Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

No Man's Sky - poradnik do gry

No Man's Sky - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

No Man's Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters No Man's Sky poradnik, solucja

Systemy gwiezdne w grze No Man’s Sky są pełne piratów, NPCów, różnych bytów i anomalii. Na tej stronie tłumaczymy jak eksplorować systemy planetarne i jak wyglądają walki w kosmosie.

Ostatnia aktualizacja: 14 października 2022

Eksploracja systemów gwiezdnych w No Man's Sky może zaowocować ciekawymi spotkaniami w kosmosie (Space Encounters). Oprócz piratów i NPCów, w systemach planetarnych znajdziecie asteroidy oraz rożne anomalie i byty. Z tej strony dowiecie się jak podróżować między planetami i jak wyglądają walki w kosmosie.

Mapa systemu

Systemy składają się z 2 do 6 planet i księżyców oraz najczęściej jednej stacji kosmicznej.

Na mapie galaktyki wyświetlane są następujące informacje - No Mans Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters - No Mans Sky - poradnik do gry

Na mapie galaktyki wyświetlane są następujące informacje:

  1. nazwa systemu planetarnego,
  2. region systemu,
  3. Wasza odległość do tego systemu,
  4. typ widmowy (Spectral Class),
  5. występowanie wody na planetach,
  6. dominująca rasa,
  7. ekonomia systemu,
  8. poziom konfliktu.

Informacje o ekonomii zostaną ukazane po pierwszej wizycie w danym systemie lub dzięki skanerowi gospodarczemu. Więcej o tym przeczytacie na stronie: Ekonomia.

Poziom konfliktu będzie dostępny po pierwszej wizycie w systemie lub dzięki skanerowi konfliktów. Projekt tego urządzenia kupicie za 150 nanitów w ulepszeniach statku gwiezdnego na stacji Anomalii.

Istnieją 4 kolory systemów gwiezdnych:

  1. Żółte, spotykane najczęściej, klasy F i G;
  2. Czerwone i pomarańczowe, dostępne tylko za pomocą napędu kadmowego (Cadium Drive), klasy M i K. Te systemy będą posiadały kadm na planetach;
  3. Zielone, dostępne tylko za pomocą napędu emerylowego (Emiril Drive), klasy E. Te systemy będą miały planety z pierwiastkiem emeryl;
  4. Niebieskie i fioletowe, klasy B i O, dostępne tylko za pomocą napędu indowego (Indium Drive). Tylko te systemy będą posiadały ind na swoich planetach.

Eksploracja systemu planetarnego

Podróżując przez system gwiezdny możecie wylądować na dowolnej planecie lub stacji kosmicznej, oferującej handel, zezłomowanie statku oraz zmianę wyglądu kombinezonu. Na stacjach spotkacie również wielu NPCów, dzięki którym poznacie nowe języki lub otrzymacie zadania i misje. Stacje kosmicznej są również idealnym miejscem, na wymianę lub kupno nowych statków.

Szybsze podróżowanie w kosmosie zapewni Wam silnik pulsacyjny (Pulse Engine). Przy jego użyciu wykonacie skoki do dowolnych punktów orientacyjnych na planecie lub na stacje kosmiczne.

Zbliżając się do niezbadanej planety warto ją najpierw zeskanować - No Mans Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters - No Mans Sky - poradnik do gry

Zbliżając się do niezbadanej planety warto ją najpierw zeskanować. Otrzymacie wtedy następujące informacje:

  1. rozmiar planety,
  2. typ planety,
  3. dominująca flora,
  4. dominujące materiały.

Skaner odkryje również znajdujące się na planecie punkty orientacyjne, ukazując je za pomocą ikonek nieco oddalonych od planety, co pozwoli Wam na odpalenie w ich kierunku napędu pulsacyjnego (Pulse Engine).

