Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Master of Orion III - poradnik do gry

Master of Orion III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ekonomia, plany rozwoju | Master of Orion III poradnik Master of Orion III

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Zagadnienie Planów Rozwoju dla planet jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych w Master of Orion 3. Skomplikowany system ekonomiczno-gospodarczy jaki zaimplementowano w grze i który nie został wytłumaczony dostatecznie przez autorów daje pole do długich rozważań na ten temat i różnych opinii. Osobiście sam nie byłem w stanie "połapać" się na początku o co tak naprawdę chodzi w ustalaniu tzw. DevPlanów, czyli planów rozwoju planet, którymi kierują się nasi planetarni gubernatorzy. Jednak ogromną pomocniczą rolę dzisiaj stanowi internet. Na różnych forach i grupach dyskusyjnych ten problem doczekał się długich dywagacji i co najmniej kilku ciekawych opracowań. Po ich dogłębnym przestudiowaniu i wykorzystaniu osobiście w Master of Orion 3 doszedłem do kilku wniosków, które chciałbym poniżej przedstawić, chciałbym zaznaczyć, że nie jestem pewny, czy to co napiszę z pewnością się musi sprawdzić, gdyż jak powiedziałem nie ma oficjalnego komentarza od producentów i twórców tej gry co do tego jak naprawdę funkcjonują DevPlany.

Z moich obserwacji, popartych kilkoma ciekawymi artykułami na forach dyskusyjnych spróbuję przedstawić Wam sposób działania tychże planów rozwoju. Po pierwsze jednak chciałbym od razu zaznaczyć, że komputer nigdy nie będzie w pełni wykonywał perfekcyjnie naszych zaleceń w DevPlanach, a często będziemy mogli się spotkać z wieloma zaskakującymi decyzjami podjętymi przez naszych pomocników-gubernatorów. Aby dokładnie zarządzać swoimi planetami trzeba po prostu co turę przeglądać ogólnie, co dana planeta w bieżącym momencie produkuje, a co jakiś czas sprawdzać jakie DEA konstruują nasi gubernatorzy i czy to mniej więcej odpowiada naszym zaleceniom. Z pewnością jestem w stanie stwierdzić, że jeśli chodzi o rozwój stref dominującej aktywności ekonomicznej sprawdzają się oni dość poprawnie, to całkowicie zawodzą w ustalaniu planów budowy jednostek militarnych. Najczęściej budują nie to co byśmy chcieli i aby nie stracić kontroli nad swoimi siłami zbrojnymi i naszą militarną taktyką powinniśmy ręcznie sami ustalać wojskowe cele produkcyjne.

Najważniejszą kwestią jaką trzeba wyjaśnić, jest pytanie, co tak naprawdę decyduje o ważności danej dziedziny, jaką wyznaczamy w planie rozwoju. Każdej kategorii planet jesteśmy w stanie ustalić trzy priorytety, w kolejności pierwszorzędne, drugorzędne i trzeciorzędne. Od tego zależy, w jakiej kolejności komputer będzie budował określone strefy dominującej aktywności ekonomicznej.

Jednak największe problemy sprawia fakt, iż planeta może być pod wpływem kilku planów rozwoju. Np. ustalając plan rozwoju oddzielnie dla kategorii "wszystkie planety", kategorii planet "bogatych", o dobrych warunkach naturalnych i do tego spełniających "pierwszorzędną" rolę w imperium, może dojść do sytuacji dany świat jest pod wpływem kilku DevPlanów. Co wtedy, w jaki sposób komputer ustala ważność danych priorytetów?

1 - Ekonomia, plany rozwoju | Master of Orion III - Master of Orion III - poradnik do gry