generatory - naprawa i regresja - Dead by Daylight - poradnik do gry

Najlepiej pokaże to przykład. Generator naprawiony do 99% będzie ulegał regresji do 0% postępów naprawy w mniej więcej 6 minut. Standardowe gry trwają natomiast od 10-15 minut. Jest to więc mniej więcej połowa meczu.

Kopanie można jednak wykorzystać do czerpania informacji. Jeśli generator regresuje, to lecą z niego iskry. Gdy wrócicie się do niego i zobaczycie, że zniknęły, to ocalały podjął próbę naprawy i może znajdować się w okolicy.

W grze znajdziecie jednak szereg perków, które spowolnią pracę nad generatorami. Ich lista prezentuje się następująco:

  1. Czuwak (Dead Man's Switch) - perk aktywuje się na 20/25/30 sekund po zawieszeniu ocalałego na haku. Jeśli w tym czasie ktoś przestanie naprawiać generator, to maszyna zostanie zablokowana do czasu zakończenia działania umiejętności.
  2. Skażona interwencja (Corrupt Intervention) - na początku gry, 3 generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund. Perk dezaktywuje się, jeśli wprowadzicie kogoś w stan agonii.
  3. Entliczek-pętliczek (Pop Goes the Weasel) - gdy zawiesicie ocalałego na haku na to perk aktywuje się na 35/40/45 sekund. Pierwszy generator jaki naprawicie w tym czasie, ulegnie regresji o 20% jego bieżącego postępu.
  4. Erupcja (Eruption) - kopnięte generatory będą podświetlone na żółto. W momencie, gdy wprowadzicie ocalałego w stan agonii, to każdy z tych generatorów eksploduje i natychmiast straci 10% postępu. Jeśli przy wybuchającym generatorze pracował ocalały to zostanie nałożony na niego status Unieruchomiony na 15/20/25 sekund.
  5. Hak Plagi: Rezonans Bólu (Scourge Hook: Pain Resonance) - Na początku rozgrywki na mapie pojawiają się 4 przeklęte haki. Jeśli powiesicie na jednym z nich ocalałego, to najbardziej naprawiony generator wybuchnie i straci 9/12/15% postępów napraw. Pracujący nad generatorem ocalali krzykną, jednak ich pozycja nie zostanie ujawniona.
  6. Klątwa: Ruina (Hex: Ruin) - na początku gry, jeden totem zostaje przeklęty. Gdy perk jest aktywny to każdy generator nienaprawiany przez ocalałego regresuje z prędkością 50/75/100% większą od standardowej. Efekt utrzymuje się do mementu, gdy poświęcicie pierwszą osobę lub totem zostanie zniszczony.
  7. Opresja (Oppression) - jeśli kopniecie generator, to również 3 inne będą regresować. Dodatkowo, gdy ocalały zacznie naprawy to pojawi się bardzo trudny test umiejętności. Perk ma czas odnowienia wynoszący 120/100/80 sekund.
  8. Ponure objęcia (Grim Embrace) - za każdym razem, gdy ocalały zostaje po raz pierwszy zawieszony na hak, otrzymujecie żeton. Po zgromadzeniu czterech perk aktywuje się a Byt blokuje wszystkie generatory na 30/35/40 sekund. Aura obsesji zostaje natomiast ujawniana przez 5 sekund.
  9. Przeciążenie (Overcharge) - gdy kopniecie generator, to ocalały, który dotnie go jako pierwszy będzie musiał zmierzyć się z bardzo trudnym testem umiejętności. Jeśli go nie trafi to generator straci dodatkowe 4% postępów naprawy. Dodatkowo spadek postępu napraw jest przyspieszony z 75% do 200% na 30 sekund.
  10. Uścisk smoka (Dragon's Grip) - jeśli kopniecie generator, to perk aktywuje się na 30 sekund. Pierwszy ocalały, który w tym czasie go dotknie, krzyknie, ujawniając swoją aurę na 4 sekundy. Jednocześnie nałożony zostaje na niego efekt narażenia na 60 sekund. Perk ma czas odnowienia wynoszący 120/100/80 sekund.
  11. Wstrząs (Jolt) - gdy wprowadzicie ocalałego w stan agonii, to każdy generator w Waszym zasięgu 32 metrów eksploduje i straci 6/7/8% progresu napraw.
  12. Zakleszczenie (Deadlock) - po naprawieniu generatora, byt zablokuje najlepiej naprawiony generator na 20/25/30 sekund.