Przemierzając kosmos warto też używać skanera do odkrywania asteroid - No Mans Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters - No Mans Sky - poradnik do gry

Przemierzając kosmos warto też używać skanera do odkrywania asteroid. Obiekty te są bogatym źródłem cennego pierwiastka, który posłuży Wam jako paliwo do silnika pulsacyjnego. W kosmosie znajdziecie również kawałki srebra, złota oraz innych rzadkich elementów.

Walki w kosmosie

Dłuższe przebywanie w przestrzeni kosmicznej nie jest jednak całkiem pozbawione zagrożeń. Niejednokrotnie nasz statek zostanie przeskanowany, po czym zaatakowany przez piratów. W takiej sytuacji mamy tylko dwa wyjścia - walka lub ucieczka na pobliską stację lub planetę. W przypadku ucieczki, musimy pamiętać że wrogie statki uniemożliwiają nam uruchomienie silnika pulsacyjnego (Pulsce Engine), jak również mogą ów silnik wyłączyć, kiedy już z niego korzystamy. Najlepiej więc zainwestować nie tylko w pojemność ładowni naszego statku, ale również jego uzbrojenie i opancerzenie.

Śmierć w kosmosie nie jest permanentna, ale może być dość bolesna - No Mans Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters - No Mans Sky - poradnik do gry

Śmierć w kosmosie nie jest permanentna, ale może być dość bolesna. W przypadku przegranej, obudzimy się na najbliższej stacji orbitalnej nie tylko z pokiereszowanym ego, ale również pustą ładownią statku i przynajmniej jednym uszkodzonym komponentem. Wtedy pozostaje nam tylko albo wczytanie poprzedniego zapisu gry, albo zaciśnięcie zębów i udanie się w rejon naszego "grobu", czyli miejsca gdzie nasz statek został zestrzelony, w którym możemy odzyskać utracone materiały.

Poza losowymi atakami piratów, w przestrzeni międzyplanetarnej możemy okazjonalnie natrafić na sygnał S.O.S pochodzący z jednego lub więcej statków transportowych. W takiej sytuacji możemy pomóc atakowanemu, zyskując jednocześnie punkty reputacji z rasą, która jest atakowana.

Jeśli mamy taki kaprys, to my możemy pobawić się w piratów. Każdy z ogromnych statków ma kilka punktów, które możemy zaatakować - są to głównie kontenery z ładunkiem (który możemy oczywiście przechwycić) oraz działka obronne. Pamiętajmy jednak, że atak na taki statek kończy się utratą punktów reputacji z atakowaną rasą. To samo tyczy się atakowania przyjaznych statków mniejszego kalibru.

Napotkane istoty (Space Encounters)

Poza walkami w kosmosie, możemy jeszcze spotkać zwykłych NPCów, którzy poproszą nas o pomoc w naprawie statku lub zaoferują handel.

Spotkania w kosmosie (Space Encounters) są wywoływane podczas używania silnika pulsacyjnego (Pulse Engine). Po użyciu tego napędu, sprawdźcie czy w pobliżu nie pojawiła się jakaś anomalia lub statek.

W przestrzeni międzyplanetarnej znajdziecie też rożnego rodzaju anomalie - No Mans Sky: System - eksploracja, piraci, asteroidy, walki w kosmosie, space encounters - No Mans Sky - poradnik do gry

W przestrzeni międzyplanetarnej znajdziecie też rożnego rodzaju anomalie. Niektóre z nich spróbują się do Was odezwać, inne możecie zestrzelić i uzyskać cenne itemy, nanity, pierwiastki lub współrzędne rzadkich punktów orientacyjnych.

Jednym z najciekawszych obiektów jakie możecie napotkać w kosmosie, jest starożytna brama (Relic Gate). Przelot przez taką bramę może Was przenieść na znacznie większą odległość niż czarna dziura lub nawet wysłać do innej galaktyki. Należy jednak pamiętać, że obiekt ten niekoniecznie przybliży Was do rdzenia galaktyki, tak jak w przypadku czarnej dziury.